sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: trenuri

13 articole
Eveniment

Întârzieri uriașe ale trenurilor, la prima ninsoare banală

S-au înregistrat întârzieri uriașe ale trenurilor, în această imineață, la prima ninsoare banală din nord-estul României. Un tren care trebuia să ajungă la București, venind de la Satu Mare, are la ora redactării acestei știri o întârziere de șapte ore. Întârzieri uriașe ale trenurilor, la prima ninsoare banală CFR a comunicat că „traficul feroviar este adaptat la condiţiile meteo nefavorabile înregistrate pe raza județelor aflate sub cod galben și portocaliu de vânt puternic, ploi şi ninsori viscolite, probleme în circulație fiind înregistrate pe raza Sucursalei Regionale CF Iași”. Citește și: Ciolacu are șanse teoretice în turul II doar dacă se confruntă cu Simion. Ciucă, Lasconi, Geoană îl bat la un scor zdrobitor În Suceava, un copac a căzut peste linia de cale ferată și a fost întrerupt curentul prin firele de contact. „Pentru menținerea continuității transportului feroviar de călători, SRCF Iași va asigura pentru trenurile care tranziteaza zona, transbordare cu mijloace auto pe distanța Vatra Dornei – Salva”, arată CFR SA. „Pe raza SRCF Brașov, pe distanța Dârste – Timișu de Sus, în contextul condițiilor meteo nefavorabile, s-au produs căderi de copaci pe firul de contact, iar în prezent, circulația trenurilor se realizează cu tracțiune Diesel pe firul 2 și cu tracțiune electrică pe firul 1”, mai arată această companie. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a avut până acum nici o reacție la această situație.

Întârzieri uriașe ale trenurilor, la prima ninsoare banală Foto: Facebook
O călătorie cu trenul între Cluj și București durează circa zece ore
Eveniment

O călătorie cu trenul între Cluj și București, zece ore

O călătorie cu trenul între Cluj și București, pe o distanță mai mică de 500 de kilometri, durează între nouă și zece ore, scrie Ziarul Financiar. pentru comparație, în Polonia, călătoria între Varşovia şi Gdansk (327 km) durează între două ore şi jumătate şi trei ore şi jumătate, în funcţie de tren. Citește și: Vloggerul Selly, imaginea Poliției Române, a rămas pieton din nou, după ce a fost prins conducând cu o viteză uriașă. Regrete tardive: „Un moment de inconștiență pe care îl regret!” Trenurile circulă cu viteza medie de 93-130 km/oră, de 2-3 ori mai repede decât cele din România. „Sper să plec şi cu domnul Grindeanu cu trenul la mare. Este normală abordarea, nu este una de imagine, de PR, cum se spune, e chiar una de normalitate”, spunea, în iunie 2023, premierul Marcel Ciolacu. O călătorie cu trenul între Cluj și București, zece ore Ce mai arată analiza Ziarului Financiar: În Austria, de la Viena se ajunge la Innsbruck în maximum 270 de minute, pe calea ferată. Distanţa este de circa 500 de kilometri. Trenurile au Wi-Fi ș se deplasează cu viteză medie de 125 km/oră O călătorie cu trenul pe ruta Berlin-Munchen (504 km) durează între patru şi cinci ore. Viteza medie a trenurilor: 100-126 km/oră. Potrivit Ziarului Financiar, operatorul feroviar privat Astra Trans Carpatic s-a plâns că trenurile sale pot circula cu 120 km/oră, dar pe ruta Bucureşti-Timişoara viteza este în medie de 50 km/oră pentru că sunt restricţii de circulaţie și se așteaptă lucrările de modernizare. Viteza medie a celor 1.100 de trenuri de călători care au circulat în România în 2023 a fost de 45,6 km/h, potrivit datelor furnizate Europei Libere de CFR Călători. În 2022, trenurile de călători au înregistrat întârzieri totale de 4.3 milioane de minute. Citește și: Cine este fiica lui Piedone Popescu, pe care acesta ar fi vrut-o europarlamentar: a fost secretară, până a ajuns bugetară la Sectorul 4. Soțul, sărac, dar cu ceasuri de zeci de mii de euro Pentru trenurile de marfă viteza a fost de 15,86 km/h. Trenurile de marfă au înregistrat întârzieri totale de 40.1 milioane de minute

Vălean: Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030 Foto: Club Feroviar
Economie

Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030

Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030, aceasta fiind fiind obligaţie pan-europeană, a declarat, azi, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean. Citește și: La Curtea de Conturi, șoferii și muncitorii primesc spor de gestionarea informațiilor clasificate. Instituția, condusă de un ex-subofițer de poliție, popular denumiți „tablagii” Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030 „Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Asta poartă denumirea de reţeaua transport europeană - TEN-T network. Acest plan conţine hărţi exacte pentru toate statele membre privind infrastructura de transport rutier, feroviar, pentru toate statele membre agreate desigur cu ţările respective, cu obligaţii şi oportunităţi, în sensul în care obligaţiile înseamnă construirea acestor infrastructuri la anumite standarde, inclusiv de inovare, adică introducerea sistemelor inteligente de transport atât pentru calea ferată, cât şi pentru rutier, standarde legate de utilizarea acestei reţele. Pentru că este vorba de cale ferată, de exemplu, toată reţeaua de cale ferată europeană care este principală are standarde de viteză, de exemplu, de 160 de km/oră. Ne uităm la harta de infrastructură a României în această reţea şi vedem care sunt liniile de cale ferată care trebuie să aibă 160 km/oră. Până când? Până în 2030, o altă obligaţie pan-europeană. Reţeaua esenţială trebuie să fie definitivată până în 2030", a menţionat Adina Vălean, la evenimentul "Innovation in EU Transport Policies". România ar trebui să cheltuie 12 miliarde de euro, bani oferiți de UE Potrivit acesteia, mai este o reţea esenţială secundară sau extinsă care are termen de realizare în 2040 şi reţeaua extinsă, care acoperă restul infrastructurii cu termen de realizare în 2050. „Toate acestea au standarde, dar au şi oportunităţi, în sensul în care există finanţare pentru toate aceste oferte. Proiectele au guvernanţă comună, în sensul în care vrei să aplici pentru fondurile de coeziune regională ş.a.m.d. cu un anumit grad de cofinanţare, pentru fondurile de mecanism de interconectare european, când vrei să aplici pentru fondurile din PNRR, de asemenea, proiecte clar definite. Deci, practic, ştim ce avem de făcut, ştim până când, ştim la câte standarde - şi în cazul României ştim că sunt aproximativ 12 miliarde de euro fonduri europene co-finanţare pentru diverse proiecte din această infrastructură cu diverse termene de absorbţie în acest exerciţiu financiar", a mai spus comisarul european pentru Transporturi.

Câți ani de întârziere au cumulat trenurile CFR Foto: CFR Calatori
Eveniment

Câți ani de întârziere au cumulat trenurile CFR

Câți ani de întârziere au cumulat trenurile CFR în doar primele opt luni ale anului: peste 4,6 ani, potrivit unui răspuns al ministrului PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, la o interpelare a deputatului PNL Forin Roman. Citește și: Vodafone, dezastru în toată Europa: creșteri abuzive de prețuri, procese cu consumatorii, 11.000 de concediați, scăderea acțiunilor. Compania, desființată de presa europeană În 2022, întârzierile trenurilor de călători au însumat 4.326.618 de minute, adică 3.004 zile, respectiv 8,2 ani. În anul 2020 întârzierile au fost de 2.560.489 de minute (4,8 ani), iar în 2021 - 3.487.509 min (6,6 ani). Câți ani de întârziere au cumulat trenurile CFR În răspunsul la interpelare se precizează „totalul minutelor de întârziere până la 31 august 2023”, calculate de la începutul anului: 2.453.322 minute. Un calcul simplu arată că această înseamnă peste 1.703 zile, respectiv 4,66 ani. În ceea ce privește numărul trenurilor întârziate, Grindeanu arată că: 27.261 de trenuri au fost întârziate la îndrumare 143.059 de trenuri au întârziat pe parcurs În 2016, conducerea căilor ferate din Japonia a anunțat că întârzierea medie a unui tren Shinkansen (ce circulă cu 320 km./h) era de 24 secunde/călătorie. Recordul de punctualitate a fost atins în 1997: doar 18 secunde întârziere. Citiți și: Atacuri în valuri ale PSD la adresa PNL la Antena 3: liberalii, acuzați de Gâdea că blochează „reforma” pensiilor, Ciolacu îl face „mitocan” pe Rareș Bogdan, Tudose – „liberalii sunt disperați” În 2010, trenurile CFR Călători au în­țar­ziat 46.659 de ore, adică 1.944 de zile, ceea ce înseamnă 5,3 ani, arăta Pro TV.

Haosul continuă pe căile ferate, ministrul Grindeanu - absent Foto: Facebook
Eveniment

Haosul continuă pe căile ferate, Grindeanu - absent

Haosul continuă pe căile ferate, după mai multe zile de întârzieri uriașe, dar ministrul Transporturilor, SorinGrindeanu este complet absent și nu s-a deranjat să aibă vreo reacție. Trenurile care urmau să ajungă, azi, în Gara de Nord, au sute de minute întârziere. Principalul motiv al întârzierilor pare a fi furtuna care a doborât copaci peste linia ferată. Însă și zilele trecute, când nu au fost furtuni, ci vreme caniculară, s-au înregistrat întârzieri uriașe. Haosul continuă pe căile ferate, ministrul Grindeanu - absent Cea mai mare întârziere, de peste 700 de minute, o avea la ora 16.00 un tren care vine de Arad şi urma să plece spre Constanţa. Acest tren era operat de Astra Trans Călători. Foto: News.ro Un alt tren vine de la Budapesta şi trebuia să ajungă la Bucureşti la ora 8.00, avea peste 400 de minute întârziere, arată news.ro. Un tren de la Craiova avea 330 de inute întârziere, iar un altul de la Deva, peste 300 de minute întârziere. "Au stat nouă ore în câmp și au așteptat să se întâmple ceva. Pur și simplu au stat, ca să vină cineva să ia un copac de pe șine. Este revoltător. Fiul meu doarme acum, în tren pentru că are nevoie de odihnă. Performanță se face mergând cu trenul în pas de pitic. Norocul nostru este că acest concurs este mâine. Copilul a primit o sticlă de apă de la niște oameni care stăteau în cușeta respectivă, care au abandonat trenul. Noi am aflat undeva în jurul orei 10.00 Aș întreba și eu pe cineva din minister: dacă ar avea un copil în tren oare cum ar proceda în cazul acesta? Dacă cineva din guvern ar avea un copil în tren, cum ar proceda în cazul ăsta?", a spus Vasile Blidar, tatăl unui copil de 15 ani care urma să participe la un concurs de atletism din Constanța. Mizerie, căldură sufocantă, trenuri defecte Însă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a avut nici o reacție la aceste întârzieri, așa cum nu a avut nici cu alte ocazii. „Sute de minute întârziere, popasuri în mijlocul câmpului și vagoane fără aer condiționat. Prin asta trec nenumărați călători. Toate aceste probleme se adaugă la cele deja... „tradiţionale”, pe care le întâlnim pe tot parcursul anului”, arăta un reportaj Pro TV din această dimineață. „De la startul valului de caniculă, apar din ce în ce mai des semnalări de trenuri stricate din cauza căldurii, vagoane în care nu funcţionează aerul condiţionat, dar şi alte probleme, cum ar fi mizeria din garnituri. În tot acest context, CFR Călători vine cu un sfat uluitor pentru cei care cumpără bilet în perioada caniculară: să aibă la ei apă şi medicamente”, scria DCNews, acum câteva zile. „Compania Națională de Căi Ferate CFR SA adresează scuzele aferente tuturor călătorilor și îi asigură ca toate interventiile desfășurate în cursul nopții au fost necesare pentru continuarea călătoriei în condiții de siguranță”, se arată într-un comunicat al companiei. Citește și: BREAKING Declarație extrem de gravă a premierului Viktor Orban: Noi n-am declarat că Ardealul și Ținutul Secuiesc ar fi teritorii românești (transcriere G4Media/Transtelex)

Trenurile internaționale, întârzieri uriașe Foto: Facebook
Eveniment

Trenurile internaționale, întârzieri uriașe

Trenurile internaționale ale CFR Călători, care au intrat în România venind dinspre Viena-Budapesta, au înregistrat, sâmbătă, întârzieri uriașe. Potrivit Club Feroviar, trenul Grupa de Viena a trenului IR 405 a sosit la Cluj-Napoca la ora 23:55, cu o întârziere de 14 ore și jumătate. IR 347 Dacia avea o întârziere de aproape 10 ore (585 de minute) la Predeal. Trenurile internaționale, întârzieri uriașe „Lipsa totală de coordonare dintre operatorii feroviari din România și Ungaria – CFR Călători și MAV Start – a făcut ca două trenuri internaționale românești să aibă sâmbătă dimineață întârzieri de peste opt ore”, a scris Club Feroviar. Site-ul arată că o explicație parțială a întârzierii este dată de furtunile din Austria și Ungaria, care a doborât copaci peste calea ferată. „Lipsa de coordonare dintre cele două administrații feroviare a făcut ca vagoanele de clasă și de dormit de la trenul 405 al CFR Călători, în loc să fie atașate la Szolnok la IR 367 (Harghita ), care pleca la ora 9:03, au plecat cu trenul 347. Călătorii cu destinația finală Cluj-Napoca vor ajunge acolo nu la ora 16:09, așa cum indică graficul de circulație, ci după ora 21:00, cu ocolire prin Arad și cu schimbarea a două trenuri, a declarat pentru Club Feroviar președintele Sindicatului Feroviar Vagoane Speciale, Mihai Cantea, care este la fața locului, ca însoțitor de vagon”, explică Club Feroviar. Citește și: EXCLUSIV Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, reparat cu 3.000.000 EURO „Nici nu a intrat bine în țară garnitura, că s-a produs un alt pocinog. Chiar înainte de Radna, la unul dintre vagoanele de clasă a apărut o degajare de fum la sistemul de frânare. Incidentul a fost remediat în aproximativ 20 de minute, cât a durat operațiunea de probă la frână. În acel vagon era și spațiul amenajat pentru bar, de unde călătorii își mai cumpărau sucuri, bere, chipsuri și sandwich-uri. Sesizați de Club Feroviar, responsabilii CFR Călători au precizat că, cel mai probabil, un călător a acționat frâna de mână de la capătul vagonului și din această cauză a apărut degajarea de fum”, mai arată acest site.

Pod feroviar dărăpănat, în proptele putrezite (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Pod feroviar dărăpănat, în proptele putrezite

Pod feroviar dărăpănat, în proptele putrezite. În oraşul Târgu Ocna din judeţul Bacău, un pod CFR care se află într-o stare vizibilă de degradare este susţinut de luni de zile cu ajutorul unor proptele din lemn. Pod feroviar dărăpănat, în proptele putrezite Podul se află pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galaţi – Secţia L 5 Târgu Ocna şi este tranzitat zilnic de zeci de trenuri. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Cei care locuiesc în proximitatea podului şi văd zilnic cum acesta se degradează sub ochii lor susţin că au făcut mai multe sesizări către CFR în ideea că vor preveni o tragedie. Citește și: Fost director în CFR, după accidentul de la Galați: în orice clipă, vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină. “Trenurile CFR Călători sunt un real pericol“ Însă nimeni nu a intervenit până acum. Mai mult, CFR i-a asigurat de fiecare dată că totul este în regulă, potrivit Ziarului de Iași.

În România, azi, trei locomotive s-au defectat Foto: Puterea
Politică

În România, azi, trei locomotive s-au defectat

În timp ce 97% din trenurile din Ucraina bombardată ajung la timp, în România, azi, trei locomotive s-au defectat. O întârziere de circa patru ore s-a înregistrat doar pe ruta Budapesta – București Nord, unde locomotiva s-a defectat în stația Gura Motrului. CFR a dat vina pe condițiile meteo. În România, azi, trei locomotive s-au defectat Iată cele trei trenuri care au înregistrat, azi, întârzieri majore, conform datelor CFR: Pe ruta Budapesta-București Nord, întârziere de 230 de minute. „Aceasta a fost generată atât din cauza condițiilor de circulație, cât şi din cauza unei defecțiuni care a avut loc la locomotivă, în stația Gura Motrului, pe fondul condițiilor meteo nefavorabile”, a comunicat CFR, citat de Club Feroviar. Regio 3022, Brașov-București, întârziere de 90 de minute după ce locomotiva s-a defectat la Comarnic. R 2010, Sibiu-Caracal: la ora redactării acestei știri, pe site-ul bilete.cfrcalatori.ro, figura o inatrziere de 222 de minute la sosirea în Caracal. Trenul pare să se fi defectat între Turnu Roșu și Câineni. DLa 15 ianaurie, directorul Căilor Ferate din Ucraina, Alexander Kamyshin, a anunțat, pe Twitter, că, la 15 ianuarie, 97% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns la timp. Această performanță este realizată în condițiile în care țara sa este constant bombardată, în încercarea Rusiei de a-i distruge infrastructura energetică și de transport. Don't want to be the most boring guy at the party, but yes, we had another best on-schedule day yesterday:- 97% trains departed on time- 96% trains arrived on time Yes, we are obsessed with running on schedule. pic.twitter.com/HBwl6FMEtF— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) January 16, 2023 Ciolacu vrea să-l salveze pe Grindeanu Duminică seara, Marcel Ciolacu, președintele PSD, l-a lăudat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cerând ca el să fie menținut și după „rotativa” premierilor, deși postul ar trebui să revină PNL. Citește și: Încă un demnitar PSD ajunge la DNA: Grindeanu audiat în dosarul directorului CFR, clientul său politic și activist PSD. DNA n-a precizat în ce calitate l-a audiat pe Grindeanu „Sunt doi miniştri care s-au remarcat: ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, care a făcut într-o perioadă scurtă minuni confruntându-se cu exerciţiul financiar anterior şi cel viitor, şi ministrul Transporturilor, Grindeanu, care a semnat contracte cât nu s-au semnat în ultimii 10 ani şi va avea o execuţie foarte bună. Amândoi sunt lăudaţi şi de organismele internaţionale şi europene", a susținut Ciolacu. European Commission President Ursula von der Leyen @vonderleyen in Kyiv shares the moment with the @Ukrzaliznytsia it was named Rail Champion at the European Railway Awards (@eurailwayawards) ???? pic.twitter.com/DtiRjWCNRD— Укрзалізниця || Ukrainian railways (@Ukrzaliznytsia) February 3, 2023

Starlink-ul lui Elon Musk va asigura internet în trenurile ucrainene Foto: Twitter
Eveniment

Starlink-ul Musk asigura internet în trenurile ucrainene

Starlink-ul lui Elon Musk va asigura internet în trenurile ucrainene, a anunțat, azi, șeful căilor ferate din Ucraina Alexander Kamișin. Acesta a participat, azi, la primele teste, într-un intercity din Ucraina. Potrivit lui Kamișin, până la finalul lui 2023, toate trenurile intercity ar urma să aibă conexiune la internet prin rețeaua Starlink. Finished testing of wifi based on #Starlink on our intercity train. Called on video to VPM @FedorovMykhailo and thanked for support. Speed up to 100Mbit, availability 97%. VPM @OlKubrakov said we must deploy it on all intercity trains by end of 2023. How do you like it @elonmusk? pic.twitter.com/C4GIt2ewrI— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) January 20, 2023 Starlink-ul lui Elon Musk va asigura internet în trenurile ucrainene În 5 ianuarie, The Economist scria că Elon Musk și rețeaua sa Starlink au salvat Ucraina, mai ales la începutul războiului, când hackerii ruși reușiseră să blocheze serverele de comunicații ale armatei ucrainene. Publicația britanică arată că, în noiembrie, Starlink a permis restabilirea legăturilor la internet în Hersonul proaspăt eliberat de sub ocupația rusă. .@elonmusk While I don’t agree with you about giving voice to people that brings the worst out of all of us, thanks for @SpaceXStarlink in Kherson, a city with no electricity, or in a train from Kherson to Kiev…We were connected because Starlink and allowed us to feed thousands! pic.twitter.com/fEraesVlJY— José Andrés (@chefjoseandres) November 20, 2022 „Starlink a devenit parte integrantă a răspunsului militar și civil al Ucrainei la invazia Rusiei. Considerat ca o agitație colaterală cerească, care ar putea ajuta la plata misiunilor pe Marte, dragi fondatorului SpaceX, Elon Musk, acesta nu permite doar Ucrainei să riposteze. ci modelează modul în care face acest lucru, dezvăluind potențialul militar al comunicațiilor aproape omniprezente. «Este o schimbare cu adevărat nouă și interesantă», spune John Plumb, secretarul adjunct al Apărării pentru politica spațială al Americii”, scrie The Economist. Recent, Kamișin, anunța, pe Twitter, că, la 15 ianuarie, 97% din trenurile din Ucraina au plecat la timp, iar 96% au ajuns la timp. Această performanță este realizată în condițiile în care țara sa este constant bombardată, în încercarea Rusiei de a-i distruge infrastructura energetică și de transport. Citește și: În timp ce-n România, șeful CFR este urmărit penal, în Ucraina, directorul Căilor Ferate anunță că, la 15 ianuarie, 97% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns la timp Traficul feroviar transfrontalier dintre România şi Ucraina prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Valea Vişeului a fost reluat marţi, 17 ianuarie.

Ucraina: 97% din trenuri au plecat la timp, 96% au ajuns la timp În fotografia Ukrzaliznytsia, Jessica Chastain sosind la Kiev
Eveniment

Ucraina: 97% din trenuri plecat la timp, 96% ajuns timp

Directorul Căilor Ferate din Ucraina, Alexander Kamyshin, anunță, pe Twitter, că, la 15 ianuarie, 97% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns la timp. Această performanță este realizată în condițiile în care țara sa este constant bombardată, în încercarea Rusiei de a-i distruge infrastructura energetică și de transport. Ieri, în România, DNA a anunțat că directorul CFR Ion Alexandru Simu, și directorul general adjunct tehnic al companiei, Petru Ceșa, sunt urmăriți penal pentru instigare la abuz în serviciu, respectiv abuz în serviciu. Citți și: Încă un demnitar PSD ajunge la DNA: Grindeanu audiat în dosarul directorului CFR, clientul său politic și activist PSD. DNA n-a precizat în ce calitate l-a audiat pe Grindeanu Ucraina: 97% din trenuri au plecat la timp, 96% au ajuns la timp „Nu vreau să fiu cel mai plictisitor tip de la petrecere, dar da, am avut ieri o altă zi bună de respectare a programului: 97% trenuri au plecat la timp 96% trenuri au sosit la timp Da, suntem obsedați să circulăm conform programării”, a scris Kamyshin. Don't want to be the most boring guy at the party, but yes, we had another best on-schedule day yesterday:- 97% trains departed on time- 96% trains arrived on time Yes, we are obsessed with running on schedule. pic.twitter.com/HBwl6FMEtF— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) January 16, 2023 El arăta, la 13 ianuarie, că, pe 12.01.2023, 95% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns conform programării. Procente asemănătoare apar și în alte zile. Happy to see that @lonelyplanet added the Chisinau-Kyiv route among the 8 best European train trips to try in 2023. Tours for foreigners is something we gonna develop this year. Will tell you more later.https://t.co/iKG7wbUo8N— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) January 3, 2023 Kamyshin a fost numit șeful căilor ferate ucrainene în octombrie 2021. Ukrzaliznytsia (UZ), societatea care administrează căile ferate ucrainene, a devenit o legendă în acest război: a transportat milioane de refugiați, sute de mii de tone de bunuri și 220 de delegații diplomatice, inclusiv vizitatorii de vârf care veneau la Kiev. Linie bombardată de Rusia Citiți și: Sfidare: în gara din Kiev a apărut o tabelă care indică mersul trenurilor spre teritoriile ocupate de Putin. Căile ferate ucrainene, o legendă a rezistenței Sute de feroviari, uciși de armata rusă „Compania națională de căi ferate, moștenire a erei sovietice, a fost mult timp criticată pentru corupția sa endemică și incapacitatea de a se reforma. Odată cu războiul, totul s-a schimbat: feroviarii sunt în prima linie, trenul este mai util ca niciodată. Deci ar fi adevărat? Vine un tren? Călătorii, dar mai ales curioșii, se apropie de șine pentru a asista la miracol, pentru că este într-adevăr un miracol în Balakliia, în estul îndepărtat al Ucrainei. După șapte luni de ocupație rusă, regiunea tocmai a fost eliberată cu doar câteva zile mai devreme. Situația rămâne periculoasă, stația s-a scufundat în întuneric de frica bombardamentelor. Dar Kievul își aplică strategia ireductibilă: «Tancurile noastre intră primele, trenurile noastre apoi: feroviarii sunt a doua armata», insistă Mykhaïlo Makarenko, 58 de ani, directorul căilor ferate din Harkov, capitala regiunii. Când locomotiva frânează de-a lungul peronului, toată lumea aplaudă, un domn bătrân îngheață într-un salut militar (…) Două sute treizeci și doi de feroviari au murit, trei sute douăzeci și patru au fost răniți: «Eroul de fier», porecla devine virală pe rețelele de socializare”, relata, la 30 decembrie, Le Monde.

Trenurile de marfă circulă cu 16 km/h Foto: CFR Marfă
Politică

Trenurile de marfă circulă cu 16 km/h

Un oficial Deutsche Bahn a reamintit, azi, că trenurile de marfă din România circulă cu 16 km/h, în timp ce o bicicletă poate ajunge 36 km/h. Discuția despre viteza trenurilor de călători este purtată de foarte mulți ani, dar, deși dispune de fonduri europene uriașe, situația nu pare să se fi ameliorat. Trenurile de marfă circulă cu 16 km/h „Trenurile de marfă circulă acum cu 16 km pe oră, în timp ce o bicicletă ajunge şi la 36 de km pe oră. În România putem parcurge la nivelul unei luni 8.000 de km, în timp ce, tot într-o lună, în Ungaria putem să parcurgem 25.000-30.000 de km, pentru că viteza de circulaţie este diferită“, a spus Eduard Iancu, CEO la DB Cargo, divizia de transport marfă pe calea ferată a Deutsche Bahn, la o dezbatere organizată de Ziarul Financiar. Situația era identică acum patru ani, în 2018, când problema era semnalată de șeful Ford România, John Oldham. El semnalase problema din 2017, când afirma: „Timpul în care un tren ajunge de la Craiova la Constanța, în port, este de circa 14 ore. Garniturile merg, în medie, cu 17 km/h. Este greu de acceptat. Ne afectează grav competitivitatea”. În 2021, Consiliul Concurenței arăta, într-un document în care recomandă CFR SA să permită operatorilor de transport feroviar să-și aleagă furnizorul de energie, că viteza medie a unui tren de marfă este 16 km/h. „În prezent, tranzitul unui tren de marfă între Constanţa și Curtici durează între 7- 12 zile, în funcție de greutatea cantității transportate”, preciza documentul. Azi, la dezbaterea organizată de Ziarul Financiar, „Economia verde”, ministerul Transporturilor a fost criticat dur. „Sistemul feroviar se confruntă cu provocări multiple, dincolo de faptul că nu prezintă niciun interes pentru oficialii Ministerului Transporturilor. Recoman­darea Comisiei Europene există încă din 2010, când s-a hotărât ca transportul feroviar să devină prioritar. Noi însă alocăm 1 euro pe feroviar şi 10 euro pe rutier“, a spus Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din Europa de Sud-Est. PNRR, speranța CFR Totuși, la 28 august, CFR SA a anunţat luni că a fost semnat primul şi cel mai important contract de finanţare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Acesta vizează modernizarea liniei Caransebeş-Arad. Tronsonul are 162 de kilometri, iar trenurile ar putea circula cu 160 km/h. „Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad va contribui cu siguranță la nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA Sunt porțiuni de zeci de kilometri de cale ferată unde viteza este de sub 10 km/h și locuri în care trenurile staționează și 6-8 ore. În aceste condiții nu sunt rare cazurile în care un tren de marfă parcurge sub 300 km pe zi în România. Citește și: Războiul economic cu Rusia trece într-o nou etapă: Germania a pus mâna pe bunurile gigantului rus Rosneft, companie unde Gerhard Schroeder a fost președinte al CA Drulă ssuține că Grindeanu are fonduri, dar nu le accesează În iulie, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, critica modul în care actualul ministru, Sorin Grindeanu gestionează fondurile PNRR pentru calea ferată. „Cu 1 miliard de euro din PNRR, astfel de lucrări rapide, eficiente și cu beneficiu enorm pentru călători ar putea fi executate pe sute și sute de kilometri de cale ferată. Incompetența PSD ne arată că până și replicarea unui model de succes este prea mult. Din 74 de licitații lansate, 35 au fost anulate fiindcă nu a ofertat nimeni. Pe celelalte a venit câte un singur ofertant. Și mai sunt câteva zeci de astfel de puncte nevralgice aflate în licitație pentru care ar trebui să se depună oferte în luna august”, a arătat Drulă.

Haosul la metrou continuă Foto: Octav Ganea/ Inquam
Politică

Haosul la metrou continuă

Haosul la metrou continuă: trenurile vin la intervale de 18 minute, scrie G4media. Acum câteva zile, Ziarul Financiar arăta că perioada de timp în care mergi cu metroul din Obor în Pantelimon este mai lungă decât cea pe care o consumi mergând cu trenul de la București la Ploiești. Între timp, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care controlează Metrorex, nu a avut nici o reacție. Haosul la metrou continuă „Călătorii care au mers luni cu metroul în Capitală au așteptat și câte 18 minute sosirea unui tren, potrivit reporterilor G4Media și mai multor cititori. Întârzierile enorme sunt înregistrate atât dimineața, cât și în mijlocul zilei”, a arătat, azi, G4Media. „Zeci de minute petrecute în subteran pentru o călătorie, care, în mod normal, nu ar fi trebui să dureze mai mult de un sfert de oră. Este doar una dintre experienţele pe care le trăiesc de câteva zile bucureştenii care aleg transportul cu metroul, în condiţiile în care, din cele 57 de trenuri care ar trebui să ruleze pe şine, doar 35 sunt în funcţiune”, scria, la 22 iulie, Ziarul Financiar. Economedia a scris că Metrorex, compania deținută de statul român prin Ministerul Transporturilor, a ajuns la arierate de 160 de milioane de lei către firma care se ocupă de mentenanță. Creşterea timpilor de aşteptare în staţii este determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom, cu care Metrorex are un contract în vigoare, numărul trenurilor aflate în circulaţie fiind cu 38% mai mic decât în mod normal, se arată într-un comunicat al Metrorex. Alstom cere ca Metrorex să-și plătească datoriile Acum circa o lună, într-un interviu acordat News.ro, preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex datorează Alstom peste 33 de milioane euro, adică peste 160 de milioane lei, sumă ce corespunde unui an de plăţi restante. Citește și: Pensiile Apărării și Internelor: costuri de 800 de milioane de lei/ lună. Cea mai mare pensie M.Ap.N: 40.176 lei. Cea mai mare pensie plătită de Interne: 19.955 de lei „Metrorex ne datorează peste 33 de milioane euro. Această sumă corespunde unui an de plăţi restante. Între timp, am suportat toate costurile: ne-am plătit furnizorii la zi, am plătit salariile angajaţilor la zi. Din suma totală datorată, de peste 160 de milioane lei, echivalentul a 33 milioane euro, peste 140 de milioane lei provin din contractul anterior, pentru servicii prestate în cursul anului 2021, iar 20 de milioane lei pentru facturi restante în contractul început la 1 ianuarie 2022. Câte companii îşi permit să continue să lucreze fără să fie plătite timp de 1 an?”, a declarat pentru News.ro preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci.

Grindeanu, soluții pentru pasagerii trenurilor blocate pe câmp, în căldură: „Să stea bine cu hidratarea”
Eveniment

Grindeanu: „Să stea bine cu hidratarea”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, are soluții pentru pasagerii trenurilor blocate pe câmp, în căldură: „Să stea bine cu hidratarea”! Miercuri, un tren plecat de la Târgu Jiu la București a rămas blocat timp de patru ore pe un câmp. Pasagerii nu au primit nici apă, nici explicații. Potrivit Antenei 3, mulți dintre pasageri au pierdut avionul. Grindeanu: „Să stea bine cu hidratarea” Întrebat ce ar trebui să facă cei care sunt nevoiți să meargă cu trenul în aceste condiții, ministrul Transporturilor a afirmat: „Nu pot decât să le dau sfaturi, să aibă grijă, să fie… Nu sunt medic, dar eu cred că în perioada asta e bine să aibă… să stea bine cu hidratarea, dacă vreți, să aibă… cum avem cu toți, indiferent de unde lucrăm, pe perioadă de caniculă, trebuie să fii atent. Așa, pot să spun că și un pieton, dacă merge pe trotuar, trebuie să aibă grijă. Toți trebuie să avem grijă”. Sorin Grindeanu a mai declarat că măsurile care trebuie luate în caz de caniculă trebuie anunțate de directorul CFR Călători, Traian Preoteasa. Citește și: Fost subofițer de poliție, pensionat la 42 de ani cu 9.000 de lei pe lună, promovat secretar de stat la Interne Anul trecut, PSD avea o reacție cu totul diferită, când un tren a rămas blocat timp de nouă ore pe un câmp: „Dacă am trăi într-o Românie normală şi educată, şi tu, Florin Cîţu, şi Drulă şi şeful CFR eraţi astăzi acasă”.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră