duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: statii incarcare

2 articole
Mediu

Lucrările amplasare staţiilor reîncărcare, fără autorizaţie

Lucrările de amplasare a staţiilor de reîncărcare vehicule electrice şi a automatelor de preluare a ambalajelor se vor putea executa fără autorizaţie de construire, a decis, azi, Camera Deputaților. S-au înregistrat 255 voturi "pentru", 3 "contra" şi 2 abţineri. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Lucrările de amplasare a staţiilor de reîncărcare, fără autorizaţie de construire Actul normativ stabileşte cadrul instituţional pentru participarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei la pregătirea şi implementarea unor proiecte finanţate din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, referitoare la managementul deşeurilor, cum sunt dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune, înfiinţarea de centre de colectare prin aport voluntar, centre integrate de colectare separată pentru aglomerări urbane. De asemenea, alte proiecte sunt cele privind asigurarea infrastructurii pentru transportul verde - puncte de reîncărcare vehicule electrice, promovarea a 12 rute turistice/culturale, modernizarea sau crearea de muzee şi memoriale, implementarea a 3.000 km de piste pentru biciclete, precum şi dezvoltarea infrastructurii spitaliceşti publice, optimizarea infrastructurii judiciare pentru a garanta accesul la justiţie şi calitatea serviciilor şi construirea, operaţionalizarea şi echiparea a 110 creşe. "Dispoziţiile proiectului de lege reprezintă priorităţi ale Programului de guvernare, iar mecanismele şi fluxurile aplicate investiţiilor şi proiectelor prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă prevăzute în această iniţiativă au impact direct asupra utilizării fondurilor rambursabile/nerambursabile din cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, constituind o situaţie de urgenţă, extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată", se precizează în raportul comisiilor de specialitate. Actul normativ prevede şi modificarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii. Astfel, se vor putea executa fără autorizaţie de construire/desfiinţare lucrări pentru "amplasarea echipamentelor automate de preluare a ambalajelor care fac obiectul sistemului de garanţie - returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, împreună cu containerul în care acestea sunt amplasate, care sunt amplasate direct pe sol, fără fundaţii şi platforme, în suprafaţă de maximum 25 mp, în baza avizului de amplasare şi care nu determină congestionarea sau blocarea traficului pietonal pe trotuar, fără racorduri şi/sau branşamente la utilităţi urbane, cu excepţia energiei electrice". Condiție: să nu blocheze traficul pietonal sau auto De asemenea, se vor putea emite autorizaţii de construire/desfiinţare fără elaborarea, avizarea şi aprobarea, în prealabil, a unei documentaţii de amenajare a teritoriului şi/sau a unei documentaţii de urbanism pentru "centre de colectare cu aport voluntar, precum şi centre integrate de colectare separată pentru aglomerări urbane, pe terenurile cu destinaţie agricolă, indiferent de categoria de folosinţă a acestora, precum şi pe terenuri neproductive şi degradate". "Se vor putea executa fără autorizaţie de construire lucrările pentru amplasarea şi racordarea la reţeaua de alimentare cu energie electrică a punctelor/staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice, care nu determină congestionarea sau blocarea traficului pietonal şi/sau rutier, pe baza unui aviz de amplasare emis de autoritatea administraţiei publice locale competente", mai prevede proiectul. De asemenea, actul normativ prevede crearea cadrului legal pentru ca Ministerului Dezvoltării să poată să încheie acord de parteneriat cu unităţile administrativ-teritoriale pentru pregătirea şi implementarea proiectelor care au ca obiect dotarea cu puncte/staţii de reîncărcare a vehiculelor electrice accesibile publicului şi instalaţiile aferente, respectiv echipamentele necesare alimentării cu energie regenerabilă vehiculelor. Citește și: Teodosie Tomitanul are credite bancare de 500.000 de lei pe care le ascunde de ANI. Nu se știe în cât timp trebuie să le returneze Camera Deputaţilor este for decizional.

Lucrările de amplasare a staţiilor de reîncărcare, fără autorizaţie de construire Foto: Opinia Buzau
Reţeaua de staţii de încărcare EVconnect va depăşi pragul de 500 de staţii publice electrice în acest an Foto: News.ro
Mediu

EVconnect depăşi pragul 500 de staţii publice electrice

Reţeaua de staţii de încărcare EVconnect va depăşi pragul de 500 de staţii publice electrice în acest an, urmând ca până în 2025 reţeaua să cuprindă cel puţin 3.000 de staţii de încărcare. ”EVconnect, una dintre cele mai extinse reţele de staţii de încărcare vehicule electrice din România, va depăşi pragul de 500 de staţii de încărcare publice electrice disponibile prin aplicaţie posesorilor de maşini electrice şi plug-in hybrid până la sfârşitul anului 2023, urmând ca până în 2025 reţeaua să cuprindă cel puţin 3.000 de staţii de încărcare maşini electrice”, anunţă compania, citată de news.ro. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online EVconnect va depăşi pragul de 500 de staţii publice electrice Reţeaua EVconnect a depăşit, în 2023, pragul de 300 de staţii publice de încărcare. Dezvoltarea infrastructurii de încărcare a fost realizată doar din surse de finanţare proprii. Anul trecut, în reţeaua EVconnect s-au înregistrat 166.244 de sesiuni de încărcare, însumând 2,37 Gwh, ceea ce reprezintă o reducere a amprentei de CO2 cu 1.989 tone. Peste 10.000 de utilizatori au încărcat maşinile în mod constant din cei 23.000 de utilizatori EVconnect. ”Una din cele mai mari provocări în exploatare pentru menţinerea funcţionarii corecte a staţiilor este dată de multe ori de instabilitatea reţelelor electrice, fluctuaţiile constante de tensiune şi reţeaua electrică învechită sau capacităţile insuficiente de putere, în special în zonele urbane central”, spun reprezentanţii companiei. Staţiile de încărcare vehicule electrice EVconnect sunt amplasate în centre comerciale (Cora, AFI, Shopping City, Iulius Mall, Palas Mall, Veranda Mall etc.), la dealerii auto (Dacia, Renault, Casa Auto, etc.) şi în locaţii cheie din marile oraşe din România. Citește și: Stenogramele dosarului Otopeni: „Păi da’ no-i face afacere cu statu’! Se fură la stat, nebunule!”. Cum erau descriși liderii politici: Ciolacu – un țăran de Buzău, Rareș Bogdan – un măscărici La o staţie de încărcare de 50 kW, majoritatea maşinilor electrice se încarcă în 45-60 de minute. Ţinta companiei este de a extinde reţeaua instalând staţii de 60 KW şi mai puternice, astfel asigurând încărcarea în cel mai scurt timp, dar şi a staţiilor AC de 7-22 KW pentru a crea o capilaritate urbană, necesară încărcării de zi cu zi.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră