sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: Ciocolată

2 articole
Eveniment

Ciocolata ar putea deveni un lux

Ciocolata ar putea deveni un lux. Prețurile la cacao au crescut semnificativ în 2023, determinând temeri că ciocolata ar putea deveni un produs de lux. Figurinele de Crăciun, simboluri tradiționale ale sărbătorilor, ar putea deveni nu doar mai scumpe, ci și de calitate inferioară, potrivit analistului financiar Radu Puiu, din cadrul XTB România. Ciocolata ar putea deveni un lux Ani de zile, prețul la cacao s-a menținut între 2.500 și 3.000 de dolari pe tonă. Citește și: Afacerile consultantului Andrei Caramitru, catastrofale: pierderi de milioane, datorii de milioane, firme suspendate, SRL-uri fără activitate În 2023, însă, a atins pragul de 4.000 de dolari, iar în prima jumătate a anului, prețurile aproape s-au triplat. Această creștere rapidă s-a produs în contextul unui deficit major de producție. Deficitul de producție în Africa de Vest Sezonul de recoltare 2023/2024 a înregistrat cel mai mare deficit din istorie, cauzat de scăderi masive ale producției. Ghana, al doilea mare producător mondial, a raportat o scădere de aproape 50%, iar Coasta de Fildeș a înregistrat un declin de 30%. Aceste două țări asigură 75% din producția globală de cacao, astfel încât problemele lor afectează semnificativ prețurile mondiale. Stocurile, la nivel minim Stocurile de cacao au scăzut la doar 27% din consumul anual, un nivel extrem de scăzut comparativ cu 40-50% în trecut. În plus, problemele de calitate și distrugerile cauzate de ploi și boli agravează situația, limitând și mai mult oferta. Producătorii de ciocolată se confruntă cu dificultăți majore din cauza prețurilor ridicate. Pentru a menține prețurile finale accesibile, multe companii apelează la „shrinkflation” – reducerea greutății produselor sau utilizarea de ingrediente alternative. De exemplu, proporția de zahăr ar putea crește în raport cu cacaoa, afectând calitatea ciocolatei. Creșterea costurilor, impact inevitabil Pe lângă prețul la cacao, costurile de producție, transport și alte materii prime, precum laptele și zahărul, contribuie la scumpirea produselor. În aceste condiții, figurinele de ciocolată pentru Crăciun vor deveni mai costisitoare. Germania, unul dintre cei mai mari producători, estimează o scădere a producției în 2024, de la 167 milioane de unități la 164 milioane. Previziuni incerte Analiștii anticipează că prețurile la cacao ar putea depăși 12.000 de dolari pe tonă, în funcție de condițiile climatice și cerere. Totuși, perspectivele pentru reducerea prețurilor sunt slabe, ceea ce pune presiune asupra producătorilor și consumatorilor. Viitorul Moș Crăciunilor de ciocolată Într-un scenariu pesimist, figurinele de ciocolată vor fi mai scumpe, mai puțin bogate în cacao și de calitate inferioară. Totuși, producătorii vor încerca să justifice creșterea prețurilor, astfel încât consumatorii să perceapă aceste schimbări drept necesare. Creșterea prețurilor la cacao pune industria ciocolatei în fața unor provocări fără precedent. De la scumpiri la schimbări ale calității produselor, ciocolata riscă să devină un lux, mai ales în contextul dificultăților de producție și cererii în creștere.

Ciocolata ar putea deveni un lux (sursa: Pexels/Pixabay)
Ciocolată vegană, pe bază de plante (sursa: Facebook/Nutella)
Eveniment

Ciocolată vegană, pe bază de plante

Ciocolată vegană, pe bază de plante. Producătorul italian de dulciuri Ferrero a anunţat, marţi, că va începe să comercializeze o versiune pe bază de plante a celebrei sale creme de ciocolată Nutella în mai multe ţări europene. Ciocolată vegană, pe bază de plante "În prezent, din ce în ce mai mulţi consumatori aleg să îşi reducă şi chiar să evite produsele de origine animală, din motive ce ţin fie de regimul alimentar, fie de modul de viaţă", a precizat compania, într-un comunicat de presă. Citește și: Pensionara cu pensie de 280.000 de lei care conduce Avocatul Poporului nu se mai poate ascunde: trebuie să ia o decizie în privința inechităților cauzate de recalcularea pensiilor Noua "Nutella Plant-Based" va fi disponibilă, începând cu data de 4 septembrie, în magazinele din Italia, Franţa şi Belgia, a precizat un purtător de cuvânt al companiei. Pentru a evita orice ingredient de origine animală, compania a decis să elimine laptele şi să adauge ingrediente vegetale precum năut sau sirop de orez în reţeta originală. Gust fără compromisuri Ferrero dă asigurări că nu a făcut nici un compromis când vine vorba de gust. Grupul italian, care pe lângă crema de ciocolată Nutella mai produce şi pralinele Ferrero Rocher şi ouăle de ciocolată Kinder, precizează că "produsul nu este recomandat consumului de persoanele alergice la proteinele din lapte, deoarece este fabricat într-o facilitate în care se procesează lapte". Creată în urmă cu 60 de ani, crema de ciocolată Nutella este vândută, în versiunea sa tradiţională, în aproape 170 de ţări. Averea familiei Ferrero îşi are rădăcinile într-o patiserie de familie din nordul Italiei care folosea alune pentru a înmulţi crema de cacao. Treptat, a devenit o firmă producătoare de dulciuri, deschizând facilităţi de producţie şi birouri peste hotare după cel de Al Doilea Război Mondial. În anii '60, compania a lansat mărcile Nutella şi Kinder Chocolate, iar ulterior a lansat produse precum bomboanele Tic Tac şi Ferrero Rocher.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră