Structura metalică a podului peste Mureș, din Arad, deformată, arată imaginile unui consilier local
Structura metalică a podului peste Mureș, din Arad, este puternic deformată, arată imaginile unui consilier USR local, Dorian Curcanu. Marți, primarul Aradului, Cătălin Bibarț (PNL) a spus că podul va fi ușurat de 1.500 de tone de construcție, dar a susținut că nu există riscul ca această construcție să se prăbușească. Citește și: EXCLUSIV Armata a blocat livrarea de blindate Piranha V invocând neoficial „neconformități”. Război rece între MApN și Economie Podul respectă cerinţele de rezistenţă şi stabilitate pentru care a fost proiectat", dar nu sunt respectate "cerinţele vizuale", a susținut Bibarț. Structura metalică a podului peste Mureș, din Arad, deformată „Adevărul se află în imaginile ce surprind tablierul metalic de sub pod. Se poate vedea cu ochiul liber cât de îndoite sunt grinzile de sub pod. Sunt voalări semnificate ale structurii podului. Nu sunt voalări de ordinul milimetrilor, ci de ordinul centimetrilor – ele sunt uriașe pentru o astfel de structură. Așadar, situația, în realitate, este extrem de gravă”, a arătat Dorian Curcanu pe Facebook. „E o bătaie de joc față de arădeni să afirmi că puteai da în circulație podul, sugerând că el are doar o problemă vizuală, asta în condițiile în care există voalări evidente ale unor componente structurale critice. Astfel de afirmații îl fac și mai responsabil de situație pe primarul Bibarț. Dacă podul este atât de bine făcut și sunt doar probleme vizuale, de ce s-a deformat tablierul metalic de se vede și de pe Lună? Mai mult, cum adică proiectezi, execuți un pod și îl monitorizezi în același timp, iar apoi trebuie să-i reduci greutatea cu 1500 de tone? Simplu: asta înseamnă că podul nu rezistă. A fost construit prost. Asta e ca și cum ai construi o casă, iar la final ar trebui să demolezi scara interioară, să scoți afară toată instalația de încălzire din pardoseală, să dai jos toată gresia și mobila pentru că «nu rezistă». O bătaie de joc pe banii arădenilor. Ce fac ei acum este o reducere a greutății suprastructurii suplimentare (carosabil, trotuare, parapete etc.) și a elementelor de infrastructură (straturi de asfalt, borduri, impermeabilizări etc.), care sunt o nimica toată – un scărpinat pe după cap... Dar așa se întâmplă când construiești un pod cu deviza: «e păcat să pui șurub unde poți pune sârmă»”, a mai arătat consilierul USR.