vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: taxa

14 articole
Economie

Prețul energiei electrice crește de la 1 noiembrie din cauza taxei de cogenerare

De la 1 noiembrie, taxa de cogenerare aplicată facturilor la electricitate crește, ceea ce va genera și scumpirea curentului electric, potrivit unei analize a Asociației Energia Inteligentă. Taxa, plătită din 2011 Din 2011, românii plătesc o contribuție pentru cogenerarea de înaltă eficiență, aplicată pentru fiecare kWh de energie electrică consumat.  Citește și: EXCLUSIV Catastrofal: România nu mai poate produce muniție și explozibili, Fabrica de Pulberi Făgăraș a fost închisă din cauza instalațiilor defecte Scopul acestei taxe a fost finanțarea construirii și modernizării centralelor capabile să producă simultan energie electrică și termică, cu randamente ridicate, care să ducă, în timp, la reducerea costurilor pentru consumatori. După 14 ani de plată, rezultatul este însă opus celui așteptat: energia electrică și termică este mai scumpă, nu mai ieftină. Ce reprezintă contribuția pentru cogenerarea de înaltă eficiență Această contribuție este o taxă inclusă în factura fiecărui consumator de energie electrică, destinată sprijinirii producătorilor care folosesc sisteme de cogenerare — adică produc în același timp energie electrică și termică, cu eficiență ridicată. Schema a fost introdusă prin Directiva Europeană 2004/8/CE și transpusă în legislația românească prin HG nr. 1215/2009 și Ordinul ANRE nr. 107/2011. Fondurile colectate trebuiau să fie folosite pentru dezvoltarea unor centrale moderne, cu randamente între 75% și 80%, capabile să reducă semnificativ costurile cu combustibilul și, implicit, prețul energiei. În realitate, o parte din bani au fost redirecționați pentru subvenționarea sistemului de producție a energiei termice din mai multe orașe, deturnând scopul inițial al taxei. Cât costă taxa și cum a evoluat Schema de sprijin a fost inițial valabilă între 2011 și 2023, dar a fost prelungită până în 2033. Valoarea contribuției va crește cu 62% începând cu 1 noiembrie 2025, ajungând la 0,0136 lei/kWh (de la 0,0084 lei/kWh). Între 2011 și sfârșitul lui 2024, s-au strâns peste 13 miliarde de lei (aproximativ 2,6 miliarde de euro), sume folosite aproape exclusiv pentru subvenționarea energiei termice în 10–15 orașe din România. Impactul asupra consumatorilor Majorarea contribuției va duce la o creștere de circa 0,5% a prețului energiei electrice, dar ridică probleme de echitate, potrivit Asociației Energia Inteligentă: de ce un consumator dintr-o zonă rurală fără venituri ar trebui să suporte o parte din factura termică a celor din marile orașe? Pentru sezonul rece 2025–2026, se estimează o creștere de aproximativ 2% a prețului energiei termice, ceea ce înseamnă costuri mai mari pentru locuințe: în București, între 24 lei/lună pentru o garsonieră și 54 lei/lună pentru un apartament cu patru camere.

Prețul energiei electrice crește de la 1 noiembrie (sursa: Pexels/Nothing Ahead)
Taxă pentru mașinile din afara Capitalei (sursa: Facebook/Dan Cristian Popescu)
Eveniment

Taxă de acces în București pentru mașinile care nu au număr de B sau IF, cere un consilier PSD

Taxă pentru mașinile din afara Capitalei. Consilierul general Dan Cristian Popescu (PSD) a depus la Primăria Capitalei un proiect de hotărâre prin care toate vehiculele neînmatriculate în București sau Ilfov ar urma să plătească o taxă de acces tip rovinietă pentru circulația pe drumurile publice din Capitală. Taxă pentru mașinile din afara Capitalei Taxa ar urma să poată fi achitată pentru perioade de o zi, șapte zile, 30 de zile sau 12 luni, în funcție de tipul vehiculului. Citește și: Noul consilier prezidențial Valentin Naumescu scrie că președintele Donald Trump merită premiul Nobel Plata se va face online, prin SMS sau la puncte autorizate, iar verificarea se va realiza automat, prin camere fixe și mobile care recunosc numerele de înmatriculare. Cât va costa taxa de acces în București Potrivit proiectului, valoarea taxei variază în funcție de tipul vehiculului: Autoturisme: 3,5 euro/zi, 6 euro/7 zile, 9,5 euro/30 zile, 50 euro/an Autoutilitare: între 8,6 euro/zi și 96 euro/an Camioane: între 4 și 11 euro/zi, respectiv 320–1.210 euro/an (în funcție de tonaj) Microbuze (9–23 locuri): 4 euro/zi, 20 euro/săptămână, 52 euro/lună, 320 euro/an Autocare: între 7 și 560 euro, în funcție de perioada aleasă Cine va fi exceptat de la plată Proiectul prevede mai multe excepții, printre care: Ambulanțele, vehiculele ISU, Poliției, Jandarmeriei și Ministerului Apărării Mașinile persoanelor cu handicap Vehiculele istorice Autovehiculele diplomatice Vehiculele cu emisii zero (100% electrice sau pe hidrogen) Unde vor merge banii colectați Sumele obținute din taxă vor constitui venituri la bugetul Municipiului București, fiind destinate exclusiv pentru: Proiecte de mobilitate durabilă Extinderea rețelelor Park & Ride Măsuri anti-poluare Primăria Capitalei, împreună cu Brigada Rutieră, va elabora în termen de 90 de zile de la adoptare regulamentul detaliat și procedurile tehnice de aplicare. Motivația proiectului: „supraaglomerare cronică” Potrivit referatului de aprobare, Bucureștiul se confruntă cu o supraaglomerare cronică a traficului, având cea mai mare densitate de autovehicule din România. Conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov 2021–2030 și datelor ANPM, în Capitală circulă zilnic peste 1,4 milioane de autovehicule, dintre care aproximativ 35% sunt înmatriculate în alte județe. Această presiune generează pierderi de timp medii de peste 134 ore/an/șofer (conform TomTom Traffic Index 2024) și un nivel ridicat de poluare cu PM10 și NO₂, care depășește frecvent limitele europene (raport ANPM 2024). Etapele următoare: dezbatere publică și vot în CGMB Dan Cristian Popescu a precizat că proiectul a fost înregistrat la Primăria Capitalei și că urmează analiza direcțiilor de specialitate, după care va fi supus dezbaterii publice. El estimează că propunerea ar putea ajunge în plenul Consiliului General în noiembrie sau decembrie. Ce categorii de șoferi vor fi afectate Consilierul general a identificat trei categorii de persoane vizate de măsură: Locuitorii Capitalei care au mașinile înmatriculate în alte județe – aceștia ar putea fi determinați să le înmatriculeze în București. Cei care vin ocazional în Capitală – ar fi încurajați să folosească Park & Ride și transportul public. Șoferii aflați în tranzit – ar putea fi direcționați către centurile ocolitoare pentru a evita intrarea în oraș. Argumentele susținătorilor: reducerea traficului și a poluării Dan Cristian Popescu susține că există mii de localități europene care aplică astfel de taxe și că „foarte mulți bucureșteni sunt de acord cu proiectul”. „Este o măsură care contribuie la reducerea traficului și a poluării. Cred că, cel puțin pentru o perioadă de cinci ani, merită adoptată”, a declarat consilierul general. Posibile efecte economice: înmatriculări și impozite locale Potrivit inițiatorului, implementarea proiectului ar putea determina înmatricularea mașinilor în București, ceea ce ar aduce impozitele auto la bugetul local. El a atras atenția că mulți șoferi care locuiesc în Capitală, dar au mașinile înmatriculate în alte județe, plătesc asigurări RCA aproape la jumătate de preț, deși daunele produse în București sunt incluse în statisticile locale. „Asigurările se calculează în funcție de numărul de daune din județul respectiv. Dacă locuiești în București, dar ai mașina înmatriculată în alt județ, costurile daunelor se împart celor din Capitală – însă tu nu ești afectat”, a explicat Popescu. Proiectul urmează să intre în dezbatere publică, iar adoptarea sa ar putea transforma modul în care se circulă în București, cu impact direct asupra poluării, traficului și veniturilor locale.

Danemarca introduce taxă pe emisiile fermelor (sursa: Facebook/Mette Frederiksen)
Internațional

Se vor taxa râgâielile vacilor și pârțurile porcilor. Intenția, aproape realitate în Danemarca

Danemarca introduce taxă pe emisiile fermelor. Guvernul danez pregătește implementarea primei taxe din lume pentru emisiile poluante generate de animalele de fermă. Danemarca introduce taxă pe emisiile fermelor Măsura are ca obiectiv reducerea poluării și sprijinirea fermierilor pentru a evita aceste emisii, transmite Bloomberg. Citește și: BREAKING Prim-vicepreședinte PNL: „Deficitul real al României este astăzi de cca. 10% din PIB” Ministrul tranziției ecologice, Jeppe Bruus, a anunțat că executivul de la Copenhaga va investi miliarde de coroane în tehnologii care să ajute fermierii să reducă emisiile. Printre soluțiile analizate se numără aditivii pentru hrana animalelor și alternativele la pesticide. „Ideea principală cu privire la taxa pe emisii este că ea nu ar trebui să genereze venit. Fermierii nu ar trebui să plătească dacă nu poluează”, a explicat Bruus într-un interviu la New York. Obiectiv: reducerea emisiilor cu 70% până în 2030 Danemarca, unul dintre cei mai mari exportatori de carne de porc și lactate, vizează penalizarea emisiilor provenite din creșterea vacilor și porcilor începând cu 2030. Măsura face parte din strategia de reducere a emisiilor cu 70% față de nivelurile din 1990. Fermierii vor fi stimulați financiar să investească în tehnologii sustenabile. Investiții în aditivi alimentari și tehnologii inovatoare Guvernul investește în produse precum Bovaer, un aditiv pentru hrana vacilor, creat de DSM Firmenich AG, care reduce emisiile de metan. De asemenea, Copenhaga alocă 10 miliarde de coroane (1,6 miliarde dolari) pentru piroliză – o tehnologie ce transformă gunoiul de grajd în energie și îngrășăminte. Obstacole europene: proceduri lente de aprobare În timp ce Danemarca promovează tehnologii verzi, oficialii avertizează că procedurile de aprobare la nivelul Uniunii Europene sunt foarte lente. Biopesticidele, de exemplu, pot aștepta până la opt ani pentru autorizare, ceea ce determină unele companii să ia în calcul relocarea în SUA. Implementarea taxei, planificată pentru cinci ani Taxa pe emisiile animalelor va intra în vigoare peste cinci ani, timp necesar pentru stabilirea detaliilor tehnice. Printre provocări se numără contabilizarea diferențelor de emisii în funcție de rasa animalelor. Autoritățile daneze dețin deja baze de date detaliate privind fermele, însă ar putea fi necesare informații suplimentare pentru aplicarea eficientă a noii taxe, a precizat Niels Peter Norring, director de politici climatice la Consiliul Danez pentru Agricultură și Alimentație.

Încă o taxă inventată pentru a salva bugetul Foto: Inquam/Octav Ganea
Economie

Încă o taxă inventată pentru a salva bugetul: „taxă pe orice mișcare de bani din economie” - presă

Încă o taxă inventată pentru a salva bugetul: coaliția PSD-PNL-USR-UDMR discută despre o „taxă pe orice mișcare de bani din economie”, susține Profit. Ieri, aceeași publicație arăta că în discuții s-a aflat o taxă pe orice tranzacție bancară, între unul și trei lei. Taxa nu ar fi achitată de bănci, ci de clienții acestora.  Citește și: Judecătorii au acordat sporuri și majorări salariale care nu mai existau în lege - Curtea de Conturi. Ce sumă astronomică va avea de plătit statul Încă o taxă inventată pentru a salva bugetul Ar fi vorba de o taxă extrem de mică, dar, având în vedere numărul uriaș de tranzacții gestionate de bănci - care ar reține taxa în momentul tranzacției - se estimează încasări uriașe la buget. Potrivit Profit, statul ar colecta 20 de bani la fiecare 100 de lei tranzacționați.  „Tot mai mulți români folosesc carduri, internet banking și plăți mobile, ceea ce indică faptul că mecanismele necesare colectării automate sunt deja funcționale la scară largă. Principala sarcină tehnică ar fi coordonarea și testarea riguroasă a sistemelor existente, nu inventarea unor tehnologii noi de la zero. Cu o planificare adecvată, România ar putea fi pregătită ca, până în 2026, să pună în funcțiune un sistem care reține automat câțiva bănuți din fiecare tranzacție și îi direcționează către vistieria publică, fără a perturba semnificativ experiența utilizatorilor”, a relatat o sursă citată de Profit. Aceste surse estimează că statul ar încasa astfel 50 de miliarde de lei. 

Taxă, între unul și trei lei, pe fiecare tranzacție bancară Foto: Inquam/Paul Ursachi
Economie

Coaliția PSD-PNL-UDMR a discutat o taxă, între unul și trei lei, pe fiecare tranzacție bancară

Coaliția PSD-PNL-UDMR a discutat o taxă, între unul și trei lei, pe fiecare tranzacție bancară, relatează Profit. Taxa nu ar fi achitată de bănci, ci de clienții acestora.  Citește și: Dezastrul de la ANAF: executarea silită nu are soft, „abateri financiare” de 2,7 miliarde lei - raport Curtea de Conturi Ea ar urma să contribuie la reducerea uriașului deficit bugetar. Taxă, între unul și trei lei, pe fiecare tranzacție bancară Potrivit Profit ar fi vorba de „taxa de tranzacții bancare pe tranzacție sau pe valoare”. Informația aceasta, pe surse, apare și pe alte site-uri, precum Economedia.  „Una dintre părțile implicate în discuții a propus această «taxă», iar discuțiile au avut loc în cursul zilei de joi. Surse politice au declarat pentru Profit.ro că la acest moment nu există un acord pe această propunere. Dacă ar fi aplicată, taxa ar fi de 1 leu pe tranzacție, până într-o anumită sumă, și de 3 lei peste suma respectivă, au declarat sursele Profit.ro. O astfel de taxă ar funcționa ca un comision perceput pe tranzacție, astfel că de fiecare dată când ar plăti (altfel decât cash) o factură, de exemplu, sau când ar face un transfer bancar, românii ar cotiza cu 1 sau 3 lei și la bugetul statului”, mai arată această publicație.  Principala discuție în coaliția PSD-PNL-UDMR-USR este însă legată de majorarea, într-o formă sau alta, a TVA-ului. Ar urma să se reducă o serie de sporuri, unele vor fi desființate, dar nu eixstă informații despre concedieri, prin desființarea unor instituții.

Multe parcări gratuite dispar la Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Mii de locuri de parcare gratuită vor fi ocupate doar cu plată, s-a decis la Iași

Multe parcări gratuite dispar la Iași. Începând cu 1 iulie, parcarea gratuită pe zeci de străzi din Iași va fi eliminată, odată cu introducerea unui sistem de plată pe peste 4.000 de locuri. Multe parcări gratuite dispar la Iași Consiliul Local urmează să aprobe includerea a peste 40 de străzi în rețeaua de parcări publice cu tarif. Citește și: EXCLUSIV Ministrul Tîlvăr pregătește ultimul mare "tun": un contract de 2,2 miliarde de euro pentru un sistem de apărare antiaeriană cu probleme Taxele vor varia între 2 și 7 lei pe oră, existând și opțiuni de abonamente săptămânale sau lunare, cu prețuri între 44 și 198 lei, în funcție de zonă. Noul sistem se va aplica de luni până sâmbătă, între orele 08:00 – 20:00, fiind gratuit doar duminica și de sărbători, cu excepția parcărilor cu barieră. Continuarea, în Ziarul de Iași

Nouă rovinietă impusă transportatorilor la Iași (sursa: Facebook/Primăria Municipiului Iași)
Economie

Nouă rovinietă impusă transportatorilor, la nivel local. Argumentul: camioanele strică străzile

Nouă rovinietă impusă transportatorilor la Iași: Consiliul Local urmează să decidă, în ședința programată pentru 28 mai, dacă aceasta va fi introdusă pentru vehiculele de mare tonaj. Nouă rovinietă impusă transportatorilor la Iași Propunerea Primăriei vine în contextul în care peste 130 de transportatori au contestat public această taxă suplimentară, considerând-o o povară financiară nejustificată. Citește și: Cea mai aberantă condiție PSD pentru a intra în viitorul guvern: recunoașterea meritelor guvernării Ciolacu Scopul principal al introducerii rovinietei locale este de a genera venituri pentru modernizarea infrastructurii rutiere din municipiu. În același timp, măsura ar urma să limiteze circulația vehiculelor cu greutăți între 3,5 tone și peste 40 de tone pe drumurile naționale care traversează orașul, în condițiile în care opțiunile pentru rute alternative rămân reduse. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Condiții pentru intrarea în Marea Britanie (sursa: Pexels/Marianna)
Eveniment

Cetățenii UE vor plăti 19 euro să intre în Marea Britanie și vor completa și un formular online

Condiții pentru intrarea în Marea Britanie. Începând de miercuri, 2 aprilie, cetățenii europeni vor avea nevoie de o Autorizație Electronică de Călătorie (ETA) pentru a intra în Regatul Unit. ETA poate fi obținută online, prin aplicația oficială „UK ETA” sau de pe site-ul guvernului britanic, gov.uk, și are o valabilitate de doi ani. Condiții pentru intrarea în Marea Britanie Taxa actuală pentru ETA este de 10 lire sterline (aproximativ 12 euro), dar aceasta va crește la 16 lire (aproximativ 19 euro) începând cu 9 aprilie. Citește și: Nicu Marcu, ex-șeful ASF care a închis ochii la falimentele City și Euroins, o nouă sinecură: director general la ORNISS Permisul de călătorie devine obligatoriu pentru toți cetățenii UE, cu excepția Irlandei, precum și pentru cetățenii a aproximativ 30 de alte state europene. Măsura este valabilă și pentru copii și bebeluși. Cum funcționează procesul de solicitare Solicitanții trebuie să încarce o fotografie a pașaportului și o poză recentă a feței. Procesul de solicitare durează sub 10 minute, iar aprobarea se acordă, de regulă, în câteva momente. Totuși, autoritățile recomandă solicitarea ETA cu cel puțin 3 zile lucrătoare în avans, pentru cazurile care necesită verificări suplimentare. Autorizația permite șederi de până la șase luni și călătorii multiple timp de doi ani, dar trebuie reînnoită în cazul schimbării pașaportului. Cine este scutit de ETA și ce excepții există Printre excepții se numără elevii sub 18 ani din Franța care vin în excursii școlare, deținătorii de pașapoarte britanice sau irlandeze sau persoanele cu reședință în Regatul Unit. De asemenea, pasagerii care tranzitează aeroporturi precum Heathrow și Manchester, fără a trece prin controlul de frontieră britanic. Însă cei care tranzitează prin alte aeroporturi din Regatul Unit, unde controlul la frontieră este obligatoriu, vor avea nevoie de ETA. Obiectivul guvernului britanic: securitate prin digitalizare Până la finalul anului 2024, au fost emise aproximativ 1,1 milioane de autorizații ETA, potrivit Ministerului britanic de Interne. Guvernul britanic motivează această măsură prin dorința de a securiza granițele și de a digitaliza sistemul de imigrație. Secretarul de stat pentru migrație și cetățenie, Seema Malhotra, a subliniat angajamentul Marii Britanii pentru tehnologie și inovație în gestionarea frontierelor.

Numai locuri de parcare cu plată în Iași (sursa: Facebook/Primăria Municipiului Iași)
Eveniment

Aproape toate locurile de parcare din oraș vor fi taxate, anunță Primăria Iași

Numai locuri de parcare cu plată pe zeci de străzi unde până acum staționarea era gratuită, anunță un proiect de hotărâre pregătit pentru aprobarea în plenul Consiliului Local. Numai locuri de parcare cu plată În prezent, locurile publice de parcare din municipiu sunt împărțite în două zone tarifare. Citește și: Claudia Postelnicescu: USR, „deal” cu PNL pentru a-l ajuta pe Antonescu și a intra la guvernare În Zona 1, unde tariful este de 7 lei pe oră, iar abonamentul lunar costă 198 de lei, urmează să fie incluse, conform propunerii Primăriei, mai multe străzi. Și anume: V. Conta, Gării, Dancu, Gheorghe Lascăr, Anastasie Panu, Arcu, G. Musicescu, Oastei, Ghe. Săulescu, Universității, Cuza Vodă, stradela Bărboi și bd. Carol I. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Taxă nouă pe clădiri din 2025 (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Taxă nouă pe clădiri din 2025

Taxă nouă pe clădiri din 2025. Primăria Iași a introdus o nouă taxă specială, denumită "taxa de protecție civilă", care va fi aplicată începând cu 2025. Taxă nouă pe clădiri din 2025 Proprietarii de apartamente care au achitat impozitul pe clădiri la începutul anului au observat deja includerea noii taxe în sistem. Citește și: Din aprilie, prețul la gaze va crește cu peste 30%, iar cel la electricitate se dublează, dacă plafoanele de preț vor fi eliminate Această taxă se va aplica tuturor proprietarilor de imobile, atât persoane fizice, cât și juridice, și va genera venituri de 1,7 milioane de lei pentru bugetul local. Taxa reprezintă 2% din valoarea impozitului pe clădiri, dar nu va fi mai mică de 10 lei pentru fiecare contribuabil care datorează impozit pe clădiri. Continuarea, în Ziarul de Iași.

New York, taxă pentru centrul Manhattanului (sursa: X/Governor Kathy Hochul)
Eveniment

New York, taxă pentru centrul Manhattanului

New York, taxă pentru centrul Manhattanului. Duminică, metropola americană New York a lansat programul de taxare urbană pentru șoferii care doresc să circule în centrul Manhattanului, marcând o premieră în SUA. Proiectul, inspirat de modele europene, are scopul de a reduce poluarea și de a sprijini modernizarea infrastructurii de transport public. New York, taxă pentru centrul Manhattanului Guvernatoarea statului New York, Kathy Hochul, a anunțat că șoferii care intră în Manhattan, la sud de Central Park, vor plăti o taxă de 9 dolari în timpul zilei. Citește și: „Dacă faci venituri din activități independente sau drepturi de autor, plătești mai mult decât ca salariat”, spune antreprenorul Cătălin Teniță Printre obiectivele principale ale proiectului se numără reducerea poluării aerului și finanțarea metroului din New York, afectat de starea învechită și costurile ridicate (2,90 dolari pe călătorie). Confruntare politică iminentă Lansarea acestui proiect, cu doar două săptămâni înainte de inaugurarea președintelui Donald Trump, a stârnit controverse. Administrația Biden a susținut inițiativa, însă Donald Trump s-a opus categoric, argumentând că taxa va afecta muncitorii, familiile și afacerile. Disputa între autoritățile locale și viitoarea administrație promite să continue, având în vedere opoziția puternică exprimată de Trump și susținătorii săi. Reacții și opoziție din regiune Aglomerările urbane din jurul New York-ului, precum și oficialii din statul New Jersey, și-au exprimat opoziția față de taxă, argumentând că afacerile locale și locurile de muncă din Manhattan ar putea avea de suferit. Oficialii din New Jersey au depus un recurs pentru a bloca proiectul, însă acesta a fost respins de un judecător. Asociațiile de taximetriști au criticat și ele taxa, deoarece aceasta adaugă o suprataxă la călătoriile clienților lor în Manhattan. Cum funcționează taxa urbană? Zona vizată de taxă include partea Manhattanului de la strada 60 spre sud. Aproximativ 700.000 de vehicule circulă zilnic în această zonă, cu o viteză medie de doar 11 km/h, într-un vacarm constant de claxoane și sirene. Proiectul include scutiri și reduceri pentru persoanele cu salarii mici și șoferii care intră în zonă de mai mult de zece ori pe lună. Exemplul european, inspirația pentru New York Mari metropole europene, precum Londra și Milano, au implementat deja taxe similare pentru a reduce poluarea și aglomerația. Modelul adoptat de New York reprezintă un pas important pentru orașele americane în direcția unui transport urban mai sustenabil. Implementarea taxei urbane în Manhattan deschide calea pentru schimbări majore în mobilitatea urbană din SUA, dar ridică și întrebări despre impactul economic și social asupra locuitorilor și afacerilor.

Taxa de înscriere la facultate, nereturnabilă (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Taxa de înscriere la facultate, nereturnabilă

Taxa de înscriere la facultate, nereturnabilă. Dar o studentă a cerut să i se înapoieze această taxă, în valoare de 200 de lei. Taxa de înscriere la facultate, nereturnabilă Argumentele studentei: se răzgândise și considera că, la admitere, "se aplică aceleași reguli ca la cumpărăturile online". Citește și: VIDEO Putea fi evitată tragedia cauzată de inundațiile din Galați? Acum 11 ani, exact în aceeași zonă s-au produs inundații devastatoare, dar digurile nu au fost refăcute Universitățile, însă, au alte argumente: odată depus dosarul, o comisie începe să îl proceseze, ceea ce implică costuri (resursa umană, utilități, furnizori etc). De aceea, taxele de înscriere nu se returnează, indiferent dacă candidații se răzgândesc și își retrag dosarele, ori nu sunt admiși la facultate. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Taxa de timbru poate fi recuperată (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Taxa de timbru poate fi recuperată

Taxa de timbru poate fi recuperată. Reglementările succesive privind taxa de mediu pentru automobile mai mult i-au năucit pe şoferi decât să rezolve problema. Taxa de timbru poate fi recuperată Un ieşean încearcă de trei ani să-şi recupereze banii plătiţi pe o taxă interzisă ulterior de normele europene. Citește și: Ce pensie ar trebui să primească un contribuabil de 65 de ani de la care s-au colectat 650.000 lei, dacă banii ar fi investiți. Diferența imensă față de pensia oferită de stat Prima încercare, pe cale administrativă, a eşuat. A doua, în instanţă, la fel. Se află acum la al doilea proces şi, în sfârşit, iţele taxei par să se descâlcească. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Nouă taxă discutată în Guvern, pentru a reduce deficitul Foto: Inquam/ George Călin
Economie

Nouă taxă discutată în Guvern

O nouă taxă este discutată în Guvern, pentru a reduce deficitul: între 1-3% din cifra de afaceri a IMM-urilor. Potrivit Antenei 3, ar urma să se impună o taxă de 1% din cifra de afaceri a IMM-urilor, pentru cele care sunt sub un prag de 300.000 de euro. Pentru IMM-urile a căror cifră de afaceri sare de 300.000 de euro, taxa va fi de 3% din această cifră. În plus, PSD n-ar fi renunțat la controversata taxă de 1% pentru clădirile rezidențiale mai scumpe de 500.000 de euro. Nouă taxă discutată în Guvern Guvernul ar mai vrea ca firmele care își mută profiturile în altă ţară să fie suprataxate cu 15%. Avocatul Gabriel Biriș, fost secretar de stat la Finanțe, în guvernarea Cioloș, a apreciat că aceatsa este o idee năstrușnică. „Puneți la cos și toate convențiile privind evitarea dublei impuneri și combaterea evaziunii încheiate de România (vreo 95), convenții fără de care România devine no go to pentru orice investitor?? (…) Știu oare domniile voastre că România are legislație state of the art în domeniul combaterii transferului de profit prin prețuri încă din 2010? Că toate multinaționalele au obligația să întocmească și să depună dosarul prețurilor de transfer, ca ANAF are de mulți ani toate informațiile de care are nevoie ca să își facă analiza de risc? Pe oamenii ăia i-ați întrebat ceva când ați venit cu ideea asta?”, a scris Biriș, pe Facebook. Citește și: Directorul numit de Firea la Obregia, care a încercat să mușamalizeze starea bătrânilor din azilele groazei, are vilă în Voluntari și patru mașini de lux: Porsche, Lexus, două BMW El a criticat și intenția Guvernului de a impune o taxă de 1% pentru clădirile rezidențiale mai scumpe de 500.000 de euro. „Înțeleg că vreți să impozitați doar persoanele fizice, nu și proprietățile valoroase cumpărate "pe firmă". Adică vreți să impozitați doar pe fraierii care și-au luat casele din venitul net, impozitat adică? Nu și pe cei care și-au luat casele pe firmă, să evite plata dividendelor, să își reducă impozitul prin deducerea cheltuielilor "punctului de lucru" și mai ales, să scape de TVA la achiziție???”, a scris Biriș, pe Facebook.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră