vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: tarom

28 articole
Economie

Guvernul pompează, pe șest, bani în CFR Călători, CFR, Tarom și companii din industria de Apărare

Guvernul pompează, pe șest, bani în CFR Călători, CFR, Tarom, Carpatica Feroviar și companii din industria de Apărare: mai multe articole din ordonanța de urgență privind cea de a doua rectificare bugetară din 2025 prevăd majorarea capitalului social la aceste societăți de stat. Citește și: Suveranistele se păruie: Gavrilă dezvăluie că Anca Alexandrescu a fost internată la spitalul SRI Însă, în proiectul ordonanței de urgență nu se precizează exact de ce sume va beneficia fiecare companie.  Guvernul pompează, pe șest, bani în CFR Călători, CFR, Tarom și companii din industria de Apărare În 14 noiembrie, premierul Ilie Bolojan se angaja ca acele companii de stat cu pierderi „cronice” să fie lichidate, nu salvate din nou de către contribuabili.  „Pe de-o parte, pentru ca în companiile unde sunt pierderi cronice, unde pasivul este mult mai mare decât activul să finalizăm procedurile de lichidare. Deci, aceste companii care sunt o gaură neagră, (…) companiile de stat trebuie lichidate, o parte dintre ele”, a spus Bolojan pentru Europa Liberă.  Ce prevede acum proiectul de ordonanță de urgență privind rectificarea bugetului: „Din suma prevăzută în bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii la capitolul 84.01 "Transporturi", titlul 72 "Active financiare", articolul 72.01 "Active financiare", alineatul 72.01.01 "Participare la capitalul social al societăților comerciale", se alocă fonduri pentru majorarea, în condițiile legii, a contribuției statului la capitalul social al Societății Carpatica Feroviar România - S.A., cu respectarea legislației în domeniul ajutorului de stat”. Ordonanța arată că banii sunt pentru acoperirea „cheltuielilor curente și de capital” O formulare asemănătoare apare în cazul CFR Călători, cu precizarea că banii vor fi folosiți pentru acoperirea datoriilor către bugetul de stat Se majoreaza cu o suma neprecizata capitalul companiei CFR pentru acoperirea cheltuielilor curente. La Tarom, majorarea capitalului va fi folosită „pentru reducerea deficitului de finanțare necesară în anul 2025 pentru acoperirea cheltuielilor curente și de capital”.  O sumă uriașă, de 900 milioane de lei „poate fi utilizată pentru majorarea, în condițiile legii, a contribuției statului la capitalul social al operatorilor economici din industria națională de apărare aflați sub autoritatea acestuia”, mai precizează OUG-ul.  Nici una din aceste decizii nu este explicată în nota de fundamentare a ordonanței de urgență.  CFR a avut în 2024 datorii de 1,5 miliarde de lei și pierderi de 432 milioane de lei. CFR Călători avea, în 2024, datorii de 1,27 de miliarde de lei. Principalele companii din industria de apărare aveau pierderi, în 2024, de circa 1,3 miliarde de lei. 

Guvernul pompează, pe șest, bani în CFR Călători, CFR, Tarom și companii din industria de Apărare Foto: Facebook CFR Calatori
Precizări de la Tarom: compania a avut un profit de 292 milioane lei în 2024 Foto: Facebook Tarom
Eveniment

Precizări de la Tarom: compania a avut un profit de 292 milioane lei în 2024

Precizări de la Tarom: compania a avut un profit de 292 milioane lei în 2024, o premieră în ultimii 20 de ani. Acestea sunt rezultate preliminare, neauditate încă. Tarom estimează că va obține un profit și în 2025, de 2,38 milioane de lei, „brut”. Citește și: Patru judecători CCR demontează argumentele majorității PSD prin care a fost blocată reforma pensiilor speciale Precizările Tarom vin după ce DeFapt.ro a publicat articolul: „Ministrul PSD al Transporturilor îi cere lui Bolojan bani din fondul de rezervă pentru falitul Tarom”. Potrivit notei de fundamentare la un proiect de hotărâre de guvern, „TAROM a solicitat alocarea unei noi tranșe din ajutorul de restructurare autorizat, în vederea acoperirii deficitului de lichiditate cu care se confruntă și care nu-i permite plata unor datorii cu termen de plată scadent depășit și care, prin acumularea penalităților de întârziere  sau ca urmare a unor decizii ale creditorilor, pot destabiliza echilibrul financiar al societății, putând conduce, în final, la eșecul procesului de restructurare”.  În articol se arăta, printre altele, că în iulie, în plină criză economică, acţionarii companiei aeriene de stat, printre care și Ministerul Transporturilor, au dat vot favorabil pentru dublarea indemnizației primite de membrii Consiliului de Administrație TAROM. Indemnizațiile au crescut de la 12.000 de lei la 24.000 de lei. Precizări de la Tarom: compania a avut un profit de 292 milioane lei în 2024 Ce precizări face Tarom: „În lumina recentelor apariții în mass media fie ele false, partial false sau deloc contextualizate echilibrat, în conformitate cu realitatea, printre care se număra și materialul dvs., dorim să vă comunicăm faptul că TAROM NU solicita fonduri noi, NU este falimentar și DA, trece printr-o situație delicată, în contextul în care a reusit să livreze rezultate premieră pentru ultimele două decenii, timp în care este continuu prezentat într-o lumină negativă. O situție corectă a subiectului legat de ultimă a ajutorului de stat aprobat în 2024 arată astfel: Prin Decizia Comisiei Europene nr. C(2024) 2968 din 29 aprilie 2024, publicată ulterior ca Decizia (UE) 2025/775, Comisia a aprobat acordarea unui ajutor de stat pentru restructurare în valoare totală de 95,3 milioane euro, notificat de statul român în vederea implementării Planului de restructurare TAROM 2021–2026. În aplicarea acestei decizii, Hotărârea Guvernului nr. 541/2024 a autorizat acordarea unui ajutor de stat individual de restructurare în cuantum de până la 471.047 mii lei (aproximativ 94,67 milioane euro). Defalcarea acestei sume este următoarea: - 244.222 mii lei – ajutor de salvare acordat în anul 2020; ajutorul de salvare a fost oferit pentru  echilibrarea bugetului  în perioada pandemiei Covid, când traficul aerian a fost redus semnificativ sau chiar închis (acordat în 2020, scăzut din ajutorul aprobat de Comisia Europeană). - 112.757 mii lei – sumă alocată sub formă de majorare de capital în perioada 2023–2024; - 114.068 mii lei – sumă neacordată până la data de 07.11.2025, reprezentând aproximativ 25% din valoarea totală a ajutorului aprobat (...)  Acordarea acestui ajutor este condiționată de respectarea obligațiilor asumate de TAROM în cadrul Planului de restructurare aprobat de Comisie, care includ: -             reducerea dimensiunii flotei la maximum 14 aeronave; -             diminuarea numărului de rute operate; -             reducerea personalului și a costurilor fixe; -             limitarea dezvoltării activităților comerciale până la finalul anului 2026. -             realizare de profit anual, aferent 2024/2025/2026 Cu toate aceste constrângeri și întârzieri la plata ajutorului de stat, rezultatele obținute de companie în ultimii ani reprezintă o premieră pentru ultimele două decenii: pierderile au scăzut de la 430 milioane lei în 2020, la 87 milioane lei în 2023, 2024 –profit de aproximativ 292 milioane lei, 2025- profit brut estimat 2.38 milioane de lei. Evoluția financiară (2022–2024):•    2022 – Pierdere de aproximativ 250 milioane lei.•    2023 – Pierderea s-a redus la ~110 milioane lei, marcând o îmbunătățire de peste 50%.•    2024 – TAROM a obținut un rezultat financiar pozitiv, pentru prima dată după mai bine de un deceniu. Pentru context, la nivel european, alte companii aeriene au beneficiat în aceeași perioadă de pachete de sprijin substanțial mai mari, precum: -             Air France – circa 7 miliarde euro (4 miliarde împrumut și 3 miliarde ajutor nerambursabil); -             Lufthansa – circa 9 miliarde euro (3 miliarde împrumut și 6 miliarde injecție de capital public). -             LOT- circa 1 miliard de euro în ajutoare de stat, care au jucat un rol crucial în stabilizarea operațiunilor sale în perioadele critice (100 milioane € în 2013 sub formă de împrumut de urgență, 200 milioane € în 2014 pentru restructurare și 650 milioane € în 2020 pentru a contracara efectele pandemiei)”.   

Ministrul PSD al Transporturilor, Ciprian Serban, îi cere lui Bolojan bani din fondul de rezervă pentru falitul Tarom Foto: Facebook Ciprian Serban
Eveniment

Ministrul PSD al Transporturilor îi cere lui Bolojan bani din fondul de rezervă pentru falitul Tarom

Ministrul PSD al Transporturilor, Ciprian Șerban, îi cere lui Bolojan bani din fondul de rezervă pentru falitul Tarom: compania ar avea nevoie de 114 milioane de lei ca sa-si plătească datoriile. Banii ar urma să fie folosiți, oficial, pentru majorarea capitalului social al companiei. Citește și: ANALIZĂ Cum a evitat G4Media întrebările incomode pentru candidatul Băluță și l-a ajutat să calmeze alegătorii USR Ministrul PSD al Transporturilor îi cere lui Bolojan bani din fondul de rezervă pentru falitul Tarom „Compania TAROM a solicitat alocarea unei noi tranșe din ajutorul de restructurare autorizat, în vederea acoperirii deficitului de lichiditate cu care se confruntă și care nu-i permite plata unor datorii cu termen de plată scadent depășit și care, prin acumularea penalităților de întârziere  sau ca urmare a unor decizii ale creditorilor, pot destabiliza echilibrul financiar al societății, putând conduce, în final, la eșecul procesului de restructurare. Ținând cont de necesitatea asigurării în regim de urgență a surselor de finanțare pentru susținerea procesului de restructurare a companiei TAROM, astfel încât să fie minimizat riscul ca deficitul de lichiditate să afecteze în mod negativ procesul de restructurare și, în același timp, să fie create premizele pentru ca în anul 2026 implementarea planului de restructurare să poată continua în vederea atingerii obiectivele agreate cu Comisia Europeană, se propune alocarea unei noi  tranșe din ajutorul de restructurare aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 541/2024, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului prevăzut în bugetul de stat pe anul 2025, prin suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2025 cu suma de 114.068 mii lei”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre de guvern, proiect inițiat de ministerul Transporturilor.  Tarom nu a mai avut profit din 2008. În 2023, pierderile au fost de 87 de milioane de lei. În acela an, datoriile erau de 1,28 miliarde de lei.  Cu toate acestea, în iulie, în plină criză economică, acţionarii companiei aeriene de stat, printre care și Ministerul Transporturilor, au dat vot favorabil pentru dublarea indemnizației primite de membrii Consiliului de Administrație TAROM.  Decizia a fost susținută şi de Agenţia de Monitorizare a companiilor de stat. Indemnizațiile au crescut de la 12.000 de lei la 24.000 de lei.

Tarom semnează un acord cu Fly Dubai  Foto: Facebook
Eveniment

Tarom semnează un acord cu Fly Dubai care va asigura conexiuni simplificate spre Thailanda sau India

Tarom semnează un acord cu Fly Dubai, acord care va asigura conexiuni simplificate spre Thailanda sau India, a anunțat, azi, compania română de stat. Fly Dubai este o companie low cost controlată de guvernul din Dubai, iar review-urile sunt împărțite. Mai ales pe rute lungi, călătorii atrag atenția că locurile în avion sunt înghesuite, accesul la toalete limitat, iar filmele oferite sunt contra cost.  Citește și: Misterioasa bugetară cu Mercedes și vilă în Voluntari plasată în conducerea a trei companii de stat Tarom semnează un acord cu Fly Dubai  „Cu acest nou acord, TAROM asigură o conexiune fluentă, fără întreruperi, din 15 dintre destinațiile din rețeaua sa și Emiratele Arabe Unite, prin Aeroportul Internațional București (OTP). Orașele românești conectate de TAROM -București, Baia Mare, Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Satu Mare, Suceava, Timișoara, dar și și alte destinații din rețeaua internațională a TAROM, inclusiv Atena, Amsterdam, Bruxelles, Cluj-Napoca, Frankfurt, Madrid și Paris vor avea acces mai simplu pentru a ajunge în Dubai, una dintre cele mai populare alegeri în rândul românilor, dar și către locații exotice, precum Zanzibar, Maldive, India, Thailanda sau Africa de Est, prin rețeaua extinsă a Flydubai, care acoperă peste 135 de rute din 58 de țări din Africa, Asia Centrală, Caucaz, Europa de Sud-Est, Golful Persic și Asia de Sud-Est”, a arătat Tarom. Zborurile interline pot fi rezervate pe flydubai.com, în aplicația oficială flydubai, precum și prin agenții de turism și agenții de turism online. FlyFubai mai are acorduri interline cu 38 de companii aeriene. 

Sinecurist PSD-Ciolacu, beat la volan (sursa: Facebook/Marcel Ciolacu)
Investigații

EXCLUSIV Marcu (Rotary), prieten al lui Ciolacu, numit în CA la TAROM și CNAIR, prins beat la volan

Sinecurist PSD-Ciolacu, beat la volan: Mirel Alexandru Marcu, prietenul pesedistului Marcel Ciolacu și director la Rotary Construcții, o firma abonată la contractele cu statul, a împrumutat PSD cu 445.000 lei. Și a fost recompensat cu numirea în două consilii de administrație: TAROM și CNAIR, companii de stat deținute de Ministerul Transporturilor. Citește și: Interes redus pentru funeraliile lui Iliescu: peste o mie de persoane au venit la catafalc. La catafalcul Regelui Mihai au venit zeci de mii Fără să aibă nici o legătură cu aviația, Mirel Alexandru Marcu a fost selectat în CA al TAROM, pe o perioadă de patru ani, în iunie 2024, la o lună după ce a fost condamnat de Judecătoria Buzău la un an și trei luni de închisoare pentru conducerea unui vehicul sub influența alcoolului, cu amânarea executării pedepsei. Prima sinecură: Nuclearelectrica Mirel Alexandru Marcu a absolvit Facultatea de Construcții Civile, Industriale și Agricole din București în anul 1996. Încă din 1993 s-a angajat ca inginer la Rotary Construcții, o firmă controlată de buzoianul Mihai Rotaru, un alt prieten al lui Marcel Ciolacu, fost prim-ministu al României și șef al PSD. În 2001, Mirel Alexandru Marcu a plecat de la Rotary Construcții și a devenit director tehnic la firma Eurosol. După alți patru ani, a trecut la firma North Point, tot pe o funcție de director tehnic. De acolo, a ajuns la Seven Hills pe un post de director de producție. Prima sinecură la stat a primit-o în 2018, când a fost numit membru în Consiliul de Administrație al Nuclearelectrica. A fost schimbat din CA în 2019, iar un an mai târziu avea să preia funcția de director la Rotary Construcții. Împrumuturi grele pentru PSD-ul lui Ciolacu În 2020, după ce Marcel Ciolacu a preluat conducerea PSD, Mirel Alexandru Marcu le-a dat social-democraților un împrumut de 445.000. Conform Monitorului Oficial, împrumutul a fost acordat în data de 12 noiembrie 2020, iar PSD trebuia să returneze banii la data de 6 martie 2021. Tot în aceeași perioadă, soții Daniela și Mihai Rotaru (care controlează Rotary Construcții), au acordat împrumuturi de 445.000 lei partidului condus de Marcel Ciolacu.  Recompensa: locuri în CA la TAROM și CNAIR Partiul Social Democrat, sub conducerea lui Marcel Ciolacu, nu a rămas dator față de Mirel Alexandru Marcu: în iulie 2022, Marcu a fost mandatat să facă parte din Consiliul de Administrație al TAROM, de unde încasa o indemnizație brută de 12.500 lei. Dar nu a fost singura recompensă: tot pe filieră politică, Marcu a fost numit și în Consiliul de Administrație al CNAIR, de unde încasa o indemnizație asemănătoare. Totul, cu acordul lui Sorin Grindeanu, ministrului Transporturilor din acea perioadă și actual președinte interimar al PSD.     Nevasta, bani tot de la stat (Exim Bank) Din declarație de avere depusă în anul 2024 reiese că Mirel Alexandru Marcu era remunerat cu câte 89.600 lei anual atât de către TAROM, cât și de către CNAIR. În total: 179.200 lei anual, echivalentul a aproximativ 36.000 de euro. Pe lângă acești bani, mai primea un salariu anual de 300.000 lei, aproximativ 60.000 de euro, de la Rotary Construcții. Soția, Cătălina Gabriela Marcu, figura angajată ca economist la Exim Bank, de unde încasa un salariu anual de 90.000 lei. Sinecurist PSD-Ciolacu, beat la volan Mirel Alexandru Marcu a fost trimis în judecată în februarie 2024 pentru conducerea unui vehicul sub influența alcoolului. Magistrații de la Judecătoria Buzău s-au mișcat rapid: pe 23 mai 2024 l-au condamnat pe Mirel Alexandru Marcu la o pedeapsă de un an și trei luni de închisoare. Decizia de condamnare a lui Mirel Alexandru Marcu (sursa: portal.just.ro) Totodată, judecătorii au decis să amâne executarea pedepsei pe durata termenului de supraveghere de doi ani. Pe perioada măsurii de supraveghere, Mirel Alexandru Marcu este obligat să se prezinte la serviciul de probațiune Buzău. Condamnatul a fost obligat și să execute 60 de zile de muncă în folosul comunității în cadrul Primăriei Sector 1 sau Primăriei Sector 6 București. Marcu: „Sunt prieten cu Marcel Ciolacu de 15 ani” Contactat de către DeFapt.ro, Mirel Alexandru Marcu a recunoscut că pedeapsă a rămas definitivă. „E o condamnare cu amânare. Da, este definitivă”, a declarat Mirel Alexandru Marcu. Întrebat cum a ajuns să fie numit în CA ale TAROM și CNAIR, Mirel Alexandru Marcu a răspuns cu o altă întrebare: „Știți ce am făcut eu profesional în viața mea, în cei 35 de ani de muncă?”. Apoi a spus că a ajuns în cele două consilii de administrație după ce a găsit niște cereri de aplicații pe internet, apoi și-a depus dosarul. „Sunt prieten cu Marcel Ciolacu de 15 ani. Dar nu m-a susținut el. Sunt aplicații pe internet, mi-am depus dosarul. În paralel lucrez și la Rotary Construcții. Tot așa a fost anunț (când a fost numit în CA al Nuclearelectrica – n.r.). Mi-a zis un coleg de facultate să particip. Am fost un parcă un an, dar nu mai știu. Parcă a fost pe perioadă determinată”, a declarat Mirel Alexandru Marcu. „Am mutat mașina 800 de metri” Ulterior a explicat cum a ajuns să fie condamnat pentru că a condus sub influența alcoolului. Potrivit spuselor sale, în timp ce se afla la un restaurant, a decis să mute mașina în parcarea unei pensiuni aflată la o distanță de 800 de metri. „Am mutat mașina 800 de metri de la un restaurant la o pensiune, am și o fundație de caritate. Asta s-a întâmplat! Am mutat mașina 800 de metri. Sigur, băusem! Numai că veneam după un an mai multe operații. Ficatul meu era praf. Băusem două-trei pahare de vin, ceva de genul ăsta. Din cauza aia am și condus”, a încercat să se justifice Marcu.   

Membrii Consiliului de Administrație TAROM și-au dublat indemnizația Foto: Facebook
Economie

Obrăznicie maximă: membrii Consiliului de Administrație TAROM și-au dublat indemnizația - presă

Obrăznicie maximă: membrii Consiliului de Administrație (CA) TAROM și-au dublat indemnizația, anunță BoardinPass. În 2024, membrii CA-ului Tarom aveau o indemnizație de 12.500. Acum, scrie BoardingPass, trei din cei patru membri ai adunării generale a acționarilor au votat ca această indemnizație să crească la 24.148 de lei.  Citește și: Bonus astronomic pentru un ex-director la Aeroporturi București, recrutat de la firmă de copiatoare. Nu făcea mai nimic, se uita la cinci “indicatori cheie“ Membrii Consiliului de Administrație TAROM și-au dublat indemnizația Potrivit BoardingPass, au votat pentru această majorare reprezentanții statului în AGA, respectiv cei ai Transporturilor, Companiei Aeroporturi București și Romatsa. S-a opus doar reprezentantul fostei SIF Muntenia, acum Longshiled Investment.  Majorarea indemnizației CA-ului Tarom a fost avizată de controversata agenție de monitorizare a intreprinderilor publice, AMEPIP. Acum câteva luni, și indemnizațiile CA-ului Companiei Aeroporturi București au crescut, de la 12.500 de lei pe lună la 69.840 de lei. Tarom a fost beneficiara unui ajutor de stat aprobat de Comisia Europeană la sfârșitul lunii aprilie 2024, care prevedea ștergerea unor datorii și acordarea unei infuzii de capital. Ajutorul de stat a fost de 95,3 milioane de euro.   

Simion a fugit la 6 a.m. din București, însoțit de „Regele gunoaielor” Foto: Snoop
Politică

Simion a fugit la 6 a.m. din București, însoțit de „Regele gunoaielor” din Transilvania

George Simion a fugit la 6 a.m. din București, însoțit de omul de afaceri Vasile Pușcaș, supranumit „Regele gunoaielor” din Transilvania: el a luat un avion Tarom cu destinația Cluj Napoca. Citește și: Dezastru pentru Simion: Giorgia Meloni l-a felicitat pe Nicușor Dan În 2014, după ce a pierdut alegerile prezidențiale, Victor Ponta a plecat în Dubai cu Sebastian Ghiță.  Simion a fugit la 6 a.m. din București, însoțit de „Regele gunoaielor”  „Fostul candidat la prezidențiale a plecat luni dimineață din București. Într-o fotografie publicată de Snoop, acesta se afla la poarta de îmbarcare 2 de la aeroportul "Henri Coandă" (Otopeni) din București. Singurul zbor care a fost îmbarcat de la această poartă în dimineața zilei de luni, înainte de ora 8, a fost zborul TAROM RO641 București - Cluj Napoca.   Destinația NU este 100% confirmată. __________ Actualizare: patru surse independente confirmă faptul că fostul candidat la prezidențiale a zburat luni dimineață la Cluj Napoca cu zborul amintit”, scrie BoardingPass pe Facebook.    În fotografia publicată pe Facebook de Snoop.ro, alături de Simion se află vasile Pușcaș, om de afaceri din Cluj, ginerele fostului ministru de Interne Ioan Rus. Pușcaș s-a aflat printre susținătorii lui George Simion, la dezbaterea Euronews din 8 mai.   Vasile Pușcaș este un dezvoltator imobiliar și are afaceri în domeniul  HoReCa în Cluj-Napoca. El este și patron al unor societăți care se ocupă de salubritate la Satu Mare și Baia Mare. Pușcaș a fost căsătorit cu fiica lui Ioan Rus.    

Tarom, decolare contra-cronometru în șapte minute (sursa: Facebook/Tarom)
Eveniment

TAROM a reușit să decoleze de la Madrid, în plin blackout. Decolarea, în doar șapte minute

Tarom, decolare contra-cronometru în șapte minute. Luni, o pană de curent de amploare a afectat o mare parte din Spania și Portugalia, inclusiv Aeroportul Barajas din Madrid. În acest context dificil, compania TAROM a anunțat printr-un comunicat că a reușit să protejeze pasagerii și să opereze zborurile programate, performând o decolare contra-cronometru. Aterizare și îmbarcare în condiții de criză Zborul TAROM RO 415 a aterizat la Barajas în plină întrerupere de electricitate. Citește și: EXCLUSIV Tîlvăr, ministrul Apărării, întâlnire secretă la sediul Otokar din Turcia înainte ca MApN să semneze un contract de 910 milioane USD cu compania Echipa de Operațiuni Sol, în colaborare cu agentul de handling South Europe și firma de supervizare AeroJetWay, a organizat îmbarcarea pasagerilor pentru zborul de întoarcere spre București, RO 416. Cu ajutorul generatoarelor de rezervă, a fost posibilă deschiderea ușilor de acces pentru îmbarcare, într-un efort comun al personalului aeroportuar și al echipelor TAROM. Tarom, decolare contra-cronometru în șapte minute În ciuda congestiei generale din trafic, aeroportul a aprobat rapid decolarea zborului TAROM, cu condiția ca echipajul să finalizeze procedurile de pushback și rulaj în maximum șapte minute. Echipajul a reușit această performanță, iar RO 416 a decolat cu o întârziere de doar o oră, transportând în siguranță 150 de pasageri spre București. Haos generalizat pe aeroporturile din Spania Potrivit informațiilor oficiale, alte aeroporturi din Spania, precum cel din Valencia, au fost grav afectate, cu numeroase zboruri anulate sau întârziate. Operatorul aeroportuar Aena a confirmat existența unor probleme la nivel național și a sfătuit pasagerii să verifice statusul zborurilor înainte de plecare. Cristian Anghel, directorul Operațiuni Sol al TAROM, a subliniat că succesul operațiunii se datorează colaborării excelente dintre echipele TAROM și partenerii europeni, dar și profesionalismului echipajului de zbor. „Acesta este unul dintre momentele în care doar echipele de profesioniști reușesc să salveze situația în fața unui eveniment extrem de serios”, a declarat acesta.

Tarom oferă bilete pe cursele interne la preţuri ce pornesc de la 23 de euro Foto: Facebook Tarom
Eveniment

Imediat după Paște, Tarom oferă bilete pe cursele interne la preţuri ce pornesc de la 23 de euro

Imediat după Paște, Tarom oferă bilete pe cursele interne la preţuri ce pornesc de la 23 de euro. Biletele vor fi puse în vânzare pe un interval limitat de timp,  24-26 martie, iar călătoriile pot începe doar de la data de 21 aprilie.  Citește și: Liberalul Sebastian Burduja ne sugerează să nu-l votăm pe Crin Antonescu: „Chiar vrei să pui pe cineva care nu are permis?” Tarom oferă bilete la preţuri ce pornesc de la 23 euro Paștele ortodox și cel catolic va fi sărbătorit în acest an la 20 aprilie.  Tarifele încep de la 23 de euro pentru zboruri într-un singur sens (din destinaţiile interne spre Bucureşti), 47 de euro (pentru zborurile dinspre Bucureşti către destinaţiile interne), respectiv 69 euro pentru zboruri dus-întors, arată un comunicat al companiei aeriene de stat. Tariful include toate taxele, un bagaj de mână de 8 kg şi check-in gratuit, mai explică Tarom.  

Tarom face superoferte pentru zborurile de la Chișinău Foto: Facebook Tarom
Eveniment

Tarom face superoferte pentru zborurile de la Chișinău

Tarom face superoferte pentru zborurile de la Chișinău: oferă, printre altele, bilete de la 170 de euro, dus-întors, pentru destinații precum Tel-Aviv, Istanbul sau Roma. Perioada de vânzare a biletelor este 14 - 16 februarie, iar intervalul de călătorie între 1 martie şi 15 decembrie 2025, cu excepţia perioadei 14 - 24 aprilie 2025 - în preajma Paștelui, sărbătorit în acest an la aceeași dată și de ortodocși, și de catolici. Citește și: Șocant: deși clienții Nordis au fost avertizați de avocați să nu dea bani pe promisiuni de vânzare-cumpărare fără înscriere în cartea funciară, cei mai mulți au ignorat sfatul Tarom face superoferte pentru zborurile de la Chișinău Tarom mai anunță că zboruri din Chişinău către Bucureşti sunt oferite la preţuri de la 109 de euro, dus - întors, „cu conexiuni avantajoase către marile oraşe din Europa sau Orientul Mijlociu”. Tot din capitala Republicii Moldova sunt disponibile zboruri spre Atena, Belgrad, Budapesta, Istanbul, Roma, Praga, Salonic, Sofia şi Tel Aviv, la tarife de la 170 de euro, dus-întors. În acelaşi timp, bilete ce pornesc de la 200 de euro, dus-întors, sunt în ofertă către: Amsterdam, Frankfurt şi Madrid. Oferta este valabilă în limita locurilor disponibile, iar în preţul biletului sunt incluse toate taxele, check-inul şi un bagaj de mână de 8 kg. Bagajul de cală nu este inclus în tarif.

Tarom vinde bilete ieftine Foto: Facebook
Eveniment

Tarom vinde bilete ieftine

Tarom vinde bilete ieftine, între 24 și 26 ianuarie, către șapte destinații externe, a anunțat compania aeriană de stat. Cele şapte destinaţii sunt perfecte nu doar pentru a petrece acolo o vacanţă binemeritată, ci şi pentru că acolo se află unele dintre cele mai mari comunităţi de români. Mulţi dintre doritori vor avea astfel ocazia de a se reuni cu familia şi cu prietenii plecaţi în străinătate, departe de casă", se arată în comunicat. Citește și: Delfinii, ca la pușcărie, sub PNL: un fost șef de penitenciar a fost pus de liberalul care conduce CJ Constanța la conducerea Delfinariului Tarom vinde bilete ieftine Către ce destinații oferă Tarom bilete cu discount: Biletele către Chişinău şi Roma „încep” de la 110 euro pe sens şi 200 euro dus-întors Frankfurt şi Bruxelles, „de la” 130 euro pe sens şi 245 euro dus-întors Amsterdam, Paris, Madrid de la 150 euro pe sens şi 290 euro dus-întors Perioada de călătorie este 15 februarie 2025 - 31 mai 2025 (data ultimului retur), iar ofertele leagă orice destinaţie internă deservită de TAROM (Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Iaşi, Suceava, Baia-Mare, Satu-Mare via Bucureşti) de cele şapte destinaţii externe incluse în ofertă, se arată în comunicat. Ofertele TAROM acoperă: un bagaj de cală, un bagaj de mână de 8 kg, iar check-in-ul este gratuit. Biletele sunt disponibile pentru vânzare pe site-ul www.tarom.ro, în agenţiile TAROM sau la agenţii acreditaţi, în limita locurilor disponibile.

TAROM, prețuri promoționale pentru cursele interne (sursa: Facebook/TAROM)
Eveniment

TAROM, prețuri promoționale pentru cursele interne

TAROM, prețuri promoționale pentru cursele interne. TAROM pune la dispoziție bilete de avion la prețuri începând de la 23 euro pentru zborurile într-un singur sens, pe toate rutele interne, în perioada 14 - 16 octombrie 2024. Această ofertă este valabilă pentru călătorii programate începând cu 11 noiembrie 2024. TAROM, prețuri promoționale pentru cursele interne Pasagerii pot beneficia de următoarele prețuri: Citește și: EXCLUSIV În timp ce se judeca cu clienți care nu primiseră apartamentele plătite, Nordis a cumpărat cu banii jos un Ferrari F8 Tributo de 300.000 de euro - 23 euro pentru zboruri într-un singur sens dinspre destinațiile interne către București. - 47 euro pentru zboruri dinspre București către alte destinații interne. - 69 euro pentru zboruri dus-întors pe rutele interne. Beneficii incluse Oferta include toate taxele, un bagaj de mână de 8 kg, precum și check-in gratuit pentru toți pasagerii. Biletele pot fi achiziționate online pe site-ul oficial TAROM sau prin agențiile autorizate. Aceasta este o oportunitate excelentă pentru cei care doresc să călătorească în România la prețuri accesibile, profitând de servicii de calitate.

Iulian Fota arată cum puteau fi prevenite inundațiile Foto: Facebook
Eveniment

Cum puteau fi prevenite inundațiile

Un fost director al Colegiului de Apărare (M.Ap.N.) și al Colegiului Național de Informații (SRI) arată cum puteau fi prevenite inundațiile: „Cheltuiam cu cap un miliard, salvam alt miliard”, a scris el pe Facebook. Citește și: Fostul secretar de stat în MAE Iulian Fota acuză: „Nu mai avem nici un demnitar cu experiență pe situația din Estul Europei, în special pe Rusia, Ucraina sau Moldova” El arată că era nevoie de investiții în amenajarea hidrografică a Moldovei, așa cum a făcut regimul Ceaușescu în anii 70 în Transilvania, după inundațiile catastrofale din acea zonă. Însă Ceaușescu a abandonat Moldova, iar după 1990 diferitele guvernări au preferat să dirijeze banii în alte direcții. „Și să nu spuneți că nu avem bani. Numai cu gaura anuală de la Tarom, guvernul a pierdut în ultimii zece ani peste un miliard euro. E adevărat, căpușând compania, unii au băgat niște bani buni în buzunarele lor”, a arătat Fota. Cum puteau fi prevenite inundațiile „Că sudul Moldovei este expus inundațiilor se știe în țară asta de cel puțin 40 de ani. După catastrofalele inundații de la începutul anilor 70, Ceaușescu a decis să amenajeze hidrografic Transilvania, urmând că în etapă următoare să fie Moldova. Pentru că lucrările în Transilvania au durat mai mult decât era planificat și pentru că în anii 80 situația economică a României era foarte proastă, lucrările de amenajare hidrografica din Moldova au fost amânate. De aceea avem recurente inundații în această regiune și vom mai avea. Acum vreo 15 ani, la nivelul guvernului , a existat o tentativă de amenajare. Estimarea inițială a costurilor lucrărilor fiind de aproximativ un miliard de dolari, guvernanții s-au speriat și au tot amânat. De atunci , valurile succesive de inundații au creat între timp pagube cel puțîn două miliarde. Dacă cheltuiam cu cap, când trebuia, un miliard , salvăm un alt miliard și mai ales salvăm viețile unora dintre românii noștri. Se numește gândire strategică. Și să nu spuneți că nu avem bani. Numai cu gaură anuală de la Tarom, guvernul a pierdut în ultimii zece ani peste un miliard euro. E adevărat ,capusand compania, unii au băgat niște bani buni în buzunarele lor. Cum credeți că a apărut vorba «bună țară, rea tocmeală»! P.S. Anul asta încă e bine. Acum vreo zece ani , când s-a umflat și Dunărea, era să pierdem tot Galațiul sub ape. Sudul Moldovei trăiește sub o amenințare permanentă”, a scris Fota. Iulian Fota Citește și: Toate comunele din Galați afectate de inundații au primari PSD, majoritatea având experiența viiturilor din 2013 și 2016 Iulian Fota este inginer constructor, a fost din 2005 în 2009 director al Colegiului National de Aparare, MApN, iar din 2016 în 2020, director al Colegiului National de Informatii, ANI. La începutul acestui an, el a negociat acordul de securitate cu Ucraina, în calitate de secretar de stat la Externe. În februarie 2024, el a fost demis din această funcție.

TAROM, pierderi financiare și posibile concedieri (sursa: Facebook/TAROM)
Eveniment

TAROM, pierderi financiare și posibile concedieri

TAROM, pierderi financiare și posibile concedieri. Compania TAROM şi-a redus în 2023 pierderile la 18 milioane de euro, de la o medie de 55 milioane de euro în perioada 2017 - 2022, a afirmat, marţi, directorul general interimar al companiei, Costin Iordache, într-o conferinţă de presă. TAROM, pierderi financiare și posibile concedieri "Doar în ultimii şase ani compania TAROM a acumulat pierderi de aproape 300 de milioane de euro. Vorbim de perioada 2017 - 2022. Este o medie de aproape 55 de milioane de euro pierdere pe an. Această situaţie, în 2023, ca parte din planul de restructurare, a scăzut la 18 milioane. Citește și: Cum este influențată pensia recalculată de anii de armată și de cei de facultate. La ce trebuie să fie atenți pensionarii Estimăm să terminăm 2023, aşteptăm datele, s-au închis, dar aşteptăm raportul de audit final, cu 18 milioane de euro pierdere, deci este o scădere semnificativă faţă de ce s-a înregistrat în perioada asta", a afirmat Iordache. În opinia lui, singura soluţie pentru ieşirea din această situaţie a fost ajutorul de stat primit şi aprobat de Comisia Europeană, la finele lunii aprilie 2024, necesar pentru capitalizarea companiei. Datorii către ANAF Costin Iordache a precizat că, în prezent, compania TAROM şi-a achitat şi toate datoriile către ANAF. "Există, de asemenea, un plan de restructurare fiscală aprobat pentru companie care a intrat în curs şi acesta de-abia a fost aprobat de curând, tot ca parte a planului de restructurare (...). Deci, în acest moment, datoriile la ANAF sunt supuse restructurării fiscale şi se plătesc lunar", a dat asigurări şeful TAROM. TAROM, "focusată" pe servicii Întrebat dacă vor fi concedieri din companie, Iordache a răspuns: "E posibil. Rămâne să analizăm în funcţie de performanţa operaţională pe care compania o va face, deci asta depinde de cât de eficientă va fi economic şi cât de bine va reuşi să acopere. Focusul principal rămâne pe zona de servicii. Deci, nu putem vorbi de o scădere globală ca număr de angajaţi, ci mai mult vorbim de o reaşezare, adică mai mult personal în zona operaţională şi mai puţin în zona de suport". "Probabil va fi un proces similar celui din în ultimii ani, când compania, dacă zic bine, a trecut de la 1.800 de angajaţi la un total de 1.150 în prezent. Şi această restrângere a efectivului echipei Şi această restrângere a efectivului echipei TAROM s-a întâmplat natural, nu a fost neapărat printr-o operaţiune de disponibilizare sau vreun program similar", a adăugat purtătorul de cuvânt Alexandru Anghel, prezent la conferinţa de presă. Ajutor european Comisia Europeană a aprobat la finele lunii aprilie planurile României de a acorda transportatorului aerian naţional deţinut de stat, TAROM, un ajutor de restructurare în valoare de până la 95,3 milioane euro (473,69 milioane lei), în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat. Bruxelles-ul a ajuns la concluzia că măsura va permite companiei să îşi restabilească viabilitatea pe termen lung, reducând în acelaşi timp la minimum denaturările concurenţei. Măsurile de restructurare notificate includ anularea unei datorii în valoare de aproximativ 49,53 milioane euro (246,19 milioane lei), corespunzătoare valorii ajutorului pentru salvare, aprobat de Comisie în februarie 2020, plus dobânzile aferente şi o injecţie de capital de aproximativ 45,77 milioane euro (227,50 milioane lei). Viitorul companiei Potrivit lui Anghel, se lucrează în nişte etape definitorii, foarte importante pentru TAROM, pentru a-şi asigura viitorul pe termen lung. "Sunt etape care nu pot fi sărite şi trebuie realizate chiar pe îndelete, pentru că sunt asumate în acest plan de restructurare a companiei. Iar în tot acest proces TAROM face acum două acţiuni foarte importante, credem noi, ceea ce înseamnă asigurarea fondurilor necesare companiei, atât pentru termen scurt, cât şi pentru operaţiunile pe termen lung, ceea ce înseamnă investiţii în perspectivă, să zicem, înnoire de flotă, ca direcţie. Şi asta se întâmplă parţial prin vânzarea unor active deţinute de companie, adică valorificarea lor pentru a asigura o lichiditate necesară în perioada următoare. Şi apoi optimizarea rutelor de zbor, aşa cum sunt ele predefinite în regulile de acordare a ajutorului de stat", a mai spus purtătorul de cuvânt, cu referire la vânzarea sloturilor de operare de pe Heathrow, Londra, către Qatar Airways. Vânzarea sloturilor Odată cu finalizarea, la data de 26 octombrie 2024, a tranzacţiei de vânzare a sloturilor operate pe aeroportul Heathrow, compania poate continua planul de restructurare, validat de Comisia Europeană, şi măsurile menite să optimizeze utilizarea eficientă a resurselor existente. "Este un ajutor de stat autorizat de CE, pe regulile de ajutor de stat pe care le avem acordate de comisie. Regulile de ajutor de stat pentru ajutoarele de restructurare se acordă companiilor în dificultate. Este în viaţa companiei TAROM unul dintre cele mai grele momente pe care le are. Nici o companie în restructurare nu este o companie despre care se vorbeşte. Restructurarea este ceva ce nu ne place la toţi. Este atunci când ajungem să ne restructurăm datoriile, să fim într-o situaţie de dificultate economică. Asta este situaţia companiei TAROM în momentul de faţă. (...) Timpul de implementare al planului este până în 2026, deci sunt 3 ani în faţă, foarte grei pentru TAROM, în care trebuie să arate că este în stare să livreze ce s-a dorit în această restructurare şi bineînţeles să fie eficientă economic pe perioada următoare. (...) Nu vrem să rămânem o companie pe care după aceşti 3 ani s-o închidem, ci dorim ca după aceşti 3 ani această companie să crească şi să arate că este în stare să fie viabilă economic şi să fie profitabilă pe această zonă", a afirmat şi Iordache. Profitul operațional Referitor la obţinerea de profit operaţional, s-au făcut deja progrese semnificative. Astfel, potrivit unui comunicat al companiei, în anul 2023 pierderile companiei au fost reduse considerabil, cu valoarea de 174 milioane lei, ajungând sub pragul de 100 milioane lei, iar prin Bugetul de Venituri şi Cheltuieli aferent 2024 compania estimează un profit operaţional de 278,531 milioane lei, în creştere faţă de rezultatul brut - pierdere de 99,471 milioane lei la data de 31.12.2023. TAROM şi-a asumat şi alte măsuri importante pentru anul 2024, precum valorificarea celor patru aeronave Airbus 318 şi continuarea modernizării flotei prin integrarea noilor aeronave Boeing 737 MAX 8, programate să ajungă în România anul viitor. Fondurile obţinute vor fi direcţionate către investiţii şi implementarea unor noi proiecte de digitalizare, care vor creşte eficienţa operaţională a TAROM, cu accent pe principalul său domeniu de activitate, zborurile.

Salarii uriașe nete la conducerea TAROM (sursa: Facebook/TAROM)
Economie

Salarii uriașe nete la conducerea TAROM

Salarii uriașe nete la conducerea TAROM. Salariile șefilor TAROM sunt foarte bune: peste 4.000 de euro lunar, net, pentru membrii conducerii executive și aproape 7.500 de lei net, lunar, pentru un membru al Consiliului de Administrație. Salarii uriașe nete la conducerea TAROM Potrivit TAROM, "Remuneratia bruta a Directorului General are valoarea de 37000 lei/luna". Citește și: De ce Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului Net, directorul general încasează aproximativ 60% din această sumă, adică peste 22.000 de lei, echivalentul a 4.400 de euro. Directorul financiar are o remunerație brută de 36.131 lei, deci un net de peste 21.000 de lei (4.200 de euro). Aceeași sumă o încasează și directorul comercial. În total, brut, cei trei membri ai conducerii executive încasează împreună 109.262 de lei. Un membru al Consiliului de Administrație este plătit cu 12.500 de lei brut lunar, adică aproximativ 7.500 de lei net.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră