vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: probleme

8 articole
Eveniment

Grindeanu, tupeu fără limite: Nu am nici o problemă cu Nordis, am stat cu prieteni în timpul liber

Președintele PSD, Sorin Grindeanu, a declarat că nu are „nimic de ascuns” în legătură cu așa-numitul caz „Nordis”, subliniind că relațiile sale cu unii dintre cei implicați au fost strict personale și nu au avut nicio legătură cu afaceri. „Nu am făcut și nu fac afaceri împreună cu acei oameni” Întrebat dacă a clarificat public toate aspectele privind implicarea sa în afacerea „Nordis”, Grindeanu a răspuns afirmativ, precizând că oferă toate documentele solicitate de autorități: Citește și: DNA a intrat la 4 dimineața peste primăria lui Boc: „Suntem în faza de strângere de probe” „Eu spun că da. Eu știu că, în acest moment, este un dosar în lucru. Tot ceea ce mi se cere dau, în sensul de documente. Nu am nimic de ascuns. Dacă e cineva care crede că am ceva, să se ducă să facă plângere, există instituții ale statului”, a declarat liderul PSD într-un interviu acordat știrileprotv.ro. Grindeanu a adăugat că nu are nicio legătură de afaceri cu persoanele menționate în dosar: „Nu am făcut afaceri împreună, nu fac afaceri împreună. Nu am avut discuții legate de eventuale afaceri și niciodată nu am intrat în chestiuni care să intre în coliziune cu legile statului.” Legea „Nordis”, adoptată de Parlament Liderul PSD a amintit că Parlamentul a adoptat miercuri legea cunoscută sub numele de „legea Nordis”, al cărei scop este clarificarea reglementărilor privind construcțiile imobiliare. „Ba mai mult decât atât, astăzi, în Parlament, a trecut legea care între inițiatori mă are și pe mine, legată de o clarificare mai bună a construcțiilor în domeniul imobiliar, așa-numita lege ‘Nordis’. Merge spre promulgare. Nu am niciun fel de problemă, nu am nimic a ascunde”, a spus Grindeanu. „Fiecare răspunde pentru ce face” Întrebat dacă își reproșează faptul că a petrecut timp liber alături de unele persoane implicate în afacerea „Nordis”, Sorin Grindeanu a precizat că nu vede nimic reprobabil în acest fapt: „Faptul că mi-am petrecut timpul liber împreună cu unii dintre ei este o chestiune personală. Nu am ce să reproșez din moment ce nu am făcut afaceri sau lucruri ilegale.” Totodată, liderul PSD a respins orice aluzie privind o posibilă coliziune cu legea: „Nu am intrat în coliziune cu legea. Dacă cineva are o chestiune concretă, să facă plângere. Fiecare răspunde pentru ceea ce face. Eu răspund pentru mine, nu pentru ceilalți.”

Sorin Grindeanu și cazul „Nordis” (sursa: stirileprotv.ro)
Haos la mobilizarea rezerviștilor (sursa: Facebook/Ministerul Apararii Nationale, Romania)
Eveniment

Haos la chemarea "la arme" a rezerviștilor: exercițiile Armatei de mobilizare, criticate

Reprezentanții Armatei Române admit că exercițiile de mobilizare a rezerviștilor nu se desfășoară fără dificultăți, însă subliniază că tocmai acesta este scopul lor: identificarea și remedierea deficiențelor care pot apărea în procesul de mobilizare. MOBEX B-IF-25: exercițiu de mobilizare în București și Ilfov Între 12 și 20 octombrie, rezerviștii cu domiciliul în municipiul București și județul Ilfov au fost convocați la exercițiul de mobilizare MOBEX B-IF-25. Citește și: Banca de stat Eximbank are credite neperformante de miliarde lei, acordate de politrucii din CIFGA Scopul acestuia este verificarea completării unităților militare cu personal și tehnică, dar și consolidarea coeziunii dintre rezerviști și militarii activi. Exercițiul se desfășoară în contextul în care Armata Română dorește să evalueze capacitatea efectivă de reacție și organizare în cazul unei treceri de la starea de pace la cea de mobilizare, criză, asediu sau război. Reclamații ale rezerviștilor privind convocarea În spațiul public au apărut relatări ale unor rezerviști care au semnalat probleme privind modul în care au fost convocați la unitățile militare la care sunt arondați. Unii au acuzat lipsa unei informări clare sau întârzieri în comunicarea detaliilor privind exercițiul. MApN: „Exercițiile sunt menite să depisteze problemele” Colonelul Corneliu Ștefan Pavel, purtătorul de cuvânt al Ministerului Apărării Naționale, a explicat că astfel de neajunsuri sunt normale și previzibile într-un exercițiu de amploare, dar că acestea vor fi analizate și corectate ulterior. „Desigur că pot fi probleme, sunt foarte mulți rezerviști — peste 10.000 doar în București. Tocmai acesta este scopul exercițiului: de a ne adapta la condițiile actuale și de a vedea ce nu funcționează, pentru a remedia pe parcurs”, a declarat colonelul Pavel. El a precizat că unul dintre principalele obiective este colaborarea dintre militarii activi și cei în rezervă, mai ales că mulți rezerviști și-au pierdut contactul cu activitățile curente ale Armatei Române. Proceduri și activități în cadrul exercițiului Rezerviștii sunt informați cu privire la noile proceduri militare, participă la instructaje și, acolo unde este planificat, la ședințe de tragere. „Este o zi în care rezerviștii sunt puși la curent cu procedurile actuale, li se reamintește cum se desfășoară ședințele de tragere, iar la final se face o analiză a tuturor problemelor întâmpinate”, a explicat purtătorul de cuvânt al MApN. Colonelul Pavel a subliniat că unul dintre obiectivele cheie ale exercițiului este verificarea timpului de reacție: cât de repede se prezintă rezerviștii la unități în situații de urgență. „Rezerviștii pot fi anunțați cu 24 de ore înainte sau chiar într-un timp mai scurt. Media de vârstă a participanților este de 45-48 de ani”, a precizat el. Cum se desfășoară mobilizarea rezerviștilor Potrivit reprezentantului MApN, procesul de mobilizare urmează pași bine stabiliți: Convocarea oficială: rezerviștii sunt anunțați de structurile Ministerului Afacerilor Interne pentru a se prezenta la unitățile la care sunt arondați. Verificarea documentelor: la sosire, li se verifică actele de identitate și se efectuează instructajul de securitate în muncă. Evaluare psihologică: rezerviștii trec printr-un aviz psihologic sumar. Echipare și armament: ulterior, sunt echipați și li se înmânează armamentul necesar pentru exercițiu. Activități practice: în funcție de planificare, pot participa la ședințe de tragere sau alte activități tactice. Rezerviștii care nu se prezintă pot fi sancționați Colonelul Ștefan Pavel a avertizat că neprezentarea la convocare poate atrage sancțiuni și amenzi, însă a adăugat că scopul nu este penalizarea, ci buna desfășurare a procesului. „În general, este bine să nu ajungem la amenzi. Ne dorim ca toți rezerviștii să participe și să contribuie la îmbunătățirea mecanismelor de mobilizare”, a subliniat oficialul MApN.

Sinucidere din cauza unor probleme financiare (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Final tragic pentru un medic militar: s-a sinucis din cauza problemelor financiare

Sinucidere din cauza unor probleme financiare. Maiorul medic militar Sînziana Lovin, în vârstă de 50 de ani, și-a pus capăt zilelor în vila din Breazu, după ce și-ar fi pregătit sinuciderea cu câteva zile înainte. Sinucidere din cauza unor probleme financiare Femeia, specialist în pneumologie și medicină internă, i-a spus fiicei sale că merge să își ia rămas bun de la casă, pe care intenționa să o vândă din cauza problemelor financiare. Citește și: DOCUMENT De ce a decis Înalta Curte să-l condamne penal, în 2016, pe Marian Neacșu, acum vicepremier PSD Tragedia s-a petrecut sâmbătă seara, iar fiica de 19 ani a descoperit a doua zi trupul neînsuflețit al mamei, spânzurat de o grindă din mansardă. Fostul soț al femeii a fost cel care a alertat autoritățile, după apelul disperat al fiicei. Continuarea, în Ziarul de Iași

Grindeanu, relaxat în fața problemelor economice (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Eveniment

Grindeanu, relaxat: Economic, nu suntem pe marginea prăpastiei. Nu avem reforme din cauza alegerilor

Grindeanu, relaxat în fața problemelor economice. Președintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, a declarat că, în ciuda dificultăților actuale, România nu se află într-o situație economică de criză iminentă. Grindeanu, relaxat în fața problemelor economice Acesta a recunoscut că anumite măsuri fiscale au fost întârziate din cauza contextului electoral, dar a subliniat că nu este cazul să se vorbească despre o „apocalipsă economică”. Citește și: Grindeanu, încurcat de întrebările despre relația cu Vicol-Nordis: „Cam așa”, a spus de mai multe ori Grindeanu a explicat că anumite reforme fiscale sunt asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și că acestea vor fi, în cele din urmă, aplicate. Însă, din cauza alegerilor multiple desfășurate în ultimul an, adoptarea acestor măsuri a fost întârziată. „Așa cum prevede și PNRR-ul, anumite măsuri fiscale ar fi trebuit luate mai devreme. Dar, de un an de zile suntem în alegeri, de toate tipurile, și e normal să existe acest delay”, a declarat liderul PSD într-o emisiune la PrimaTV. Situația economică nu e „roz”, dar nici catastrofală În ciuda provocărilor economice actuale, Sorin Grindeanu a insistat că nu este vorba despre o prăbușire economică iminentă. El a calificat drept false unele informații potrivit cărora România ar fi intrat în recesiune în primul trimestru al anului. „Nu suntem pe marginea prăpastiei. Nu e cea mai bună situație economică, dar nici nu suntem într-o perioadă dinainte de apocalipsă”, a explicat oficialul social-democrat. Impactul asupra populației Grindeanu a subliniat că modul în care sunt comunicate măsurile economice contează enorm și că trebuie evitată inducerea panicii în rândul populației. Potrivit acestuia, măsurile fiscale vor fi implementate într-un mod care să minimizeze impactul negativ asupra cetățenilor. „Trebuie să creionăm lucrurile astfel încât impactul asupra populației să nu fie unul catastrofal, așa cum e prezentat acum”, a adăugat el.

DeepSeek, probleme tehnice și cenzură dictatorială (sursa: deepseek.com)
Internațional

DeepSeek, probleme tehnice și cenzură dictatorială

DeepSeek, probleme tehnice și cenzură dictatorială. Platforma chineză de inteligență artificială DeepSeek, care a stârnit un val de interes global odată cu lansarea ultimului său model, se confruntă cu atacuri cibernetice la scară largă. Potrivit CNBC, compania a raportat întreruperi semnificative ale serviciilor, inclusiv peste nouă ore de funcționare afectată și restricții la înregistrarea noilor utilizatori. DeepSeek, probleme tehnice și cenzură dictatorială DeepSeek a anunțat că atacurile cibernetice au determinat limitarea temporară a înregistrărilor pentru a asigura stabilitatea platformei, însă utilizatorii existenți își pot accesa conturile în mod normal. Citește și: EXCLUSIV Opera Națională București, executată de angajați pentru restanțe de milioane la salarii: sechestru pe o pianină, pe niște autoturisme și chiar pe scaunul directorului Daniel Jinga Deși compania susține că a identificat problema, aceasta continuă să monitorizeze posibile riscuri. Lansată în 2023 de High-Flyer Quant, DeepSeek s-a impus rapid ca un competitor accesibil pe piața IA, oferind servicii cu 95% mai ieftine decât OpenAI. Cu toate acestea, platforma a fost criticată pentru refuzul de a discuta subiecte sensibile pentru guvernul chinez, precum Masacrul din Tiananmen sau statutul Taiwanului. Speculații privind natura atacurilor Potrivit expertului Marc Rivero de la Kaspersky, platforma ar putea fi ținta unui atac DDoS, în care serverele sunt supraîncărcate cu trafic artificial pentru a le bloca funcționarea. De asemenea, există suspiciuni legate de tentative masive de acces neautorizat sau exploatarea unor vulnerabilități.

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor (sursa: Facebook/OPTIMA Batteries)
Eveniment

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor. Grupul Volkswagen AG a anunţat marţi că va abandona o serie de acorduri de muncă, inclusiv garantarea locurilor de muncă până în 2029, la şase fabrici din Germania, ceea ce sporeşte perspectiva concedierilor din 2025. Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor Cel mai mare producător auto din Europa anulează acordul din 1994 privind garantarea locurilor de muncă, ca parte a măsurilor de reducere a costurilor, în urma încetinirii vânzărilor, şi a concurenţei vehiculelor mai ieftine din Asia. Citește și: Spital nou de lux pentru pensionarii speciali ai Internelor. Valoarea totală: două miliarde de lei – un miliard din PNRR, celălalt miliard – de la bugetul public al României Volkswagen se confruntă cu numeroase provocări, inclusiv diminuarea cererii pentru automobilele sale, în special automobile electrice, intensificarea concurenţei din China şi o structură complexă de guvernare care, potrivit unor investitori şi analişti, încetineşte procesul de luare a deciziilor în perioade de criză. Anunţul de marţi al Volkswagen vine după ce compania a avertizat că ar putea închide fabrici în Germania, pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, ceea ce a dus la scăderea acţiunilor în sectorul auto şi îngrijorări la nivel înalt în cadrul Guvernului de la Berlin. "Trebuie să dăm posibilitatea Volkswagen AG să-şi reducă costurile în Germania la un nivel competitiv, pentru a investi în noile tehnologi şi în noi produse, cu propriile resurse", a afirmat directorul Departamentului de Resurse Umane, Gunnar Kilian. Negocieri salariale Pentru a atenua incertitudinile privind acordurile de muncă, Kilian a anunţat că Volkswagen va merge mai departe cu negocierile salariale. Cea mai mare organizaţie sindicală din Germania a promis săptămâna trecută că va analiza toate opţiunile, inclusiv trecere la săptămâna de lucru de patru zile, pentru a răspunde la avertismentele lansate de echipa managerială de la producătorul auto Volkswagen, privind închiderea unor uzine şi eliminarea garanţiei locurilor de muncă. Directorii de la Volkswagen au anunţat în 2 septembrie că analizează posibilitatea luării măsurii fără precedent de a închide unele din uzinele din Germania şi totodată că ar putea să pună capăt programului de securitate a locului de muncă, existent încă din 1994, care împiedică eventuale concedieri până în 2029. Săptămâna de lucru de patru zile Întrebată dacă sindicatul IG Metall este dispus să analizeze săptămâna de lucru de patru zile ca o opţiune alternativă, preşedinta Christiane Benner a spus că aceasta este o opţiune "posibilă". "Nu vom lăsa nicio idee neexplorată", a spus Christiane Benner, prima femeie numită vreodată în postul de preşedinte al IG Metall. Cu toate acestea, Benner a precizat că este imposibil să vină cu propuneri detaliate fără mai multe informaţii cu privire la soluţiile propuse de companie. Thorsten Groeger, preşedintele sindicatului IG Metall pentru regiunea Saxonia Inferioară, unde este sediul Volkswagen, a subliniat că acordurile convenite de echipa managerială cu sindicatele, cu prilejul precedentelor crize, au fost special concepute pentru a permite producătorului auto să traverseze situaţii dificile, şi nu ar trebui excluse de data aceasta. De exemplu, în cadrul unui program de reducere a costurilor din 1993, echipa managerială şi sindicatele de la VW au acceptat introducerea unei săptămâni de lucru de patru zile, cu un program de lucru de 28,8 ore, începând din 1994, ceea ce a însemnat o reducere de 20% a programului de lucru, şi o mică diminuare a retribuţiei. Considerat drept o soluţie inovatoare pentru a salva 30.000 de locuri de muncă la cele şase uzine VW din Germania, acel acord pe doi ani a fost adaptat în anii ulterior, până în 2006, când echipa managerială de atunci a decis că acordul afectează competitivitatea şi a renunţat la el. Într-un interviu pentru postul de televiziune NDR, Stephan Weil, premierul landului Saxonia Inferioară, unde se află cinci din cele şase uzine Volkswagen protejate de garantarea locurilor de muncă, a declarat că producătorul auto trebuie să găsească o soluţie pentru a împărţi, în mod corect, povara crizei. "În 1993 şi 1994 am avut o criză serioasă care i-a zguduit pe toţi cei implicaţi....ceva similar ar putea fi încă odată baza pentru un acord", a spus Weil, făcând referire la acordul convenit la acea dată cu sindicatele. Negocierile dintre conducere şi sindicatele de la Volkswagen ar urma să înceapă la mijlocul lunii octombrie şi există posibilitatea unor greve de protest la finele lunii noiembrie. Sindicatele cer echipei manageriale să urgenteze calendarul negocierilor astfel încât să reducă îngrijorările muncitorilor, a spus Groeger.

Asfaltul pe podul Brăila, experiment eșuat (sursa: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere)
Eveniment

Asfaltul pe podul Brăila, experiment eșuat

Asfaltul pe podul Brăila, experiment eșuat. Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, miercuri, că soluţia tehnică folosită deja de trei ori la asfaltarea podului peste Dunăre de la Brăila este "proastă", iar specialiştii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să analizeze o nouă propunere pusă la dispoziţie de societatea care se ocupă de lucrări. Asfaltul pe podul Brăila, experiment eșuat Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafaţa asfaltică. "Noi în acest moment nu am semnat recepţia. (...) Deci nu s-a plătit garanţia şi nu s-au eliberat garanţiile, nefiind semnate recepţiile, că soluţia tehnică din proiect care au implementat-o cei de la acea companie nu este una bună pentru că de vreo trei ori s-a dat jos asfaltul, s-a aplicat aceeaşi soluţie şi există în continuare aceleaşi probleme, deci este clar că este o soluţie tehnică proastă. Proiectul pe această bucată legat de asfalt şi modul în care se face priza între asfalt şi tablier nu este corectă", a declarat ministrul Sorin Grindeanu, cu ocazia unei vizite de lucru efectuate miercuri pe şantierul Autostrăzii A7 Buzău-Focşani. Ministrul Transportului a anunţat că societatea care se ocupă de lucrări a venit cu o altă propunere ce urmează a fi analizată şi implementată ulterior. "Au venit şi au propus săptămâna trecută o nouă soluţie tehnică cei de la Webuild, care spun ei că odată aplicată această nouă soluţie tehnică pe acest subiect va fi una care nu va mai oferi acest disconfort. Părerea mea este că a fost proiect greşit şi soluţia aleasă nu e una bună, dovadă ce se întâmplă. Acolo au venit unii care au şi primit bani să facă un proiect care iată că s-a dovedit cel puţin pe această bucată că nu este bun. Urmează ca specialiştii CNAIR să analizeze noua propunere tehnică, după ce este acceptată va fi pusă rapid în practică", a mai adăugat ministrul Grindeanu.

Circulația gâtuită pe podul suspendat (Brăila)(sursa: Facebook/Compania Națională de Administrație a infrastructurii Rutiere
Eveniment

Circulația gâtuită pe podul suspendat (Brăila)

Circulația gâtuită pe podul suspendat (Brăila). Circulaţia pe Podul suspendat peste Dunăre a fost deviată marţi, începând cu ora 9,00, pe banda 1 derulare pentru ambele sensuri, în vederea efectuării lucrărilor de reasfaltare, informează Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău. Primele probleme, după inaugurare Podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune din Europa. Citește și: Scandalul Pieleanu – SNSPA i-a fost prezentat încă din 2001 ministrului PSD Ecaterina Andronescu, dar a fost îngropat cu complicitatea socialistului Claudiu Crăciun A fost inaugurat pe 6 iulie 2023, iar la scurt timp după inaugurare au apărut primele probleme legate de asfalt, care s-a "vălurit". Deşi circulaţia pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost recepţionată de autorităţile române şi, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, nici nu va fi recepţionată, până când constructorul nu va repara toate problemele. Podul peste Dunăre a intrat din nou în reparaţii, de data aceasta pe banda 2 de circulaţie, după ce, luna trecută, banda 1 de circulaţie a fost decopertată şi a fost turnat un nou strat de asfalt. Între timp, au apărut probleme şi pe banda 2, unde asfaltul are valuri. Circulația gâtuită pe podul suspendat (Brăila) În martie 2024, rampa de acces spre viaductul care duce spre Podul peste Dunăre prezenta din nou tasări pe malul din Brăila. În septembrie 2023, CNAIR a mai semnalat o astfel de problemă, iar constructorul WeBuild a luat în calcul pentru stoparea tasării forarea a 40 de stâlpi. Potrivit lui Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR anul trecut, prin septembrie, a apărut această tasare. "La momentul respectiv, le-am transmis o notificare celor de la WeBuild, prin care le-am solicitat să remedieze tasarea. Ei au făcut o lucrare punctuală, ca să nu spun de mântuială, adică au încărcat cu asfalt zona tasată, încercând să o aducă la cotă. Tasarea a continuat şi iată că, anul acesta, s-au adăugat încă 10-15 centimetri faţă de tasarea astupată de ei anul trecut. Ca atare, le-am mai făcut o notificare, în care le-am zis că trebuie să intervină cu o soluţie permanentă de stopare a tasării, iar în acest moment soluţia identificată de ei este forarea unor stâlpi pe lângă această rampă a viaductului. Deocamdată sunt în faza de experimentare a soluţiei, după care vor trece la faza de aplicare a soluţiei definitive. Cred că sunt 40 de piloţi, pe care îi vor fora pentru a stopa această tasare. Au termen 3-4 luni pentru a remedia această problemă, iar totul se va face pe banii şi pe timpul lor, intră în contract, nu este o lucrare aparte, nu pot avea scuze că întârzie anumite lucrări din contract. Ei trebuie să meargă în paralel şi cu finalizarea obiectivelor din contract şi cu această neconformitate pe care trebuie să o rezolve". Reprezentantul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a precizat că tasarea apărută la rampa de acces pe Podul peste Dunăre nu afectează stabilitatea podului, dar creează deservicii în ceea ce priveşte circulaţia pe pod, din cauza denivelării apărute, şi poate duce la costuri suplimentare în perioada de întreţinere a podului. WeBuild depășește termenele Potrivit lui Alin Şerbănescu, constructorul WeBuild a depăşit toate termenele în ceea ce priveşte realizarea obiectivului Pod Suspendat peste Dunăre. "Ca termene, WeBuild a depăşit tot ce se putea depăşi. Iniţial, contractul semnat în 2018 avea dată de finalizare decembrie 2021, care a fost depăşită. Au venit cu o extensie de timp câştigată în instanţă, până în iulie 2022, care a fost şi ea depăşită. Suntem în martie 2024, când nu am finalizat drumul de legătură până la Jijila, nu am demontate macaralele, nu am rezolvată problema neconformităţilor, nu am recepţionat până la acest moment pasajul peste calea ferată de pe malul Brăila - deşi, din punctul nostru de vedere este finalizat, WeBuild nu cere recepţia acolo. Plus că ne-au rămas datori cu o soluţie permanentă pentru asfaltul de pe pod, pentru că tot ceea ce au făcut ei acolo, după deformaţiile acelea ale asfaltului, considerăm că este o soluţie provizorie, nu avem o soluţie prezentată pentru asfaltul de pe pod. În ansamblu, ei au ajuns cu contractul undeva la 98%, dar aici vorbim de mobilizare şi de ritmul de lucru, care sunt neconforme din punctul nostru de vedere. Drumul spre Jijila este finalizat în procent de 94%, mai au şanţuri de făcut, asfalt de pus şi nişte racorduri de făcut, dar pe şantier mobilizarea este foarte scăzută, iar în ritmul acesta, nu ştiu când vor termina, ultimul termen asumat de ei este octombrie 2024", a mai spus Şerbănescu. Reprezentantul CNAIR a mai declarat că toate problemele pe care constructorul WeBuild le are în ceea ce priveşte realizarea Podului peste Dunăre de la Brăila i-ar putea aduce deservicii în ceea ce priveşte credibilitatea la nivel internaţional. Valoarea iniţială a proiectului Podului peste Dunăre, a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul Asocierea Astaldi S.P.A. - IHI Infrastructure System Co. Ltd.,

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră