vineri 21 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: stb

20 articole
Investigații

STB și CJ Ilfov plătesc "Gândul"

STB și CJ Ilfov plătesc "Gândul". Daniel Istrate, instalat șef la Societatea de Transport București (STB) prin influența liberalului Hubert Thuma, a acordat un contract de 50.000 de euro unei firme controlate de Radu Budeanu, deținătorul trustului de presă "Gândul". STB și CJ Ilfov plătesc "Gândul" Tot firma lui Radu Budeanu a fost contractată de Consiliul Județean Ilfov, condus de liberalul Hubert Thuma, pentru a publica minimum nouă articole în trei luni pe site-ul gandul.ro pentru suma de 12.000 de euro. Citește și: EXCLUSIV Biroul directorului STB, refăcut integral cu dotări de lux în valoare de 153.000 de euro. Sindicatele vor salarii mai mari Așadar, 1.333 de euro pentru fiecare articol publicat. DeFapt.ro a dezvăluit că STB, la finalul anului trecut, a contractat lucrări de 153.000 de euro pentru amenajarea "zonei biroului managerial", adică acolo unde își desfășoară activitatea liberalul Daniel Istrate. Banii pentru Budeanu trebuie să reducă accidentele Compania Gândul Media Network, controlată de afaceristul Radu Budeanu, a primit la finalul anului trecut un contract de 250.000 lei, echivalentul a 50.000 de euro, de la Societatea de Trasport București (STB). Datele din Sistemul Electronic de Achiziții Publice arată că firma lui Radu Budeanu va oferi un pachet de servicii media în care sunt incluse: "servicii de creatie si productie video - campanii media online si TV - campanie social media - Facebook, Instagram, TikTok - Servicii productie media". Această campanie este justificată de STB prin faptul că a crescut numărul de accidente rutiere și al incidentelor cauzate de neatenția participanților la trafic. "Scopul principal al campaniei este prevenirea şi reducerea accidentelor în proximitatea mijloacelor de transport în comun şi promovarea unui comportament responsabil atât din partea călătorilor, câr şi a altor participanţi la trafic", susține STB în cererea de ofertă. Comunicate de presă în gandul.ro Societatea de Trasport București, aflată în subordinea Consiliului General al Municipiului București, este condusă de Daniel Istrate, care a fost numit pe funcție la propunerea liberalului Hubert Thuma, președintele CJ Ilfov. Instituția condusă de Hubert Thuma a contractat la rândul ei firma lui Radu Budeanu pentru a se promova pe site-ul gandul.ro. Contractul a fost atribuit la finalul lunii octombrie 2024, atunci când CJ Ilfov a cerut să îi fie publicate câte trei comunicate de presă lunar, timp de trei luni, pentru suma de 12.000 de euro. 1.333 de euro pentru un comunicat "Oferta lunara Minim 3 materiale de comunicare lunar redactate si difuzate pe platforma online www.gandul.ro Materiale de comunicare vor fi difuzate si pe pagina de Facebook a platformei online www.gandul.ro Materialele vor fi publicate pe Homepage-ul site-ului cu o pozitionare premium unde vor ramane 24 h, dupa care vor intra in sectiunea de comunicate de presa. Materialele vor fi marcate cu P ( publicitate) La sfarsitul fiecarei luni se vor trimite rapoarte cu monitorizarea materialelor publicate”, se menționează în anunțul de atribuire al contractului. Practic, CJ Ilfov a plătit câte 1.333 euro pentru publicarea unui comunicat de presă. În martie 2024, CJ Ilfov a atribuit firmei Gândul Media Network un alt contract în valoare de 28.000 de euro pentru servicii de informare și promovare on-line.

STB și CJ Ilfov plătesc "Gândul". În imagine, șeful CJ Ilfov, Hubert Thuma (sursa: Facebook/Hubert Thuma)
Biroul directorului STB, dotări de lux (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Investigații

Biroul directorului STB, dotări de lux

Biroul directorului STB, dotări de lux. Daniel Istrate, directorul general al Societății de Transport București (STB), a comandat lucrări de amenajare interioară pentru "zona biroului managerial" în valoare de 153.000 de euro. Contractul a fost atribuit firmei Alcoor Smart Group, o societate care a trecut de la activități ale portalurilor web la lucrări de construcții ale clădirilor rezidențiale și nerezidențiale. Citește și: Vicepremierul Marian Neacșu și-a făcut protejata deputată PSD. Silvia Mihalcea, alături de Neacșu încă de la nunta fiului lui Dragnea Contactat de către DeFapt.ro, directorul Daniel Istrate a spus inițial că este vorba de o lucrare mai amplă. Confruntat cu informații, directorul a refuzat să dea vreun detaliu motivând că este bolnav. Biroul directorului STB, dotări de lux Daniel Istrate a ajuns director general al STB în septembrie 2023 cu susținerea directă a liberalului Hubert Thuma, președintele CJ Ilfov, care în acea perioadă deținea și funcția de președinte interimar al PNL București. Situația financiară grea a Societății de Transport București nu l-a împiedicat pe directorul general Daniel Istrate să cheltuie pentru propriul confort la locul de muncă. Astfel, în data de 28 noiembrie 2024, STB a anunțat că a atribuit un contract de 767.000 lei, echivalentul a 153.000 de euro, pentru "lucrări de amenajare interioară etaj 7 – zona Birou managerial din sediu STB SA". Uși de sticlă, tapet texturat, tavan suspendat Contractul a fost atribuit firmei Alcoor Smart Group din Sectorul 6. Lucrările prevăd recompartimentarea spațiilor prin folosirea de pereți din gips carton, cât și de pereți din sticlă securizată. Tavanul fals va fi înlocuit cu un altul, suspendat, din lamele. Ușile din lemn vor fi înlocuite cu uși fără toc și cu uși din sticlă securizată. Se vor mai monta jaluzele din lemn la ferestre și uși, pe ziduri se va lipi un tapet texturat, mocheta și aparatele de aer condiționat vor fi înlocuite cu alte noi etc. "Acum m-ați nimerit și răcit" Contactat de către DeFapt.ro, directorul Daniel Istrate a dat de înțeles că nu ar ști ce lucrări se fac în zona biroului său de la etajul 7. "Ce birou amenajăm noi la etajul 7? Nu știu, acum sunt în medical și de aia… Trebuie să verific ce se face aici. Zugrăvim, am schimbat și jos la recepție, sunt mai multe lucrări în clădire", a declarat directorul STB. Întrebat dacă nu i se pare anormal ca într-o perioadă dificilă financiar să risipească 153.000 de euro, directorul Daniel Istrate s-a eschivat: "Nu știu ce să spun acum. O să verific, că nu știu exact pe dinafară. Acum m-ați nimerit și răcit. Vorbim când vreți dvs., vă aștept să stăm de vorbă de săptămâna viitoare". DeFapt.ro a încercat să obțină un punct de vedere și de la primarul Nicușor Dan, dar fără succes.

Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni Foto: Inquam/Octav Ganea
Politică

Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni

Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni: Societatea de Transport București (STB) ar putea falimenta, urmare a unui acord dubios din 2020, arată Club Feroviar. În esență, este vorba de angajamentul STB de a cumpăra 40 de tramvaie de la Electroputere VFU asociată cu Reloc SA (ambele din Grupul Grampet al lui Gruia Stoica). Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni Printr-o decizie judecătorească adoptată la 5 decembrie, STB este obligată să achiziționeze aceste tramvaie și să plătească daune zilnice de 307.000 de euro. Dar societatea nu are bani în cont nici să cumpere aceste tramvaie, nici să achite daunele uriașe. Citește și: Un an de la ultima cerere de plată depusă de România în cadrul PNRR, care n-a fost aprobată nici azi. Celelalte cereri de plată depuse în decembrie 2023, aprobate „Trebuie menționat faptul că tramvaiele pe care STB este obligată să le cumpere sunt produse în Rusia, lucru recunoscut chiar de conducerea societății din Pașcani (vezi facsimil). Mai mult, prețul unui tramvai care ar urma să fie cumpărat de STB este de până la trei ori mai mare decât cel al tramvaielor livrate în Rusia de aceeași firmă”, explică Club Feroviar. Licitația a fost lansată de STB în septembrie 2019, dar între timp Firea falimentase deja bugetul Capitalei. Câștigătorul ei a fost anunțat în iulie 2020, când director al STB era Hazem Kansou, acum numit de PSD în fruntea companiei de stat Radiocom. În 2022, primarul Nicușor Dan a sesizat DNA cu privire la licitația făcută de STB pentru achiziția celor 40 de tramvaie de la firma Electroputere VFU Pașcani. Tramvaie scumpe, prea scurte, din Rusia Ce semne de întrebare ridica Nicușor Dan, într-o postare pe Facebook: De ce conducerea STB reprezentată de la acea dată a continuat demersurile pentru finalizarea procedurii de achiziție, deși la momentul aprobării raportului de procedură nu avea alocate fondurile necesare în conformitate cu prevederile legale? De ce STB a decis încă din anul 2019 să achiziționeze tramvaie de 18 metri în contextul în care fluxul de călători ar justifica o nevoie de tramvaie mai lungi? Opțiunea STB a fost pentru VFU Pașcani care aducea componente din Rusia și vindea apoi la prețuri majorate. În aprilie 2024, Nicușor Dan arăta că „nu există normă legală în acest moment pentru a cenzura un operator economic care vine cu produse din Rusia, din păcate…nu e pe lista de sancțiuni”. „La sfârșitul anului 2020, eu am spus că această achiziție nu e ste utilă și prețul pentru unul de 18 metri e mult prea mare, e aproape cât unul de 36 de metri”, a mai spus el.

Parcul STB va fi mărit cu peste 10%, anunță Nicușor Dan Foto: Facebook
Eveniment

Parcul STB va fi mărit cu peste 10

Parcul STB de autobuze, troleibuze și tramvaie care circulă în Capitală va fi mărit cu peste 10% când începe școala, anunță Nicușor Dan, primarul general al Bucureștiului. Citește și: Pensionara cu pensie de 280.000 de lei care conduce Avocatul Poporului, tupeu colosal în legătură cu recalcularea pensiilor: Analizăm criticile formulate, vă anunțăm noi când e ceva În plus, abonamentele pentru elevii care beneficiază de gratuitate pentru transportul public vor fi eliberate online, iar pe Magheru se va înființa o nouă bandă unică. Parcul STB va fi mărit cu peste 10% „Parcul STB de autobuze, troleibuze și tramvaie care circulă în Capitală va fi mărit, astfel că vom avea pe străzi 1.389 de vehicule, față de 1.250, câte au circulat în timpul vacanței de vară. De asemenea, eliberăm online abonamentele pentru elevii care beneficiază de gratuitate pentru transportul public. Acestea pot fi descărcate de pe aplicația BiletTB. Elevii pot circula gratuit atât în București, cât și prin localitățile din județul Ilfov. De gratuitate beneficiază elevii din învăţământul acreditat/autorizat, preşcolar, primar, gimnazial, liceal, special, profesional şi postliceal, care frecventează o unitate de învăţământ din Municipiul Bucureşti sau Județul Ilfov. Administrația Străzilor s-a concentrat în această perioadă pe refacerea marcajelor în jurul școlilor. Echipele au lucrat în zonele unităților de învățământ, de exemplu grădinițele 154 și 70, școlile 146, 311, 307, 179, liceele „George Enescu”, „Dimitrie Gusti”, colegiile „Emil Racoviță” și „Mihai Bravu”.Totodată, au fost reparate gardurile școlare, pentru protecția elevilor și s-au înlocuit indicatoarele deterioarate. În plus, din această lună vom avea o nouă bandă unică pe bulevardul Magheru, iar alte noi trasee rapide vor fi create până la sfârșitul anului”, a scris edilul-șef al Capitalei.

Noile autobuze STB golesc metroul, spune liderul de sindicat Marian Artimon, care candidează pentru PSD Foto: Facebook
Politică

Noile autobuze STB golesc metroul

Pesedistul care conduce sindicatul Metrorex, Marian Artimon, recunoaște că noile autobuze și troleibuze aduse în mandatul lui Nicușor Dan golesc metroul, care circulă tot mai prost. Artimon este lider al Sindicatului Liber de la Metrou și candidează pe o poziție eligibilă pe listele de candidați PSD pentru Consilul General al Capitalei. Metrorex este în subordinea ministerului Transporturilor, condus de pesedistul Sorin Grindeanu. Citește și: Piedone pare că s-a predat: „Că voi fi primar la Capitală sau că nu voi fi… Dumnezeu știe!” Noile autobuze STB golesc metroul „Suntem concurați mai nou, prin prisma faptelor, și de către STB. Oamenii au adus mașini și troleibuze noi și constatăm că există trasee pe care bucureștenii încep să prefere STB, în dauna serviciilor Metrorex și în ciuda aglomerației din trafic. În zona Străulești, spre exemplu, concurența se simte deja, iar Metrorex a pierdut mulți călători. Oamenii preferă confortul din noile troleibuze intrate în trafic și apreciază faptul că există două noi linii ce leagă zona lor de Piata Unirii și apelează mai nou la STB”, a spus Artimon pentru site-ul bugetul.ro. El a arătat și faptul că s-au înrăutățit condițiile de circulație cu metroul. „Îi avertizez pe bucureșteni că în aceste condiții călătoria cu metroul se va înrăutăți. Deja resimte această realitate și bucureșteanul de rând. Intervalul de succedare al trenurilor de metrou e mare, de cele mai multe ori de zece minute și mai bine, tocmai fiindcă numărul de trenuri in exploatare este sub cel necesar. Apoi, gradul de confort a scăzut. Noile garnituri promise întârzie, se pare fiindcă nu exista banii necesari. Toată lumea știe că durează cel puțin șase luni testarea noilor garnituri până la intrarea lor în serviciu. Dacă ar sosi acum măcar șase garnituri noi, am putea spera ca de la 1 ianuarie să circulăm mult mai bine. Dar nu se va întâmpla asta!”, a arătat Marian Artimon.

Cardurile de călătorie vor putea fi încărcate la staţiile SelfPay Foto: Romaniatv.net
Eveniment

Cardurile de călătorie vor putea fi încărcate la staţiile SelfPay

Cardurile de călătorie cu transportul în comun din București vor putea fi încărcate la staţiile de plată SelfPay, terminalele digitale care se află în marile reţele de retail, pieţe, benzinării, sedii ale băncilor partenere, primării şi alte instituţii publice, a anunțat, azi Societeta de Transport București (STB), într-o postare pe Facebook. Citește și: Grindeanu a dat Portul Constanța pe mâna unei foste laborante care analiza solul. A absolvit o facultate privată și se laudă că a lucrat în Marea Britanie, dar veniturile erau ridicol de mici Noul sistem de plată va fi disponibil din 19 februarie. Cardurile de călătorie vor putea fi încărcate la staţiile SelfPay „Creştem calitatea transportului public atât prin înnoirea parcului de vehicule, cât şi prin mijloace accesibile de plată a titlurilor de călătorie. Diversificăm metodele de plată, creştem accesibilitatea şi oferim soluţii pentru toate categoriile de călători", a declarat Daniel Istrate, directorul general al STB SA, într-o postare pe pagina de Facebook a societăţii. În total, STB va pune la dispoziţie 1.912 staţii de plată SelfPay - în Bucureşti şi în Ilfov - de unde va putea fi reîncărcat cardul ACTIV, atât cu plata cash, cât şi cu cardul bancar. În prezent, STB SA pune la dispoziţia călătorilor mai multe metode de plată, respectiv direct la validator cu cardul bancar contactless sau cu telefonul, YouthTB, platforma online STB, aplicaţia 24Pay, SMS, automate şi puncte de vânzare. Gabriela Firea, fost primar PSD al Capitalei între 2016 și 2020, și-a asumat, într-o postare pe Facebook, toate proiectele lui Nicușor Dan: autobuze, tramvaie și troleibuze noi, modernizarea rețelei de termoficare și stația de epurare Glina 2. Postarea este însoțită de 39 de fotografii, Firea apărând în majoritatea imaginilor.

Bebe Niță, pesedistul care a bruiat conferința de presă de joi a lui Nicușor Dan
Politică

Pesedistul care a bruiat conferința de presă de joi a lui Nicușor Dan

Pesedistul care a bruiat conferința de presă de joi a lui Nicușor Dan este luptărorul de kickboxing Bebe Niță, pus de Gabriela Firea șef la STB, companie subordonată primăriei Capitalei. Citește și: Agramații PSD-ului și ai lui Robert Negoiță: mesajele anti-Nicușor Dan de la protestul organizat de primarul Sectorului 3 aveau virgulă între subiect și predicat Bebe Niță este, potrivit ultimei declarații de avere, consilier PSD în Sectorul 3 și director al Clubului Sportiv al Societății de Transport București (STB). Pesedistul care a bruiat conferința de presă a lui Nicușor Dan În anul fiscal 2022, el a câștigat de la acest club sportiv 59.022 lei, pe an. De la primăria Sector 3 a mai încasat peste 13.000 de lei, în calitate de consilier local. Soția sa lucrează tot la STB, de unde a câștigat, în anul fiscal 2022, 43.395 de lei pe an. Citește și: FOTO Incredibil: muncitorii care renovează Academia de Poliție au organizat un grătar în curtea instituției. Între timp, noaptea trecută, alți studenți ai Academiei au făcut toxinfecție „Bebe Niţă” a întrerupt, joi seară, conferinţa de presă a primarului general al Capitalei Nicuşor Dan organizată în Primăria Capitalei pe tema retrocedării din Parcul IOR. În conferință, Nicușor Dan l-a acuzat pe Robert Negoiță că a distrus orice șansă ca terenul să fie recâștigat pentru bucureșteni. „În 2019, Marius Bebe Niță a fost reperat în fruntea unei grupări care a venit să protesteze împotriva Laurei Codruța Kovesi. Sursele G4Media declarau, atunci, că persoanele aflate lângă el sunt din Clanul Sportivilor. El a mai ocupat funcția de consilier local între 2012-2016”, scria Libertatea, în 2020. În 2018, tot Libertatea scria despre relația sa cu Daniel Ghiță, acum deputat PSD: „Marius «Bebe» Niță este președintele Federației Române de Savate și, de 8 ani, promotor de gale de box și kickbox. Prietenii îi spun «Don King de România» Tatăl, Vasile Niță, pionier al karate-ului românesc, este președinte al Federației Române de Krav Maga, artă marțială de inspirație israeliană. A fost coleg cu Daniel Ghiță și Ciprian Sora la lotul național de kickbox”.

Patronul Nuba, stăpânul stațiilor STB (Firea) (sursa: Facebook/Gabriela Firea)
Investigații

Patronul Nuba, stăpânul stațiilor STB (Firea)

Patronul Nuba, stăpânul stațiilor STB (Firea). 4,9 milioane de euro a încasat până acum un grup de firme condus de Alexandru Ștefan Nanu, celebrul patron al clubului Nuba, dintr-un contract de 18,3 milioane de euro, atribuit în pandemie de Primăria Capitalei, sub conducerea primarului Gabriela Firea. Citește și: Prietenul lui Ciolacu, Omar Hayssam, cere să fie eliberat. El a executat zece ani de închisoare, din cei 24 de ani la care a fost condamnat Documentele obținute în exclusivitate de către DeFapt.ro arată că pesedistul Alexandru Ștefan Nanu și asociatul său din firma Euromedia Group, liberalul George Nicolaie, câștigă de două ori de pe urma contractului cu Primăria Municipiului București. Pe de-o parte, încasează milioane de euro de la Primăria Capitalei pentru a monta în stațiile de autobuz și troilebuz adăposturi modulare, pe de altă parte, vinde separat spațiile publicitare amplasate pe acestea. Adăposturi modulare în stațiile STB Piața spațiilor publicitare stradale din București era în haos la începutul anului 2020. Firmele din domeniu, majoritatea conectate politic la cel mai înalt nivel, își disputau domeniul public pentru a amplasa cât mai multe panouri publicitare stradale. Fie legal, fie ilegal. Nu conta modalitatea, politicienii aveau nevoie de acestea pentru a-și transmite mesajele alegătorilor. În plină criză a spațiilor publicitare, un grup de „băieți deștepți” s-a gândit la modalități inovative de a face rost de noi locuri în care să expună reclamele stradale de pe urma cărora puteau să obțină venituri colosale. Iar Primăria Municipiului București (PMB), condusă în anul 2020 de primarul Gabriela Firea, a sărit în ajutorul lor: a organizat o licitație pentru a achiziționa „elemente constructive pentru mobilier urban, respectiv adăposturi modulare pentru stații de troleibuz și stații de autobuz”. Patronul Nuba, stăpânul stațiilor STB (Firea) La licitația organizată de PMB au fost depuse două oferte, din care una a fost declarată inacceptabilă, conform anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). În joc a rămas doar oferta unei asocieri de trei firme conduse de Euromedia Group SA, care a și câștigat contractul pentru suma de 88,73 milioane lei, echivalentul a peste 18 milioane de euro la acea dată. Din asociere mai făceau parte X-tra Best Construct și Electrogrup SA. Contractul a fost semnat în data de 30 martie 2020 și prevedea construcția a minimum 500 și a maximum 2.000 de adăposturi modulare pentru stațiile de autobuz și troleibuz. Firea dă contractul, Nicușor Dan dă banii Primul contract subsecvent, în valoare de 20,4 milioane de lei, a fost semnat la data de 6 iulie 2020. Conform acestui contract, Euromedia Group și asociații săi urma să livreze și să monteze 300 de modulare. Banii s-au plătit în mandatul de primar al lui Nicușor Dan. Ulterior, la data de 27 octombrie 2023, actualul primar general, Nicușor Dan, a semnat un nou contract subsecvent, în valoare de 12,57 milioane lei pentru amplasarea de noi adăposturi modulare. Primăria Capitalei a transmis, la solicitarea DeFapt.ro, că până acum a plătit asocierii de firme conduse de Euromedia Group suma de 24,28 milioane lei pentru livrarea și montajul a 500 de adăposturi modulare. Adică în jur de 4,9 milioane de euro. Costul unui adăpost modular a fost calculat de municipalitate la suma de 40.819 lei. Furnizează modularele, le și umple de reclame Toate cele 500 de adăposturi modulare au fost concesionate de Primăria Municipiului București către Societatea de Transport București (STB), companie a municipalității care și-a asumat că le va întreține. Costul de întreținere a unui astfel de adăpost modular se ridică la aproximativ 1.000 de euro anual. Ceea ce înseamnă că STB cheltuie anual jumătate de milion de euro în acest sens. În schimb, poate valorifica spațiile publicitare amplasate pe adăposturi. Principalul contractor al acestor spații publicitare este chiar Euromedia Group, firma care a câștigat contractul pentru amplasa aceste adăposturi modulare. Care plătește pentru închirierea lunară a spațiului publicitar aferent unui adăpost modular amplasat tot de firmă. Pariurile sportive pe toate modularele Primăria Capitalei a transmis, la solicitarea DeFapt.ro, că suprața de expunere a unei reclame comerciale este de 1,2 m x 1,7m, iar prețurile variază de la 280 de euro până la 182 euro lunar, în funcție de pachetul achiziționat. De exemplu, pentru o reclamă la o companie de pariuri sportive, afișată pe două geamuri în perioada 5 iunie – 31 octombrie 2023, compania Euromedia Group a plătit 2.406 euro către STB. Tot pentru o reclamă la aceleași pariuri, afișată pe șase geamuri în perioada 28 august – 31 octombrie 2023, s-a plătit suma de 3.155 euro. Pesedistul Nanu și liberalul George Firma Euromedia Group SA, cea care este liderul asocierii, are ca acționar majoritar cu aproape 75% o altă societate, Stalex Pr & Media Events SRL, iar restul acțiunilor sunt deținute de liberalul Nicolaie George. La rândul ei, firma care deține pachetul majoritar de acțiuni este deținută integral de Alexandru Ștefan Nanu. Consiliul de Administrație al Euromedia Group este condus de Alexandru Ștefan Nanu, ajutat de Sorin Enache și Ionuț Coldea, care deține și funcția de director general. Alexandru Ștefan Nanu a fost vicepreședinte al organizației de tineret PSD Prahova, fiind un apropiat al lui Vlad Cosma și Sebastian Ghiță. Tatăl său, Cornel Nanu, este primarul localității prahovene Cornu, acolo unde și-au făcut case foștii premieri Adrian Năstase și Victor Ponta. Sinecurile afaceriștilor În anul 2016, primarul Cornel Nanu a câștigat un mandat de deputat de Prahova, dar s-a retras pentru a-i lăsa locul Andreei Cosma, fiica baronului Mircea Cosma. Asociatul lui Alexandru Ștefan Nanu, Nicolaie George, se află în tabăra liberalilor. În anul 2020 a candidat din partea PNL Sector 4 pentru un mandat de consilier general pe lista liberalilor. După ce șeful lui pe linie de partid, Pavel Popescu, l-a trădat pe Ludovic Orban, afaceristul Nicolaie George a fost numit în funcția de secretar de stat la Ministerul Digitalizării de premierul Florin Cîțu. Recent, tot pe filieră liberală, Nicolaie George a fost numit în Consiliul de Administrație al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, instituție condusă de Romică Andrei Baciu. Doi ani de pierderi Din asocierea condusă de Euromedia Group fac parte firmele X-tra Best Construct și Electrogrup SA. Prima este patronată și administrată de teleormăneanul Vali Porojan. În anul 2020, atunci când s-a câștigat contractul de peste 18 milioane de euro, firma lui Porojan avea o cifră de afaceri de 7,53 milioane de lei și un profit de peste patru milioane de lei, totul cu un singur angajat. În ultimii doi ani fiscali, conform datelor publice, firma lui Porojan a declarat o cifră de afaceri zero și pierderi de peste 80.000 lei anual. Cealaltă firmă din asociere, Electrogrup SA, este deținută la rândul ei de societatea Electrogrup Infrastructure SA care îi are ca asociați pe Teofil Ovidiu Mureșean, Simion Adrian Mureșan și Marian Pantazescu. Baronii fibrei optice Frații Teofil și Simion Mureșan sunt în prezent unii dintre cei mai importanți jucători de pe piața telecomunicațiilor și energiei. Printre clienții companiei se află toate marile firmele de telefonie mobilă, UPC, Huawei, Electrica, Transelectrica sau UTI Group, controlată de Tiberiu Urdăreanu. De la cel din urmă, frații Mureșan au cumpărat proiectul Netcity prin firma Direct One. Prin această societate, frații Mureșan controlează rețeaua de fibră optică din București, plus 62.000 de km de fibră optică la care sunt conectate 50 de orașe din țară. În societatea Nova Power & Gas, fostă Amgaz Furnizare, Teofil Mureșan a fost asociat cu Alin Ardelean, fiul lui Virgil Ardelean, fostul șef al serviciului secret din Ministerul de Interne.

Nicușor Dan critică decizia guvernului Ciolacu de a majora taxele Foto: Facebook
Politică

Nicușor Dan critică decizia guvernului de a majora taxele

Edilul-șef al Bucureștiului, Nicușor Dan, critică decizia guvernului Ciolacu de a majora taxele și impozitele: „Nu e bine că se măresc taxele. Eu cred că statul poate să taie din alte locuri și chiar de la investiții publice, poate chiar să amâne niște investiții publice care în mod clar sunt necesare decât să împovăreze și mai mult mediul de afaceri. Asta este opinia mea ca om de dreapta”. Citește și: DOCUMENT Lista uriașă a privilegiilor unui magistrat: pensii speciale, sporuri nenumărate, chirii subvenționate, călătorii în vacanță și asistență medicală extinsă Nicușor Dan critică decizia guvernului Ciolacu de a majora taxele El a făcut această afirmație duminică, la emisiunea „În Fața Ta”, de la Digi 24. În emisiune, el a arătat că, în mandatul său, numărul angajaților Primăriei Municipiului București s-a redus cu circa 4.000, iar 15 companii municipale au fost desființate. De exemplu, la Societatea de Transport București (STB), numărul angajaților a scăzut de la „peste 11.000” la „sub 10.000”. Potrivit lui Nicușor Dan, alte șapte instituții din subordinea PMB urmează să fie desființate. În august 2023, edilul-șef al Capitalei spunea cum vede viitorul companiilor din subordine: „În momentul de faţă sunt zece şi din astea zece probabil că o să rămână vreo şase. Adică nu se pune problema să desfiinţezi STB, Termoenergetica, Trustul de Clădiri cu care faci nişte lucrări. Energetica, tot aşa, face lucrări. Compania de Parcări.. mai e o discuţie. Numai că au fost aşa de multe lucruri de făcut, încât cele care erau cât de cât echilibrate, am păstrat funcţionarea serviciului". Pe de altă parte, el a spus că până în prezent au plecat "cam 80%" dintre angajaţii pe care în timpul campaniei electorale i-a acuzat că fac parte din "caracatiţa" care conducea Primăria Capitalei, în timpul fostei administraţii. Citește și: DOCUMENT CONFIDENȚIAL Șocant: Magistrații au jupuit statul de un miliard de euro, dându-l în judecată și apoi câștigând. Pretențiile câștigate, încă neachitate: alte 3,2 miliarde euro "Ştiţi că am venit în campanie cu o caracatiţă. Cam 80% au plecat din oameni", a spus Nicuşor Dan, în august 2023.

Cooperare între Nicușor Dan și soțul Gabrielei Firea Foto: 7Est
Eveniment

Cooperare între Nicușor Dan și soțul Gabrielei Firea

Cooperare între Nicușor Dan și soțul Gabrielei Firea, primarul Florentin Pandele: zece linii metropolitane operate de STB sunt transferate către ST Voluntari. Urmare a acestei măsuri, vor putea fi suplimentate autobuzele pe mai mai multe linii aglomerate care operează în Capitală. Cooperare între Nicușor Dan și soțul Gabrielei Firea „De la 1 iunie, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară - TPBI suplimentează numărul vehiculelor pe 33 linii urbane și metropolitane, linii care fac legătura între București și localitățile limitrofe. Astfel, 10 linii metropolitane operate de STB SA sunt transferate și vor fi operate de către ST Voluntari SA. Este vorba de linii care fac legătura între București și localitățile Glina, Căldăraru, Manolache, Popești Leordeni (Danubiana), Islaz, Pantelimon, Dobroești, Piteasca, Brănești, Cernica (liniile 405, 406, 408, 439, 452, 454, 455, 457, 458 și 472) În acest fel sunt disponibilizate vehicule care vor fi redistribuite de STB SA pe 28 linii care au cerere mare de transport (liniile de autobuz 105, 112, 138, 196, 216, 221, 222, 241, 243, 304, 330, 343, 382, 418, 419, 420, 421, 423, 424, 431, 434, 438, 441, 443, 446, 465, 475 și 783). Și transportul electric va beneficia de suplimentare a capacității de transport, liniile 16, 19, 44, 47, 62, 85 și 96 vor avea mai multe vehicule în trasee. În plus, a fost crescută capacitatea de transport prin prelungirea timpului de lucru pentru unele vehicule pentru a asigura în intervalele de vârf preluarea tuturor călătorilor pe liniile 16, 23, 27, 44, 62, 85 și 96. Aceste suplimentări au fost posibile ca urmare a creșterii bugetului pentru transportul public, propunere pe care am făcut-o recent Consiliului General și care a fost aprobată, precum și a monitorizării pe termen lung a liniilor din regiune, dar și pe baza analizei solicitărilor venite din partea călătorilor”, a scris Nicușor Dan pe Facebook. În 16 mai, Nicuşor Dan a anunţat că, în primele trei luni ale acestui an, au fost cumpărate cu 30% mai multe abonamente şi călătorii STB, faţă de începutul anului trecut. El a adăugat că încasările la nivelul STB sunt cu 25% mai mari, comparativ cu primele trei luni ale anului anterior. Citește și: CSM, presiuni pentru a bloca reforma pensiilor speciale: 1.500 de magistrați se vor pensiona dacă le crește „intempestiv” vârsta de pensionare. La ICCJ ar pleca 82 din 104 judecători

Petrariu, sindicalistul lui Firea, cinism total. Aici, Petrariu, un cap peste Firea (sursa: gsp.ro)
Investigații

Petrariu, sindicalistul lui Firea, cinism total

Petrariu, sindicalistul lui Firea, cinism total. Liderii sindicatului majoritar de la Societatea de Transport București scapă de sancţiunile disciplinare, după greva ilegală de la începutul anului. 250 de angajaţi ai STB nu au avut această şansă şi au fost concediaţi. Petrariu, sindicalistul lui Firea, cinism total Diferenţa este că liderii de sindicat sunt protejaţi de lege, în timp ce angajaţii obişnuiţi, nu, potrivit TVR. Liderii de sindicat spun că acest privilegiu le este oferit de Codul Muncii, aşa că nu au remuşcări. Ancheta declanşată după protestul celor de la Societatea de Transport Bucureşti, de la începutul anului, bate pasul pe loc în cazul liderilor de sindicat. Citește și: Armata rusă vrea „să extindă podul terestru (în sudul Ucrainei) până în Transnistria”, potrivit lui Avril Haines, șefa Comunității de Informații a Statelor Unite Vasile Petrariu, preşedintele Sindicatului Transportatorilor din București, şi Constantin Băltăreţu, prim-vicepreşedinte al aceleiaşi organizaţii, au decis să îşi suspende contractul individual de muncă cu o zi înainte să fie chemaţi în faţa comisiei de disciplină. Cu toate acestea, ei rămân în continuare lideri ai sindicatului, până la finalul anului, când le expiră mandatul. În toată această perioadă sunt plătiţi şi beneficiază şi de vechime în câmpul muncii, ca angajaţi ai sindicatului. Autosuspendarea îi protejează de ancheta disciplinară Adrian Criţ, director STB, a declarat pentru TVR că nu se poate face nimic acum: "Practic au plecat, nu au răspuns în faţa comisiei disciplinare. Având contractul de muncă suspendat, nu mai putem face nimic. Cercetarea va fi reluată atunci când doresc să îşi reia activitatea. E adevărat că probabil rămâne răspunderea penală şi organele de anchetă îşi vor face datoria." Avocaţii specializaţi în dreptul muncii spun că ancheta poate continua, iar deciziile luate de comisie pot fi puse în practică în momentul în care angajatul revine la serviciu. Petrariu, lacheul lui Firea Petrariu și sindicatul STB s-au declarat susținători ai candidaturii Gabrielei Firea la Primăria Capitalei, la ultimele alegeri, când echipa sa era formată din Petre Roman, Mitică Dragomir și Elisabeta Lipă. Petrariu chiar ar fi coordonat un grup din RATB la campania de strângere de semnături pentru Gabriela Firea, după cum a scris Puterea. Nicușor Dan a acuzat sindicatul principal, în 2020, că face campanie electorală pro Gabriela Firea. Atunci, în autobaza STB din Militari, a fost transmis un mesaj angajaților din partea Sindicatului Transportatorilor București, condus de Vasile Petrariu. Petrariu a fost, inclusiv în timpul grevei ilegale din 2021, consilier CGMB din partea PSD.

ANPC, „noua bâtă” a PSD în Bucureşti Foto: Facebook Horia Miron Constantinescu
Politică

ANPC „noua bâtă” PSD în Bucureşti

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a scris, pe Facebook, că ANPC este„noua bâtă” a PSD în Bucureşti, întrucât încearcă să blocheze transportul în comun. Nu este prima oară când ANPC; condus acum de Horia-Miron Constantinescu, încearcă să blocheze activitatea STB, sub pretextul că mijloacele de transport nu sunt atent întreținute și murdare. Constantinescu a mai ocupat funcția în 2019, când a fost numit de ex-premierul Viorica Dăncilă. Horia Constantinescu a fost membru PSD, a trecut la PPUSL, apoi a intrat în echipa liberalului Vergil Chițac, după care s-a întors la PSD. Pesedistul Horia Constantinescu este nașul de cununie al lui Andrei Năstase, fiul fostului premier PSD, Adrian Năstase. Totodată, după izbucnirea scandalului public cu „bodyguarzii” care au venit să îl apere pe Liviu Dragnea la Curtea Supremă în octombrie 2017, Horia Constantinescu a declarat că este prieten cu doi dintre acei bărbați. Horia Miron Constantinescu Foto: Facebook ANPC, „noua bâtă” a PSD în Bucureşti „Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor încearcă în zilele acestea ceea ce n-a reuşit sindicatul politic acum câteva luni - să blocheze definitiv transportul în comun din Capitală. ANPC a devenit acum extrem de brutală, la ordin politic, şi asta se vede cu ochiul liber: închide locuri de joacă în parcuri, ameninţă cu închiderea de spitale şi pune în dificultate transportul public prin scoaterea din circulaţie a mai multor troleibuze şi tramvaie (anunţ făcut chiar azi)", a scris Nicușor Dan pe Facebook. El a admis că nu este "totul perfect" în Bucureşti, deoarece sunt probleme nerezolvate de 30 de ani, dintre care unele "adâncite" de fosta administraţie Firea, însă a menţionat că serviciile publice nu pot fi blocate doar pentru că nu sunt oferite "la standarde de excelenţă". Citește și: Probleme pentru propaganda rusă: o publicație pro-guvernamentală a publicat un editorial anti-Putin, iar hackerii au spart site-urile cu programe TV "Nu punem lacătul pe Bucureşti, doar pentru că vrea PSD să se răzbune pe cei care nu i-au votat. Mi-aş dori să existe suficienţi bani la Primărie ca să avem cele mai noi dotări pentru toată gama de servicii furnizate, dar asta nu e posibil deocamdată. Ce mai urmează să mai facă ANPC? Să oprească furnizarea apei calde, pentru că sunt avarii pe reţea? Asta vor Gabriela Firea şi prietenii ei de la ANPC? Probabil că bucureştenii se pot aştepta şi la aşa ceva de la subordonaţii plini de zel ai 'Doamnei'. Sunt curios dacă sunt tot atât de 'necruţători' cu Primăriile Sectoarelor 3, 4 sau 5", a adăugat Nicuşor Dan. Inspectorii ANPC au reluat controlul la STB şi, după ce au verificat peste 700 de autobuze, troleibuze şi tramvaie, au scos temporar din circulaţie peste 80 dintre ele.

Bilete unice pentru metrou, STB și tren Foto: news.ro
Eveniment

Bilete unice pentru metrou, STB și tren

Bilete unice pentru metrou, STB și trenul de la Gara de Nord la Otopeni. Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă, vineri, că, din 15 februarie, vor exista bilete şi abonamente care integrează linia de tren Gara de Nord – Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă, ca prim pas în conceptul trenului metropolitan. Biletul unic pentru o zi va costa 20 de lei, iar pentru trei zile 40 de lei. Bilete unice pentru metrou, STB și tren „În urma discuţiilor dintre Primăria Capitalei prin ADI Transport Public Bucureşti Ilfov, Ministerul Transporturilor şi Metrorex, din 15 februarie vom avea bilete şi abonamente care integrează linia de tren Gara de Nord – Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă. Este un pas mic în conceptul trenului metropolitan, ca parte a transportului public din zona Bucureşti – Ilfov”, a scris, vineri, pe Facebook, Nicuşor Dan, citat de news.ro. Primarul general anunţă că urmează integrarea tarifară a liniei de tren Bucureşti – Ploieşti până la limita judeţului Ilfov. Citește și: UE a pregătit un pachet de sancțiuni „cuprinzător” pentru Rusia ”Bucureştenii sau ilfovenii care fac naveta zilnică spre sau dinspre Mogoşoaia şi Otopeni (inclusiv angajaţii Aeroportului Otopeni) vor avea la dispoziţie abonamente de o lună, şase luni sau un an, cu care vor putea folosi trenul Gara de Nord – Otopeni, metroul şi transportul public de suprafaţă. Turiştii care ajung în Aeroportul Otopeni vor avea la dispoziţie un bilet unic de 20 de lei pe zi sau un bilet de 40 de lei pentru trei zile, care le oferă acces complet la transportul public de suprafaţă, metrou şi tren de la Gara de Nord la Otopeni”, a mai transmis primarul general. Urmează integrarea Ploieștiului Potrivit acestuia, integrarea tarifară a transportului public ”e un lucru firesc, care există deja în majoritatea zonelor metropolitane ale capitalelor europene”. ”Reamintesc că anul trecut am introdus în Bucureşti biletul unic STB – Metrorex şi abonamentele comune STB – Metrorex, pentru oricine doreşte să folosească ambele modalităţi de transport public din Capitală”, a mai transmis NIcuşor Dan.

Greva STB, pierderi de 13-14 milioane lei (sursa: Facebook/Nicușor Dan)
Eveniment

Greva STB, pierderi de 13-14 milioane lei

Greva STB, pierderi de 13-14 milioane lei, a estimat primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan. Greva STB, pierderi de 13-14 milioane lei "Există o pierdere cam de 13-14 milioane de lei. (...) Această companie este subordonată Consiliului. Are o adunare generală, un consiliu de administraţie şi un director. Tot ce au făcut aceste conduceri ale societăţii de transport a fost să aplice legea şi contractele între ea şi diferiţi angajaţi. În momentul acesta s-au constituit comisii de disciplină care analizează ce s-a întâmplat. În urma acestor comisii de disciplină o să vedem inclusiv oameni cărora li se va desface contractul de muncă, pentru că realmente nu au respectat ceea ce scrie în el", a spus Nicuşor Dan, pentru B1Tv. Pe de altă parte, el a precizat că ar trebui avut în vedere cine sunt "cei care au incitat" la acţiunea ilegală de protest. STB, condusă ani de zile de sindicat "Ani de zile această societate a fost condusă practic de sindicat. Am vorbit cu oameni care mi-au spus: nu intrai în sindicat, primeai turele cele mai grele sau stăteai sau nu ţi se repara maşina. Şi în sfârşit există o încercare de a organiza această societate de transport public în mod profesionist, pe bază de principii de management. Citește și: EXCLUSIV Terenurile lui Dăianu de la Mogoșoaia, unde se coace „Sectorul 0”, cumpărate de la Ninel Peia, aliatul AUR Şi de aici a venit această solicitare care părea absurdă, de demitere a directorului general", a spus Nicuşor Dan. Edilul-şef a mai precizat că situaţia STB a fost "stabilizată", în condiţiile în care la începutul mandatului său societatea avea datorii de 1,2 miliarde lei. Totodată, el a precizat că STB va fi reformată. Cu ochii pe motorină "O să fim foarte atenţi la consumul de motorină. O să fim foarte atenţi la acele creşteri artificiale de venituri, prin chematul oamenilor din zile libere. O să fim foarte atenţi la urmărirea prin cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public a respectării orarelor. O să avem în continuare controale şi o să implementăm foarte curând un sistem unitar informatic pe toate autobuzele, astfel încât să vedem cine pleacă, din vina lui, în întârziere din staţie", a declarat edilul general. În ce priveşte o eventuală externalizare a unor activităţi, precum cea de pază, Nicuşor Dan a declarat că o parte dintre angajaţii care se ocupau de acest aspect ar urma să fie direcţionaţi către activitatea de control sau cea de curăţenie a autovehiculelor.

Liderul sindical STB, demisie din PSD și din CGMB (sursa: STB)
Eveniment

Liderul sindical STB, demisie din PSD

Liderul sindical STB, demisie din PSD. Consiliul General al Capitalei a luat act, luni, de încetarea mandatelor a trei consilieri municipali: Vasile Petrariu, Ionel - Florian Lixandru şi Ionel Puşcaş. Consilierul municipal USR Andrei Rigu a solicitat PSD să se delimiteze de liderul de sindicat de la STB, adăugând că acesta a "provocat şi întreţinut greva generală" care a afectat Bucureştiul timp de cinci zile. Totodată, a cerut PSD să recunoască faptul că în anii anteriori, deşi situaţia STB era similară iar Vasile Petrariu era tot lider sindical, PSD "nu a făcut nimic ca să îmbunătăţească" lucrurile. Liderul sindical STB, demisie din PSD "Solicit să se delimiteze de nerespectarea unei hotărâri judecătoreşti care a stabilit a doua zi că greva este ilegală. Solicit să se delimiteze de agresiunile la care au fost supuşi conducătorii auto care au vrut să reia lucrul. Să se delimiteze de distrugerile care au fost cauzate autobuzelor, pentru ca conducătorii acestora să fie intimidaţi să reia lucrul. Să susţină tragerea la răspundere penală şi disciplinară a celor care au organizat această grevă ilegală. Să susţină recuperarea prejudiciilor cauzate de ne-încasarea valorii biletelor în aceste cinci zile de grevă", a spus el. Citește și: EXCLUSIV Terenurile lui Dăianu de la Mogoșoaia, unde se coace „Sectorul 0”, cumpărate de la Ninel Peia, aliatul AUR Consilierul municipal PSD Aurelian Bădulescu a declarat că Partidul Social Democrat niciodată nu se dezice "de oamenii cu care a muncit, cu care a obţinut voturi". Pe de altă parte, el a subliniat că la STB nu a fost vorba despre o grevă şi că Vasile Petrariu a ales să iasă din PSD pentru a-şi continua activitatea sindicală. El a mai precizat că, în această săptămână, PSD va face publice informaţii privind o presupusă infracţiune comisă de primarul general, Nicuşor Dan, şi membri ai consiliului de administraţie al STB. Acuzații politico-penale în CGMB "În această săptămână, o să vă servesc eu şi partidul din care fac parte o activitate infracţională a domnului Nicuşor Dan la nivelul STB-ului împreună cu o parte din membrii consiliului de administraţie numiţi de partidul lui Cioloş. Şi atunci vă rog frumos să răspundeţi cetăţenilor cum vă permiteţi să furaţi din banul public. De aceea nu îi vom da mandat acestui tânăr de 51 de ani care conduce PMB să negocieze cu cei de la Otokar, pentru că în interiorul acestei înţelegeri există această infracţiune pe care noi am constatat-o şi o vom denunţa în această săptămână", a susţinut el. Pe 24 ianuarie, liderul sindicatului din STB, Vasile Petrariu, anunţa că îşi dă demisia din funcţia de consilier general şi din Partidul Social Democrat, subliniind că protestul angajaţilor din Societatea de Transport Bucureşti nu a avut conotaţie politică. În ce îl priveşte pe Florin Lixandru, care a demisionat la rândul său din CGMB, acesta a fost numit secretar de stat în Ministerul Educaţiei. Totodată, potrivit presei centrale, Ionel Puşcaş a demisionat din PNL în luna noiembrie, dezaprobând formarea coaliţiei PSD-PNL.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră