sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: evaluare națională

7 articole
Eveniment

Copii dispăruți înainte de Evaluarea Națională

Copii dispăruți înainte de Evaluarea Națională. Există o singura statistică relevantă pentru educație, consideră Mihaela Popa, profesoară de matematică la Colegiul "Vasile Alecsandri" din Iași și fost secretar de stat în Ministerul Educației, pentru "a merge mai departe". Copii dispăruți înainte de Evaluarea Națională Și aceasta ar fi reprezentată de răspunsul la întrebarea "Unde sunt cei 16.000 de copii la nivel național care au început clasa a VIII-a, dar la final nu au mai apărut?". Și nu din cauza faptului că nu s-au înscris la Evaluare. Citește și: Curs scurt de fraudare a alegerilor: primar pesedist, reținut pentru că a dat adeverințe de domiciliu și șpagă alegătorilor "Nu au mai apărut. Nu au situația încheiată. La nivelul județului Iași avem 1.800. Unde sunt acei 1.800? Nu pot să cred că toți erau cu nevoi speciale sau că toți au rămas corigenți. Erau copii virtuali? Erau corigenți? La toate astea trebuie să răspundă cu nume și prenume decidenții, pentru că sunt plătiți să găsească soluții pentru toți copiii. Să fie defalcat, de ce nu s-a putut încheia media la 100 de copii? Un copil dacă nu apare este important, dar 1.800", a spus Popa. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Copii dispăruți înainte de Evaluarea Națională (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Evaluarea Națională la țară, rezultate catastrofale (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Evaluarea Națională la țară, rezultate catastrofale

Evaluarea Națională la țară, rezultate catastrofale. În județul Iași, rezultatele Evaluării Naționale 2024 scot în evidență, în continuare, diferența dintre mediul urban și mediul rural. Evaluarea Națională la țară, rezultate catastrofale În 20 de comune din județul Iași mediile mediilor generale obținute de elevi sunt sub 5,00, în timp ce municipiul Iași, municipiul Pașcani și comunele Valea Lupului și Bârnova se remarcă prin medii ale mediilor peste 7,00. Citește și: EXCLUSIV Situație „explozivă” la Romarm: directorul Emanuel Ioana refuză să semneze documente pentru ca fabricile de armament să-și onoreze contracte inclusiv pentru Ucraina În mediul urban, frecvența mediilor, pe intervale de medii ale mediilor, este în ordine crescătoare de la intervalul 1,00-2,00 la 9,00-10. În schimb, în mediul urban, cele mai multe medii finale sunt situate în intervalul 3,50-5,50. Pe măsură ce depășesc pragul de 6,50 și se îndreaptă către media maximă, numărul acestora scade. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Dezastru la Evaluarea Națională la țară (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Dezastru la Evaluarea Națională la țară

Dezastru la Evaluarea Națională la țară. Paradoxul evaluării naţionale în judeţul Iaşi: este judeţul cu cele mai multe medii de 10, dar are şi cea mai slabă rată de promovare din ultimii ani. Dezastru la Evaluarea Națională la țară În timp ce elita şcolară se concentrează în municipiul Iaşi, în topul urban al rezultatelor la evaluarea naţională doar un colegiu din Paşcani reuşeşte să se strecoare printre cele ieşene. În schimb, toţi candidaţii proveniţi de la patru şcoli din mediul rural au obţinut medii sub 5. Citește și: Andreea Raicu, abandonată pe aeroport de Wizz Air: „Nu am avut unde să dormim, nu ni s-au găsit zboruri imediate, ci după 2-3 zile. Era ora 4 dimineața, tot în aeroport” Iar în municipiul Iaşi alte şcoli şi licee, precum Liceul cu Program Sportiv, sunt comparabile ca rezultate cu cele de la sate. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Școlile private fac performanță la examene (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Școlile private fac performanță la examene

Școlile private fac performanță la examene. Pe platforma Ministerului Educaţiei apar doar şase şcoli private sau care propun alternative educaţionale din judeţul Iaşi. Școlile private fac performanță la examene Este important de precizat că nu toţi elevii acestor şcoli au fost înscrişi la Evaluarea Naţională, întrucât unii doresc să continue liceul tot în sistem privat sau chiar în afara ţării, unde media de la acest examen nu este relevantă. Cu toate acestea, un astfel de top poate fi important pentru părinţii care doresc ca după parcurgerea şcolii gimnaziale, copiii lor să se întoarcă în învăţământul de stat. Citește și: DOCUMENT Pandele a mințit: Direcția de Asistență Socială Voluntari a făcut anchetă socială la unul din azilurile groazei. Direcția e în subordinea primarului, care știa de centre Am realizat media mediilor obţinute de elevi la Evaluarea Naţională, în acest top fiind incluse Şcoala Gimnazială „Paradis”, Colegiul „Richard Wurmbrand”, Şcoala Gimnazială „EuroEd”, Liceul Teoretic „Varlaam Mitropolitul”, Şcoala Gimnazială Internaţională „Spectrum” şi Liceul Teoretic Waldorf. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Cum trebuie făcută intrarea la liceu Foto: Facebook Daniel Funeriu
Politică

Cum trebuie făcută intrarea la liceu

Cum trebuie făcută intrarea la liceu: fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, propune un sistem complet nou, într-o postare pe Facebook. El anticipează criticile și le răspunde celor care vor spune: „Iar schimbăm?”. „Răspuns: nu schimbați nimic dacă sunteți mulțumiți cu ce aveți acum”, le transmite Funeriu. Fostul demnitar afirmă că modalitatea de intrare pe care o propune „elimină arbitrariul din notarea la clasă, fără să se piardă luarea în considerare a tot ceea ce se predă”. Citește și: Cu ce a fugit kaghebistul Putin din Germania de Est, când a căzut regimul comunist? În Ucraina, soldații săi i-au urmat exemplul Cum trebuie făcută intrarea la liceu Iată postarea integrală a lui Funeriu: „Intrarea la liceu trebuie făcută aşa: 1) se "dă" evaluarea națională la: a) matematică+info b) română c) ştiințe (fizică, chimie, biologie) d) umanistice (istorie, geografie şi ce se va mai introduce în curriculum). 2) Cu un an înainte, fiecare liceu stabileşte, pentru fiecare filieră, coeficienți pentru fiecare din cele 4 examene de mai sus şi le anunță public. Suma celor 4 coeficienți trebuie să fie 10, niciun coeficient nu poate fi 0. 3) Elevii fac max. 10 opțiuni. 4) Calculatorul face, ținând cont de coeficienți, media ponderată pentru fiecare liceu/filieră ales/aleasă de elev. 5) Elevii sunt repartizați de calculator în funcție de opțiuni şi medie. Ce rezolvă această modalitate: 1) elevii vor învăța la toate materiile. 2) Profesorii, la toate materiile, vor avea tot interesul să predea bine. Nu vor mai fi profesori de rangul 1 (mate, română) şi restul. 3) Liceele pot să fie parte a procesului de selecție, prin stabilirea coeficienților. Nu se introduce posibilitatea pilelor ca în situația în care liceele dau ele însele examene. 4) Se elimină arbitrariul din notarea la clasă, fără să se piardă luarea în considerare a tot ceea ce se predă. Care sunt contraargumentele? 1) "Săracii copii, vor avea prea mult de învățat!". Răspuns: aşa, şi? Nu ăsta e rolul şcolii? Per a contrario ne asumăm că rolul şcolii e să nu învețe? 2) "Iar schimbăm?" Răspuns: nu schimbați nimic dacă sunteți mulțumiți cu ce aveți acum. Aş introduce această schimbare începând cu vara lui 2024 în paralel cu lungirea anului şcolar cu 3 săptămâni. Concluzii: 1) pentru că nimeni nu s-a gândit la asta până acum, nu cred că cineva o va lua în considerare. 2) Tot pe cont propriu sunteți. Aşa că aveți 3 soluții: A) meditații, B) meditații şi C) meditații. Restul sunt poveşti de adormit electorat”. Acum câteva zile, Daniel Funeriu a comentat pe Facebook demisia lui Sorin Cîmpeanu, întrebând, retoric, „ce a ajuns țara asta” dacă a devenit o problemă ca demnitarul responsabil de învățământ să fie integru. Funeriu a apreciat însă că viitorul ministru al Educației ar trebui să-i retragă titlul de doctor premierului și să rescrie proiectul de lege al Educației, proiect avansat de Sorin Cîmpeanu.

La țară, zece la Evaluarea Națională (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

La țară, zece la Evaluarea Națională

La țară, zece la Evaluarea Națională. Vasile Amăriuţei a demonstrat că elevii din mediul rural pot face perfomanţă. La țară, zece la Evaluarea Națională Tânărul a absolvit clasa a VIII-a la Şcoala Gimnazială „Ioanid Romanescu” din Voineşti şi a reuşit să obţină media 10.00 la examenul de Evaluare Naţională. Este singurul elev din mediul rural ieşean care a obţinut un astfel de rezultat. Citește și: VIDEO Primele lovituri trase de ucraineni cu HIMARS: o bază rusească în Donețk, serios afectată Vasile are două surori mai mari, în care a avut de-al lungul anilor modele demne de urmat. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Simulări Bac, Evaluare: jumătate pică examenul (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Simulări Bac, Evaluare: jumătate pică examenul

Simulări Bac, Evaluare: jumătate pică examenul. Mai puţin de jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a şi din clasa a XII-a din judeţul Iaşi care au susţinut la finalul lunii ianuarie simularea Evaluării naţionale şi a Bacalaureatului au obţinut medii peste 5. Simulări Bac, Evaluare: jumătate pică examenul În mod evident, elevii din mediul rural s-au descurcat mult mai rău decât colegii lor de la şcolile din oraşele din judeţ. În ceea ce priveşte materiile, matematica a fost cea care a pus cel mai mult elevii în dificultate: la Evaluarea naţională, în mediul rural, doar 23,8%, adică mai puţin de un sfert, au reuşit să ia note peste 5. Citește și: EXCLUSIV Zboruri private ale lui Tăriceanu și Cășuneanu jr, investigate de DNA. Decolări și aterizări pe un aerodrom închis Tot în mediul rural, mai puţin de jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a au obţinut peste nota 5 la limba română, doar 49,52 având note de promovare. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră