vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: faliment

60 articole
Eveniment

Milionar după succesul în ciclism, a ajuns să doarmă în parc. Viața de film a lui Bradley Wiggins

Fostul ciclist Bradley Wiggins, primul britanic care a câștigat Turul Franței și medaliat olimpic, a vorbit deschis despre dependența de droguri, problemele financiare și drumul dificil spre redresare. Înainte de lansarea noii sale cărți, The Chain, Wiggins a spus că începe „să vadă lumina”, într-un interviu pentru The Times. De la avere la viața pe stradă Bradley Wiggins a fost cândva un sportiv cu o avere estimată la peste 15 milioane de euro, însă declinul său a fost rapid și dramatic. Citește și: PSD se reformează: se retrage tractoristul Stănescu, vine soțul Olguței Vasilescu, Manda, care a scăpat de un dosar penal prin prescrierea faptelor Fostul campion a mărturisit că ajunsese să doarmă pe o bancă în parc, după ce a pierdut totul. „Fiul meu a crezut că mă va găsi mort într-o dimineață. Eram sub efectul drogurilor mare parte din timp”, a spus el. În interviul acordat anterior publicației The Observer, Wiggins s-a descris drept un „dependent funcțional”, recunoscând că drogurile i-au distrus cariera și familia. O carieră legendară, umbrită de demonii interiori Bradley Wiggins a fost considerat un fenomen al ciclismului britanic. A câștigat Turul Franței, Turul Spaniei, și numeroase medalii olimpice, inclusiv aurul la proba de contratimp la Jocurile Olimpice din 2012, alături de alte șapte medalii pe velodrom. Dar după retragerea din 2016, viața sa a luat o turnură neașteptată. „Am fost drogat mare parte din timp”, a recunoscut el, explicând că familia sa a fost martoră la procesul lent al autodistrugerii. „Cred că luam în jur de 120 de grame de cocaină. Nu știu cum nu am murit. Urăsc să mă gândesc la asta”, a declarat Wiggins, amintind perioada în care s-a izolat timp de două săptămâni într-o cameră de hotel, incapabil să mai iasă sau să comunice cu cineva. Faliment, pierderea trofeelor și căderea totală În 2024, fostul campion a fost declarat falit, recunoscând că și-a distrus în fața copiilor toate trofeele și distincțiile, inclusiv premiul de Personalitatea anului 2012 și insigna de cavaler. „Sute de mii de oameni mă ovaționau și se uitau la mine la televizor, iar eu eram în dulap trăgând cocaină de pe medalia de aur”, a mărturisit Wiggins, descriind probabil cel mai jos punct din viața sa. Lance Armstrong, sprijinul neașteptat din întuneric Unul dintre puținii care i-au întins o mână de ajutor a fost Lance Armstrong, fostul campion american deposedat de cele șapte titluri din Turul Franței pentru dopaj. „Lance a fost foarte bun cu mine. Oamenii nu vor să audă asta, dar el m-a tratat cu respect și m-a inspirat să merg mai departe”, a spus Wiggins. Armstrong l-a contactat frecvent și chiar s-a oferit să-i plătească tratamentul de recuperare. „Îi sunt îndatorat”, a declarat Wiggins, recunoscând că sprijinul primit de la fostul rival l-a ajutat „să vadă lumina de la capătul tunelului”. Drumul spre redresare și echilibrul recâștigat După ani de luptă cu dependența și depresia, Bradley Wiggins afirmă că și-a recăpătat stabilitatea financiară și echilibrul interior. Fostul sportiv locuiește din nou în propria casă, urmează un regim alimentar strict și s-a întors la antrenamentele care l-au consacrat. Continuă tratamentul medical, dar afirmă că perioada întunecată a rămas în urmă. „Acum văd lumina. Nu pot schimba trecutul, dar pot să-mi construiesc viitorul”, a spus Wiggins pentru The Times. „The Chain” – o carte despre prăbușire și renaștere Noua sa carte, The Chain, promite să fie una dintre cele mai sincere confesiuni din lumea sportului, o poveste despre succes, dependență, pierdere și supraviețuire. Prin paginile ei, Bradley Wiggins își propune nu doar să-și exorcizeze demonii, ci și să ofere o lecție despre fragilitatea gloriei și puterea redresării.

Bradley Wiggins, de la gloria olimpică la faliment (sursa: X/Brad Wiggins)
În județul Iași, doar opt primării din 98 au primit bani la rectificarea bugetară (sursa: Facebook/Guvernul României)
Eveniment

Vânt de faliment în primării după rectificarea bugetară: sub 10% au primit bani de la Guvern

Prin recenta rectificare bugetară, județul Iași, de exemplu, primește o alocare de 26,34 milioane de lei. Opt primării din 98 au primit bani Suma este destinată Consiliului Județean și unui număr restrâns de primării din județ: doar opt din cele 98. Citește și: EXCLUSIV Tânărul pus șef la Romarm: protejat al lui Radu Oprea (PSD), și-a cosmetizat CV-ul pentru a avea măcar zece ani de muncă Fondurile provin din cotele defalcate din impozitul pe venit și din Taxa pe Valoare Adăugată (TVA), fiind completate de o contribuție suplimentară de 14% din impozitul pe venit, alocată special pentru echilibrarea bugetelor locale. Aceste sume au ca scop sprijinirea autorităților locale pentru acoperirea obligațiilor financiare curente și asigurarea serviciilor publice esențiale pentru comunități. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Compania Te-Rox Prod, povestea unei prăbușiri (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

De la lider european, la faliment: povestea unei companii fondate de o româncă

Compania Te-Rox Prod, povestea unei prăbușiri. Activele fabricii Te-Rox Prod din Pașcani, lider european în producția de huse pentru scaune auto pentru copii, au fost scoase la vânzare. Compania Te-Rox Prod, povestea unei prăbușiri Compania, fondată în 2007 de antreprenoarea Doina Cepalis și vândută în 2020 grupului suedez Holmbergs, nu a inclus clădirea în tranzacție, aceasta rămânând în proprietatea fondatoarei. Citește și: Trump ar fi trimis trupele SEAL în Coreea de Nord, ca să intercepteze comunicațiile lui Kim Jong Un, dar misiunea s-a încheiat prost Hala și terenul, amplasate pe strada Grădiniței nr. 11, au aproape 15.000 mp și o construcție de 14.000 mp. Cepalis a declarat că nu urmărește doar o simplă vânzare, ci dorește ca spațiul să contribuie la relansarea activității economice în Pașcani. Continuarea, în Ziarul de Iași

ASF închide ochii la un posibil faliment al firmei Grawe, susține COTAR Foto: Captură video
Eveniment

COTAR susține că ASF închide ochii la un posibil faliment al Grawe. Compania respinge acuzațiile

Ulterior publicării acestui articol, Grawe România a trimis un drept la replică. Acesta poate fi citit la finalul articolului. _______________ Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) arată că ASF închide ochii la un posibil faliment al firmei Grawe, după modelele Euroins sau City Insurance. COTAR cere ASF - condus de pesedistul Alexandru petrescu - să verifice situația companiei Grawe. Citește și: Trump ar fi trimis trupele SEAL în Coreea de Nord, ca să intercepteze comunicațiile lui Kim Jong Un, dar misiunea s-a încheiat prost ASF închide ochii la un posibil faliment al firmei Grawe „Datele sunt mai mult decât evidente. România nu-şi permite haosul pe care l-ar putea crea un nou faliment pe piaţa poliţelor de asigurare obligatorie RCA. ASF ascunde sub preş un nou caz de tip City Insurance şi Euroins - Grawe România. Piaţa RCA este din nou subminată de o schemă similară celor care au dus la falimentele răsunătoare City Insurance şi Euroins, de această dată având ca protagonist compania de asigurări Grawe România, cu complicitatea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF)", se menţionează în comunicat.Potrivit sursei citate, Grawe nu achită despăgubirile conform legii, iar ASF cunoaşte situaţia, exact cum ştia şi în cazul Euroins şi City Insurance."Deşi primeşte mii de reclamaţii anual împotriva acestei companii, ASF mimează supravegherea şi sancţionează doar formal, cu amenzi simbolice de 10.000 de euro - sume ridicole raportate la dimensiunea afacerilor şi la prejudiciile produse consumatorilor", susţin reprezentanţii COTAR.Aceştia subliniază că 10.000 de euro pentru o companie de asigurări înseamnă echivalentul a doar cinci dosare de daună neachitate, două minute de vânzări RCA pentru Grawe sau salariul lunar al unui vicepreşedinte ASF."Guvernul României şi Parlamentul ar trebui să analizeze cu responsabilitate maximă activitatea vicepreşedintelui ASF Sorin Mititelu, cel care are în atribuţii verificarea sectorului de asigurări. Noi am atras atenţia, de nenumărate ori, asupra neregulilor din activitatea acestui vicepreşedinte ASF şi i-am cerut demiterea. Fiecare zi în care vicepreşedintele ASF Sorin Mititelu rămâne în funcţie, responsabil de piaţa asigurărilor, este un pericol pntru asiguraţii români şi pentru unităţile reparatoare care nu îşi primesc banii, dar şi pentru economia României, deoarece un nou faliment pe piaţa RCA va crea prejudicii grave, în contextul în care nici până asăzi nu s-a reuşit efectuarea plăţii despăgubirilor pentru asiguraţii City Insurance şi Euroins, prin Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA). În loc să protejeze consumatorii, ASF oferă protecţie companiilor care refuză plata daunelor. Sub ochii conducerii ASF se perpetuează practici ce amintesc de corupţie instituţionalizată", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, citat în comunicat.COTAR mai semnalează că, în pofida faptului că preţul poliţelor RCA a crescut cu aproximativ 25% după expirarea plafonării (1 iulie 2025), păgubiţii continuă să fie prejudiciaţi prin neplata despăgubirilor şi, deşi Instanţele dau dreptate reclamanţilor, ASF refuză să impună un plan de măsuri real companiei Grawe.Reprezentanţii confederaţiei consideră că Grawe "bifează deja" toţi indicatorii de risc: volum uriaş de reclamaţii; pierderi repetate în instanţă; refuzul de a plăti daune conform legii;lipsă de capitalizare şi transfer de fonduri în afara ţării; protecţie tacită din partea ASF."În loc să intervină pentru a corecta aceste abateri, vicepreşedintele ASF Sorin Mititelu (PSD) îşi permite să evalueze piaţa de brokeraj cu "nota 6", în condiţiile în care propria instituţie nu şi-a făcut datoria şi a lăsat milioane de români să plătească pentru falimentele precedente. Dacă elevul este de nota 6, care este nota profesorului? COTAR cere intervenţia imediată a Guvernului pentru demiterea conducerii ASF şi oprirea unui nou faliment cu impact devastator asupra economiei şi asupra cetăţenilor", se mai menţionează în comunicat.  __________ Drept la replică Vineri, 5 septembrie a.c., în spațiul public a apărut un comunicat al COTAR (Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România). Referitor la textul respectiv, facem următoarele precizări: • Grawe acordă despăgubiri în baza legilor în vigoare și verifică cu atenție fiecare caz în parte • Compania îndeplinește toate cerințele de capital și este auditată de firme cu reputație impecabilă • Grawe România este parte a unui grup financiar puternic, prezent în 15 țări europene și cu o istorie de aproape 200 de ani. Grupul Grawe dispune de aproximativ 3,8 miliarde Euro fonduri proprii conform cerințelor regimului de supraveghere Solvency II și înregistrează o rată de solvabilitate SCR de 252,4% la data de raportare 31.12.2024, de 2,5 ori mai mult decât este necesar. Având în vedere cele de mai sus, stabilitatea companiei nu poate fi pusă în discuție. În aceste condiții, pentru orice atingere a imaginii și credibilității noastre, bazată pe argumente neîntemeiate ori pe simple afirmații, Grawe România își rezervă dreptul de a se adresa instanțelor judecătorești competente pentru repararea integrală a prejudiciilor cauzate. Grawe România Asigurare  

Oprea (SGG), 11 apartamente prin firmă (sursa: Facebook/Stefan Radu Oprea)
Investigații

EXCLUSIV Oprea (SGG), 11 apartamente în firma pe care a fondat-o. Toate, pierdute prin faliment

Oprea (SGG), 11 apartamente prin firma Urban Electric SRL, pe care pesedistul a fondat-o. 1.300.000 de euro a obținut administratorul judiciar după ce a vândut acele 11 apartamente deținute de firma Urban Electric, înființată de pesedistul Radu Oprea și de asociatul său Mihai Ștefănescu. Apartament de 920.000 de euro Cel mai scump apartament valora 920.000 de euro, dar a fost vândut cu 630.000 de euro. Citește și: EXCLUSIV Oprea (SGG) a cerut 24 de milioane de lei de la o firmă pe care o fondase. Nu a declarat niciodată suma Întregul lot de apartamente a fost cumpărat de afaceriștii prahoveni Corneliu Chircu și Adrian Gurău, prin intermediul societății Tri Farm SRL, una din marile firme de pe piața farmaceutică. Acestea sunt doar o parte din bunurile care s-au aflat în proprietatea firmei înființate de pesedistul Radu Oprea și de asociatul său. DeFapt.ro a mai dezvăluit că Radu Oprea a răscumpărat de la lichidator Hotelul Angelo D'oro și restaurantul Vienna Caffe cu suma de 1.243.000 euro, fără TVA, prin intermediul unei firme pe care o controlează. Hotelul Angelo D'oro și restaurantul Vienna Caffe, răscumpărate Urban Electric a fost societatea-fanion a pesedistului Radu Oprea. Dar, după ce pesedistul Radu Oprea și asociatul său, Mihail Ștefănescu, s-au confruntat cu acuzații de evaziune fiscală și spălarea banilor, Urban Electric a intrat în insolvență, apoi în faliment. În acest context, administratorul judiciar a acceptat la masa credală datorii de 21 milioane de euro în contul cărora a început să vândă proprietățile aflate pe numele companiei. Administratorul judiciar al Urban Electric, CITRL Filiala București SPRL, a găsit în proprietatea firmei mai multe bunuri: Hotelul Angelo D'oro, restaurantul Vienna Caffe, o piscină, o sală de festivități, 12 apartamente și 13 terenuri. DeFapt.ro a dezvăluit că Hotelul Angelo D'oro și restaurantul Vienna Caffe au fost răscumpărate de pesedistul Radu Oprea, prin intermediul societății Estate Aricesti Imbob, pentru care a plătit 1.243.000 euro, fără TVA. Evaluare totală: două milioane de euro La începutul anului 2018 au fost evaluate 12 apartamente, care erau girate de Urban Electric în favoarea BRD, ANAF, Arabesque și Banca Transilvania. Valoarea de piață stabilită de evaluatorul Coldwell Banker a fost 1.988.300 euro, dar prețul în cazul unei vânzări forțate a fost evaluat la 1.690.055 euro. Nu se știe ce s-a întâmplat cu apartamentul ipotecat la Banca Transilvania, care avea o valoare de piață de 74.900 euro și o valoare de vânzare forțată de 63.665 euro. În noiembrie 2018, administratorul judiciar a organizat o licitație pentru a vinde la pachet cele 11 apartamente rămase. Oprea (SGG), 11 apartamente prin firmă Conform Buletinului Insolvenței, cele 11 apartamente situate în complexul „Urban Park Residence” au fost vândute la prețul 6.035.900 lei, echivalentul a 1,3 milioane euro la aceea dată. Cu cât s-au vândut apartamentele Urban Electric SRL (sursa: Buletinul Insolvenței) Cel mai scump apartament a fost vândut la prețul de 630.000 de euro, deși valoarea de piață era de 920.000 de euro. În cazul unei vânzări forțate, prețul era de 782.000 de euro, conform evaluării făcute de Coldwell Banker.   Cele 11 apartamente ale firmei Urban Electric au fost achiziționate de Tri Farm SRL, o companie mare de pe piața farmaceutică, deținută de afaceriștii prahoveni Corneliu Chircu și Adrian Gurău.   

Oprea (SGG), 24 milioane lei ascunși (sursa: Facebook/Stefan Radu Oprea)
Investigații

EXCLUSIV Oprea (SGG) a cerut 24 de milioane lei de la o firmă pe care o fondase. Suma, nedeclarată

Oprea (SGG), 24 milioane lei ascunși: suma a fost cerută de pesedistul Radu Ștefan Oprea, actualul secretar general al Guvernului, la masa credală a firmei Urban Electric SRL. Această societate comercială a fost fondată de Oprea, dar a intrat în faliment în 2022. Suma colosală nu a fost menționată niciodată în declarațiile de avere depuse în ultimii 16 ani de politicianul din Prahova. A intrat în politică cu multe proprietăți Radu Ștefan Oprea este unul dintre cei mai influenți și discreți milionari ai Partidului Social Democrat din Prahova. În urmă cu 15 ani, atunci când a intrat oficial în politică, deținea singur sau împreună cu familia nu mai puțin de șapte terenuri, cinci vile, trei apartamente, o garsonieră, plus un imobil de 1.259 de metri pătrați. Mai avea acțiuni și părți sociale la 13 societăți comerciale. Câteva dintre acestea au fost creditate cu aproape 800.000 de euro și 450.000 lei de către politician. Printre companiile creditate de Oprea figura și firma Urban Electric SRL, căreia îi împumutase puțin peste 406.383 lei, potrivit unei declarații de avere. Oprea a ieșit formal din firmă în 2012 În toamna anului 2012, Radu Oprea a vândut jumătatea sa de firmă Valentinei Harpău pentru suma de 265.000 lei. Cealaltă jumătate de firmă a rămas în continuare pe numele principalului său asociat, Mihai Ștefănescu. Ulterior, procurorii i-au acuzat pe Radu Oprea și Mihail Ștefănescu de evaziune fiscală și spălarea banilor. Dosarul a fost trimis în instanță, dar judecătorul de caz a trimis rechizitoriul înapoi la parchet. Citește și: EXCLUSIV Radu Oprea (SGG) minte grosolan când susține că nu a fost amendat penal pentru evaziune fiscală. Parchetul General îl contrazice DeFapt.ro a dezvăluit că ancheta a fost îngropată după ce acuzații au plătit prejudiciul și o amendă administrativă cerută de procurori. Datorii de 2.000.000 EUR la ANAF și Finanțe Locale Ploiești Firma lui Radu Oprea și Mihail Ștefănescu, Urban Electric SRL, a intrat în insolvență, apoi în faliment. Citește și: EXCLUSIV Firma înființată de Oprea (SGG), gaură de 65 de milioane de lei creditorilor. Dar pesedistul și-a răscumpărat un hotel și un restaurant de fițe Din tabelul definitiv actualizat și consolidat al creditorilor, publicat în Buletinul Insolvenței în iulie 2022, aflăm că valoarea totală a datoriilor cerute de creditori a fost de 177,66 milioane lei, echivalentul a 35,5 milioane euro. Lichidatorul a acceptat creanțe de 104,63 milioane lei, echivalentul a 21 milioane euro. Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești s-a înscris la masa credală cu 4,43 milioane de lei, din care statul a recuperat în jur de două milioane de lei. Practic, firma fondată de Oprea și Ștefănescu mai avea de plătit la ANAF Ploiești în jur de 2,41 milioane de lei în acel moment.   Serviciul Public Finanțe Locale Ploiești s-a înscris la masa credală cu suma de 8,37 milioane de lei. Până în vara anului 2022, încasase 1,13 milioane de lei din suma datorată de Urban Electric SRL, care mai avea de plătit în 2022 alte 7,2 milioane de lei. Oprea (SGG), 24 milioane lei ascunși Surpriza din tabelul creditorilor ai firmei Urban Electric SRL este pesedistul Radu Ștefan Oprea. În anul 2022, după zece ani de când își vânduse oficial părțile sociale, Radu Oprea s-a înscris ca persoană fizică la masa credală cu suma enormă de 24.019.492 de lei, echivalentul a 4,8 milioane de euro. Radu Oprea a cerut 24 de milioane de lei din firma falimentară pe care a fondat-o (sursa: Buletinul Insolvenței) Cu o sumă identică s-a înscris la masa credală și partenerul său de afaceri, Mihail Ștefănescu.  Lichidatorul nu a acceptat toată suma cerută de Radu Oprea și Mihai Ștefănescu, însă a fost de acord ca fiecare să înregistreze o creanță de 7,2 milioane de lei. Singura explicație pentru care cei doi au cerut înscrierea la masa credală este că finanțaseră firma, ca proprietari ai acesteia. A declarat un împrumut de 60 de ori mai mic Radu Oprea era pe atunci senator și purtătorul de cuvânt al PSD. În declarațiile de avere nu menționase această sumă de bani pe care a cerut-o de la firma Urban Electric SRL. DeFapt.ro a analizat toate declarațiile de avere ale pesedistului Radu Ștefan Oprea, dar singurele referiri la Urban Electric SRL apar în anul 2010, respectiv 2013. În 2010, Oprea a menționat un împrumut de 406.383 de lei lei acordat firmei Urban Electric SRL. În 2013, politicianul a pomenit cesionarea părților sociale către Valentina Harpău pentru suma de 265.000 de lei. Oprea: „Eu nu m-am înscris la nici o masă credală” Contactat de către DeFapt.ro, Radu Oprea a declarat: „Nu știu despre ce vorbiți, eu nu m-am înscris la nici o masă credală.” Însă, când i s-a transmis documentul din Buletinul Insolvenței, a precizat sec: „Mulțumesc pentru informație. Nu știam de așa ceva.” Întrebat dacă bănuiește că s-ar fi înscris cineva la masa credală folosindu-se de numele său, pesedistul Radu Oprea a adăugat: „Am răspuns, nu știam de așa ceva. Asta înseamnă că nu au avut încuviințarea mea. O să încerc să văd despre ce a fost vorba.” 

Firma - falimentară, bunuri - la Oprea (SGG) (sursa: Facebook/Stefan Radu Oprea)
Investigații

EXCLUSIV Firma înființată de Oprea (SGG), gaură de 65 de milioane de lei creditorilor

Firma - falimentară, bunuri - la Oprea (SGG): pesedistul Radu Ștefan Oprea, actualul secretarul general al Guvernului, a răscumpărat de la lichidator Hotelul Angelo D'oro și restaurantul Vienna Caffe cu suma de 1.243.000 euro, fără TVA. Cele două stabilimente de fițe din Ploiești erau locurile preferate de Sebastian Ghiță, fost coleg de partid cu Radu Oprea, pentru chermeze private și întâlniri discrete cu afaceriști.   Documentele consultate de către DeFapt.ro arată că Hotelul Angelo D'oro și restaurantul Vienna Caffe erau deținute de firma Urban Electric, una din firmele înființate de pesedistul Radu Oprea. Urban Electric a intrat în insolvență, apoi în faliment, după ce a fost acuzată de evaziune fiscală. „Îi este scârbă de banul public” Radu Oprea este unul dintre cei mai discreți și influenți „baroni” roșii din Prahova. Tatăl său, Nicolae Oprea, un fost comunist devenit după 1989 un prosper om de afaceri, a ajuns viceprimarul Ploieștului. Într-un interviu acordat ziarului Jurnalul Național în 2004, Nicolae Oprea declara: „Vă garantez pe onoarea vârstei mele că fiul meu nu are absolut nici o legătură cu banul public din Ploiești. Îi este scârbă de banul public. El are un portofoliu de circa 50 de milioane de euro, din comenzi pe construcții în afara Ploieștiului.” Urban Electric SRL, înființată în 2000 Cu patru ani înainte de interviu, Radu Ștefan Oprea înființase împreună cu un partener, Mihail Ștefănescu, firma Urban Electric SRL. Societatea comercială a început cu activități de hoteluri și restaurante, dar a continuat cu colectarea deșeurilor periculoase, tratarea și eliminarea deșeurilor periculoase, apoi s-a ocupat și de balastiere. În anul 2005, Radu Ștefan Oprea și Mihail Ștefănescu au decis să mărească capitalul social al firmei de la 2.000 lei la 538.000 lei. Un an mai târziu, societatea comercială raporta o cifră de afaceri netă de aproape 57,5 milioane lei. În februarie 2009, Oprea a fost numit prefect al județului Prahova, motiv pentru care a fost nevoit să renunțe la administrarea societății pentru câteva luni. A revenit pe funcția de administrator la finalul anului 2009. Senatorul Oprea, acuzat de evaziune fiscală Primul mandat de senator l-a câștigat în toamna anului 2012, pe listele PSD. Atunci, Radu Ștefan Oprea a renunțat strategic la jumătatea sa din firma Urban Electric SRL. Documente oficiale arată că și-a cedat cele 50 de procente din firmă Valentinei Harpău pentru suma de 265.000 lei. O sumă infimă, raportat la valoarea societății.  Pe 8 ianuarie 2016, Parchetul General i-a acuzat pe senatorul Radu Ștefan Oprea și pe asociatul său, Mihail Ștefănescu, de evaziune fiscală. Dosarul a fost trimis în instanță, de unde rechizitoriul a fost trimis înapoi la Parchetul General. Citește și: EXCLUSIV Radu Oprea (SGG) minte grosolan când susține că nu a fost amendat penal pentru evaziune fiscală. Parchetul General îl contrazice DeFapt.ro a dezvăluit că dosarul a fost clasat după ce inculpații au plătit prejudiciul, iar anchetatorii i-au sancționat cu amendă administrativă. Faliment în 2020, bunuri vândute de lichidator Problemele generate de ancheta procurorilor pentru evaziune fiscală și spălarea banilor s-au răsfrânt și asupra companiei Urban Electric. Firma a intrat în insolvență în februarie 2017, apoi în faliment, în octombrie 2020. Documentele publice arată că lichidatorul judiciar a scos la licitație, în data de 28 aprilie 2021, restaurantul Vienna Caffe, situat pe strada Ana Ipătescu, nr. 3, din Ploiești. În cadrul aceleiași licitații a fost scos la vânzare Hotelul Angelo D'oro, aflat pe strada Maramureș, nr. 9, din Ploiești. Separat, au fost scoase la licitație mobilierul aferent restaurantului și hotelului. Toate cele patru active au fost adjudecate la licitație de firma Estate Aricesti Imob SRL pentru suma de 1.243.000 euro, fără TVA. Bunurile extrase din faliment de compania controlată de Oprea (sursa: Buletinul Insolvenței) Firma - falimentară, bunuri - la Oprea Firma Estate Aricesti Imob SRL, cea care a cumpărat restaurantul și hotelul deținute de falimentara Urban Electric SRL, face parte din portofoliul de firme înființate de pesedistul Radu Oprea și de asociatul său Mihail Ștefănescu. Documentele oficiale arată că Estate Aricesti Imob a fost înființată de cei doi parteneri de afaceri în mai 2014. Ulterior, în decembrie 2018, Mihail Ștefănescu și-a trecut jumătatea de firmă pe numele Ruxandrei Șefănescu. Tot atunci s-a decis ca firma să fie administrată de Valentina Harpău, cea care preluase pe numele ei părțile sociale ale firmei Urban Electric de la Radu Oprea în 2012. La rândul ei, Ruxandra Ștefănescu, cu ocazia majorării capitalului social din data de 7 octombrie 2019, și-a cedat părțile sociale lui Radu Oprea. Totodată, au fost cooptate în firmă Anca Maria Georgescu și Daniela Anca Turcanu, care au primit 16,67%, respectiv 16,66% din societate. În același timp, Valentina Harpău a fost înlocuită din funcția de administrator cu o anume Cornelia Anghelache. O săptămână mai târziu s-a retras din firmă și Radu Oprea care și-a cesionat părțile sociale celor două noi asociate ale sale. Afaceri în familie Relația dintre Radu Oprea și Daniela Anca Turcanu este mult mai strânsă. De exemplu, Radu Oprea împreună cu tatăl său, Nicolae Oprea, și Daniela Anca Turcanu au cumpărat în anul 2002 un teren intravilan în comuna prahoveană Paulești. Cei trei au construit împreună în comună o vilă de 308,91 metri pătrați, cu o valoare impozabilă de 210.000 lei.  Țeapa dată de Urban Electric SRL prin faliment: 65 de milioane de lei Executorul judecătoresc a publicat tabelul creditorilor firmei Urban Electric SRL în Buletinul Insolvenței din iulie 2022. Conform acestui document, s-au solicitat creanțe de 177,66 milioane lei, echivalentul a 35,5 milioane euro, însă au fost acceptate creanțe în cuantum de aproape 105 milioane lei. Practic, firma Urban Electric SRL avea de restituit datorii de 21 milioane de euro. După ce s-au distribuit banii din vânzarea celor mai valoroase bunuri (case, terenuri, hotelul și restaurantul etc.), creditorii, inclusiv statul, mai aveau de recuperat puțin peste 65 de milioane lei, echivalentul a 13 milioane euro.  Radu Oprea nu a răspuns nici unei solicitări a DeFapt.ro de a comenta acest subiect.    

Ministrul Economiei, Radu Miruță, spune că va lichida companiile care „nu pot să-și revină” Foto: Facebook
Politică

Ministrul Economiei spune că va lichida companiile care „nu pot să-și revină”

Ministrul Economiei, Radu Miruță (USR), spune că va lichida companiile care „nu pot să-și revină”. El a arătat că nu este de acord cu ștergerea datoiilor companiilor de stat. Citește și: Primul baron PNL care îi face scandal lui Bolojan: primarul Slatinei, supărat că se taie sporurile. De Mezzo ar pierde peste 2.000 de lei Ministrul Economiei spune că va lichida companiile care „nu pot să-și revină” „Am cerut o analiză financiară a tuturor acestor companii pentru a mă uita la evoluţii. Mă aştept ca unele să fie fără nicio cale de întoarcere şi acelea sunt balast şi pentru acest minister şi pentru statul român. Dacă nu există nici cea mai mică speranţă ca acea companie să-şi revină, dezlipim bandajul, o lichidăm, recuperăm ce mai putem recupera din activele pe care compania le are, pentru că altfel ne ustură tot pe noi.Statul, adesea, vine şi şterge datoriile companiilor de stat. Dar nu e ca şi cum statul apasă pe un buton şi nu doare pe nimeni, pentru că decizia asta, de fapt, transferă plata acelor datorii la toţi oamenii din România. Nu mai plăteşte Ministerul de Finanţe direct ci plătesc 23 de milioane sau câţi români mai sunt, eu, dumneavoastră şi aşa mai departe. De acolo trebuie tranşate lucrurile”, a spus el, pentru Agerpres. El a relatat că ministerul deține o companie cu trei angajați și patru șefi. „Am găsit, spre exemplu, la Neptun-Olimp (Societatea Neptun Olimp SA - n.r.), rapoarte financiare în care banii cheltuiţi nu aveau acoperire cu documente. Astfel de chestiuni nu o să fie vreodată acceptate de către mine când îmi voi da seama despre ele. Am găsit la o altă companie trei angajaţi, Mamaia SA. La trei angajaţi sunt patru şefi, alţii decât ăia trei angajaţi. Deci, Mamaia SA are doar trei angajaţi! E consiliul de administraţie compus din trei oameni care sunt selectaţi şi este un director. Adică patru oameni conduc o companie cu trei angajaţi. E absurd! Evident că am dispus schimbarea modului în care se conduce compania. Abordarea prin care s-a desfăşurat interacţiunea cu zona de turism e una învechită. Dau bani pe participări prin toate părţile, fără să se măsoare cu ce rezultate se întorc”, a mai arătat demnitarul USR. 

Dezastrul financiar, prevăzut din august 2024 (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Economie

DOCUMENTE Iohannis, Ciolacu și Ciucă știau din august 2024 că România este în pragul falimentului

Dezastrul financiar, prevăzut din august 2024: documente strict confidențiale dezvăluite de Europa Liberă arată că cei mai importanți lideri ai statului român – Klaus Iohannis, Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă – au fost informați încă din august 2024 că România riscă să intre în incapacitate de plată, dacă nu sunt adoptate urgent măsuri de reducere a deficitului bugetar. Dezastrul financiar, prevăzut din august 2024 Pe 31 octombrie 2024, poșta militară a SRI a livrat un document redactat de Ministerul Finanțelor și adresat către Cotroceni, Palatul Victoria și Palatul Parlamentului. Citește și: Megașpaga acordată pe șest de guvernul Ciolacu poliției, serviciilor secrete și Armatei în 2024 și care a aruncat în aer deficitul bugetar Cu mențiunile „URGENT” și „strict confidențial”, documentul avea titlul: „Riscuri bugetare pe anul 2024, luând în calcul execuția bugetului general consolidat pe primele 9 luni”. Documentul a fost semnat de ministrul Finanțelor Marcel Boloș, de secretarii de stat Alin Andrieș și Dana Pescaru, precum și de șefa ANAF Nicoleta Mioara Cârciumaru. Bugetul, în colaps În conținut, se atrăgea atenția că finanțele publice ale României sunt în colaps, iar nerealizarea unui plan de reducere a cheltuielilor ar duce la creșterea costurilor de finanțare și depășirea țintei de deficit. „Există riscuri majore ca ținta asumată de deficit să fie depășită, cu consecința creșterii costului finanțării deficitului bugetar”, avertizau autorii documentului. Nu era primul avertisment transmis către conducerea statului român și nici ultimul – dar rămâne unul dintre cele mai clare semnale privind criza bugetară a României în 2024.

Pandele a băgat Voluntari în faliment și se milogește de CJ Ilfov să-l păsuiască la plata datoriilor Foto: Instagram
Politică

Pandele a băgat Voluntari în faliment și se milogește de CJ Ilfov să-l păsuiască la plata datoriilor

Pensionarul Florentin Pandele, soțul Gabrielei Firea, a băgat Voluntari în faliment și se milogește de CJ Ilfov să-l păsuiască la plata datoriilor imense. În 2024, Consiliul Județean Ilfov a scos din fondul de rezervă, sub formă de împrumut, șase milioane de lei, în două tranșe de trei milioane de lei, pentru a ajuta orașul Voluntari să-și plătească facturile. Citește și: Magistrații sunt disperați: Nicușor Dan nu le semnează decretele de pensionare Din august 2022, soțul Gabrielei Firea este pensionar. În anul fiscal 2023, pensia sa a fost de 58.497 de lei, net. Născut în aprilie 1961, el s-a pensionat la doar 61 de ani. Pandele a băgat Voluntari în faliment și se milogește de CJ Ilfov să-l păsuiască la plata datoriilor Prima tranșă din datorie trebuia plătită de primăria condusă de Pandele până la 31 martie 2025, iar a doua până la 31 iulie. Dar acum primăria cere să fie păsuită de CJ Ilfov până la finalul anului 2025, plus o periodă de grație de 30 de zile. Pandele susține, într-un apel către acest consiliu județean - condus de amicul său, liberalul Hubert Thuma - că a încasat din cotele defalcate din impozitul pe venit cu peste opt milioane de lei mai puțin decât fila de plan emisă de ministerul de Finanțe.  Orașul Voluntari este considerat unul din cele mai bogate din România. Potrivit unui top realizat de Urbanize Hub, Voluntari era pe locul patru în ceea ce privește PIB-ul pe cap de locuitor.  Însă localitatea a pompat sume uriașe în echipa locală de fotbal. “În ultimii 2 ani a primit de la Primăria condusă de Florentin Pandele peste 6 milioane de euro. Iar în ultimii 7 ani, FC Voluntari, echipa din fotbalul românesc cu cea mai mică medie de spectatori la meciurile de pe teren propriu, a cheltuit aproape 20 de milioane de euro de la bugetul local“, scria site-ul Golazo în aprilie 2025.  În februarie 2025, Buletin de București arăta că primăria lui Pandele a cumpărat mărțișoare de peste 7.200 de euro de la o firmă înființată cu trei luni în urmă. 

TVA mai mare, falimente în HoReCa (sursa: Facebook/Federația Patronatelor din Industria Ospitalității)
Eveniment

Industria HoReCa va fi devastată dacă va crește TVA fie și cu 1%, spun patronatele

TVA mai mare, falimente în HoReCa. Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR) atrage atenția că orice majorare a TVA, chiar și cu un singur procent, ar putea duce la închiderea a numeroase afaceri mici și mijlocii din sectorul HoReCa. TVA mai mare, falimente în HoReCa Un comunicat al organizației subliniază că impactul va fi devastator pentru întreaga industrie. Citește și: Care este structura anului școlar 2025-2026: cum alternează cursurile cu vacanțele Potrivit informațiilor vehiculate recent în spațiul public, TVA-ul pentru serviciile din domeniul HoReCa ar putea crește de la 9% la 15%. Reprezentanții FPIOR consideră că o asemenea decizie ar afecta profund capacitatea de funcționare a celor care activează în acest sector, obligându-i să reducă investițiile, să taie din cheltuielile cu personalul și, în cele din urmă, să majoreze prețurile pentru consumatori. "O dublă lovitură pentru turismul românesc" Corina Martin, secretar general al FPIOR și președinta Asociației Patronale Resto Constanța, subliniază că o majorare a TVA-ului, dublată de eliminarea tichetelor de vacanță, va pune o presiune enormă pe industrie. Aceasta atrage atenția că turismul românesc, cu toate atuurile sale culturale și gastronomice, riscă să-și piardă și puținii turiști străini atrași anual, în timp ce românii vor fi tot mai descurajați să călătorească intern. "30% din industrie ar putea dispărea" Președintele FPIOR, Valentin Șoneriu, estimează că până la 30% din afacerile din HoReCa vor dispărea dacă TVA-ul va fi majorat conform speculațiilor actuale. El face apel la o soluție de echilibru și susține că România riscă să-și saboteze propria industrie aflată într-un proces de maturizare. Studiile internaționale arată efecte negative majore ale creșterii TVA FPIOR prezintă date concrete din alte state europene pentru a susține poziția sa. În Grecia, în 2011, creșterea TVA de la 13% la 23% a dus la scumpiri de 4,7%, creșterea evaziunii fiscale cu 38% și migrarea afacerilor mici către plăți exclusiv cash. În Spania, în 2012, o majorare de doar 2% a dus la pierderea a 55.000 de locuri de muncă în HoReCa și o scădere cu 6,2% a vânzărilor în primele patru luni. Scăderea TVA aduce efecte pozitive Pe de altă parte, analiza FPIOR arată că reducerile de TVA au adus beneficii clare: mai multe locuri de muncă, creșterea salariilor, deschiderea de noi afaceri, creșterea competitivității și reducerea evaziunii fiscale. În plus, veniturile colectate la buget au crescut prin extinderea volumului de afaceri. Digitalizarea, soluția reală pentru creșterea colectării fiscale Lorin Drăgan, președinte executiv Hotrecc Iași, subliniază că digitalizarea practicilor fiscale este o metodă mult mai eficientă pentru creșterea încasărilor decât majorările de taxe. El atrage atenția că HoReCa este un sector cu un grad ridicat de ocupare a forței de muncă și orice schimbare fiscală va fi resimțită de un număr semnificativ de angajați și familii. Incertitudinile persistă, iar industria este în alertă Deși, potrivit FPIOR, reprezentanții industriei au fost asigurați la o întâlnire cu președintele Nicușor Dan că TVA nu va crește, zvonurile continuă să provoace îngrijorare în rândul antreprenorilor. Președintele Hotrecc Iași, Alex Costea, avertizează că, dacă TVA-ul va fi majorat, vor urma falimente în lanț, iar turismul românesc – deja fragil – va avea de suferit. În opinia sa, efectul va fi o reîntoarcere masivă în zona gri și neagră a economiei, alimentând concurența neloială și reducând, în loc să crească, veniturile la buget. FPIOR: vocea a peste 26.000 de angajați din HoReCa Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România este cea mai mare organizație de profil din țară, reprezentând peste 1.000 de companii din 24 de județe și București, cu peste 26.000 de angajați. Aceasta îndeamnă autoritățile să protejeze sectorul în loc să-l sufoce fiscal, mai ales într-o perioadă în care turismul poate deveni o carte de vizită valoroasă pentru imaginea României în lume.

Cauzele falimentului unei companii de top (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Accident catastrofal de business în ciuda centurii de siguranță. Cazul Holmbergs Safety System

Cauzele falimentului unei companii de top. Compania Holmbergs Safety System SRL din Pașcani, fosta Te-Rox Prod, a intrat oficial în faliment după ce în vara trecută intrase în insolvență. Cauzele falimentului unei companii de top Deși ajunsese lider în producția de huse și centuri de siguranță pentru scaune auto pentru copii, dependența de un singur client i-a fost fatală. Citește și: Bolojan le spune contabililor de comune că ar trebui să gestioneze mai multe localități, ca să-și justifice salariul Fondatoarea Doina Cepalis vorbește despre o prăbușire neașteptată, survenită după o preluare considerată inițial un succes. Cazul devine un avertisment dur pentru afacerile care nu își diversifică portofoliul de clienți. Continuarea, în Ziarul de Iași

Soțul Andreei Esca, datorii la stat (sursa: Facebook/Andreea Esca)
Eveniment

Compania la care soțul Andreei Esca are aproape 50% din acțiuni, datorii la ANAF. Firma, în faliment

Soțul Andreei Esca, datorii la stat. Compania SONYA MOD SA, cu sediul în București, a intrat în faliment la finalul anului 2024. Alexandre Douglas Eram, soțul celebrei prezentatoare TV Andreea Esca, deține 49,37% din capitalul social al societății, conform supervizor.ro. Soțul Andreei Esca, datorii la stat Potrivit tabelului creditorilor publicat în procedura de insolvență, SONYA MOD SA are datorii de cel puțin 16,7 milioane de lei. Citește și: Au început retragerile de capital din România, economia poate pierde ce a câștigat în ultimii zece ani, avertizează consultantul economic Adrian Negrescu Din această sumă, aproximativ 3,8 milioane de lei reprezintă restanțe către bugetul de stat. ANAF: Datoriile reale depășesc 5 milioane de lei Datele oferite de ANAF indică o situație financiară și mai dificilă. La data de 31 martie 2025, firma înregistra obligații fiscale restante în valoare totală de 5.064.444 lei. Citește și: Andreea Esca, o antreprenoare afectată de măsurile fiscale ale lui Ciolacu: dilema celor două IMM-uri ale vedetei TV Alexandre Douglas Eram a fost, în unele perioade, și administratorul societății, ceea ce arată un grad mare de implicare în gestionarea firmei.

Au plătit apartamente, Primăria i-a falimentat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Incredibilă țeapă imobiliară orchestrată de Primărie: proiect neautorizat din cauza PUG, faliment

Au plătit apartamente, Primăria i-a falimentat cu birocrația excesivă: deși a achiziționat un teren cu un plan urbanistic zonal (PUZ) aprobat, municipalitatea refuză de patru ani să elibereze autorizația de construire, blocând proiectul. Au plătit apartamente, Primăria i-a falimentat Între timp, firma a intrat în insolvență, iar peste 50 de cumpărători de apartamente sunt afectați. Citește și: Claudia Postelnicescu: USR, „deal” cu PNL pentru a-l ajuta pe Antonescu și a intra la guvernare Începând din 2021, aceștia au plătit avansuri și au efectuat plăți, însă construcția blocurilor este blocată într-un haos birocratic generat de lipsa unui Plan Urbanistic General (PUG) actualizat. Actualul PUG al municipiului Iași a împlinit anul trecut 25 de ani, fiind considerat depășit și inadecvat pentru nevoile actuale de dezvoltare urbană. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Drumuri și Poduri Ialomița, faliment PSD (sursa: Facebook/Marian Pavel)
Eveniment

Drumuri și Poduri Ialomița, faliment PSD

Drumuri și Poduri Ialomița, faliment PSD. Societatea Drumuri și Poduri SA Ialomița, deținută integral de Consiliul Județean Ialomița, a intrat în executare silită pentru o datorie de șapte milioane de lei. Bunurile companiei, inclusiv terenurile, clădirile, utilajele și stațiile de asfalt, au fost scoase la licitație, iar unele surse susțin că acestea ar putea ajunge în posesia unor firme abonate la bani publici, relatează B1. Drumuri și Poduri Ialomița, faliment PSD Consiliul Județean ar fi putut prelua bunurile societății în contul datoriei, dar situația ridică suspiciuni privind o posibilă schemă ce favorizează anumite companii. Citește și: Cum și-a sabotat statul român programul „Casa Verde”: a cheltuit 500 de milioane de euro și are nevoie de încă atât să-l repare Marian Pavel, președintele CJ Ialomița din 2020, a fost sprijinit politic de eurodeputatul PSD Ștefan Mușoiu, a cărui firmă, SAM GPL SRL, a primit contracte în valoare de 38,7 milioane de euro de la primăriile din județ. Împrumuturi controversate pentru o companie în dificultate În august 2022, CJ Ialomița a contractat un împrumut bancar pentru „investiții”, iar la scurt timp a acordat un împrumut de șapte milioane de lei către Drumuri și Poduri SA. Președintele Marian Pavel a susținut că societatea va înregistra un profit de 8,5 milioane de lei în anul următor, ceea ce ar fi permis rambursarea banilor. Cu toate acestea, compania, condusă de un fost viceprimar PSD din Slobozia, nu a reușit să evite colapsul financiar. Firme „speciale” vizate de scandalul licitațiilor Potrivit surselor, licitația pentru activele societății ar putea favoriza anumite firme, stârnind controverse asupra gestionării bunurilor publice. Executarea silită și licitațiile deschid întrebări despre transparența și corectitudinea procesului, în timp ce CJ Ialomița rămâne sub lupa opiniei publice pentru deciziile luate în acest caz.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră