sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: zboruri

14 articole
Politică

Ciolacu prezintă chitanțele pentru călătoriile cu Nordis

Premierul PSD Marcel Ciolacu prezintă trei hârtii despre care susține că ar fi chitanțele plăților sale pentru călătoriile cu un avion charter, alături de Laura Vicol. El a prezentat aceste documente pe TikTok, iar ele nu pot fi studiate în detaliu. Dacă documentele erau postate pe Facebok sau Twitter ar fi putut fi citite atent. Citește și: Un mare iubitor de oi, fost ministru, este respins de soția sa, care a cerut ordin de protecție. Cei doi au o avere impresionantă, iar el este angajatul PSD Pe TikTok nu se vede aproape nici o informație relevantă care să lege aceste facturi de zborurile lui Ciolacu, în 2022, la Nisa și Madrid, cu fiul său și, respectiv, cu Sorina Docuz. Nu este clar de ce Ciolacu a prezentat trei facturi. Pe rețelele sociale au apărut deja elemente care contestă autenticitatea facturilor. @marcel_ciolacu Meritați o explicație! ? ♬ original sound - marcel_ciolacu Ciolacu prezintă chitanțele pentru călătoriile cu Nordis Nu este clar nici cum s-a putut calcula costul biletului pentru premierul Ciolacu, în condițiile în care, la acest tip de zboruri, plata este pentru întregul avion închiriat. Nu este clar de ce el a publicat acum aceste facturi care, ar fi trebuit să se regăsească în contabilitatea firmei Nordis Travel. În mesajul pe TikTok el susține că, inițial, ar fi vrut să-și protejeze fiul, dar acesta nu a fost prezent în zborul la Madrid. În schimb, Ciolacu a fost în capitala Spaniei alături de Sorina Docuz. Factura semi-ilizibilă Liderul social-democrat a prezentat trei ceea ce par a fi trei facturi fiscale în care apare că a plătit bilete de avion în valoare de câte 6.039 de lei, 7.568 de lei și 7.571 de lei firmei Nordis Travel SRL. El susține că există o confuzie între Nordis Travel și firma de imobiliare controlată de familia Vicol. Însă G4Media a arătat că „Nordis Travel avea contract de prestări servicii cu Nordis Management, compania-mamă intrată în insolvență”. „Melior Voyage este deținută integral de Anca Drugan din data de 8 februarie 2024. Anterior, Anca Drugan deținea doar 40% din companie, iar restul părților sociale erau deținute de: Mapp Development (28%), cu administrator Gheorghe Poștoacă (asociatul lui Vladimir Ciorbă în Nordis), Best Luxury Investment (28%), cu administrator Vladimir Ciorbă, (soțul deputatei PSD Laura Vicol) Mihai & Mihai Imob Investments (4%), cu administrator Alexandru Mihai”, a mai arătat G4Media.

Ciolacu prezintă chitanțele pentru călătoriile cu Nordis Foto: Inquam/ Octav Ganea
Obține compensații pentru zboruri amânate, anulate (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Obține compensații pentru zboruri amânate, anulate

Obține compensații pentru zboruri amânate, anulate: obligația oricărei companii aeriene este să ducă toți pasagerii la destinație în siguranță. Obține compensații pentru zboruri amânate, anulate Sunt însă cazuri când călătorii rămân să se descurce singuri pe fondul lipsei comunicării cu cei de la companie. Citește și: EXCLUSIV Situație „explozivă” la Romarm: directorul Emanuel Ioana refuză să semneze documente pentru ca fabricile de armament să-și onoreze contracte inclusiv pentru Ucraina Există un regulament – afișat inclusiv pe pagina anpc.ro a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor – care prevede ce drepturi și obligații au pasagerii și companiile aeriene, fie ele de linie sau care operează doar zboruri charter (la cerere). Este vorba de Regulamentul nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor. Continuarea, în Ziarul de Iași.

AnimaWings se bate cu Wizz Air (sursa: Facebook/Animawings)
Economie

AnimaWings se bate cu Wizz Air

AnimaWings se bate cu Wizz Air. Compania aeriană AnimaWings anunţă începerea operării, din luna septembrie, a cinci rute noi, care vor fi deservite de avioane Airbus A220-300, hub-ul principal fiind Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. AnimaWings se bate cu Wizz Air Potrivit unui comunicat al companiei, rutele interne includ zboruri între: Bucureşti și Cluj-Napoca, momentan cinci frecvenţe săptămânale, de luni până vineri; Bucureşti și Iaşi, momentan şase frecvenţe săptămânale, de duminică până vineri; Bucureşti și Oradea, deocamdată şase frecvenţe săptămânale, de duminică până vineri. Citește și: Wizz Air, Austrian Airlines, KLM și alte companii aeriene, suspectate că au umflat prețurile biletelor mințind că investesc în proiecte anti-poluare. Anchetă a Comisiei Europene, în derulare Zborurile au tarife începând de la 25 euro/sens, cu toate taxele incluse. Pe rutele internaţionale, au fost introduse zboruri între Bucureşti și Larnaca, deocamdată trei frecvenţe săptămânale - luni, miercuri şi vineri; Bucureşti și Paris CDG, momentan şase frecvenţe săptămânale - de duminică până vineri, la tarife ce pornesc de la 57 euro/sens, cu toate taxele incluse. Operare din 15 septembrie În perioada următoare, compania va creşte numărul de zboruri pentru aceste rute şi va continua să introducă destinaţii noi. Citește și: Șmecheria la care apelează companiile aeriene care refuză pasageri cu bilete valabile din cauză că vând mai multe bilete decât locuri: „uită” să informeze călătorii că fac overbooking pe zboruri Zborurile sunt deja disponibile la vânzare pe site-ul AnimaWings, iar operarea efectivă va începe din 15 septembrie. Aeronavele Airbus A220, folosite de AnimaWings pentru aceste zboruri, au 140/148 locuri, 12 scaune de business, rabatabile, cu un spaţiu între scaune net superior altor modele din piaţă şi cinci locuri pe fiecare rând. Avioanele produc cu 50% mai puţin zgomot, cu 30% mai puţină poluare şi consumă cu 25% mai puţin combustibil decât cele din vechile generaţii. Aceste caracteristici le permit să aterizeze inclusiv pe aeroporturile din interiorul oraşelor, unde normele de poluare sunt mai stricte, dar şi distanţele de transfer sunt mai scurte pentru pasageri. Singurele Airbus A220 din România "În România, AnimaWings este singura companie care deţine această aeronavă de ultimă generaţie, ceea ce reprezintă o premieră pentru partenerii noştri de la Airbus, însă la nivel mondial este în flota unor companii mari, precum Air France, AirBaltic, SWISS, Delta Airlines, ITA Airways, Egipt Air sau Air Canada. Din septembrie, ne aşteptăm ca ea să devină una dintre aeronavele preferate şi de clienţii din România", spune Marius Pandel, acţionar AnimaWings. AnimaWings este o companie 100% românească, membră a Memento Group, deţinută de fraţii Cristian şi Marius Pandel. Compania îşi va mări flota în acest an cu două avioane de tip Airbus A220-300, iar în următorul an, cu încă patru aeronave, dintr-un total de 12 aeronave de acest tip.

TAROM operează zboruri zilnice către SUA Foto: Facebook Tarom
Eveniment

TAROM operează zboruri zilnice către SUA

TAROM anunță că operează zboruri zilnice către SUA din 1 februarie, preţul biletelor pornind de la 608 euro pentru o călătorie dus-întors, cu bagaje şi taxe incluse, a precizat, miercuri,7 februarie operatorul aerian naţional. Citește și: VIDEO Deputata PSD Laura Vicol, șefa comisiei juridice a Camerei Deputaților, face declarații importante pe TikTok: „Sunt vopsită blondă”. Ea este supranumită „avocata interlopilor” Marți, presa a scris că TAROM va renunța la zborurile directe spre Londra. Compania de stat este pe pierderi de 16 ani. Tarom a avut 17 șefi în șapte ani și a beneficiat de 120 milioane de euro ajutor de stat. TAROM operează zboruri zilnice către SUA „Începând cu data de 1 februarie 2024, compania TAROM operează în parteneriat cu Air Europa şi ITA Airways zboruri zilnice, dus-întors, între aeroportul «Henri Coandă» (OTP) din Bucureşti şi Statele Unite ale Americii, respectiv New York (JFK) şi Miami, cu escale optime în Madrid sau Roma. SUA devine o destinaţie mai accesibilă pentru publicul larg, atât din punct de vedere al frecvenţelor, cât şi din cel al preţurilor şi serviciilor incluse", se arată în comunicatul companiei. Astfel, pasagerii care aleg serviciile TAROM beneficiază în luna februarie de ofertele transportatorului aerian naţional pe cele două destinaţii din SUA menţionate. "Tarifele biletelor de avion pornesc de la 608 euro, pentru New York, aeroport JFK, şi de la 785 euro, pentru Miami. Preţurile se aplică pentru călătoriile dus-întors şi includ bagajul de mână, bagajul de cala (1 bagaj de 23 de kg), precum şi taxele aferente", precizează operatorul aerian. De asemenea, împreună cu partenerii săi din alianţa Sky Team, respectiv Air Europa şi ITA Airways, TAROM are în plan, în scurt timp, completarea rutelor de zbor şi către alte destinaţii din SUA, majorarea frecvenţelor de zbor şi a ofertelor tarifare. Biletele sunt disponibile pentru vânzare pe site-ul www.tarom.ro şi în agenţiile TAROM sau la agenţii acreditaţi. Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010. Transportatorul Naţional al României deţine o flotă de 18 aeronave şi are în portofoliul său un număr de 70 de destinaţii operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

Șeful Wizz: 20% din pasagerii afectați, din România Foto: Facebook
Economie

Șeful Wizz: 20% din pasagerii afectați, din România

Șeful Wizz Air, József Váradi, CEO-ul companie, recunoaște că 20% din pasagerii afectați de zborurile anulate sau amânate de această companie erau din România. Citește și: DOCUMENT Lista uriașă a privilegiilor unui magistrat: pensii speciale, sporuri nenumărate, chirii subvenționate, călătorii în vacanță și asistență medicală extinsă Însă el a susținut că Wizz Air compensează pasagerii „în mod corespunzător”, că 70% din cererile de despăgubire se pot face automatizat și că în septembrie nu a mai fost nici un zbor anulat. Șeful Wizz: 20% din pasagerii afectați, din România „Vorbim despre câteva zeci de mii de pasageri afectaţi în vară. Eu vorbesc la nivel total, în reţeaua totală. Probabil că România reprezintă cam 20% din această cifră. În vară, compensaţiile au fost aproape de 100 de milioane de euro. Deci noi compensăm în mod corespunzător. Nu trebuie să vă îngrijoraţi de asta. Sigur că nu ne dorim să anulăm, de aceea suntem preocupaţi să efectuăm zborurile. Dar dacă totuşi trebuie să anulăm dintr-un motiv sau altul, noi respectăm regulamentele europene şi plătim pasagerilor orice drepturi au. Le apreciem şi le respectăm drepturile. În momentul de faţă avem cam 70% din cererile de despăgubire în mod automatizat. Deci chiar şi clienţii pot să-şi obţină rambursarea. Apasă pe un buton şi primesc banii fără nicio intervenţie din partea companiei. Şi practic facem foarte multe eforturi astfel încât acest proces să fie cât mai automatizat cu putinţă. Sigur că întotdeauna există şi cereri de despăgubire mai complicate, care necesită mai mult timp de procesare. Însă pentru a atenua toate aceste probleme, noi încercăm să nu anulăm şi să efectuăm zborurile. Pe asta ne concentrăm şi aţi văzut ce investiţii am făcut? Luna trecută nu am avut niciun zbor anulat în România”, a spus József Váradi. El a menţionat că în România au fost probleme în lunile iunie şi iulie şi a arătat că operatorul aerian o adoptat o serie de decizii pentru a evita asemenea situaţii. Aeronave de rezervă, două unități call-center suplimentare „Am luat o serie de decizii grele pentru că ne costă bani. Investim în aeronave de rezervă. O aeronavă de rezervă costă 100 de milioane de euro. Înainte aveam cinci aeronave de rezervă în sistem. La începutul verii am ajuns la opt aeronave, deci pentru toată reţeaua Wizz, pentru tot sistemul Wizz. Deci de la cinci la opt. Am investit 300 de milioane de euro pentru asta. Am creat mai multe echipaje şi piloţi de stand-by, astfel încât dacă e nevoie să introducem o nouă aeronavă pentru a recupera operaţiuni, să avem şi echipaje disponibile pentru aeronavele respective de rezervă. Şi aceasta este o investiţie semnificativă. Am investit foarte mult şi în logistică. Distribuiam piese de schimb pentru recuperare tehnică de la o serie de puncte şi am extins numărul de puncte. De exemplu, avem o bază logistică la Bucureşti, astfel încât să fim cât mai aproape de problemă. Dacă este o problemă în România, să nu aducem piesele din Polonia, pentru că avem o bază mare în Polonia, dar avem piese şi aici la Bucureşti. Vorbim despre depozite, hangare, despre piese de schimb. Deci este o investiţie. Şi apoi ne-am uitat şi la orarul de zbor. Am evaluat riscul ca personalul să iasă din programul de zbor sau să existe riscul de anulare de zbor. Deci am făcut optimizare din acest punct de vedere. Şi am investit foarte mult şi în call center. Înainte aveam trei, acum avem cinci unităţi de call center, deci mai multă capacitate, mai multă infrastructură astfel încât să satisfacem cerinţele oamenilor. Şi investim şi în resursele de la sol, din aeroporturi. Dacă există o problemă, oamenii să aibă la cine să apeleze, să nu se simtă sinistraţi”, a afirmat József Váradi. Citește și: DOCUMENT CONFIDENȚIAL Șocant: Magistrații au jupuit statul de un miliard de euro, dându-l în judecată și apoi câștigând. Pretențiile câștigate, încă neachitate: alte 3,2 miliarde euro El a precizat că problemele nu au dispărut cu totul, dar că în prezent compania nu se mai confruntă cu situaţia din iunie şi iulie.

Zborurile în Italia, blocate de grevă (sursa: ansa.it)
Internațional

Zborurile în Italia, blocate de grevă

Zborurile în Italia, blocate de grevă. Grevele la nivel naţional din traficul aerian au provocat sâmbătă anularea a aproape 1.000 de zboruri, informează agenţia italiană ANSA duminică. Zborurile în Italia, blocate de grevă Potrivit sindicatelor care au organizat grevele, aproape 100% dintre angajaţii aşteptaţi să participe au luat parte la grevă, relatează ANSA. Grevele au dus la oprirea lucrului de către personalul de la sol care este responsabil, între altele, de gestionarea bagajelor şi de serviciul de check-in. Numai în aeroporturile din Roma, Milano, Napoli şi Veneţia au fost anulate sute de zboruri, afectând circa 250.000 de pasageri. Asociaţia pentru protecţia consumatorilor Codacons crede că pagubele provocate de anulări şi întârzieri sunt de milioane de euro, mai notează ANSA. Pe lângă personalul de la sol, s-au aflat în grevă şi piloţii Malta Air, care se ocupă în Italia de zborurile Ryanair, şi piloţii şi însoţitorii de zbor ai companiei low cost Vueling. Citește și: A vorbit Patriarhul pentru cei care n-au știut și n-au văzut bătrânii bolnavi și chinuiți din azile: Evanghelia ne îndeamnă să fim milostivi cu bolnavii, ajutându-i la spital sau în casele lor Aceasta a fost a doua problemă majoră în Italia într-o săptămână, după ce o grevă feroviară a provocat joi dificultăţi semnificative în transportul public. Aceste greve au loc în timpul vârfului sezonului de călătorii şi al unui val de căldură cu temperaturi record.

Zborurile lui Iohannis, escală la Sibiu (sursa: Facebook/BoardingPass)
Eveniment

Zborurile lui Iohannis, escală la Sibiu

Zborurile lui Iohannis, escală la Sibiu. Președintele României a călătorit în 2022 și primele două luni ale anului 2023 de 26 de ori în țară și străinătate, iar majoritatea zborurilor au avut opriri în Sibiu. Zborurile lui Iohannis, escală la Sibiu Detaliile publicate în exclusivitate pe pagina de Facebook a BoardingPass despre vizita oficială a Președintelui României în Japonia și Singapore din martie 2023 au stârnit multe reacții. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Înainte de a zbura spre Tokyo (Japonia), avionul închiriat de Administrația Prezidențială de la Global Jet (Luxemburg) a zburat întâi din București spre Sibiu și abia apoi a zburat mai departe spre capitala Japoniei. Însă opririle pe aeroportul din Sibiu ale avioanelor închiriate de Administrația Prezidențială pentru călătoriile Președintelui nu sunt deloc o excepție, ci o regulă, după cum reiese din datele analizate de BoardinPass. Vizită în Japonia și Singapore Klaus Iohannis s-a întâlnit, miercuri, cu autorităţile locale din Kyoto, context în care a afirmat că România şi Japonia sunt mai apropiate decât oricând şi şi-a exprimat speranţa ca în curând Kyoto să se înfrăţească cu o localitate din România. La întrevedere a participat şi soţia preşedintelui, Carmen Iohannis. De asemenea, au fost prezenţi ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, consilierii prezidenţiali Luminiţa Odobescu, Daniela Bârsan şi Cosmin Marinescu, ambasadorul României în Japonia, Ovidiu Dranga. Citește și: EXCLUSIV Siguranța aeronavelor TAROM, în pericol după atacul cibernetic asupra unor servere ale companiei. Autoritatea Aeronautică Civilă nu mai primește date de la TAROM Şeful statului a fost primit alături de soţia sa în audienţă de împăratul Naruhito şi de împărăteasa Michiko. Iohannis a efectuat, de luni până miercuri, o vizită oficială în Japonia. Joi şi vineri, președintele face o vizită de stat în Republica Singapore, în cadrul căreia se va întâlni cu omologul singaporez, Halimah Yacob, şi cu prim-ministrul Lee Hsien Loong.

Musk, decizie în favoarea oligarhilor ruși (sursa: Twitter/@RUOligarchJets)
Internațional

Musk, decizie în favoarea oligarhilor ruși

Musk, decizie în favoarea oligarhilor ruși. Omul de afaceri care deține Tesla, SpaceX și Twitter a luat o nouă decizie controversată care aduce aminte că Musk a cerut și ca Ucraina să renunțe la teritorii și să accepte "pacea" Rusiei. Musk, decizie în favoarea oligarhilor ruși Twitter a suspendat contul @RUOligarchJets, care publica informații în timp real despre zborurile private ale unor oligarhi ruși. Mihailo Podoliak, consilierul prezidențial al lui Volodimir Zelenski, a semnalat suspendarea. Is the bird free? Looks like it has got into cage now. But not for Russian oligarchs. The real freedom of speech on Twitter explained in one screenshot. pic.twitter.com/61PTjauM3i— Михайло Подоляк (@Podolyak_M) December 15, 2022 Podoliak a ironizat "pasărea" Twitter, întrebându-se dacă e liberă și spunând că "e în colivie acum". Consilierul lui Zelenski a adăugat și că libertatea de expresie promisă de Elon Musk nu este reală. Citește și: Twitter le-a refuzat ucrainenilor dreptul să își acceseze conturile prin intermediul numerelor de telefon cu prefix de Ucraina. După un val de critici, interdicția a fost ridicată Omul de afaceri a suspendat mai multe conturi de Twitter care îi urmăreau inclusiv lui zborurile private și a explicat într-un tweet că astfel de informații în timp real pun în pericol siguranța persoanelor. Any account doxxing real-time location info of anyone will be suspended, as it is a physical safety violation. This includes posting links to sites with real-time location info.Posting locations someone traveled to on a slightly delayed basis isn’t a safety problem, so is ok.— Elon Musk (@elonmusk) December 15, 2022 Pe de altă parte, este încă activ un alt cont care urmărește zborurile private ale oligarhilor ruși.

Unde zburau jet-urile lui Elon Musk (sursa: flightaware.com)
Eveniment

Unde zburau jet-urile lui Elon Musk

Unde zburau jet-urile lui Elon Musk. Cel puțin trei jet-uri care aparțin companiilor Tesla și Space X, ambele controlate de Elon Musk, sunt folosite de către cel considerat azi ca fiind cel mai bogat om al planetei. Unde zburau jet-urile lui Elon Musk În ultima săptămână din octombrie a.c., cele trei aparate de zbor se aflau pe continentul american. Potrivit grndcntrl.net, companiile Tesla și Space X folosesc în mod curent trei aparate de mici dimensiuni pentru zboruri ale angajaților celor două companii, dar și pentru zboruri ale lui Elon Musk. Unul, în special, potrivit sursei citate, pare a fi folosit de către omul de afaceri. Conform bazei de date Open Sky, jet-ul folosit mai ales de Musk nu a părăsit teritoriul SUA în ultima săptămână din octombrie. Aparatul a avut mai multe zboruri în triunghiul Austin, Hawthorne, San Jose și o pauză de zbor între 27 și 30 octombrie. Al doilea aparat de zbor a avut cam aceleași itinerarii, potrivit Open Sky, la fel ca și al treilea (potrivit aceleiași surse). Jet-ul lui Musk, și pe Twitter Datele primului dintre jet-uri pot fi vizualizate în timp real și pe contul de Twitter ElonJet. Despre acest cont a vorbit recent chiar Elon Musk, în contextul discuției mai largi despre libertatea de expresie de pe rețeaua de socializare. My commitment to free speech extends even to not banning the account following my plane, even though that is a direct personal safety risk— Elon Musk (@elonmusk) November 7, 2022 Omul de afaceri a spus, așadar, că nu va interzice nici măcar contul care afișează date despre zborurile sale private, deși publicarea acestora ar putea fi un risc de securitate la adresa sa. Citește și: La petrecerea de la Bran nu ar fi participat Elon Musk, potrivit unor surse din MAI

Blue Air nu anunță blocarea zborurilor (sursa: flyblueair.com)
Eveniment

Blue Air nu anunță blocarea zborurilor

Blue Air nu anunță blocarea zborurilor. Compania Blue Air lasă impresia că afacerile merg în continuare ca și până acum. Deși nu este deloc așa: în perioada 6-12 septembrie, Blue Air nu va mai efectua nici un zbor cu plecare din România. Blue Air nu anunță blocarea zborurilor Pe site-ul oficial al operatorului de zbor, însă, nu apare nici o informație în acest sens. Mai mult, se pot face și rezervări, cel puțin în primă fază, inclusiv cu plecare din România în acest interval. Citește și: Biletele la zborurile Blue Air, inutile: compania își suspendă toate cursele de pe aeroporturile din România până pe 12 septembrie Nici pagina de Facebook nu dă vreun detaliu despre acest mic inconvenient. Totuși, reprezentanții companiei au anunțat presa de blocarea zborurilor. "Din păcate, această blocare a tuturor conturilor bancare ale Blue Air a venit la scurt timp după declaraţiile publice şi instigările directe de propagate în spaţiul public de către un reprezentant cu rang înalt al statului român, respectiv preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)", susţine Blue Air.

Blue Air suspendă zborurile 6-12 septembrie (sursa: Facebook/Blue Air)
Eveniment

Blue Air suspendă zborurile 6-12 septembrie

Blue Air suspendă zborurile 6-12 septembrie. Blue Air Aviation suspendă de marţi, 6 septembrie, până luni, 12 septembrie, toate cursele programate a pleca de pe aeroporturile din România, a anunţat compania, printr-un comunicat. Blue Air suspendă zborurile 6-12 septembrie Potrivit reprezentanţilor operatorului aerian, suspendarea zborurilor a fost determinată de faptul că, din cauza popririi tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului, Blue Air se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice. Toate zborurile planificate din afara României către orice aeroport din România, marţi, 6 septembrie 2022, vor fi operate conform orarului publicat, precizează compania. "Din păcate, această blocare a tuturor conturilor bancare ale Blue Air a venit la scurt timp după declaraţiile publice şi instigările directe de propagate în spaţiul public de către un reprezentant cu rang înalt al statului român, respectiv preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)", susţin reprezentaţii companiei. Acuzații la adresa unui funcționar al statului Aceştia menţionează că declaraţiile respective au condus la "distrugerea semnificativă a încrederii pasagerilor în Blue Air, generând pierderi de peste 5 milioane de euro, prin reducerea volumului de vânzări bilete, creşterea presiunii din partea furnizorilor cheie ai societăţii Blue Air Aviation SA de a achita sumele necesare operării zilnice în avans (lucru imposibil acum, în condiţiile popririlor tuturor conturilor societăţii), blocarea tuturor discuţiilor purtate la Londra de acţionariatul Blue Air cu două mari firme de investiţii interesate în intrarea în acţionariatul Blue Air şi sprijinirea societăţii în recuperarea pierderilor suferite în cei 2,5 ani în care a trecut prin cele mai mari dificultăţi din întreaga istorie a industriei aeronautice mondiale". Toate conturile companiei, blocate "Declaraţiile şi acţiunile iresponsabile ale unui reprezentant al statului român, precum şi decizia intempestivă de blocare a tuturor conturilor bancare ale societăţii, au adus Blue Air în situaţia nedorită de a îşi reduce operaţiunile pentru perioada imediat următoare, cu scopul de a facilita finalizarea analizei impactului din partea investitorilor şi al obţinerii autorizaţiilor necesare în vederea discuţiilor cu investitorii", se mai arată în comunicat. Citește și: Fabuloasa experiență Blue Air: ANPC a dat o amendă de două milioane de euro, compania amenință cu dosare penale, mii de zboruri plătite au fost anulate Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu un model de business Ultra - Low - Cost (ULC). Compania are o echipă formată din aproximativ 700 de angajați şi operează avioane tip Boeing 737. În cei 17 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 32 de milioane de pasageri şi a zburat peste 340 milioane de kilometri. Compania este certificată IATA Operaţional Safety Audit (IOSA) de către Internaţional Air Transport Association (IATA) pentru standarde excepţionale de operare şi este membră cu drepturi depline IATA.

Verificați zborurile înainte (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Verificați zborurile înainte

Verificați zborurile înainte. Compania a recurs din nou la ajustări ale programului său de zboruri din Iaşi. Cauza este amânarea livrărilor noilor avioane Boeing-MAX. Verificați zborurile înainte Dacă v-aţi făcut deja rezervări pentru zboruri în sezonul estival, va trebui să verificaţi bine, din timp, dacă mai există cursa respectivă. Blue Air a amânat deschiderea unor destinaţii de la Iaşi tocmai în septembrie, iar alte curse au fost ajustate. Citește și: Perversa mașinărie de propagandă a lui Putin a inventat o nouă temă: „Washingtonul vrea un nou Holodomor în Ucraina”. Holodomor e foametea criminală provocată de Stalin Astfel, rezervări pentru Roma (Fiumicino) se pot face începând cu 30 octombrie, pentru Torino, din 20 septembrie, iar la Mykonos, din 25 iunie (bisăptămânal). Spre München puteţi zbura doar din Bucureşti. Continuarea, în Ziarul de Iași.

MIG-urile 21 Lancer rămân la sol (sursa: flicr.com)
Eveniment

MIG-urile 21 Lancer rămân la sol

MIG-urile 21 Lancer rămân la sol. Activităţile de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR din dotarea Forţelor Aeriene Române au fost suspendate, începând de vineri, prin ordin al şefului Statului Major al Apărării, general Daniel Petrescu. Potrivit MApN, măsura a fost luată în scopul îmbunătăţirii siguranţei aeronautice, având în vedere incidenţa considerabilă a evenimentelor şi accidentelor de aviaţie înregistrate pe timpul exploatării aeronavelor MiG-21 LanceR, soldate cu mai multe victime şi aeronave avariate sau distruse. MIG-urile 21 Lancer rămân la sol În perioada suspendării activităţilor de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR, Forţele Aeriene Române vor continua să execute Serviciul de luptă Poliţie Aeriană cu aeronavele F-16 din dotare, sprijinite de aeronavele aliate dislocate în România, în cadrul misiunii de Poliţie Aeriană Întărită (Enhanced Air Policing) sub comandă NATO. Citește și: Avalanșa de angajări la Guvern nu se mai oprește: Ministerul Economiei, plus 10% la schema de personal. Fondurile Europene au anunțat deja: numărul angajaților crește cu 30% De asemenea, sistemele de apărare cu baza la sol din dotare vor executa misiunile de Poliţie Aeriană sub comandă naţională, precum şi în cadrul Sistemului NATO Integrat de Apărare Aeriană şi Împotriva Rachetelor (NATO Integrated Air and Missile Defence System), indică MApN. În acelaşi timp, au fost dispuse măsuri pentru accelerarea demersurilor în vederea achiziţionării celor 32 de aeronave F-16 din Norvegia, care vor constitui, în perioada următoare, încă două escadrile. Proiectul legii de aprobare a acestei achiziţii a parcurs etapa de transparenţă legislativă şi se află în circuitul de avizare, urmând a fi prezentat Parlamentului în cel mai scurt timp, se menţionează în comunicat. Resursa disponibilă a aeronavelor din cadrul celor trei escadrile de avioane multirol F-16, care vor fi operate de Forţele Aeriene, asigură operarea lor pentru o perioadă de minim 10 ani şi vor constitui o capabilitate operaţională aeriană de tranziţie către aeronavele F-35, de generaţia a V-a, evidenţiază MApN.

Tăriceanu, Cășuneanu - zboruri investigate de DNA (sursa: Facebook/Școala Superioară de Aviație)
Investigații

Tăriceanu, Cășuneanu - zboruri investigate de DNA

Tăriceanu, Cășuneanu - zboruri investigate de DNA. Direcția Națională Anticorupție investighează modul în care s-au efectuat nu mai puțin de 242 de zboruri ilegale de pe Aerodromul "Gheorghe Bibescu" de la Strejnic. Dar și modul în care a fost soluționată raportarea voluntară cu privire la această situație de către de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, respectiv Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Printre cei care au zburat de pe Aerodromul de la Strejnic se află Călin Popescu Tăriceanu, fostul premier al României, dar și Costel Cășuneanu junior. Aerodrom închis timp de 40 de zile George Barbu, directorul Școlii Superioare de Aviație Civilă, a închis aerodromul "Gheorghe Bibescu" de la Strejnic timp de 40 de zile, în intervalul 2 iunie – 12 iulie 2021. În acea perioadă, directorul Barbu trimitea notificări către Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA prin care informa oficial că aerodromul urma să fie închis în ziua următoare între orele universal coordonate (UTC) 04.00-12.00. Adică între 07.00 și 15.00, ora României. La rândul ei, ROMATSA informa toți utilizatorii spațiului aerian prin publicarea anunțului pe site-ul specializat aisro.ro. Directorul George Barbu a susținut că a închis Aerodromul "Gheorghe Bibescu" pentru a face economii la bugetul Școlii Superioare de Aviație Civilă. Chiar dacă aerodromul era declarat oficial închis, directorul George Barbu și subalternii săi au permis efectuarea a nu mai puțin de 242 de zboruri. Toate aceste zboruri au fost efectuate ilegal, conform Codului Aerian. AACR i-a transmis directorului George Barbu al Școlii Superioare de Aviație că poate permite numai zboruri în situații de urgență pe durata închiderii aerodromului. Deci nu zboruri-școală sau de agrement (sursa: defapt.ro) Notice to Airmen Mai mult, chiar în certificatul de autorizare al Aerodomului "Gheorghe Bibescu" se menționează că aerodromul poate fi utilizat numai "în perioada în care aerodromul este disponibil pentru aterizarea şi decolarea aeronavelor". În cazul în care aerodromul certificat este închis pe bază de NOTAM (Notice to Airmen este un mesaj de notificare ce conţine informaţii despre apariţia, starea sau modificarea oricărui mijloc, serviciu, procedură sau pericol, informaţii esenţiale personalului implicat în operaţiunile de zbor, potrivit ROMATSA), aeronavele nu mai pot decola de pe sau ateriza pe acesta. În zilele de 9, 23 și 24 iunie 2021, zilele în care a zburat Călin Popescu Tăriceanu, Aerodromul "Gheorghe Bibescu" era închis oficial, conform celor două NOTAM-uri publicate de ROMATSA (sursa: defapt.ro) La fel se întâmplă și în cazul în care aerodromul este închis din dispoziția Autorității Aeronautice Civile Române. Tăriceanu, zboruri și ca student, și ca pilot Printre cei care au zburat de pe Aerodromul de la Strejnic în perioada în care a fost declarat închis se află și Călin Popescu Tăriceanu, fostul premier al României. De exemplu, acesta a decolat de pe Aerodromul de la Strejnic în data de 9 iunie 2021 în calitate de student pentru a efectua un zbor-școală sub tutela instructorului de zbor Marcel Anton, angajatul Școlii Superioare de Aviație Civilă. Pilotul Marcel Anton, în calitate de instructor de zbor al lui Călin Popescu Tăriceanu, era obligat să pregătească zborul, inclusiv să verifice NOTAM pentru acea zi. Două săptămâni mai târziu, pe 23 și 24 iunie 2021, Călin Popescu Tăriceanu a zburat din nou, de data aceasta în calitate de pilot. Zborurile școală au fost efectuate cu un avion Cessna, înmatriculat YR-MDB. Dar și atunci aerodromul figura închis. De această dată, pilotul Călin Popescu Tăriceanu era obligat să verifice NOTAM-urile din care rezulta că aerodromul este declarat închis. Tăriceanu: "Nu e adevărat că aerodromul a fost închis" Contactat de către Defapt.ro, Călin Popescu Tăriceanu a declarat nu se pune în discuție să fi existat zboruri ilegale: "Zborurile nu se pot face așa cum crede fiecare. Zborurile se fac pe bază de plan de zbor, pe bază de autorizare, aeroportul trebuie să fie autorizat. Părerea mea este că mergeți pe o pistă ușor fantezistă dacă vă imaginați că Școala Superioară de Aviație și Aeroclubul României puteau să funcționeze așa după capul lor." Fostul premier al României a mai declarat că "nu e adevărat că aerodromul a fost închis. Vorbiți cu cei de la direcția din minister, cu Autoritatea Civilă și cu cei de la aeroport. Nu e așa, dar mă rog. Sunteți în eroare pentru că lucrurile nu se pot face așa. Sunt anumite prevederi legale care permit zborurile. Eu nu sunt specialist în chestiunea asta." Tăriceanu, Cășuneanu - zboruri investigate de DNA În urma acestor nereguli, mai mulți angajați din aviația civilă au raportat voluntar situația de la Aerodromul "Gheorghe Bibescu" către Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, respectiv Autoritatea Aeronautică Civilă Română, autorități cu responsabilitate în domeniu. Fără efect. Deasupra acestora, ierarhic, se află Direcția Transport Aerian, din cadrul Ministerului Transporturilor. Dar nici această instituție, condusă de directorul Mihail Ionescu, nu a luat vreo măsură. În schimb, Direcția Națională Anticorupție investighează acum modul în care s-au efectuat zborurile ilegale de pe Aerodromul "Gheorghe Bibescu" de la Strejnic. Dar și modul în care s-a soluționat raportarea voluntară cu privire la aceste nereguli. În acest sens, Direcția Națională Anticorupție a solicitat Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile să transmită "întreaga documentație întocmită cu ocazia raportării voluntare din data de 19.07.2021 referitoare la activități de zbor de pe Aerodromul Strejnic în timp ce acesta era închis zborurilor și modalitatea în care a fost soluționată această raportare." Documentele DNA care atestă ancheta în curs din aviație (sursa: defapt.ro)

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră