miercuri 02 aprilie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: gara de nord

2 articole
Eveniment

În 2029 se va putea circula cu metroul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, susține Metrorex

Metrou Gara de Nord, Aeroportul Otopeni. Metrorex a semnat, miercuri, contractul pentru realizarea Magistralei 6, proiectul care va asigura legătura între rețeaua de metrou și Aeroportul Internațional Henri Coandă.  Metrou Gara de Nord, Aeroportul Otopeni Acest proiect reprezintă un pas major în modernizarea transportului public din București și Ilfov, contribuind la o conexiune mai rapidă între Gara de Nord și cel mai important aeroport al țării. Citește și: FOTO EXCLUSIV Bandă adezivă și cârpe la uși pentru a stopa invazia ploșnițelor la Institutul de Pneumologie "Marius Nasta" Contractul a fost semnat între Metrorex și Asocierea Somet SA, Salcef SpA, Theda Mar Design SRL, Tiab SA, UTI Construction and Facility Management SA, Altimate SA, în prezența oficialilor Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Lucrările prevăzute în contract includ: arhitectura stațiilor și infrastructurii, calea de rulare pentru trenuri, instalarea sistemelor electromecanice și de curenți slabi Impactul proiectului asupra transportului public Directorul general Metrorex, Mariana Miclăuș, a subliniat că proiectul Magistrala 6 va îmbunătăți semnificativ mobilitatea în zona București-Ilfov, reducând timpul de călătorie către Aeroportul Otopeni și diminuând aglomerația din traficul rutier. „Acest proiect este o dovadă clară a angajamentului Metrorex pentru modernizarea infrastructurii de transport. Oferim cetățenilor un sistem mai rapid, mai sigur, eficient și ecologic”, a declarat Mariana Miclăuș. Durata și finanțarea proiectului Durata execuției este estimată la 44 de luni (proiectare, execuție, avizare și activități conexe) Valoarea contractului: 1,66 miliarde lei (fără TVA) Sursele de finanțare vor fi asigurate din bugetul de stat și alte surse legal constituite, în funcție de fondurile aprobate anual prin programele de investiții publice. Când va fi gata Magistrala 6? În urma unei licitații deschise organizate în SEAP, contractul a fost atribuit în baza criteriului „Cel mai bun raport calitate-preț”. Metrorex estimează finalizarea lucrărilor conform termenelor stabilite, ceea ce înseamnă că noua linie de metrou ar putea deveni funcțională până la sfârșitul anului 2028.

Metrou Gara de Nord, Aeroportul Otopeni (sursa: Facebook/Metrorex)
Prima linie de metrou construită de o primărie de sector Foto: Metrorex
Eveniment

Prima linie de metrou construită de o primărie de sector

Prima linie de metrou bucureștean care va fi construită printr-o asociere condusă de o primărie de sector: primăria Sectorului 4 demarează proiectul de construire a noii magistrale de metrou M4, dintre Gara de Nord şi Gara Progresul. Citește și: Europarlamentarul Tudor Ciuhodaru, recent transferat la AUR, a câștigat un salariu uriaș de la spitalul de urgență Iași, deși el lucra și la Bruxelles și Strasbourg Prima linie de metrou construită de o primărie de sector Această primărie va fi lider de asociere, alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Judeţean Ilfov şi Primăria Sectorului 5 şi a depus cererea de finanţare de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili. Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4, suma va fi accesată prin "Programul Transport" al Uniunii Europene 2021-2027. Având în vedere stadiul avansat în care se află acest proiect, semnarea contractului de finanţare este preconizată a avea loc într-un interval de cel mult 60 de zile, fapt ce va permite derularea rapidă a tuturor procedurilor premergătoare construcţiei efective. În paralel, conform estimărilor specialiştilor angrenaţi în derularea acestui obiectiv de investiţii, până la finalul lunii februarie va fi lansată pe SICAP şi procedura de licitaţie publică pentru proiectare şi execuţie. Câştigătorul/câştigătorii acestei proceduri va/vor avea la dispoziţie un termen de opt luni pentru derularea primei faze de proiectare, astfel încât construcţia efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, într-un interval de maximum 60 de luni, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât şi cele de construire. Potrivit studiilor de specialitate deja întocmite, traseul noii linii de metrou M4 va avea 14 staţii, ce vor fi amenajate pe o lungime de aproximativ 11 kilometri, între staţiile Gara de Nord 2 şi Gara Progresul şi care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 şi 5, precum şi al comunei Jilava din judeţul Ilfov. Ce traseu va avea noua linie de metrou Astfel, trenul de metrou va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, va parcurge intersecţia cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Haşdeu, va trece prin faţa Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe bulevardul Tudor Vladimirescu, pe şoseaua Viilor. Va ajunge în intersecţia de la Eroii Revoluţiei, va continua pe şoseaua Giurgiului, iar la intersecţia cu strada Bercenarului va urma strada care duce la Gara Progresul şi va ajunge cu ultima staţie în faţa Gării Progresul. De aici, trenul se va retrage într-un depou nou şi modern, ce va fi deservit de o parcare park&ride. Toate cele 14 staţii ale noului traseu (Gara de Nord 2 - Ştirbei Vodă - Bogdan Petriceicu Haşdeu - Uranus - George Rozorea - Chirigiu - Filaret - Eroii Revoluţiei 2 - George Bacovia - Toporaşi - Nicolae Cajal - Luică - Giurgiului - Progresul) vor fi amenajate conform celor mai noi cerinţe pentru securitate la incendiu şi vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilităţi. Totodată, staţiile vor avea şi sisteme de protecţie a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă şi uşi automate la marginea peroanelor.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
Ultima oră