Drum județean din Tulcea, de 17 milioane de euro, ciuruit la un an de la deschidere. Președintele CJ și prefectul fac averi din contracte cu comunitățile locale



Un drum județean din Tulcea, reparat cu suma imensă de 17 milioane de euro, este ciuruit la un an de la deschidere, arată o anchetă G4Media. Este vorba de DJ 229, pe tronsonul care leagă localitatea Niculițel de comuna Nicolae Bălcescu. În schimb, președintele Consiliului Județean (CJ) Tulcea și prefectul județului fac averi din contractele cu comunitățile locale.
Drum județean din Tulcea, ciuruit la un an de la deschidere
Nu este singurul eșec major al investițiilor Consiliului Județean Tulcea, conduse pesedistul Horia Teodorescu: acum circa trei săptămâni, presa locală scria că o treime din școlile care ar fi trebuit să fie renovate cu banii europeni din programul denumit ITI Delta Dunării sunt ruine.
DeFapt.ro a arătat că președintele Consiliului Județean, Horia Teodorescu, prefectul Alexandru Dan Munteanu (PSD) și deputata PSD Mirela Furtună (PSD), pe care Teodorescu o definește drept „mama copilului său”, sunt abonați la contracte cu statul, respectiv cu autoritățile locale din Tulcea.
Președintele Consiliului Județean face zeci de milioane de la primăriile pe care le controlează: una din firmele sale a avut, doar din 2018 în 2021, contracte de circa 33 de milioane de lei cu primării din acest județ. Prefectul oferă asistență juridică localităților din județ pe care ar trebui să le supravegheze că respectă legea.
Eșecul istoric al unui program european de un miliard de euro
G4Media arată, azi, că drumul județean 229, pe tronsonul care leagă Niculițel de Nicolae Bălcescu, „este deja peticit în mai multe locuri și are gropi și «valuri» de asfalt pe un tronson de 20 de kilometri”. Tronsonul este important fiindcă reprezintă cea mai scurtă legătură pentru TIR-urile ucrainene care vin de la Isaccea și se îndreaptă spre Portul Constanța.


Consiliul Județean Tulcea a transmis G4Media că drumul este în garanție și a transmis firmelor care l-au asfaltat solicitarea de a-l repara.
„Județul Tulcea va avea cea mai bună infrastructură rutieră. Și lucrăm pe toate «fronturile» pentru asta”, declara, în 2020, Horia Teodorescu.
Programul UE Investiții Teritoriale Integrate Delta Dunării (ITI DD), cu o valoare de circa un miliard de euro, este un eșec răsunător: sub 15% din proiecte au ajuns aici.