miercuri 02 aprilie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: service

4 articole
Eveniment

Mecanicii auto, greu de găsit. Service-urile avertizează că timpii de așteptare vor fi foarte mari

Criză de personal în service-urile auto. România se confruntă cu un deficit alarmant de forță de muncă în industria reparațiilor auto, avertizează Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA). Criză de personal în service-urile auto Potrivit POSA, peste 40% dintre service-uri întâmpină dificultăți majore în recrutarea de muncitori calificați, ceea ce duce la refuzarea clienților și la întârzieri semnificative în livrarea vehiculelor reparate. Citește și: EXCLUSIV Ministerul condus de Burduja, bun și pentru pilele lui Ciolacu: milionarul din contracte cu statul Dolha, CA-uri la Energie Situația afectează nu doar activitatea service-urilor, ci și siguranța rutieră, întrucât vehiculele cu defecțiuni ajung să circule fără reparații esențiale. Motivele crizei: emigrare, lipsa formării și cererea în creștere Conform POSA, deficitul de personal este cauzat de mai mulți factori, printre care: Emigrarea specialiștilor români către țări cu salarii mai atractive; Lipsa unui sistem eficient de formare profesională; Reticența tinerilor față de meseriile auto, din cauza condițiilor dificile de muncă; Creșterea cererii de reparații auto, pe fondul numărului tot mai mare de vehicule în circulație. Un sondaj realizat de POSA arată că 75% dintre service-uri întâmpină dificultăți în recrutarea de personal, iar 60% au întârzieri în livrarea mașinilor reparate. Mai mult, 30% dintre ateliere spun că riscă închiderea în următorii cinci ani dacă nu se iau măsuri urgente. Angajarea muncitorilor străini – o soluție greoaie Pentru a acoperi deficitul, unele service-uri au încercat recrutarea muncitorilor din Asia, însă procesul este îngreunat de birocrație excesivă: obținerea vizelor poate dura între 6 și 12 luni. Intervin costuri ridicate, angajatorii fiind nevoiți să suporte cheltuieli pentru documentație, cazare și integrare. Nu în ultimul rând, bariera lingvistică: majoritatea muncitorilor străini necesită cursuri de adaptare. POSA subliniază că statul român ar trebui să simplifice procesul de obținere a vizelor de muncă și să ofere stimulente pentru angajatorii care recrutează forță de muncă din afara UE. Revitalizarea meseriilor auto Pentru a combate această criză, POSA propune un plan bazat pe trei piloni. Reintroducerea educației profesionale – susținerea învățământului tehnic și colaborarea cu service-urile auto; Creșterea atractivității meseriei – condiții moderne de lucru, tehnologii avansate, salarii competitive; Campanii de promovare – inițiative naționale pentru atragerea tinerilor în domeniu. Taxele și birocrația sufocă service-urile auto Pe lângă criza forței de muncă, POSA semnalează și problemele fiscale și administrative care îngreunează activitatea service-urilor. Printre cele mai mari obstacole se numără taxele ridicate pe muncă și birocrația excesivă, care cresc costurile operaționale. „În loc să sprijine sectorul reparațiilor auto, statul impune anual taxe și obligații birocratice care îngreunează activitatea service-urilor”, subliniază Marian Lazar, prim-vicepreședintele POSA. Soluțiile propuse pentru salvarea industriei POSA cere autorităților să adopte măsuri concrete pentru a preveni colapsul industriei service-urilor auto: Reducerea taxării muncii pentru angajații din domeniul reparațiilor auto; Simplificarea recrutării muncitorilor străini prin eliminarea blocajelor birocratice; Reforma educației tehnice și reintroducerea învățământului profesional; Avantaje fiscale pentru service-urile care investesc în formarea tinerilor; Stimulente pentru reconversia profesională, atrăgând persoane din alte domenii; Investiții în tehnologii moderne, dublate de programe de instruire pentru angajați. „Dacă nu se iau măsuri urgente, riscăm închiderea unui număr mare de service-uri și o criză fără precedent în sectorul reparațiilor auto”, avertizează POSA.

Criză de personal în service-urile auto (sursa: Facebook/Patronatul Operatorilor de Service Auto din Romania)
Service unde îți repari singur mașina (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Service unde îți repari singur mașina

Service unde îți repari singur mașina. În Iaşi există un singur astfel de service auto și costă numai 60 de lei/oră. Service unde îți repari singur mașina Dar, pentru asta, îţi trebuie puţină îndemânare şi câteva cunoştinţe în domeniu. Poate şi puţin noroc ca lucrarea să-ţi iasă ca la carte, fără să ai nevoie de ajutor. Citește și: EXCLUSIV Șeful CNAIR admite că podul de la Brăila, deschis circulației, are infiltrații grave de apă pluvială care pot afecta structura de rezistență, dar se ascunde după lipsa recepției Proprietarii LasCars self-service sunt doi tineri, Andrei, de profesie avocat, şi Lucian, mecanic, care au observat o lipsă în domeniu şi au decis să intre anul trecut pe această nişă. Una care pare să capete amploare. Au investit peste 50.000 de euro, iar în septembrie 2023 au deschis punctul de lucru de pe Calea Chişinăului, fiind primul self-service din judeţul Iaşi şi al treilea din ţară la vremea respectivă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Polițele Euroins, refuzate masiv la service-uri (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Polițele Euroins, refuzate masiv la service-uri

Polițele Euroins, refuzate masiv la service-uri. Tot mai multe service-uri auto încep să refuze să repare maşinile clienţilor asiguraţi la Euroins. Polițele Euroins, refuzate masiv la service-uri Evident, de teamă că îşi vor recupera banii şi mai greu după ce companiei i-a fost retrasă autorizaţia de funcţionare. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Cele care încă mai acceptă mașinile asigurate la Euroins primesc doar cazurile uşoare. Citește și: Foame mare la Rutieră: șefii din Poliție s-au dat în gât că beneficiază de pizza pentru a închide ochii la abateri în trafic Proprietarii service-urilor susţin că Euroins decontează greu costurile din atelierele auto, în unele situaţii perioada ajungând şi până la doi ani. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Ieșit din service, rămas în drum (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Justiție

Ieșit din service, rămas în drum

Ieșit din service, rămas în drum. După revizia de rutină, un Volvo relativ nou, de un an, a început să tuşească şi să trepideze, oprindu-se pe marginea drumului. Ieșit din service, rămas în drum Service-ul nu şi-a asumat nicio responsabilitate, ceea ce a dus cazul în faţa judecătorilor. Nici aceştia nu au considerat că reparaţiile iniţiale fuseseră făcute greşit, dar au sancţionat service-ul pentru comportamentul ulterior faţă de proprietara maşinii. Citește și: Un craniu și câteva oase umane găsite pe câmp au aruncat în haos o comună din România Un caz „şcoală”, care arată cum e corect să procedăm şi cum nu în astfel de cazuri. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
Ultima oră