/

FOTO Una din cele mai spectaculoase șosele din România, Drumul Apusenilor, a fost inaugurată

Una din cele mai spectaculoase șosele, inaugurată Foto: CJ Bihor

Una din cele mai spectaculoae șosele din România, Drumul Apusenilor, a fost inaugurată. Este cel mai important şi mai spectaculos proiect de infrastructură turistică şi rutieră din judeţul Bihor, până acum, apreciază presa locală.

Citește și: Potop de sinecuri la companii de stat pentru fosta „consilieră personală” a lui Bănicioiu, cu studii de „limbi străine” la o universitate privată. CV-ul conține cinci slujbe de „consilier personal”

Drumul are o lungime de 56 de kilometri şi a fost realizat cu fonduri europene.

Una din cele mai spectaculoase șosele, inaugurată

„Acest drum face legătura între Defileul Crişului Repede, o zonă turistică importantă a judeţului Bihor, şi Ţara Beiuşului, zona Munţilor Apuseni, punând în valoare importante obiective turistice de pe traseu: de la Stâna de vale cu Izvorul Minunilor, la Cascada Vălul Miresei, Cascada Iadolina, zona Coada Lacului cu meleagurile Remeţi, în plină dezvoltare şi Defileul Crişului Repede cu Vadu Crişului, Şuncuiuş, Bratca, Bulz. Este un proiect care ajută la dezvoltarea acestei zone şi face legătura dintre judeţul Bihor şi judeţul Cluj, în zona Barajului Valea Drăganului”, a declarat vicepreşedintele CJ Bihor, Mircea Mălan.

Valoarea totală a proiectului este de 182 de milioane de lei, fonduri europene asigurate prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. Lucrările au fost executate de o asociere de firme, al cărei lider este compania orădeană SC Drumuri Orăşeneşti SA.

Vicepreşedintele CJ Bihor a menţionat că i-a invitat la inaugurarea acestui drum pe cei doi preşedinţi anteriori ai CJ Bihor, Cornel Popa şi Pasztor Sandor.

„Domnul Cornel Popa a fost cel care a iniţiat acest proiect şi care a realizat studiul de fezabilitate. De asemenea, a fost prezent şi domnul Pasztor Sandor, preşedintele CJ Bihor în perioada 2016 – 2020, când s-au continuat demersurile pentru realizarea acestui proiect, depunerea cererii de finanţare, proiectul tehnic, s-a realizat licitaţia pentru execuţie. Noi am preluat apoi acest proiect, am insistat ca lucrările să se execute într-un ritm şi la o calitate cât mai corespunzătoare şi astăzi suntem în situaţia fericită în care proiectul este realizat”, a precizat Mircea Mălan.

„Un imens potențial turistic”

Secţiunea bihoreană a Drumului Apusenilor are o lungime de 56 de kilometri, cu câte o bandă pe sens, fiind construite patru noi poduri, s-au făcut lucrări de derocare şi de lărgire a drumului, consolidări, fiind o lucrare dificilă din cauza condiţiilor montane.

„Eu spun, în final, că este o lucrare de calitate şi e bine că am ajuns aici”, a conchis vicepreşedintele CJ Bihor.

Citește și: Una din cele mai mari amenzi din istoria României: 35 de milioane de euro pentru reducerea spațiului verde. Amenda, aplicată de Poliția Locală, anunță Nicușor Dan

Drumul Apusenilor se continuă în judeţul vecin Cluj pe o lungime de 25 de kilometri, fiind reabilitat de Consiliul Judeţean Cluj cu bani din fonduri europene şi finalizat în mai 2023. Drumul traversează localităţile Poieni şi Săcuieu şi leagă Clujul de judeţul Bihor, în zona Barajului Drăgan.

Potrivit preşedintelui CJ Cluj, Alin Tişe, este un traseu complet modernizat, „foarte spectaculos, cu un imens potenţial turistic, care traversează una dintre cele mai atractive zone din Munţii Apuseni”.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

13:41BREAKING Comisia Europeană arată că majorarea salariilor bugetarilor, nu investițiile, a dus la deficitul uriaș
11:29Guvernul își recunoaște eșecul: în trimestrul III a ratat o treime din banii europeni pe care spera să-i aducă la buget
10:58ANALIZĂ Guvernul a crescut cu 30% cheltuielile cu salariile din Justiție, care vor ajunge la astronomica sumă de șase miliarde de lei
09:52Începe marea detoxifiere de final de an, cunoscută și ca Postul Crăciunului
09:44Guvernul Ciolacu nu plătește pensiile celor care s-au pensionat după 1 septembrie: Casa de Pensii nu are timp să le calculeze
09:31Încă un dosar penal în Primăria Iași: organizarea Revelionului 2022, suspectată de DNA de corupție
09:22Enigmatica avere a lui Geoană: sute de mii de euro moștenite de la părinți din surse incerte, apartamente de lux cumpărate suspect de ieftin, beneficii din șpăgile cumnatului Ionuț Costea
21:41Șoșoacă cere fanilor ei să nu-l voteze pe Călin Georgescu și explică cum poate fi ea votată: „Facem cu toții pătrățel”
18:24Slovacia: Administraţia prezidenţială a încetat plata indemnizaţiei către ex-preşedintele condamnat pentru fraudă fiscală
16:16Mai mult de un sfert dintre locuitorii Bistriței, inclusiv fostul primar, nu-și achită taxele de salubritate, susține actualul primar
15:46Cum face AUR jocurile Rusiei: se opune înzestrării Armatei Române, dezvoltării NATO și susținerii pentru Ucraina
12:35Răspunsul penibil al lui Ciolacu, întrebat dacă a fost în Franța pe banii Nordis: „Ciolac” înseamnă ciung de mână dreaptă
10:55Grindeanu se leapădă de aeroportul primarului Băluță: nu figurează nici în Master Planul de Transport, nici în Planul Investițional 2021-2030
10:26IT-iștii au câștiguri mari, dar au și cheltuieli: o parte din bani se duc pe ședințe de fizioterapie
10:15Noi semne ale prăbușirii economice: industria auto a căzut cu aproape 7%, cea electronică cu 10%