vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: finalizare

10 articole
Eveniment

Spitalul Regional de Urgență Iași, gata în 2029. Din costul de 3,3 miliarde lei, doar 10% de la UE

Spitalul Regional de Urgență Iași are termen de finalizare anul 2029, iar din costul total de 3,3 miliarde de lei doar 10% este acoperit prin finanțare europeană. Spitalul Regional de Urgență Iași, gata în 2029 Ministerul Sănătății precizează, într-un răspuns oficial, etapele parcurse până acum și pașii rămași pentru construirea unității medicale. Citește și: Sexy-coafeza care l-a însoțit pe Grindeanu în cursele Nordis, responsabilă de criza apei din Prahova Contractul pentru începerea lucrărilor a fost semnat, iar spitalul trebuie să fie complet operațional – inclusiv cu mobilier, echipamente și aparatură – până la 12 decembrie 2029. Autoritățile au explicat și modul în care va fi selectat și angajat personalul medical și auxiliar necesar funcționării noii instituții. Continuarea, în Ziarul de Iași

Spitalul Regional de Urgență Iași, gata în 2029 (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029 Foto: Metrorex
Eveniment

Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029

Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul care va lega capitala de principalul aeroport ar putea fi gata în 2028-2029. Directoarea Metrorex, Mariana Miclăuș, a recunoscut, la o dezbatere organizată de Antena 3 că „s-au semnat contractele târziu”, fără a explica cine este de vină pentru această situație. Citește și: Călin Georgescu torpilează candidatura propagandistei sale, Anca Alexandrescu: cere boicotarea alegerilor din Capitală Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029 „Inițial prevăzusem sfârșitul anului 2027, acum va fi 2028 sau începutul anului 2029. Depășim pentru că s-au semnat contractele târziu. Pe măsură ce lucrările avansează, se dau în trafic anumite zone”, a declarat Miclăuș pentru Antena 3.  Însă directorul Alstom, Gabriel Stanciu, a contrazis evaluarea ei, arătând că, de fapt, nu se știe când se va putea circula pe această linie de metrou. „Dacă credem că vom circula în 2028, în condițiile în care nu a fost organizată licitația de trenuri înseamnă că am citit prea mult Arthur C. Clarke, e SF. 36 de luni e durata minimă sub care eu nu recomand nimănui să calculeze ceva, de livrare de material rulant”, a spus Stanciu.  În august, Asociația Pro Infrastructura arăta că nici măcar nu se știe cum va fi finanțată această linie de metrou: „O situație și mai dificilă este pe M6 Nord, între stațiile Washington și Otopeni, unde Comisia Europeană a refuzat finanțarea din fonduri nerambursabile și statul este nevoit să asigure banii exclusiv de la buget și din împrumuturi”.  Mariana Miclăuș, numită director al Metrorex în septembrie 2023, a lucrat din 1981 în 1991 ca „montator” la „realizarea reviziilor de întreținere a instalațiilor de automatizare a traficului”. Născută în 1963, ea a absolvit - potrivit propriului CV - ASE-ul în 1989, probabil la seral, fiindcă doar astfel putea lucra și urma o facultate în timpul regimului comunist. Abia din 1991 a început să lucreze ca economist la metrou, iar în noiembrie 2019 a ajuns director general, funcție pe care a ocupat-o până în iulie 2020. În septembrie 2023, ea a primit un mandat de patru ani la conducerea acestei companii.

Moartea tinerei din Constanța, raport finalizat (sursa: Facebook/Alexandru Rogobete)
Eveniment

Raportul privind moartea tinerei mame din Constanța, finalizat: avize false și proceduri ignorate

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat marți seară finalizarea Raportului Corpului de Control și al Inspecției Sanitare de Stat privind cazul tinerei de 29 de ani din Constanța care a murit după ce a născut la o clinică privată. Avize false și proceduri ignorate Documentul va fi prezentat public miercuri, în cadrul unei conferințe de presă. Citește și: Siegfried Mureșan: „Adevărul este că PSD-ul este partidul care s-a opus mereu reformelor” „O tânără mămică a murit într-un loc în care viața și încrederea ar fi trebuit să fie sfinte”, a transmis ministrul într-o postare pe Facebook. În urma verificărilor, echipa ministerială a descoperit avize emise „din pix”, fără verificări reale, precum și proceduri medicale ignorate. Rogobete a catalogat situația drept „revoltătoare și inadmisibilă”, acuzând că deciziile din sistem au fost dictate de profit, nu de responsabilitate. „Indolența, nepăsarea și falsa putere a unora au costat o viață”, a afirmat ministrul. Ministrul promite demiteri și toleranță zero față de complicitate Alexandru Rogobete a subliniat că va lua măsuri ferme împotriva celor implicați, indiferent de statutul lor. „Indiferent cine sunt proprietarii clinicii, indiferent cine a semnat sau a girat aceste avize – vor pleca acasă toți cei care au contribuit la această tragedie”, a declarat acesta. Ministrul a adăugat că nu va accepta „privilegii peste lege, minciuna și complicitatea în sistemul medical”. O tragedie care a zguduit sistemul sanitar Tânăra de 29 de ani a murit la începutul lunii octombrie, la Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța, după complicații apărute în urma unei nașteri la o clinică privată. Polițiștii au deschis un dosar penal, iar ancheta continuă în paralel cu verificările administrative ale Ministerului Sănătății. Tragedia a stârnit un val de indignare publică și a readus în discuție problemele de siguranță și control din sistemul medical privat.

Hidrocentrala Pașcani, proiect început în 1985 (sursa: Facebook/Sebastian Burduja)
Eveniment

Hidrocentrala de la Pașcani ar trebui să fie funcțională în august 2027. Proiectul, început în 1985

Hidrocentrala Pașcani, proiect început în 1985. Hidrocentrala de la Pașcani ar putea deveni funcțională în august 2027, după mai bine de patru decenii de stagnare. Hidrocentrala Pașcani, proiect început în 1985 Proiectul, început în 1985 în perioada regimului Ceaușescu, este relansat cu o licitație pentru achiziția și montarea echipamentelor hidromecanice. Citește și: Spor de condiții periculoase pentru toți angajații primăriei Baia Mare, a decis primarul PSD Două oferte sunt în curs de evaluare: una condusă de firma germană DSD Noell GmbH și cealaltă de un consorțiu românesc format din SOCOT SA și Construcții Hidrotehnice SA. Evaluarea finală a ofertelor este așteptată până la sfârșitul verii, moment în care vor începe lucrările efective pentru finalizarea amenajării hidroenergetice de pe râul Siret. Continuarea, în Ziarul de Iași

Programul de guvernare blocat, fără premier (sursa: Facebook/Kelemen Hunor)
Politică

Kelemen Hunor: Planul de guvernare, aproape finalizat, dar nu putem continua fără premier desemnat

Programul de guvernare blocat, fără premier. Președintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat luni la Digi 24, că, deși programul de guvernare este aproape finalizat, formarea noului Executiv este blocată de lipsa unui candidat la funcția de prim-ministru. Programul de guvernare blocat, fără premier Până când coaliția nu va stabili o nominalizare clară, nici măsurile fiscale și nici programul de guvernare nu pot avansa, a susținut Hunor. Citește și: Mugur Mihăescu, zis Garcea, spune, zâmbind ironic, că e vina „Puterii” dacă el încasează bani de chirie de la Parlament, deși are palat în Voluntari Potrivit liderului UDMR, negocierile dintre PSD, PNL, UDMR și USR s-au concentrat până acum pe reforma fiscală și pe modul în care ar trebui să funcționeze viitoarea coaliție. Totuși, nu s-a ajuns la un acord privind persoana care va prelua responsabilitatea funcției de premier. „Dacă spui că n-ai nicio propunere, înseamnă că nimeni nu dorește să-și asume această funcție în actualul context”, a subliniat Kelemen Hunor. Rotativă, tehnocrat sau lider politic? Negocierile au atins toate scenariile posibile – guvern cu rotație, fără rotație, conducere tehnocrată sau politică. Kelemen Hunor a declarat că toate opțiunile au fost discutate, dar fără rezultat. El este optimist că în câteva zile se va ajunge la o propunere clară care să poată fi prezentată președintelui Nicușor Dan pentru consultările de la Cotroceni. Programul de guvernare este aproape gata Liderul UDMR a confirmat că majoritatea capitolelor din programul de guvernare sunt deja finalizate, rămânând doar câteva nuanțe de discutat politic. Principala piedică rămâne capitolul legat de măsurile fiscale, considerate esențiale pentru stabilitatea pe termen lung. „Nu putem merge mai departe fără o decizie clară privind premierul”, a afirmat Kelemen. Fără tehnocrați: mesajul trebuie să fie politic Kelemen Hunor a insistat asupra ideii că premierul desemnat trebuie să fie un lider politic, nu un tehnocrat. Alegerea unui tehnocrat ar transmite un semnal negativ despre lipsa de asumare a clasei politice. „Nu ai cerut votul oamenilor ca să fugi de guvernare”, a spus acesta, referindu-se la responsabilitatea pe care partidele trebuie să și-o asume în fața electoratului.

SRU Iași, 3,3 miliarde de lei (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

SRU Iași va costa 3,3 miliarde de lei. Licitația de execuție, aproape de final

SRU Iași, 3,3 miliarde de lei. Spitalul Regional de Urgență Iași intră în vizorul auditorilor, toate cheltuielile fiind supuse unui control financiar riguros. SRU Iași, 3,3 miliarde de lei Verificările vin în contextul în care lucrările pregătitoare au fost finalizate, iar licitația pentru execuție este în desfășurare. Citește și: Uriașa indemnizație primită de universitarii de la medicină și farmaceutică doar pentru că există, cu condiția să lucreze în clinici de stat Auditul va viza și spitalele regionale din Craiova și Cluj, în cadrul unei misiuni extinse. Agenția Națională pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Sănătate (ANDIS) a lansat o licitație pentru acest audit, cu o valoare totală de aproape un milion de euro. Continuarea, în Ziarul de Iași

Finalizarea hidrocentralelor, proiect de siguranță națională (sursa: Facebook/Ilie Bolojan)
Eveniment

Finalizarea hidrocentralelor ceaușiste, proiect de siguranță națională, a decis CSAT

Finalizarea hidrocentralelor, proiect de siguranță națională. CSAT a aprobat, în principiu, ca finalizarea hidrocentralelor aflate în stadii avansate de construcție să fie considerată un proiect de siguranță națională, a anunțat miercuri președintele interimar Ilie Bolojan. Finalizarea hidrocentralelor, proiect de siguranță națională Decizia are ca scop accelerarea lucrărilor și eliminarea blocajelor birocratice care trenează de zeci de ani. Citește și: O fostă judecătoare, pensionată la 47 de ani, cutreieră lumea și umple Facebook cu pozele ei sexy. Soțul, și el pensionar special, a fost ofițer SRI Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Suprem de Apărare a Țării s-a aflat un proiect de lege destinat implementării unor măsuri speciale pentru dezvoltarea hidroenergiei, în contextul securității energetice a României. Hidrocentrale începute înainte de 1989, blocate de birocrație Bolojan a explicat că mai multe hidrocentrale începute înainte de 1989 sunt finalizate în proporție de 60–90%, dar nu pot fi puse în funcțiune din cauza unor obstacole precum lipsa avizelor de mediu sau nefinalizarea procesului de scoatere din fondul forestier. Bolojan a amintit și de procese judiciare aflate pe rol. Creștere de 10% a puterii instalate din hidroenergie Finalizarea acestor proiecte ar însemna o creștere cu 10% a capacității totale de producție hidroenergetică din România, contribuind la obținerea unei energii curate, constante și ieftine și sporirea independenței energetice a țării. De asemenea sunt vizate reducerea costurilor pentru consumatori și creșterea competitivității economiei românești. Corelare cu alte proiecte strategice din energie Bolojan a subliniat că hidrocentralele fac parte dintr-o strategie mai amplă, care include centralele nucleare, transformarea centralelor pe cărbune în unități pe gaz și diversificarea mixului energetic național. Conform estimărilor oficiale, cele 10 hidrocentrale vizate de decizie ar putea deveni operaționale în cel mult trei ani. Proiectul de lege urmează să intre în circuitul de avizare, urmând ca în luna mai să fie înaintat Parlamentului pentru dezbatere și aprobare. După adoptarea legii, lucrările la hidrocentrale vor putea fi reluate în cel mai scurt timp, ceea ce ar permite atingerea obiectivului strategic de creștere a securității energetice a României prin valorificarea unor proiecte blocate de zeci de ani.

Conexiunea A0-DN2 (zona Afumați), aproape finalizată (sursa: Facebook/Cristian Pistol)
Eveniment

Conexiunea A0-DN2 (zona Afumați), aproape finalizată

Conexiunea A0-DN2 (zona Afumați), aproape finalizată. Constructorul chinez China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) a înregistrat progrese semnificative pe Lotul 3 Afumați - Pantelimon al A0 Nord, care are o lungime de 8,6 kilometri. Potrivit lui Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), stadiul fizic al lucrărilor pe întregul șantier se apropie de 20%. Conexiunea A0-DN2 (zona Afumați), aproape finalizată Cristian Pistol a precizat că lucrările pe breteaua care va asigura legătura dintre A0 Nord și DN2 în zona Afumați au ajuns la un stadiu fizic de 70%. Citește și: Ipocrizia lui Lipă: dublu campion mondial lăsat fără indemnizație de merit, deși a câștigat și un proces, în timp ce angajații unor federații iau premii de sute de mii de euro Acest progres permite realizarea conexiunii A0 cu DN2 încă din acest an, deși termenul final pentru finalizarea întregului proiect este stabilit pentru sfârșitul anului 2025. Circulația pe A0 Nord: noi tronsoane disponibile Odată cu finalizarea celor 2,3 kilometri din Lotul 3, aceștia se vor adăuga celor 19 kilometri ai Lotului 2, care au fost dați în folosință anul trecut. Astfel, vor fi disponibili pentru circulație 21 de kilometri din Autostrada A0 Nord, asigurând conexiuni importante între DN1, A3 și DN2. Finalizarea lucrărilor Proiectul A0 Nord reprezintă un pas esențial pentru îmbunătățirea conectivității rutiere în zona Bucureștiului. Realizarea legăturii dintre A0 și DN2 în acest an va contribui la decongestionarea traficului și la crearea unui flux mai rapid pentru transportul de mărfuri și pasageri în nordul capitalei.

Podul Grant, finalizat înainte de termenul prevăzut Foto: captură video
Eveniment

Podul Grant, finalizat înainte de termenul prevăzut

Podul Grant va fi finalizat cu 12 luni înainte de termenul prevăzut, anunță primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, într-o postare pe Facebook. În 2023, la final de an, guvernul Ciolacu blocase finanțarea acestui pod, dar primăria a ajuns la un acord cu constructorul, care a continuat să lucreze deși urma să fie plătit abia în 2024. Citește și: Revoltă generală în mediul de afaceri și apeluri la grevă administrativă după ce Guvernul a introdus, peste noapte, așa-numitul e-TVA Podul Grant, finalizat înainte de termenul prevăzut „Continuă lucrările pentru reabilitarea Podului Grant fără afectarea traficului rutier. Administrația Străzilor București lucrează în această perioadă la partea interioară a pasajului principal, unde execută reparații cu mortare speciale și injecții ale fisurilor. De asemenea, se aplică vopsea anticorozivă atât pe partea interioară a rampelor, cât și pe segmentul interior al pasajului principal. În același timp, se montează masca de aluminiu, inclusiv structura fixare, pe grinda parapet, iar pe aleea de acces spre pasajul pietonal se toarnă beton și se fac lucrări premergătoare asfaltării”, a scris Nicușor Dan. Guvernul Ciolacu era să blocheze lucrările Premierul Marcel Ciolacu era să blocheze lucrările la Podul Grant, iar lucrările au continuat prin bunăvoința constructorului, explica, în octombrie 2023, primarul Capitalei, Nicușor Dan. „Ordonanța spune că noi putem să plătim în lunile noiembrie și decembrie media lunilor ianuarie-septembrie. În perioada ianuarie-septembrie nu s-a facturat pe această lucrare. Deci noi neavând plăți făcute, nu o să putem plăti. Banii sunt în cont și toată lumea știe că suntem serioși. Această ordonanță nu trebuia să fie dată în forma în care a fost dată. E o gravă ingerință a naționalului în autonomia locală. Dacă chiar suntem într-o situația așa de disperată financiar trebuia să ni se dea o marjă, să ni se reducă cotele defalcate sau ceva și noi să decidem în cadrul acestei sume, nu să se taie de-a valma”, a spus Nicușor Dan. Vom finaliza reabilitarea Podului Grant în luna august a acestui an, cu 12 luni cu mai devreme decât termenul prevăzut în contract”

Autostrada A8, primele două tronsoane finalizate (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A8, primele două tronsoane finalizate

Autostrada A8, primele două tronsoane finalizate. Contractul de proiectare şi execuţie pentru capătul A8 dinspre Tg. Mureş ar putea să fie semnat la aniversarea a cinci ani de la promulgarea Legii Autostrăzii Unirii. Autostrada A8, primele două tronsoane finalizate Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a nominalizat câştigătorul licitaţiei lansate la sfârşitul anului trecut. Citește și: Prima de pensionare a magistraților, echivalentă cu șapte salarii, criticată chiar de un judecător: Legal, trebuie respinse cererile de acordare a acestei prime Dar va trebui să mai aştepte aproape două săptămâni până la semnarea documentelor, în eventualitatea în care nu apar contestaţii în acest interval. Opt ofertanţi s-au înscris în această procedură. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră