vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: substanțe

4 articole
Mediu

Nici turbinele eoliene din mare nu mai sunt ecologice: eliberează substanțe toxice în apă

Impactul parcurilor eoliene offshore asupra mediului. Parcurile eoliene offshore ar putea elibera în mare peste 200 de substanţe chimice, dintre care multe sunt toxice sau chiar cancerigene, potrivit unui studiu. Impactul parcurilor eoliene offshore asupra mediului Cercetarea a fost realizată de Agenţia germană maritimă şi hidrografică (BSH), în colaborare cu instituții din Franța și Belgia, și a fost publicată în revista Marine Pollution Bulletin. Citește și: Greve ilegale ale procurorilor și judecătorilor ca să-și apere pensiile. Infractorii, favorizați, pentru că prescripția se apropie Studiul nu a stabilit încă volumul de substanțe eliberat efectiv, dar a identificat 228 de substanțe potențial eliberate de parcurile eoliene offshore, dintre care 62 sunt considerate deosebit de relevante pentru mediul înconjurător. Lista include substanțe catalogate de Agenția Europeană pentru Produse Chimice (ECHA) ca fiind toxice, persistente în mediu, cu efecte hormonale sau cancerigene. Unele dintre acestea au capacitatea de a se acumula în lanțul trofic, crescând riscurile pentru ecosisteme și sănătatea umană. Sursele emisiilor chimice Cercetătorii au constatat că 70% dintre substanțele chimice provin din sistemele de protecție împotriva coroziunii, iar 10% provin din uleiuri și lubrifianți. Restul emisiilor sunt generate de agenți de răcire și substanțe folosite la stingerea incendiilor. Soluții propuse pentru reducerea poluării O posibilă metodă de monitorizare ar fi măsurarea concentrațiilor substanțelor înainte de construcție și pe parcursul funcționării parcurilor eoliene offshore, susține BSH. Studiul sugerează că anumite emisii ar putea fi reduse prin utilizarea de sisteme alternative de protecție anticorozivă, adoptarea de sisteme de răcire închise, folosirea de materiale biodegradabile în exploatare. Lipsa unor standarde internaționale clare „Cu toate acestea, lipsesc standardele specifice industriei, cum ar fi cele existente în transportul maritim”, a declarat BSH într-un comunicat emis la Hamburg. În Germania, legislația obligă deja dezvoltatorii de proiecte să prezinte, încă din faza de planificare, un plan privind emisiile potențiale și metodele de reducere a acestora. Necesitatea unor linii directoare la nivel global Autorii cercetării subliniază importanța unei colaborări interdisciplinare pentru a dezvolta standarde comune la nivel internațional. Ei speră că viitoarele studii vor putea stabili cantitatea reală de substanțe eliberate de parcurile eoliene offshore în mediul marin.

Impactul parcurilor eoliene offshore asupra mediului (sursa: bsh.de)
Sancțiuni mai dure pentru șoferii periculoși (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

Sancțiuni mărite pentru conducere fără permis și alcool la volan, recomandă Avocatul Poporului

Sancțiuni mai dure pentru șoferii periculoși. Un raport special privind siguranța rutieră, prezentat de adjunctul Avocatului Poporului, Mircea Criste, propune înăsprirea pedepselor pentru conducerea fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor interzise. Sancțiuni mai dure pentru șoferii periculoși Potrivit raportului, ar trebui majorate limitele sancţiunilor pentru conducere fără permis, sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe interzise. Citește și: Secretariatul General al Guvernului, plăți lunare astronomice pentru cazarea demnitarilor. Lista beneficiarilor, secretizată De asemenea, Mircea Criste a subliniat importanța introducerii în legislație a „regulii fermoarului”, care presupune înaintarea alternativă a vehiculelor în zonele unde benzile de circulație se restrâng. Raportul propune ca purtarea căștii de protecție omologate să devină obligatorie nu doar pentru motocicliști și conducătorii de mopede, ci și pentru bicicliști și utilizatorii de trotinete electrice. Cursuri de legislație rutieră pentru toți conducătorii Pentru a reduce accidentele, se propune introducerea obligativității de a urma cursuri de legislație rutieră pentru toți cei care doresc să circule pe drumurile publice, indiferent de tipul de vehicul. Raportul mai include propuneri precum prelungirea perioadei de instruire a șoferilor, inclusiv pentru cei care aleg cutia de viteze automată, precum și instruirea suplimentară privind stilul de condus. De asemenea se propune extinderea testării psihologice pentru a identifica factorii care influențează comportamentul rutier riscant. Infrastructura rutieră, o altă prioritate Raportul atrage atenția asupra stării infrastructurii rutiere: marcaje, iluminat, trotuare pentru pietoni, piste pentru bicicliști și interzicerea parcărilor pe trotuar. Se recomandă verificarea conformității tehnice a indicatoarelor rutiere și sporirea numărului de echipaje de poliție, mai ales pe drumurile naționale și lângă școli. Măsuri pentru fluidizarea traficului Raportul susține stabilirea de trasee alternative în sezonul estival și controale mai stricte pentru transportul cu utilaje de mare tonaj. Deputatul Gal Karoly a declarat că România se confruntă cu mobilitate redusă, trafic intens, comportament agresiv și un parc auto învechit, subliniind nevoia de investiții în infrastructură și pregătirea mai bună a șoferilor.

Substanțe psihoactive la volan, clarificări noi (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

Substanțe psihoactive la volan, clarificări noi

Substanțe psihoactive la volan, clarificări noi. Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a stabilit că simpla prezență a substanțelor psihoactive în probele biologice nu este suficientă pentru a considera că un șofer a comis o infracțiune. Este necesar să se demonstreze că aceste substanțe au afectat capacitatea de a conduce. Substanțe psihoactive la volan, clarificări noi Potrivit ÎCCJ, pentru a dovedi infracțiunea de conducere sub influența substanțelor psihoactive, prevăzută de art. 336 alin. (2) din Codul penal, este necesar: Citește și: Hidroelectrica a plătit 16 milioane de lei pentru sponsorizări, arată Burduja. Pe ce a cheltuit banii compania de stat: „Proiectul Sfântul Paisie” Prezența substanțelor psihoactive în probele biologice. Dovada că acestea au afectat capacitatea de a conduce. "Este necesar să se constate atât prezența substanței psihoactive, cât și aptitudinea acesteia de a afecta capacitatea de a conduce a autorului faptei," se arată în decizia ÎCCJ. Prag valoric pentru droguri Controversele legate de interpretarea infracțiunii au apărut din cauza lipsei unui prag valoric pentru consumul de substanțe psihoactive, așa cum există pentru alcool (0,80 g/l alcool pur în sânge). Reclamanții susțin că: "Simpla prezență a substanțelor în cantități infime nu înseamnă automat afectarea capacității de a conduce." În practică, au existat cazuri în care șoferii au fost condamnați, deși consumaseră medicamente uzuale sau spray-uri nazale care conțineau urme de substanțe psihoactive. Diferențe între instanțe: condamnări versus achitări Deciziile instanțelor din România au fost divergente Unele au dispus condamnarea, chiar dacă expertizele au arătat că șoferii nu se aflau sub influența substanțelor. Alte instanțe au decis achitări în situații similare. Examenele clinice și expertizele medico-legale au relevat adesea păstrarea capacităților normale de conducere, în ciuda prezenței unor cantități mici de substanțe psihoactive. Consumul anterior: o altă problemă Un alt aspect discutat este persistența substanțelor psihoactive în organism. Acestea pot fi detectate zile sau săptămâni după consum, fără a mai avea efecte psihoactive la momentul conducerii. În astfel de cazuri, expertizele medico-legale devin esențiale pentru stabilirea vinovăției. Ce prevede Codul penal? Articolul 336 alin. (2) din Codul penal prevede pedepse în funcție de gradul de infracțiune. 1-5 ani de închisoare sau amendă, pentru persoanele aflate sub influența substanțelor psihoactive care conduc un vehicul ce necesită permis.

Puii galbeni din magazine - controversa toxicității (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Puii galbeni din magazine - controversa toxicității

Puii galbeni din magazine - controversa toxicității. Se susţine sau nu teoria "puiului vopsit", lansată de şeful ANPC, care între timp a demisionat din funcţia de conducere? Puii galbeni din magazine - controversa toxicității Mai multe voci din industria locală, dar şi din instituţiile cu atribuţii de control, au dezminţit acuzaţiile lui Horia Constantinescu şi le-au numit "aberaţii" şi "elucubraţii". Citește și: PSD, blat cu Piedone: candidat la Sectorul 5 va fi un obscur consilier social-democrat, remarcat prin atacuri împotriva primarului PNL Ciucu și prin faptul că deține patru apartamente Între timp, la Iaşi, la fel ca în mai toată ţara, ieri dimineaţă erau controale planificate în abatoarele de păsări şi s-au luat probe pentru Salmonella. Dar şefii de ferme nu-şi fac griji. Ei spun că problema este alta. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră