sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 04 februarie 2025

Promovarea afacerii Nordis a costat peste opt milioane de lei, pe toate canalele posibile (Facebook, Google, Federația Română de Fotbal)

Nordis, sume uriașe cheltuite pentru promovare. În imagine, Vladimir Ciorbă adus la Curtea de Apel pentru arestare (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Nordis, sume uriașe cheltuite pentru promovare. În imagine, Vladimir Ciorbă adus la Curtea de Apel pentru arestare (sursa: Inquam Photos/George Călin)

Nordis, sume uriașe cheltuite pentru promovare. Procurorii DIICOT susțin că membrii rețelei Nordis au pus la punct o campanie agresivă de marketing, utilizând toate canalele de comunicare posibile pentru a câștiga încrederea potențialilor clienți. Strategia a inclus publicitate masivă în media, sponsorizări și campanii online, având scopul de a crea iluzia unui business de succes.

Nordis, sume uriașe cheltuite pentru promovare

În referatul trimis în instanță, procurorii detaliază modul în care Nordis a investit peste 8,3 milioane de lei în publicitate, folosind fondurile colectate de la clienți.

Citește și: EXCLUSIV Laura Vicol a scos peste opt milioane de lei din firmele grupului Nordis, pe persoană fizică. O parte, ca „avans” și „salarii”, deși nu era angajata acestor firme, restul – ca împrumuturi

5.114.040 lei – cheltuiți prin instituții media private;

1.672.706 lei – direcționați către Facebook Ads;

1.593.609 lei – investiți în Google Ads;

4.286.462 lei – sponsorizări, inclusiv către Federația Română de Fotbal.

"Așa cum s-a precizat în debutul situației de fapt, pentru câștigarea încrederii potențialilor clienți și crearea imaginii unui business de succes, s-a pus la punct un program de marketing agresiv, care a vizat toate canalele de comunicare posibile, sens în care 8.380.355 lei au fost cheltuiți pentru publicitate (...)", arată procurorii.

Sponsorizările, paravan pentru publicitate mascată

Din suma totală investită în promovare, peste 4,2 milioane de lei au fost alocate sponsorizărilor, dintre care cea mai importantă a fost direcționată către Federația Română de Fotbal.

"În aceeași paradigmă se regăsesc și sponsorizări în valoare de 4.286.462 lei, din care cea mai importantă este cea acordată Federației Române de Fotbal, în fapt tot un mijloc de publicitate", explică procurorii.

Această strategie a avut rolul de a crește vizibilitatea brandului Nordis, mascând în același timp utilizarea frauduloasă a banilor proveniți de la clienții care au investit în proiecte imobiliare.

Arestări în dosarul Nordis

În urma anchetei, procurorii DIICOT au solicitat arestarea preventivă a 11 inculpați, printre care Laura Vicol – avocat și fost parlamentar; Vladimir Ciorbă – acționar principal la Nordis Group, Gheorghe Poștoacă – acționar principal la Nordis Group.

Curtea de Apel București urmează să decidă asupra cererii de arestare preventivă, în contextul în care investigația DIICOT scoate la iveală o schemă complexă de fraudă, în care marketingul agresiv a fost folosit pentru a atrage fonduri de la clienți, în timp ce banii erau deturnați spre cheltuieli de lux.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră