sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: viteză

13 articole
Eveniment

Ruta, străbătută cu 50% mai lent decât în 1869

CFR reintroduce trenul de pe ruta București Nord - Giurgiu: călătoria va dura 130 de minute pe traseul București Nord - București Progresu - Giurgiu. Între Gara de Nord și Giurgiu viteza medie va fi de 43 km/h, iar între București Progresu și Giurgiu, viteza medie va fi de 46 km/h. Citește și: După ce Ciolacu și-a abandonat soția în covrigăria din Buzău ca unică asociată, firmei i-au crescut datoriile până la 354.000 de lei. Profitul, modest: 19.000 de lei Punerea în circulație a liniei feroviare București – Giurgiu, inaugurată de peste 15 decenii, ar fi trebuit să fie în luna martie, potrivit termenului estimat inițial de autorități. Ruta, străbătută cu 50% mai lent decât în 1869 Linia de tren București-Giurgiu se redeschide pe 1 iunie, iar CFR Călători va asigura 7 perechi de trenuri/zi, conform unui abubț pe care Autoritatea pentru Reformă Feroviară l-a publicat marți, pe Facebook. Linia de tren București-Giurgiu, inaugurată în 1869 este închisă din august 2005 după prăbușirea Podului peste Argeș de la Grădiștea. Mai sunt zone unde este de lucru, există și restricții de viteză, iar pe linia directă nu vor circula trenuri cu locomotivă și vagoane, ci doar automotoare, din cauză că terenul este slăbit în zona Daia, la 8 km de Giurgiu. Citește și: Muncitorii români, taxați de guvernul social-democratului Ciolacu cu peste 20% în plus peste media statelor dezvoltate din OECD – Claudiu Năsui În anul 1869, când a fost inaugurată oficial linia de cale ferată Bucureşti - Giurgiu, precum şi prima gară a Bucureştilor, Gara Filaret, ruta de 67 kilometri a fost străbătut în 90 de minute.

Ruta București - Giurgiu, străbătută cu 50% mai lent decât în 1869
Horodniceanu învinge din nou poliția rutieră Foto: Europa FM
Eveniment

Horodniceanu învinge din nou poliția rutieră

Procurorul Daniel Horodniceanu, membru al CSM, învinge din nou poliția rutieră: a anulat în instanță sancțiunea pentru că ar fi fost prins conducând cu 169 km/h pe un drum pe care limita era de doar 100km/h, anunță Clujust. Citește și: Care sunt acuzațiile de la Spitalul Sf.Pantelimon: 17 pacienți ar fi fost uciși în 48 de ore prin reducerea dozei de noradrenalină, pentru a se elibera paturile. Unul dintre ei, internat de un an Horodniceanu a câștigat în apel procesul cu IPJ Vrancea – Serviciul Rutier, care în vara lui 2022 i-a suspendat permisul de conducere 90 de zile pentru viteză excesivă de 169 km/h pe un drum național, unde limita e 100 km/h. Horodniceanu învinge din nou poliția rutieră Vicepreședintele CSM, Daniel Horodniceanu, a fost surprins de aparatul radar pe 30.07.2022, ora 15:10, pe DN2E85, km 211, cu viteză de 169 km/h. Fostului șef DIICOT i s-a aplicat sancțiunea principala a avertismentului și sancţiunea complementară a suspendării exercitării dreptului de a conduce pe o perioadă de 90 zile. Măsura aplicată de polițiști a fost contestată în instanța, la judecătoria Panciu, de către procuror, motivând că procesul verbal este netemeinic, în sensul că cele consemnate de agentul constatator nu reflectă realitatea faptică. Astfel a menţionat că nu a condus cu viteză reţinută în cuprinsul procesului verbal contestat. Chițibușăriile procurorului membru al CSM De asemenea, potrivit motivării primei sentinţe, procurorul a mai susținut că procesul verbal a fost nelegal, fiind întocmit cu nerespectarea dispozițiilor art. 16 din OG 2/2001 și că agentul constatator a reținut în cuprinsul procesului verbal că locul comiterii ilicitului civil a fost pe DN2, km 211, fără a indică unde era poziționat aparatul radar în raport vehiculul pe care îl conducea și dacă cinemometrul era staționar sau în mers. Horodniceanu a menţionat că indicarea incompletă a locului săvârșirii pretinsei contravenții atrage sancțiunea nulității absolute a procesului verbal. Magistratul a mai motivat că viteză de deplasare a vehicului pe care îl conducea a fost surprinsă în afară localității, limita de viteză pe respectivul sector de drum fiind de 100 km/h. Inițial, plângerea contravențională a fost respinsă de Judecătoria Panciu, care preciza în motivare că ”nepedepsirea unor atare fapte ar avea drept consecință nu doar înlăturarea caracterului punitiv al sancțiunii, ci mai ales minimalizarea rolului preventiv-educativ al acesteia”. Însă Horodniceanu a câștigat, scrie Clujust, la Tribunalul Vrancea: „Admite plângerea și anulează procesul verbal de contravenție seria PVNX nr.0416096/30.07.2022. Obligă intimatul IPJ să plătească apelantului suma de 40 de lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Definitivă”. Decizia a fost luată la 11 aprilie. Motivarea sentinței nu a fost publicată încă.

O călătorie cu trenul între Cluj și București durează circa zece ore
Eveniment

O călătorie cu trenul între Cluj și București, zece ore

O călătorie cu trenul între Cluj și București, pe o distanță mai mică de 500 de kilometri, durează între nouă și zece ore, scrie Ziarul Financiar. pentru comparație, în Polonia, călătoria între Varşovia şi Gdansk (327 km) durează între două ore şi jumătate şi trei ore şi jumătate, în funcţie de tren. Citește și: Vloggerul Selly, imaginea Poliției Române, a rămas pieton din nou, după ce a fost prins conducând cu o viteză uriașă. Regrete tardive: „Un moment de inconștiență pe care îl regret!” Trenurile circulă cu viteza medie de 93-130 km/oră, de 2-3 ori mai repede decât cele din România. „Sper să plec şi cu domnul Grindeanu cu trenul la mare. Este normală abordarea, nu este una de imagine, de PR, cum se spune, e chiar una de normalitate”, spunea, în iunie 2023, premierul Marcel Ciolacu. O călătorie cu trenul între Cluj și București, zece ore Ce mai arată analiza Ziarului Financiar: În Austria, de la Viena se ajunge la Innsbruck în maximum 270 de minute, pe calea ferată. Distanţa este de circa 500 de kilometri. Trenurile au Wi-Fi ș se deplasează cu viteză medie de 125 km/oră O călătorie cu trenul pe ruta Berlin-Munchen (504 km) durează între patru şi cinci ore. Viteza medie a trenurilor: 100-126 km/oră. Potrivit Ziarului Financiar, operatorul feroviar privat Astra Trans Carpatic s-a plâns că trenurile sale pot circula cu 120 km/oră, dar pe ruta Bucureşti-Timişoara viteza este în medie de 50 km/oră pentru că sunt restricţii de circulaţie și se așteaptă lucrările de modernizare. Viteza medie a celor 1.100 de trenuri de călători care au circulat în România în 2023 a fost de 45,6 km/h, potrivit datelor furnizate Europei Libere de CFR Călători. În 2022, trenurile de călători au înregistrat întârzieri totale de 4.3 milioane de minute. Citește și: Cine este fiica lui Piedone Popescu, pe care acesta ar fi vrut-o europarlamentar: a fost secretară, până a ajuns bugetară la Sectorul 4. Soțul, sărac, dar cu ceasuri de zeci de mii de euro Pentru trenurile de marfă viteza a fost de 15,86 km/h. Trenurile de marfă au înregistrat întârzieri totale de 40.1 milioane de minute

Selly, imaginea Poliției, prins conducând cu o viteză uriașă Foto: Instagram
Politică

Selly, imaginea Poliției, prins conducând cu o viteză uriașă

Vloggerul Selly, imaginea Poliției Române, a rămas pieton din nou, după ce a fost prins conducând cu o viteză uriașă: radarul l-a depistat circulând cu 236 km/h pe autostrada București-Pitești. Este pentru a doua oară când Selly, pe numele lui Andrei Șelaru, a fost prins, exact pe aceeași autostradă, conducând cu viteză excesivă. Citește și: Cine este fiica lui Piedone Popescu, pe care acesta ar fi vrut-o europarlamentar: a fost secretară, până a ajuns bugetară la Sectorul 4. Soțul, sărac, dar cu ceasuri de zeci de mii de euro Prima oară, pe data de 27 iunie 2020, el a fost depistat cu 189 km/h. El a primit amendă și i s-a suspendat dreptul de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile, dar a contestat în instanță procesul verbal. Selly, imaginea Poliției, prins conducând cu o viteză uriașă Printre motivele invocate în contestație era faptul că polițistul a scris urât: „Susține petentul că procesul-verbal contestat, încalcă dispozițiile prevăzute de art. 16 și 17. din OG nr. 2/2001, întrucât nedescrierea în mod lizibil a faptei în sensul indicării datei, orei și locului in care a fost săvârșită, precum și arătarea tuturor împrejurărilor de fapt, ce pot determina în concret starea de fapt, atinge atât nulitatea absolută, cât și nulitatea relativă a procesului-verbal, instanța de judecată neavând posibilitatea în condițiile art.34”. La acel moment, Selly, în vârstă de doar 19 ani, conducea un Mercedes. Acum, el a fost depistat cu 236 km/h la volanul unui Porsche. A fost amendat cu suma de 3.300 de ei și a rămas și fără permis timp de 120 de zile, fiindu-i eliberată dovadă înlocuitoare, fără drept de circulație, potrivit unui comunicat al Poliției Române. De data aceasta însă, vloggerul și-a exprimat public regretele pentru fapta sa. „Nu voi mai merge pe viitor cu o asemenea viteză” „Vreau să confirm informația apărută pe Mediafax, azi am făcut o greșeală, eram pe A1 în drum spre Budeasa și pe o bucată mică de autostradă am mers cu peste 200 hm/h și am fost luat de aparatul radar. A fost un moment de inconștiență pe care îl regret! Am învățat ceva din această situație și nu voi mai merge pe viitor cu o asemenea viteză. Indiferent cât mă grăbeam la filmare, trebuia să realizez că viața e mai presus de orice. Cumva e bine că rămân pieton patru luni, că m-a învățat minte să nu mai fac așa pe viitor”, ar fi scris Selly pe Instagram, potrivit Știrilor Pro TV. În februarie 2023, Selly și actorul Alex Bogdan au acceptat să fie polițiști pentru 24 de ore, urmând pașii obligatorii pe care îi parcurge un agent de poliție de la pregătirea în școală până la intervenția în stradă alături de echipele de la acțiuni speciale. Era un proiect care are menirea să promoveze cariera de polițist și să curețe imaginea Poliției Române

Vălean: Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030 Foto: Club Feroviar
Economie

Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030

Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030, aceasta fiind fiind obligaţie pan-europeană, a declarat, azi, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean. Citește și: La Curtea de Conturi, șoferii și muncitorii primesc spor de gestionarea informațiilor clasificate. Instituția, condusă de un ex-subofițer de poliție, popular denumiți „tablagii” Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030 „Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Asta poartă denumirea de reţeaua transport europeană - TEN-T network. Acest plan conţine hărţi exacte pentru toate statele membre privind infrastructura de transport rutier, feroviar, pentru toate statele membre agreate desigur cu ţările respective, cu obligaţii şi oportunităţi, în sensul în care obligaţiile înseamnă construirea acestor infrastructuri la anumite standarde, inclusiv de inovare, adică introducerea sistemelor inteligente de transport atât pentru calea ferată, cât şi pentru rutier, standarde legate de utilizarea acestei reţele. Pentru că este vorba de cale ferată, de exemplu, toată reţeaua de cale ferată europeană care este principală are standarde de viteză, de exemplu, de 160 de km/oră. Ne uităm la harta de infrastructură a României în această reţea şi vedem care sunt liniile de cale ferată care trebuie să aibă 160 km/oră. Până când? Până în 2030, o altă obligaţie pan-europeană. Reţeaua esenţială trebuie să fie definitivată până în 2030", a menţionat Adina Vălean, la evenimentul "Innovation in EU Transport Policies". România ar trebui să cheltuie 12 miliarde de euro, bani oferiți de UE Potrivit acesteia, mai este o reţea esenţială secundară sau extinsă care are termen de realizare în 2040 şi reţeaua extinsă, care acoperă restul infrastructurii cu termen de realizare în 2050. „Toate acestea au standarde, dar au şi oportunităţi, în sensul în care există finanţare pentru toate aceste oferte. Proiectele au guvernanţă comună, în sensul în care vrei să aplici pentru fondurile de coeziune regională ş.a.m.d. cu un anumit grad de cofinanţare, pentru fondurile de mecanism de interconectare european, când vrei să aplici pentru fondurile din PNRR, de asemenea, proiecte clar definite. Deci, practic, ştim ce avem de făcut, ştim până când, ştim la câte standarde - şi în cazul României ştim că sunt aproximativ 12 miliarde de euro fonduri europene co-finanţare pentru diverse proiecte din această infrastructură cu diverse termene de absorbţie în acest exerciţiu financiar", a mai spus comisarul european pentru Transporturi.

Motivul pentru care judecătorii au decis că nu trebuie să i se aplice o sancțiune unui vitezoman Foto: Facebook
Eveniment

Motivul judecătorii au decis că nu trebuie să i se aplice o sancțiune

În septembrie 2022, un șofer a fost depistat de poliție conducând cu o viteză de peste 100 km/h în localitate, însă judecătorii au decis că nu trebuie să i se aplice nici o sancțiune. Inițial, poliția l-a sancționat pe șofer cu o amendă de 1.305 lei, nouă puncte-amendă şi i-a fost reţinut permisul de conducere, urmând să nu mai poată conduce timp de 90 de zile. Citește și: FOTO Sorina Docuz-Stan, buzoianca foarte apropiată de Marcel Ciolacu, la Paris cu prietena care are contracte cu PSD. Un bărbat înalt, clăpăug și grizonant se ferește de poză Fapta s-a petrecut în localitatea Răscruci, la 10 septembrie 2022, la ora 22.40, iar viteza cu care șoferul conducea era de 103 km/h. Însă judecătorii au decis să anuleze sancțiunea. Motivul: bărbatul se grăbea să-și ducă soția, care era pe cale să nască, la o clinică din Cluj Napoca. Motivul pentru care judecătorii au decis că nu trebuie să i se aplice o sancțiune „Autovehiculul condus de petent era singurul în circulație, pe acea porțiune de drum, la acel moment, cu excepția autospecialei de poliție (...) Petentul nu a contestat starea de fapt reţinută, arătând că a săvârşit sub imperiul cazului fortuit, deoarece se grăbea să o conducă la spital pe soţia sa, însărcinată care era pe punctul de a naşte. Instanţa reţine că această apărare se circumscrie mai degrabă stării de necesitate. Conform art. 1 din O.G. nr. 2/2001, constituie contravenție fapta săvârșită cu vinovăție, stabilită și sancționată prin lege. În continuare, potrivit art. 11 din O.G. nr. 2/2001, caracterul contravențional al faptei este înlăturat în cazul legitimei apărări, stării de necesitate, constrângerii fizice sau morale, cazului fortuit, iresponsabilității, beției involuntare complete, erorii de fapt, precum și infirmității, dacă are legătură cu fapta săvârșită. De asemenea, conform dispozițiilor art. 47 din O.G. nr. 2/2001, în materie contravențională, sub aspectul dreptului material, cadrul normativ general se completează cu prevederile Codului penal. Astfel, potrivit art. 20 alin. (2) C. pen., este în stare de necesitate persoana care săvârșește fapta pentru a salva de la un pericol imediat și care nu putea fi înlăturat altfel viața, integritatea corporală sau sănătatea sa ori a altei persoane sau un bun important al său ori al altei persoane sau un interes general, dacă urmările faptei nu sunt vădit mai grave decât cele care s-ar fi putut produce în cazul în care pericolul nu era înlăturat. Pentru ca această cauză justificativă să fie incidentă în cauză, este necesară îndeplinirea cumulativă a condițiilor prevăzute de textul legal, printre care cerința ca fapta contravențională comisă în stare de necesitate să fie unica modalitate de înlăturare a pericolului. În speță, se reține că modalitatea aleasă de petent pentru înlăturarea pericolului privind sănătatea mamei și a copilului nenăscut, respectiv de a se deplasa cu viteză ridicată pentru a-și transporta soția însărcinată la Clinica Novogyn din Cluj-Napoca, este justificată. Din biletul de ieșire din spital depus la dosar (fila 17) reiese că numita …. a suferit o intervenție medicală constând în „cezariană de urgență segmento-transversală” în data de 10.05.2023, ora 00:00, deci la mai puțin de două ore de la data săvârșirii faptei. Totodată, instanța apreciază că exista o urgență, iar transportarea persoanei însărcinate, cu travaliul declanșat, la unitatea medicală la care s-a efectuat intervenția poate fi considerată unica modalitate de înlăturare a pericolului”, se arată în motivarea instanței, citată de Clujust.

Limitatorul de viteză bate radarul poliției (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Limitatorul de viteză bate radarul poliției

Limitatorul de viteză bate radarul poliției. Un șofer de BMW și-a primit înapoi permisul de conducere ridicat de polițiști pentru că ar fi depășit cu mai mult de 50 km/h viteza maxim permisă în oraș. Limitatorul de viteză bate radarul poliției Șoferul a explicat că era imposibil să fi mers chiar atât de repede. Citește și: EXCLUSIV Pescobar, țepar și cu firma de livrare a produselor sale: a fost obligat de instanță să achite facturile către Foodpanda, timp în care plătește leasing la Ferrari și Lamborghini Probabil obișnuit „să o calce”, își programase computerul de bord să-l avertizeze când atinge 95 km/h. Radarul fie nu fusese folosit corect, fie era defect. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Tatăl șoferului drogat ucigaș, vitezoman agresiv (sursa: Digi24)
Eveniment

Tatăl șoferului drogat ucigaș, vitezoman agresiv

Tatăl șoferului drogat ucigaș, vitezoman agresiv. Mihai Pascu, tatăl tânărului de 19 ani, s-a filmat în timp ce conducea haotic pe o șosea dintr-o localitate, potrivit Digi24. În mașină se mai afla un bărbat. Tatăl șoferului drogat ucigaș, vitezoman agresiv Acest era speriat și îi spunea bărbatului să "o lase mai moale". "La testele adevărate cu Mihai Pascu! Citește și: Tatăl tânărului șofer drogat ucigaș, rechin imobiliar care a amenințat-o cu moartea pentru un teren, spune Monica Tatoiu, care susține că a avut un proces cu Pascu senior Viitorul proiect off-road a' lui Mihai! Las-o, mă, Mihai, las-o, las-o, e rău copilot! Las-o mai moale că m-am albit, lasă să se răcească motorul. Citește și: Avocata PSD Constanța îl reprezintă pe tânărul șofer drogat care a ucis doi pietoni la 2 Mai. Luminița Popescu este și sora subprefectului PSD al Constanței, Marilena Dragnea Las-o, dracu', că sărim podul ăsta, mor de inimă. Am sărit în aer, mă omori", spunea copilotul, în timp ce Pascu conducea cu viteză. Citește și: Ipoteza protecției asigurate de șefii Poliției șoferului drogat de la 2 Mai prinde contur: dispeceratul IPJ Constanța a dat asigurări agenților din teren că „totul e ok”, chiar dacă tânărul nu avea actele mașinii și nici RCA Potrivit unui comunicat de presă trimis către hotnews.ro, părinții lui Vlad Pascu, Mihail Claudiu și Miruna Pascu, își asumă consecințele faptei fiului lor. Citește și: Varianta telefonului salvator pentru tânărul șofer drogat, susținută și de fostul ministru de Externe Baconschi: „Altfel nu-mi explic. Doar îi găsiseră și în bolidul tunat o întreagă «farmacie»” "Căutăm să găsim un echilibru şi dorim să ne oferim sprijinul şi susţinerea pentru tratamentele medicale necesare pentru a veni în ajutorul familiilor greu încercate. Citește și: Părinții tânărului șofer drogat din 2 Mai dădeau bani cu camătă în anii 2000. Dobânda, mai mare decât a acoliților lui Sile Cămătaru. Soții Pascu au și încheiat un contract cu Fluturică, omul lui Sile Nu încercăm să-l absolvim pe fiul nostru de rigorile legii, suntem conştienţi de implicaţiile pe care le va avea această tragedie asupra vieţii lui şi nu încercam să-l ferim de răspunderea pentru faptele sale", mai afirmă părinţii băiatului de 19 ani, adăugând că sufletul le e pustiit şi că trăiesc o suferinţă fără margini.

A ucis cu mașina în sat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

A ucis cu mașina în sat

A ucis cu mașina în sat. O fetiţă de 11 ani a murit iar prietena ei se află în stare gravă la spital după un tragic accident rutier produs ieri în localitatea Domniţa, comuna Ţibana (Iași). A ucis cu mașina în sat Fetiţele, Elena şi Alexandra, colege de clasă, mergeau să îşi cumpere îngheţată, şi se aflau pe marginea şoselei. Deodată, cele două au fost luate în plin de o maşină care circula cu viteză foarte mare. Autoturismul, condus de Catalin Dumbrava, a lovit fetele, a pus la pământ un stâlp electric, a dărâmat o poartă. Citește și: CSM, presiuni pentru a bloca reforma pensiilor speciale: 1.500 de magistrați se vor pensiona dacă le crește „intempestiv” vârsta de pensionare. La ICCJ ar pleca 82 din 104 judecători Apoi s-a oprit în curtea părinţilor Alexandrei, fata care se află în stare gravă la spital. Cele două prietene abia ieşiseră pe poartă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Un polițist din Argeș și-a convins doi colegi să nu-i ia permisul Foto: Facebook Politia Capitalei
Eveniment

Un polițist Argeș convins doi colegi nu-i ia permisul

Un polițist din Argeș și-a convins doi colegi de la Rutieră să nu-i ia permisul, după ce l-au prins cu 143 km/h în oraș. În schimb, la cererea celui prins că încălcase Codul Rutier, a fost sancționată soția șoferului. Un polițist din Argeș și-a convins doi colegi să nu-i ia permisul La sfârșitul anului 2022, Polițiștii Emanuel C. și Marius G. au fost trimiși în judecată pentru fals intelectual și abuz în serviciu. Agentul de poliție Daniel D. a fost trimis în judecată, la începutul anului 2023, pentru două infracțiuni de instigare la fals intelectual și o infracțiune de instigare la abuz în serviciu. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online În schimb, soția agentului a încheiat cu procurorul de caz un acord de recunoaștere a vinovăției. Acordul a fost admis de instanță. Judecătoria Pitești a condamnat-o pe inculpată la un an de închisoare, cu suspendare, pentru complicitate la fals intelectual. În dosarul aflat pe rolul Judecătoriei Pitești, prezentat de Adevărul, apar și o parte din discuțiile purtate de cei trei polițiști. Inițial, unul dintre agenți i-a cerut șoferului vinovat „să aducă alea, că nu merge” (referindu-se la documentele personale, pentru a-l sancționa contravențional n. red.), întrucât „se vede prea bine” (fiind vorba de înregistrările aparatului radar n. red.)”. Acesta s-a opus: "Stai așa. Hai, rămâneți… stai să văd pe cine…hai", se arată în rechizitoriul procurorilor. Și celălalt polițist l-a avertizat: "Se vede și pă… filmare, se vede mult mai bine", dar șoferul-polițist a replicat: "Lasă, mă, că ea e nevasta-mea, e același nume D..., mașina e pă D...”. Apoi l-a întrebat: „Păi, și vrei să mi-l iei mie? (…) că amenda tot io o plătesc". Agentul a continuat să insiste către colegii săi: "Na, viață, e greșeala mea. Încă o dată te rog… ia-i nevesti-mii permisul (…). Ia-i-l, mă, nevesti-mii! Sunteți nebuni… Se apucă G. să vorbească… ce să… e nevastă-mea", se mai menționează în rechizitoriu. Citește și: Dependența de gazele rusești este istorie: în Europa, depozitele de gaze sunt pline în proporție de 62%. România – 50%. Prețurile au scăzut cu 150% față de august 2022 Cei trei polițiști lucrează în continuare la IPJ Argeș.

Geoană lovește iar: locomotivă versus vagon (sursă: Marius Tucă Show)
Eveniment

Geoană lovește iar: locomotivă versus vagon

Geoană lovește iar: locomotivă versus vagon. Aflat într-o ofensivă de imagine pentru o eventuală campanie la prezidențialele de la București din 2024, Mircea Geoană, actual secretar general adjunct al NATO, s-a remarcat din nou cu o zicere din seria celor care l-au făcut celebru. Geoană lovește iar: locomotivă versus vagon "(E o greșeală – n.r.) să crezi că într-un fel există un efect de tracțiune. Faptul că ești parte din piața unică, din UE, din NATO, automat te-ar trage. Nu! Te trage dacă ești ultimul vagon, locomotiva tot timpul va merge mai repede decât ultimul vagon. De fapt și cel care imită nu va fi niciodată mai bun decât originalul", a spus Geoană (minutul 52.30) într-un interviu extins pe care i l-a luat recent Marius Tucă pentru "Gândul". https://www.youtube.com/watch?v=8kbx-8SIwCs&t=3579s Evident, ce voia să spună Geoană este că locomotiva trece întotdeauna prima printr-un punct spațial, urmată apoi de vagoane, de la primul la ultimul. Citește și: FOTO „Kind reminder, Austria”, urare făcută Vienei de europarlamentarul Dragoș Pîslaru (REPER & Renew Europe) Imaginea de gafeur a lui Mircea Geoană a fost cimentată de câteva episoade celebre: vizita la Sorin Ovidiu Vântu înaintea celui de-al doilea tur de scrutin al prezidențialelor din 2009, apelativul "prostănac" pe care l-a primit de la Ion Iliescu în 2005, discursul de învingător de după al doilea tur al alegerilor prezidențiale din 2009 (urmat de înfrângerea după numărarea voturilor), fraza "nici noi nu mai știm câți suntem" - rostită în legătură cu numărul agenților acoperiți.

Trenurile de marfă circulă cu 16 km/h Foto: CFR Marfă
Politică

Trenurile de marfă circulă cu 16 km/h

Un oficial Deutsche Bahn a reamintit, azi, că trenurile de marfă din România circulă cu 16 km/h, în timp ce o bicicletă poate ajunge 36 km/h. Discuția despre viteza trenurilor de călători este purtată de foarte mulți ani, dar, deși dispune de fonduri europene uriașe, situația nu pare să se fi ameliorat. Trenurile de marfă circulă cu 16 km/h „Trenurile de marfă circulă acum cu 16 km pe oră, în timp ce o bicicletă ajunge şi la 36 de km pe oră. În România putem parcurge la nivelul unei luni 8.000 de km, în timp ce, tot într-o lună, în Ungaria putem să parcurgem 25.000-30.000 de km, pentru că viteza de circulaţie este diferită“, a spus Eduard Iancu, CEO la DB Cargo, divizia de transport marfă pe calea ferată a Deutsche Bahn, la o dezbatere organizată de Ziarul Financiar. Situația era identică acum patru ani, în 2018, când problema era semnalată de șeful Ford România, John Oldham. El semnalase problema din 2017, când afirma: „Timpul în care un tren ajunge de la Craiova la Constanța, în port, este de circa 14 ore. Garniturile merg, în medie, cu 17 km/h. Este greu de acceptat. Ne afectează grav competitivitatea”. În 2021, Consiliul Concurenței arăta, într-un document în care recomandă CFR SA să permită operatorilor de transport feroviar să-și aleagă furnizorul de energie, că viteza medie a unui tren de marfă este 16 km/h. „În prezent, tranzitul unui tren de marfă între Constanţa și Curtici durează între 7- 12 zile, în funcție de greutatea cantității transportate”, preciza documentul. Azi, la dezbaterea organizată de Ziarul Financiar, „Economia verde”, ministerul Transporturilor a fost criticat dur. „Sistemul feroviar se confruntă cu provocări multiple, dincolo de faptul că nu prezintă niciun interes pentru oficialii Ministerului Transporturilor. Recoman­darea Comisiei Europene există încă din 2010, când s-a hotărât ca transportul feroviar să devină prioritar. Noi însă alocăm 1 euro pe feroviar şi 10 euro pe rutier“, a spus Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din Europa de Sud-Est. PNRR, speranța CFR Totuși, la 28 august, CFR SA a anunţat luni că a fost semnat primul şi cel mai important contract de finanţare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Acesta vizează modernizarea liniei Caransebeş-Arad. Tronsonul are 162 de kilometri, iar trenurile ar putea circula cu 160 km/h. „Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad va contribui cu siguranță la nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA Sunt porțiuni de zeci de kilometri de cale ferată unde viteza este de sub 10 km/h și locuri în care trenurile staționează și 6-8 ore. În aceste condiții nu sunt rare cazurile în care un tren de marfă parcurge sub 300 km pe zi în România. Citește și: Războiul economic cu Rusia trece într-o nou etapă: Germania a pus mâna pe bunurile gigantului rus Rosneft, companie unde Gerhard Schroeder a fost președinte al CA Drulă ssuține că Grindeanu are fonduri, dar nu le accesează În iulie, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, critica modul în care actualul ministru, Sorin Grindeanu gestionează fondurile PNRR pentru calea ferată. „Cu 1 miliard de euro din PNRR, astfel de lucrări rapide, eficiente și cu beneficiu enorm pentru călători ar putea fi executate pe sute și sute de kilometri de cale ferată. Incompetența PSD ne arată că până și replicarea unui model de succes este prea mult. Din 74 de licitații lansate, 35 au fost anulate fiindcă nu a ofertat nimeni. Pe celelalte a venit câte un singur ofertant. Și mai sunt câteva zeci de astfel de puncte nevralgice aflate în licitație pentru care ar trebui să se depună oferte în luna august”, a arătat Drulă.

Fiu de milionar, 121 km/h urban (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Fiu de milionar, 121 km/h urban

Fiu de milionar, 121 km/h urban. Cum a scăpat "prinţişorul asfaltului" de la Iaşi cu permisul nesuspendat, ba a primit şi bani de la Poliţie, pentru deranj? Fiu de milionar, 121 km/h urban Acuzaţii de "blat" prin omiterea unei semnături pe procesul verbal. Anchetă internă în desfăşurare la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Iaşi, după ce un agent de poliţie pare să fi uitat să semneze o amendă de circulaţie. Citește și: Kiev rezistă, dar răbdarea lui Putin a ajuns la capăt. Există indicii că se pregătește un carnagiu: Kremlinul poate folosi focoase termobarice Sancţiunea cu amendă de 1.305 lei şi suspendarea permisului de conducere pentru o perioadă de 90 de zile i-a fost dată lui Tiberiu Echimov, fiul "regelui asfaltului din Iaşi", Ion Echimov. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră