Bogdan Peșchir, principalul finanțator al campaniei pentru Călin Georgescu, rămâne în arest

Bogdan Peșchir va rămâne în arest. Tribunalul București a decis miercuri menținerea în arest preventiv a lui Bogdan Peșchir, considerat principalul finanțator al campaniei electorale a lui Călin Georgescu pe platforma TikTok. Instanța a respins contestația acestuia, după o deliberare tensionată.
Bogdan Peșchir va rămâne în arest
Inițial, completul de judecată format din doi magistrați nu a reușit să ajungă la o decizie comună: judecătoarea Anca Elena Ștefănescu a susținut eliberarea lui Peșchir.
Citește și: Luau pensia specială și apoi erau buni de luptă în Congo: 466 de pensionari militari, mercenari pentru Potra
S-a format astfel un complet de divergență, prin adăugarea unui al treilea judecător, care a înclinat balanța în favoarea menținerii arestului preventiv.
Acuzații grave: corupere a alegătorilor prin TikTok și Revolut
Parchetul General îl acuză pe Bogdan Peșchir de corupere a alegătorilor prin mijloace electronice, în nu mai puțin de 265 de acte materiale.
Potrivit anchetatorilor, între martie 2024 și ianuarie 2025, Peșchir ar fi oferit 879.521 de dolari prin sistemul de „gift-uri” de pe TikTok și 302.547 de lei și 17.859 de dolari prin transferuri Revolut, către 265 de persoane, cu scopul de a influența votul pentru Călin Georgescu la alegerile prezidențiale din 2024
SRI: peste 1 milion de euro donați prin TikTok
Serviciul Român de Informații (SRI) susține că numele lui Peșchir figurează în documentele prezentate în Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT), în urma cărora Curtea Constituțională a anulat alegerile prezidențiale din decembrie 2024.
SRI precizează că Peșchir a utilizat contul „bogpr” pentru a face donații în valoare de peste un milion de euro către creatori de conținut de pe TikTok implicați în promovarea candidaturii lui Călin Georgescu.
TikTok a confirmat plățile către influenceri pro-Georgescu.
Potrivit datelor transmise de TikTok, contul „bogpr” a realizat plăți de 381.000 de dolari doar între 24 octombrie și 24 noiembrie 2024, unele dintre ele chiar după încheierea oficială a campaniei electorale.
Platforma FameUp
Ancheta arată că întreaga campanie de influențare pe TikTok a fost derulată prin platforma FameUp, dedicată colaborărilor comerciale dintre branduri și influenceri.
SRI susține că influenceri români au fost contactați prin e-mail de către o firmă sud-africană, care le oferea 1.000 de euro pentru publicarea unui videoclip în favoarea lui Călin Georgescu.