vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: proiect de lege

9 articole
Internațional

Israel vrea introducerea pedepsei cu moartea pentru teroriști (proiect de lege)

Comisia pentru securitate naţională a Parlamentului israelian (Knesset) a votat luni în favoarea unui proiect de lege care prevede introducerea pedepsei cu moartea pentru autorii atacurilor considerate „teroriste”. Inițiativa este susținută public de ministrul israelian al securităţii naţionale, Itamar Ben Gvir. Amendament la Codul penal, următorul pas: votul în plen Comisia a adoptat un amendament la Codul penal care va fi transmis acum plenului parlamentului pentru vot în primă lectură. Citește și: Lector UBB Cluj către magistrați: „Dacă zicem să am slujbă bună, niște bani și pensie, suntem morți” În Israel, o lege intră în vigoare doar după aprobarea în a treia lectură, parcurgând etapele procedurale parlamentare. Sprijin politic din partea executivului Potrivit declaraţiilor publice, premierul Benjamin Netanyahu ar susţine iniţiativa, iar mediatorul israelian pentru ostatici, Gal Hirsch, a confirmat sprijinul executivului pentru măsură. Nota explicativă a comisiei susţine că scopul proiectului este eliminarea terorismului „de la rădăcină” şi crearea unui factor de descurajare puternic. Textul juridic precizează că un autor de atac considerat terorist şi găsit vinovat de omor motivat de rasism sau ură ar urma să fie condamnat la moarte, pedeapsa nefiind prevăzută ca opţională. Inițiatorul și presiunile politice din coaliţie Proiectul a fost înaintat de un parlamentar din formaţiunea Otzma Yehudit, apropiată ministrului Itamar Ben Gvir. Ministrul a pus presiune politică asupra coaliţiei, afirmând că nu va mai susţine majoritatea de dreapta condusă de Netanyahu dacă textul nu este supus votului până la data de 9 noiembrie. Controverse și context mediatic Ben Gvir a publicat recent o înregistrare video în care apare în faţa unor prizonieri palestinieni — material care a stârnit reacţii publice. Declaraţiile sale categorice — că orice „terorist” merită o singură pedeapsă, cea capitală — accentuează tensiunile politice şi discursul securitar din cadrul coaliţiei guvernamentale. Următorii paşi procedurali Proiectul urmează traseul parlamentar: dezbatere în plen, voturi successive şi, în eventualitatea unei aprobări finale, promulgarea de către preşedinte. Până la adoptarea finală, iniţiativa rămâne însă doar o propunere legislativă care va trece prin multiple etape şi controverse politice şi juridice.

Israel dezbate pedeapsa cu moartea pentru teroriști (sursa: Facebook/Benjamin Netanyahu)
Un fost președinte al PNL critică proiectul Guvernului privind Pilonul II, sugerând interese obscure Foto: Facebook
Politică

Un fost președinte al PNL critică proiectul Guvernului privind Pilonul II, sugerând interese obscure

Un fost președinte al PNL, Raluca Turcan, critică proiectul Guvernului privind Pilonul II de pensii, sugerând interese obscure: „O analiză atentă a mecanismului de înființare a unor «noi» societăți de plată, precum și a acționarilor lor ar fi extrem de utilă, pentru a înțelege cine sunt, de fapt, adevărații beneficiari ai acestei prevederi”, a scris ea pe Facebook.  Turcan a fost președintele interimar al PNL din 21 decembrie 2016, în urma demisiei Alinei Gorghiu, până pe 17 iunie 2017. Acum, ea critică dur o prevedere din proiectul de lege privind Pilonul II de pensii, proiect avansat de guvernul Bolojan, cea potrivit căreia furnizori de pensii private pot fi și ”Societăți nou-înființate”, denumite „societăți de plată a pensiilor private” (S.A.). Citește și: Primul atac major al lui Călin Georgescu împotriva lui Simion și a AUR Un fost președinte al PNL critică proiectul Guvernului privind Pilonul II „Proiectul de lege privind plata pensiilor private, inițiat de ASF și trimis Parlamentului, conține unele prevederi corecte, menite să evite situații neprevăzute precum retragerile masive care ar putea destabiliza sistemul investițional și ar putea afecta cele peste 170 de miliarde de lei acumulate. Există, însă, și unele prevederi care ridică un mare semnal de alarmă și care pot deschide calea unor noi afaceri pentru așa-numiții «băieți deștepți», care se bucură de avantajul unor informații din interior.   Conform proiectului, furnizori de pensii private pot deveni: • Administratorii actuali ai fondurilor de pensii (NN, BCR etc.); • Societăți de asigurare de viață; • Societăți de administrare a investițiilor; • ”Societăți nou-înființate”, denumite „societăți de plată a pensiilor private” (S.A.).   Această ultimă categorie ridică întrebări foarte serioase!   Este nevoie de «societăți noi» pentru plata pensiilor private, într-o piață deschisă și competitivă, dar cele noi au oare aceleași rigori de autorizare cu administratorii existenți și societățile de asigurări sau de investiții care dețin deja atât infrastructura, mecanismele, cât și expertiza necesare realizării plăților?   În practică, acest mecanism ar însemna că fondurile acumulate – cu randamente pozitive în ultimii ani – vor fi transferate către aceste societăți «nou-înființate» care, printr-un simplu soft de plată, ar deveni nu doar distribuitori de pensii, ci și beneficiari ai unor noi comisioane.   OARE CINE VREA SĂ IA COMISIOANE DE PE URMA PENSIILOR PRIVATE ALE ROMÂNILOR?   O analiză atentă a mecanismului de înființare a unor «noi» societăți de plată, precum și a acționarilor lor ar fi extrem de utilă, pentru a înțelege cine sunt, de fapt, adevărații beneficiari ai acestei prevederi.   Din punct de vedere economic, măsura pare discutabilă: banii deja investiți, cu diferite randamente, sunt scoși din piață și transferați către entități noi, care adaugă un cost suplimentar fără a ști dacă aduc o valoare reală pentru participanți.   Pensiile private și, în mod special, Pilonul II trebuie tratate cu maximă responsabilitate.   Este vorba despre economiile de o viață ale românilor, care deja suportă povara unui Pilon I nesustenabil. Pentru orice guvernant sau parlamentar, cu atât mai mult pentru cei care se revendică liberali, protejarea acestui mecanism ar trebui să fie o prioritate absolută.   De aceea, solicit colegilor parlamentari ca această prevedere privind «societățile de plată a pensiilor private» din proiectul de lege să fie analizată cu toată atenția în Parlament. De asemenea, dacă există o recomandare OCDE cu privire la o astfel de măsură, ASF să o transmită Parlamentului, împreună cu o analiză comparativă cu situația din alte state OCDE”, a scris Turcan. 

Proiectul de lege privind pensiile private (sursa: Facebook/Andreea Chirițescu)
Eveniment

Unii pensionari nu mai trăiesc zece ani după pensionare, e cinic să nu le dai banii din Pilonul II

Proiectul de lege privind pensiile private. În urma declarației premierului Ilie Bolojan, care a dat asigurări că proiectul de lege privind pensiile private nu urmărește confiscarea sumelor acumulate, ci doar reglementarea modului de plată, discuția despre viitorul Pilonului II a redevenit una aprinsă. Profesorul Dorel Dumitru Chirițescu, cadru didactic la Universitatea „Constantin Brîncuşi“ din Tîrgu Jiu, explică de ce vede în această propunere un demers cinic, cu potențiale implicații grave pentru actualii și viitorii pensionari. Proiectul de lege privind pensiile private Profesorul Dorel Dumitru Chirițescu, de la Universitatea „Constantin Brîncuşi” din Tîrgu Jiu, nu ezită să numească ideea „cinică” și chiar „o tentativă de furt”. Citește și: EXCLUSIV Finul pe care ministrul Ivan voia să-l numească la Hidroelectrica, mic patron de cârciumă și abonat la sinecuri locale în Bistrița Profesorul avertizează că statul își testează imaginația nu doar în găsirea banilor de cheltuit, ci și în modul în care poate pune mâna pe cei economisiți de cetățeni. De ce plata pe 10 ani este o măsură cinică Ce înseamnă, concret, că beneficiarii vor putea avea, conform propunerii ASF, un acces pe 10 ani și cu 25% din sumă la pensionare? Propunerea despre care vorbim se află acum în dezbatere publică. Aceste restricții nu sunt prevăzute într-o lege aprobată de către Parlamentul României. Primul lucru pe care trebuie să-l spunem este că acei bani sunt ai noștri și nu ai Guvernului României sau ai celor care acum îi administrează. Acei bani au statutul unor economii pe care unii dintre noi au fost de acord să le pună deoparte pentru perioada de pensie. Este o metodă modernă și elegantă de a economisi. Banii sunt ai noștri. Dincolo de asta, am fost cu toții de acord că aceste economii nu pot fi pasive și trebuie gestionate activ pe piața financiară din România. De aici intervine înțelegerea și a faptului că acești bani nu ar trebui primiți cu toții odată, la intrarea în pensie. Asta ar periclita în mod dramatic managementul financiar al administratorului. Înțelegem și asta. Numai că ideea lansată acum în dezbaterea publică, cea care ne duce orizontul plăților la 10 ani este una cinică. Mai mult decât atât, poate fi interpretată ca o tentativă de furt. De ce? Pentru simplul motiv că există categorii de beneficiari care, după statisticile actuale care vorbesc despre durata medie de viață în România, nu vor avea ocazia de a folosi întreaga sumă economisită. Ar fi fost de bun simț pentru cel care a venit cu o asemenea propunere, să se încadreze în aceste cifre. Problema speranței de viață și a planificării financiare De exemplu, dacă media de viață a bărbaților în țara noastră este de 72 de ani și pensionarea se face la 65 de ani, atunci cum să-ți imaginezi că poți eșalona plățile până la 75 de ani? De asemenea, propunerea de lege este bine că vorbește despre o tranșă de bani mai mare, de 25% din suma economisită. Și nici nu este important ca acești 25% să fie oferiți la pensionare. Acești bani pot sta ca opțiune la dispoziția pensionarului pe toată durata plății primelor 75%. Asta pentru că oricând un pensionar poate avea nevoie de o sumă mai mare pentru îngrijiri medicale, în primul rând. Deci eu nu aș da acești 25% imediat după pensionare, ci i-aș păstra ca opțiune pe durata plăților. Ideea este ca administratorii să nu creadă că acești bani sunt jucăria lor și să încerce tertipuri de genul celui pe care l-am menționat. Pentru că 10 ani perioadă de rambursare este foarte mult. Banii sunt ai noștri, ai celor care am cotizat și avem nevoie de ei. Ne bazăm pe ei. Să iei bani de la pensionari, o mârșăvie Ar trebui să ne sperie aceste modificări ale legii? Este justificată această inițiativă? Este cert că guvernul actual nu se află într-o situație confortabilă. S-a cheltuit mult și de cele mai multe ori neeconomic. S-a furat mult în România. Guvernele noastre s-au comportat ca și cum ar fi descoperit un fel de mașină de făcut bani. Așa ceva nu există. Această mașină de făcut bani a fost de fapt îndatorarea. Și viteza îndatorării trebuie oprită. Numai ca a lua bani de la pensionari, indiferent de pilonul despre care vorbim, este o mârșăvie. Asta din simplul motiv că acești oameni contează pe acei bani. Au planuri de viață, aia care mai este, construite pe acești bani. Deci a tot lua din acești bani ai pensionarilor este ceva incalificabil. Și celebrul prim pachet al actualului guvern ia 10% din pensiile care depășesc 3000 de lei. Acești oameni sunt părinții și bunicii noștri. Ei nu mai sunt la vârsta adaptabilității și flexibilității de carieră și de venituri. Deci nu pot recupera în niciun fel sumele pe care guvernul le fură din pensia lor. Ei sunt spectatorii muți ai unei situații în care golanii golesc visteria țării și ei, ca pensionari, trebuie să plătească. Da, putem fi îngrijorați de imaginația guvernanților. Ea este infinită și atunci când fură, dar și atunci când trebuie să strângă bani pentru furat. Este doar o supoziție, dar credem că Guvernul României nu este străin de această propunere ca banii din pilonul II să ne fie returnați, halucinant, peste durata noastră medie de viață. Riscul ca statul să întârzie plățile Pentru că banii din pilonul II sunt investiți 60% în titluri de stat, este posibil ca statul să amâne plățile către fondurile de pensii? Pilonul I de pensii se află în întregime în administrarea statului român. Asta nu este rău. Privatizarea în întregime a fondurilor de pensii și a pensiilor produce în multe state ale lumii adevărate tragedii naționale. Asta pentru că acești administratori mai și falimentează și uneori o fac intenționat. Da, atâta timp cât statul român nu a falimentat în mod oficial, atunci nu ar trebui să fie probleme. Și nu ar trebui să fie probleme cu pilonul I, dar nici cu II sau III. Un stat viabil, plătește dobânzile asumate și returnează banii împrumutați la termenele stabilite, așa cum ar fi cazul pentru II și III. Să sperăm că nu vom ajunge în situația de a falimenta ca stat. Asta ar fi un dezastru financiar, dar și politic. Nu ne putem gândii la așa ceva nici măcar în glumă.

Modificarea legii pentru alegerea preşedintelui României (sursa: Facebook/Curtea Constituțională a României)
Justiție

Modificarea legii pentru alegerea preşedintelui României

Modificarea legii pentru alegerea preşedintelui României. Deputatul independent Cosette Chichirău a înaintat marți un proiect de lege în Parlament, propunând excluderea Curții Constituționale din procesul de validare a candidaților la alegerile prezidențiale. Conform inițiativei, această responsabilitate ar urma să revină Înaltei Curți de Casație și Justiție și Biroului Electoral Central. Modificarea legii pentru alegerea preşedintelui României Cosette Chichirău a declarat, la Palatul Parlamentului, că inițiativa a luat-o în urma cazului Șoșoacă. Citește și: Nordis Management intră în insolvență, a decis Tribunalul București. Începe să cadă imperiul de carton al lui Ciorbă, soțul „avocatei interlopilor”, pesedista Laura Vicol "Cazul Şoşoacă a şocat democraţia românească. Am văzut cum CCR a invalidat un candidat la Preşedinţia României pentru motive absolut subiective decise de o curte numită politic, decisă de 5 judecători din 9 care au fost puşi acolo de PSD şi UDMR care votează cu PSD. Ca să reparăm această hibă a democraţiei româneşti, depunem astăzi un proiect care modifică legea pentru alegerea preşedintelui României, astfel încât Curtea Constituţională să vegheze la integritatea alegerilor prin validarea finală a rezultatelor alegerilor şi nu prin validarea candidaţilor. Prin proiectul nostru noi mutăm atribuţiile de validare a candidaţilor la Înalta Curte. Practic, Biroul Electoral Central şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie participă la acest proces care este absolut normal, aşa se întâmplă la toate celelalte candidaturi, iar prin această procedură te poţi apăra, poţi depune documente, argumente, nu este un proces influenţat politic." Alegeri corecte în România Chichirău a subliniat că reprezentanții Platformei DREPT, la care este afiliată, doresc alegeri corecte în România, astfel încât orice persoană care îndeplinește condițiile legale să poată candida. "Doamna Şoşoacă are probleme reale pentru că promovează doctrine antisemite, discriminatorii, antieuropene, dar dacă un asemenea candidat trebuie invalidat, trebuie invalidat conform legii", a mai adăugat Chichirău.

Parlamentari PNL au depus un proiect de majorare a pensiilor militarilor Foto: Inquam/George Calin
Politică

Parlamentari PNL depus proiect de majorare a pensiilor militarilor

Mai mulți parlamentari PNL, în frunte cu liderul senatorilor liberali, Daniel Fenechiu, au depus un proiect de majorare a pensiilor militarilor, apreciind că aceștia ar fi discriminați față de pensionarii obișnuiți. Citește și: EXCLUSIV Aflat în vizorul DNA pentru relația cu generalul Dumitru Dumbravă (ex-SRI), afaceristul Tufan vinde terenuri de 4,8 milioane de euro și sponsorizează un partid cu 750.000 lei Parlamentari PNL au depus un proiect de majorare a pensiilor militarilor Probabil pentru a nu fi acuzați că-l favorizează pe președintele PNL Nicolae Ciucă, autorii proiectului au prevăzut că sistemul pe care-l propun, pentru majorarea pensiilor militarilor de fiecare dată când se majorează salariile militarilor, autorii proiectului cer ca legea să nu se aplice și demnitarilor și parlamentarilor. Însă o astfel de prevedere ar putea fi respinsă la CCR pe motiv de discriminare. „Astfel, în timp ce pensionarii din sistemul public beneficiază de ajustări și actualizări echitabile ale pensiilor, care reflectă contribuțiile și condițiile de muncă ale fiecăruia, pensionării militari continuă să fie afectați de un sistem care nu recunoaște pe deplin contribuțiile lor și nu asigură o echitate reală între toți beneficiarii. Această inechitate este cu atât mai greu de justificat având în vedere sacrificiile și serviciul adus de militari în slujba țării”, se arată în expunerea de motive a proiectului PNL. Ce propun inițiatorii: „Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional și/sau solda de funcție/salariul de funcție al militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special”. În prezent, cuantumul pensiilor militare de stat „se indexează, din oficiu, începând cu 1 ianuarie a anului în curs, cu ultima rată medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la această dată și comunicat de Institutul Național de Statistică”. În expunerea de motive, deputații liberali susțin că această majorare a pensiilor militarilor ar respecta principiul „recunoștinței față de loialitatea, sacrificiile și privațiunile suferite de militari, politiști și funcționari publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare și familiile acestora pe timpul carierei”.

Senatorii USR, conduși de Radu Mihail, au votat înființarea a noi sinecuri în CNSAS Foto: Captură video
Politică

Senatorii USR au votat înființarea a noi sinecuri în CNSAS

Senatorii USR au votat pentru înființarea a două noi sinecuri în CNSAS, deși anterior se opuseseră și reușiseră chiar să blocheze proiectul. Acest proiect, iniţiat de parlamentari ai grupului minorităţilor naţionale (Ovidiu Ganţ şi Silviu Vexler), prevede creșterea numărului de membri ai CNSAS de la 11 la 13, dintre care un membru desemnat de grupul minorităților din Camera Deputaților. Singurul motiv al înființării acestor sinecuri este ca și minoritățile să desemneze pe cineva în conducerea CNSAS, cu rang de secretar de stat. Citește și: Sumele uriașe plătite de contribuabili pentru cazarea și masa ștabilor de la Guvern: cheltuielile au crescut cu aproape 900% în doi ani Oficial, denumirea inițiativei este „Propunere legislativă pentru modificarea art.17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii”. Deputatul USR Claudiu Năsui a arătat, azi, pe rețelele sociale, că proiectul a fost inițial respins, acum o lună. Însă un comentator i-a atras atenția că proiectul a fost reintrodus și votat de senatorii USR, Senatul fiind cameră decizională. Senatorii USR au votat înființarea a noi sinecuri în CNSAS „Acum o lună PSD-PNL voiau să crească numărul de demnitari din CNSAS cu încă 2. Salariu mare, muncă puțină, tipic sinecură la stat. În loc să voteze proiectul USR de deconspire a fostei securități și a rudelor lor din actuala clasă politică (nu de alta dar e plin PSD-PNL de ei), ei voiau să crească numărul de demnitari din conducerea CNSAS. Au trecut inițiativa ca prin brânză la Camera Deputaților. PSD, PNL și UDMR au votat pentru. USR și AUR s-au opus. Nu a fost suficient. Dar la Senat, ce să vezi. Aceiași PSD-PNL-UDMR n-au mai strâns numărul minim de voturi ca să treacă legea. Au strâns 68 de voturi, dar aveau nevoie de 69. Pur și simplu senatorii lor n-au venit la serviciu și n-a ieșit votul pe sinecură. E un lucru bun”, a scris Năsui. Iată cum un singur vot a oprit o sinecură.Acum o lună PSD-PNL voiau să crească numărul de demnitari din CNSAS cu încă 2. Salariu mare, muncă puțină, tipic sinecură la stat.În loc să voteze proiectul USR de deconspire a fostei securități și a rudelor lor din actuala clasă…— Claudiu Nasui, CFA (@ClaudiuNasui) May 30, 2024 Însă proiectul a fost reintrodus în Legislativ la 30 aprilie, a trecut de Camera Deputaților într-un timp record, la 7 mai, și, la 21 mai a trecut și de Senat. La Camera Deputaților, 27 din 28 de deputați USR au votat împotriva proiectului. La Senat, toți cei 13 senatori USR, inclusiv liderul de grup, Radu Mihail, au votat pentru. Lista votului de la Senat Pe Facebook, Năsui a fost criticat pentru faptul că colegii săi de la Senat au votat pentru înființarea acestor sinecuri. „Repet pentru cei care nu au înțeles din prima: toți senatorii USR au votat în bloc pentru creșterea numărului de membri al colegiului CNSAS de la 11 la 13, cu toate costurile adiacente ( masina de serviu, birou, secretara, chirie decontata, salariu de secretar de stat). Toate din bugetul unei instituții care are de verificat anul acesta zeci de mii de candidati, care pierde in fiecare luna angajati valorosi, nișati pe acest domeniu unic de lucru și pentru care bugetul instituției nu avea prevazuta aceasta crestere de costuri”, i-a scris Voichița Ioana Bondor. Legea este acum la promulgare.

Proiect „România fără clanuri” Foto: Inquam/Octav Ganea
Eveniment

Proiect „România fără clanuri”

Pedepse majorate substanțial pentru cerșetorie, trafic de droguri și prostituție, plus confiscare extinsă: aceste sancțiuni sunt prevăzute într-un proiect de lege denumit „România fără clanuri interlope şi narcotraficanţi”, inițiat de un grup de parlamentari PNL, plus deputatul minorității germane, Ovidiu Ganț. Citește și: Un judecător din Alexandria a amânat de peste 100 de ori pronunțarea unei sentințe, acuzatul așteaptă din 2021. CSM l-a sancționat în ianuarie 2023, dar nu s-a schimbat nimic Proiect „România fără clanuri” Ce prevede proiectul, depus la 13 martie, la Senat: Pedepsele pentru proxenetism cresc de la o limită maximă de șapte ani la 10 ani. Dacă proxeneții își conving victimele prin forță să se prostitueze, pedeapsa ajunge la 15 ani, față de 10 ani, cât este acum. Se va pedepsi cu închisoare până la cinci ani folosirea unor bătrâni pentru a-i trimite la cerșit. Până acum, în lege figura doar constrângerea minorilor sau persoanelor cu dizabilități. Pentru camătă, pedeapsa maximă se dublează și ajunge la zece ani. Amenințarea, „dacă este de natură să producă o stare de temere, se pedepseşte cu închisoare dela un an la 5 ani sau cu amendă”. Până acum, limita maximă era de un an. Instanțele de judecată pot dispune confiscarea extinsă dacă își formează convingerea că „bunurile respective provin din activităţi infracţionale. Convingerea instanţei se poate baza inclusiv pe disproporţia dintre veniturile licite şi averea persoanei”. Bugetarii care „în exercitarea acestei funcţii, facilitează, prin orice mijloace” consumul de droguri vor primi pedepse majorate cu 50%. Foto: verticalnews.ro Proiectul prevede mai multe sancțiuni pentru cultivarea sau distribuirea drogurilor.

Internele vor să-i oblige pe polițiști să se testeze antidrog Foto: Facebook Academia de Poliție
Eveniment

Internele vor să-i oblige pe polițiști să testeze antidrog

Abia acum, Internele vor să-i oblige pe polițiști să se testeze antidrog și le interzic, prin lege, să consume droguri sau alcool, în timpul serviciului. Ministerul de Interne a pus în dezbatere publică un proiect de lege care prevede, printre altele, că toți candidații la admitere în instituțiile de învățământ ale acestui minister vor fi testați dacă au consumat droguri. Citește și: Opera baronului PSD de Tulcea, Horia Teodorescu: o treime din școlile care ar fi trebuit să fie renovate cu banii europeni din programul ITI Delta Dunării sunt ruine Internele vor să-i oblige pe polițiști să se testeze antidrog Cei care vor da examen de admitere la școlile de poliție vor fi testați și psihologic. Polițiștii vor fi suspendați „în cazul în care analizele efectuate asupra mostrelor biologice recoltate în condițiile legii stabilesc prezența în organism a unor droguri sau substanțe psihoactive sau în cazul în care polițistul refuză să se supună recoltării mostrelor biologice în scopul stabilirii prezenței în organism a unor droguri sau substanțe psihoactive, precum și în cazul în care nu susține evaluarea comportamentului simulat, în condițiile legii”. „Polițistul este scos imediat din serviciu și i se ridică armamentul și mijloacele din dotare, dacă testarea indică prezența în organism a alcoolului sau dacă polițistul refuză să se supună testării. Perioada neexecutată din programul de lucru stabilit se consideră absență nemotivată”, se propune în proiect. În cazul cadrelor militare din ministerul de Interne - jandarmi sau angajați ai Departamentului pentru Situații de Urgență - acestea vor putea fi concediate și trecute în rezervă dacă, la șase luni de la momentul suspendării din funcție, nu prezintă un certificat medical emis în rețeaua sanitară a Internelor din care să reiasă că „în organismul său nu sunt prezente droguri sau substanțe cu efecte psihoactive ori că acestea provin din medicamente administrate pe bază de prescripție medicală sau din medicamente care pot fi administrate legal fără prescripție medicală”. Citește și: Predoiu dă vina pe PSD pentru deprofesionalizarea de la Interne: „A plecat de la două legi din 2017-2018 privind salarizarea şi pensionarea. Rezultatul a fost destructurarea” Pe de altă parte, noul proiect de lege prevede bonificații substanțiale, de până în zece salarii medii brute pe an, pentru polițiștii care contribuie la realizarea unor capturi substanțiale, precum droguri cu valoare de până în 400.000 de lei.

Guvernul analizează un proiect care ar permite României să trimită arme Ucrainei Foto: Guvernul României
Politică

Proiect permite să trimită arme Ucrainei

Guvernul analizează încă un proiect de lege care ar permite României să trimită arme Ucrainei, precizează premierul Ciucă. Premierul Nicolae Ciucă a declarat, miercuri, la Oradea, despre un proiect de lege aflat pe site-ul MApN, prin care se modifică legea, astfel încât să poată fi trimise arme şi echipament Ucrainei, că în acest moment, legea este în analiză. În momentul în care analiza se va finaliza, va fi luată şi o decizie concretă în acest sens, a arătat el. Premierul a infirmat zvonurile privind pregătirea soldaţilor ucraineni pe teritoriul României şi faptul că ar exista mercenari români implicaţi în războiul din Ucraina. MApN a postat pe site-ul său un proiect de OUG care completează articolul 9 al Ordonanţei nr. 122 din 28 august 1998 privind acumularea, scoaterea şi împrospătarea produselor din rezervele proprii ale forţelor destinate apărării naţionale, scrie news.ro. Principala prevedere adăugată este cea potrivit căreia "Forţele destinate apărării naţionale pot face donaţii de produse din rezervele proprii, în starea în care se află, către state aliate sau partenere, în baza solicitărilor primite, în scopul acordării sprijinului cu titlul de ajutor în situaţiile temeinic justificate de evoluţia mediului de securitate şi când sunt afectate interesele României". Guvernul analizează un proiect care ar permite să trimită arme Ucrainei Şeful Executivului a fost întrebat, la Oradea, despre proiectul de lege aflat pe site-ul MApN în care se modifica legea existentă şi dacă, în baza acestei legi, vor fi trimise arme si tehnică militară către Ucraina. ”În acest moment, legea este în analiză, în momentul în care ea se va finaliza, vom lua o decizie concretă în acest sens”, a spus premierul. Premierul a fost întrebat şi dacă confirmă declaraţiile din partea rusească potrivit cărora există mulţi mercenari români în Ucraina. ”Nu comentăm o astfel de informaţie. Nu există astfel de date. Am văzut că există şi informaţia conform căreia s-ar instrui pe teritoriul României militari ucraineni, nu încape discuţia de acest subiect”, a spus premierul. Nicolae Ciucă a făcut apel la cetăţeni să aibă grijă de unde se informează, arătând că ”este o situaţie de securitate deosebit de complicată şi în acest ansamblu, există foarte multe informaţii care fac parte din domeniul dezinformării, al fake news-ului şi al propagandei. ”Avem nevoie de foarte mult discernământ când primim astfel de informaţii”, a mai spus premierul. Citește și: Un avion american de spionaj, specializat în detectarea navelor, patrula deasupra Dobrogei înainte de scufundarea crucișătorului Moscova

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră