duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: drum

8 articole
Mediu

Magic - drum prin arie protejată, invizibil

Magic - drum prin arie protejată, invizibil. Un drum a fost croit "pe șest" printr-o arie protejată, unind o balastieră cu drumul național din zonă. Magic - drum prin arie protejată, invizibil Deși se știe cine l-a făcut și cine beneficiază de pe urma lui, nu a putut fi găsit niciun responsabil. Citește și: De ce Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului Procesele-verbale întocmite de Garda de Mediu au fost anulate în instanță din cauza unor vicii de formă. De pe urma incidentului va avea de suferit populația locală de popândău european, specie vulnerabilă, aflată pe lista roșie a Uniunii Internaționale pentru Conservarea Naturii. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Magic - drum prin arie protejată, invizibil (sursa: ziaruldeiasi.ro)
"Drumul lui Kim Ir Sen" este blestemat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

"Drumul lui Kim Ir Sen" este blestemat

"Drumul lui Kim Ir Sen" este blestemat. Un drum de 6,4 km de lângă Iaşi, pentru care se obţinuseră fonduri europene şi chiar a fost atribuit şi contractul pentru lucrări de modernizare, va intra în reconfigurare. "Drumul lui Kim Ir Sen" este blestemat Proiectul finanţat prin Programul Operaţional Comun cu Republica Moldova trebuia să fie realizat în parteneriat cu raionul Sîngerei. Autorităţile de acolo au comunicat zilele acestea Consiliului Judeţean că sunt în imposibilitatea de a rezolva o problemă legată de drumul ce trebuia modernizat între două sate, astfel că întregul proiect a îngheţat de tot. Citește și: Rusia ar vrea să marcheze un an de la începerea invaziei în Ucraina printr-un atac masiv prin est, susține ministrul Apărării de la Kiev. Moscova își pregătește deja terenul cu fumigene I se spune "drumul lui Kim Ir Sen" din anii ’80, când a fost asfaltat ultima oară, cu ocazia trecerii prin vecinătate a trenului în care călătorea dictatorul nord-coreean chemat în vizită de Nicolae Ceauşescu. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Romsilva renunță la drumul prin Băneasa (sursa: Facebook/Nicușor Dan)
Mediu

Romsilva renunță la drumul prin Băneasa

Romsilva renunță la drumul prin Băneasa. Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, s-a arătat surprins de punctul de vedere adoptat marţi de către Direcţia Silvică Ilfov pe tema accesului în cartierul Greenfield, apreciind că reprezentanţii acesteia ar vrea să "scape de pădure". Romsilva renunță la drumul prin Băneasa Edilul general a declarat, în cadrul şedinţei CGMB, că Direcţia Silvică Ilfov nu susţine soluţia drumului provizoriu prin pădurea Băneasa şi insistă pe scoaterea definitivă a drumului din domeniul forestier. "Spre completa mea stupoare, Romsilva vrea să scape de pădure. Nu cred că e posibil aşa ceva. Romsilva, instituţia care prin lege trebuie să apere pădurea, azi dimineaţă nu ştia cum să scape de terenul acela. Noi insistam să se facă un drum provizoriu, adică acel drum care există - 300 de metri de piatră, restul asfaltat - să rămână aşa cum este, doi - trei ani, prin decizia pe care noi să o luăm împreună, iar în timpul acesta dezvoltatorul să avanseze cu proiectele, să rezolve cele trei ieşiri din cartier. Şi Romsilva zicea: "Nu, nu, luaţi-l voi cu totul, asfaltaţi-l. Veniţi cu un proiect de investiţie care să justifice intervenţia şi numai aşa putem să vi-l dăm". Cu ce concluzie am plecat de la discuţia de azi dimineaţă este că o să urcăm un etaj mai sus (...) direct la conducerea naţională a Romsilva, ca să vedem juridic, cu Codul silvic în faţă, de ce soluţia provizorie, cu care toată lumea este de acord, nu este posibilă legal", a spus el. Cele trei proiecte de drumuri Totodată, Nicuşor Dan a reproşat Consiliului General din fostul mandat faptul că în 2019 a autorizat construirea unor blocuri de zece etaje în cartierul Greenfield, fără să condiţioneze aceste investiţii de un drum de ieşire din acel cartier. "Există din partea dezvoltatorului trei proiecte de drum. Pentru unul din trei proiecte a obţinut aviz de oportunitate, aviz preliminar. În baza avizului preliminar a venit, în decembrie 2022, cu toată documentaţia. După analiză, în ianuarie 2023, i s-a dat avizul arhitectului-şef. Acest proiect va fi supus votului Consiliului General. Pentru celelalte două proiecte nu există documentaţia pentru avizul arhitectului-şef", a mai spus Nicuşor Dan. Consilierul general Aurelian Bădulescu (PSD) a pledat pentru trecerea drumului forestier "Vadul Moldovei" din pădurea Băneasa în domeniul public, menţionând că această chestiune ar putea fi rezolvată în câteva zile. Mandatul de negociere, luat de la S1 Marius Pavel (PSD) a propus revocarea mandatului acordat Primăriei Sectorului 1, astfel încât Primăria Capitalei să plătească taxa de 80.000 de lei în vederea scoaterii drumului din fondul forestier. "La acest moment, Codul silvic nu permite deschiderea provizorie a drumului, în 2020 s-a interzis acest lucru. Datorită faptului că există nişte oameni care depind de acel drum, a fost ţinut deschis până în 2023. Noi avem posibilitatea ca, într-o săptămână, să închidem această problemă, indiferent dacă plăteşte Primăria Sectorului 1 cei 80.000 de lei. De ce? Pentru că noi le revocăm mandatul pe care l-am dat anterior şi pe care ei nu l-au dus la capăt şi plătim noi 80.000 de lei. Este foarte, foarte simplu. Trei hârtii sunt. Acela a fost întotdeauna un drum public. Citește și: VIDEO Deschiderea drumului forestier prin pădurea Băneasa, inutilă pentru locuitorii din Greenfield: mașinile nu ar mai sta bară la bară pe aleea Teișani, ci printre copaci Aceea nu e o rezervaţie. Când a fost donată Primăriei Municipiului Bucureşti de către Regele Carol trebuia să fie pădure-parc. Acum ţi-e frică de mistreţi, seara, când treci pe lângă ea. (...) Se taie o sută de copaci, să spunem. Păi dacă tocmai am acceptat în 2019 un teren din partea lor, care multiplicat de cinci ori suprafaţa pădurii... noi ne legăm că tăiem zece copaci, în condiţiile în care câştigăm 50?", a întrebat Marius Pavel. Soluția, la primari Diana Mardarovici (PNL) a spus că liberalii vor sprijini orice soluţie legală pentru transferul drumului în domeniul public, dar a arătat că acest lucru depinde de primarul general sau de edilul Sectorului 1, nu de membrii CGMB sau ai Consiliului Local. "Toate deciziile care s-au dat deja în Consiliul General i-au împuternicit pe primari. Fără cei doi primari noi nu putem face nimic. Deci oricât de mult ne-ar plăcea să fim eleganţi, în realitate (...) legal se poate doar dacă unul dintre cei doi edili îşi asumă preluarea drumului. Asta este la doamna Clotilde Armand acum, pentru că are hotărâre în acest sens şi poate mâine să rezolve problema acestor oameni sau poate să vină la domnul primar general. Unul dintre cei doi edili poate rezolva problema", a explicat ea. De ce se plâng locuitorii din Greenfield Cătălin Diaconescu, reprezentant al comunităţii Greenfield, a luat cuvântul în cadrul şedinţei CGMB, menţionând că mai mulţi locatari au organizat marţi un protest la Primăria Capitalei pentru a atrage atenţia asupra situaţiei din zonă. El a precizat că, în fiecare dimineaţă, copiii trebuie treziţi la ora 6.00 pentru a putea ajunge la şcoală. Totodată, a invocat un plan parcelar topografic "validat de către Romsilva", conform căruia dacă drumul forestier "Vadul Moldovei" din pădurea Băneasa ar deveni drum public "există pe tot aliniamentul lui o parcelă lată de trei metri" aflată tot în administrarea Romsilva care nu va putea fi scoasă din fondul forestier de către persoane private, pentru diverse dezvoltări. "În acest moment, avem o singură cale de acces, Aleea Teişani, care este o cale de acces înspre Otopeni şi înspre Centură. Noi suntem, practic, izolaţi în acest moment de oraşul din care facem parte, într-un mod absolut incredibil. Nu spun că e vina cuiva, voiam doar să înţelegeţi care este mesajul nostru. Ne dorim în egală măsură să avem mai multe căi de acces, aşa cum foarte mulţi bucureşteni ne sugerează. Dezvoltatorul ar trebui să aibă grijă să facă alte căi de acces. Sigur, le dorim şi pe acelea şi rugăm autoritatea locală să se asigure că acele căi vor fi aprobate şi noi ne vom asigura că dezvoltatorul le va executa. Dar, până atunci, avem nevoie să accesăm oraşul din care facem parte", a spus el.

Deschiderea drumului forestier prin Băneasa, inutilă (sursa: greennews.ro)
Mediu

Deschiderea drumului forestier prin Băneasa, inutilă

Deschiderea drumului forestier prin Băneasa, inutilă. Azi, locuitorii din cartierul Greenfield au o singură cale de acces spre București: aleea Teișani. Din inima cartierului Greenfield până la DN1 sunt aproximativ 2,2 km. Cum arată aleea Teișani în fiecare dimineață pe sensul spre DN1: sute de mașini sunt înșirate pe doi kilometri. Bară la bară pe aleea Teișani Cu noroc, dacă o mașină intră în DN1 la fiecare cinci secunde, ieșirea din cartier durează cam jumătate de oră (VIDEO). Fără noroc, ieșirea din Greenfield se face în cam o oră, ceea ce proprietarii din „cartierul îmbrățișat de pădure” știu foarte bine, pentru că experimentează în fiecare dimineață. Locuitorii din Greenfield vor ca drumul prin pădurea Băneasa (Vadul Moldovei) să fie redeschis. Legal, pe acel drum forestier nu este permis accesul auto. Sau cel puțin nu acum. În viața reală, drumul a fost deschis până în 2022, inclusiv. Drumul forestier ajunge la Grădina Zoologică, apoi în strada Erou Iancu Nicolae. Până la giratoriul dintre strada Erou Iancu Nicolae și aleea Privighetorilor sunt aproximativ 1,7 km. Deschiderea drumului forestier prin Băneasa, inutilă Dacă strada Vadul Moldovei ar fi deschisă traficului auto, în fiecare dimineață ar încăpea, până la strada Erou Iancu Nicolae, în jur de 300 de mașini, bară la bară. La fel ca pe aleea Teișani, cu noroc, dacă o mașină intră în Iancu Nicolae la fiecare cinci secunde, ieșirea din cartier durează cam jumătate de oră. Citește și: EXCLUSIV Directorul de la Ape Minerale, liberalul Udriște, folosește mașinile instituției pentru firma de panificație a familiei, transportă inclusiv pomeni la case funerare Practic, la primele ore ale dimineții, nu ar exista nici un avantaj pentru cei cel puțin 1.000 de șoferi din Greenfield. Problema locuitorilor din Greenfield nu este lipsa de acces pe Vadul Moldovei, ci aglomerația din DN1 și Erou Iancu Nicolae.

"Drumul lui Kim Ir Sen", occidentalizat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

"Drumul lui Kim Ir Sen", occidentalizat

"Drumul lui Kim Ir Sen", occidentalizat. Programul operaţional comun pe care România îl derulează cu Republica Moldova a fost supralicitat. "Drumul lui Kim Ir Sen", occidentalizat "Drumul lui Kim Ir Sen". a cunoscut ultima asfaltare când a fost aici răposatul dictator nord-corean. Acum, Consiliul Judeţean Iaşi vrea să-l reasfalteze cu banii Uniunii Europene. Citește și: Putin începe să se confrunte cu „protestul patriotic” al „uliilor”: este contestat, uneori virulent, chiar în Rusia, de naționaliști și susținători ai invadării Ucrainei În România, drumul se termină pe podul peste Prut de la Ungheni. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Tronson de drum plin de gropi, asfaltat pe banii localnicilor Foto: Facebook
Politică

Tronson drum plin gropi, asfaltat banii localnicilor

În județul Suceava, în Bosanci,un tronson de drum plin de gropi a fost asfaltat pe banii localnicilor. În România, astfel de situații au mai fost, dar cei care au avut inițiativa s-au trezit cu dosare penale. Primarul din Bosanci, Neculai Miron, a afirmat că nu este implicat în această acțiune, fiind o inițiativă cetățenească, care nu este legală, dar care este ca un strigăt de disperare al gospodarilor și agenților economici din Bosanci. Consiliul Județean Suceava a anunțat, azi, că nu va face plângere penală. Tronson de drum plin de gropi, asfaltat pe banii localnicilor Mai mulţi locuitori ai comunei sucevene Bosanci au strâns bani şi au asfaltat o porţiune dintr-un drum plin de gropi în care localnicii susţin că îşi avariau frecvent autovehiculele. Imagini cu operaţiunea de asfaltare au fost postate pe reţelele sociale, acestea fiind însoţite de mesaje critice la adresa Consiliului Judeţean Suceava, acuzat de lipsă de implicare, scrie news.ro. Potrivit imaginilor postate pe reţelele sociale, drumul asfaltat pe o porţiune de câţiva metri este drumul judeţean 208 A, care face legătura între Suceava şi Dolhasca. Tronsonul este inclus în Axa Rutieră Strategică 1 Suceava- Iaşi, din care două loturi se află pe teritoriul judeţului Suceava, cu o lungime totală de 75,739 Km. Citește și: Putin, afectat psihic masiv de atacurile asupra aerodromului militar din Crimeea, caută un responsabil pe care să dea vina. Flota rusă din Marea Neagră, obligată la manevre defensive Imaginile postate pe reţelele sociale sunt însoţite de mesaje critice la adresa Consiliului Judeţean Suceava şi a preşedintelui acestei instituţii, Gheorghe Flutur. Un scandal de corupție Acum 20 de zile, jurnalista Oana Șlemco scria: „Am fost cu mașina până în comuna Bosanci și am ajuns la concluzia că indiferent de înălțimea rafturilor de hârtii cu care se acoperă Consiliul Judetean Suceava, în calitate de administrator, și Poliția Rutieră, drumul Suceava - Dolhasca este un pericol pentru șoferi. Din păcate, mai este doar o singură lună din aceasta vară și se va încheia sezonul de munca in domeniul constructiilor. Urmeaza să intram in etapa discursurilor despre iarna care nu-i ca vara. Artera judeteana a fost transformata în santier acum vreo trei ani, iar lucrarile au fost sistate la cererea constructorului. De acest santier este legat si un scandal de coruptie, care nu îi incalzeste insa pe soferii nevoiti sa tranziteze zona in conditii periculoase”. Lucrările începute și efectuate în parte de consorțiul Autotehnorom au fost sistate de constructori, care au reziliat contractul pentru ”grave deficiențe de proiectare”, divergențe cu administratorul de drum și supervizorul, dar mai ales din cauza exploziei prețurilor la materiale de construcții, care nu a putut fi acoperită legal de Consiliul Județean, în timp ce firmele nu au avut cum să suporte diferențele enorme. Vicepreședintele CJ Suceava, acuzat că a luat șpagă de la contructor Vicepreședintele CJ Suceava Cristinel Crețu este cercetat de DNA pentru că ar fi primit o mită de 40.000 de euro de la compania care lucra la acest drum. La începutul lunii decembrie 2020, suspectul Crețu Silviu-Cristinel, vicepreședinte al Consiliului Județean Suceava, ar fi acceptat și primit, de la Vasile Rîpan, administratorul SC Autotehnorom SRL, suma de 40.000 euro, lăsându-l să creadă că va interveni pe lângă persoanele din cadrul Consiliului Județean Suceava cu atribuții de decizie în derularea contractelor de reabilitare de drumuri, astfel încât derularea unui contract încheiat de instituție cu firma administratorului să decurgă în bune condiții, iar plățile să fie făcute la timp. Ulterior, în perioada 16 – 29 martie 2022, suspectul Crețu Silviu-Cristinel, în legătură cu un alt contract de întreținere a drumurilor județene pentru care avea atribuții de verificare, i-ar fi pretins aceluiași om de afaceri o altă sumă de 40.000 euro, pentru desfășurarea fără impedimente a contractului încheiat de firma acestuia cu Consiliul Județean Suceava. Jurnaliştii de la telem.ro scriu că în urmă cu câţiva ani şi locuitorii din comuna ieşeană Butea au pornit o acţiune similară. Atunci, fostul primar şi şase localnici au plombat un kilometru de drum, fără să aibă autorizaţie pentru lucrări, aceştia fiind trimişi in judecată.

Un copac tăiat costă 100 lei (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Un copac tăiat costă 100 lei

Un copac tăiat costă 100 lei. O boacănă comisă de fosta conducere a Consiliului Judeţean va fi plătită de actuala. Un copac tăiat costă 100 lei Instituţia a fost condamnată definitiv la plata unei amenzi de 50.000 de lei, aplicată de Garda de Mediu după tăierea unor copaci din zona Rediu. Incidentul s-a petrecut în primăvara anului 2020, fiind ocazionat de desfăşurarea lucrărilor de reabilitare a drumului judeţean Iaşi – Suceava. Citește și: Noua direcție a adevărului: distrugerea memoriei istorice românești Studiul de fezabilitate întocmit în 2016 identifica 2.260 de copaci de diverse specii aflaţi în apropierea drumului. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Drumurile de acces, mult prea înguste (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Drumurile de acces, mult prea înguste

Drumurile de acces, mult prea înguste. Pentru mulţi conducători auto, intrarea pe unele drumuri de acces a devenit probă de îndemânare. Nu doar fundăturile la care au acces mai multe proprietăţi se află în această situaţie, dar şi străzi din România. Drumurile de acces, mult prea înguste O neînţelegere a câtorva vecini care locuiesc pe o stradă din Holboca ne-a atras atenţia asupra unei situaţii care se regăseşte peste tot într-un fel sau altul: lăţimea drumului de acces la proprietate. Citește și: Bode: „Granițele noastre sunt sigure”. În 2021, avioane cu țigări de contrabandă au aterizat în România fără să fie oprite Maricel Butnaru, care locuieşte în capătul străzii Oborului, cale de acces închisă la un capăt, ne-a spus că administraţia comunei a eliberat autorizaţii de construire pentru ultimele imobile fără să ţină cont de normativele în vigoare. Altfel spus, strada nu depăşeşte patru metri dintr-un gard în altul, lăţime afectată şi mai mult de stâlpii reţelelor electrice aflaţi în afara curţilor. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră