vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: taxa de solidaritate

7 articole
Politică

Croitoru, consilier al lui Isărescu, desființează taxa de solidaritate și pe autorul ei, Grindeanu

Lucian Croitoru, consilier al guvernatorului BNR, desființează taxa de solidaritate și pe autorul ei, Sorin Grindeanu: „Impozitul progresiv în țările dezvoltate nu a fost introdus pentru acoperirea unor comportamente fiscale iresponsabile”, a scris Croitoru pe Facebook. El îl critică pe Sorin Grindeanu pentru enunțul: „Lăsăm în pace veniturile mici şi mijlocii, facem ce face aproape toată Europa şi lumea asta civilizată şi impozităm în plus veniturile mari şi foarte mari din România şi astfel nu suntem nevoiţi să creştem TVA-ul”. În postare, Croitoru insistă că Grindeanu este semnatarul, în calitate de premier, al controversatei ordonanțe de urgență 13/2017, care a scos sute de mii de oameni în stradă. Citește și: Șefimea PSD, inițiatoarea „taxei de solidaritate”, Mercedesuri peste Mercedesuri, pitite la neveste sau neamuri Croitoru desființează taxa de solidaritate și pe autorul ei „De la Ordonanața 13 la impozitarea progresivă «Lăsăm în pace veniturile mici şi mijlocii, facem ce face aproape toată Europa şi lumea asta civilizată şi impozităm în plus veniturile mari şi foarte mari din România şi astfel nu suntem nevoiţi să creştem TVA-ul».    Autorul acestei fraze este prim-ministrul ce a susținut și introdus pe ordinea de zi a guvernului Ordonanța 13. Să vă explic ce spune, cu alte cuvinte, fraza aceasta. Aparent, spune că dacă introducem impozitarea progresivă facem ce face toată „lumea bună”, asemănare care nu este legitimă în acest caz, ci doar confiscată în favoarea celor care fac propunerea. Exact acestă asemănare nu există în sensul în care dorește autorul afirmației să fie.   Cel care a făcut afirmația nu este economist, dar și-a însușit-o, probabil, de la consilierii economici pe care îi ascultă. De ce îl dezinformează aceștia nu e treaba mea.   Impozitul progresiv în țările dezvoltate nu a fost introdus pentru acoperirea unor comportamente fiscale iresponsabile, cum a fost cazul la noi cu creșterea cheltuielilor bugetare cu salariile și pensiile peste nivelurile sustenabile. Dacă noi introducem impozitarea progresivă asta am face, am acoperi comportamentele greșite (unii le spun iresponsabile) ale unor politicieni.   La noi, au fost crescute deliberat cheltuielile cu salariile în sectorul public după filozofia wage-led growth. La fel și pensiile. Aceste politici au fost, în majoritatea timpului prociclice, adică au fost făcute când economia creștea peste potențial. În țările dezvoltate nu se practică astfel de comportamente, deși am putea identifica și unele excepții.   Apoi a apărut un efect de demonstrație și creșterile de salarii în sectorul privat au urmat traiectoria celor din sectorul public, deși productivitatea nu susținea o astfel de evoluție. Rezultatul este că toate salariile au crescut nesustenabil.   Acum vine partea cu o morală și mai discutabilă: facem comparație între salarii și decretăm arbitrar că salariul de 12000 de lei este „mare”. Punem impozit progresiv sau utilizam inepta și imorala taxă de solidaritate utilizând acest prag și luăm înapoi toate creșterile de salarii, inclusiv din sectorul privat sau din instituții care nu sunt parte a sectorului bugetar. Desigur aceasta se va aplica și pensiilor „mari”, indiferent dacă sunt obținute prin contributivitate sau nu.   În concluzie, nu e deloc adevărat că «facem ce face aproape toată Europa şi lumea asta civilizată». Acesta este un comportament pe care nu-l putem accepta. În țările dezvoltate nu se practică așa ceva.   În acest fel se obține:   (i) o egalizare distrugătoare pentru productivitate a veniturilor, arătând disprețul celor ce susțin această măsură față de muncă în general și față de cea înalt calificată. Introducerea impozitării progresive după toată succesiunea de politici eronate la care m-am referit ar arăta că politicienii au o cu totul altă înțelegere a noțiunii de „just” și „justiție”, diferită de a noastră a celorlalți, ceea ce ar fi distrugător pentru motivația de a face ceva sau de a mai vota politicienii „sistemului”;   (ii) un avantaj pentru un anumit partid, având în vedere că egalizarea se face în favoarea celor mai puțin educați, votanți ai partidelor ce susțin această măsură. Este un atac lipsit de fair-play la forțele politice de centru-dreapta. Este o pregătire pentru alegerile din 2028, dar care va da, ca și în 2024, rezultate contrare așteptărilor „sistemului”. La alegerile din 2024, chiar și beneficiarii direcți ai acelor creșteri nesustenabile de cheltuieli au observat caracterul injust și imoral al comportamentului practicat în acel an, dar și anterior, și l-au sancționat, votând „anti-sistem”;   (iii) se încurajează creșterea cheltuielilor guvernamentale conduse pe principiul „guvernul cheltuie pe banii celor mai muncitori, mai educați și mai bine plătiți prin și pentru munca lor în favoarea celor mai mai puțin muncitori, mai puțin educați și mai puțin plătiți”.   Chiar dacă dorința de a introduce impozitarea progresivă nu ar fi fost precedată de practici care o fac, moral vorbind, de nediscutat, tot nu ar avea dreptate nici cei care spun că dacă așa fac țările dezvoltate așa trebuie să facem și noi. Nu putem să facem același lucru din trei motive, pe care le spun în ordinea descrescătoare a importanței:   (a) Nu suntem tehnic și administrativ pregătiți;   (b) Impozitul progresiv în țările dezvoltate nu a contribuit la reducerea inegalităților, ci la adâncirea lor, prin mecanisme pe care le-am descris în altă parte și nu revin asupra lor;   (c) Impozitarea progresivă este în sine un mecanism care stimulează creșterea cheltuielilor publica ca procent din PIB. Din acest motiv s-a ajuns ca unele țări să aibă ponderi ale veniturilor bugetare în PIB spre 45 la sută: ca să acopere cheltuielelie. Când a devenit indecentă creșterea ratelor de impozitare, s-a trecut la creșterea datoriilor publice. Acestea din urmă sunt doar impozite amânate;   (d) Principalul mecanism prin care se întreține creșterea cheltuielilor publice într-un ritm nesustenabil este chiar impozitarea progresivă, care nu este nimic altceva decât o cheltuială a unora pe banii altora;   (e) Nu înseamă că dacă marea majoritate a țărilor dezvoltate au impozit progresiv aceasta este practica justă. Votul nu este criteriu de adevăr.   În fine, vreau să subliniez că eu de acum câțiva ani am spus în repetate rânduri că practica de a crește iresponsabil cheltuielile va duce în mod inevitabil la creșterea TVA. Treptat, tot mai mulți au ajuns la această concluzie. Dan Manolescu și Gabriel Biriș, care înțeleg foarte bine mecanismul fiscal au spus-o și ei.   TVA este un impozit aplicabil consumatorilor.   Am ajuns în punctul de la care există o singură soluție de reducere a defictului bugetar astfel încât să lăsăm cele mai bune perspective pentru continuarea creșterii economice, pentru reducerea inflației și a dobânzilor: creșterea TVA. Această creștere ar trebui făcută cu cap. După ce va fi crescută, trebuie făcut loc pentru reducerea ei cât mai curând. Aceasta înseamnă începerea reformei cheltuielilor publice, eliminarea risipei. Pe măsură ce eliminăm risipa, reducem TVA.   Această strategie, dacă este comunicată și asumată public va pune presiune pentru urmarea ei, căci publicul va întreba în fiecare an unde este spațiul fiscal creat pentru a reduce TVA.   Ordonanța 13 dorea să îi salveze pe unii politicieni de consecințele anumitor acțiuni ilegale ale lor. Impozitarea progresivă, prezentată ca expresie a grijii față de cei cu venituri mici, pare să fie, în fapt, pentru a-i compensa pe cei cu venituri mici pentru efectele dăunătoare ale unor politici, chiar dacă nu ilegale, ci doar populiste, promovate chiar de cei ce susțin acest impozit.   În general, așa cum am menționat, impozitul progresiv înseamnă ca unii să cheltuie pe banii altora. În mod particular, în cazul discutat aici, așa cum oricine își poate da seama, propunerea de introducere a impozitului progresiv înseamnă ca cei cu venituri mai mari, care nu au nicio vină, să plătească pentru greșelile politicienilor”

Croitoru, consilier al guvernatorului BNR, desființează taxa de solidaritate și pe autorul ei Foto: Inquam/George Calin
Șefimea PSD, inițiatoarea „taxei de solidaritate”, Mercedesuri peste Mercedesuri Foto: Facebook
Politică

Șefimea PSD, inițiatoarea „taxei de solidaritate”, Mercedesuri peste Mercedesuri, pitite la neveste

Șefimea PSD, inițiatoarea „taxei de solidaritate”, Mercedesuri peste Mercedesuri, pitite la neveste sau neamuri: un jurnalist, Cristian Andrei, a relatat pe Facebook că Mihai Tudose și Adrian Câciu au venit la ședința conducerii partidului cu mașini de lux care costă între 75.000 de dolari (preț de bază) și 130.000 de dolari.  Citește și: Cum i-a păcălit Israelul pe iranieni: Netanyahu anunțase presa că pleacă în vacanță, iar șeful Mossad că va efectua o vizită la Washington Șefimea PSD, inițiatoarea „taxei de solidaritate”, Mercedesuri peste Mercedesuri În august 2024, Tudose, fost premier în regimul Dragnea și recent ales președinte al Consiliului Național al PSD, a fost fotografiat la volanul unui alt Mercedes, care costă cel puțin 123.000 de euro. Potrivit lui Cristian Andrei, Mihai Tudose a condus un GLE 63, motor V8biturbo. Acesta costă peste 130.000 de dolari, în SUA. Mașina ar aparține însă unei rude, arată jurnalistul. Fostul premier PSD deține și un Mercedes clasa G, tot o mașină de teren, care costă mult peste 100.000 de euro.  Adrian Câciu a sosit la reuniunea partidului cu un Mercedes GLE 450. Ulterior, site-ul Snoop a arătat că mașina aparține firmei fostei soții a lui Câciu, iar acesta ar închiria automobilul contra a circa 1.000 de euro pe lună. Câciu are o indemnizație de parlamentar de circa 3.000 de euro pe lună. Fosta sa soție a fost angajată la ASF în perioada în care el era ministru de Finanțe. Ea deține însă și firma „de consultanță” care are Mercedesul folosit de Câciu. În 2020, acesta a fost plătit prin intermediul McCann pentru a face propagandă pentru Huawei și a critica SUA. În calitate de ministru de Finanțe, Câciu a făcut parte din CSAT.

Taxa de solidaritate, impact bugetar redus(sursa: Facebook /Confederatia Patronala Concordia)
Economie

Taxa de solidaritate ar aduce doar 0,2% din PIB la buget, soluția este reducerea risipei (Concordia)

Taxa de solidaritate, impact bugetar redus. Confederația Patronală Concordia atrage atenția, într-un comunicat, că orice discuție despre echilibrarea deficitului bugetar trebuie să înceapă prin reducerea risipei, nu prin impunerea de noi taxe asupra mediului privat. Reprezentanții Confederației critică ideea introducerii unei taxe de solidaritate. Taxa de solidaritate, impact bugetar redus Potrivit Concordia, dacă România ar avea un nivel de colectare a taxelor similar cu media europeană, veniturile bugetare ar crește considerabil. Citește și: EXCLUSIV Cum a ajuns Claudiu Manda latifundiar milionar printr-o firmă fără angajați și cu profit minuscul. Rețeaua interlopilor, condamnaților și intermediarilor Organizația subliniază că pentru fiecare leu adunat din taxe suplimentare, doi lei ar trebui economisiți prin reducerea cheltuielilor publice. Reprezentanții mediului de afaceri critică ideea introducerii unei taxe de solidaritate pe veniturile peste 10.000 lei net. Având în vedere că doar 7% dintre angajați se încadrează în această categorie, impactul bugetar ar fi nesemnificativ – aproximativ 3,5 miliarde lei anual (0,2% din PIB). În varianta discutată privind veniturile de peste 12.000 lei brut, taxa ar afecta circa 18% dintre angajați, fără a aduce însă un plus bugetar relevant. Mediul privat avertizează: măsura va descuraja munca Concordia avertizează că astfel de măsuri nu rezolvă problemele bugetare, ci doar creează instabilitate fiscală și afectează motivația oamenilor de a munci și de a câștiga mai mult. În opinia organizației, este o falsă solidaritate care bulversează economia. Apel la măsuri reale, nu la experimente fiscale „Renunţaţi la false idei de echilibrare a bugetului de stat. Concentraţi-vă pe ce funcţionează în mod real, pe ce poate ajuta mediul de afaceri şi românii care muncesc”, se arată în comunicat. Concordia face apel la autorități să manifeste solidaritate reală și responsabilitate. Mesajul alegătorilor ignorat la doar o lună de la alegeri Reprezentanții organizației subliniază că peste 11 milioane de români au transmis un semnal clar la urne, cerând responsabilitate din partea clasei politice. Cu toate acestea, la mai puțin de o lună de la alegeri, o parte a politicienilor promovează ideea unei taxe de solidaritate, într-un gest catalogat drept demagogic și periculos. Solidaritatea reală presupune reciprocitate „Unde este reciprocitatea, când vorbim despre noi taxe pe venit sau creșterea TVA, în condițiile unei colectări deficitare și a unei evaziuni fiscale ridicate?”, se întreabă Concordia. Organizația susține că ideea de impozit progresiv și abandonarea cotei unice ar submina rezultatele pozitive din ultimii ani – inclusiv creșterea rapidă a clasei medii. Concordia, membră în BusinessEurope Confederația Patronală Concordia reprezintă 20 dintre cele mai importante sectoare economice din România. Cu 3.900 de firme membre – mari și mici, cu capital românesc și străin – și peste 450.000 de angajați, Concordia contribuie cu 30% la PIB-ul național. Este singura organizație din România membră a BusinessEurope, IOE și BIAC (Business at OECD).

Economistul-șef al BNR, Valentin Lazea, apără creșterea fiscalității Foto: Facebook AmCham
Economie

Economistul-șef al BNR, Valentin Lazea, apără creșterea fiscalității și taxa de solidaritate

Economistul-șef al BNR, Valentin Lazea, apără creșterea fiscalității și taxa de solidaritate, despre care spune că esteb doar un alt nume al impozitului progresiv, care „există în cele mai liberale economii, inclusiv în Mare Britanie din 1842 și în SUA din 1862”. Născut în 1958, Lazea este economist șef al BNR din 2001.  Citește și: Uriașa indemnizație primită de universitarii de la medicină și farmaceutică doar pentru că există, cu condiția să lucreze în clinici de stat Într-un articol pe blogul BNR el afirmă că „fiscalitatea din România este departe de a fi excesivă, la orice analiză obiectivă și nepartizană”. Economistul-șef al BNR, Valentin Lazea, apără creșterea fiscalității El face o comparație cu Polonia, unde TVA-ul este de 23%, față de 19% în România. Lazea afirmă că taxa de solidaritate „nu este altceva decât impozitul progresiv, cu un alt nume”. „Dacă pentru urechile românilor taxa de solidaritate sună mai bine decât impozitul progresiv, este în regulă. Să ne amintim că, într-o formă sau alta, el există în cele mai liberale economii, inclusiv în Mare Britanie din 1842 și în SUA din 1862”, scrie Lazea. „În căutarea de noi surse de venituri la buget, responsabilii politici au propus impozite nestandard precum taxa de solidaritate sau taxa pe tranzacții financiar-bancare, acestea alăturându-se altor găselnițe deja în vigoare, precum taxa pe stâlp. Astfel de invenții, cu randament incert, nu fac decât să enerveze sectoarele și grupurile sociale cărora li se aplică.  Un alt aspect demn de menționat este că, pe lângă faptul că se inventează noi impozite, modificările fiscale sunt foarte dese. Astfel, conform studiului «Modificările noului Cod fiscal: inventar și impact (2015-2023)», elaborat de The Tax Institute, în perioada menționată au fost introduse în fiscalitate 554 de modificări prin 107 acte normative (Legi, OG, OUG). Mult mai simplu ar fi de replicat sistemul fiscal din alte state în tranziție, care au înregistrat succese în stabilizarea macroeconomică. Un astfel  de stat ar fi Polonia, care nu este foarte diferită de România în ceea ce privește tabloul macroeconomic”, arată el.  Lazea afirmă că cetățenii polonezi „sunt de acord să plătească sume mai mari către buget din veniturile proprii, conștienți fiind că și statul va furniza servicii sociale mai multe și mai de calitate”. „Dar aceasta ține de educația de bază, primită din familie și din școală, a tuturor celor implicați”, crede el. 

Iohannis arată spre PSD cand vorbeste despre faptul că OMV nu vrea să plătească taxa de solidaritate Foto: Inquam/ Octav Ganea
Eveniment

Iohannis arată spre PSD

Președintele Klaus Iohannis arată spre PSD pentru faptul că OMV nu plătește taxa de solidaritate. „În baza Ordonanței 186 și a Regulamentului European, făcând toate calculele, am concluzionat că avem o cifră de afaceri în sectoarele respective sub 75%, astfel că nu datorăm această taxă”, a spus, la 2 februarie, Alina Popa, Director Financiar și Membru al Directoratului OMV Petrom. Iohannis arată spre PSD „Dacă va plăti sau nu, o să vă spună cu siguranţă cei care au făcut normativul, adică Ministerul Finanţelor. Am fost puţin surprins când m-am informat după aprobare cum s-a discutat această chestiune şi am aflat că, de exemplu, Ministerul Energiei nu a fost cooptat în discuţie. Chestiunea s-a discutat la nivel de Finanţe, ceea ce este în principiu în regulă, pentru că vorbim de o taxă sau de un impozit”, a spus Iohannis, la Bruxelles. Ministerul de Finanțe este condus de Adrian Câciu, fost consilier al președintelui PSD Marcel Ciolacu, în timp ce ministerul Energiei este controlat de liberalul Virgil Popescu. De mai multe zile, PSD și PNL se acuză reciproc pentru faptul că OMV declară că, legal, nu trebuie să plătească taxa de solidaritate. „Solicitarea mea a fost una singură: ca acest act să fie legal şi clar, adică să nu încalce nicio directivă şi nicio lege în vigoare în România şi să fie atât de clar încât să nu apară discuţii dacă este sau nu este. Rezultatul îl vedem cu toţii la televizor: toată ziua, bună ziua se discută dacă este sau nu este. Cred că cei care au lucrat pe document trebuie să vină să îl clarifice. Nu-i nimic pierdut", a mai spus şeful statului, înainte de reuniunea extraordinară a Consiliului European. El a subliniat că "aruncarea vinei dintr-o curte politică în altă curte politică nu rezolvă problema" în această chestiune. Citește și: Wall Street Journal: Macron n-a vrut, inițial, să-l primească pe Zelenski, la Paris, dar s-a grăbit să-i aranjeze un dineu când a văzut succesul vizitei de la Londra Despre „rotativă”: „Voi lua decizia care mi se va părea cea mai bună” Tot în cadrul declarațiilor făcute la Bruxelles, Iohannis a evitat să spună dacă va respecta înțelegerea PNL-PSD și, în mai, va numi un premier social-democrat. „Atunci când coaliţia va decide să facă o schimbare de guvern, se vor prezenta toate părţile interesate, îmi vor prezenta punctele de vedere şi în conformitate cu Constituţia voi lua atunci decizia care mi se va părea cea mai bună pentru România”, a spus Klaus Iohannis, citat de news.ro. El l-a criticat, ușor, și pe Marcel Ciolacu, după ce acesta i-a contestat realizările: „Câteodată unii politicieni merg la televizor şi îi ia gura pe dinainte ca să zic aşa, dar nu cred că cineva a uitat sau nu a înţeles că această coaliţie a apărut dintre nevoie. Ţara trebuie să fie guvernabilă şi ţara trebuie să aibă un guvern stabili în aceste vremuri tulburi şi atunci trebuie să avem puterea interioară să trecem cu mai mult sau mai puţină lejeritate peste anumite declaraţii mărunte şi să vedem care este în realitate interesul României”

Coaliția majoritară pregătește majorări ale TVA și ale altor taxe Foto: Gov.ro
Politică

Coaliția majorări TVA și taxe

Coaliția majoritară pregătește majorări ale TVA și ale altor taxe și impozite, plus tăieri ale unor facilități, scrie publicația Profit. Controversata taxă de solidaritate, de 1% din cifra de afaceri a companiilor mari este încă în discuții. Dacă se va aplica, nu va conta dacă acele comapanii sunt pe pierdere sau pe profit. Plafonul de la care se va aplica taxa de solidaritate este o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro. Coaliția majoritară pregătește majorări ale TVA și ale altor taxe Potrivit Profit, experții coaliției iau în discuție: creșterea TVA pentru băuturile cu zahăr mult, inclusiv cele carbogazoase, de la 9% la 19%o posibilă eliminare a impozitului specific plătit de HoReCareducerea facilităților din construcții și agricultură/alimentar, prin diminuarea plafonului maxim de salariu scutit de la 30.000 de lei la 15.000 de lei, la care se vor adăuga etapizat contribuții la CASSsume mai mari de plată pentru activități independente și profesii liberalecreșterea substanțială a impozitului pe locuință În plus, s-ar pregăti introducerea la veniturile din alte surse decât salariile a două noi plafoane pentru achitarea de contribuții, de 6 și 24 salarii minime pe economie, pe lângă cel actual de 12 salarii, scrie Profit. Impozitarea progresivă, la care s-au opus liderii PNL, ar fi fost abandonată. „Discuții (despre mărirea taxelor sau impozitul progresiv - n.r.) sunt. Și este ușor de înțeles de ce sunt aceste discuții, în condițiile în care bugetul de stat trebuie să fie în posibilitatea de a finanța toate subvențiile care au fost decise, de exemplu în sectorul energetic. (...) Însă la acest moment nu există o decizie la nivelul coaliției pentru a schimba sistemul de impozitare și nu cred că se va întâmpla foarte curând. (...) Românii nu trebuie să trăiască cu teama că de mâine se schimbă sistemul de impozitare și trebuie să plătească mai mult”, a declarat Klaus Iohannis, la 30 mai. Citește și: EXCLUSIV Uriașa țeapă a măștilor din Vietnam: în 2020, Ministerul Economiei a cumpărat 100 de milioane de bucăți pentru 31 de milioane USD. După doi ani, mai avea 90 de milioane în stoc Însă, la 13 mai, a fost promulgată o lege prin care circa 300.000 de salariați din agricultură și industria alimentară nu vor mai plăti impozit pe venit, contribuția la sănătate (dar rămân asigurați) și, opțional, nici la Pilonul II de pensii.

Coaliția de guvernare vrea o „taxă de solidaritate” Fot: Inquam/ Octav Ganea
Politică

Coaliția de guvernare vrea taxă solidaritate

Coaliția de guvernare vrea o „taxă de solidaritate” de 1% din cifra de afaceri a companiilor mari, scrie publicația Profit. Potrivit acestei publicații, coaliția majoritară este pe cale de a ajunge la un consens pe acest subiect. Însă economiștii arată că această taxă va duce la creșterea prețurilor și va fi plătită, la final de consumatori. Coaliția de guvernare vrea o „taxă de solidaritate” Taxa ar urma să fie plătită de companiile cu cifră de afaceri peste 100 de milioane de euro. Profit estimează că statul ar putea colecta astfel circa un miliard de euro. „Eu am zis, de exemplu, taxa de solidaritate există în Germania. Și nu știu dacă o avem. Este pe agenda de discuții și vom alege varianta cea mai bună. Exact cum este în Germania. Trebuie făcută o raportare între taxe și venituri”, a spus, acum două zile, președintele PSD Marcel Ciolacu. Discuții despre o astfel de taxă există din decembrie 2021. Camera de Comerț Americană din Românie ( AmCham) a criticat intenția, apreciind că este vorba de o măsură fiscală „nefundamentată, peste noapte”, „fără consultare prealabilă, fără o foaie de parcurs, fără un studiu de impact real, fără o analiză a compatibilității acesteia cu legislația europeană”. Nu este „o dovadă de responsabilitate pentru societate, ci doar un transfer de povară către sectorul privat”, mai arăta AmCham. Și Consiliul Investitorilor Străini a criticat o astfel de taxă. PSD a mai inventat, în regimul Dragnea, o așa-numită „taxă pe lăcomie”, care a fost plătită de bănci. Ea a fost abrogată în decembrie 2019, de către guvernul Orban.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră