duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 30 septembrie 2024

Volvo, controlat de compania chineză Geely, cere UE să interzică vânzarea de mașini noi cu motoare pe combustie. China este un concurent pentru Europa pe piața auto doar la electrice

Volvo cere interzicerea motoarelor pe combustie (sursa: volvogroup.com)
Volvo cere interzicerea motoarelor pe combustie (sursa: volvogroup.com)

Volvo cere interzicerea motoarelor pe combustie. Volvo Car AB şi alte firme importante au cerut Bruxelles-ului să respecte planul de interzicere a vânzărilor de maşini noi cu motoare pe combustie, din 2035, în timp ce marile companii auto europene păstrează tăcerea, transmite Bloomberg.

Volvo cere interzicerea motoarelor pe combustie

50 de companii au cerut Uniunii Europene să menţină această politică, conform unui comunicat trimis către Bloomberg.

Citește și: EXCLUSIV Spitalul Militar Central, condus ilegal de comandantul Florentina Ioniță-Radu. Aceasta se pontează și din Sharm El-Sheikh și și-a delegat toate atribuțiile. Spitalul, risc major la incendii

Ele argumentează că sectorul auto are nevoie de certitudini pentru a investi şi a sprijini obiectivele de mediu ale blocului comunitar, şi nu reveniri asupra deciziilor.

"Electrificarea este singura cea mai importantă acţiune pe care o poate adopta sectorul auto pentru a-şi reduce amprenta de carbon.

Obiectivul din 2035 este crucial pentru alinierea tuturor la această călătorie şi pentru asigurarea competitivităţii Europei", a afirmat Jim Rowan, directorul general al Volvo.

Companiile care susțin Volvo

Printre companiile care au cerut Bruxelles-ului să continue strategia în domeniul auto se află Rivian Automotive, Uber Technologies, IKEA şi Iberdrola.

Sectorul transporturilor este singurul care a înregistrat o creştere a emisiilor în Europa în ultimii 30 de ani, o tendinţă care trebuie rapid schimbată pentru îndeplinirea obiectivului UE de a reduce emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030.

Cei care susţin interzicerea vânzărilor de maşini noi cu motoare pe combustie, din 2035, spun că UE este în urma Chinei în domeniul vehiculelor electrice (EV), în special pentru producţia de masă, şi trebuie să recupereze decalajul.

Cei mai mari producători auto europeni, cum ar fi Volkswagen, BMW AG şi Stellantis NV, nu au semnat comunicatul.

Între timp, Italia sporeşte presiunile asupra Bruxelles-ului pentru revizuirea obiectivelor de electrificare.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră