Cazul dronei rusești care a căzut pe teritoriul României, dar de care statul român habar nu avea, nu este singular: traficanții de țigări și de droguri treceau granița pe sub nasul autorităților.
Ministerul român al Apărării a recunoscut, azi, că o dronă rusească a căzut pe teritoriul României. Kievul a avertizat de luni, dar Bucureștiul a negat vehement, timp de mai multe zile.
Traficanții de țigări și de droguri treceau granița pe sub nasul autorităților
Două exemple celebre, care arată cât sunt de slab protejate granițele României:
- 19 martie 2019: un uriaș transport de droguri este adus în România, pe cale maritimă, de pe un vapor, pe coastă, în zona de Sfântu Gheorghe, la câțiva kilometri de două unități de supraveghere a litoralului: radarul Internelor, parte din sistemul complex de supraveghere a traficului la Marea Neagră (SCOMAR), și Farul militar al Marinei. Pe coasta României există 7 faruri de aterizare, amplasate la Sulina, Sfântu Gheorghe, Gura Portiţei, Midia, Constanţa, Tuzla şi Mangalia, care au rolul de semnalizare maritimă pentru siguranţa navigaţiei. Farul militar a fost amplasat în 1968 la Sfântu Gheorghe. SCOMAR a căzut, la 19 martie 2019, pentru câteva ore – exact cât a fost nevoie ca traficanții să-șide barce marfa. Aceștia au avut ghinion, au fost surprinși de furtună și au pierdut o parte din marfă. Așa s-a aflat de acest incident, care altfel nu ar fi fost cunoscut.
- 2021-2022: în repetate rânduri, avioane ale contrabandiștilor ucraineni trec granița și aduc țigări în România. Nici un avion nu este capturat în România, ci în Ucraina sau Moldova. Două avioane AN-2 au intrat în România și nu au fost prinse de autorități, unul fiind capturat pe un aerodrom din regiunea Ivano-Frankovsk, iar altul pe teritoriul Republicii Moldova. Un raport al grănicerilor cucraineni arăta că au fost găsite și reținute în total 8 aparate de zbor numai pe raza de competență teritorială a Direcției de Grăniceri Cernăuți, din care trei AN-2. „Din analiza informaţiilor la dispoziţie nu au rezultat date care să confirme, în mod obiectiv, utilizarea neautorizată a spaţiului aerian naţional în zona de referinţă„, afirma Ministerul Apărării, în august 2021, în legătură cu aceste transporturi de contrabandă. Însă Ucraina a ridicat un Mig-29, care a interceptat un avion AN-2 suspect și i-a reținut pe pasageri.
În iunie 2022 un avion de tip Beechcraft decolează din Ungaria, atinge tangențial Serbia, trece de România, după care intră în spaţiul aerian al Bulgariei, unde a aterizat.
Două avioane de luptă Gripen maghiare, două avioane de luptă americane F-16 şi două avioane de luptă F-16 româneşti l-au interceptat şi escortat până a intrat în spaţiul aerian bulgar, întrucât avionul nu răspundea la nici un fel de apeluri. Membrii echipajului au dispărut.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
[…] Citește și: ANALIZĂ Cazul dronei rusești de care statul român habar nu avea nu este singular: traficanții de… […]
Ce comentarii ieftine…de ce nu vă puneți întrebarea la câtă corupție este in conducerea „serviciilor”din Romania că nu se vrea a se vedea aceste transporturi clandestine …că doar nu și-au construit din salarii cinstite vilele și proprietățile care le dețin rudele …de că fiecare are cate o matușa Tamara binevoitoare in proprietăți…folosiți a creierul și uitativa pe parcursul celor 30 de la revoluție…doar sa furat și iar sa furat ….
[…] Citește și: ANALIZĂ Cazul dronei rusești de care statul român habar nu avea nu este singular: traficanții de… […]