luni 07 aprilie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: taxa

7 articole
Eveniment

Cetățenii UE vor plăti 19 euro să intre în Marea Britanie și vor completa și un formular online

Condiții pentru intrarea în Marea Britanie. Începând de miercuri, 2 aprilie, cetățenii europeni vor avea nevoie de o Autorizație Electronică de Călătorie (ETA) pentru a intra în Regatul Unit. ETA poate fi obținută online, prin aplicația oficială „UK ETA” sau de pe site-ul guvernului britanic, gov.uk, și are o valabilitate de doi ani. Condiții pentru intrarea în Marea Britanie Taxa actuală pentru ETA este de 10 lire sterline (aproximativ 12 euro), dar aceasta va crește la 16 lire (aproximativ 19 euro) începând cu 9 aprilie. Citește și: Nicu Marcu, ex-șeful ASF care a închis ochii la falimentele City și Euroins, o nouă sinecură: director general la ORNISS Permisul de călătorie devine obligatoriu pentru toți cetățenii UE, cu excepția Irlandei, precum și pentru cetățenii a aproximativ 30 de alte state europene. Măsura este valabilă și pentru copii și bebeluși. Cum funcționează procesul de solicitare Solicitanții trebuie să încarce o fotografie a pașaportului și o poză recentă a feței. Procesul de solicitare durează sub 10 minute, iar aprobarea se acordă, de regulă, în câteva momente. Totuși, autoritățile recomandă solicitarea ETA cu cel puțin 3 zile lucrătoare în avans, pentru cazurile care necesită verificări suplimentare. Autorizația permite șederi de până la șase luni și călătorii multiple timp de doi ani, dar trebuie reînnoită în cazul schimbării pașaportului. Cine este scutit de ETA și ce excepții există Printre excepții se numără elevii sub 18 ani din Franța care vin în excursii școlare, deținătorii de pașapoarte britanice sau irlandeze sau persoanele cu reședință în Regatul Unit. De asemenea, pasagerii care tranzitează aeroporturi precum Heathrow și Manchester, fără a trece prin controlul de frontieră britanic. Însă cei care tranzitează prin alte aeroporturi din Regatul Unit, unde controlul la frontieră este obligatoriu, vor avea nevoie de ETA. Obiectivul guvernului britanic: securitate prin digitalizare Până la finalul anului 2024, au fost emise aproximativ 1,1 milioane de autorizații ETA, potrivit Ministerului britanic de Interne. Guvernul britanic motivează această măsură prin dorința de a securiza granițele și de a digitaliza sistemul de imigrație. Secretarul de stat pentru migrație și cetățenie, Seema Malhotra, a subliniat angajamentul Marii Britanii pentru tehnologie și inovație în gestionarea frontierelor.

Condiții pentru intrarea în Marea Britanie (sursa: Pexels/Marianna)
Numai locuri de parcare cu plată în Iași (sursa: Facebook/Primăria Municipiului Iași)
Eveniment

Aproape toate locurile de parcare din oraș vor fi taxate, anunță Primăria Iași

Numai locuri de parcare cu plată pe zeci de străzi unde până acum staționarea era gratuită, anunță un proiect de hotărâre pregătit pentru aprobarea în plenul Consiliului Local. Numai locuri de parcare cu plată În prezent, locurile publice de parcare din municipiu sunt împărțite în două zone tarifare. Citește și: Claudia Postelnicescu: USR, „deal” cu PNL pentru a-l ajuta pe Antonescu și a intra la guvernare În Zona 1, unde tariful este de 7 lei pe oră, iar abonamentul lunar costă 198 de lei, urmează să fie incluse, conform propunerii Primăriei, mai multe străzi. Și anume: V. Conta, Gării, Dancu, Gheorghe Lascăr, Anastasie Panu, Arcu, G. Musicescu, Oastei, Ghe. Săulescu, Universității, Cuza Vodă, stradela Bărboi și bd. Carol I. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Taxă nouă pe clădiri din 2025 (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Taxă nouă pe clădiri din 2025

Taxă nouă pe clădiri din 2025. Primăria Iași a introdus o nouă taxă specială, denumită "taxa de protecție civilă", care va fi aplicată începând cu 2025. Taxă nouă pe clădiri din 2025 Proprietarii de apartamente care au achitat impozitul pe clădiri la începutul anului au observat deja includerea noii taxe în sistem. Citește și: Din aprilie, prețul la gaze va crește cu peste 30%, iar cel la electricitate se dublează, dacă plafoanele de preț vor fi eliminate Această taxă se va aplica tuturor proprietarilor de imobile, atât persoane fizice, cât și juridice, și va genera venituri de 1,7 milioane de lei pentru bugetul local. Taxa reprezintă 2% din valoarea impozitului pe clădiri, dar nu va fi mai mică de 10 lei pentru fiecare contribuabil care datorează impozit pe clădiri. Continuarea, în Ziarul de Iași.

New York, taxă pentru centrul Manhattanului (sursa: X/Governor Kathy Hochul)
Eveniment

New York, taxă pentru centrul Manhattanului

New York, taxă pentru centrul Manhattanului. Duminică, metropola americană New York a lansat programul de taxare urbană pentru șoferii care doresc să circule în centrul Manhattanului, marcând o premieră în SUA. Proiectul, inspirat de modele europene, are scopul de a reduce poluarea și de a sprijini modernizarea infrastructurii de transport public. New York, taxă pentru centrul Manhattanului Guvernatoarea statului New York, Kathy Hochul, a anunțat că șoferii care intră în Manhattan, la sud de Central Park, vor plăti o taxă de 9 dolari în timpul zilei. Citește și: „Dacă faci venituri din activități independente sau drepturi de autor, plătești mai mult decât ca salariat”, spune antreprenorul Cătălin Teniță Printre obiectivele principale ale proiectului se numără reducerea poluării aerului și finanțarea metroului din New York, afectat de starea învechită și costurile ridicate (2,90 dolari pe călătorie). Confruntare politică iminentă Lansarea acestui proiect, cu doar două săptămâni înainte de inaugurarea președintelui Donald Trump, a stârnit controverse. Administrația Biden a susținut inițiativa, însă Donald Trump s-a opus categoric, argumentând că taxa va afecta muncitorii, familiile și afacerile. Disputa între autoritățile locale și viitoarea administrație promite să continue, având în vedere opoziția puternică exprimată de Trump și susținătorii săi. Reacții și opoziție din regiune Aglomerările urbane din jurul New York-ului, precum și oficialii din statul New Jersey, și-au exprimat opoziția față de taxă, argumentând că afacerile locale și locurile de muncă din Manhattan ar putea avea de suferit. Oficialii din New Jersey au depus un recurs pentru a bloca proiectul, însă acesta a fost respins de un judecător. Asociațiile de taximetriști au criticat și ele taxa, deoarece aceasta adaugă o suprataxă la călătoriile clienților lor în Manhattan. Cum funcționează taxa urbană? Zona vizată de taxă include partea Manhattanului de la strada 60 spre sud. Aproximativ 700.000 de vehicule circulă zilnic în această zonă, cu o viteză medie de doar 11 km/h, într-un vacarm constant de claxoane și sirene. Proiectul include scutiri și reduceri pentru persoanele cu salarii mici și șoferii care intră în zonă de mai mult de zece ori pe lună. Exemplul european, inspirația pentru New York Mari metropole europene, precum Londra și Milano, au implementat deja taxe similare pentru a reduce poluarea și aglomerația. Modelul adoptat de New York reprezintă un pas important pentru orașele americane în direcția unui transport urban mai sustenabil. Implementarea taxei urbane în Manhattan deschide calea pentru schimbări majore în mobilitatea urbană din SUA, dar ridică și întrebări despre impactul economic și social asupra locuitorilor și afacerilor.

Taxa de înscriere la facultate, nereturnabilă (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Taxa de înscriere la facultate, nereturnabilă

Taxa de înscriere la facultate, nereturnabilă. Dar o studentă a cerut să i se înapoieze această taxă, în valoare de 200 de lei. Taxa de înscriere la facultate, nereturnabilă Argumentele studentei: se răzgândise și considera că, la admitere, "se aplică aceleași reguli ca la cumpărăturile online". Citește și: VIDEO Putea fi evitată tragedia cauzată de inundațiile din Galați? Acum 11 ani, exact în aceeași zonă s-au produs inundații devastatoare, dar digurile nu au fost refăcute Universitățile, însă, au alte argumente: odată depus dosarul, o comisie începe să îl proceseze, ceea ce implică costuri (resursa umană, utilități, furnizori etc). De aceea, taxele de înscriere nu se returnează, indiferent dacă candidații se răzgândesc și își retrag dosarele, ori nu sunt admiși la facultate. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Taxa de timbru poate fi recuperată (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Taxa de timbru poate fi recuperată

Taxa de timbru poate fi recuperată. Reglementările succesive privind taxa de mediu pentru automobile mai mult i-au năucit pe şoferi decât să rezolve problema. Taxa de timbru poate fi recuperată Un ieşean încearcă de trei ani să-şi recupereze banii plătiţi pe o taxă interzisă ulterior de normele europene. Citește și: Ce pensie ar trebui să primească un contribuabil de 65 de ani de la care s-au colectat 650.000 lei, dacă banii ar fi investiți. Diferența imensă față de pensia oferită de stat Prima încercare, pe cale administrativă, a eşuat. A doua, în instanţă, la fel. Se află acum la al doilea proces şi, în sfârşit, iţele taxei par să se descâlcească. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Nouă taxă discutată în Guvern, pentru a reduce deficitul Foto: Inquam/ George Călin
Economie

Nouă taxă discutată în Guvern

O nouă taxă este discutată în Guvern, pentru a reduce deficitul: între 1-3% din cifra de afaceri a IMM-urilor. Potrivit Antenei 3, ar urma să se impună o taxă de 1% din cifra de afaceri a IMM-urilor, pentru cele care sunt sub un prag de 300.000 de euro. Pentru IMM-urile a căror cifră de afaceri sare de 300.000 de euro, taxa va fi de 3% din această cifră. În plus, PSD n-ar fi renunțat la controversata taxă de 1% pentru clădirile rezidențiale mai scumpe de 500.000 de euro. Nouă taxă discutată în Guvern Guvernul ar mai vrea ca firmele care își mută profiturile în altă ţară să fie suprataxate cu 15%. Avocatul Gabriel Biriș, fost secretar de stat la Finanțe, în guvernarea Cioloș, a apreciat că aceatsa este o idee năstrușnică. „Puneți la cos și toate convențiile privind evitarea dublei impuneri și combaterea evaziunii încheiate de România (vreo 95), convenții fără de care România devine no go to pentru orice investitor?? (…) Știu oare domniile voastre că România are legislație state of the art în domeniul combaterii transferului de profit prin prețuri încă din 2010? Că toate multinaționalele au obligația să întocmească și să depună dosarul prețurilor de transfer, ca ANAF are de mulți ani toate informațiile de care are nevoie ca să își facă analiza de risc? Pe oamenii ăia i-ați întrebat ceva când ați venit cu ideea asta?”, a scris Biriș, pe Facebook. Citește și: Directorul numit de Firea la Obregia, care a încercat să mușamalizeze starea bătrânilor din azilele groazei, are vilă în Voluntari și patru mașini de lux: Porsche, Lexus, două BMW El a criticat și intenția Guvernului de a impune o taxă de 1% pentru clădirile rezidențiale mai scumpe de 500.000 de euro. „Înțeleg că vreți să impozitați doar persoanele fizice, nu și proprietățile valoroase cumpărate "pe firmă". Adică vreți să impozitați doar pe fraierii care și-au luat casele din venitul net, impozitat adică? Nu și pe cei care și-au luat casele pe firmă, să evite plata dividendelor, să își reducă impozitul prin deducerea cheltuielilor "punctului de lucru" și mai ales, să scape de TVA la achiziție???”, a scris Biriș, pe Facebook.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
Ultima oră