sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: tunel

7 articole
Eveniment

Porr avansează puternic cu primul tunel la nivel de autostradă

Austriecii de la firma Porr - pe care George Simion îi dorea afară din România - avansează puternic cu primul tunel rutier la nivel de autostradă: un secretar de stat în ministerul Transporturilor a filmat stadiul lucrării și a scris că este bucuros de evoluția lor. Citește și: Statul român, stors de bani de familia procurorului general: câștigă sume consistente din procese pentru salarii mai mari În decembrie 2022, după ce Austria a blocat primirea României în spațiul Schengen, liderul AUR George Simion a făcut un apel la boicotarea firmelor austriece. Însă oficialii ministerului Transporturilor îi laudă acum pe austriecii de la Porr, care lucrează la secțiunea 4 a autostrăzii Pitești-Sibiu, tronsonul Tigveni - Curtea de Argeș, unde va fi realizat un tunel de 1,4 kilometri. Porr avansează puternic cu primul tunel rutier la nivel de autostradă „La acest moment, am depășit două treimi din forajul celor două fire de tunel aferent acestei secțiunii, fiind forați:✅️ 940 metri în Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești);✅️ 830 metri în Tunelul Alina (sensul de mers Pitești-Sibiu);✅️ Totodată, antreprenorul a început lucrările de realizare a radierului aferent Tunelului Alina, fiind deja executați aproximativ 550 metri.Săptămâna aceasta, procentul lucrărilor pe total șantier a depășit 50%, ceea ce mă bucură, având în vedere faptul că termenul de finalizare a lucrărilor este 2027”, a arătat secretarul de stat Irinel Scrioșteanu. Secțiunea 4, Tigveni - Curtea de Argeș, are o lungime de 9,8 km. Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fără TVA) și o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de artă având o complexitate ridicată, respectiv 12 poduri, pasaje și/ sau viaducte, având o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum și un tunel de 1.350 m, în zona de traversare a dealului Momâia, județul Argeș.

Porr avansează puternic cu primul tunel rutier la nivel de autostradă
Tunel Hamas, sub sediul principal UNRWA (sursa: X/Israel Defense Forces)
Internațional

Tunel Hamas, sub sediul principal UNRWA

Tunel Hamas, sub sediul principal UNRWA. Armata şi agenţia de securitate internă din Israel au declarat sâmbătă că au descoperit un tunel al mişcării islamiste Hamas care trece pe sub sediul principal al agenţiei ONU pentru refugiaţii palestinieni (UNRWA) din oraşul Gaza. Tunel Hamas, sub sediul principal UNRWA La rândul său, UNRWA, agenţie pe care Israelul o acuză că este "total infiltrată de Hamas", a subliniat că nu şi-a mai ocupat sediul din 12 octombrie. These findings were found within @UNRWA facilities:Acting on ISA intelligence, the forces discovered a tunnel shaft near an UNRWA school, leading to an underground terrorist tunnel beneath UNRWA's main headquarters. The forces found electrical infrastructure inside the tunnel… pic.twitter.com/n5EWJpyI4o— Israel Defense Forces (@IDF) February 10, 2024 Citește și: România plătește cele mai mici pensii din UE, sub nivelul Bulgariei. Numai Letonia plătește mai puțin pentru pensia minimă, dar mai mult la cea medie. Unele state plătesc 13 pensii pe an Adică la cinci zile după atacul fără precedent al Hamas pe teritoriul israelian, care a început războiul în Gaza, şi a cerut deschiderea unei anchete independente. "Coloana vertebrală" a ajutorului în Fâşia Gaza, potrivit ONU, UNRWA este acuzată de Israel că este "total infiltrată de Hamas" şi că 12 dintre cei 13.000 de angajaţi ai agenţiei au fost implicaţi în atacul de la 7 octombrie 2023 comis pe teritoriul Israelului de mişcarea islamistă palestiniană. În urma acestor acuzaţii, agenţia ONU a concediat cele mai multe persoane vizate de acuzaţii şi a promis o anchetă aprofundată, precum şi urmărirea judiciară a celor vinovaţi. Drept reacţie, mai multe ţări, dintre care donatori importanţi precum SUA, Germania, Regatul Unit şi Suedia, şi-au anunţat suspendarea finanţării către agenţie.

Imagini cu primul tunel de autostradă săpat în stâncă Foto: Facebook CNAIR
Eveniment

Imagini cu primul tunel de autostradă săpat în stâncă

Austriecii de la Porr lucrează în trei schimburi, șapte zile din șapte, la prima autostradă care va traversa Carpații, pe direcția Pitești-Sibiu, tronsonul Tigveni - Curtea de Argeș, arată o filmare distribuită pe Facebook de Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR). Acest lot are o lungime de 9,86 kilometri, iar tunelul de la dealul Momaia are 1.350 de metri. CNAIR a distribuit și imagini cu primul tunel de autostradă săpat în stâncă. Citește și: Maria Grapini, celebră pentru gafele și incultura ei, va vorbi la Biblioteca Centrală Universitară. Șefa BCU, controversata Mirelle Rădoi Până acum, austriecii au săpat 142 de metri pe sensul Sibiu-Pitești al acestui tunel și 80 de metri în portalul din direcția opusă. În decembrie 2022, ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța o campanie de boicotare a companiilor austriece, pentru că guvernul Nehammer blocase primirea României în spațiul Schengen. Imagini cu primul tunel de autostradă săpat în stâncă „Au fost reluate lucrările pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești, Tigveni - Curtea de Argeș (9,86 km), în special la tuneluri! Constructorul lucrează în 4 schimburi pentru a urgenta execuția proiectului. Managerul de proiect ing. Fernando Lopes prezintă aspecte privind lucrările desfășurate la ora actuală”, a arătat CNAIR. „Antreprenorul lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice”, mai precizează această companie. Porr folosește, la acest tunel, metoda austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method), care presupune presupune injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare simultan cu procedura de excavare a stâncii, detonarea, montarea armăturii și căptușirea tunelului. Secțiunea 4 Curtea de Argeș-Tigveni cuprinde 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Autostrada Sibiu – Pitești, împărțită în 5 secțiuni, va avea o lungime de 122 de kilometri. Lucrările la secțiunile 2 și 3 nu au început încă, dar termenul înaintat de autorități pentru finalizarea întregului traseu este anul 2028.

Lecție de la Hamas pentru constructorii metroului Foto: captură video
Eveniment

Lecție de la Hamas pentru constructorii metroului

O lecție de la teroriștii Hamas pentru constructorii metroului bucureștean: cum se sapă o rețea de tuneluri subterane în timp record, sub amenințarea bombardamentelor. Filmarea a fost făcută chiar de Hamas, dar a fost distribută pe rețelele sociale de armata israeliană. Citește și: Rectorul Universității Babeș-Bolyai desființează ministerul Muncii, după ce a recunoscut astrologia și numerologia drept ocupații legale: „Halucinant” Lecție de la Hamas pentru constructorii metroului Potrivit datelor armatei israeliene, acest sistem de tuneluri „se ramifică și se întinde pe o distanță de peste patru kilometri (2,5 mile). Intrarea sa este situată la numai 400 de metri de punctul de trecere Erez - folosit zilnic de locuitorii din Gaza pentru a intra în Israel pentru a munci și a primi tratament medical în spitalele israeliene. Acest sistem de tuneluri a fost un proiect condus de Mohammad Sinwar, fratele liderului Hamas, Yahya Sinwar, și comandantul Batalionului Khan Yunis al Hamas”. EXPOSED: The biggest Hamas terrorist tunnel discovered.This massive tunnel system branches out and spans well over four kilometers (2.5 miles). Its entrance is located only 400 meters (1,310 feet) from the Erez Crossing—used by Gazans on a daily basis to enter Israel for work… pic.twitter.com/RcjK5LbvGL— Israel Defense Forces (@IDF) December 17, 2023 Un reporter The Times care a vizitat tuneluri filmate a scris: „Mai văzusem înainte tuneluri Hamas în Gaza. Tuneluri înguste descoperite sub clădiri și magazii, unde fuseseră ascunse. Acesta este la o scară diferită - intram în el, ca și cum ar fi fost un pasaj pietonal subteran. Nu doar mărimea era frapantă, ci și uniformitatea pereților, panta care cobora gradual și arcurile de beton ordonate care o susțineau. De-a lungul pereților și al tavanului se aflau conducte de apă și de ventilație și cabluri pentru sistemele de electricitate și de comunicații. La fiecare câțiva metri se aflau niște spații de depozitare. Unele încă mai aveau în ele echipamente, cum ar fi buteliile de gaz pentru gătit”. Citește și: Tânără mămică, externată cu copilul în brațe, de la spitalul Baia Mare, în șlapi, halat și lenjerie intimă. Motivul: garderoba se închidea la ora 15.00 Viitoarea linie de metrou M6, de la stația 1 Mai la mall-ul din Băneasa, puțin după aeroportul Băneasa, va avea 6,6 kilometri și ar urma să fie gata în 2027, dar termenul este considerat nerealist.

Tunel Hamas de milioane de dolari (sursa: Times of Israel)
Internațional

Tunel Hamas de milioane de dolari

Tunel Hamas de milioane de dolari. Armata israeliană susţine că a descoperit în timpul ofensivei sale "cel mai mare tunel" pe care Hamas l-a săpat sub Fâşia Gaza şi care duce la doar câteva sute de metri din teritoriul său. Tunel Hamas de milioane de dolari Un fotograf al AFP căruia i s-a permis să meargă acolo a constatat că tunelul era suficient de mare pentru ca prin el să poată trece vehicule mici. Citește și: Și protejata lui Ciolacu, ex-miss Buzău Sorina Docuz-Stan, are un chioșc magic, cu încasări de peste 12 milioane de lei pe an "Această reţea masivă de tuneluri, care este împărţită în mai multe ramuri, se întinde pe mai mult de patru kilometri şi se află la 400 de metri de punctul de trecere Erez" între Israel şi nordul Fâşiei Gaza, au transmis duminică forţele armate israeliene într-un comunicat. EXPOSED: The biggest Hamas terrorist tunnel discovered.This massive tunnel system branches out and spans well over four kilometers (2.5 miles). Its entrance is located only 400 meters (1,310 feet) from the Erez Crossing—used by Gazans on a daily basis to enter Israel for work… pic.twitter.com/RcjK5LbvGL— Israel Defense Forces (@IDF) December 17, 2023 Forţele israeliene spun că tunelul a costat milioane de euro şi a fost săpat ani de zile sub conducerea lui Mohamed Sinwar, fratele lui Yahya Sinwar, liderul Hamas considerat arhitectul atacului din 7 octombrie. Tunelul este echipat cu un sistem de conducte, electricitate, ventilaţie, canalizare, reţele de comunicaţii şi şine. Atacarea Israelului, prioritate pentru Hamas Armata israeliană susţine că a descoperit un număr mare de arme gata să fie folosite în cazul unui atac al Hamas. "Hamas a investit în mod constant şi deliberat sume uriaşe de bani şi resurse în tuneluri teroriste care au un singur scop: să permită atacarea statului Israel şi a locuitorilor săi", a declarat locotenent-colonelul Richard Hecht, purtător de cuvânt al armatei israeliene. "Această reţea strategică de tuneluri de atac (...) a fost săpată intenţionat lângă un punct de trecere menit să le permită locuitorilor din Gaza să călătorească în Israel pentru muncă şi îngrijiri medicale", a adăugat el. "Pentru Hamas, atacarea poporului israelian continuă să fie o prioritate faţă de sprijinirea oamenilor din Gaza", a spus el. West Point: 500 de kilometri de tuneluri Atacul Hamas asupra Israelului, lansat pe 7 octombrie din Fâşia Gaza, a ucis aproximativ 1.140 de persoane, potrivit Israelului, care a promis imediat să "anihileze" grupul armat şi a iniţiat o ofensivă pe teritoriul palestinian care ar fi ucis peste 18.800 de persoane, conform ultimului bilanţ al guvernului Hamas. Poreclit "Metroul din Gaza" de către armata israeliană, labirintul de tuneluri a fost folosit pentru prima dată pentru a eluda blocada impusă de Israel după ce Hamas a preluat puterea în teritoriu în 2007. Sute de tuneluri au fost săpate sub graniţa cu Sinaiul egiptean pentru a transporta oameni, bunuri, arme şi muniţii între Gaza şi lumea exterioară. Într-un studiu publicat pe 17 octombrie, Institutul de Război Modern de la academia militară americană West Point menţionează 1.300 de galerii pe o distanţă de peste 500 de kilometri. Armata israeliană a transmis la începutul lunii decembrie că a descoperit peste 800 de coborâri în tuneluri, dintre care 500 au fost distruse.

Noi scene horror în regia CFR Călători: pasagerii unui tren, blocați într-un tunel, în pădure
Eveniment

Pasagerii, blocați într-un tunel, în pădure

Locomotiva trenului Iași-București Inter Regio 12662 s-a stricat la 30 de minute de la plecare, în zona gării din Bârnova. Pasagerii au stat 40 de minute blocați într-un tunel, în pădure. CFR Călători a avut, constant, întârzieri majore în această vară. Mii sau zeci de mii de pasageri au rămas în căldura sufocantă, fără apă și fără mâncare - datele oficiale lipsesc. Însă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a avut nici o reacție la această situație. Pasagerii, blocați într-un tunel, în pădure Trenul a plecat din Gara Iaşi la ora 14,00 şi ar fi trebuit să ajungă la Bucureşti, conform programului, la ora 21.18. În aproximativ 30 de minute de la plecarea din staţia Iaşi, locomotiva s-a defectat în timp ce trenul se afla în tunelul din apropierea Gării Bârnova. Potrivit călătorilor, aceştia au fost nevoiţi să stea aproximativ 40 de minute în tunel, până când a ajuns de la Iaşi o altă locomotivă care să tracteze trenul până în cea mai apropiată gară. Un pasager al trenului, Doinița, a declarat că oamenii sunt speriați, deoarece nu știu ce se întâmplă și nu au la ei apă și mâncare. În plus, nu au nici posibilitatea de a ajunge la o cale de acces rutieră, trenul fiind blocat într-o pădure. "Am plecat de la Iași spre Galați, cu trenul de pe ruta Iași - București. Am mers jumătate de oră și când am intrat într-un tunel situat în apropiere de Bârnova, trenul s-a oprit brusc. Suntem sute de oameni, mulți dintre noi nu avem nici apă, nici mâncare, într-o pădure. Așteptăm de o oră. Am căutat soluții să ne întoarcem la Iași, dar fiind în pădure nu avem cum ajunge pe jos la stradă", a spus pasagerul, potrivit DC News. Citește și: Cine a îngropat tăierea pensiilor speciale: o judecătoare suspectă de plagiat, fiica unui primar PSD, și un fost consilier al lui Ion Iliescu. Toți judecătorii CCR, beneficiari ai pensiilor speciale Conform declaraţiilor directorului CFR Iaşi Călători, Ioan Grădinariu, trenul a plecat din staţia Bârnova la ora 17,19, înregistrând astfel trei ore întârziere.

Centru urban SF lângă Palatul Culturii (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Centru urban SF lângă Palatul Culturii

Centru urban SF lângă Palatul Culturii. Primăria ieşeană a lansat, la finele săptămânii trecute, prima licitaţie pentru extinderea pietonalului Ştefan cel Mare spre Palatul Culturii, până la Palas, printr-un pasaj subteran. Centru urban SF lângă Palatul Culturii Termenul lucrării pentru acest tunel de 70 de metri ar urma să fie de 30 de luni de la start. Durata mare de timp nu se justifică decât prin eventuale descoperiri arheologice, pentru că la execuţie este prevăzut un termen de 6 luni. Citește și: Probleme în paradisul socialist: „tovărășia” Xi Jinping – Putin este pe sfârșite (The Times) Linia de tramvai va fi mutată integral pe strada A. Panu. Cu tot cu rampele de acces în pasaj, lungimea va ajunge la 340 de metri. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră