sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: terminal

6 articole
Politică

Aeroportul Iași, terminal nou pentru politicieni

Aeroportul Iași, terminal nou pentru politicieni. Noul terminal de pasageri al aeroportului din Iași s-a deschis pentru scurt timp şi numai în parte. Aeroportul Iași, terminal nou pentru politicieni Prezentarea investiţiei a fost făcută cu prilejul vizitei unei delegaţii oficiale venită pe calea aerului de la Bucureşti. Citește și: EXCLUSIV Romarm vinde în străinătate cu 15 euro/kg pulberea pentru muniții scoasă gratuit din Rezerva de Stat și cumpără alta, pentru uzinele românești, cu 40 de euro/kg La Iaşi, drumul spre Piaţa Unirii trece printr-un terminal nou de pasageri şi printr-un muzeu nu la fel de nou, dar proaspăt renovat. Dacă ultimul loc vizitat ieri de lideri liberali veniţi de la Bucureşti a fost sala unde Alexandru Ioan Cuza era ales domn al Principatului Moldovei cu mai bine de de 165 de ani în urmă, astăzi Muzeul de Istorie Naturală, primul a fost T4. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Aeroportul Iași, terminal nou pentru politicieni (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Grindeanu: Fără terminal nou la Otopeni (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Economie

Grindeanu: fără terminal nou la Otopeni

Grindeanu: Fără terminal nou la Otopeni. Construcţia unui terminal nou la Aeroportul Otopeni nu se justifică în acest moment, având în vedere numărul de pasageri, însă trebuie aduse îmbunătăţiri actualului terminal, consideră ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Grindeanu: Fără terminal nou la Otopeni "Aeroportul Otopeni în acest moment trebuie să ajungă, şi sper că va ajunge la sfârşitul anului 2023, la numărul de pasageri dinainte de pandemie. Adică să se recupereze ceea ce s-a pierdut. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online În acest moment, astăzi, când vorbim, pe numărul de pasageri, pe toate studiile, şi avem studii şi de la Banca Mondială şi vi le pot pune la dispoziţie, nu se justifică construcţia unui terminal nou. Că trebuie să fie îmbunătăţiri sunt perfect de acord. La benzile care aduc bagaje, tot ce ţine de buna funcţionare în actualul terminal, clar că trebuie să fie îmbunătăţit. Eu vorbesc de un terminal nou, care înseamnă foarte mulţi bani. Astăzi, când vorbim pe numărul de pasageri pe care îl are Aeroportul Otopeni, nu se nu se justifică. În 5 ani da, posibil, dacă se menţine acest ritm de creştere", a precizat ministrul Transporturilor, duminică, la Digi 24. El a subliniat că au început să fie realizate investiţii astfel încât lucrurile să fie îmbunătăţite pe actualul terminal. Îmbunătățirile, necesare, totuși "Asta nu înseamnă că lucrurile nu trebuie să fie îmbunătăţite pe actualul terminat. Sunt perfect de acord cu dumneavoastră: curăţenie, benzile de adus bagaje, fluxul pasagerilor. Eu când merg vineri seara, de exemplu, când plec în weekend la Timişoara, la acea oră este un vârf de trafic, nu doar pe cursele interne, ci şi externe. Dar aceste investiţii au început să fie făcute şi sper să continue în Aeroportul Bucureşti, inclusiv investiţii în acel burduf, burduful care intră în sau care face legătura cu avioanele. Parte dintre ele trebuie să fie schimbate, sunt depăşite", a subliniat Grindeanu. Citește și: Planul de pace în Ucraina al Papei Francisc, discutat în detaliu cu Zelenski, la Roma. Președintele ucrainean, însă, insistă că nu are nevoie de mediator: Decizia e a noastră, războiul e pe teritoriul nostru Potrivit datelor publicate de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti în luna ianuarie a acestui an, traficul aerian înregistrat pe cele două aeroporturi din Capitală - Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu - a crescut cu 82,2% în 2022, faţă de 2021, până la un număr de 12.610.247 de pasageri. De asemenea, anul trecut, s-au raportat 120.745 de mişcări de aeronave (aterizări plus decolări), în creştere cu 30,7%, de la un an la altul.

Bulgaria, tot mai departe de Gazprom Foto: Twitter Engie
Eveniment

Bulgaria, tot mai departe de Gazprom

Bulgaria, tot mai departe de Gazprom: guvernul de la Sofia va semna un acord pentru a avea acces la terminalele de gaze naturale lichefiate ale Turciei. Bulgaria, tot mai departe de Gazprom Firma bulgară de stat Bulgargaz va semna marţi un acord pe termen lung cu compania turcă de gaze Botas pentru acces la terminalele de gaze naturale lichefiate (GNL) din Turcia şi tranzitul gazelor către frontiera bulgară, a anunţat Guvernul de la Sofia, transmite Reuters. Rusia, care acoperea peste 95% din necesarul de gaze al Bulgariei, a tăiat în aprilie livrările către Sofia deoarece nu au fost efectuate plăţile în ruble. Acum, Bulgaria caută noi surse pentru aprovizionarea cu gaze. A Major Step in SE Europe Regional Energy Security and Cooperation: Turkey Provides Bulgaria with Access to its LNG FSRU Terminals. #energy #security #lng #gas #fsru #turkey #bulgaria #europe #europeanunion https://t.co/PCLhymR8za— Stanislav Velinov (@StanislavIV) January 2, 2023 Luna trecută, ministrul interimar al Energiei din Bulgaria, Rossen Hristov, declara că discuţiile între Bulgargaz şi firma turcă Botas avansează rapid şi speră că va fi încheiat curând un acord. "Negociem pentru a rezerva capacitate de un miliard de metri cubi (bcm) de gaze pe an la terminalele GNL din Turcia şi pentru tranzitul gazelor prin reţeaua Botas către frontiera noastră. Acest acord este extrem de important, deoarece avem suficiente oferte pentru nave de transport GNL. Ceea ce nu avem este un loc în care să le descărcăm. Suntem ferm decişi să nu mai fim dependenţi de Rusia", a declarat Hristov. Bulgaria vrea să rezerve până în 2026 capacitate la terminalele GNL din Turcia pentru a importa un miliard metri cubi de gaze naturale lichefiate pe an. Capacitatea pentru 2023 va fi mai redusă, deoarece deja Bulgargaz a făcut rezervare la un terminal din Grecia. Un acord de rezervare a capacităţii şi de tranzit va permite Bulgargaz să încheie propriile contracte de import de gaze cu producătorii GNL din SUA sau Europa, iar compania nu va mai depinde de gazele ruseşti, a explicat Hristov. Sofia diversifică furnizorii În încercarea de a obţine preţuri mai bune, Bulgargaz s-ar putea alătura negocierilor pe care le poartă deja Botas cu producătorii GNL din SUA şi Europa, a adăugat oficialul bulgar. #Romania and #Bulgaria to be next countries to receive #Azerbaijani #gashttps://t.co/ZI4hakIugC— ACE Group Consultants ???? (@aceconsultants5) December 28, 2022 În prezent, Bulgaria importă un miliard metri cubi de gaze naturale pe an din Azerbaidjan, iar restul necesarului, de aproximativ trei miliarde metri cubi de gaze naturale pe an, sunt acoperite prin importuri de gaze naturale lichefiate din ţara vecină Grecia. Citește și: Ucraina, tot mai eficientă în fața dronelor lansate de Rusia: luni, toate cele 39 de drone lansate de forțele Kremlinului au fost doborâte Conform planurilor Ministerului Energiei, Bulgaria va acoperi o treime din necesarul de gaze prin importuri de gaze naturale lichefiate prin Turcia, o treime prin terminalul GNL de lângă oraşul elen Alexandroupolis, care ar urma să devină operaţional în 2024, şi o treime din livrările din Azerbaidjan.

Germania reduce masiv birocrația Foto: Facebook BWK
Eveniment

Germania reduce masiv birocrația

Germania reduce masiv birocrația pentru a putea importa, rapid, gaze lichefiate, arată agenția Bloomberg. Această țară dorește să-și diminueze rapid dependența de gazele rusești și, într-un an, să fie un jucător major pe piața gazelor lichefiate, explică agenția. Potrivit Bloomberg, legislația care urmează să fie anunțată săptămâna viitoare va reduce de zece ori perioada de timp pentru aprobarea legală a unui terminal de gaze lichefiate. Germania reduce masiv birocrația „Avem șanse mari să facem ceea ce acum este imposibil în Germania - să construim un terminal de gaze lichefiate în aproximativ 10 luni și să-l conectăm la rețeaua germană de gaze”, a declarat ministrul Economiei, Robert Habeck, în orașul-port Wilhelmshaven. „Acesta nu este doar interesul german, ci înființăm o infrastructură care reprezintă securitate pentru Europa”, a mai spus Habeck. Belgium increases LNG capacity for transport to Germany Belgian Prime Minister Alexander de Croo has announced that Belgium will double its LNG capacity to make Europe less dependent on Russian natural gas. This will include increasing supplies to Germany.#StandWithUkraine— intensiv ?? (@Intensiv_Music) May 10, 2022 Până acum, Germania a preferat să aducă gaz prin conducte, o metodă mult mai ieftină decât gazul lichefiat. Invazia din Ucraina a schimbat politica, dar Germania va continua să se asigure că sunt respectate măsurile de protejare a mediului înconjurător. Germany is being forced to choose: energy security or climate goals??????? Germany won't commit to a 20-year LNG supply deal with Qatar, since it puts Berlin's green targets at risk, Reuters reports?And Qatar won't sign a deal at a shorter lengthhttps://t.co/TNjYuSUvan— Stephen Stapczynski (@SStapczynski) May 10, 2022 Probleme în negocierile cu Qatar „Cu mai puține obstacole de depășit, cele patru terminale plutitoare planificate, care în mod normal ar fi gata în ani, ar putea fi instalate până în primăvara viitoare, a spus Habeck. Germania a semnat săptămâna trecută contracte de închiriere a terminalelor cu RWE AG și Uniper SE. Astfel de terminale sunt mai ieftin și mai ușor de pus în funcțiune decât cele de pe uscat, necesitând doar navlosirea unei nave existente, modificări ale infrastructurii din on- și off-shore și o conexiune la rețeaua de conducte a țării. Grafic: Bloomberg Terminalele plutitoare - plusalte două care vor fi construite pe uscat - ar plasa Germania înaintea Marii Britanii în ceea ce privește capacitatea de import degaze lichefiate, fiind doar în urma Spaniei, în UE. Mai multe terminale on-shore sunt în fazele incipiente de planificare. Toate contribuie la obiectivul Germaniei de a reduce ponderea gazului rusesc pe care îl importă la 10% până la jumătatea anului 2024, de la 35% în prezent și mai mult de 50% înainte de invazie”, scrie Bloomberg. Însă Reuters relata, azi, că Germania nu a reușit să ajungă la un acord cu Qatar privind importul de gaze lichefiate. Qatar vrea un acord pe 20 de ani - datorită investițiilor masive pe care le presupune acest export - și ar dori ca gazele trimise Germaniei să nu ajungă la alte state din UE. Citește și: EXCLUSIV Câciu (PSD) a luat împrumuturi cu uluitoarea viteză de 1.286 de euro pe secundă. Cîțu, cu „doar” 1.102 de euro pe secundă, era acuzat de Ciolacu că „amanetează” țara

Construirea terminalului de pasageri va dura 16 luni (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Construirea terminalului de pasageri va dura 16 luni

Construirea terminalului de pasageri va dura 16 luni. Șeful Strabag şi cel al Aeroportului au parafat contractul de extindere a aerogării. Proiectarea şi construirea uriaşului terminal de pasageri vor dura 16 luni. Construirea terminalului de pasageri va dura 16 luni Şase luni şi jumătate după lansarea licitaţiei pentru extinderea aerogării ieşene, directorul firmei câştigătoare şi omologul său de la aeroport au semnat contractul de atribuire a pachetului de proiectare şi execuţie a terminalului de pasageri şi a parcării extinse. Citește și: EXCLUSIV Câciu (PSD) a luat împrumuturi cu uluitoarea viteză de 1.286 de euro pe secundă. Cîțu, cu „doar” 1.102 de euro pe secundă, era acuzat de Ciolacu că „amanetează” țara Romeo Vatră, directorul general provizoriu al Aeroportului Iaşi, a amintit că proiectarea va necesita patru luni, iar construirea propriu-zisă, un an. Johann Poelzl, liderul Strabag SRL, a confirmat că este vorba de o durată totală de 16 luni. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Vin banii europeni pentru Aeroportul Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Vin banii europeni pentru Aeroportul Iași

Vin banii europeni Aeroportul Iași. Cererea de finanțare din fonduri europene pentru extinderea infrastructurii aeroportuare a fost aprobată. Vin banii europeni pentru Aeroportul Iași Prima etapă, care prevede construirea unui terminal de pasageri cu o capacitate de procesare a 3,5 milioane de pasageri pe an și extinderea parcării Aeroportului Iași, va costa 80 de milioane de euro, din care 75 la sută reprezintă fonduri nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Citește și: EXCLUSIV Două MiG 21 LanceR puse pe butuci din cauza kerosenului vândut MApN de un fost asociat al lui Sebastian Ghiță. Afacere de 500 de milioane de lei Celelalte 25 de procente, respectiv 20 de milioane de euro sau 100 de milioane de lei, vor trebui acoperite de regie. Practic, aerogara trebuie să încheie un împrumut de 80 de milioane de lei, restul banilor existând deja în cont. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră