sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: flota-fantoma

3 articole
Internațional

Flota fantomă a Rusiei, nou incident

Flota fantomă a Rusiei, nou incident. Un incident maritim semnificativ a avut loc în Marea Baltică, unde un petrolier încărcat și-a pierdut capacitatea de manevră în apropierea insulei germane Rügen. Petrolierul Eventin, cu 99.000 de tone de petrol la bord, este inclus pe lista Greenpeace a „flotei fantomă”, care transportă petrol rusesc, în pofida sancțiunilor. În prezent petrolierul a fost remorcat în siguranță în portul Sassnitz. Flota fantomă a Rusiei, nou incident Petrolierul, construit în 2006 și navigând sub pavilion panamez, se îndrepta din portul rusesc Ust-Luga spre portul egiptean Port Said. Citește și: Ignorând tatuajul lui Ciolacu, ministrul de Finanțe anunță că ia în calcul majorarea TVA. Plus: impozitul pe venit ar putea fi comasat cu CASS-ul, adică un salt de la 16,5% la 20% Eventin este inclus pe lista Greenpeace a așa-numitei „flote fantomă”, un grup de nave învechite și în stare precară de operare, utilizate pentru a exporta petrol rusesc în pofida sancțiunilor internaționale. Aceste sancțiuni, impuse de Uniunea Europeană, SUA și Regatul Unit, au ca scop reducerea finanțării războiului declanșat de Moscova împotriva Ucrainei în 2022. Situația actuală a navei În urma unei defecțiuni la motor survenite vineri, vasul a rămas în derivă în Marea Baltică. Duminică, acesta era ținut la circa 5 km de țărm de către două remorchere, conform Comandamentului Central German pentru Urgențe Maritime (CCME). Potrivit CCME, petrolierul este etanș și nu reprezintă niciun pericol pentru mediu. Acesta va rămâne în portul Sassnitz până când autoritățile vor decide pașii următori. Deocamdată, cauza defecțiunii motorului nu este cunoscută. Acuzații împotriva Rusiei Ministrul german de externe, Annalena Baerbock, a criticat aspru Rusia, acuzând-o de punerea în pericol a securității europene prin utilizarea „neglijentă” a acestor petroliere ruginite pentru a evita sancțiunile. Deși Moscova nu a comentat încă incidentul, situația subliniază riscurile pe care „flota fantomă” le prezintă pentru navigația din regiune. Importanța strategică a Mării Baltice Marea Baltică este una dintre cele mai circulate rute maritime din lume, cu peste 2.000 de nave care o traversează zilnic, conform Institutului Leibniz pentru Cercetare în Marea Baltică. Incidentul pune în lumină atât vulnerabilitatea regiunii, cât și importanța monitorizării stricte a traficului maritim pentru a preveni accidentele ecologice sau riscurile de securitate. Implicații geopolitice și ecologice Cazul petrolierului Eventin evidențiază implicațiile geopolitice și ecologice ale transportului de petrol în contextul sancțiunilor internaționale. Deși nava a fost salvată fără a provoca daune, situația aduce în atenție necesitatea unor măsuri suplimentare de siguranță în regiunile maritime intens traficate.

Flota fantomă a Rusiei, nou incident (sursa: havariekommando.de)
Avertizare asupra „flotei fantomă” a Rusiei (sursa: X/Suomen poliisi)
Internațional

Avertizare asupra „flotei fantomă” a Rusiei

Avertizare asupra „flotei fantomă” a Rusiei. Șefa diplomației germane, Annalena Baerbock, a tras un semnal de alarmă privind „flota fantomă” a Rusiei, în contextul avarierii unor cabluri submarine în Marea Baltică. Recent, cablul Estlink 2, care leagă Estonia și Finlanda, a fost secționat, iar autoritățile finlandeze suspectează un act de sabotaj. Avertizare asupra „flotei fantomă” a Rusiei În urma incidentului, a fost arestat petrolierul Eagle S, navigând sub pavilionul Insulelor Cook, despre care se crede că a avariat cablul cu ancora sa. Citește și: EXCLUSIV Noul ministru al Justiției, Radu Marinescu (PSD), avocatul mafiei imobiliare din Craiova, colaborator apropiat al lui Doru „Măgaru'”, omul care punea interlopii la masă cu statul Potrivit Uniunii Europene, această navă ar putea face parte din „flota fantomă” rusă, utilizată pentru a eluda sancțiunile internaționale. Baerbock a evidențiat pericolele reprezentate de această flotă, descrisă ca fiind compusă din petroliere și nave-cargo folosite de Moscova în mod neoficial. „Această flotă învechită rusă reprezintă o amenințare gravă pentru securitatea europeană și pentru mediu. Ea este utilizată pentru a finanța războiul ilegal de agresiune în Ucraina,” a declarat Annalena Baerbock. Cablurile submarine, în era digitalizării În cadrul unei declarații acordate grupului media Funke Mediengruppe, Baerbock a subliniat că incidentele repetate de avariere a cablurilor submarine în Marea Baltică nu par a fi simple coincidențe: „Echipajele navelor coboară ancorele în apă, le trag pe fundul mării pe lungimi de kilometri și apoi le lasă în urmă. Este greu de crezut că aceste evenimente sunt întâmplătoare.” Ea a subliniat importanța cablurilor submarine, descriindu-le drept „arterele de comunicații care țin lumea noastră unită” într-o eră digitalizată. Sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei În urma acestor incidente, Annalena Baerbock a solicitat Uniunii Europene să adopte sancțiuni suplimentare împotriva Moscovei. Această măsură ar viza nu doar flota fantomă, ci și alte practici rusești care pun în pericol stabilitatea europeană și siguranța comunicațiilor globale. Avertismentele șefei diplomației germane evidențiază o amenințare complexă ce combină riscuri de securitate, mediu și infrastructură. Solicitarea de sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei reflectă o abordare fermă pentru protejarea cablurilor submarine și a intereselor europene în Marea Baltică.

Rusia dezvoltă o flotă-fantomă pentru a păcăli sancțiunile  Foto: Twitter
Eveniment

Rusia dezvoltă o flotă-fantomă pentru păcăli sancțiunile

Rusia își dezvoltă o flotă-fantomă de zeci de petroliere pentru a păcăli sancțiunile occidentale, scrie The Times. Țările vestice au impus, de la 5 decembrie, un embargou asupra livrărilor rusești de petrol pe cale maritimă. În plus, țările vestice au interzis companiilor lor să mai asigure vapoarele care transportă petrol rusesc. Rusia dezvoltă o flotă-fantomă pentru a păcăli sancțiunile Și Financial Times a scris, acum câteva zile, despre această flotă „din umbră”. FT remarcă faptul că Rusia a cumpărat vase învechite. „Am văzut un număr destul de mare de vânzări către cumpărători anonimi în ultimele luni și, la câteva săptămâni după vânzare, multe dintre aceste tancuri petroliere apar în Rusia pentru a lua prima lor încărcătură de țiței”, a arătat, pentru FT, Craig Kennedy, expert în probleme rusești la Davis Center din cadrul Universității Harvard, care a urmărit navele. FT preciează că sunt 103 tancuri petroliere cumpărate de Rusia în acest an. Russia has quietly amassed a fleet of over 100 ageing tankers to help circumvent western restrictions on Russian oil sales following its invasion of Ukraine — by ⁦@OilSheppard⁩ ⁦@xtophercook⁩ https://t.co/EAUZ3k08Mc— Polina Ivanova (@polinaivanovva) December 2, 2022 În condițiile embargoului din UE, Rusia trebuie să vândă petrol la un preț redus către Turcia, India și China. „Rusia a achiziționat peste 100 de petroliere noi în acest an, adesea în mod anonim, deoarece pare să se concentreze pe piața asiatică, arată analizele. Andrei Kostin, un înalt oficial al unei bănci ruse, a declarat recent că Moscova va trebui să cheltuiască un trilion de ruble (12,9 miliarde de lire sterline) pentru a-și extinde flota de petroliere. Piața europeană absorbea aproximativ patru milioane și jumătate de barili de petrol pe zi dinspre Moscova, a declarat Chris Weafer, director executiv și analist pe zona Rusiei la Macro-Advisory, o firmă de consultanță. «Va putea transfera aproximativ două milioane și jumătate de barili pe piețele asiatice», a adăugat el”, explică The Times. Citește și: Firea toacă 500.000 de euro/an pe chiria pentru imobilul care vă găzdui sinecura pe care o conduce, ministerul Familiei. Ministerul își va majora numărul de angajați „Unii analiști din Rusia au avertizat că țările asiatice dețin acum toate cărțile în relațiile lor energetice cu Kremlinul. «Nu este nevoie să ne facem iluzii despre China, India sau chiar Turcia. Ei își vor urmări interesele naționale. Limita de preț înseamnă că așa-numitele țări prietene vor cere din ce în ce mai multe reduceri», a declarat Konstantin Selyanin, economist rus, pentru site-ul Uralpolit. «Rusia este un vânzător disperat”, a spus Weafer. „Trebuie să-și vândă petrolul și aceștia sunt singurii cumpărători»”, mai arată publicația britanică.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră