sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: transport

19 articole
Eveniment

Înșelăciune cu "carduri de transport public"

Înșelăciune cu "carduri de transport public". "Cucoană, dar mult te mai plimbi! Postezi și la Craiova, și la Constanța", comentează cineva pe pagina de Facebook "Cardul de Transport Public din Constanța" ca răspuns la exclamația entuziastă a unei așa-zise cliente. Înșelăciune cu "carduri de transport public" Aceasta ar fi achiziționat cardul de 12 lei, cu valabilitate de șase luni, care îi permite să circule pe toate liniile de transport public din oraș, fără să plătească nimic în plus. Citește și: Eurostat: România, una din cele mai slabe creșteri ale PIB din UE și una din cele mai dure prăbușiri ale serviciilor Escrocheria e evidentă. Pe Facebook, am numărat peste 20 de pagini intitulate Cardul de transport public din Arad, Oradea, Iași, Brașov, Galați, Brăila, Ploiești, Constanța etc. Pentru unele dintre aceste orașe au fost create și câte trei pagini cu aceeași denumire. Pe toate mesajul e același, iar Compania de Transport Public Iași (CTP), l-a redat integral într-o postare pe pagina reală, oficială, a CTP Iași, pentru a avertiza eventualii utilizatori ai serviciului de transport public că pot deveni victimele unei fraude dacă răspund la cererile escrocilor. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Înșelăciune cu carduri de transport public (sursa: ziaruldeiasi.ro)
TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul

TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul. În sectorul transporturilor rutiere, principalul exportator de servicii al României (care a depășit, anul trecut, chiar și serviciile IT), se conduc afaceri bănoase. TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul Se vede și în parcurile auto, dar și în afara lor, unde roțile camioanelor se învârt zilnic. Până la profit însă e drum lung, iar problemele întâmpinate în vămi, dar și pe teritoriile altor state, sunt mai degrabă reguli, decât excepții. Citește și: Pensionara cu pensie de 280.000 de lei care conduce Avocatul Poporului nu se mai poate ascunde: trebuie să ia o decizie în privința inechităților cauzate de recalcularea pensiilor "Țepe" de sute de mii de euro, șpăgi, șantaj, șosele bombardate în plin război, sunt doar câteva dintre experiențele nefericite trăite de mai mulți antreprenori din Iași, la volanul propriilor tiruri. Printre aceștia se află și Marian Iacomi, un important transportator din Iași, cu o experiență de peste 20 de ani în branșă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Plățile imense pentru transportul angajaților de la Palatul Victoria Foto: Inquam/George Calin
Politică

Plățile imense pentru transportul angajaților de la Palatul Victoria

Plățile uriașe pe care guvernul Ciolacu le face pentru transportul angajaților de la Palatul Victoria: în anul fiscal 2024, Secretariatul General al Guvernului și-a propus să plătească 15,57 milioane de lei pentru „servicii de transport auto specializat persoane” către regia protocolului de stat, RAAPPS. Contractul este încheiat offline, direct cu RAAPPS. Citește și: DeFapt.ro a câștigat un proces cu dezvoltatorul imobiliar One United Properties, care cerea prin ordonanță președințială ștergerea a trei articole. Urmează acum procesul pe fond În 2023, aceste servicii de transport asigurate angajaților SGG - unde sunt angajați funcționarii Guvernului - au fost de puțin peste 12 milioane de lei. Aceste servicii sunt asigurate doar persoanelor care nu beneficiază fie de protecția serviciului de pază, fie de transport cu mașinile instituției. Plățile imense pentru transportul angajaților de la Palatul Victoria În martie 2024, RAAPS arăta, într-un răspuns către Hotnews, că pune la dispoziția Cancelariei Guvernului 28 de mașini. Astfel, 19 autoturisme se află în proprietatea R.A.-A.P.P.S. sau sunt închiriate de această regiee, din care opt Renault, cinci Opel, un Mercedes Benz si cinci Dacii. În plus mai sunt nouă autoturisme predate de către Secretariatul General al Guvernului cu contract de comodat și administrate de R.A.-A.P.P.S. „În 2024, R.A.-A.P.P.S. și-a propus completarea parcului auto care deservește Secretariatul General al Guvernului prin demararea unei proceduri de achiziție publică ce are ca obiect furnizarea unui numar de 16 autoturisme noi”, mai arată această regie. „Din acest moment, Guvernul României și premierul vor folosi un singur brand, respectiv Dacia. Brandul Guvernului României trebuie să fie principalul producător de autoturisme”, se angaja Ciolacu în februarie 2024. În 2016, Corpul de control al Guvernului arăta că Executivul trebuie să pună capăt practicii de a achiziționa servicii de transport direct de la RAAPS și să organizeze licitații. „Guvernul și ceilalți beneficiari – autorități publice și companii cu capital de stat – ar trebui să achiziționeze servicii de transport auto cu respectarea reglementărilor legale în vigoare privind achizițiile publice și a normelor de liberă concurență, nu doar direct și exclusiv de la RAAPPS. Exclusivitatea poate să existe doar în condițiile în care activitatea de transport auto ar fi incorporată în entitatea beneficiară, de exemplu Secretariatul General al Guvernului”, a arătat Corpul de Control.

Datoriile cresc, directorii își dublează salariile (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Datoriile cresc, directorii își dublează salariile

Datoriile cresc, directorii își dublează salariile. Șefii operatorului de transport au avut performanțe peste măsură în cursul anului trecut. Datoriile cresc, directorii își dublează salariile Atât directorii, cât și administratori (nouă persoane, la număr) și-au depășit cu mult indicatorii de performanță, conform raportului anual al CTP aprobat săptămâna trecută de adunarea generală a acționarilor. Acest lucru se-ntâmplă în condițiile în care datoriile CTP au crescut vertiginos. Citește și: EXCLUSIV Tupeu incredibil: șeful Romarm a plecat în Serbia cu avionul, dar și-a trimis dinainte șoferul cu mașina de serviciu 600 km să-l aștepte la aeroportul din Belgrad Îndeplinirea acestor indicatori le va permite șefilor CTP să încaseze bonusuri financiare: așa-numita "componenta variabilă" a remunerației lor prin intermediul căreia, în unele cazuri din anii trecuți, aceștia și-au dublat, practic, lefurile lunare, încasând 12 indemnizații suplimentare. Indemnizația netă lunară a directorilor este în jurul sumei de 3.000 euro (remunerațiile directorilor sunt similare, diferențele sunt mici), iar cea a membrilor din Consiliul de administrație (CA) depășește 1.200 euro. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Site-urile cu cele mai ieftine vacanțe (sursa: Facebook/eSky)
Economie

Site-urile cu cele mai ieftine vacanțe

Site-urile cu cele mai ieftine vacanțe: cea mai facilă metodă de a-ți rezera o vacanță este printr-o agenție de turism care oferă pachete cu transport, transfer de la aeroport la hotel, cazare și, după caz, mese incluse. Site-urile cu cele mai ieftine vacanțe Un sejur planificat individual poate avea avantajele unui hotel mai ieftin, însă dezavantaje legate de costurile de transport. Citește și: Care sunt companiile aeriene care oferă de multe ori prețuri chiar mai bune decât Wizz Air în Europa. Ofertele pentru destinații de vacanță în 2024, foarte ieftine Ce vacanțe de vară oferă agențiile de turism și care sunt cele mai prietenoase site-uri? Cât costă un sejur pe litoralul românesc și cât unul în Bulgaria, Turcia sau Grecia? Și care sunt cele mai atractive oferte de vacanțe exotice? Vama Veche, mai scumpă decât Mamaia la oferte de pornire Mamaia a fost detronată: Vama Veche este mai scumpă. Potrivit platformei litoralulromanesc.ro, ofertele pentru luna august, în Mamaia, încep de la 1.200 de lei, cazare șase nopți, la un hotel de două stele, fără masă. Cea mai scumpă ofertă este de 10.188 de lei, la hotel de patru stele, all inclusive. Prin comparație, în aceeași perioadă, ofertele pentru Vama Veche încep de la 1.800 de lei, cazare la pensiune. Pentru un hotel "boutique", de 16 camere, prețurile se dublează: 2.620 de lei. Citește și: Șmecheria la care apelează companiile aeriene care refuză pasageri cu bilete valabile din cauză că vând mai multe bilete decât locuri: „uită” să informeze călătorii că fac overbooking pe zboruri Cea mai scumpă ofertă pentru Vama Veche: 4.053 de lei, șase nopți, la hotel de trei stele, cu demipensiune. În Costinești, ofertele pentru august încep de la 1.662 de lei, cazare pentru șase nopți, în vilă, fără masă. Cea mai scumpă ofertă, în prima săptămână a lunii, este de 4.800 de lei, cazare șase nopți, hotel de trei stele, cu mic dejun. Prețurile cazărilor în regim privat sunt uneori chiar mai mari. Potrivit site-ului booking.com, pentru Mamaia, cazarea timp de șase nopți într-un apartament de 30 m² începe de la 1.215 lei, de persoană. Cazarea la cort, într-un camping din Vama Veche, costă între 758 de lei și 2.304 lei, pentru șase nopți, iar pentru un apartament, prețurile variază între 3.000 de lei de persoană și 9.000 de lei, pentru șase persoane. Paralela 45 promite ce nu oferă Oferte similare găsim și pe litoralul bulgăresc, turcesc sau grecesc. Însă, uneori, ofertele afișate pe pagina de start ale agențiilor nu sunt chiar de actualitate. Este cazul site-ului Paralela 45. Acesta anunță oferte de vacanță de vară începând de la 261 de euro de persoană (cu destinația Antalya, Turcia). Practic, dacă vrei o rezervare, constați că oferta nu mai este valabilă. Următoarea ofertă anunțată pe site, pornește de la 390 de euro, pentru Creta, Grecia. Însă rezervările care mai sunt disponibile pentru această ofertă încep din luna iunie iar prețurile sunt între 499 și 1.479 de euro. În luna iulie, acestea sunt între 803 și 2.184 de euro, iar în august, de la 874 la 2.350 de euro. O altă ofertă anunțată pe prima pagină de Paralela 45: Hurghada, Egipt. Pachetul (șapte nopți cazare, bilete de avion dus-întors, taxe de aeroport și transfer aeroport, hotel, aeroport) este o promoție de 372 de euro. Însă nu mai sunt disponibile decât oferte "last minute", care încep de la 744 de euro. Christian Tour, site prietenos și eficient Un site mult mai prietenos și mai la zi este Christian Tour. Poți selecta destinația, mijlocul de transport preferat și locul de unde vrei să pleci. Ofertele afișate se pot ordona, în funcție de preț, de la cele mai ieftine, la cele mai scumpe, ceea ce face căutarea mult mai ușoară. În luna august, printre cele mai ieftine oferte de vacanță ale agenției sunt cele din Bulgaria. O săptămână la Nisipurile de Aur începe de la 344 de euro: transport cu autocarul, cazare șapte nopți la un hotel de trei stele și mic dejun inclus. Cel mai scump sejur ajunge la 1.864 de euro: hotel de patru stele, Ultra All Inclusive. O altă ofertă în Bulgaria: Sunny Beach. În luna august, sejururile încep de la 409 euro (autocar, hotel de trei stele și mic dejun) și ajung la 1.732 de euro (autocar, hotel de patru stele, Ultra All Inclusive) Ofertele pentru Albena încep de la 499 de euro (hotel de trei stele, All Inclusive). Cea mai scumpă ofertă: 1.864 de euro (autocar, hotel de patru stele, Ultra All Inclusive). Ofertele pentru Turcia Pentru Turcia, printre cele mai ieftine destinații pentru luna august se numără Antalya: de la 543 de euro (avion, hotel de trei stele, mic dejun). Ofertele de lux: 6.452 de euro (avion, hotel de cinci stele și Ultra All Inclusive). În aceeași perioadă, o săptămână la Bodrum începe de la 817 euro (avion, hotel de trei stele, All Inclusive) și ajunge la 6.472 de euro (avion, hotel de cinci stele, All Inclusive Plus). Pentru Kusadasi, în august, ofertele încep de la 885 de euro (avion, hotel de patru stele, All Inclusive) și ajung la 2.605 euro (hotel de cinci stele, Ultra All Inclusive). Tradiționala Grecie A treia destinație tradițională a românilor: Grecia O săptămână la Halkidiki începe de la 505 euro (avion și cazare la vilă) și ajunge la 3.072 de euro (hotel de cinci stele, demipensiune) Ofertele pentru Rodos încep de la 706 euro (doar cazare, la hotel de trei stele) și ajung la 3.791 de euro (hotel de cinci stele și demipensiune) Pentru Zakyntos, există oferte de la 677 de euro (avion și cazare în complex turistic) sau 865 de euro (doar cazare, la un hotel trei stele) la 1.275 de euro (hotel de patru stele, All Inclusive). eSky, motor de căutare foarte util În ultimii ani, o destinație la modă printre români este Dubaiul. Ofertele esky.ro încep de la 220 de euro de persoană, pentru luna iulie: avion, cazare cinci nopți, la un hotel de patru stele. Atunci când nu ai o destinație anume, site-ul este util pentru idei de călătorie: e suficient să dai o căutare în secțiunea "Vacanțe", toate aeroporturile, toate destinațiile și doar să introduci numărul de nopți pentru cazare. 33.283 de euro, o vacanță în Mykonos În topul celor mai populare destinații exotice se situează Paphos (Cipru), cu o ofertă de 519 euro, cazare cinci nopți, la un hotel de patru stele, zbor și mic dejun. Urmează Malta: 1.015 euro, șapte nopți, la hotel de patru stele, biletele de avion și micul dejun la hotel, incluse. Spania este și ea printre cele mai populare destinații: cinci nopți, la începutul lunii iunie, hotel de patru stele și avion: 490 de euro. Printre cele mai ieftine oferte exotice ale agenției se numără Italia, Albania sau Croația. Pentru Italia, ofertele încep de la 246 de euro: avion, cazare șase nopți într-un hotel de trei stele din Rimini (perioada 4-10 iunie). Albania, puțin mai scumpă: 249 de euro, la Durres, avion și cazare cinci nopți, la un hotel de trei stele. Croația: 261 de euro, Zadar, avion și cazare șapte nopți, la hostel. Cele mai scumpe vacanțe ale agenției: 33.283 de euro, Grecia, Mykonos, avion, cazare șapte nopți la hotel de patru stele, cu mic dejun. TripAdvisor, pentru hoteluri Planificare unei vacanțe pe cont propriu poate începe prin căutarea unui hotel pe TripAdvisor. Astfel, o vacanță poate fi mai ieftină, cel puțin în ceea ce privește cazarea: de exemplu, pentru Kusadasi, în perioada 1-7 august, există oferte care pornesc de la 210 euro, cu mic dejun inclus. Însă transportul poate atenua câștigurile: în aceeași perioadă, oferte pentru zbor, până la Izmir, pornesc de la 321 de euro, iar transferul, de la aeroportul din Izmir la Kusadasi este în jur de 70 de euro. Per total, un sejur planificat individual la Kusadasi ajunge la 600 de euro. Pentru idei și oferte există și diferite grupuri pe rețelele sociale. Pe Facebook, există grupuri precum "Vacanțe sub 500 de euro", "Vacanțe la preț redus", "Vânătorii de oferte de vacanță" sau "Vacanțe prin România". Grupurile găzduiesc atât postări ale agenților de turism, ale proprietarilor de pensiuni și cabane, cât și diverse anunțuri ale persoanelor particulare. De exemplu, cineva oferă un loft la Madrid, care poate fi închiriat pentru 85 de euro pe noapte. Altcineva, un apartament în Mangalia: 99 de lei, pe noapte, de persoană. De asemenea, există și anunțuri ale unor oameni care își revând vacanțele: deși le-au achitat, nu mai pot ajunge și încearcă să le paseze la un preț avantajos altor doritori.

Averea uriașă a unei foste judecătoare de la Inspecția Judiciară Foto: Gândul
Eveniment

Averea uriașă a unei foste judecătoare de la Inspecția Judiciară

Averea uriașă a unei foste judecătoare de la Inspecția Judiciară, Poelincă Liliana Sănduța, care, deși avea vilă în Mogoșoaia, încasa sume uriașe pentru: detașare, delegare, transport locul de muncă și „alocații locuințe”. Doar „alocațiile pentru transport la și de la locul de munca” au fost de 15.766 de lei, în anul fiscal 2022, deși comuna Mogoșoaia este la circa 13 kilometri de sediul Inspecției Judiciare, iar judecătoarea deținea o mașină de lux, un Audi A4. Citește și: INTERVIU EXCLUSIV Românii care luptă în Ucraina, specializați în cercetare, tehnologie și informații militare. De ce sunt pe front, cât câștigă, ce condiții trebuie să îndeplinească În octombrie 2023, Poelincă s-a pensionat. În 2016, ea s-a ocupat de sesizările împotriva Cameliei Bogdan - judecătoarea care l-a condamnat pe Dan Voiculescu la zece ani de închisoare - contribuind la excluderea ei din magistratură. Foto: Botoșani News Averea uriașă a unei foste judecătoare de la Inspecția Judiciară Potrivit Botoșani News, Liliana Sănduța Poelincă a fost detașată în 2013 la Inspecția Judiciară. Din 2019, ea are o vilă de 177 mp în Mogoșoaia, Ilfov, obținută prin „construcție”. Cu toate acestea, de la buget i s-au decontat, în 2022: 4.830 de lei, diurnă de delegare 109.641 de lei, diurnă de detașare 15.776 lei - alocațiile pentru transport la și de la locul de munca 33.300 de lei - alocații pentru locuințe 1.438 de lei - alocații călătorii anuale Salariul ei anual a fost de 221.697 de lei,la care s-au adăugat peste 36.000 de lei din închirierea casei din Botoșani și 3.500 de lei din exploatarea unui teren din Botoșani. În total, statul român a plătit-o, în medie, cu peste 32.000 de lei pe lună. În declarația de avere din 2022, Poelincă indică „împrumuuri acordate în nume personal” de 40.000 de euro și 41.000 de euro „venituri bani lichizi” - de altfel, ea nu menționează vreun cont în bancă. În 2023, a depus o doua declarație de avere în care consemnează 63.000 de euro bani lichizi din economii la salarii. În 2023, Poelincă declara că deține, printre altele: un apartament și o vilă de 227 mp în Botoșani. o vilă în Mogoșoaia 18,8 hectare de pădure, moștenite 500 mp în intravilan, la Mogoșoaia Poelincă a fost numită judecător în mai 2001, de Ion Iliescu. Un CV al ei nu se poate găsi în spațiul public.

Pensionari, persoane cu handicap, subvenții problematice (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Pensionari, persoane cu handicap, subvenții problematice

Pensionari, persoane cu handicap, subvenții problematice. O firmă de transport şi Fiscul luptă pe o miză de 1,5 milioane euro. Pensionari, persoane cu handicap, subvenții problematice De o parte, Fiscul revendică banii primiţi de firmă ca decont pentru transportul vârstnicilor şi persoanelor cu handicap, invocând faptul că nu există acte care să ateste efectuarea călătoriilor. Citește și: EXCLUSIV Aeroportul Brașov, o bombă cu ceas în privința securității: SRI, alertă în legătură cu ușurința cu care se poate pătrunde în zonele de securitate. Cum a autorizat AACR funcționarea? De cealaltă parte, transportatorul susţine că a ţinut toate cotoarele timp de un an, interval în care Fiscul nu s-a obosit să facă verificări. Conflictul pleacă de la faptul că plata biletelor cu reducere sau gratuite utilizate se face în baza unui simplu decont întocmit de transportatori, fără ca vreo autoritate a statului să verifice efectuarea concretă a călătoriei. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Se scumpește transportul public în România (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Se scumpește transportul public în România

Se scumpește transportul public în România. Compania de Transport Public (CTP) Iași va majora preţul biletelor de călătorie cu până la 20%. Se scumpește transportul public în România O decizie în acest sens a fost deja adoptată de conducerea operatorului de transport, dar este necesar şi acordul Consiliului Local Iaşi. Citește și: EXCLUSIV Pescobar, țepar și cu firma de livrare a produselor sale: a fost obligat de instanță să achite facturile către Foodpanda, timp în care plătește leasing la Ferrari și Lamborghini „Majorările sunt în cazul biletelor, nu şi a abonamentelor. Estimăm o creştere a vânzărilor directe de bilete cu până la 15%”, ne-a declarat ieri directorul CTP, Cristian Stoica. Creşterile de tarife afectează şi traseele metropolitane. Continuarea, în Ziarul de Iași.

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa (sursa: ebihoreanul.ro)
Mediu

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa. Aradul tocmai a cumpărat autobuze second-hand olandeze. Compania de Transport Public Arad, deținută de Primăria și Consiliul Județean Arad, a cumpărat un nou lot de zece autobuze second-hand, vechi de aproape 17 de ani, de la o firmă specializată în lucrări de construcții din Urziceni. Firma Riviera Install, patronată de familia Vlădărău, este abonată la contractele publice ale administrațiilor locale cărora le vinde autobuze second-hand exploatate în Olanda. Zece autobuze, 1,24 milioane lei România și-a asumat reducerea poluării aerului pentru a combate efectele schimbărilor climatice. Autoritățile locale din Arad, însă, au altă viziune asupra problemei: vor să transforme orașul într-un "cimitir" al autobuzelor. Compania de Transport Public Local, deținută de Consiliul Local Arad și Consiliul Județean Arad, și-a făcut un obicei din a cumpăra autobuze second-hand pentru a asigura transportul local. La data de 7 iunie 2023, Compania de Transport Public Arad a anunțat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice că a cumpărat zece autobuze second-hand pentru a asigura transportul public local. Conform anunțului de atribuire, au fost achiziționate cinci autobuze urbane tip standard și cinci autobuze articulate de capacitate mare. Pentru prima categorie de autobuze s-a plătit 545.000 lei. Celelalte cinci autobuze au costat 695.000 lei. În total 1,24 milioane lei. Intermediarul: Să dea 300.000 de euro pe un autobuz Toate cele zece autobuze second-hand au fost cumpărate de la firma Riviera Install, o firmă specializată în construcții din Urziceni. Datele de la Registrul Comerțului arată că societate este deținută în mod egal de Raul Florian Vlădărău și Ecaterina Vlădărău. La solicitarea Defapt.ro, Raul Florian Vlădărău a declarat că "autobuzele sunt aduse din Olanda. Au fost în exploatare în mare parte acolo, în Olanda. Sunt din anul 2006. Au normă de poluare Euro 4 și Euro 5. Mai pot fi folosite minim zece ani”. Întrebat dacă nu i se pare ciudat faptul că se cumpără autobuze second-hand, Raul Florian Vlădărău a spus: "Atunci, să dea 300.000 de euro pe un autobuz nou și s-a rezolvat problema.". Am încercat să obținem un punct de vedere de la primarul municipiului Arad, liberalul Călin Bibarț, dar acesta a refuzat să răspundă. În schimb, viceprimarul pesedist Ilie Cheșa a spus că se va interesa despre acest contract și va reveni cu un punct de vedere. Nu a revenit. Firma din Urziceni a mai vândut autobuze Aradului Compania de Transport Public Arad, condusă în prezent de juristul Claudiu Petru Godja, nu este la prima achiziție de autobuze second-hand. Culmea, chiar de la aceeași firmă din Urziceni. De exemplu, la data de 17 septembrie 2021, au fost cumpărate patru autobuze de tip urban cu suma de 325.000 lei. Tot atunci au mai fost cumpărate două autobuze articulate de capacitate mare în valoare de 200.000 lei. Valoarea cumulată a contractului a fost 525.000 lei. În octombrie 2022, au mai fost cumpărate alte două autobuze de tip urban cu suma de 199.800 lei. Plus patru autobuze articulate cu 480.000 lei. Contractul a fost atribuit în urma unei licitații cu un singur ofertant firmei Riviera Install. Un România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa Firma lui Vlădărău a mai vândut autobuze second-hand autorităților locale din Oradea, Slobozia, Buzău și Târgu Jiu. Sport Club Municipal Buzău a cumpărat două autobuze second-hand cu aproape 700.000 de lei în urma unei licitații cu un singur ofertant. Serviciul Public de Transport Local Slobozia a achiziționat, tot în urma unei licitații cu un singur ofertant, cinci autobuze urbane cu podea joasă pentru care a plătit 485.000 lei. Oradea Transport Local, condusă în prezent de Adrian Revnic, a cumpărat două autobuze second hand de capacitate mare cu puțin peste 353.000 lei. Contractul a fost atribuit în februarie 2020. Ulterior, în decembrie 2020, au mai fost cumpărate alte trei trei autobuze second-hand cu o sumă totală de 99.000 de euro. Citește și: PSD dă României al doilea premier cu studii superioare absolvite la 28 de ani, la o universitate privată. Biografia oficială a lui Ciolacu, de pe site-ul Parlamentului: fără slujbă până la 38 de ani La Târgu Jiu, la fel ca și în celelalte localități, a fost organizată o licitație pentru achiziția a zece autobuze second-hand. Condițiile impuse în caietul de sarcini prevedeau ca autobuzele să nu fie mai vechi de 2002, normă de poluare minim Euro 3, rulaj maxim 800.000 km și o capacitate de 85 de locuri. Într-un final, au fost cumpărate doar opt autobuze second-hand cu suma de 400.000 lei. Contractul a fost atribuit firmei Womy Equipment Supply România, deținută de Mobilift International B.V. (75%) și Raul Florian Vlădărău (25%). Întrebat despre această achiziție, Vlădărău a spus că autobuzele second-hand sunt din 2006 și au normă de poluare euro 4. La Voluntari, au fost luate autobuze vechi și din 2002.

Energia "verde" necesită investiții în transport (sursa: Facebook/Virgil Popescu)
Mediu

Energia "verde" necesită investiții în transport

Energia "verde" necesită investiții în transport. Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a discutat vineri cu reprezentanţii companiilor Taqa, Meridiam, Fluor, Transelectrica şi E-Infra despre posibila implicare în realizarea proiectului Liniei de Înaltă Tensiune în Curent Continuu (HVDC) 5000 MW, de pe teritoriul României, pe coridorul magistralei de gaz BRUA şi a viitoarei magistrale Tuzla - Podişor. Energia "verde" necesită investiții în transport "Întărim reţeaua de transport a energiei din ţara noastră, ca parte a strategiei prin care creştem producţia de energie verde. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Astăzi la ministerul Energiei am avut o întâlnire importantă cu reprezentanţii unor companii mari care sunt interesate să investească în realizarea proiectului Liniei de Înaltă Tensiune în Curent Continuu (HVDC) 5000 MW, de pe teritoriul României, pe coridorul magistralei de gaz BRUA şi a viitoarei magistrale Tuzla - Podişor. Citește și: EXCLUSIV Primarul Minea de la Chiajna a ascuns 14 case și terenuri: a declarat doar opt, dar DNA i-a pus sechestru pe 22. Edilul a finanțat ilegal clubul de fotbal Concordia cu 45 de milioane de lei de la buget Am avut discuţii foarte bune cu reprezentanţii companiei Taqa, Meridiam, Fluor, Transelectrica şi E-Infra. Sper că va exista o colaborare fructuoasă pentru a finaliza acest proiect important pentru ţara noastră, dar şi pentru regiune", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Germania a introdus un bilet lunar unic de transport Foto: Facebook Deutsche Bahn
Mediu

Germania a introdus un bilet lunar unic de transport.

Germania a introdus, de la 1 mai, un bilet lunar unic de transport. Acesta costă 49 de euro. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Prin această inițiativă, țara vrea să sprijine populația în fața inflației, încurajând în același timp utilizarea transportului în comun, care este mai puțin poluant. Automobilul individual termic este o sursă majoră de gaze cu efect de seră, care sunt motorul încălzirii globale, relatează francetvinfo.fr. Biletul Deutschland-Ticket oferă acces nelimitat la autobuze, metrou, trenuri locale și regionale – trenurile de mare viteză sunt excluse. Germania a introdus un bilet lunar unic de transport. Asociația germană a operatorilor de transport public (VDV) se așteaptă la cel puțin 16 milioane de viitori abonați, într-o țară cu 84 de milioane de locuitori. Aproximativ 750.000 de bilete au fost deja vândute, fără a lua în calcul cei care și-au transformat abonamentul obișnuit în Deutschland-Ticket. S-a ajuns la un acord de finanțare între regiuni și statul federal, care vor plăti fiecare câte 1,5 miliarde de euro pe an, pentru a evita creșterea deficitului Deutsche Bahn, operatorul feroviar național, estimat la 30 de miliarde de euro. Aceste cheltuieli sunt criticate de opoziție. Banii ar fi trebuit să fie folosiți „pentru îmbunătățirea și renovarea infrastructurii feroviare”, a declarat deputatul creștin-democrat Michael Donth. Rețeaua este îmbătrânită, cu un necesar de investiții de 8,6 miliarde de euro pe an timp de un deceniu. Citește și: Teodosie Tomitanul are credite bancare de 500.000 de lei pe care le ascunde de ANI. Nu se știe în cât timp trebuie să le returneze Doar 65,2% dintre trenurile pe distanțe lungi au ajuns la timp în 2022, o scădere de 10 puncte în decurs de un an. Aceste dificultăți au fost scoase la iveală atunci când a fost introdus primul bilet low-cost, vara trecută. Pentru 9 euro pe lună, germanii puteau utiliza toate mijloacele de transport regionale. A fost un succes uriaș, cu 52 de milioane de bilete vândute, dar operatorii feroviari au avut dificultăți în gestionarea acestei situații.

Transporturile de lemn, probleme cu legea (sursa: Facebook/Bodnar Daniel)
Mediu

Transporturile de lemn, probleme cu legea

Transporturile de lemn, probleme cu legea. Poliţiştii bistriţeni au confiscat la sfârşitul săptămânii trecute peste 100 de metri cubi de material lemnos fără acte, în urma verificării transporturilor de masă lemnoasă, potrivit buletinului de presă remis luni de Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Bistriţa-Năsăud. Transporturile de lemn, probleme cu legea Au fost controlate 31 de transporturi de material lemnos şi, ca urmare a neregulilor constatate, au fost aplicate 21 de amenzi în cuantum total de 21.000 de lei. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Suplimentar, a fost dispusă măsura ridicării în vederea confiscării a 106 metri cubi de material lemnos transportaţi fără documente legale, în valoare de peste 31.000 de lei. Poliţiştii au verificat, de asemenea, cinci agenţi economici din domeniul exploatării, prelucrării şi comercializării lemnului. Citește și: Magistrații cu pensii speciale s-au revoltat împotriva PNRR: aproape un sfert dintre ei semnează o scrisoare în care resping orice modificare a privilegiilor lor Controalele pe linie silvică s-au desfăşurat în colaborare cu Garda Forestieră Cluj şi angajaţi ai unor ocoale silvice din judeţul Bistriţa-Năsăud.

Aplicaţie waze pentru transport în comun (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Aplicaţie "waze" pentru transport în comun

Aplicaţie "waze" pentru transport în comun. Aplicaţia HereItIs, dezvoltată în Iaşi în urmă cu patru ani de Bogdan Florea şi Cristian Nistor, s-a extins şi dincolo de Prut, în Chişinău, dar şi în alte două oraşe din ţară, mai exact Cluj şi Botoşani. Aplicaţie "waze" pentru transport în comun În Iaşi, HereItIs rulează din 2019, iar în anul 2021 s-a lansat şi în Oradea. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Aplicaţia îi ajută pe utilizatori să urmărească în timp real cu ajutorul telefonului mobil poziţionarea mijloacelor de transport în comun şi să vadă timpii estimativi până la sosirea lor în staţie. Citește și: Judecătorii români, mai bine plătiți decât colegii lor din UE. Cel puțin prin comparație cu nivelul salariului mediu net Pe lângă asta, HereItIs primeşte actualizări şi de la utilizatori. Astfel, posesorii unui smartphone vor avea la dispoziţie detalii mai precise legate de orele de sosire şi pot crea rute mai eficiente către destinaţia aleasă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Transportul maritim, combustibili regenerabili, spune UE (sursa: pexels.com/Julius Sever)
Mediu

Transportul maritim, combustibili regenerabili, spune UE

Transportul maritim, combustibili regenerabili, spune UE. Statele membre UE au ajuns joi la un acord preliminar pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul transportului maritim prin creşterea utilizării de combustibili regenerabili de către nave. Transportul maritim, combustibili regenerabili, spune UE Acordul provizoriu pune transportul maritim pe o traiectorie spre îndeplinirea obiectivelor climatice ale UE pentru 2030 şi 2050, prin îmbunătăţirea obiectivelor de reducere a emisiilor din energia utilizată de nave şi introducerea de măsuri care să încurajeze utilizarea aşa-numiţilor carburanţi regenerabili de origine non-biologică. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online "Acordul va asigura că furnizorii de carburanţi, navele şi operatorii maritimi vor avea suficient timp pentru a se adapta la noile condiţii astfel încât sectorul maritim va atinge obiectivele climatice", a declarat ministrul suedez al Infrastructurii, Andreas Carlson. Citește și: Ciolacu tocmai a pornit un război cu Comisia Europeană: viitorul premier a declarat răspicat că prevederile din PNRR asumate de România nu vor fi respectate și cere noi „discuții” Acordul convenit între reprezentanţii statelor membre şi Parlamentul UE va trebui să fie adoptat în mod formal de miniştrii UE.

Cum transporta "Calu" lingouri de aur (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Cum transporta "Calu" lingouri de aur

Cum transporta "Calu" lingouri de aur. Poliţiştii de la Criminalitate Organizată Iaşi (BCCO) şi procurori DIICOT Iaşi au dat o lovitură formidabilă. Cum transporta "Calu" lingouri de aur Un transportator din Bistriţa Năsăud (care, printre altele, făcea curse şi prin Iaşi către Chişinău) a fost arestat după o serie de percheziţii prin ţară. Este vorba despre Dan Cătună, care patrona firma Latino Express Bistriţa, poreclit Calu, după dinţii mari pe care îi are. Citește și: Putin se afundă tot mai mult în trecutul URSS, aruncă mesaje de război rece spre Occident: NATO și UE, sponsori ai terorismului, se apropie de confruntare militară directă cu Rusia Acasă la Calu, dar şi în alte locuri, anchetatorii ieşeni au găsit lingouri de aur şi argint, 20 de kilograme de bijuterii din argint, zeci de mii de euro. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră