Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea, după ce a fost reabilitat de primăria pesedistului Băluță: catastrofe fără precedent, deși autoritățile susțin că s-au respectat toate indicațiile.
”Mi-am respectat cuvântul dat, așa că redeschidem circulația rutieră în Pasajul Unirii! Am spus că terminam până la începerea anului școlar și asta facem! Diseară, la ora 20:00, vom circula în siguranță în Pasajul Unirii”, scria, în septembrie, primarul Băluță, pe pagina de Facebook.
Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea
Până la accidentul grav de azi, când un autocar a lovit limitatorul de înălțime și o persoană a murit, au mai fost cinci mașini de mare tonaj care au rămas blocate. În plus, o mașină a luat foc în pasaj. Abia după ce această mașină a luat foc, au fost instalate 40 de ventilatoare şi peste 100 de stingătoare de incendiu.
În 6 septembrie, în primele două zile de la inaugurare, două autocare s-au blocat în indicatorul pus înainte de intrarea în pasajul Unirii și care arată și verifică înălțimea maxim admisă.
Consilierul general USR, Nicorel Nicorescu, se întreaba pe pagina de Facebook dacă lucrările de modernizare nu au făcut pasajul mai mic.
”Ridicare de asfalt și/sau tavan fals pentru iluminare prea coborât la pasajul Unirii? România lucrului bine făcut! ”, a scris Nicorel Nicorescu pe pagina de Facebook.
În 8 septembrie, un TIR a acroșat limitatorul de înălțime.
10 septembrie: la două zile după ce limitatorul abia fusese înlocuit, un autocar venit din Buzău a rămas proptit cu aparatul de aer condiționat în poarta gabaritică; aparatul de aer condiționat s-a desprins și a căzut pe parbrizul șoferului;
La 21 septembrie, un alt camion a rămas blocat în Pasajul Unirii.
Azi, un autocar cu 47 de turiști greci s-a izbit de limitatorul de înălțime. O persoană a murit și peste 20 au fost rănite, una în stare gravă.
Pop (USR): Primarul a făcut risipă de tablă și a micșorat înălțimea pasajului
Alina Pop, care face parte din conducerea USR filiala Sector 4, a spus că „primarul Daniel Băluță a insistat ca Primăria Sector 4 să se ocupe de acest pasaj și s-a ocupat așa: în loc să-l consolideze, l-a împopoțonat cu tablă, cu mii de lumini orbitoare și decoruri kitschoase, care i-au redus înălțimea”.
„Trec aproape zilnic prin pasaj. Presemnalizatorul din material mai ușor, pus înaintea limitatorul în care s-a blocat azi autocarul, e o bară de care atârnă niște lanțuri. De mai bine de o lună, lanțurile din partea dreaptă sunt date peste baŕă o dată, așa că sunt mai scurte decât restul. N-am poză, că țin telefonul departe când conduc. Pe la mijlocul pasajului, pe sensul Universitate – Tineretului, picură apă mereu (și nu e de la ploaie). Când intri în pasaj (și când ieși) trebuie să închizi ochii, că luminile în exces te orbesc.
Televiziunile care transmit știrea țin una și bună că șoferii implicați în accidentele de la pasaj sunt vinovați. Nu, vă spun eu, vinovat e primarul care a făcut risipă de tablă și a micșorat înălțimea pasajului, făcându-l impracticabil pentru autocare, care înainte treceau. Dumnezeu să-l ierte pe bietul om care a murit azi…”, a spus Alina Pop.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
[…] Citește și: Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea, după ce a fost reabilitat de primăria pesedistul… […]
[…] Citește și: Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea, după ce a fost reabilitat de primăria pesedistul… […]
[…] Citește și: Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea, după ce a fost reabilitat de primăria pesedistul… […]
Absolut penibila toata presa, de toate culorile si virstele. Si Cartagina trebuie distrusa= Baluta a facut pasajul mai scund dupa renovare. Autocarul a lovit LIMITATORUL DE INALTIME inainte de intrarea in pasaj, NU A LOVIT TAVANULPASAJULUI. Accidentul are drept cauze, pe linga neatentia soferului care ar fi condus 16 ore din Grecia pina in Romania, marcajele si semnalizarile rutiere defectuoase si mai ales constructia nejustificat de rigida a limitatoruilui de inaltime. Restul e prostie pura, de la politicieni la ziaristi, care rostogolesc, iar si iar, legenda urbana a inaltimii pasajului redusa dupa renovare.
[…] Citește și: Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea, după ce a fost reabilitat de primăria pesedistul… […]