sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: reparații

8 articole
Eveniment

Podul Giurgiu-Ruse, reparații din 8 ianuarie

Podul Giurgiu-Ruse, reparații din 8 ianuarie. Autoritățile bulgare vor relua lucrările de reparație capitală la Podul Giurgiu-Ruse începând cu 8 ianuarie 2025. Ministerul român al Afacerilor Externe (MAE) a emis o atenționare de călătorie pentru cetățenii români care intenționează să tranziteze această zonă. Podul Giurgiu-Ruse, reparații din 8 ianuarie Conform anunțului MAE, lucrările se vor desfășura pe partea bulgară a podului, în timpul zilei, cu circulație alternativă pe o singură bandă. Citește și: „Dacă faci venituri din activități independente sau drepturi de autor, plătești mai mult decât ca salariat”, spune antreprenorul Cătălin Teniță Această restricție ar putea cauza întârzieri în trafic. Informații utile pentru călători Pentru o planificare mai eficientă a călătoriilor, cetățenii pot accesa următoarele resurse: Taxa de pod la Ruse: Detalii despre sistemul de plată online pot fi găsite aici. Starea drumurilor: Verificați condițiile actuale folosind aplicația gratuită LIMA sau pe site-ul Agenției „Infrastructura Rutieră” din Bulgaria. Informații suplimentare pot fi obținute la numărul non-stop +35970013020. Asistență consulară pentru cetățenii români Românii care au nevoie de sprijin consular pot contacta Ambasada României la Sofia la următoarele numere de telefon: +35929712858 +35929733510 Apelurile sunt redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de operatorii Call Center. Pentru urgențe, cetățenii pot apela telefonul de permanență al ambasadei: +359879440758. Recomandări pentru călătorii în siguranță MAE recomandă consultarea următoarelor pagini de Internet înainte de călătorie: https://www.mae.ro https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro Trafic, afectat Reluarea lucrărilor de reparație la Podul Giurgiu-Ruse poate afecta traficul, iar cetățenii sunt sfătuiți să își planifice călătoriile cu atenție. Accesarea informațiilor oficiale și contactarea autorităților competente pot reduce riscurile și întârzierile.

Podul Giurgiu-Ruse, reparații din 8 ianuarie (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Lucrări de modernizare pe aeroportul Otopeni (sursa: Facebook/Bucharest Airports)
Economie

Lucrări de modernizare pe aeroportul Otopeni

Lucrări de modernizare pe aeroportul Otopeni. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a semnat contractul de proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări pentru modernizarea terminalelor Plecări internaţionale, Finger şi Sosiri la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni) Bucureşti. Lucrări de modernizare pe aeroportul Otopeni Conform unui comunicat al CNAB, contractul are o valoare totală de aproape 112,422 milioane lei, iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri proprii ale companiei. Citește și: VIDEO Cele 22 secunde în care gimnasta Ana Maria Bărbosu a aflat că a rămas fără medalia de bronz Investiţia are patru obiective fundamentale pentru modernizarea aeroportului şi pentru creşterea confortului oferit pasagerilor aeroportului. Unul dintre obiective vizează schimbarea şi modernizarea sistemului centralizat de ventilaţie-climatizare. Proiectul prevede înlocuirea echipamentelor de ventilare şi climatizare, înlocuirea serverului de gestionare a echipamentelor şi realizarea unui sistem modern de comandă, control automat şi achiziţii de date. Mai multe prize pentru călători Investiţia are ca obiectiv şi reamenajarea interioară (finisaje, pardoseli, tavane, mobilier, signalistica), pentru a îmbunătăţi calitatea imagistică a celui mai important aeroport al României. Un alt obiectiv al contractului este instalarea unui nou sistem de detecţie-semnalizare pentru incendiu. De asemenea, vor fi modernizate instalaţiile electrice aferente spaţiilor menţionate. Proiectul prevede modernizarea iluminatului terminalelor şi corpurilor de clădire, urmând a fi instalate corpuri de iluminat LED. Totodată, va fi suplimentat numărul de prize de alimentare pentru dispozitivele pasagerilor. "Investiţia se va derula pe o perioadă de 30 de luni, iar execuţia lucrărilor se va realiza etapizat, astfel încât fluxurile de pasageri să fie operaţionale, disconfortul pasagerilor fiind minim", subliniază reprezentanţii CNAB.

Service unde îți repari singur mașina (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Service unde îți repari singur mașina

Service unde îți repari singur mașina. În Iaşi există un singur astfel de service auto și costă numai 60 de lei/oră. Service unde îți repari singur mașina Dar, pentru asta, îţi trebuie puţină îndemânare şi câteva cunoştinţe în domeniu. Poate şi puţin noroc ca lucrarea să-ţi iasă ca la carte, fără să ai nevoie de ajutor. Citește și: EXCLUSIV Șeful CNAIR admite că podul de la Brăila, deschis circulației, are infiltrații grave de apă pluvială care pot afecta structura de rezistență, dar se ascunde după lipsa recepției Proprietarii LasCars self-service sunt doi tineri, Andrei, de profesie avocat, şi Lucian, mecanic, care au observat o lipsă în domeniu şi au decis să intre anul trecut pe această nişă. Una care pare să capete amploare. Au investit peste 50.000 de euro, iar în septembrie 2023 au deschis punctul de lucru de pe Calea Chişinăului, fiind primul self-service din judeţul Iaşi şi al treilea din ţară la vremea respectivă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, la DNA (sursa: Facebook/MAI)
Investigații

Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, la DNA

Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, la DNA. Generalul de flotilă aeriană Cătălin Dache, șeful Inspectoratului General de Aviație (IGAv) din Ministerul de Interne, și subalternii săi sunt anchetați de procurorii militari de la DNA pentru că au girat lucrări de reparații fictive estimate la peste 4,73 milioane de euro în cazul a două avioane. Inclusiv pentru cel donat de magnatul Ion Țiriac pentru SMURD. Lucrările fictive au fost facturate de asocierea dintre Școala Superioară de Aviație Civilă, condusă de George Barbu, și Arpiem Aviation, controlată de Peter Alexandru Vasile. Defapt.ro a dezvăluit în exclusivitate, încă din ianuarie 2022, cum sunt sifonați banii publici de la Ministerul de Interne, alocați pentru repararea și mentenanța avioanelor, de către cuplul George Barbu și Peter Alexandru Vasile cu ajutorul șefilor de la Inspectoratul General de Aviație. Mai mult, firma Arpiem Aviation era abonată la contractele publice de la Școala Superioară de Aviație Civilă, în baza cărora încasase cel puțin 1,6 milioane de euro. Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, la DNA O dezvăluire publicată de către Defapt.ro a fost preluată de procurorii militari din cadrul Direcției Naționale Anticorupție (DNA). La începutului anului trecut, Defapt.ro a dezvăluit că Inspectoratul General de Aviație a atribuit mai multe contracte asocierii dintre Școala Superioară de Aviație Civilă, o instituție din subordinea Ministerului Transporturilor condusă de director George Barbu, și firma Arpiem Aviation, controlată de Peter Alexandru Vasile, pentru repararea avionului Cessna Citation V. Citește și: EXCLUSIV Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, reparat cu 3.000.000 EURO Acesta este avionul SMURD donat pentru salvarea de vieți omenești de către miliardarul Ion Țiriac. De exemplu, în noiembrie 2018, IGAv a dat asocierii un contract de 4,74 milioane de lei pentru reparația capitală a motoarelor. Câteva luni mai târziu, pe 9 mai 2019, s-a semnat un act adițional prin care valoarea contractului a fost majorată cu 2,21 milioane de lei. Adică cu 49%. Ulterior, s-au semnat mai multe contracte pentru lucrări suplimentare. Valoarea acestora depășea trei milioane de euro în august 2021. În paralel, firma Arpiem Aviation este abonată la contractele Școlii Superioare de Aviație Civilă, condusă de același director George Barbu. Valoarea contractelor la începutul anului 2022 erau de aproximativ 7,9 milioane de lei, echivalentul a peste 1,6 milioane de euro. 30 de percheziții La data de 21 iunie 2023, procurorii militari din cadrul DNA au făcut 30 de percheziții în București și Ilfov într-un dosar de corupție ce vizează contractele publice de la IGAv. Atunci au fost luate la puricat sediile a trei instituții publice, sediile unor societăți și domiciliile unor persone fizice. O zi mai târziu, procurorii militari au anunțat că s-a început urmărirea penală împotriva generalului de flotilă Cătălin Dache, șeful Inspectoratului General al Aviație din Ministerul de Interne, pentru infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată. În același dosar de corupție mai sunt urmăriți penal locotenentul comandor Andrei Bădulescu, șeful Serviciului Dezvoltare, Reglementări Tehnice și Coordonare Mentenanță Aeronave, și comandorul (r) Florin Vasile, adjunctul lui Cătălin Dache și inginerul șef al IGAv. Tot atunci, procurorii au transmis că s-a început urmărirea penală împotriva lui George Barbu și Mihai Popa, directorul general, respectiv directorul tehnic al Școlii Superioare de Aviație Civilă. Nu a scăpat nici Peter Alexandru Vasile, potrivit unor surse din cadrul DNA. Toți pentru complicitate la abuz în serviciu. Lucrări fictive sau proaste Conform ordonanței procurorilor militari, în perioada 2019-2023, IGAv a semnat mai multe contracte de reparații și mentenanță pentru aeronavele Piper Pa-42 Cheyenne III A și Cessna C-560 Citation V cu asocierea formată din Școala Superioară de Aviație Civilă și Arpiem Aviation. În calitate de șef al IGAv, generalul de flotilă aeriană Cătălin Dache "ar fi aprobat, cu încălcarea dispozițiilor legale, documentația necesară efectuării plăților pentru lucrările menționate mai sus, cunoscând că acestea nu au fost recepționate, executate sau au fost executate necorespunzător". Citește și: EXCLUSIV Avionul donat de Țiriac pentru SMURD, folosit de Gabriel Oprea pentru „zboruri speciale” Subalternii săi i-ar fi dat o mână de ajutor și "ar fi întocmit și aprobat diverse documente necesare efectuării plăților pentru lucrările amintite". Procurorii militari din cadrul DNA susțin că "în contextul menționat mai sus, ar fi fost produs Inspectoratului General de Aviație din cadrul M.A.I. un prejudiciu în sumă totală de 23.199.049 lei concomitent cu obținerea unui folos necuvenit, în același cuantum, pentru asocierea respectivă". Practic, paguba adusă Ministerului Afacerilor de Interne, adică statului român, este de peste 4,73 milioane de euro.

Germania se milogește pentru gaze rusești (sursa: nord-stream.com)
Internațional

Germania se milogește pentru gaze rusești

Germania se milogește pentru gaze rusești. Compania rusă Gazprom a susţinut vineri că livrarea de către Canada în Germania, în loc de Rusia, a unei turbine destinate gazoductului Nord Stream 1 este neconformă contractului, declaraţie care sugerează o accentuare a divergenţelor dintre Moscova şi Berlin asupra deciziei Rusiei de a diminua volumul gazelor naturale livrate Europei prin acel gazoduct, transmite Reuters. Germania se milogește pentru gaze rusești Gazprom a diminuat începând de miercuri la 20% volumul gazelor livrate prin conducta Nord Stream, invocând lucrări de întreţinere, potrivit europenilor acesta fiind însă doar pretextul avansat de Moscova pentru a scădea aceste livrări ca represalii după sancţiunile ce i-au fost impuse de UE după lansarea agresiunii ruse împotriva Ucrainei. Anterior, după o altă diminuare a livrărilor de gaze prin aceeaşi conductă, Moscova invocase lipsa respectivei turbine, care fusese trimisă de compania Siemens Energy la reparaţii în Canada şi pe care această ţară a refuzat să o returneze Rusiei, invocând la rândul ei sancţiunile împotriva Moscovei. Citește și: EXCLUSIV Administratorul intereselor de afaceri ale oligarhului rus Deripaska, numit șef al aeroporturilor Otopeni și Băneasa. Deripaska, pe lista de sancțiuni a UE În final, după solicitările Germaniei, Canada i-a trimis acesteia turbina în cauză. Dar Gazprom consideră că turbina ar fi trebuit să fie expediată Rusiei şi acuză Siemens Energy de încălcarea contractului. Mai mult, compania rusă acuză Siemens Energy că a remediat numai un sfert din defecţiunile descoperite la alte trei turbine ale gazoductului pe care compania germană ar fi trebuit să le repare.

Podurile urbane, bombe cu explozie întârziată (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Podurile urbane, bombe cu explozie întârziată

Podurile urbane, bombe cu explozie întârziată. Prăbușirea unui pod în județul Neamț readuce în atenție starea acestor construcții – numite și lucrări de artă – din municipiul Iași. Podurile urbane, bombe cu explozie întârziată Le putem pune în două categorii: podurile peste Bahlui și pasajele peste calea ferată (sau superioare). Căile de acces peste râul care străbate orașul au fost modernizate o dată cu refacerea căilor de rulare pentru tramvaie. Citește și: Putin, „generos” în timp ce ține degetul pe butonul nuclear: Nu avem nimic împotrivă ca Ucraina să adere la UE și nici să exporte cereale. Vom folosi arme nucleare dacă va fi necesar Podul din Tudor Vladimirescu a avut cele mai consistente intervenții în acest sens. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Fregatele Armatei, mai mult în reparații (sursa: mapn.ro)
Investigații

Fregatele Armatei, mai mult în reparații

Fregatele Armatei, mai mult în reparații. Ministerul Apărării Naționale a cumpărat în ultimii ani, prin compania Romtehnica, echipamente și tehnică militară în valoare de aproximativ o sută de milioane de euro. Unul din cele mai mari contracte a fost de aproximativ 20 de milioane de euro, bani alocați pentru a băga în reparații capitale turbinele Olympus de pe cele două fregate românești T22. Sisteme de comunicații de 187 de milioane de lei Compania de stat Romtehnica, controlată de Ministerul Apărării Naționale, este o societate strategică care importă (și exportă) echipamente și tehnică militară pentru Armata Română. În ultimii doi ani, prin negociere directă, a achiziționat stații și sisteme de comunicații în valoare de aproximativ 187 milioane lei (peste 38 de milioane de euro) de la compania americană Harris Global Communications. Citește și: EXCLUSIV Două MiG 21 LanceR puse pe butuci din cauza kerosenului vândut MApN de un fost asociat al lui Sebastian Ghiță. Afacere de 500 de milioane de lei Cel mai mare contract a fost semnat pe 16 decembrie 2021 și a avut o valoare de peste 67,2 milioane lei. De acești bani s-au contractat mai multe stații și echipamente radio de la Harris Global Communications. Cu aproximativ o săptămână înainte de semnarea acestui contract, Romtehnica a mai atribuit un contract de peste 45 de milioane de lei pentru achiziționarea a șase stații Harris. Ceea ce înseamnă că pentru fiecare stație s-au plătit puțin peste 7,5 milioane lei. 21 de milioane de euro la Lockheed Martin Romtehnica, sub conducerea lui Nicolae Nasta, a semnat cu compania americană Lockheed Martin mai multe contracte pentru a achiziționa piese de schimb și subansamble specifice radarelor TPS-79 (R) Gap Filler. În decembrie 2019 s-au cumpărat piese de schimb în valoare de peste 9,1 milioane lei. Apoi, în mai 2021, s-a mai semnat un contract de 12,3 milioane lei. Ultimul contract a fost atribuit în decembrie 2021 și a avut o valoare de peste 7,1 milioane lei. În total s-au cumpărat piese de schimb pentru radare în valoare de 28,5 milioane lei, echivalentul a 5,8 milioane euro. Tot de la Lockheed Martin s-a cumpărat un radar mobil cu distanță mare de descoperire TPS-77 în valoare de 73,7 milioane de lei. Valoarea cumulată a contractelor primite de Lockheed Martin este de aproximativ 21 milioane de euro. Numele companiei Lockheed Martin a apărut în mai multe scandaluri de corupție. De exemplu, compania a angajat ca lobby-ist un fost reprezentat al SUA pentru a obține un contract de 2,4 miliarde de dolari fără licitație. În vara anului 2015, compania americană a acceptat să plătească o amendă de 4,7 milioane de dolari Departamentului de Justiției al SUA pentru a scăpa de acuzații. Fregatele Armatei, mai mult în reparații Fregatele românești Regele Ferdinand și Regina Maria au avut nevoie de reparații capitale la turbine Olympus TM 3B. Contractul, în valoare de 98,5 milioane de lei, aproximativ 20 de milioane de euro, a fost atribuit companiei Leafield Logistics & Technical Services Limited, din Marea Britanie. Pachetul majoritar de acțiuni al companiei britanice a fost cumpărat în anul 2010 de fondul de investiții Portchester Equity Limited, controlat de familia Thistlethwayte. Cel care conduce fondul de investiții, Mark Thistlethwayte, este un fost bancher și fost director executiv al grupului Rothschild în Marea Britanie. Scandalul Bae Systems, îngropat Cele două fregate românești au fost achiziționate de la companie Bae Systems în anul 2002. În urma acestei achiziții, britanicii se obligau să investească în economia românească nu mai puțin de 116 milioane de lire, adică valoarea celor două freagte, în cadrul programului de offset. Potrivit unui raport al Curții de Conturi, în octombrie 2007, programul de offset a fost implementat în proporție de 6,86%. Ceea ce înseamnă că englezii au investit în România în jur de opt milioane de lire din suma totală de 116 milioane lire. Compania Romtehnica a ținut partea englezilor și a precizat că România nu era suficient de pregătită pentru a face față programului de offset. În schimb, ministerul Industriei și Resurselor a spus că "responsabilitatea nerealizării Programului Industrial de Offset ar reveni părții britanice, în principal prin nerespectarea procedurii convenite". Curtea de Conturi au concluzionat că a fost vorba de "slaba colaborare între instituțiile românești în ceea ce privește cauzele nerealizării programului de offset, ceea ce a condus în final la o lipsă de responsabilizare a factorilor implicați".

Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, în iulie 2019, după reparații (sursa: Facebook/MAI)
Investigații

Avionul donat de Țiriac SMURD-ului

3.000.000 de euro. Atât a plătit Inspectoratul General de Aviație în ultimii trei ani pentru a repara avionul donat de Țiriac SMURD-ului pentru salvarea vieților omenești. Banii au ajuns la asocierea dintre firma Arpiem Aviation și Școala Superioară de Aviație Civilă, condusă de George Barbu. Deloc întâmplător, firma Arpiem Aviation este abonată la contractele Școlii Superioare de Aviație Civilă, instituție din subordinea Ministerului Transporturilor. 29 de contracte pentru Arpiem Aviation George Barbu conduce Școala Superioară de Aviație Civilă (SSAC) din 2015. Pentru o scurtă perioadă de timp a plecat la Tarom, dar a revenit pe post. El are o relație aparte cu Peter Alexandru Vasile, asociatul majoritar de la firma Arpiem Aviation. Pe care îl cunoaște bine pentru că SSAC cumpără piese de schimb, avioane și simulatoare de la acesta. De exemplu, din 2019 până la finalul anului trecut, Școala a încheiat nu mai puțin de 29 de contracte cu firma controlată de Peter Alexandru Vasile. 25 dintre aceste contracte s-au încheiat în urma procedurii de achiziție directă. Valoarea cumulată a contractelor este de aproximativ 7,9 milioane de lei. Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, obosit Nu este deloc surprinzător, deci, că Arpiem Aviation și Școala Superioară de Aviație Civilă s-au asociat pentru a obține contractele de întreține și reparație pentru avionul Cessna Citation V, aeronavă donată de magnatul Ion Țiriac pentru misiuni SMURD, salvarea de vieți omenești și scopuri umanitare. Avionul Cessna Citation V a fost donat în aprilie 2014 Inspectoratului General pentru Aviație (IGAv) și avea o valoare contabilă de 1,7 milioane de euro. Locotenentul Eugen Corneliu Fricosu, purtătorul de cuvânt al IGAv, a arătat pentru deFAPT.ro că, la momentul efectuării donației, aeronava avea 6.811 de ore de zbor și 50 de minute. În plus, primul motor urma să intre în reparații capitale după alte 233 de ore de zbor, iar cel de-al doilea, după aproximativ 273 de ore de zbor. Citește și: EXCLUSIV Avionul donat de Țiriac pentru SMURD, folosit de Gabriel Oprea pentru „zboruri speciale” Inspectoratul General pentru Aviație a atribuit în noiembrie 2018 un acord cadru asocierii dintre firma Arpiem Aviation și Școala Superioară de Aviație Civilă pentru lucrări regulamentare și reparația capitală a motoarelor. Pentru lucrările regulamentare s-a semnat un contract în valoare de 335.243 de lei, iar pentru reparația motoarelor s-a semnat un alt contract în valoare de 4,74 milioane de lei. Reparația motoarelor a costat milioane Cinci luni mai târziu, pe 9 mai 2019, la contractul pentru reparația motoarelor s-a semnat un act adițional prin care valoarea contractului a fost majorată cu 2,21 milioane de lei. O creștere cu 49%. În iunie 2019, în baza acordului cadru a mai fost semnat un contract pentru lucrări suplimentare, în valoare de 616.402 lei. Toate aceste tipuri de lucrări au fost recepționate de IGAv în iulie 2019, după cum anunța chiar MAI. Câteva luni mai târziu, în decembrie 2019, au mai fost semnate două contracte, în valoare de 381.000 lei pentru lucrări suplimentare la 300 de ore, reformare roți, înlocuire baterie și manoperă. Culmea, la o lună după recepția lucrărilor, adică în ianuarie 2020, avionul donat de Ion Țiriac a beneficiat de o nouă rundă de lucrări suplimentare. De data aceasta, au fost reparate blocurile de frânare și înlocuite antenele. Valoarea contractului a fost puțin peste 1,11 milioane lei. Procesul verbal de recepție al lucrărilor a fost semnat în aprilie 2020. Reparații peste reparații, ca pentru o rablă Asocierea dintre firma Arpiem Aviation și Școala Superioară de Aviație Civilă a semnat un nou acord cadru cu IGAv în iunie 2020. Pentru început s-au înlocuit bechia și ventilatorul din cabină în baza unui contract de 38.152 de lei. Implementarea unei cerințe specifice a costat 1,98 milioane de lei, în timp ce alte lucrări regulamentare, puțin peste 293.000 de lei. Aceste noi lucrări au fost recepționate în aprilie 2021. Dar, în iunie 2021, avionul a intrat din nou în reparații. Atunci i s-a schimbat Unitatea de Control a Generatorului. Apoi au fost schimbate capsele de la buteliile anti – incendiu, masca de protecție la fum, unitatea de generare simboluri, cabluri comandă motoare și indicatoarele de viteză. Și reparațiile nu s-au oprit aici. În august 2021 a fost înlocuit inletul motorului drept, deși înainte cu doi ani motoarele beneficiaseră de reparații capitale. Valoarea cumulată a contractelor atribuite asocierii dintre Arpiem Aviation și Școala Superioară de Aviației Civilă este de aproximativ 13,3 miloane de lei. Separat, pentru piesele achiziționate de la Arpiem Aviation, IGAv a mai plătit 1,2 milioane de lei. Așadar, e vorba de 14,5 milioane de lei. Astfel, costurile cu piesele de schimb și reparațiile avionului donat de Ion Țiriac se ridică la aproximativ 3.000.000 de euro.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră