vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: Pislaru

4 articole
Politică

Ministrul Pîslaru arată cum a blocat guvernul Ciolacu orice negociere pe PNRR

Ministrul Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, arată cum a blocat guvernul Ciolacu orice negociere pe PNRR: „Negocierile erau din august anul trecut blocate complet, pentru că România nu voia să recunoască niște lucruri evidente”. Citește și: Suma astronomică pe care contribuabilii ar putea să i-o plătească lui Dan Voiculescu după ce Savonea a deschis calea revizuirii procesului său Pîslaru nu l-a nominalizat însă nici pe Ciolacu, care era premier, nici pe Adrian Câciu, care era ministru al Proiectelor Europene, sau pe Sorin Grindeanu, care conducea transporturile - toți trei fiind membri PSD. Ministrul Pîslaru arată cum a blocat guvernul Ciolacu orice negociere pe PNRR Pîslaru a arătat ce refuza „România” să recunoască: „n-a respectat niște proceduri de achiziție publică – și vizează direct domeniile de infrastructură” „are întârzieri majore pe anumite proiecte” „nu există o cale să le mai termine până pe 31 august 2026, pentru că din 2021 până în 2025 nu s-au mișcat lucrurile cum trebuie” În plus, demnitarul, susținut de PNL, a arătat că PNRR era supracontractat. „Considerat planul de țară al României din ultimii ani, a avut în spate, din păcate, un model destul de păcătos de a umfla investițiile și a supracontracta, astfel încât acum pe foarte multe zone sunt încă portofolii întregi de investiții care multe dintre ele încă nici n-au început. Această diluare, fracționare și supracontractare a PNRR a creat foarte multe întrebări”, a afirmat el, la postul B1 TV.  „Ceea ce voi face la MIPE – și am vorbit cu Ilie Bolojan – voi publica într-un tablou de bord, transparent, toate proiectele de pe PNRR, inclusiv cele pe transport, așa încât lumea să urmărească toate obiectivele pe care le avem până pe 31 august 2026”, a mai precizat ministrul Dragoș Pîslaru.  

Ministrul Pîslaru arată cum a blocat guvernul Ciolacu orice negociere pe PNRR Foto: X Ursula von der Leyen
Cu ce sumă uriașă supracontractase guvernarea Ciolacu proiectele din PNRR Foto: Facebook Sorin Grindeanu
Eveniment

Șoc: cu ce sumă uriașă supracontractase guvernarea Ciolacu proiectele din PNRR

Cu ce sumă uriașă supracontractase guvernarea Ciolacu proiectele din PNRR: la o alocare de 21,5 miliarde de euro se acordaseră contracte de 47,4 miliarde de euro pentru circa 20.000 de proiecte. Informația a fost oferită de ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene Dragoș Pîslaru, susținut de PNL. Citește și: Minciunile lui Ciolacu: „Avem cele mai mici venituri din Europa. Toată Europa are impozitare progresivă” Cu ce sumă uriașă supracontractase guvernarea Ciolacu proiectele din PNRR „Am explicat în spaţiul public acel fenomen al supracontractării, cum din 21,5 miliarde de euro s-a ajuns la 47,4 miliarde de euro. Dar ceea ce cred că e o cifră mai puţin vehiculată este faptul că discutăm de peste 20.000 de proiecte. Deci, vorbim de foarte, foarte multe proiecte, portofoliile mari fiind mai ales la Dezvoltare, la Educaţie, la Mediu, la Energie, inclusiv la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene. La noi la minister avem proiectele de pe digitalizare sau RePower sau partea legată de inovare, unde discutăm iarăşi de probabil 6.000 de proiecte”, a spus Pîslaru. „În loc ca pe proiecte de 100 de lei să pun proiecte de 300 de lei şi să dau la fiecare câte puţin şi, de fapt, să nu termin nimic, mă concentrez pe proiectele pentru care am şi bani, am tot ce-mi trebuie, ca să fiu sigur că măcar pe acestea le lăsăm terminate, până la urmă, în mai puţin de un an”, a mai spus el.  Demnitarul a explicat mecanismul, unic în spațiul UE, prin care s-a ajuns la această supracontractare. „Cei care au decis această legislaţie de supracontractare cu 30%, cei care au decis modelul fracţionar, adică să nu bagi proiectele cu finanţare, ştiu eu, 80% fonduri europene cu 20% naţional şi să le bagi cu 30% fonduri europene şi restul naţional pe principiul 'să încapă mai multe', toate aceste decizii au fost nu doar proaste, ci efectiv au arătat că nu există o minimă înţelegere a regulamentului pe care am avut ocazia să-l negociez la nivel european (...) Repet, pentru 100 de euro proiecte trebuie să am proiecte în valoare de 100 de euro, nu pot să am proiecte în valoare de 300 de euro. Şi, până la urmă, românii trebuie să înţeleagă: este ca şi cum ai juca la loto proiectele, să vezi care, poate, intră sau care nu intră şi până la urmă rişti să nu implementezi nimic din portofoliile respective. Dar, a fost foarte interesant o perioadă, în care toată lumea s-a lăudat la nivel de ministere de linie sau la nivel de conducere de ţară sau la nivel local cu: «Uită-te ce contracte fantasmagorice avem!»”, a mai explicat Pîslaru. 

Ce proiecte majore au fost eliminate din PNRR urmare a gafelor oamenilor lui Grindeanu Foto: gov.ro
Eveniment

Ce proiecte majore au fost eliminate din PNRR ca urmare a gafelor oamenilor lui Grindeanu

Ce proiecte majore au fost eliminate din PNRR urmare a gafelor oamenilor lui Grindeanu: printre ele, toată autostrada Buzău-Focșani, construită de firmele Umbrărescu. Citește și: Autostrăzile din Moldova pierd finanțarea PNRR fiindcă oamenii lui Grindeanu au manevrat licitațiile, arată ministrul Pîslaru Informațiile apar într-un comunicat al ministerului Transporturilor, care minimalizează impactul deciziei Comisiei Europene și nu precizează ce firme au câștiga licitațiile dubioase, care au generat scoaterea din PNRR a acestor proiecte.  Ce proiecte majore au fost eliminate din PNRR urmare a gafelor oamenilor lui Grindeanu Comunicatul încearcă să îl absolve de greșeli pe fostul ministru, Sorin Grindeanu, și susține că „modificările privind finanțarea prin PNRR nu sunt cauzate de erori administrative sau de slaba gestionare a proiectelor. Schimbările sunt cauzate de anumite necorelări tehnice între sistemul european de achiziții (JOUE) și cel național (SICAP), în special privind vizibilitatea publicării unor erate”.  Azi, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europeen, Dragoș Pîslaru a spus că mai multe autostrăzi deja finalizate pierd finanțarea prin PNRR pentru că „anumite erate la aceste achiziții nu au fost publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene – JOUE”. „Sunt segmente de autostradă (care au fost scose din PNRR, n.r.), nu din progres fizic, ci din probleme de achiziții publice. Căutăm surse alternative de finanțare pentru proiectele prioritare, gen segmentele prioritare din A7 și A8 care nu mai sunt prinse din PNRR”, a declarat demnitarul.  În comunicat, Transporturile arată ce proiecte au fost scoase din PNRR: • Autostrada Buzău – Focșani (A7) – finalizată și deschisă circulației. Lotul costa circa 4,2 miliarde de lei (840 milioane euro) și aproape era integral construit de firmele lui Umbrărescu. • Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7) – finalizat și dat în circulație. Acesta a fost construit de Asocierea Impressa Pizzarotti & C SPA - Pizzarotti SA - Retter Project Management SRL. Pret: 1.468.550.055,22 lei fara TVA, durata de executie 20 de luni• Secțiunile Leghin – Moșca și Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (A8) - aceste loturi costau tot circa 800 de milioane de euro• Secțiunile Nădășelu – Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania) - circa 700 milioane de euro, trei tronsoane construite de firmele lui Umbrărescu• Loturile 1, 3 și 4 din tronsonul CF Arad – Timișoara – Caransebeș. Ministerul Transporturilor susține că se va găsi finanțare europeană „prin Programul Transport 2021–2027 sau din alte surse europene, convenite împreună cu Comisia Europeană”. Însă Programul Transport 2021-2027 este deja suprasubscris cu alte proiecte.  În plus, ministerul susține că „România nu pierde niciun euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) destinat sectorului transporturilor”: „În urma discuțiilor tehnice purtate cu reprezentanții Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanțate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanțare din bugetul de stat”. 

Siegfried Mureșan îl contrazice pe Dragoș Pîslaru Foto: Facebook
Politică

Siegfried Mureșan îl contrazice pe Dragoș Pîslaru

Europarlamentarul Siegfried Mureșan (PNL) îl contrazice pe colegul său din legislativul de la Strasbourg, Dragoș Pîslaru (REPER): „Informația că planul «REPowerEU» al României ar fi fost respins nu este corectă”, a afirmat Siegfried Mureșan, pe Facebook. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Pîslaru: „Comisia Europeană a respins aceste propuneri politice ale Guvernului” Ieri, Pîslaru a scris pe Facebook: „Într-o totală lipsă de transparență și pe repede înainte, Guvernul a cerut finanțare pentru proiecte venite pe filieră de partid, precum: investiții ineficiente pe lacuri aflate în fiefurile PSD-PNL din Oltenia sau pe canalele de irigații din Brăila pentru a servi clientela locală sau investiții ale companiilor de stat, inclusiv cele care au fost exceptate de impact de mediu într-un mod abuziv. Ca răspuns, Comisia Europeană a respins aceste propuneri politice ale Guvernului pentru RePowerEU și a a aprobat doar investițiile legate de eficiență energetică și care ajută gospodăriile și antreprenorii să își reducă facturile - adică exact ce am transmis împreună cu partidul Partidul REPER ca soluții”. În această dimineață, Pîslaru a revenit și a scris: „Atenție, nu este vorba de faptul că am pierdut deja cei 1,4 mld de euro deja, nici nu am spus asta, ci de faptul că propunerea Guvernului de alocare a fost considerată în cea mai mare parte (90%) inacceptabilă de către Comisia Europeană”. Europarlamentarul Siegfried Mureșan a arătat că „România nu a depus încă acest plan la Comisie, astfel că nu avea cum să fie respins”. Citește și: Maia Sandu publică în The Economist: „Războiul nemilos și lipsit de sens al Rusiei împotriva Ucrainei ar trebui să ne facă pe noi și pe alte țări să cedăm sub presiune. Nu o vom face” Siegfried Mureșan îl contrazice pe Dragoș Pîslaru „Planul „REPowerEU” al României nu poate fi respins de Comisia Europeană înainte de a fi depus de țara noastră Informația referitoare la faptul că Planul "REPowerEU" al României - prin care vom investi 1,4 miliarde de euro, fonduri europene nerambursabile, în sectorul energetic - ar fi fost respins de Comisia Europeană nu este corectă. România nu a depus încă acest plan la Comisie, astfel că nu avea cum să fie respins. De altfel, am fost informați oficial încă din luna aprilie, într-o ședință publică a Parlamentului European, că doar Franța și Estonia vor depune planurile până la sfârșitul lunii respective. Informația ne-a fost transmisă atunci de vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, și de comisarul european pentru Economie, Paolo Gentiloni. Planul „RepowerEU” este un instrument nou pe care l-am aprobat în luna februarie a acestui an, după ce l-am negociat la nivel european timp de nouă luni. În calitate de co-raportor al Parlamentului European pentru acest plan, îmi doresc ca toate statele să se miște cât mai repede și să depună planurile pentru a începe cât mai repede investițiile în energie. Dar realitatea este că doar 2 state membre din 27 au depus planurile în primele 2 luni de la aprobarea legislației europene”, a explicat europarlamentarul liberal.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră