sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 19 noiembrie 2024

Cel mai dificil lot al secțiunii montane a Autostrăzii A8, în procedură de licitație pentru execuție. Va costa 6,9 miliarde de lei

Licitație lansată pentru lotul Grințieș-Pipirig, A8 (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Licitație lansată pentru lotul Grințieș-Pipirig, A8 (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)

Licitație lansată pentru lotul Grințieș-Pipirig, A8. Ministerul Transporturilor a lansat marți licitația pentru construcția Lotului Grințieș-Pipirig, considerat cel mai dificil segment al secțiunii montane a Autostrăzii Unirii A8. Data limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025, conform anunțului ministrului Sorin Grindeanu.

Licitație lansată pentru lotul Grințieș-Pipirig, A8

Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 2B, cu o lungime de 31,5 kilometri, are o valoare maximă de 6,9 miliarde lei fără TVA.

Citește și: AUDIO BLAT PSD-AUR Piedone și Simion se alintă cu „Satana” și „Sătănel”. „Susținem pe cine stabilim noi doi, da?”, propune Piedone, iar liderul AUR aprobă

Durata totală a lucrărilor este estimată la 54 de luni, din care 14 luni sunt alocate pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție.

Caracteristicile tehnice ale Lotului 2B

Aproximativ 20 de kilometri din traseu vor fi formați din pasaje și tuneluri, reprezentând 70% din lungimea totală.

Vor fi construite 16 tuneluri, dintre care 5 vor include o a treia bandă pentru vehicule lente.

Proiectul mai prevede un nod rutier lângă Tulgheș, o descărcare provizorie și o conexiune cu Lotul 2C pentru a asigura funcționalitatea independentă.

Documentația a fost validată de ANAP, iar Compania Națională de Investiții Rutiere a publicat anunțul de participare pe SEAP. Proiectul va fi finanțat prin Programul Transport (PT).

Progres pe întreaga secțiune montană

Toate cele patru loturi ale secțiunii montane Sărățeni-Pipirig, care însumează 116 kilometri, sunt în procedură de licitație.

Lotul Grințieș-Pipirig este crucial pentru conectivitatea regiunii și dezvoltarea infrastructurii strategice din zona montană a României.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră