miercuri 02 aprilie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: mecanici

3 articole
Eveniment

Mecanicii auto, greu de găsit. Service-urile avertizează că timpii de așteptare vor fi foarte mari

Criză de personal în service-urile auto. România se confruntă cu un deficit alarmant de forță de muncă în industria reparațiilor auto, avertizează Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA). Criză de personal în service-urile auto Potrivit POSA, peste 40% dintre service-uri întâmpină dificultăți majore în recrutarea de muncitori calificați, ceea ce duce la refuzarea clienților și la întârzieri semnificative în livrarea vehiculelor reparate. Citește și: EXCLUSIV Ministerul condus de Burduja, bun și pentru pilele lui Ciolacu: milionarul din contracte cu statul Dolha, CA-uri la Energie Situația afectează nu doar activitatea service-urilor, ci și siguranța rutieră, întrucât vehiculele cu defecțiuni ajung să circule fără reparații esențiale. Motivele crizei: emigrare, lipsa formării și cererea în creștere Conform POSA, deficitul de personal este cauzat de mai mulți factori, printre care: Emigrarea specialiștilor români către țări cu salarii mai atractive; Lipsa unui sistem eficient de formare profesională; Reticența tinerilor față de meseriile auto, din cauza condițiilor dificile de muncă; Creșterea cererii de reparații auto, pe fondul numărului tot mai mare de vehicule în circulație. Un sondaj realizat de POSA arată că 75% dintre service-uri întâmpină dificultăți în recrutarea de personal, iar 60% au întârzieri în livrarea mașinilor reparate. Mai mult, 30% dintre ateliere spun că riscă închiderea în următorii cinci ani dacă nu se iau măsuri urgente. Angajarea muncitorilor străini – o soluție greoaie Pentru a acoperi deficitul, unele service-uri au încercat recrutarea muncitorilor din Asia, însă procesul este îngreunat de birocrație excesivă: obținerea vizelor poate dura între 6 și 12 luni. Intervin costuri ridicate, angajatorii fiind nevoiți să suporte cheltuieli pentru documentație, cazare și integrare. Nu în ultimul rând, bariera lingvistică: majoritatea muncitorilor străini necesită cursuri de adaptare. POSA subliniază că statul român ar trebui să simplifice procesul de obținere a vizelor de muncă și să ofere stimulente pentru angajatorii care recrutează forță de muncă din afara UE. Revitalizarea meseriilor auto Pentru a combate această criză, POSA propune un plan bazat pe trei piloni. Reintroducerea educației profesionale – susținerea învățământului tehnic și colaborarea cu service-urile auto; Creșterea atractivității meseriei – condiții moderne de lucru, tehnologii avansate, salarii competitive; Campanii de promovare – inițiative naționale pentru atragerea tinerilor în domeniu. Taxele și birocrația sufocă service-urile auto Pe lângă criza forței de muncă, POSA semnalează și problemele fiscale și administrative care îngreunează activitatea service-urilor. Printre cele mai mari obstacole se numără taxele ridicate pe muncă și birocrația excesivă, care cresc costurile operaționale. „În loc să sprijine sectorul reparațiilor auto, statul impune anual taxe și obligații birocratice care îngreunează activitatea service-urilor”, subliniază Marian Lazar, prim-vicepreședintele POSA. Soluțiile propuse pentru salvarea industriei POSA cere autorităților să adopte măsuri concrete pentru a preveni colapsul industriei service-urilor auto: Reducerea taxării muncii pentru angajații din domeniul reparațiilor auto; Simplificarea recrutării muncitorilor străini prin eliminarea blocajelor birocratice; Reforma educației tehnice și reintroducerea învățământului profesional; Avantaje fiscale pentru service-urile care investesc în formarea tinerilor; Stimulente pentru reconversia profesională, atrăgând persoane din alte domenii; Investiții în tehnologii moderne, dublate de programe de instruire pentru angajați. „Dacă nu se iau măsuri urgente, riscăm închiderea unui număr mare de service-uri și o criză fără precedent în sectorul reparațiilor auto”, avertizează POSA.

Criză de personal în service-urile auto (sursa: Facebook/Patronatul Operatorilor de Service Auto din Romania)
Sancțiuni aplicate de polițiștii de transporturi (sursa: Facebook/CFR Călători)
Eveniment

Sancțiuni aplicate de polițiștii de transporturi

Sancțiuni aplicate de polițiștii de transporturi. În primele 11 luni ale anului, polițiștii de la transporturi au efectuat controale intense pentru a asigura siguranța circulației feroviare. Peste 2.900 de angajați cu atribuții privind siguranța feroviară, dintre care 483 de mecanici de locomotivă, au fost testați cu aparatul etilotest. În urma acestor acțiuni, au fost constatate 33 de infracțiuni. Sancțiuni aplicate de polițiștii de transporturi Conform Direcției Poliție Transporturi, acțiunile din perioada ianuarie-noiembrie au vizat prevenirea evenimentelor și accidentelor feroviare prin identificarea zonelor de risc și eliminarea vulnerabilităților. Citește și: EXCLUSIV Anca Alexandrescu, foame de bani: propagandista lui Călin Georgescu a ajuns, de la peste 10.000 de euro lunar, bani parțial publici, la doar vreo 2.000 de euro lunar, din propria firmă De asemenea, s-a lucrat pentru siguranța transporturilor aeriene, prin combaterea furturilor din bagajele de cală ale pasagerilor, siguranța transporturilor navale pe Dunăre și lacurile interioare navigabile și reducerea infracțiunilor contra patrimoniului. Furturi pe calea ferată Datorită prezenței active a poliției în stații, trenuri, porturi și aeroporturi, furturile de la infrastructura feroviară au scăzut cu 5,19%. Furturile din vagoane au înregistrat o reducere semnificativă, de 32,85%. Furturile de bagaje s-au menținut la același nivel ca în anul precedent. Accidente rutiere Pentru prevenirea accidentelor rutiere, polițiștii au verificat 4.257 de vehicule și au aplicat 1.897 de sancțiuni contravenționale, însumând 638.922 de lei. Dintre acestea, 1.623 de sancțiuni au fost pentru abateri la regimul rutier. 237 de sancțiuni pentru încălcări la trecerile la nivel cu calea ferată. Au fost constatate 10 infracțiuni și reținute 106 permise de conducere. Combaterea faptelor ilicite în transporturi În stațiile de cale ferată și în trenuri, polițiștii au depistat 15 persoane suspectate de comiterea unor infracțiuni. În total, au fost înregistrate 18 infracțiuni, dintre care: 3 de natură judiciară, 10 de natură economică, 5 de altă natură. De asemenea, au fost aplicate 1.521 de sancțiuni contravenționale, însumând 390.175 de lei. Testări și măsuri stricte pentru angajați Din cei 2.972 de angajați verificați cu aparatul etilotest, au fost constatate 33 de infracțiuni, iar 32 de persoane au fost conduse la unități medicale pentru prelevarea probelor biologice. Polițiștii de la transporturi vor continua controalele pentru menținerea unui climat optim de siguranță publică în transporturile feroviare, aeriene și navale. Aceste măsuri urmăresc reducerea riscurilor și sporirea încrederii publicului în siguranța infrastructurii de transport.

Mecanicii conduc trenul sub influența alcooluluim scire Asociatia Pro Infrastructură
Eveniment

Mecanicii conduc trenul sub influența alcoolului

Asociația Pro Infrastructură explică ce condiții au favorizat ciocnirea a două trenuri, în Teleorman, unda dintre cauze fiind: „Mecanicii au condiții de odihnă proaste și conduc trenul sub influența alcoolului”. Însă asociația indică și numeroase probleme în infrastructura căilor ferate. Pro Infrastructură arată că șeful CFR a mințit în legătură cu incidentul de la Roșiori și doar pentru acest motiv trebuia demis. Foto: Facebook Asociatia Pro Infrastructura Mecanicii conduc trenul sub influența alcoolului „Pe lângă starea proastă a infrastructurii, există un lung pomelnic de probleme legate de mecanicii de locomotivă (...) Mecanicii au condiții de odihnă proaste și conduc trenul sub influența alcoolului. Exemple: accidentul de la Fetești din 2021 cu plecare de la locul faptei "chipurile" ca să bea o bere (...) Merișor-Bănița în 2017 (http://bit.ly/3LxFeGB) și distrugerea viaductului Cârcea în 2018 (http://bit.ly/3Tks4hS). Timpii de odihnă nu se respectă (Fetești 2021, Merișor-Bănița 2017), iar asta înseamnă zeci de ore pe locomotivă. Foile de drum ale mecanicilor sunt scrise pe hârtie și astfel nu pot fi verificate de la distanță”, arată, pe Facebook, această asociație. În ceea ce privește problemele de infrastructură, Pro Infrastructură explică de ce sistemele automate nu funcționează. Citește și: Grindeanu dirijează banii CFR către clientela din Timișoara și Cluj – analiză Club Feroviar. „Un grup infracțional care pune în pericol securitatea românilor”, spune un ceferist Sistemul german de oprire automată al CFR datează din 1960 „Spre deosebire de Grecia, CFR are un sistem de autostop funcțional chiar și pe liniile aflate în proces de modernizare. Asta e bine pentru că reconstrucția unui tronson poate dura și un deceniu (ca în Grecia). Din păcate, sistemul german de oprire automată al CFR datează din 1960 și îi lipsesc funcții la care ne-am aștepta în secolul 21. I-am văzut limitele (și) la accidentul de la Roșiori: poate fi dezactivat de mecanici la orice viteză, iar dacă trenul din față este aproape de semnal, frânarea indusă de autostop poate fi tardivă. Nefiind digital, sistemul din cale nu transmite coduri de diagnostic în cazul unei defecțiuni. La fel ca Grecia, la insistențele Comisiei Europene, CFR se chinuie să implementeze un sistem contemporan de oprire automată și control continuu al vitezei numit ETCS (European Train Control System), componenta principală din ERTMS (European Rail Traffic Management System). ETCS este digital și wireless, cu semnalizare pe display-ul mecanicului (nu pe stâlpi laterali exteriori) și controlează frânarea lină, din timp. Poate fi dezactivat dar în cazuri excepționale și la viteze mici. A fost contractat pe 1150 kilometri începând cu anii 2010, din care ~500 km au calea ferată recepționată dar, la fel ca în Grecia, ETCS/ERTMS nu este funcțional nicăieri în România, nefiind văzut ca o prioritate. Operatorii feroviari nu au primit niciun termen limită până la care să-și doteze locomotivele cu ETCS”, explică asociația. Grindeanu își protejează clienții din fruntea CFR „Transportul feroviar este cenușăreasa politicienilor, de unde și tăcerea ministrului Grindeanu care s-a mulțumit doar să-i ceară public (prin consilierul de imagine, firește) șefului CFR Călători să iasă la declarații, să mai dreagă busuiocul și să influențeze un pic ancheta. CFR Călători a comunicat în mod IRESPONSABIL că trenul de marfă lovit era deja deraiat la momentul impactului. Chiar și numai din cauza asta, dar și pentru carențele în pregătirea mecanicilor evidențiate la Roșiori, directorul CFR Călători TREBUIE DEMIS!”, mai scrie Pro Infrastructură. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), dirijează banii CFR către clientela din Timișoara și Cluj, arăta o analiză recentă din Club Feroviar. Recent, Grindeanu a fost audiat ca martor, la DNA, după ce doi dintre clienții săi politici, plasați în conducerea CFR, au fost puși sub acuzare de către procurorii anticorupție. Dar PSD încearcă să convingă PNL ca, după ce Marcel Ciolacu preia conducerea Guvernului, Grindeanu să rămână ministru al Transporturilor.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
Ultima oră