duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: nou

2 articole
Eveniment

Tren nou, după 20 de ani

Tren nou, după 20 de ani. Trenul Coradia Stream, prima garnitură achiziționată de România după mai bine de 20 de ani, a început testele de anduranță și este programat să transporte călători începând cu 20 noiembrie. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a confirmat că trenul a efectuat prima cursă fără pasageri între București și Brașov pentru verificarea capacității de operare în condiții comerciale. Programul de testare și traseele vizate Probele au continuat pe ruta București - Brașov, duminică, sub prima zăpadă a anului, cu scopul de a asigura performanța trenului în condiții meteo variate. Citește și: Ciolacu, ultimul pas înainte de divorț: a făcut „partaj voluntar” al bunurilor din Buzău. Motivația sa: „apropierea campaniei” În următoarele 10 zile, testele vor avea loc pe două dintre cele mai importante trasee de călătorie din România: București - Brașov și București - Constanța. Luni și marți, trenul va efectua teste pe ruta București - Brașov, iar începând de miercuri, 13 noiembrie, până la finalul săptămânii, va fi testat pe ruta București - Constanța. După aceste teste, trenul va reveni pe traseul București - Brașov pentru ultimele verificări. Tren nou, după 20 de ani Contractul pentru achiziția acestui tren electric Alstom Coradia Stream face parte dintr-o comandă mai amplă de 37 de unități electrice de la Alstom Ferroviaria SpA, semnat în martie 2022. Primul tren a ajuns în România pe 4 decembrie 2023 și a intrat în faza de testare, în timp ce livrarea celorlalte unități s-a decalat față de termenul inițial. Valoarea proiectului Valoarea totală a contractului pentru achiziționarea celor 37 de trenuri și a serviciilor de mentenanță aferente pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde de lei, fără TVA. Aceste trenuri, produse în Polonia, reprezintă o investiție semnificativă în modernizarea infrastructurii feroviare din România, urmând să fie operate de CFR Călători pe rute intens frecventate, oferind condiții de călătorie îmbunătățite pentru pasageri. Președintele ARF, Ștefan Roșeanu, a declarat că, dacă testele se desfășoară conform planului, trenul va începe cursele cu pasageri pe 20 noiembrie, iar biletele vor fi disponibile la vânzare începând din această săptămână.

Tren nou, după 20 de ani (sursa: Facebook/ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară)
Guvernul, încă un stadion, nu bazin (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Eveniment

Guvernul, încă un stadion, nu bazin

Guvernul, încă un stadion, nu bazin. Preşedintele interimar al Camerei Deputaţilor şi preşedinte ales al Consiliului Judeţean (CJ) Timiş, Alfred Simonis, a declarat că Guvernul va emite în şedinţa de miercuri hotărârea de demolare a vechiului Stadion "Dan Păltinişanu" din Timişoara, în locul căruia se va construi altul nou. Guvernul, încă un stadion, nu bazin Vechiul Stadion "Dan Păltinişanu" a rămas în picioare, deşi ar fi trebuit demolat în urmă cu doi ani, pentru a se construi altul în loc, întrucât a întârziat finalizarea studiului de fezabilitate pentru viitoarea investiţie. Citește și: EXCLUSIV Cariera fantastică a „tablagiului” cu Academia de Poliție, pensionar special la 42 de ani: ajutor de șef de post de comună, Pașapoarte, spion, membru PSD, secretar de stat la Interne "Hotărârea de Guvern care va fi emisă este documentul necesar licitaţiei pe care Consiliul Judeţean trebuie să o lanseze pentru punerea la pământ a actualei arene. Această Hotărâre de Guvern era aşteptată de către suporterii timişoreni, iar acum ne aflăm în situaţia în care, dacă totul decurge bine la CJ Timiş, buldozerele pot intra în actualul stadion în perioada imediat următoare", afirmă Alfred Simonis, citat într-un comunicat al PSD Timiş, remis marţi. Fără pistă de atletism Noul Stadion "Dan Păltinişanu" va fi cea mai modernă arenă din România, va avea 30.000 de locuri şi este prevăzut fără pistă de atletism. Investiţia se ridică la aproximativ 180 de milioane de lei, bani din fonduri guvernamentale. "Acest stadion a fost martor la atâtea momente de bucurie, însă acum este timpul să privim spre viitor şi să construim ceva demn de moştenirea noastră. Pentru asta, e necesară o Hotărâre de Guvern ca să punem la pământ tribunele care stau să cadă. Urmează organizarea licitaţiei pentru găsirea firmei care să demoleze arena, licitaţie ce trebuie organizată de către Consiliul Judeţean Timiş. Dacă nu există contestaţii, peste câteva săptămâni buldozerele s-ar putea apuca de lucru", mai arată Alfred Simonis.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră