sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 27 februarie 2024

Pe cine a pus Grindeanu șef peste metrou: o doamnă care a reparat semafoarele dintre stații. Plus: Ministrul PSD fusese avertizat că metroul nu are bani de revizii cruciale

Pe cine a pus Grindeanu șef peste metrou Foto: Captură video/Economedia
Pe cine a pus Grindeanu șef peste metrou Foto: Captură video/Economedia

Pe cine a pus Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, șef peste metrou: o doamnă care, timp de zece ani, a reparat semafoarele dintre stații. Două trenuri s-au ciocnit în această seară în stația Timpuri Noi, iar alte două s-au defectat, în incidente separate.

Citește și: VIDEO Dezinteres șocant al judecătoarei din dosarul ucigașului drogat Vlad Pascu: l-a întrebat pe tatăl unui tânăr omorât în accident dacă fiul lui este în sală

Pe cine a pus Grindeanu șef peste metrou

Mariana Miclăuș, numită director al Metrorex în septembrie 2023, a lucrat din 1981 în 1991 ca „montator” la „realizarea revixiilor de întreținere a instalațiilor de automatizare a traficului”.

Născută în 1963, ea a absolvit - potrivit propriului CV - ASE-ul în 1989, probabil la seral, fiindcă doar astfel putea lucra și urma o facultate în timpul regimului comunist. Abia din 1991 a început să lucreze ca economist la metrou, iar în noiembrie 2019 a ajuns director general, funcție pe care a ocupat-o până în iulie 2020. În septembrie 2023, ea a primit un mandat de patru ani la conducerea acestei companii.

Și soțul Marianei Miclăuș lucrează la Metrorex.

Ministrul PSD, avertizat că metroul nu are bani de revizii cruciale

La metrou lucrează circa 5.500 de persoane, salariul mediu fiind de circa 12.000 de lei.

Metrorex avertiza, în 2023, că nu are bani de reparații: „Precizăm că nerealizarea întreţinerii şi reparaţiei căii de rulare (înlocuiri parţiale ale elementelor ce intră în componenţa acesteia) va conduce la încălcarea normelor de siguranţă a circulaţiei cu repercusiuni majore, deoarece neefectuarea acestor lucrări va determina în mod obligatoriu introducerea de limitări de viteză cu consecinţe directe în ceea ce priveşte: scăderea veniturilor din încasări ca urmare a diminuării numărului de călători transportaţi (scăderea vitezei determină creşterea intervalului de succedare a trenurilor şi implicit scăderea numărului de călători transportaţi); uzura accelerată a elementelor ce intervin în contactul roată – şină deoarece sistemul de cale de rulare este proiectat să funcţioneze optim în relaţia cu trenurile de metrou la valori predefinite de viteză conform normelor de proiectare şi siguranţă feroviară”.

Informația a fost publicată de Club Feroviar, care arată că ea apare în nota de fundamentare a bugetului Metrorex pe 2023.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră