sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: tarom

19 articole
Eveniment

Tarom face superoferte pentru zborurile de la Chișinău

Tarom face superoferte pentru zborurile de la Chișinău: oferă, printre altele, bilete de la 170 de euro, dus-întors, pentru destinații precum Tel-Aviv, Istanbul sau Roma. Perioada de vânzare a biletelor este 14 - 16 februarie, iar intervalul de călătorie între 1 martie şi 15 decembrie 2025, cu excepţia perioadei 14 - 24 aprilie 2025 - în preajma Paștelui, sărbătorit în acest an la aceeași dată și de ortodocși, și de catolici. Citește și: Șocant: deși clienții Nordis au fost avertizați de avocați să nu dea bani pe promisiuni de vânzare-cumpărare fără înscriere în cartea funciară, cei mai mulți au ignorat sfatul Tarom face superoferte pentru zborurile de la Chișinău Tarom mai anunță că zboruri din Chişinău către Bucureşti sunt oferite la preţuri de la 109 de euro, dus - întors, „cu conexiuni avantajoase către marile oraşe din Europa sau Orientul Mijlociu”. Tot din capitala Republicii Moldova sunt disponibile zboruri spre Atena, Belgrad, Budapesta, Istanbul, Roma, Praga, Salonic, Sofia şi Tel Aviv, la tarife de la 170 de euro, dus-întors. În acelaşi timp, bilete ce pornesc de la 200 de euro, dus-întors, sunt în ofertă către: Amsterdam, Frankfurt şi Madrid. Oferta este valabilă în limita locurilor disponibile, iar în preţul biletului sunt incluse toate taxele, check-inul şi un bagaj de mână de 8 kg. Bagajul de cală nu este inclus în tarif.

Tarom face superoferte pentru zborurile de la Chișinău Foto: Facebook Tarom
Tarom vinde bilete ieftine Foto: Facebook
Eveniment

Tarom vinde bilete ieftine

Tarom vinde bilete ieftine, între 24 și 26 ianuarie, către șapte destinații externe, a anunțat compania aeriană de stat. Cele şapte destinaţii sunt perfecte nu doar pentru a petrece acolo o vacanţă binemeritată, ci şi pentru că acolo se află unele dintre cele mai mari comunităţi de români. Mulţi dintre doritori vor avea astfel ocazia de a se reuni cu familia şi cu prietenii plecaţi în străinătate, departe de casă", se arată în comunicat. Citește și: Delfinii, ca la pușcărie, sub PNL: un fost șef de penitenciar a fost pus de liberalul care conduce CJ Constanța la conducerea Delfinariului Tarom vinde bilete ieftine Către ce destinații oferă Tarom bilete cu discount: Biletele către Chişinău şi Roma „încep” de la 110 euro pe sens şi 200 euro dus-întors Frankfurt şi Bruxelles, „de la” 130 euro pe sens şi 245 euro dus-întors Amsterdam, Paris, Madrid de la 150 euro pe sens şi 290 euro dus-întors Perioada de călătorie este 15 februarie 2025 - 31 mai 2025 (data ultimului retur), iar ofertele leagă orice destinaţie internă deservită de TAROM (Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Iaşi, Suceava, Baia-Mare, Satu-Mare via Bucureşti) de cele şapte destinaţii externe incluse în ofertă, se arată în comunicat. Ofertele TAROM acoperă: un bagaj de cală, un bagaj de mână de 8 kg, iar check-in-ul este gratuit. Biletele sunt disponibile pentru vânzare pe site-ul www.tarom.ro, în agenţiile TAROM sau la agenţii acreditaţi, în limita locurilor disponibile.

TAROM, prețuri promoționale pentru cursele interne (sursa: Facebook/TAROM)
Eveniment

TAROM, prețuri promoționale pentru cursele interne

TAROM, prețuri promoționale pentru cursele interne. TAROM pune la dispoziție bilete de avion la prețuri începând de la 23 euro pentru zborurile într-un singur sens, pe toate rutele interne, în perioada 14 - 16 octombrie 2024. Această ofertă este valabilă pentru călătorii programate începând cu 11 noiembrie 2024. TAROM, prețuri promoționale pentru cursele interne Pasagerii pot beneficia de următoarele prețuri: Citește și: EXCLUSIV În timp ce se judeca cu clienți care nu primiseră apartamentele plătite, Nordis a cumpărat cu banii jos un Ferrari F8 Tributo de 300.000 de euro - 23 euro pentru zboruri într-un singur sens dinspre destinațiile interne către București. - 47 euro pentru zboruri dinspre București către alte destinații interne. - 69 euro pentru zboruri dus-întors pe rutele interne. Beneficii incluse Oferta include toate taxele, un bagaj de mână de 8 kg, precum și check-in gratuit pentru toți pasagerii. Biletele pot fi achiziționate online pe site-ul oficial TAROM sau prin agențiile autorizate. Aceasta este o oportunitate excelentă pentru cei care doresc să călătorească în România la prețuri accesibile, profitând de servicii de calitate.

Iulian Fota arată cum puteau fi prevenite inundațiile Foto: Facebook
Eveniment

Cum puteau fi prevenite inundațiile

Un fost director al Colegiului de Apărare (M.Ap.N.) și al Colegiului Național de Informații (SRI) arată cum puteau fi prevenite inundațiile: „Cheltuiam cu cap un miliard, salvam alt miliard”, a scris el pe Facebook. Citește și: Fostul secretar de stat în MAE Iulian Fota acuză: „Nu mai avem nici un demnitar cu experiență pe situația din Estul Europei, în special pe Rusia, Ucraina sau Moldova” El arată că era nevoie de investiții în amenajarea hidrografică a Moldovei, așa cum a făcut regimul Ceaușescu în anii 70 în Transilvania, după inundațiile catastrofale din acea zonă. Însă Ceaușescu a abandonat Moldova, iar după 1990 diferitele guvernări au preferat să dirijeze banii în alte direcții. „Și să nu spuneți că nu avem bani. Numai cu gaura anuală de la Tarom, guvernul a pierdut în ultimii zece ani peste un miliard euro. E adevărat, căpușând compania, unii au băgat niște bani buni în buzunarele lor”, a arătat Fota. Cum puteau fi prevenite inundațiile „Că sudul Moldovei este expus inundațiilor se știe în țară asta de cel puțin 40 de ani. După catastrofalele inundații de la începutul anilor 70, Ceaușescu a decis să amenajeze hidrografic Transilvania, urmând că în etapă următoare să fie Moldova. Pentru că lucrările în Transilvania au durat mai mult decât era planificat și pentru că în anii 80 situația economică a României era foarte proastă, lucrările de amenajare hidrografica din Moldova au fost amânate. De aceea avem recurente inundații în această regiune și vom mai avea. Acum vreo 15 ani, la nivelul guvernului , a existat o tentativă de amenajare. Estimarea inițială a costurilor lucrărilor fiind de aproximativ un miliard de dolari, guvernanții s-au speriat și au tot amânat. De atunci , valurile succesive de inundații au creat între timp pagube cel puțîn două miliarde. Dacă cheltuiam cu cap, când trebuia, un miliard , salvăm un alt miliard și mai ales salvăm viețile unora dintre românii noștri. Se numește gândire strategică. Și să nu spuneți că nu avem bani. Numai cu gaură anuală de la Tarom, guvernul a pierdut în ultimii zece ani peste un miliard euro. E adevărat ,capusand compania, unii au băgat niște bani buni în buzunarele lor. Cum credeți că a apărut vorba «bună țară, rea tocmeală»! P.S. Anul asta încă e bine. Acum vreo zece ani , când s-a umflat și Dunărea, era să pierdem tot Galațiul sub ape. Sudul Moldovei trăiește sub o amenințare permanentă”, a scris Fota. Iulian Fota Citește și: Toate comunele din Galați afectate de inundații au primari PSD, majoritatea având experiența viiturilor din 2013 și 2016 Iulian Fota este inginer constructor, a fost din 2005 în 2009 director al Colegiului National de Aparare, MApN, iar din 2016 în 2020, director al Colegiului National de Informatii, ANI. La începutul acestui an, el a negociat acordul de securitate cu Ucraina, în calitate de secretar de stat la Externe. În februarie 2024, el a fost demis din această funcție.

TAROM, pierderi financiare și posibile concedieri (sursa: Facebook/TAROM)
Eveniment

TAROM, pierderi financiare și posibile concedieri

TAROM, pierderi financiare și posibile concedieri. Compania TAROM şi-a redus în 2023 pierderile la 18 milioane de euro, de la o medie de 55 milioane de euro în perioada 2017 - 2022, a afirmat, marţi, directorul general interimar al companiei, Costin Iordache, într-o conferinţă de presă. TAROM, pierderi financiare și posibile concedieri "Doar în ultimii şase ani compania TAROM a acumulat pierderi de aproape 300 de milioane de euro. Vorbim de perioada 2017 - 2022. Este o medie de aproape 55 de milioane de euro pierdere pe an. Această situaţie, în 2023, ca parte din planul de restructurare, a scăzut la 18 milioane. Citește și: Cum este influențată pensia recalculată de anii de armată și de cei de facultate. La ce trebuie să fie atenți pensionarii Estimăm să terminăm 2023, aşteptăm datele, s-au închis, dar aşteptăm raportul de audit final, cu 18 milioane de euro pierdere, deci este o scădere semnificativă faţă de ce s-a înregistrat în perioada asta", a afirmat Iordache. În opinia lui, singura soluţie pentru ieşirea din această situaţie a fost ajutorul de stat primit şi aprobat de Comisia Europeană, la finele lunii aprilie 2024, necesar pentru capitalizarea companiei. Datorii către ANAF Costin Iordache a precizat că, în prezent, compania TAROM şi-a achitat şi toate datoriile către ANAF. "Există, de asemenea, un plan de restructurare fiscală aprobat pentru companie care a intrat în curs şi acesta de-abia a fost aprobat de curând, tot ca parte a planului de restructurare (...). Deci, în acest moment, datoriile la ANAF sunt supuse restructurării fiscale şi se plătesc lunar", a dat asigurări şeful TAROM. TAROM, "focusată" pe servicii Întrebat dacă vor fi concedieri din companie, Iordache a răspuns: "E posibil. Rămâne să analizăm în funcţie de performanţa operaţională pe care compania o va face, deci asta depinde de cât de eficientă va fi economic şi cât de bine va reuşi să acopere. Focusul principal rămâne pe zona de servicii. Deci, nu putem vorbi de o scădere globală ca număr de angajaţi, ci mai mult vorbim de o reaşezare, adică mai mult personal în zona operaţională şi mai puţin în zona de suport". "Probabil va fi un proces similar celui din în ultimii ani, când compania, dacă zic bine, a trecut de la 1.800 de angajaţi la un total de 1.150 în prezent. Şi această restrângere a efectivului echipei Şi această restrângere a efectivului echipei TAROM s-a întâmplat natural, nu a fost neapărat printr-o operaţiune de disponibilizare sau vreun program similar", a adăugat purtătorul de cuvânt Alexandru Anghel, prezent la conferinţa de presă. Ajutor european Comisia Europeană a aprobat la finele lunii aprilie planurile României de a acorda transportatorului aerian naţional deţinut de stat, TAROM, un ajutor de restructurare în valoare de până la 95,3 milioane euro (473,69 milioane lei), în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat. Bruxelles-ul a ajuns la concluzia că măsura va permite companiei să îşi restabilească viabilitatea pe termen lung, reducând în acelaşi timp la minimum denaturările concurenţei. Măsurile de restructurare notificate includ anularea unei datorii în valoare de aproximativ 49,53 milioane euro (246,19 milioane lei), corespunzătoare valorii ajutorului pentru salvare, aprobat de Comisie în februarie 2020, plus dobânzile aferente şi o injecţie de capital de aproximativ 45,77 milioane euro (227,50 milioane lei). Viitorul companiei Potrivit lui Anghel, se lucrează în nişte etape definitorii, foarte importante pentru TAROM, pentru a-şi asigura viitorul pe termen lung. "Sunt etape care nu pot fi sărite şi trebuie realizate chiar pe îndelete, pentru că sunt asumate în acest plan de restructurare a companiei. Iar în tot acest proces TAROM face acum două acţiuni foarte importante, credem noi, ceea ce înseamnă asigurarea fondurilor necesare companiei, atât pentru termen scurt, cât şi pentru operaţiunile pe termen lung, ceea ce înseamnă investiţii în perspectivă, să zicem, înnoire de flotă, ca direcţie. Şi asta se întâmplă parţial prin vânzarea unor active deţinute de companie, adică valorificarea lor pentru a asigura o lichiditate necesară în perioada următoare. Şi apoi optimizarea rutelor de zbor, aşa cum sunt ele predefinite în regulile de acordare a ajutorului de stat", a mai spus purtătorul de cuvânt, cu referire la vânzarea sloturilor de operare de pe Heathrow, Londra, către Qatar Airways. Vânzarea sloturilor Odată cu finalizarea, la data de 26 octombrie 2024, a tranzacţiei de vânzare a sloturilor operate pe aeroportul Heathrow, compania poate continua planul de restructurare, validat de Comisia Europeană, şi măsurile menite să optimizeze utilizarea eficientă a resurselor existente. "Este un ajutor de stat autorizat de CE, pe regulile de ajutor de stat pe care le avem acordate de comisie. Regulile de ajutor de stat pentru ajutoarele de restructurare se acordă companiilor în dificultate. Este în viaţa companiei TAROM unul dintre cele mai grele momente pe care le are. Nici o companie în restructurare nu este o companie despre care se vorbeşte. Restructurarea este ceva ce nu ne place la toţi. Este atunci când ajungem să ne restructurăm datoriile, să fim într-o situaţie de dificultate economică. Asta este situaţia companiei TAROM în momentul de faţă. (...) Timpul de implementare al planului este până în 2026, deci sunt 3 ani în faţă, foarte grei pentru TAROM, în care trebuie să arate că este în stare să livreze ce s-a dorit în această restructurare şi bineînţeles să fie eficientă economic pe perioada următoare. (...) Nu vrem să rămânem o companie pe care după aceşti 3 ani s-o închidem, ci dorim ca după aceşti 3 ani această companie să crească şi să arate că este în stare să fie viabilă economic şi să fie profitabilă pe această zonă", a afirmat şi Iordache. Profitul operațional Referitor la obţinerea de profit operaţional, s-au făcut deja progrese semnificative. Astfel, potrivit unui comunicat al companiei, în anul 2023 pierderile companiei au fost reduse considerabil, cu valoarea de 174 milioane lei, ajungând sub pragul de 100 milioane lei, iar prin Bugetul de Venituri şi Cheltuieli aferent 2024 compania estimează un profit operaţional de 278,531 milioane lei, în creştere faţă de rezultatul brut - pierdere de 99,471 milioane lei la data de 31.12.2023. TAROM şi-a asumat şi alte măsuri importante pentru anul 2024, precum valorificarea celor patru aeronave Airbus 318 şi continuarea modernizării flotei prin integrarea noilor aeronave Boeing 737 MAX 8, programate să ajungă în România anul viitor. Fondurile obţinute vor fi direcţionate către investiţii şi implementarea unor noi proiecte de digitalizare, care vor creşte eficienţa operaţională a TAROM, cu accent pe principalul său domeniu de activitate, zborurile.

Salarii uriașe nete la conducerea TAROM (sursa: Facebook/TAROM)
Economie

Salarii uriașe nete la conducerea TAROM

Salarii uriașe nete la conducerea TAROM. Salariile șefilor TAROM sunt foarte bune: peste 4.000 de euro lunar, net, pentru membrii conducerii executive și aproape 7.500 de lei net, lunar, pentru un membru al Consiliului de Administrație. Salarii uriașe nete la conducerea TAROM Potrivit TAROM, "Remuneratia bruta a Directorului General are valoarea de 37000 lei/luna". Citește și: De ce Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului Net, directorul general încasează aproximativ 60% din această sumă, adică peste 22.000 de lei, echivalentul a 4.400 de euro. Directorul financiar are o remunerație brută de 36.131 lei, deci un net de peste 21.000 de lei (4.200 de euro). Aceeași sumă o încasează și directorul comercial. În total, brut, cei trei membri ai conducerii executive încasează împreună 109.262 de lei. Un membru al Consiliului de Administrație este plătit cu 12.500 de lei brut lunar, adică aproximativ 7.500 de lei net.

Ciolacu s-a dus în campanie la Baia Mare cu un Gulfstream G200 Foto: Facebook
Politică

Ciolacu s-a dus în campanie la Baia Mare cu un Gulfstream G200

Premierul PSD Marcel Ciolacu s-a dus în campanie la Baia Mare cu un avion Gulfstream G200, care este închiriat cu circa 10.000 de euro pe ora de zbor, după care a mâncat fasole la cantină, cu poporul. Potrivit datelor Flightaware, avionul cu indicativul MYJ121, aparținând companiei My Jet, cu sediul în România, a decolat de pe aeroportul Băneasa la opt dimineața și a aterizat peste 43 de minute la Baia Mare. De la Baia Mare, avionul a plecat în această după-amiază spre Sibiu, unde a aterizat la 3.22. Probabil că, de aici, Ciolacu s-a dus la Alba Iulia, unde a fost tot azi în campanie. Premierul putea folosi o cursă Tarom ca să ajungă la Baia Mare, dar aceasta pleca la ora 2 după-amiaza din București și ajungea la 3.13 la Baia Mare. Citește și: Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul Ciolacu s-a dus în campanie la Baia Mare cu un Gulfstream G200 Avionul Gulfstream G200 folosit de Ciolacu poate fi închiriat cu circa 10.000 de euro pe ora de zbor, dar prețul variază foarte mult. Avionul are capacitatea de a transporta 8-10 persoane. „Șeful PSD a coborât din avion alături de Mihai Tudose, șeful campaniei electorale la europarlamentare, și Paul Stănescu, secretarul general al partidului, după cum arată imaginile surprinse de un cititor G4Media”, relatează acest site. Ciolacu pe aeroportul din Baia Mare Foto: G4Media Pe Facebook, liderul PSD s-a lăudat doar cu faptul că a mâncat la cantină, de unde a și postat o fotografie. „Am fost astăzi (vineri-n.r.) la fabrica de mobilă Aramis, cel mai mare producător şi exportator de mobilă din Maramureş. Vorbim de o firmă cu capital integral românesc, care oferă locuri de muncă pentru mai mult de 5.500 de oameni. Am încredere că Gabriel Valer Zetea va continua sa susţină, ca viitor preşedinte de Consiliu Judeţean, firmele româneşti! Ps: de mult n-am mai mâncat o fasole atât de bună”, a relatat Ciolacu.

TAROM operează zboruri zilnice către SUA Foto: Facebook Tarom
Eveniment

TAROM operează zboruri zilnice către SUA

TAROM anunță că operează zboruri zilnice către SUA din 1 februarie, preţul biletelor pornind de la 608 euro pentru o călătorie dus-întors, cu bagaje şi taxe incluse, a precizat, miercuri,7 februarie operatorul aerian naţional. Citește și: VIDEO Deputata PSD Laura Vicol, șefa comisiei juridice a Camerei Deputaților, face declarații importante pe TikTok: „Sunt vopsită blondă”. Ea este supranumită „avocata interlopilor” Marți, presa a scris că TAROM va renunța la zborurile directe spre Londra. Compania de stat este pe pierderi de 16 ani. Tarom a avut 17 șefi în șapte ani și a beneficiat de 120 milioane de euro ajutor de stat. TAROM operează zboruri zilnice către SUA „Începând cu data de 1 februarie 2024, compania TAROM operează în parteneriat cu Air Europa şi ITA Airways zboruri zilnice, dus-întors, între aeroportul «Henri Coandă» (OTP) din Bucureşti şi Statele Unite ale Americii, respectiv New York (JFK) şi Miami, cu escale optime în Madrid sau Roma. SUA devine o destinaţie mai accesibilă pentru publicul larg, atât din punct de vedere al frecvenţelor, cât şi din cel al preţurilor şi serviciilor incluse", se arată în comunicatul companiei. Astfel, pasagerii care aleg serviciile TAROM beneficiază în luna februarie de ofertele transportatorului aerian naţional pe cele două destinaţii din SUA menţionate. "Tarifele biletelor de avion pornesc de la 608 euro, pentru New York, aeroport JFK, şi de la 785 euro, pentru Miami. Preţurile se aplică pentru călătoriile dus-întors şi includ bagajul de mână, bagajul de cala (1 bagaj de 23 de kg), precum şi taxele aferente", precizează operatorul aerian. De asemenea, împreună cu partenerii săi din alianţa Sky Team, respectiv Air Europa şi ITA Airways, TAROM are în plan, în scurt timp, completarea rutelor de zbor şi către alte destinaţii din SUA, majorarea frecvenţelor de zbor şi a ofertelor tarifare. Biletele sunt disponibile pentru vânzare pe site-ul www.tarom.ro şi în agenţiile TAROM sau la agenţii acreditaţi. Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010. Transportatorul Naţional al României deţine o flotă de 18 aeronave şi are în portofoliul său un număr de 70 de destinaţii operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

Grapini, Tudose - slugărnicie din partea TAROM (sursa: Facebook/Mihai Tudose, Maria Grapini Europarlamentar)
Eveniment

Grapini, Tudose - slugărnicie din partea TAROM

Grapini, Tudose - slugărnicie din partea TAROM. Un jurnalist al TVR a descris un episod absolut grețos pus în scenă de TAROM după aterizarea unei curse de la Bruxelles la București. "Brăila", întârziere de o oră Lucian Pîrvoiu a călătorit cu aeronava despre care a povestit pe Facebook. "ȚARA SPECIALILOR Ne revoltăm că austriecii și alții își bat joc de noi, dar trecem prea ușor cu vederea când semeni de-ai noștri se comportă astfel cu noi. Citește și: Guvernul a dat cea mai valoroasă și profitabilă companie de stat pe mâna unui politruc UDMR, cu studii dubioase, dar căsătorit cu fiica unui afacerist conexat la PSD, din Buzău Am fost cu treabă la Bruxelles și am făcut greșeala de a ne întoarce cu bătaia de joc numită TAROM. Zborul RO374, efectuat cu bătrâna aeronavă inscripționată "Brăila", care în orice țară normală ar trebui dată la casat, a plecat cu deja tradițională întârziere de o oră. Grapini, Tudose - slugărnicie din partea TAROM La bordul său, pe lângă popor neimportant, la clasa business zboară doamna Maria Grapini Europarlamentar domnul Vlad Nistor și dânsul europarlamentar, și fostul premier Mihai Tudose, de asemenea deputat european. Când am ajuns în sfârșit la București, mult după miezul nopții, cu nervii întinși la maxim, cu călători care au pierdut autocare sau trenuri spre provincie, cu copii mici plângând, în loc să ajute la ieșirea rapidă a tuturor acestor oameni, personalul neprofesionist al aeronavei ne-a oprit pe toți de la a urca în autobuzul (nu mai spun că nu au tras aeronava la burduf) care să ne ducă în terminal, pe motiv că protocolul impune ca doamna Grapini și iluștrii săi colegi să se deplaseze într-un autobuz GOL, nederanjați de muritorii de rând! Stewardesa șefă nu-și declină identitatea Eu îi cunosc pe toți acești oameni și nu cred că își doresc astfel de tratament imperial, e vorba doar de slugărnicia Taromului pentru șefime. Asta în timp ce un avion plin cu oameni nervoși așteaptă să se plimbe doamna Grapini cu autobuzul gol prin aeroport. Chiar îi provoc pe europarlamentari să ne spună cum se raportează la acesta slugărnicie a Tarom față de ei și dacă nu o aprobă, ce se poate face pentru a nu mai exista astfel de cetățeni SPECIALI. Nu numai că nu și-a cerut scuze pentru situația creată, pentru întârziere, ci mai mult, doamna care coordona se pare cabina a refuzat să își decline identitatea, deși e o uzanță ca personalul însoțitor de zbor să poarte o insignă cu numele. Ei bine, această doamnă mi-a spus că legitimația sa este internă, deci, prin urmare, identitatea sa e secretizată pentru cei de care își bate joc, clienții Tarom. Nici măcar apă de băut în avion Ei bine, eu oricum nu mai am de gând să calc în vreo aeronavă Tarom, dar îi avertizez pe cei care vor mai zbura cu ei să se aștepte la orice. Dincolo de calitatea proastă a serviciilor (au renunțat să mai servească și acel amărât de pahar de plastic cu apă), avioanele Tarom sunt pe cale să se dezintegreze: pernele scaunelor pleacă de pe locul lor, măsuțele atârnă în gol, chederele de la ușile de la baie sunt smulse, iar televizoarele cu TUB CATODIC ( !!! în 2023 mai există, da !!!) afișează datele de zbor aiurea. Când mă gândesc că unii au avut ideea creață sa facem chetă sa salvăm TAROM, că să se plimbe doamna Grapini și cu alți SPECIALI mă apucă nervii. Schengen? P.S. 1 În aeronavă se aflau și câțiva oameni de cultură, printre care l-am recunoscut pe prozatorul Nicolae Prelipceanu. Dânsul a stat pe ultimul rând al avionului și nu s-a bucurat de favorurile personalului Tarom, slugarnic doar cu politicienii vremelnici care le păstrează posturile călduțe într-o companie care în orice ecosistem economic real ar da faliment. P.S. 2 Și, ca bătaia de joc să fie completă, la ieșire i s-a alăturat Taromului și Poliţia de Frontieră Română, care a făcut ce știe ea mai bine: ne-a ținut la cozi ime se pentru ca să le arătăm actele, pe care le analizat cu atenție sporită. Și nu, nu erau nici unguri, nici austrieci care au ceva cu noi, erau ai noștri! Până la urmă se pare că noi avem ceva cu noi și aia care nu ne vor în Schengen știu ei de ce nu ne vor. Trist, dar adevărat. #taromsucks", a scris Lucian Pîrvoiu.

Piloții și stewardesele TAROM, fără uniforme (sursa: Facebook/TAROM)
Economie

Piloții și stewardesele TAROM, fără uniforme

Piloții și stewardesele TAROM, fără uniforme. Sindicatul Unit TAROM a declanşat conflictul colectiv de muncă la nivelul unităţii, ca urmare a refuzului transportatorului aerian de pasageri de a respecta prevederile Contractului Colectiv de Muncă (CCM) încheiat pe anii 2022 - 2024. Încălcarea prevederilor CCM "Conflictul colectiv de muncă s-a declanşat ca urmare a încălcărilor prevederilor CCM, astfel cum sunt specificate în prezenta notificare, precum şi ca urmare a refuzului managementului TAROM de a renegocia în termenul legal de 10 (zece) zile prevăzut de Art - IX-5 Renegocierea drepturilor din CCM, ca urmare a publicării în Monitorul Oficial nr. 571/23 iunie 2023, Partea I, a Bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2023 al CNTAR - TAROM-SA. În temeiul dispoziţiilor art. 126 şi urm. din Legea 367/2022 privind dialogul social, prin prezenta vă notificăm că între TAROM şi SUT s-a declanşat un conflict colectiv de muncă.", se menţionează într-o notificare adresată lui Costin Iordache, director general TAROM. Conform sursei citate, SUT va sesiza Inspectoratul Teritorial de Muncă Ilfov cu privire la declanşarea prezentului conflict colectiv de muncă şi pentru a desemna un conciliator, potrivit dispoziţiilor Legii 367/2022. Angajatorul trebuie să găsească bani "Arătăm că temeiul legal este reprezentat de legile şi dispoziţiile legale în vigoare, Codul Muncii, Legea 367/2022, Legea 223/2007, Legea 95/2008, s.a., fiind obligaţia exclusivă a angajatorului de a găsi căile şi modalităţile de plată a veniturilor şi drepturilor aferente CCM", se menţionează în document. Printre încălcările prevederilor Contractul Colectiv de Munca (CCM) în vigoare la TAROM SA se menţionează: neajustarea salariilor brute cu rata inflaţiei, nerespectarea art. III-4, care prevede negocieri salariate colective, precum şi lipsa unei grile de salarizare unică la nivel TAROM. În document se mai precizează că nu sunt respectate prevederile din Anexa nr. 6 - Locuri de muncă în cadrul companiei TAROM, unde se acordă sporuri specific activităţilor, transmisă prin adresa SG 5750/11 octombrie 2022, "prin care solicităm, în conformitate cu aceasta, discuţii în termenul legal de 30 zile, a sporurilor specifice fiecărui loc de muncă, în vederea normalizării condiţiilor de muncă". Piloții și stewardesele TAROM, fără uniforme Sindicaliştii au menţionat şi neacordarea la zi a bonurilor valorice pentru combustibil, acest drept acordându-se cu întârzieri de două-trei luni. "Listele nominale privind concediul de odihnă suplimentar în conformitate cu Anexa 9-Personalul TAROM care beneficiază de concediu de odihnă suplimentar pentru condiţii de muncă, nu au fost întocmite de fiecare structură în funcţie de categoria locului de muncă la început de an; nerespectarea Anexei 10 A, 10 B şi 10 C - Uniforme pentru categorii de salariaţi care intră în contact direct cu pasagerii şi publicul (cu excepţia personalului din Direcţia Operaţiuni Sol), personalul navigant nu a primit uniforme de 2 ani, personalul de securitate aeronautică nu a primit uniforme de 7 ani, personalul tehnic nu a primit o uniformă de cel puţin 12 ani, iar personalul Biroului Inflight, personalul Secretariatului General, personalul Biroului Administrare Patrimoniu, personalul comercial din străinătate de cel puţin 12 ani", se mai precizează în document. Insuficiente calorii pentru personalul navigant Sindicatul mai reclamă nerespectarea Anexei 11 - Norme de acordare a materialelor igienico-sanitare pentru salariaţii TAROM, a Anexei 12 - Alimentaţie de întărire şi protecţie a organismului pentru personalul aeronavigant (nivel de 5.500 calorii/zi de zbor), precum şi a prevederilor Cap. V - Timp de muncă şi de odihnă pentru personalul navigant (TMO) Anexa 17-B, inclusiv nerespectarea transmiterii rosterului personal de planificare cu 14 zile înainte de începerea lunii pentru care s-a făcut planificarea. Citește și: Firea și-a dat demisia din Guvern. Admite că Godei a însoțit-o peste tot, dar dă vina pe „sora” Ligia: Pe unde a venit Ligia cu mine, a venit și acel bărbat acuzat, să o ajute pe ea În plus, nu s-a acordat sporul de 25% pentru salariaţii din Serviciul Securitate Aeronautică, care lucrează sistematic (din 2001) peste programul normal de lucru şi nici sporul de 100% pentru munca prestată în zilele de sărbătoare legală de către personalul navigant, tehnic, operaţiuni sol, securitate precum şi de toate categoriile de salariaţi care lucrează în ture sau program flexibil. Sindicaliştii mai atrag atenţia că s-a încălcat şi capitolul referitor la munca suplimentară, prin neacordarea orelor libere plătite şi nici a contravalorii sporului de 100% pentru orele de muncă suplimentară neplătite şi nici a altor drepturi financiare prevăzute în CCM ori acordarea acestora sub nivelul prevăzut în Legea 53/2003 Codul Muncii.

Tarom estimează pierderi de 62,4 milioane lei Foto: Facebook
Economie

Tarom estimează pierderi de 62,4 milioane lei

Tarom estimează pierderi de 62,4 milioane lei în acest an, arată proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrului transporturilor şi infrastructurii privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2023 al Tarom, publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor. Compania nu a mai avut profit din 2007. Tarom estimează pierderi de 62,4 milioane lei „În proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2023, s-a estimat un rezultat brut negativ – pierdere, în valoare de 62.415.950 lei, în scădere cu 28,79%, respectiv cu suma de 154.348.660 lei faţă de rezultatul brut – pierdere, aprobat în bugetul de venituri şi cheltuiei aferent anului 2022, prin Ordinul MTI nr.470/2022 şi în scădere cu 20,53%, respectiv cu suma de 241.640.640 lei faţă de rezultatul brut – pierdere, preliminat/realizat la data de 31.12.2022”, arată proiectul de act normativ. „În planul de restructurare, profitabilitatea viitoare a Societăţii Comerciale Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM, a fost analizată în diferite scenarii, reflectând potenţiale schimbări în condiţiile interne şi de piaţă, respectiv în „scenariul de bază”- scenariul standard, considerat cel mai realist, potrivit căruia anul 2024 - ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar anul 2023 - ar fi anul în care fluxurile de numerar devin pozitive şi „scenariul pesimist”- scenariu construit pornind de la scenariul de bază, cu anumite ajustări potrivit căruia anul 2027 - ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar după anul 2029 - fluxurile de numerar ar deveni pozitive”, se arată în document, citat de news.ro. Numărul de personal prognozat la finele anului 2023 de 1.314 salariaţi, a fost estimat în scădere cu 4 salariaţi faţă de cel aprobat în bugetul de venituri şi cheltuieli aferent anului 2022, prin Ordinului MTI nr.470/2022. Statul a pompat sute de milioane de euro în companie Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, recalculat conform Legii anuale a bugetului de stat pe anul 2023 – legea nr.368/2022, în valoare de 10.592,85 lei/salariat, a fost estimat în creştere cu 18,03% faţă de cel preliminat/realizat în anul 2022. La momentul întocmirii proiectului Bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2023, compania Tarom înregistrează plăţi restante la bugetul de stat în valoare de 102.986.180 lei. Citește și: EXCLUSIV Curățenia grădiniței din Pantelimon va costa între 48.000 și 96.000 euro LUNAR, pe patru ani. Contractul, pregătit de finul soților Pandele-Firea, primarul Marian Ivan Anul trecut, ajutoarele de stat primite de companie ajunseseră la circa 220 de milioane de euro.

Siguranța aeronavelor TAROM, în pericol post-atac (sursa: Facebook/TAROM)
Investigații

Siguranța aeronavelor TAROM, în pericol post-atac

Siguranța aeronavelor TAROM, în pericol post-atac. Compania TAROM, deținută de Ministerul Transporturilor, a pierdut controlul asupra mai multor servere în urma unui atac cibernetic. Structurile de securitate cibernetică ale statului român se chinuie de aproape trei săptămâni să remedieze pagubele, dar fără succes. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Oficialii companiei au anunțat inițial că este vorba de un atac izolat care a afectat doar câteva documente. În realitate, angajații nu mai au acces la o parte din serverele companiei. Defapt.ro a obținut un nou document în exclusivitate din care rezultă că TAROM nu poate transmite către Autoritatea Aeronautică Civilă Română mai multe rapoarte, conform obligațiilor legale. Surse din cadrul TAROM susțin că infrastructura IT reprezintă o vulnerabilitate pentru că șefii care s-au perindat la conducerea companiei au refuzat să aloce bani pentru protejarea împotriv atacurilor cibernetice, deși angajații au făcut nenumărate cereri în acest sens. Comunicat de presă mincinos Șefii companiei TAROM se schimbă periodic, în funcție de interesele politice. La începutul anului, s-a decis ca în funcția de director general să fie numit Costin Iordache, care deținea la data numirii funcția de director financiar. Dar nici nu s-a uscat bine cerneala pe decizia de numire pentru că noul director general al TAROM a intrat în concediu și a plecat din țară. În timp ce se bucura de vacanță, pe 20 februarie, compania TAROM a fost ținta unui atac cibernetic de amploare. Defapt.ro a dezvăluit atunci în exclusivitate că au fost afectate grav mai multe servere, în special cele pe care erau ținute documentele financiar-contabile. La o săptămână după atacul cibernetic, angajații de la resurse umane au fost nevoiți să calculeze de mână salariile salariaților TAROM. În urma dezvăluirilor făcute de către Defapt.ro, compania TAROM a emis un comunicat de presă prin care anunța că „atacul de tip ransomware a afectat câteva fişiere” și „incidentul a fost izolat”. Siguranța aeronavelor TAROM, în pericol post-atac Atacul cibernetic a avut loc în urmă cu 18 zile, timp în care specialiștii în securitate cibernetică de la Serviciul Român de Informații și Directoratul Național de Securitate Cibernetică nu au reușit să remedieze problemele. Adică să preia controlul serverelor afectate. Defapt.ro a obținut un nou document din care rezultă că situația este mult mai gravă: TAROM nu poate raporta către Autoritatea Aeronautică Civilă Română informațiile prevăzute de lege. În documentul semnat de directorul general Costin Iordache se menționează că „Compania TAROM a fost victima unui atac cibernetic de tip RANSOMWARE ce a afectat, printre altele, și aplicația care centralizează indicatorii fizici și generează raportările statistice lunare: Raportul statistic A, Notificarea lunară privind supravegherea asigurării de către operator a siguranței operării aeronavelor, Raportul statistic NAV, rapoarte pe care compania TAROM are obligația de a le tranmite Autorității Aeronautice Civile Române, până pe data de 10 ale lunii următoare efectuării zborurilor. Urmare a acestei situații vă comunicăm că suntem în imposibilitatea de a transmite raportările statistice aferente lunii februarie 2023”. Totodată, directorul Costin Iordache a mai menționat în documentul citat că „în acest moment Compania TAROM împreună cu autoritățile de securitate cibernetică ale statului conlucrează pentru a găsi soluții de decriptare și avem semnale că situația se va remedia”. Șefii TAROM au ignorat infrastructura IT Surse din cadrul companiei TAROM au declarat sub protecția anonimatului că în ultimii ani nu s-au făcut investiții majore în infrastructura IT. Motivul, spun sursele, șefii TAROM au invocat lipsa fondurilor pentru investiții. „Angajații au depus cereri peste cereri prin care au cerut șefilor TAROM să cumpere echipamente și soluții pentru protejarea infrastructurii IT. Nu s-au alocat bani pentru că s-a invocat lipsa de fonduri”, susțin sursele. Citește și: Financial Times scrie despre scandalul Bâstroe, sugerând că este mâna Rusiei, cu scopul de a diminua susținerea României pentru Ucraina Totodată, sursele avertizează că incidentele de securitate cibernetică se pot repeta dacă nu se vor lua măsuri în acest sens. Adică nu se vor face investiții în infrastructura critică.

TAROM, afectată masiv de atacul cibernetic (sursa: Facebook/TAROM)
Economie

TAROM, afectată masiv de atacul cibernetic

TAROM, afectată masiv de atacul cibernetic. Haosul continuă la compania aeriană în urma atacului cibernetic de acum șapte zile. Specialiști în securitate cibernetică, chiar și unii de la Serviciul Român de Informații, au încercat să remedieze pagubele, dar fără succes până acum. Motiv pentru care salariile angajaților au fost calculate de mână. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Defapt.ro a dezvăluit în exclusivitate că TAROM a fost ținta unui atac cibernetic de amploare fiind afectate serverele de la departamentele economic, financiar și contabilitate. Dar oficialii companiei au încercat să minimalizeze pagubele, transmitând că au fost afectate „câteva fișiere”. Alina Picu, purtătoare de cuvânt a companiei TAROM, a refuzat să spună dacă atacul cibernetic a fost revendicat și câți specialiști pe securitate cibernetică sunt angajați în cadrul TAROM. TAROM, afectată masiv de atacul cibernetic Au trecut șapte zile de când compania TAROM, deținută de Ministerul Transporturilor, a căzut victimă unui atac cibernetic. S-a apelat la Departamentul Național de Securitate Cibernetică, chiar și la specialiștii în securitate cibernetică ai Serviciului Român de Informații, dar problemele nu au fost remediate până în prezent. Citește și: EXCLUSIV Compania TAROM, afectată de un atac cibernetic de amploare. Departamentele economice sunt total blocate. Deocamdată, nu sunt consecințe asupra zborurilor Surse din cadrul companiei TAROM au declarat sub protecția anonimatului că nu s-a reușit până acum preluarea controlului asupra serverelor afectate. „Salariile au fost calculate de mână. Toate calculatoarele care au fost deschise au fost atacate. Au monitoarele negre, deși se vede de la butonul de pornire că sunt deschise”, potrivit surselor. Minciuna "incidentului izolat" În urmă cu șapte zile, oficialii TAROM au transmis printr-un comunicat de presă că „atacul de tip ransomware a afectat câteva fişiere” și „incidentul a fost izolat”. Dar și că cel mai important este faptul că zborurile şi sistemul de rezervări nu au fost afectate. „Menţionam că toate cursele au fost operate conform planului de zbor, iar din cauza acestui incident nu au fost afectate operaţiunile de zbor sau sistemul de rezervări al companiei”, se menționa în comunicatul de presă al TAROM. De asemenea, s-a mai transmis că se lucrează cu specialiştii pentru identificarea cauzelor care au dus la producerea atacului. „În prezent, ne aflăm în permanentă legătură cu autorităţile care gestionează astfel de incidente şi depunem toate eforturile necesare pentru identificarea cauzelor producerii acestui eveniment”, potrivit TAROM. TAROM refuză să răspundă la întrebări Defapt.ro a transmis trei întrebări Alinei Picu, purtătoare de cuvânt a TAROM, dar acesta a refuzat să răspundă. 1. Atacul cibernetic a fost revendicat? 2. Câți specialiști IT pe securitate cibernetică sunt angajați la TAROM? (Sursele noastre susțin că în Departamentul IT al TAROM lucrează în jur de zece persoane, dintre care unul singur este specializat pe securitate cibernetică - n.r.) 3. Dacă au fost afectate doar câteva fișiere, așa cum s-a menționat în comunicatul de presă, de ce nu s-a remediat situația până în prezent?

TAROM, afectată de un atac cibernetic (sursa: Facebook/TAROM)
Eveniment

TAROM, afectată de un atac cibernetic

TAROM, afectată de un atac cibernetic. Compania a fost victima unui atac cibernetic de proporții. Zborurile și pasagerii nu au fost afectați, însă sunt blocate departamentele de contabilitate, economic și comercial. Până în prezent, atacul cibernetic nu a fost revendicat. Departamentul IT al companiei aviatice a apelat la ajutorul Directoratului Național de Securitate Cibernetică, dar nu au reușit până în prezent să remedieze problema. TAROM, afectată de un atac cibernetic Compania TAROM a fost supusă încă de luni dimineață unui atac cibernetic de amploare. Într-o primă fază, a fost blocat accesul angajaților la e-mail-uri. Apoi au fost afectate datele departamentelor economic, contabilitate și comercial. Surse din cadrul companiei TAROM au declarat luni pentru Defapt.ro că "atacul a avut loc azi dimineață. A fost afectată gestiunea internă a datelor de la departamentele economic, financiar și contabilitate. Angajații nu au avut acces la e-mail-uri, dar această problemă a fost rezolvată ulterior. Zborurile și pasagerii nu sunt afectați.". Citește și: DOCUMENT Corpul de Control al Guvernului confirmă dezvăluirile Defapt.ro: securitatea cibernetică a Autorității Aeronautice, distrusă de protejatul lui Lucian Bode Alte surse din cadrul companiei au declarat că "nimeni nu mai lucrează în TAROM pentru că toate serverele și hotspot-urile sunt picate de ceva timp. Nimeni nu a reușit să rezolve deocamdată această problemă pentru că este vorba de un atac cibernetic. După atacul de săptămâna trecută asupra companiei Lufthansa am urmat noi. Cine o fi după?". Am încercat să obținem un punct de vedere de la directorul interimar al companiei TAROM, Costin Iordache, dar se pare că acesta este în concediu.

O dată pe lună, cursa Bruxelles-București, deviată prin Strasbourg Foto: Tarom
Politică

Cursa Bruxelles-București, deviată Strasbourg

O dată pe lună, cursa Tarom Bruxelles-București este deviată prin Strasbourg, precizează compania de stat, după ce a fost acuzată că a deturnat un zbor din capitala Belgiei spre cea a României pentru a prelua patru europarlamentari. De 15 ani, TAROM a adunat datorii de 220 de milioane de euro. O dată pe lună, cursa Bruxelles-București, deviată prin Strasbourg „Această situaţie nu implică o deviere de la traseul iniţial sau planul de zbor şi nici nu reprezintă o excepţie Compania TAROM operează lunar astfel de zboruri (pentru care pot fi achiziţionate bilete de avion de către orice persoană fizică sau juridică), acestea fiind introduse din timp în sistemul de rezervări al companiei. Reiterăm faptul că aceste escale sunt introduse din timp şi se află în concordanţă cu planul de zbor, pasagerii fiind notificaţi în acest sens. Mai mult, în prezent, sunt deja disponibile în sistemul de rezervari al Companiei TAROM zboruri cu destinaţia Strasbourg pentru anul 2023”, a precizat Tarom într-un comunicat transmis G4Media. Comunicatul nu apare pe pagina de Facebook a companiei și nici pe site. Însă o verificare a acestor zboruri arată că: ele se efectuează exact în zilele în care Parlamentul European deschide sesiunea de la Strasbourg sau când se închide. Un bilet pentru ianuarie 2023 costă aproximativ 450 de euro - un preț prohibitiv pentru cei care-și plătesc biletele din propriul buzunar. Pentru europarlamentari, cursele de avion sunt decontate de legislativul european. Nu este clar dacă aceste curse operează în august, când nu sunt sesiuni la Strasbourg. Este complet neobișnuit ca un operator aerian să devieze, lunar, o cursă regulată pentru un traseu de doar 41 de minute de zbor. În plus, Strasbourg dispune de tren de mare viteză. Tarom operează la cererea europarlamentarilor români Cursa Tarom Bruxelles-București a fost deviată prin Strasbourg ca să ia 4 europarlamentari, scrie publicația Politico. Potrivit acestei publicații, a fost vorba de zborul RO374. Compania este pe pierdere din 2007 și, potrivit unei estimări a fostului ministru al Economiei Claudiu Năsui, statul a investit în această companie circa 2,3 miliarde de lei, din 2010. „Un posesor de bilet civil a declarat că a fost informat în avans despre schimbarea itinerariului, cu explicația din partea serviciului clienți că aceasta a venit „la cererea europarlamentarilor români”. Inutil să mai spunem că pasagerul a observat cel puțin patru europarlamentari urcând în zborul RO374 când acesta a ajuns la Strasbourg joi seara târziu. Tarom a fost rugat să comenteze”, a scris Politico. Citește și: Tarom, compania în care contribuabilii au pompat miliarde de lei, linia privată a politicienilor: cursa Bruxelles-București, deviată prin Strasbourg ca să ia patru europarlamentari

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră