sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: vodafone

8 articole
Economie

Vodafone crește prețurile serviciilor cu 5,8

Vodafone crește prețurile serviciilor cu 5,8%, potrivit unei comunicări trimise de companie clienților vineri. Vodafone crește prețurile serviciilor cu 5,8% "Având în vedere creșterea constantă a costurilor pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice de voce mobilă și date mobile, de telefonie fixă și internet fix, a serviciilor TV (transmisia serviciilor de programe audiovizuale), precum și a serviciilor machine to machine (M2M), vă informăm că, începând cu următoarea factură, prețul acestor servicii va fi indexat cu un procent de 5.8%. Citește și: EXCLUSIV Călin Georgescu are acces, prin intermediul unui ofițer, la documente secrete ale Internelor (părți din planurile de operaționalizare, înzestrare și cercetare-dezvoltare) Aceasta este valoarea indicelui armonizat al prețurilor de consum comunicată de către Oficiul European de Statistică – Eurostat, pentru România, pentru anul 2024. Actualizarea prețului serviciilor și tarifului de reconectare este prevăzută de art. 7.2 din Clauzele Contractuale Principale pentru furnizarea serviciilor Vodafone. Dacă aveți un dispozitiv (ex. telefon) achiziționat în rate de la Vodafone, vă informăm că această creștere nu se va aplica ratelor aferente acestuia.", se arată în mesajul trimis clienților de către companie.

Vodafone crește prețurile serviciilor cu 5,8% (sursa: Facebook/Vodafone Romania)
Vodafone, Orange, Digi și Telekom nu bagă banii în rețeaua 5G Foto: Facebook ANCOM
Eveniment

Vodafone, Orange, Digi și Telekom nu bagă banii în rețeaua 5G

Vodafone, Orange, Digi și Telekom nu bagă banii în rețeaua 5G: acoperirea la nivel național era de doar 32,8%, arată raportul DESI (Digital Economy and Society Index), care monitorizează performanța digitală globală din UE, urmărind progresele înregistrate de statele membre în direcția unei economii și societăți digitale. Citește și: EXCLUSIV Bugetarii ar putea băga România în faliment: au dat statul în judecată pentru salarii și au de încasat miliarde de lei „Dacă nu suntem atenţi şi nu avem un plan pe care să-l discutăm cu operatorii mobili s-ar putea să ne trezim ca această tehnologie să fie majoritară în România după 2027. Dialogul pe care îl avem astăzi cu operatorii ne dă speranţe că, undeva la sfârşitul anului 2026, o să fie o tehnologie majoritară în România. Tranziţia nu este simplă”, declara președintele ANCOM, valeriu Zgonea, în septembrie 2023. Vodafone, Orange, Digi și Telekom nu bagă banii în rețeaua 5G Acest grad slab de acoperire a rețelei 5G este considerat o vulnerabilitate a României. „Două puncte slabe principale sau domenii care trebuie îmbunătățite: A) Competențe digitale de bază: deși România depune eforturi impresionante pentru a crește nivelul competențelor digitale, inclusiv prin reforme majore și investiții semnificative, mai mult de 72% din populație nu are încă competențe digitale de bază. B) Acoperirea 5G Acoperirea 5G se îmbunătățește, dar este încă mult în urma mediei UE (32,8% față de 89,3%)”, se arată în documentul DESI. În mediul rural, acoperirea 5G este de doar 6,3%. Întreaga acoperire 4G/5G este de doar 89%, mult sub media UE. În 2023, ANCOM nota că 1,5 milioane carduri SIM oferă acces 5G, însă ponderea cartelelor SIM 5G în rândul întregii populații este de 7,9% față de 24,6% media UE. În raportul DESI 2023, acoperirea 5G era de doar 26,8%. DESI recomandă României „să întreprindă eforturi suplimentare pentru a sprijini un nivel mai ridicat de ambiție pentru obiectivul 5G”. ANCOM, condus de un lăctuș mecanic de la PSD În noiembrie 2022, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunțat rezultatele licitației pentru acordarea spectrului 5G. Statul ruma să încaseze 432,61 milioane de euro de la cei trei operatori care au licitat, respectiv Orange, Vodafone și Digi. Ulterior, deși nu a participat la licitație, și Telekom a anunțat că va oferi servicii 5G, folosind spectrul radio existent. Președintele ANCOM, instituția care ar trebui să impună progrese în dezvoltarea rețelei 5G, este controversatul Valeriu Zgonea, fost muncitor la căile ferate și student la seral, nepotul securistului Priboi și apărător fervent al Chinei comuniste. Zgonea a terminat facultatea în opt ani. El a scăpat în 2022 de un dosar penal după ce magistrații au eliminat probele SRI. El a fost achitat la Curtea de Apel București în ianuarie 2022 după ce Tribunalul Capitalei îi dăduse în primă instanță o condamnare la 3 ani de închisoare pentru trafic de influență. El era acuzat că a intervenit pentru numirea fiicei unui consilier judeţean în Buzău într-o importantă funcţie publică.

Vodafone scumpește cu 8% facturile serviciilor (sursa: Facebook/Vodafone Romania)
Economie

Vodafone scumpește cu 8% facturile serviciilor

Vodafone scumpește cu 8% facturile serviciilor prin ceea ce numește o "indexare". Vodafone scumpește cu 8% facturile serviciilor "Ne dorim să vă oferim în continuare servicii de calitate pe care vă puteți baza. În contextul majorării constante a costurilor de furnizare a serviciilor de comunicații electronice de voce mobilă și date mobile, de telefonie fixă și internet fix, a serviciilor TV (transmisia serviciilor de programe audiovizuale), precum și a serviciilor machine-to-machine (M2M), vă informăm că, începând cu următoarea factură, vom indexa valoarea serviciilor noastre.", se arată într-o comunicare a companiei către clienți. Citește și: DeFapt.ro a câștigat un proces cu dezvoltatorul imobiliar One United Properties, care cerea prin ordonanță președințială ștergerea a trei articole. Urmează acum procesul pe fond "Deși creșterea indicelui armonizat al prețurilor de consum comunicată de către Oficiul European de Statistică - Eurostat, pentru România, în anul 2023, a fost de 9,7%, indexarea contractuală pe care o aplicăm este de 8%.", mai spune Vodafone. Compania adaugă că indexarea este prevăzută în articolul 7.2 din contractul încheiat de client cu Vodafone.

Portarea numărului într-o altă reţea, catastrofală (sursa: hostx.ro)
Economie

Portarea numărului într-o altă reţea, catastrofală

Portarea numărului într-o altă reţea, catastrofală. Decizia s-a dovedit a fi o afacere proastă pentru o firmă de consiliere juridică. Portarea numărului într-o altă reţea, catastrofală Atunci când a avut nevoie de roaming în Statele Unite, reprezentantul acesteia a avut surpriza să constate că nu poate suna şi nici primi apeluri. Citește și: Secretarul de stat Iulian Fota, care a negociat acordul de securitate cu Ucraina, demis. George Simion a anunțat demiterea, jubilând, cu o zi înainte La reclamaţia trimisă pe mail, i s-a recomandat să sune la call center. În septembrie 2022, SPCJ Eurolex SRL a chemat în judecată societatea RCS&RDS SA. A cerut daune în contul consilierii juridice pe care nu o mai putuse oferi clienţilor americani din cauza nefuncţionării roaming-ului. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Disperare: Vodafone crește unilateral prețurile abonamentelor (sursa: Facebook/Vodafone Romania)
Economie

Disperare: Vodafone crește unilateral prețurile abonamentelor

Disperare: Vodafone crește unilateral prețurile abonamentelor. Situația financiară a Vodafone este tot mai precară. Compania și-a anunțat clienții că le va crește unilateral valoarea abonamentelor. Disperare: Vodafone crește unilateral prețurile abonamentelor Vineri, 22 decembrie, clienții Vodafone persoane juridice au primit printr-un e-mail o "Notificare privind modificarea unilaterală a contractului având ca obiect furnizarea serviciilor de comunicații electronice". Citește și: Vodafone România, în colaps: a concediat un sfert din angajați, are pierderi anuale de sute de milioane de lei și datorii de aproape patru miliarde de lei, cam cât cifra de afaceri Potrivit acestei notificări, "în contextul creșterii costurilor asociate furnizării serviciilor noastre (majorarea costurilor legate de întreținerea și mentenanța rețelelor, efectul pe termen lung al majorării costului energiei electrice, impactul pe termen mediu al creșterii ratei inflației, etc.), dorim să vă informăm că, începând cu factura lunii următoare, prețul lunar al fiecărui abonament de servicii de voce mobilă, date mobile, date fixe, voce fixă și TV va crește cu 1 EURO fără TVA.". Indexare anuală a tarifelor Scumpirea cu 1 EURO, însă, nu este suficientă pentru Vodafone, care anunță în aceeași notificare că introduce noi prevederi în contract: "având în vedere anumite fluctuații ale prețurilor bunurilor și serviciilor pe piață de natură a afecta echilibrul contractual, în vederea restabilirii acestuia, părțile convin ca tarifele pentru serviciile Vodafone să poată fi indexate, cu o frecvență anuală, prin simpla notificare transmisă de către Vodafone odată cu factura, anterior aplicării indexării. Citește și: Vodafone România amenință DeFapt.ro cu procese și cere retragerea unui articol care conține date de la Ministerul de Finanțe despre companie lndexarea se va face în funcție de indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflației, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităților Europene, fără a putea depăși, însă, un procent de 15% pe an.". Denunțare unilaterală a contractului Totuși, Vodafone mai arată în notificare că nu există obligația acceptării noilor prevederi. Citește și: Vodafone, dezastru în toată Europa: creșteri abuzive de prețuri, procese cu consumatorii, 11.000 de concediați, scăderea acțiunilor. Compania, desființată de presa europeană "În cazul în care nu sunteți de acord cu modificările intervenite, puteți să denunțați unilateral contractul într-un termen de 30 de zile de la data primirii prezentei notificări, fără a plăti penalități sau despăgubiri, cu excepția sumelor datorate pentru echipamentele terminale care au făcut obiectul contractului denunțat, dacă decideți să le păstrați.". Notificări privitoare la indexarea anuală a prețurilor au primit și clienții persoane fizice ai Vodafone.

Dezastrul Vodafone: prețuri abuzive, procese, concedieri (sursa: Facebook/Vodafone Romania)
Eveniment

Dezastrul Vodafone: prețuri abuzive, procese, concedieri

Dezastrul Vodafone: prețuri abuzive, procese, concedieri. În Germania, compania Vodafone a fost dat în judecată din cauza creșteri abuzive a tarifelor. În Marea Britanie, CEO-ul companiei a anunțat disponibilizări majore, în toate filialele europene. În Spania, Vodafone și-a vândut deja afacerea unei alte companii. Creștere de preț unilaterală în Germania În luna februarie, Vodafone Germania înregistra o scădere cu 1,8% a veniturilor din servicii. În luna aprilie, majora prețurile pentru toate tarifele de rețea fixă pentru cablu și DSL, cu cinci euro pe lună, fără a da posibilitatea clienților de a renegocia contractele. Citește și: Vodafone România, în colaps: a concediat un sfert din angajați, are pierderi anuale de sute de milioane de lei și datorii de aproape patru miliarde de lei, cam cât cifra de afaceri În jur de zece milioane de clienți au fost afectați. În luna mai Asociația Federală a Organizațiilor Consumatorilor ((VZBV) a catalogat ilegală această creștere de prețuri pentru contractele existente. Deși furnizorul de telecomunicații acorda clienților un drept special de reziliere în cazul creșterii prețurilor, acest lucru nu a fost suficient pentru avocații Asociației. Proces colectiv cu 10.000 de consumatori Din perspectiva lor, compania nu ar fi trebuit să crească unilateral prețurile pentru relațiile contractuale aflate în derulare fără a renegocia cu clienții. Potrivit acestora, furnizorii de servicii impun de obicei prețuri mai mari pentru contracte noi. Citește și: Strategia Vodafone: apelul *555 de 1,29 euro, la care clienții ajung pentru că, la toate numerele de contact cu tarif normal, operatorii sunt „ocupați” Drept urmare Asociația a anunțat că pregătește o acțiune colectivă în instanță contra Vodafone. În doar câteva săptămâni, peste 10.000 de persoane au raportat Asociației abuzuri contractuale. Pe 14 noiembrie, Asociația Federală a Organizațiilor de Consumatori a anunțat demararea procesului intentat Vodafone, la Curtea Regională Superioară Hamm. Milioane de clienți afectați „Un cost suplimentar de cinci euro pe lună reprezintă o mulțime de bani pentru mulți oameni”, a declarat recent șefa Asociației, Ramona Pop, adăugând că acțiunea colectivă îi va ajuta pe consumatori să se apere împotriva abuzurilor contractuale. Citește și: Vodafone România amenință DeFapt.ro cu procese și cere retragerea unui articol care conține date de la Ministerul de Finanțe despre companie „Cum o confruntarea directă cu o companie este o barieră pentru mulți clienți, un proces colectiv le mărește șansele de reușită. Acțiunea colectivă are ca scop să-i asigure pe milioanele de clienți Vodafone că își pot primi banii înapoi direct”, a afirmat Ramona Pop. Dacă verdictul va fi pozitiv, instanța va numi un administrator care va primi banii de la firma și îi va transfera consumatorilor, astfel încât aceștia să nu mai fie nevoiți să se confrunte ei înșiși cu compania. 11.000 de concedieri la nivel european Pe 16 mai, la Londra, Margherita Della Valle, CEO-ul Vodafone, a anunțat că 11.000 de angajați vor fi disponibilizați (aproximativ unu din opt locuri de muncă) din toate filialele europene. Motivul: scăderea numărului de clienți și scăderea profiturilor. „Performanța noastră nu a fost suficient de bună”, a declarat Della Valle, explicând decizia pentru cea mai mare disponibilizare din istoria grupului de telecomunicații. Della Valle a spus că reducerile vor elibera o sumă suplimentară de 100 de milioane de euro, care va fi alocată pentru marketingul necesar revitalizării brandul Vodafone și 150 de milioane de euro, pentru a îmbunătăți experiența clienților. 40%, scădere a valorii de piață Totuși, Della Valle a afirmat că economiile din reducerea locurilor de muncă nu vor atinge obiectivul de reducere a consturilor de 1 miliard de euro, anunțat la finalul anului trecut. În noiembrie 2022, Vodafone și-a redus previziunile anuale de profit, anunțând inclusiv posibilitatea reducerii locurilor de muncă, pentru a face față creșterii facturilor la energie și inflației. În decembrie, compania a numit-o CEO pe Della Valle, în locul lui Nick Read, în mandatul căruia compania înregistrase o scădere de 40% a valorii de piață. Dezastrul Vodafone: prețuri abuzive, procese, concedieri După declarațiile din luna mai a noului CEO, acțiunile Vodafone au mai scăzut cu peste 9%, înregistrând cea mai mare scădere a cotei FTSE 100, investitorii reacționând la prognoza unei scăderi de 1,5 miliarde de euro a fluxului de numerar pentru acest an. „Perfomanța slabă a Vodafone din ultima perioadă este ceva la care piața a ajuns să se aștepte”, a concluzionat Matt Britzman, analist de acțiuni la Hargreaves Lansdown. „Noul director executiv a vorbit foarte mult despre multitudinea de provocări cu care se confruntă în noul său rol. Onestitatea este revigorantă, dar nu suficientă pentru a menține acțiunile în scădere. Piețele vor trebui să vadă rezultate tangibile în anul viitor, înainte de a deveni mai entuziasmate.”, a adăugat Britzman. Vodafone Spania, afacere vândută La sfârșitul lunii octombrie, compania Vodafone a anunțat că își va vinde afacerile din Spania către compania Zegona Communications, pentru suma de cinci miliarde de euro. Potrivit Financial Times, această decizie a Vodafone a fost „cel mai mare pas de până acum în reducerea afacerilor sale europene.” Motivele: profituri slabe în ultimii ani. Veniturile Vodafone Spania au scăzut cu 6,5% față de anul precedent, până la 3,9 miliarde de euro. La sfârșitul lunii iunie 2023, baza de clienți pentru telefonia mobilă scăzuse cu 86.000, iar pentru internet, cu 65.000. Potrivit presei spaniole, pierderea clienților a fost cauzată de concurența celorlalte companii care ofereau prețuri mult mai bune. Majorări unilaterale de tarif și în Spania Recent, Vodafone Spania a comunicat clienților că își va majora toate tarifele cu 4,38% în ianuarie 2024, în conformitate cu politica sa de actualizare a prețurilor în funcție de inflația medie anuală calculată din octombrie 2022 până în septembrie 2023. Compania a aplicat deja această politică anul trecut, când și-a majorat toate ratele cu 8,1% în concordanță cu creșterea inflației. Diferența este că actualizarea prețurilor în 2024 nu va mai da dreptul clienților de a solicita anularea contractului, fără să plătească o penalitate. Filiala spaniolă a Vodafone introdusese în 2022 o clauză prin care și-a modificat contractele de servicii care îi permite să aplice anual la începutul fiecărui an o creștere de preț pe factura echivalentă cu IPC (Indicele prețurilor de consum). Noul proprietar spaniol va reduce prețurile Acest lucru a anulat dreptul clienților de a-și rezilia contractul în următoarele 30 de zile fără nici o penalitate, în cazul oricărei modificări contractuale. „Rețineți că actualizarea prețurilor în conformitate cu IPC nu dă dreptul de a solicita anularea contractului. Prin urmare, dacă vă dezabonați și aveți angajamente restante de permanență, va trebui să plătiți suma corespunzătoare penalității asociate nerespectării”, a indicat Vodafone în mesajul către clienții săi. Totuși, după cum comentează presa spaniolă, această actualizare a tarifelor poate rămâne o măsură temporară. Când Zegona va oficializa achiziția a 100% din Vodafone Spania, fondul a anunțat deja că va schimba politica agresivă de prețuri, axându-se pe abordarea ofertelor low-cost din piață.

Vodafone România amenință DeFapt.ro cu procese (sursa: Facebook/Vodafone Romania)
Economie

Vodafone România amenință DeFapt.ro cu procese

Vodafone România amenință DeFapt.ro cu procese. Vodafone România SA a trimis o notificare prin intermediul unei case de avocați prin care cere retragerea "de urgență" a unui articol despre companie publicat de către DeFapt.ro. Vodafone România amenință DeFapt.ro cu procese Mesajul electronic a fost trimis pe adresa redacției joi seara la ora 19.40 prin intermediul unei mari case de avocatură din București. Citește și: Vodafone România, în colaps: a concediat un sfert din angajați, are pierderi anuale de sute de milioane de lei și datorii de aproape patru miliarde de lei, cam cât cifra de afaceri "În calitate de reprezentanți convenționali ai Vodafone Romania S.A., vă comunicăm notificarea atașată, cu solicitarea retragerii de urgență a articolului publicat pe www.defapt.ro sub titlul .". Citește și: Strategia Vodafone: apelul *555 de 1,29 euro, la care clienții ajung pentru că, la toate numerele de contact cu tarif normal, operatorii sunt „ocupați” Notificarea menționată conține patru pagini și se încheie cu următorul paragraf: "În situaţia în care nu veţi da curs solicitării noastre, vă informăm că Vodafone îşi rezervă dreptul de a se adresa organelor competente în vederea sancţionării persoanelor răspunzătoare pentru afectarea reputației, dar și pentru orice alte prejudicii. În acest sens, ne vom adresa instanței de judecată în vederea obligării persoanelor vinovate la repararea prejudiciului adus Vodafone, dar și Clubului Român de Presă și altor organisme jurisdicționale din domeniul presei. Vă asigurăm că orice demers legal necesar va fi întreprins pentru protejarea imaginii companiei și asigurarea unei informări corecte a publicului.". DeFapt.ro nu poate publica documentul integral, întrucât casa de avocatură menționează în cuprinsul acestuia că "este confidențial".

Strategia Vodafone: *555, numărul cu suprataxă (sursa: Facebook/Vodafone)
Economie

Strategia Vodafone: *555, numărul cu suprataxă

Strategia Vodafone: *555, numărul cu suprataxă. Vodafone România SA a început să supra-taxeze până și convorbirile cu clienții, un serviciu gratuit până de curând. Strategia Vodafone: *555, numărul cu suprataxă Potrivit site-ului Vodafone, sunt patru modalități de contact pentru clienți: "TOBi, asistentul digital Vodafone", magazinele, telefonic și prin clasica scrisoare pe hârtie. Pentru contactarea telefonică, Vodafone România oferă trei numere: celebra "Andreea" de la *222, *228 pentru urgențe care țin de deblocarea telefonului și, mai nou, *555. Citește și: Vodafone România, în colaps: a concediat un sfert din angajați, are pierderi anuale de sute de milioane de lei și datorii de aproape patru miliarde de lei, cam cât cifra de afaceri Andreea și numărul de urgențe sunt tarifate normal sau chiar gratuit pentru numerele din rețeaua Vodafone. *555, însă, costă ceva mai mult. Dar este non-stop. Pe site-ul Vodafone, este prezentat astfel: "Număr cu acces rapid la operator, disponibil non-stop, taxabil cu 1,29 euro pe apel indiferent de durata apelului.Taxarea începe imediat după mesajul informativ cu privire la costul apelului. Rezolvă orice solicitare referitoare la telefonia mobilă.". Oricine a avut experiențe cu TOBi știe că "asistentul digital Vodafone" este pur și simplu inutil, nu rezolvă nici o solicitare și trimite destul de repede la operator. Iar Andreea de la *222 are obiceiul de a-ți oferi foarte muzică "de lift" înainte să facă conversație.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră