sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: wizz air

26 articole
Eveniment

Asistență telefonică Wizz Air, tarife locale

Asistență telefonică Wizz Air, tarife locale. Potrivit unui comunicat de presă, începând cu 21 ianuarie, pasagerii români ai companiei aeriene Wizz Air pot contacta centrul telefonic de asistență la tarife locale, după ce operatorul a renunțat la numărul de telefon cu tarif premium. Această schimbare face parte din eforturile companiei de a îmbunătăți experiența clienților și de a reduce costurile suplimentare pentru aceștia. Asistență telefonică Wizz Air, tarife locale Conform comunicatului transmis de Wizz Air, clienții pot accesa noul Centru de asistență pentru informații despre cel mai potrivit număr de contact. Citește și: Boloș recunoaște că pensiile speciale au blocat PNRR-ul: „Avem jaloane care nu au fost îndeplinite, unul, cel legat de pensiile speciale” Pentru o experiență mai rapidă, compania recomandă utilizarea platformei online self-service, disponibilă pe site-ul oficial și în aplicația mobilă Wizz Air. „De aici, clienţii îşi pot gestiona rezervările, pot obţine informaţii despre zboruri, pot face modificări, solicita rambursări sau rezolva probleme legate de întârzieri sau anulări,” precizează compania. Asistență non-stop prin chatbotul Amelia și chat live Pentru informații disponibile 24/7, Wizz Air pune la dispoziția clienților chatbotul Amelia, prin care aceștia pot verifica starea zborului, detalii despre bagaje și alte servicii. Pentru întrebări mai complexe, clienții au acces la agenți disponibili non-stop prin chatul live. Investiții în inovație pentru o experiență îmbunătățită Wizz Air subliniază importanța investițiilor continue în asistența clienților, menționând lansarea recentă a serviciului Amelia Voice, care oferă informații automatizate despre rezervări și îndrumări esențiale în cazul unor perturbări de zbor. „Asistenţa clienţilor rămâne un sector important de investiţii pentru Wizz Air, iar compania aeriană dezvoltă continuu inovaţii pentru a îmbunătăţi experienţa pe care o oferă pasagerilor,” precizează reprezentanții Wizz Air.

Asistență telefonică Wizz Air, tarife locale (sursa: Facebook/Wizz Air)
Wizz Air, scene șocante pe Luton (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Wizz Air, scene șocante pe Luton

Wizz Air, scene șocante pe Luton. Un zbor anulat pe Aeroportul Luton a dus la o așteptare de peste 24 de ore pentru aproape 200 de pasageri, fără ca toți să fie cazați de Wizz Air. Wizz Air, scene șocante pe Luton La alt zbor spre Iași, au existat momente de panică la îmbarcare, deoarece pasagerii celor două curse s-au bulucit. Wizz Air a explicat sec situația dificilă. Citește și: EXCLUSIV Dronele Watchkeeper X contractate de MApN cu Elbit pentru 2025 nu mai ajung în România: compania israeliană a invocat războiul din Gaza, „eveniment de forță majoră” Pasagerii de pe un zbor de duminică seară spre Iași, după ce s-au îmbarcat la Luton, au fost debarcați și trimiși în sala de așteptare, urmând să refacă formalitățile de check-in. Unii pasageri pot fi considerați norocoși: au evitat partea de urcare și coborâre repetată din avion. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Abonamentul Wizz Air, beneficii și capcane (sursa: Facebook/Wizz Air)
Eveniment

Abonamentul Wizz Air, beneficii și capcane

Abonamentul Wizz Air, beneficii și capcane. Wizz Air intenționează să atragă clienții, cu un abonament anual de 599 de euro. Abonamentul Wizz Air, beneficii și capcane Compania aeriană a fost votată „cea mai proastă companie aeriană” de către asociația britanică de consumatori Which?. Din 25 septembrie, Wizz Air va introduce un abonament anual, „All you can fly”, care va costa 599 de euro. Potrivit purtătorului de cuvânt al Wizz Air, Silvia Mosquera abonamentul „va oferi clienților sute de opțiuni de călătorie spontană la un preț fix, permițându-le să călătorească oricând doresc, fără să plătească în plus”. Capcane După achitarea tarifului anual, clientul va trebui plătită o taxă de 9,99 euro pentru fiecare zbor. În plus, zborul menționat trebuie să aibă întotdeauna locuri libere cu maximum trei zile înainte de decolare. Acest lucru reduce probabilitățile de călătorie și se limitează la biletele nevândute. În plus, în bilet este inclus un singur bagaj de mână cu dimensiunile 40 x 30 x 20 cm. Doar 140 de destinații sunt acoperite de oferta companiei, care acoperă 53 de țări, în principal din Europa.

Ungaria are curaj să-și amendeze propria companie aeriană, Wizz Air Foto: Facebook
Economie

Ungaria are curaj să-și amendeze propria companie aeriană

Ungaria are curaj să-și amendeze propria companie aeriană: Wizz Air are de plătit 770.000 de euro pentru comunicare înşelătoare. Amenda a fost aplicată de autoritatea pentru concurență. Citește și: Fabuloasa listă a profesorilor de la SNSPA: un fost securist, un căpitan de 76 de ani din propaganda ceaușistă, politruci PSD-PNL Ungaria are curaj să-și amendeze propria companie aeriană Instituţia a declarat că Wizz Air a încălcat obligaţia profesională de due diligence şi a fost înşelătoare în modul în care şi-a descris serviciul de check-in automat şi a împins consumatorii către pachete mai scumpe. Amenda vine după ce Wizz Air şi-a redus estimarea profitului anual, la începutul acestei săptămâni, în urma unei scăderi cu 44% a profitului operaţional din primul trimestru, parţial din cauza costurilor legate de problemele motoarelorPratt & Whitney şi încheierea unor contracte de leasing unice pentru a spori capacitatea, scrie news.ro. Compania aeriană low-cost, care zboară cu o flotă de avioane Airbus, s-a confruntat cu provocări legate de motoarele Pratt şi Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reţinute la sol pentru inspecţii în această vară, punând constrângeri asupra capacităţii. Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate a anului dificilă din cauza creşterii în spirală a costurilor şi a normalizării cererii clienţilor, după un boom iniţial post-pandemie. Air France-KLM, Lufthansa şi Ryanair au raportat toate un al doilea trimestru dificil. Wizz Air, cu sediul în Marea Britanie, a transportat 5,9 milioane de pasageri în iulie, cu un factor de încărcare de 93,8%, deoarece compania a fost nevoită să ştergă 1% din zborurile programate din cauza întreruperilor la nivel mondial.

Wizz Air, cea mai proastă companie din Marea Britanie în ceea ce privește întârzierile
Eveniment

Wizz Air, cea mai proastă companie

Wizz Aireste cea mai proastă companie din Marea Britanie în ceea ce privește întârzierile, pentru al treilea an consecutiv, arată o analiză publicată de BBC. Pe de altă parte, în 2023, Wizz Air a avut, în 2023, un profit, înainte de plata taxelor, de 341 de milioane de euro. Citește și: Ce salariu imens îi plătesc contribuabilii lui Toni Greblă, autorul haosului de la alegeri, dublu pensionar special și revoluționar de Gorj Wizz Air, cea mai proastă companie Analiza datelor Autorității Aviației Civile din Marea Britanie a acoperit plecările regulate și charter de pe aeroporturile britanice, efectuate de companiile aeriene care operează peste 2 500 de zboruri. Nu au fost incluse zborurile anulate. Grafica: Captură Daily Mail Numărul pasagerilor Wizz Air a atins numărul record de 62 de milioane în cele 12 luni de până la sfârșitul lunii martie, în creștere cu peste o cincime față de anul precedent. În aceeași perioadă, veniturile din vânzarea de bilete au crescut cu 11,2% de la an la an, similar cu creșterile din întregul sector aerian. Rory Boland, editor al revistei Which? Travel, a declarat, citat de Daily Mail: „Aceste ultime cifre privind întârzierile nu vor fi o surpriză pentru călători, care se află în situația scandaloasă de a plăti sume record pentru biletele de avion și de a primi în schimb servicii nesigure. Wizz Air a ocupat recent ultimul loc în sondajul nostru anual privind satisfacția în ceea ce privește companiile aeriene și este clar că pasagerii săi continuă să aibă parte de momente chinuitoare. Este timpul ca liniile aeriene să se adune și să înceapă să ofere serviciile pentru care plătesc clienții, inclusiv să se asigure că investesc în mod corespunzător în echipele lor de servicii pentru clienți”.

AnimaWings se bate cu Wizz Air (sursa: Facebook/Animawings)
Economie

AnimaWings se bate cu Wizz Air

AnimaWings se bate cu Wizz Air. Compania aeriană AnimaWings anunţă începerea operării, din luna septembrie, a cinci rute noi, care vor fi deservite de avioane Airbus A220-300, hub-ul principal fiind Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. AnimaWings se bate cu Wizz Air Potrivit unui comunicat al companiei, rutele interne includ zboruri între: Bucureşti și Cluj-Napoca, momentan cinci frecvenţe săptămânale, de luni până vineri; Bucureşti și Iaşi, momentan şase frecvenţe săptămânale, de duminică până vineri; Bucureşti și Oradea, deocamdată şase frecvenţe săptămânale, de duminică până vineri. Citește și: Wizz Air, Austrian Airlines, KLM și alte companii aeriene, suspectate că au umflat prețurile biletelor mințind că investesc în proiecte anti-poluare. Anchetă a Comisiei Europene, în derulare Zborurile au tarife începând de la 25 euro/sens, cu toate taxele incluse. Pe rutele internaţionale, au fost introduse zboruri între Bucureşti și Larnaca, deocamdată trei frecvenţe săptămânale - luni, miercuri şi vineri; Bucureşti și Paris CDG, momentan şase frecvenţe săptămânale - de duminică până vineri, la tarife ce pornesc de la 57 euro/sens, cu toate taxele incluse. Operare din 15 septembrie În perioada următoare, compania va creşte numărul de zboruri pentru aceste rute şi va continua să introducă destinaţii noi. Citește și: Șmecheria la care apelează companiile aeriene care refuză pasageri cu bilete valabile din cauză că vând mai multe bilete decât locuri: „uită” să informeze călătorii că fac overbooking pe zboruri Zborurile sunt deja disponibile la vânzare pe site-ul AnimaWings, iar operarea efectivă va începe din 15 septembrie. Aeronavele Airbus A220, folosite de AnimaWings pentru aceste zboruri, au 140/148 locuri, 12 scaune de business, rabatabile, cu un spaţiu între scaune net superior altor modele din piaţă şi cinci locuri pe fiecare rând. Avioanele produc cu 50% mai puţin zgomot, cu 30% mai puţină poluare şi consumă cu 25% mai puţin combustibil decât cele din vechile generaţii. Aceste caracteristici le permit să aterizeze inclusiv pe aeroporturile din interiorul oraşelor, unde normele de poluare sunt mai stricte, dar şi distanţele de transfer sunt mai scurte pentru pasageri. Singurele Airbus A220 din România "În România, AnimaWings este singura companie care deţine această aeronavă de ultimă generaţie, ceea ce reprezintă o premieră pentru partenerii noştri de la Airbus, însă la nivel mondial este în flota unor companii mari, precum Air France, AirBaltic, SWISS, Delta Airlines, ITA Airways, Egipt Air sau Air Canada. Din septembrie, ne aşteptăm ca ea să devină una dintre aeronavele preferate şi de clienţii din România", spune Marius Pandel, acţionar AnimaWings. AnimaWings este o companie 100% românească, membră a Memento Group, deţinută de fraţii Cristian şi Marius Pandel. Compania îşi va mări flota în acest an cu două avioane de tip Airbus A220-300, iar în următorul an, cu încă patru aeronave, dintr-un total de 12 aeronave de acest tip.

Wizz, Austrian, KLM, Lufthansa - prețuri umflate (sursa: Facebook/Austrian Airlines)
Economie

Wizz, Austrian, KLM, Lufthansa - prețuri umflate

După pandemia de COVID, oamenii au început să călătorească din ce în ce mai mult, în special cu avionul. Călătoriile de "revanșă", cum au fost denumite în domeniul aviatic, au fost monetizate corespunzător - biletele de avion s-au scumpit de la an la an: Wizz, Austrian, KLM, Lufthansa - prețuri umflate. Greenwashing-ul scumpește biletele Transportatorii invocă pierderile de miliarde provocate de restricțiile din timpul pandemiei, penuria de avioane, cauzată de problemele lanțului de aprovizionare, dar și taxele mai mari pentru poluare și politica ecologică impuse de Parlamentul European în decembrie anul trecut. Citește și: Care sunt companiile aeriene care oferă de multe ori prețuri chiar mai bune decât Wizz Air în Europa. Ofertele pentru destinații de vacanță în 2024, foarte ieftine Pe de altă parte, Uniunea Europeană critică creșterea costului biletelor de avion și pune presiune pe companiile aeriene. Deși Comisia Europeană nu are puterea de a reglementa tarifele aeriene, în aprilie a.c. a demarat o anchetă care vizează 20 de companii aeriene. Companiile sunt acuzate de practici de greenwashing (înșelarea publicului cu privire la proiecte ecologice) prin care au cerut taxe suplimentare călătorilor. De partea lor, investitorii în companii aeriene susțin că, atât companiile aeriene europene, cât și cele americane "testează" toleranța călătorilor la creșterea de prețuri de după pandemie. 50% în plus pe zboruri După pandemia de COVID, industria turismului în Europa s-a relansat. În doar primele luni ale anului 2024, călătoriile turiștilor au depășit nivelul anului 2019. Citește și: Șmecheria la care apelează companiile aeriene care refuză pasageri cu bilete valabile din cauză că vând mai multe bilete decât locuri: „uită” să informeze călătorii că fac overbooking pe zboruri Potrivit datelor europene, tendința ascendentă, observată în 2023, e datorată în mare măsură călătoriilor intraregionale puternic alimentate de Germania, Franța, Italia și Olanda. La acestea se adaugă turiștii din SUA, care continuă să fie cea mai importantă piață a turismului în Europa. Relansarea turismului vine la pachet cu costuri mai ridicate. În 2023, o dată cu inflația, au crescut și prețurile asociate turismului. Față de 2019, prețurile hotelurilor au crescut cu 35%, ale pachetelor de vacanță - cu 47%, iar prețul biletelor de avion pentru zborurile internaționale - cu până la 49%. Prețurile mari nu i-au descurajat, însă, pe turiști. Potrivit lui Miguel Sanz, președintele European Travel Comission, în 2024, cheltuielile de călătorie ale consumatorilor vor crește considerabil în toată Europa, atingând cifre-record în lunile de vară. Clienții, încă dispuși să plătească Anul acesta, companiile aeriene (americane și europene) au de gând să-și sporească profiturile, mărind prețurile biletelor, arată o analiză Reuters. Citește și: Afaceri austriece: Austrian Airlines ia banii pe mai multe bilete decât locuri în avion, apoi le cere unor pasageri să renunțe la cursă. Tactica, folosită des de companii low-cost Potrivit mai multor investitori în companii aeriene și directori de companii, transportatorii aerieni "încearcă să strângă tot ce pot din boom-ul călătoriilor post-COVID și să-și atenueze costurile din ce în ce mai mari provocate de penuria persistentă de avioane". Jamie Lindsay, investitor al companiei aeriene la Artemis Investment, a declarat că „Tarifele mai mari în această vară vor continua să genereze profituri. Companiile aeriene vor câștiga mai mulți bani, deoarece clienții sunt încă dispuși să plătească mai mult". Ryanair ba scumpește, ba nu, dar pierde la acțiuni În luna februarie a.c., CEO-ul Ryanair, Michael O'Leary, a declarat că prețurile biletelor Ryanair vor fi cu până la 10% mai scumpe în această vară, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Printre cauze: creșterea numărului de pasageri și lipsa de aeronave, noile livrări de avioane Boeing fiind întârziate. Însă, în luna mai a.c., O'Leary a revenit cu noi declarații: Ryanair nu va crește prețurile biletelor pe timp de vară.În urma anunțului, acțiunile companiei aeriene au scăzut cu 4%. Comisarul Vălean cere "explicații" companiilor Anul trecut, companiile aeriene europene au crescut prețurile biletelor cu până la 30%, în timpul verii. În decembrie, Adina Vălean, comisarul UE pentru Transport, a declarat că Bruxelles are nevoie de "explicații" din partea companiilor pentru aceste creșteri de preț. Comisarul a mai declarat că oficialii UE au început deja să analizeze tarifele aeriene în toată Europa. Totuși, companiile aeriene sunt libere să-și stabilească propriile tarife, în conformitate cu legile UE. Vălean a subliniat acest lucru, declarând că nu are de gând să intervină pe piața aviației, însă Comisia "are nevoie de mai multe detalii despre dinamica industriei care a dus la creșterea prețurilor". Oficialul european a spus că se teme că prețurile biletelor de avion vor continua să crească și, deși Comisia nu este "un organism de reglementare a micromanagementului prețurilor", este îngrijorător că "un preț ar putea deveni o barieră pentru conectivitate". Wizz, Austrian, KLM, Lufthansa - prețuri umflate Câteva luni mai târziu, pe 30 aprilie a.c., Comisia Europeană și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor au demarat o anchetă împotriva a 20 de companii aeriene. Motivul: practici înșelătoare de greenwashing (afirmații false despre cât de ecologic este un produs, o politică sau o organizație). Invocând protecția climatică, companiile vizate sunt suspectate că au cerut taxe suplimentare călătorilor. Companiile au afirmat că emisiile de CO2 cauzate de zboruri ar putea să fie compensate prin proiecte climatice la care consumatorii ar putea contribui prin plata unor taxe suplimentare. Investigația a fost lansată în urma unei alerte venite din partea Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC). Companiile aeriene au la dispoziție 30 de zile pentru a aduce dovezi științifice care au stat la baza proiectelor climatice invocate pentru care au cerut bani de la călători. Printre companiile investigate se numără: Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian Air, Ryanair, SAS, Swiss, TAP, Volotea, Vueling și Wizz Air.

Wizz Air, obligată să plătească despăgubiri (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Wizz Air, obligată să plătească despăgubiri

Wizz Air, obligată să plătească despăgubiri. Compania a fost condamnată la plata a 400 de euro pentru anularea zborului pentru care un ieșean cumpărase bilet. Wizz Air, obligată să plătească despăgubiri Argumentele companiei, care a invocat forța majoră, au fost respinse pe rând de judecători. Citește și: VIDEO Un preot creștin ortodox s-a întins pe jos în fața porții de acces a unui cimitir din Suceava pentru a bloca o înmormântare penticostală. Are dosar penal Cu creionul în mână, ei au calculat timpul pe care îl avusese la dispoziție compania, dacă ar fi vrut într-adevăr să rezolve problema. Ieșeanul cumpărase bilet pentru zborul Wizz Air din 20 decembrie 2021, de pe ruta Dortmund-Iași. Zborul a fost anulat, iar pasagerul a cerut despăgubiri. Acestea i-au fost acordate de AirAdvisor International Inc., care a cerut apoi banii de la Wizz în instanță. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Wizz Air reintroduce zborurile pe ruta Bucureşti-Salzburg Foto: Facebook
Economie

Wizz Air reintroduce zborurile pe ruta Bucureşti-Salzburg

Compania low-cost maghiară Wizz Air reintroduce zborurile pe ruta Bucureşti-Salzburg, din 2 aprilie 2024, a anunţat compania, într-un comunicat de presă. Citește și: Ucigașii din Sibiu ar fi putut scăpa, după ce au fost reținuți, vineri, în Marea Britanie: judecătoarea a dat termen miercuri pentru mandatul de arestare și a închis telefonul Reprezentanţii operatorului aerian precizează că biletele pentru destinaţia Salzburg sunt deja disponibile pentru rezervare online pe site-ul companiei şi prin intermediul aplicaţiei pentru mobil, la preţuri începând cu 99 de lei. Wizz Air reintroduce zborurile pe ruta Bucureşti-Salzburg "Salzburg este un loc minunat, cuibărit în Alpii austrieci şi cunoscut pentru peisajele sale uimitoare, istorie şi cultură. Cu un farmec specific vremurilor de altădată şi amprenta vibraţiilor moderne, oraşul este o destinaţie ideală pentru drumeţii, schi sau pur şi simplu pentru a admira priveliştile uimitoare ale munţilor; Salzburg are de toate. Poţi explora centrul vechi captivant, pitorescul râu Salzach şi priveliştile Alpilor maiestuoşi din jur. Mozaicul cultural al oraşului Salzburg este bogat şi divers. De la formidabila fortăreaţă Hohensalzburg, care veghează asupra oraşului, până la elegantul Palat Mirabell şi impresionanta Catedrală din Salzburg, destinaţia nu duce lipsă de repere istorice şi comori culturale. Totuşi, ceea ce face ca Salzburg să fie cu adevărat special este atmosfera să caldă şi primitoare. Localnicii emană prietenie, făcându-te să te simţi ca acasă în timp ce explorezi fiecare colţişor al oraşului", se arată în comunicatul Wizz Air. Citește și: CSM a promovat la Curtea de Apel București o judecătoare cercetată pentru că nu poate justifica o avere de șase milioane de euro. Averea ei ar trebui verificată chiar de instanța unde va lucra Wizz Air operează o flotă de 191 de aeronave Airbus A320 şi A321, compania fiind listată la Bursa de Valori din Londra cu abrevierea Wizz.

Wizz Air, profit mare în România (sursa: Facebook/Wizz Air)
Economie

Wizz Air, profit mare în România

Wizz Air, profit mare în România. Directorul executiv al companiei Wizz Air, József Váradi, a vizitat Aeroportul Iaşi. Wizz Air, profit mare în România S-a întâmplat la 20 de ani de la înfiinţarea companiei şi zece ani de la primul zbor în Iaşi. Citește și: Controversata pensionară specială Viorica Costiniu cere „organelor abilitate” să ancheteze de unde a obținut DeFapt.ro documentul privind pretențiile salariale uriașe ale magistraților József Váradi a preferat să nu nominalizeze destinaţiile noi pe care le va deschide compania low-cost la Iaşi. Dar a asigurat că vor fi anunţate o dată cu venirea unei noi aeronave, a cincea, luna viitoare, în baza Wizz Air de la Iaşi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Șeful Wizz: 20% din pasagerii afectați, din România Foto: Facebook
Economie

Șeful Wizz: 20% din pasagerii afectați, din România

Șeful Wizz Air, József Váradi, CEO-ul companie, recunoaște că 20% din pasagerii afectați de zborurile anulate sau amânate de această companie erau din România. Citește și: DOCUMENT Lista uriașă a privilegiilor unui magistrat: pensii speciale, sporuri nenumărate, chirii subvenționate, călătorii în vacanță și asistență medicală extinsă Însă el a susținut că Wizz Air compensează pasagerii „în mod corespunzător”, că 70% din cererile de despăgubire se pot face automatizat și că în septembrie nu a mai fost nici un zbor anulat. Șeful Wizz: 20% din pasagerii afectați, din România „Vorbim despre câteva zeci de mii de pasageri afectaţi în vară. Eu vorbesc la nivel total, în reţeaua totală. Probabil că România reprezintă cam 20% din această cifră. În vară, compensaţiile au fost aproape de 100 de milioane de euro. Deci noi compensăm în mod corespunzător. Nu trebuie să vă îngrijoraţi de asta. Sigur că nu ne dorim să anulăm, de aceea suntem preocupaţi să efectuăm zborurile. Dar dacă totuşi trebuie să anulăm dintr-un motiv sau altul, noi respectăm regulamentele europene şi plătim pasagerilor orice drepturi au. Le apreciem şi le respectăm drepturile. În momentul de faţă avem cam 70% din cererile de despăgubire în mod automatizat. Deci chiar şi clienţii pot să-şi obţină rambursarea. Apasă pe un buton şi primesc banii fără nicio intervenţie din partea companiei. Şi practic facem foarte multe eforturi astfel încât acest proces să fie cât mai automatizat cu putinţă. Sigur că întotdeauna există şi cereri de despăgubire mai complicate, care necesită mai mult timp de procesare. Însă pentru a atenua toate aceste probleme, noi încercăm să nu anulăm şi să efectuăm zborurile. Pe asta ne concentrăm şi aţi văzut ce investiţii am făcut? Luna trecută nu am avut niciun zbor anulat în România”, a spus József Váradi. El a menţionat că în România au fost probleme în lunile iunie şi iulie şi a arătat că operatorul aerian o adoptat o serie de decizii pentru a evita asemenea situaţii. Aeronave de rezervă, două unități call-center suplimentare „Am luat o serie de decizii grele pentru că ne costă bani. Investim în aeronave de rezervă. O aeronavă de rezervă costă 100 de milioane de euro. Înainte aveam cinci aeronave de rezervă în sistem. La începutul verii am ajuns la opt aeronave, deci pentru toată reţeaua Wizz, pentru tot sistemul Wizz. Deci de la cinci la opt. Am investit 300 de milioane de euro pentru asta. Am creat mai multe echipaje şi piloţi de stand-by, astfel încât dacă e nevoie să introducem o nouă aeronavă pentru a recupera operaţiuni, să avem şi echipaje disponibile pentru aeronavele respective de rezervă. Şi aceasta este o investiţie semnificativă. Am investit foarte mult şi în logistică. Distribuiam piese de schimb pentru recuperare tehnică de la o serie de puncte şi am extins numărul de puncte. De exemplu, avem o bază logistică la Bucureşti, astfel încât să fim cât mai aproape de problemă. Dacă este o problemă în România, să nu aducem piesele din Polonia, pentru că avem o bază mare în Polonia, dar avem piese şi aici la Bucureşti. Vorbim despre depozite, hangare, despre piese de schimb. Deci este o investiţie. Şi apoi ne-am uitat şi la orarul de zbor. Am evaluat riscul ca personalul să iasă din programul de zbor sau să existe riscul de anulare de zbor. Deci am făcut optimizare din acest punct de vedere. Şi am investit foarte mult şi în call center. Înainte aveam trei, acum avem cinci unităţi de call center, deci mai multă capacitate, mai multă infrastructură astfel încât să satisfacem cerinţele oamenilor. Şi investim şi în resursele de la sol, din aeroporturi. Dacă există o problemă, oamenii să aibă la cine să apeleze, să nu se simtă sinistraţi”, a afirmat József Váradi. Citește și: DOCUMENT CONFIDENȚIAL Șocant: Magistrații au jupuit statul de un miliard de euro, dându-l în judecată și apoi câștigând. Pretențiile câștigate, încă neachitate: alte 3,2 miliarde euro El a precizat că problemele nu au dispărut cu totul, dar că în prezent compania nu se mai confruntă cu situaţia din iunie şi iulie.

Până și maghiarii s-au săturat de Wizz Air Foto: Facebook
Eveniment

Până și maghiarii s-au săturat de Wizz Air

Până și maghiarii s-au săturat de propria lor linie aeriană, Wizz Air: „Compania aeriană low-cost maghiară Wizz Air a doborât un record negativ în această săptămână”, scria, acum două zile, Daily News Hungary. Citește și: Tânăr ofițer DGA acuză conducerea Poliției că a făcut presiuni asupra sa după o ceartă cu un judecător controversat de la ÎCCJ, cel care i-a achitat pe securiștii din dosarul Gheorghe Ursu În Marea Britanie, Wizz Air a fost declarată, printr-un studiu printre pasageri, drept cea mai proastă linie aeriană. Până și maghiarii s-au săturat de Wizz Air „Luni, unul din două zboruri Wizz Air a aterizat la Budapesta cu o întârziere de cel puțin 30 de minute. Între timp, doar cinci din cele 32 de zboruri ale rivalului Ryanair au aterizat cu întârziere la Budapesta. Din păcate, situația se va înrăutăți la toamnă. După recordul său negativ, transportatorul low-cost se va confrunta cu o toamnă și mai grea. După cum am scris, programul său din septembrie-octombrie va fi perturbat din cauza reviziei motoarelor (...) În două zile, zborurile Wizz care aterizează pe aeroportul din Budapesta au acumulat 50 de ore de întârziere, potrivit site-ului oficial al aeroportului din Budapesta. Duminică, 13 din 35, iar luni, 16 din 32 de aeronave ale companiei aeriene care au sosit pe Aeroportul Internațional Liszt Ferenc au avut întârzieri de cel puțin 30 de minute. Luni au fost înregistrate în total 26 de ore de întârzieri, scrie Világgazdaság. Prin comparație, 12 din 33 de zboruri ale principalului rival Ryanair au aterizat cu cel puțin o jumătate de oră întârziere duminică și cinci din 32 luni. Compania aeriană irlandeză a avut "doar" 31 de ore de întârziere în cele două zile. Cele două companii aeriene low-cost reprezintă aproape jumătate din totalul zborurilor care sosesc pe aeroport”, scrie Daily News Hungary. Publicația maghiară explică faptul că Wizz Air urmează să verifice motoarele avioanelor, procedură care va dura circa 60 de zile, deci sunt estimate noi probleme pentru pasageri. Guvernul român se vaită la Bruxelles Ministrul român al Turismului spune că România nu are cum să sancționeze Wizz Air și trimite pasagerii nemulțumiți la Comisia Europeană, respectiv la un site pe care pot depune reclamații. Însă, în Marea Britanie, guvernul a forțat Wizz Air să re-examineze cererile de compensații pentru pasagerii abandonați pe aeroporturi. În februarie 2023, o organizație a consumatorilor din Marea Britanie a decis că Wizz Air este cea mai proastă companie aeriană în ceea ce privește comfortul pasagerilor și îmbarcarea. Media întârzierilor, de 46 de minute, plasa compania tot pe locul I, al doilea an consecutiv.

Un tabloid britanic se bate cu Wizz Air pentru pasagerii abandonați Foto: Facebook Wizz Air
Eveniment

Un tabloid britanic se bate cu Wizz Air

Un tabloid britanic, The Sun, se bate cu Wizz Air pentru pasagerii abandonați prin aeroporturi. Tabloidul se laudă că a obținut mii de lire pentru pasageri prin echipa sa de presiune - „Squeeze Team” - asupra celor de la Wizz. În România, Wizz Air a anulta zborurile Cluj-Lyon și Lyon-Cluj chiar în ziua în care autoritățile române se lăudau că au reclamat compania la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației. Un tabloid britanic se bate cu Wizz Air pentru pasagerii abandonați The Sun scrie că, în trimestrul II din 2023, Wizz Air a obținut un profit de 69 de milioane d elire sterline. „Pasagerii furioși care au fost păcăliți de Wizz Air după întârzieri și anulări au recuperat mii de lire sterline după ce Sun Money a intervenit (...) Echipa noastră a ajutat cinci cititori să recupereze mai mult de 2.000 de lire sterline după ce au avut zboruri anulate sau întârziate. Peter Kieran, în vârstă de 59 de ani, și soția sa Angie, în vârstă de 50 de ani, au așteptat aproape un an pentru a li se returna banii pentru zborurile anulate din vacanța lor din Cipru, în august anul trecut. Cuplul a rămas blocat pe pista aeroportului din Larnaca timp de două ore înainte de a li se spune că zborul a fost anulat, iar pasagerilor li s-a ordonat să coboare din avion. Peter, care conduce o afacere de catering, a trebuit apoi să plătească pentru a zbura la Edinburgh, la aproape 500 de kilometri de casa sa de lângă Lincoln, cu o altă companie aeriană - dar după un an de apeluri telefonice și e-mailuri nu au ajuns nicăieri. După ce Sun Money a intervenit, Wizz Air le-a plătit 859 de lire sterline”, relatează The Sun. Un alt cuplu, al cărui zbor de la Gdansk la Londra a fost anulat, a primit compensări de 658 de lire pentru zborul care i-a adus acasă. „De asemenea, Wizz Air a plătit 489 de lire sterline pasagerilor Suzanne McGettigan și Ștefania Alixandrescu atunci când Sun Money a preluat cazurile lor”, arată tabloidul. Statul român trimite plângeri la Bruxelles În România, în situații identice, statul român se plânge că nu poate face nimic decât să se plângă la Comisia Europeană. Un zbor al Wizz Air a fost anulat sâmbătă, chiar în ziua în care compania aeriană a fost reclamată de România la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației. „Wizz Air a fost reclamată sâmbătă de România, prin Ministerul Transporturilor, la Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, respectiv la instituţia care a oferit licenţa companiei aeriene. Culmea că e în ziua în care secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Bogdan Mândrescu, făcea acest anunț, compania maghiară Wizz Air a lăsat sute de români în aşteptare. Astfel, zborul Cluj-Lyon (decolare la ora 18:25) și Lyon-Cluj (aterizare ora 0:10) a fost anulat. Sute de pasageri au rămas cu "ochii-n soare" atât pe Aeroportul Internațional Cluj, cât și pe Aeroportul francez din Lyon”, relatează Antena 3. Citește și: PNRR, aproape blocat la nivelul UE: opt state nu au depus nici măcar o cerere de finanțare, doar trei țări au depus câte trei. Austria, escrocherie la vedere: a livrat doar 4% din ce a promis

Ministrul Turismului spune că România nu are cum să sancționeze Wizz  Foto: Facebook Ministerul Economiei
Eveniment

Ministrul Turismului nu are cum să sancționeze Wizz

Ministrul Turismului spune că România nu are cum să sancționeze Wizz Air și trimite pasagerii nemulțumiți la Comisia Europeană, respectiv la un site pe care pot depune reclamații. Însă, în Marea Britanie, guvernul a forțat Wizz Air să re-examineze cererile de compensații pentru pasagerii abandonați pe aeroporturi. Ministerul Turismului este condus de Radu Oprea (PSD). El are cazier penal pentru evaziune fiscală, dar a scăpat doar cu amendă după ce a plătit integral prejudiciul din dosar. Citiți și: DOCUMENT EXCLUSIV Radu Oprea (PSD), noul ministru al Economiei, are cazier penal pentru evaziune fiscală: a scăpat doar cu amendă după ce a plătit integral prejudiciul din dosar Ministrul Turismului spune că România nu are cum să sancționeze Wizz Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a anunțat, pe Facebook, că românii care întâmpină diverse probleme cu zborurile Wizz Air pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania. Firma nu poate fi sancţionată de către autorităţile din România, întrucât nu are reprezentanţă în ţara noastră. „MEAT informează că, pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air, cetăţenii români pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania https://eccromania.ro/. Acest site este pus la dispoziţia consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor şi recuperarea prejudiciilor”, a transmis, joi, Ministerul Turismului. Instituţia precizează că Protecţia Consumatorului nu poate interveni şi nu poate aplica amenzi în acest caz, deoarece Wizz Air nu are reprezentanţă în România. Cetăţenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când: întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european; vor să ştie ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European; vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei”, a mai transmis ministerul. Recent, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a avut discuţii cu Didier Reynders, comisarul european pentru justiţie, cu atribuţii privind protecţia consumatorului, despre cursele aeriene ale Wizz Air care au avut întârzieri în ultimul timp sau au fost anulate. Citește și: Cine a îngropat tăierea pensiilor speciale: o judecătoare suspectă de plagiat, fiica unui primar PSD, și un fost consilier al lui Ion Iliescu. Toți judecătorii CCR, beneficiari ai pensiilor speciale

Ghid de recuperat daunele Wizz Air (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Ghid de recuperat daunele Wizz Air

Ghid de recuperat daunele Wizz Air. Lăsat "cu ochii în soare" de Wizz Air, un ieşean s-a încăpăţânat să-şi ia înapoi şi ultimul leu cheltuit pentru biletul pe care nu l-a putut folosi. Ghid de recuperat daunele Wizz Air Reprezentanţii companiei aeriene nu au avut nimic de comentat în instanţă, firma fiind obligată să returneze banii. Dănuţ A. îşi făcuse rezervare pentru zborul Bucureşti – Santorini şi retur, plătind 1.041 lei. Zborul urma să aibă loc pe 28 aprilie anul trecut. Citește și: Directoarea spitalului care a refuzat gravida care a născut pe stradă, economistă fără nici o legătură cu activitatea medicală. Soțul a fost dat afară din ANPC după ce a fost prins băut la birou Orarul acestuia a fost însă modificat de Wizz Air iar ieşeanul a cerut banii înapoi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră