duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: lapte

4 articole
Economie

Bijuterii din lapte matern, cordon ombilical

Bijuterii din lapte matern, cordon ombilical. Câteva linguri de lapte matern, o bucată de cordon ombilical sau o şuviţă de păr se pot transforma într-o bijuterie unică. Bijuterii din lapte matern, cordon ombilical O demonstrează la Iaşi o mamă - inginer chimist aflat în concediu de maternitate. În 2020, în timpul pandemiei de COVID, Andreea Fotică îşi alăpta cu greu cel de-al doilea copil, când a descoperit că poate îmbina emoţiile maternităţii şi profesia într-o nouă pasiune care avea să se transforme, cu ajutorul soţului ei, într-o afacere de tip Întreprindere Individuală. Citește și: Adolescentul ucigaș cu sânge rece din Craiova trecuse toate examinările psihologice la liceul militar din oraș, deși apropiații susțin că era de multe ori agresiv. Cine răspunde Cei doi au înregistrat marca "Milk & Memories bijuterii cu lapte matern Iaşi" şi au început să producă bijuterii cu lapte. O afacere care a atras imediat clienţi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Bijuterii din lapte matern, cordon ombilical (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Lista ridicolă la care Ciolacu va impune prețuri plafonate (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Eveniment

Lista ridicolă la care Ciolacu va impune prețuri plafonate

Lista ridicolă la care Ciolacu va impune prețuri plafonate: Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) a trimis Guvernului o listă cu zece produse alimentare care ar urma să fie vândute mai ieftin. De exemplu, litrul de lapte va fi maximum șapte lei, dar el este deja vândut mult mai ieftin, la puțin peste cinci lei, în unele supermarketuri. Lista ridicolă la care Ciolacu va impune prețuri plafonate Lista, publicată de Antena 3 și trimisă Guvernului, conține următoarele produse care, teoretic, se vor ieftini: franzelă, ulei de floarea soarelului la litru, iaurt, ouă - zece bucăți, categoria M, făină de grâu, cartofi, ceapă, lapte - 7 lei/litru, mere și carne proaspătă de pui - un sortiment. "Insistăm pe ideea de voluntariat pentru aplicarea mecanismului de reducere a preţurilor şi nu prin emiterea unui act normativ, marile lanuri de magazine dovedind seriozitate în aplicarea schemei voluntare de diminuare a preţului la lapte, aspect certificat de Ministerului Agriculturii şi de Consiliul Concurenţei, care monitorizează în permanenţă aplicarea acestor reduceri", se arată într-un comunicat de azi al AMRCR. Citește și: Mineriada magistraților: Ce facem cu nesimțiții din Justiție, viitori pensionari speciali, care-și bat joc de o țară întreagă? "AMRCR consideră de maximă importanţă implicarea şi a Consiliului Concurenţei - garantul respectării legislaţiei în acest domeniu în România, cu care Asociaţia este în comunicare permanentă - în aplicarea mecanismului de reducere a preţurilor pe o perioadă limitată la unele sortimente de produse alimentare de bază. Membrii AMRCR apreciază că această măsură este aplicabilă într-o situaţie excepţională, pentru o perioadă limitată de timp, în contracararea unui fenomen extrem de negativ - inflaţia - precum şi pentru păstrarea unui nivel de putere de cumpărare care să asigure accesul tuturor consumatorilor la produsele alimentare de bază", se mai afirmă în comunicat.

Profiturile marilor producători de carne și lapte, afectate de schimbările climatice Foto: Facebook
Mediu

Profiturile marilor producători, schimbările climatice

Profiturile marilor producători de carne şi lactate vor fi afectate de schimbările climatice, potrivit estimărilor grupului global de investitori FAIRR, transmite Bloomberg. Astfel, 40 dintre cei mai mari producători mondiali de alimente ar putea vedea cum profiturile lor cumulate vor scădea cu aproape 24 de miliarde de dolari în 2030 comparativ cu 2020, ca urmare a schimbărilor climatice. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Profiturile marilor producători, afectate de schimbările climatice Prognozata reducere a profiturilor marilor producători de carne şi lactate are legătură în principal cu creşterea preţurilor la nutreţuri şi a taxelor pe carbon. Potrivit estimărilor FAIRR, cele 40 de companii ar putea vedea cum marjele lor de profit vor scădea cu 7% în 2030 comparativ cu 2020. Cele mai grav lovite vor fi firmele din America de Nord, inclusiv Tyson Foods Inc. şi producătorul de ouă Cal-Maine Foods Inc., pentru care marjele de profit ar urma să scadă cu 11% în medie. Şi alţi mari producători mondiali de carne, precum grupul brazilian JBS SA şi cel chinez WH Group Ltd., vor fi şi ei afectaţi, potrivit FAIRR. Prognozele FAIRR au la bază ipoteza că temperatura medie globală va creşte cu două grade Celsius până în 2100. Conform acestui scenariu, şi fără modificări, jumătate din cele 40 de mari companii producătoare de carne ar urma să înregistreze pierderi operaţionale în 2030. "Este foarte multă valoare în pericol. Vrem ca investitorii să aibă o voce clară" atunci când vine vorba să îi convingă pe producătorii de carne să evalueze şi să gestioneze riscurile unor temperaturi mai mari asupra lanţurilor lor de aprovizionare şi a profitabilităţii lor, a declarat directorul executiv de la FAIRR, Maria Lettini. Un raport recent al Grupului interguvernamental de experţi asupra evoluţiei climei al ONU, Giec, avertizează că încălzirea globală va atinge pragul de 1,5 grade Celsius prin comparaţie cu era preindustrială la orizontul anilor 2030 - 2035, timp ce temperatura a crescut deja, în medie, cu aproape 1,2 grade Celsius. Producătorii de carne sunt vulnerabili la schimbările climatice pentru că aprovizionarea lor cu nutreţuri precum porumb şi soia boabe poate fi afectată de excesul de căldură, secetă şi precipitaţii insuficiente. Puține companii mari realizează impactul schimbărilor climatice În prezent, doar şase dintre cele 40 de mari companii analizate derulează analize cu privire la efectele schimbărilor climatice. "Multe companii nu au analize cu privire la schimbările climatice. Cu siguranţă, acesta este ceva ce vom cere în angajamentele noastre", a declarat Tovia Rosner, care gestionează Allianz Global Investors' Food Security Fund, cu active sub administrare în valoare de 69 de milioane de dolari. Posibilul impact asupra profiturilor marilor producătorii de carne şi lactate are legătură în principal cu costurile mai mari legate de schimbările climatice, costuri care sunt prognozate să crească cu peste 9%, în medie, în 2030 comparativ cu 2020, potrivit FAIRR . Din această majorare, 5% are legătură cu preţurile mai mari la nutreţ şi 4% cu taxele pe carbon pentru emisiile poluante ale animalelor. FAIRR a sugerat că marii producătorii de carne şi lactate pot să reducă riscurile prin diversificarea produselor, utilizarea unor nutreţuri alternative şi reorientarea portofoliilor lor spre alternativele pe bază de plante. Citește și: Japonia va limita vizitele pe o insulă din prefectura Okinawa din cauza turismului excesiv

Rușii la coadă la lapte cu bidonul Foto: MyRussia.Life
Eveniment

Rușii la coadă la lapte cu bidonul

Rușii stau la coadă la lapte cu bidonul de plastic: publicația „Vedomosti” (“Ведомости”) scrie că ambalajele Tetra Pak au început să dispară din Rusia. Rușii stau la coadă la lapte cu bidonul de plastic Insuficiența de materiale Tetra Pak a provocat deja creșterea prețurilor: transportul cutiilor din carton gofrat s-a scumpit deja cu 30%; peliculele din polipropilenă – cu 100%, cutiile din carton pentru comercializare – cu 122%, ambalajele din folii de polietilenă – cu 89%. În lanțurile de supermarketuri din Rusia au început să dispară sucurile și laptele în ambalaje Tetra Pak, arată și newsmaker.md Sunt probleme și cu ambalajele pentry lapte și chefir, arată o companie rusă citată de Vedomosti. Companiile rusești examinează variante alternative pentru livrarea laptelui și sucurilor, inclusiv utilizarea bidoanelor. La 10 martie, data ultimului comentariu public, Tetra Pak anunțase că nu va pleca din Rusia, dar va dona 21 de milioane de dolari către refugiați. Sediul companiei este la Lund, în Suedia. În 2020, Tetra Pak a deschis o fabrică nouă, la Moscova. Citește și: Valer Dorneanu, președintele CCR, prietenul Kremlinului: vizită neavizată în Rusia și premiu de la Sputnik 400 au plecat, câteva zeci mai rămân Numărul marilor companii care au plecat din Rusia a depășit 400, arată lista gestionată de Școala de Management a Universității Yale. Însă 34 au rămas, arată aceeași listă, actualizată la 17 martie. Printre ele, companii mari precum Reebok, Oriflame sau Bacardi. Pe lista celor 34 de companii care au rămas se află lanțul Auchan, care are venituri de 3,5 miliarde e dolari din Rusia, Reebok – nu există date publice în legătură cu activitatea în Rusia – Decathlon – are 50 de magazine în Rusia și venituri de 300 de milioane de dolari – Leroy Merlin – venituri de patru miliarde de dolari din Rusia – Oriflame – 16% din venituri provin din Rusia – sau Bacardi, despre a cărei implicare în Rusia nu se cunosc date.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră