vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: Evaluarea Națională

9 articole
Eveniment

Elevi cu note foarte mari în catalog au luat sub 5 la Evaluarea Națională

Catalog vs Evaluarea Națională, discrepanțe uriașe. Rezultatele Evaluării Naționale 2025 din județul Iași evidențiază diferențe majore între notele din catalog și cele de la examen. Catalog vs Evaluarea Națională, discrepanțe uriașe Zeci de elevi cu medii generale peste 8,00 au obținut note sub 3,00 la testarea națională. Citește și: FOTO Vama Veche, părăsită: plaje goale, restaurante în care bate vântul, nopți fără vacarm În unele cazuri, diferențele ajung și la 5 puncte, ceea ce ridică semne de întrebare asupra evaluării din timpul gimnaziului. Cazuri precum cel al unui elev cu media 9,67 și notă finală 4,92 devin exemple ale dezechilibrului din sistem. Continuarea, în Ziarul de Iași

Catalog vs Evaluarea Națională, discrepanțe uriașe (sursa: ziaruldeiasi.ro)
10 la Evaluarea Națională, doar fete (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Nota 10 la Evaluarea Națională, primită în proporție covârșitoare de eleve

10 la Evaluarea Națională, doar fete: șapte eleve excepționale din Iași au reușit să obțină media maximă, demonstrând nu doar disciplină și pregătire academică riguroasă, ci și implicare activă în activități extracurriculare. 10 la Evaluarea Națională, doar fete Județul Iași se clasează pe locul al doilea la nivel național în ceea ce privește numărul de medii de 10 la Evaluarea Națională 2025, după municipiul București.  Citește și: Salariile imense și pensia uriașă a liderului sindical Iacob Baciu, fost sudor și acum președinte al CSDR Printre pasiunile lor se numără cercetășia, dansul, lectura, șahul și muzica – inclusiv chitara electrică. Trei dintre ele sunt membre vechi în organizații de cercetași, iar două urmează cursuri de dans. Cele șapte eleve de 10 sunt: Maia Constantinescu, Sofia Crețu, Ilinca Maria Dumitru – Colegiul Național Iași; Eliza Coca, Maria Avram – Colegiul Național „Emil Racoviță”; Sara Vlahopol – Colegiul „Richard Wurmbrand”; Eliza Cioloca – Liceul „Profesor Mihai Dumitriu” din Valea Lupului. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Evaluarea Națională, rezolvarea subiectelor la Matematică (sursa: Facebook/Profesor Cristian Demian - Matematica)
Eveniment

Evaluarea Națională 2025: rezolvarea subiectelor la Matematică, analiză detaliată

Evaluarea Națională, rezolvarea subiectelor la Matematică. Subiectele de matematică primite de elevii de clasa a VIII-a în cadrul Evaluării Naționale 2025 au fost „corecte și echilibrate”, potrivit profesorului Mădălin Ghiuler, de la Liceul cu Program Sportiv din Focșani. Într-un interviu pentru Edupedu.ro, acesta a subliniat că testele au fost concepute pentru a evidenția „copiii muncitori”, dar și pentru a diferenția nivelurile reale de pregătire. Subiecte corecte și echilibrate „Subiectul de astăzi este unul corect și echilibrat. Are ca obiectiv evidențierea copiilor muncitori. Citește și: Magistrații, noi amenințări voalate către Guvern: vor să fie consultați când se decid măsurile pentru reducerea deficitului bugetar Dar, pentru că sunt niște subiecte originale, pot crea momente de panică. Pentru o notă mai mare decât 9, subiectele nu sunt banale”, afirmă profesorul. Potrivit lui Mădălin Ghiuler, un elev atent, care a învățat temeinic în ciclul gimnazial, poate obține cu ușurință nota 8,5. „Nota 8,5 se obține destul de ușor dacă a existat atenție”, precizează profesorul. Subiectul al III-lea, diferențiere clară între niveluri Subiectul al III-lea a fost conceput pentru a separa elevii foarte bine pregătiți de cei cu nivel mediu sau slab. Profesorul oferă câteva repere: „Copiii de nivel mediu nu pot face de la Subiectul al III-lea decât: 2.a, 3 integral, 4.a, 5.a (depinde) și 6.a. Problema 1 nu este simplă decât pentru cine are stabilitate multă – are multe date și un text cam dificil.” De asemenea, elevii slab pregătiți pot avea dificultăți inclusiv la exerciții din prima parte: „Le este dificil să facă exercițiul 2 de la Subiectul I și câteva grile de geometrie (dacă vorbim de rezolvare riguroasă).” Evaluarea Națională, rezolvarea subiectelor la Matematică Profesorul Mădălin Ghiuler a analizat subiectele propuse la proba de matematică, oferind explicații pas cu pas. Iată câteva dintre exercițiile abordate: Subiectul I – Exerciții grilă cu logică matematică de bază Ex. 1 – Ordinea operațiilor: Calculează: 4 + 12 : 2 → Se respectă ordinea operațiilor: mai întâi împărțirea. → 12 : 2 = 6, apoi 4 + 6 = 10. Răspuns corect: c) 10 Ex. 2 – Raporturi între fracții: Dacă a : 2 = 2/3, atunci a = 4/3. Ce valoare are a : 4? → Dacă a = 4/3, atunci a : 4 = (4/3) : 4 = 1/3 Răspuns corect: a) 1/3 Ex. 3 – Produs între un număr negativ și unul pozitiv: –2 · 5 = –10 Răspuns corect: a) –10 Ex. 4 – Ecuație de gradul I: 6x – 2 = 1 → 6x = 3 → x = 1/2 Răspuns corect: d) 1/2 Ex. 5 – Problema cu radicali și tabele: Date: a = √9 + 4² = 3 + 16 = 19, b = √(3² · 4²) = √(9 · 16) = √144 = 12 → Total: a + b = 19 + 12 = 31 Dar în variantă: doar Ana are a = 5 și b = 12, deci a + b = 17 → Răspuns corect: a) Ana Ex. 6 – Interpretarea unui grafic Afirmația: „5 elevi au obținut exact 80 de puncte.” În grafic apar doar 4 elevi la această categorie. Răspuns corect: b) Falsă Subiectul al II-lea – Geometrie aplicată Ex. 1 – Raporturi pe segmente: Se știe că AD = 12 cm, iar B este mijlocul lui AC, iar D simetric față de C. → Deci AC = o treime din AD = 4 cm, iar AC este dublat → AC = 8 cm Răspuns corect: d) 8 cm Ex. 2 – Unghiuri și bisectoare: Se știe că ∠BOC = 2 ∠AOB și ∠AOC = 120° → Rezultă ∠AOB = 40°, ∠BOC = 80°, iar OM este bisectoarea lui BOC → Deci ∠AOM = ∠AOB + ½∠BOC = 40° + 40° = 80° Răspuns corect: d) 80° Ex. 3 – Triunghi isoscel și perpendicularitate: Date: ∠BAC = 120°, CE = 4 cm, iar AE perpendiculară pe BC → Se deduce că AB = AC, ∠BAE și ∠CAE sunt fiecare 30° → AE = 8 cm (bază), CE = 4 cm → deci BC = 8 + 4 = 12 cm Răspuns corect: b) 12 cm

S-a sinucis din cauza Evaluării Naționale (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Tragedie din cauza Evaluării Naționale: o adolescentă s-a sinucis înainte de proba la Matematică

S-a sinucis din cauza Evaluării Naționale. O adolescentă din comuna Fântânele, județul Iași, s-a sinucis prin spânzurare cu o seară înainte de proba la Matematică din cadrul Evaluării Naționale 2025. S-a sinucis din cauza Evaluării Naționale Eleva, care studiase anterior în Germania și se mutase recent la Iași, ar fi fost copleșită de stresul examenului, potrivit declarațiilor părinților. Citește și: Magistrații, noi amenințări voalate către Guvern: vor să fie consultați când se decid măsurile pentru reducerea deficitului bugetar Tragedia a avut loc în casa familiei, chiar în prezența părinților, iar medicii au încercat timp de o oră să o resusciteze, fără succes. Cazul readuce în atenție presiunea uriașă pusă pe elevi în perioada examenelor naționale. Continuarea, în Ziarul de Iași

Evaluare Națională 2025, proba la Matematică (sursa: Pexels/Lum3N)
Eveniment

Evaluare Națională, proba la Matematică: cât durează examenul și când sunt publicate subiectele

Evaluare Națională 2025, proba la Matematică. Miercuri, 25 iunie 2025, are loc proba scrisă la Matematică din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a. Examenul a început la ora 09:00, iar candidații au la dispoziție două ore pentru rezolvarea subiectelor. Evaluare Națională 2025, proba la Matematică Elevii s-au prezentat la centrul de examen între orele 08:00 și 08:30. Citește și: Magistrații, noi amenințări voalate către Guvern: vor să fie consultați când se decid măsurile pentru reducerea deficitului bugetar Accesul în săli s-a făcut pe baza unui act de identitate: carte de identitate, pașaport sau certificat de naștere (pentru elevii sub 14 ani). De asemenea, au fost permise doar instrumentele de scris (pix sau stilou cu cerneală/pastă albastră). Înainte de intrarea în sala de examen, candidații a trebuit să își lase ghiozdanele, telefoanele mobile, notițele și alte obiecte personale într-o sală special amenajată și supravegheată. Fiecare elev a primit un bilet sau un autocolant de identificare pentru a-și recupera bunurile după finalizarea probei. Refuzul de a lăsa obiectele personale în acea sală duce la interzicerea accesului la examen, conform procedurii Ministerului Educației consultate de Edupedu.ro. Obiecte permise în sala de examen Pe lângă pixul sau stiloul cu cerneală albastră, elevii au putut aduce în sala de examen o sticlă de apă, un creion și o gumă de șters – utile doar pentru proba de Matematică sau pentru lucrul pe ciornă. Este interzisă utilizarea oricăror materiale auxiliare, dicționare sau fițuici, precum și comunicarea între candidați sau cu exteriorul. Desfășurarea probei la Matematică După ora 08:30, candidații au fost instruiți de profesorii asistenți privind regulile de examen și completarea datelor personale pe foile tipizate. Fiecare elev a semnat un proces-verbal de luare la cunoștință a acestor reguli, conform fișei de instructaj pentru Evaluarea Națională 2025. La ora 09:00, au fost distribuite subiectele, iar timpul de lucru este de 120 de minute. Elevii nu au voie să părăsească sala mai devreme de ora 10:00, chiar dacă termină mai devreme. Dacă este nevoie, pot fi solicitate foi suplimentare, care vor fi capsate la lucrarea principală și a căror colțuri vor fi îndoite și lipite de profesorii asistenți. Greșelile se corectează cu o linie simplă, fără alte ștersături sau corectoare. Ciornele trebuie predate, deși nu se evaluează. Măsuri de securitate și sancțiuni Toate sălile de examen sunt monitorizate audio-video. Este strict interzis ca elevii să aibă asupra lor telefoane mobile, smartwatch-uri sau alte dispozitive electronice. De asemenea, sunt interzise notițele sau orice alte materiale care pot fi considerate ajutor în rezolvarea subiectelor. Elevii surprinși cu astfel de obiecte asupra lor, chiar dacă nu le folosesc, sunt considerați în tentativă de fraudă și vor fi notați cu 1, potrivit Ordinului Ministrului Educației nr. 6.479/2024. Finalizarea examenului și publicarea baremelor La finalul celor două ore, lucrările sunt sigilate în fața candidaților. Fiecare elev numerotează paginile propriei lucrări și semnează pentru predare. După încheierea acestor formalități, elevii își pot recupera obiectele personale și părăsi centrul de examen. Ultimii trei candidați din fiecare sală rămân până la scanarea ultimei lucrări în platforma digitală de corectare. Subiectele și baremele de corectare vor fi publicate în aceeași zi, după încheierea probei, pe site-ul Ministerului Educației.

Evaluarea Națională la Română, subiecte facile (sursa: Facebook/Ministerul Educației)
Eveniment

Subiecte prea ușoare la Română la Evaluarea Națională, elevii vor fi greu de departajat la vârf

Evaluarea Națională la Română, subiecte facile. Subiectele la Limba română de la Evaluarea Națională 2025 au fost considerate prea ușoare de profesorii ieșeni, mai ales din cauza compunerii narative de la subiectul al II-lea. Evaluarea Națională la Română, subiecte facile Dificultatea redusă i-a avantajat pe elevii de nivel mediu, dar creează probleme în ierarhizarea celor foarte bine pregătiți. Citește și: De ce a renunțat PSD la portofoliul Apărării: o reglare de conturi în partid și recentele dosare ale DNA în MApN Profesorii avertizează că vor fi multe note mari la vârf, ceea ce va îngreuna departajarea pentru admiterea la liceele de top. Situația ridică semne de întrebare privind eficiența selecției într-un sistem competitiv. Continuarea, în Ziarul de Iași

Evaluare Națională, subiectele la Limba română (sursa: Pexels/Kindel Media)
Eveniment

Subiecte Evaluare Națională 2025 la Limba română: Radu Tudoran și Emil Racoviță, textele-surpriză

Evaluare Națională, subiectele la Limba română. La proba scrisă de la Limba și literatura română din cadrul Evaluării Naționale 2025, elevii de clasa a VIII-a au primit două texte suport: un fragment din „Toate pânzele sus!” de Radu Tudoran și un fragment din „Spre Polul Sud” de Emil Racoviță, potrivit edupedu.ro. Evaluare Națională, subiectele la Limba română Cerințele au vizat înțelegerea și interpretarea celor două texte literare și nonliterare. Citește și: Viitorul ministru al Sănătății, responsabil de ratarea PNRR pe spitale și autorul atacurilor la Nicușor Dan, pe care l-a acuzat că a blocat un spital de oncologie La subiectul al II-lea, candidații au avut de redactat o compunere de minimum 150 de cuvinte, în care să prezinte o întâmplare petrecută într-o excursie. Exercițiul a vizat creativitatea și capacitatea elevilor de a-și structura coerent ideile în scris. Formatul broșurii și durata probei Subiectele au fost distribuite în format de broșură cu 10 pagini, după ora 9:00. Timpul de lucru a fost de 120 de minute, cu posibilitate de prelungire până la ora 12:00 pentru elevii cu cerințe educaționale speciale. Toți elevii au avut acces la aceleași tipuri de cerințe, în condiții de siguranță și corectitudine. Număr mai mic de candidați față de simulare Potrivit datelor furnizate de inspectoratele școlare, peste 159.000 de elevi au fost înscriși pentru această probă. Comparativ cu simularea din urmă cu trei luni, când erau așteptați peste 173.000 de elevi, participarea este mai redusă cu aproximativ 14.000 de candidați – ceea ce reprezintă o scădere de 8,1%. Baremele de corectare, disponibile la ora 15:00 Ministerul Educației a anunțat că baremele de corectare vor fi publicate în aceeași zi, la ora 15:00, pe platforma oficială. Acestea vor permite elevilor și profesorilor să analizeze modul de notare al fiecărei cerințe și să estimeze rezultatele.

Evaluarea Națională, cum se corectează greșelile (sursa: Pexels/Louis Bauer)
Eveniment

Tot ce trebuie să știe părinții despre Evaluarea Națională 2025: reguli pentru corectarea greșelilor

Evaluarea Națională, cum se corectează greșelile. Ministerul Educației a publicat Procedura nr. 27895/2025, un document esențial care stabilește cum se va desfășura Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a în acest an. Noutățile sunt importante mai ales în privința modului în care copiii pot corecta greșelile în timpul examenelor. Calendarul probelor scrise Pentru anul școlar 2024–2025, Evaluarea Națională se va desfășura astfel: Citește și: Viitorul ministru al Sănătății, responsabil de ratarea PNRR pe spitale și autorul atacurilor la Nicușor Dan, pe care l-a acuzat că a blocat un spital de oncologie 10–13 iunie – Înscrierea elevilor 13 iunie – Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a 23 iunie – Proba la Limba și literatura română 25 iunie – Proba la Matematică 27 iunie – Proba la Limba maternă (pentru elevii aparținând minorităților naționale) Elevii trebuie să fie în sala de examen cel târziu la ora 8:30, în fiecare zi de probă. Evaluarea Națională, cum se corectează greșelile Una dintre cele mai importante secțiuni din procedură este cea privind corectarea greșelilor. Ministerul a introdus reguli clare, pentru a evita interpretările diferite la corectare. Iată ce trebuie să știe părinții și copiii: La întrebările tip grilă: Dacă elevul bifează o variantă greșită, trebuie să taie răspunsul cu o linie orizontală și să scrie varianta corectă în spațiul dedicat răspunsului final. Nu este permisă ștergerea cu pastă corectoare sau „mâzgălirea” răspunsului. La Limba și literatura română: Elevii pot sublinia cu pix sau creion fragmente din textul-suport (de analizat). În exercițiile de gramatică (de exemplu, analiza frazei), pot delimita propozițiile, iar acest lucru nu va fi considerat semn distinctiv. Dacă greșesc, trebuie să taie cu o linie răspunsul greșit și să încercuiască varianta corectă. Dacă răspunsul final se modifică, elevul trebuie să îl treacă în chenarul special de la finalul subiectului. La Matematică: În subiectele I și II, elevii au de ales răspunsuri grilă. Greșelile se corectează prin tăierea variantei greșite și încercuirea celei corecte. Dacă se schimbă opțiunea finală, noul răspuns se trece în caseta specială de lângă grilă, clar și lizibil. Pe figurile geometrice, copiii pot nota puncte, linii sau măsuri – sunt considerate completări permise. Se pot desena figuri auxiliare în spațiul de lucru, cu pix sau creion, fără probleme. Elevii care au cerințe educaționale speciale Procedura prevede și condiții speciale pentru copiii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz, tulburări din spectrul autist sau alte tulburări de neurodezvoltare. Aceștia vor susține examenele în condiții adaptate nevoilor lor, în baza unor documente și recomandări din partea comisiilor județene. De ce contează aceste reguli În ultimii ani, au existat numeroase cazuri în care elevii au fost depunctați din cauză că nu au știut cum să corecteze o greșeală sau au făcut modificări neclare. Acum, Ministerul a stabilit reguli clare pentru a evita astfel de situații și pentru ca toți elevii să fie evaluați corect și echitabil. Ca părinte, este esențial să discuți cu copilul tău aceste detalii înainte de examen. O simplă greșeală corectată incorect poate însemna pierderea unor puncte prețioase. Ce pot face părinții Revedeți împreună cu copilul modelul de completare și corectare. Asigurați-vă că știe unde să treacă răspunsurile finale și cum să taie/încercuiască fără ambiguități. Dacă aveți un copil cu nevoi speciale, discutați din timp cu dirigintele sau școala pentru activarea procedurii speciale.

Rezultate catastrofale la simularea Evaluării Naționale (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Catastrofă la simularea Evaluării Naționale: un elev din trei nu a luat notă de trecere la Română

Rezultate catastrofale la simularea Evaluării Naționale. Rezultate alarmante la simularea Evaluării Naționale 2025: aproape 36% dintre elevii de clasa a VIII-a nu au luat notă de trecere la proba de Limba română. Rezultate catastrofale la simularea Evaluării Naționale Peste 3.000 de lucrări au fost notate între 1 și 1,99, deși un punct se acorda din oficiu. Citește și: 231 de milioane de euro vor fi tăiați din PNRR dacă nu rezolvăm problema pensiilor speciale - Boloș Problemele majore au apărut la exercițiile de bază, ce vizau înțelegerea unor texte simple. Rezultatele indică un nivel îngrijorător de analfabetism funcțional în rândul elevilor, chiar înainte de examenul final. Continuarea, în Ziarul de Iași

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră