duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: dragare

2 articole
Eveniment

Ucraina a dragat Bâstroe doar în scop de întreținere

Ucraina a dragat Bâstroe doar în scop de întreținere, arată primele date analizate de Apele Române, care a primit informații de la ministerul Transporturilor, susțin surse din ministerul Mediului. Ministerul Transporturilor a făcut măsurătorile, dar Apele Române le interpretează. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Datele care au ajuns până acum la Apele Române au fost colectate pe partea română a graniței. Ucraina a dragat Bâstroe doar în scop de întreținere Dragările de întreținere au fost punctuale, doar în anumite zone, apreciază Apele Române. Potrivit datelor primite de la ministerului Transporturilor, pe Chilia s-a dragat pentru întreținere doar strict punctual la intrarea din brațul Chilia în canalul Bâstroe, adâncimea în acea zonă fiind de 6,80-7 metri, în timp ce pescajul maxim al navelor este în jur de șase m. Doar nave mici pot să treacă pe Chilia și să intre pe Bâstroe. Sa-r mai fi făcut dragări de întreținere pe canalul Solomonov (care se află pe teritoriul ucrainean) respectiv punctual în fața portului Izmail și la ieșirea din Bâstroe în mare (deci tot pe teritoriul ucrainean). Ministerul Transporturilor a comparat datele de acum cu măsurătorile pe care le avea din 2004 și a reieșit că situația este neschimbată. Potrivit măsurătorilor, la intrarea din Chilia în Bistroe au fost îndepărtate doar aluviunile/depunerile naturale excesive acumulate în ultimii ani, având în vedere că s-a ajuns la adâncimea din 2004/2005. Această adâncime reflectă prima fază a proiectului de navigație, care prevedea navigarea unor vase cu pescaj de aproape 6 metri. Ulterior, lucrările de dragare pentru dezvoltarea proiectului s-au oprit. Abia ân a doua fază a proiectului – care nu a mai fost realizată - s-ar fi ajuns la lucrări de adâncire la intrarea din Chilia în Bistroe. Citește și: După eșecul palmierilor, Robert Negoiță anunță că Hala Laminor va deveni grădină botanică cu plante exotice Măsurătorile pe Canalul Bâstroe, cerute de autoritățile române pentru a fi lămurită problema lucrărilor de dragare făcute de ucraineni, au început la final de aprilie, după ce în 21 martie Ucraina și-a dat acordul scris în acest sens.

Ucraina a dragat Bâstroe doar în scop de întreținere Foto: Twitter
Care este importanța Bîstroe pentru Ucraina (sursa: defapt.ro)
Mediu

Care este importanța Bîstroe pentru Ucraina

Ce și unde este canalul Bîstroe? Care este importanța Bîstroe pentru Ucraina? Care sunt asemănările cu canalul Sulina, care a devenit navigabil în 1857? Și de ce nu este cazul ca Bîstroe să se transforme într-o nouă Sulină? Care este importanța Bîstroe pentru Ucraina Ce lucrări s-au făcut până acum pe Bîstroe și de ce este așa de complicat să se mențină navigabil acest canal foarte scurt care face legătură între Marea Neagră și brațul Chilia al Dunării? Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Iar dacă există un pericol al navigației pe Bîstroe și, apoi, pe Chilia, care parte a Deltei Dunării este mai afectată: cea românească sau cea ucraineană? Dincolo de toate aceste întrebări, există două certitudini majore. Prima este că Bîstroe nu trebuie să fie navigabil decât pe o perioadă foarte scurtă și pentru motive excepționale care țin de atacul brutal rusesc asupra Ucrainei. A doua certitudine este că politicienii români au inundat societatea cu falsuri grosolane despre această problemă pe care ar fi trebuit lăsați să vorbească oamenii de știință. Citește și: VIDEO EXCLUSIV Un fost guvernator al Deltei știe de ce România nu are studii despre impactul Bîstroe asupra naturii. Mălin Mușatescu: Guvernul a dat bani în 2014, dar Mediul i-a pierdut, birocratic Defapt.ro, cu ajutorul programului SCIENCE+ al FPEE, a pus toate întrebările de mai sus celor care au argumente științifice drept răspunsuri. A ieșit un film (VIDEO, dar și podcast AUDIO) de peste 20 de minute care oferă cele mai clare explicații în legătură cu subiectul care a fost inflamat politic de la București.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră