sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: campanie

37 articole
Politică

Peste români au donat

Peste 1.000 de cetățeni români au donat pentru campania “România onestă”, în prima săptămână de la lansarea site-ului, a anunțat, duminică seara, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, despre precampania sa la prezidențiale. Citește și: Mesaj viral despre efectul benefic al multinaționalelor: „Aduc know-how, locuri de muncă bine plătite și susțin economia locală” Sâmbătă, la Antena 3, el arăta că au donat circa 900 de oameni, de la care a strâns un total de 50.000 de euro, 250.000 de lei. Peste 1000 de români au donat „Peste 1000 de români au donat pentru campania “România onestă” în prima săptămână de la lansarea site-ului nicusordan.ro. Vă mulțumesc tuturor pentru sprijin! Candidez independent, fără partide mari în spate și fără fonduri de la stat, dar cu un mesaj puternic și cu determinarea unei echipe de voluntari care cred în schimbare. Vă încurajez să continuați să donați, pentru ca mesajul nostru să ajungă la și mai mulți oameni onești, care cred în viitorul României”, a scris Nicușor Dan pe Facebook. „Noi avem precampanie, în care cheltuielile nu sunt rambursate şi avem o lună de campanie în care cheltuielile sunt ramburate de stat, într-o anumită limită. Eu vorbesc acum doar de precampanie. Mi-aş dori să strângem 2 milioane, pentru moment au donat cam 900 de oameni, un total de cam 50.000 de euro, 250.000 de lei şi este pe site-ul meu, nicusordan.ro, situaţia în orice moment, cu fiecare donaţie, ea se actualizează”, a declarat Nicuşor Dan, la Antena 3, despre donaţiile pe care le-a primit până în prezent.

Peste 1000 de români au donat pentru campania “România onestă” Foto: Inquam/Octav Ganea
Nicușor Dan vrea să lanseze un site de donații pentru campania sa la prezidențiale Foto: Facebook
Politică

Site de donații pentru campania la prezidențiale

Nicușor Dan vrea să lanseze un site de donații pentru campania sa la prezidențiale, iar suma de care crede că ar avea nevoie este de 2-3 milioane de euro. Citește și: Călin Georgescu îl plagiază pe Stalin și face lobby pentru Moscova: canalul Marea Neagră – Marea Caspică, un proiect grandoman susținut de Rusia Site de donații pentru campania la prezidențiale „Campania pentru locale a fost de ordinul a 500.000 euro, din care o parte mi s-a returnat de la stat. Un buget pentru prezidențiale ar trebui să fie de 2-3 milioane euro. Foarte curând o să lansez un site de donații pentru această campanie. În campania pe locale au fost niște bani pe care i-am împrumutat și pe care statul mi i-a rambursat, au fost 100.000 de la USR și restul au fost donații de la oameni. Acum și oamenii interesați de alegerile naționale pentru președintele României sunt mai mulți decât cei care erau interesați de București și sunt optimist că o să strâng bani”, a afirmat Nicușor Dan la Digi 24. În campania de alegeri locale, primarul Capitalei a folosit site-ul său și pentru a colecta donații on-line. În precampanie am primit aproximativ 400.000 de euro, 100.000 de euro de la USR și aproximativ 310.000 de euro din donații, de la circa 3.000 de oameni. Cheltuielile au fost de ordinul a 180.000 pe panotajul stradal, între 150-180.000 euro publicitate online – postări pe FB și Google sponsorizate – pe sondaje – 30.000 euro, în rest filmări și diverse servicii”, a explicat Nicușor Dan în mai 2024.

O campanie pro-Georgescu, plătită de PNL (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Eveniment

O campanie pro-Georgescu, plătită de PNL

O campanie pro-Georgescu, plătită de PNL. Campania „Echilibru și Verticalitate” a fost finanțată din banii PNL, arată un raport ANAF. O campanie pro-Georgescu, plătită de PNL Un control recent al ANAF a conchis că finanțarea campaniei „Echilibru și Verticalitate” de pe TikTok a fost realizată din fondurile Partidului Național Liberal (PNL), conform unei surse confidențiale citate de Snoop. Citește și: Un banal inspector vamal, care a lucrat la frontiera cu Ucraina, prins de agenția de integritate cu o avere nejustificată de peste 160.000 de euro Această informație a fost confirmată și prin corespondența purtată cu firma Kensington Communication, responsabilă pentru implementarea campaniei. 130 de influenceri implicați Campania a fost gestionată prin platforma FameUp și a implicat 130 de influenceri. Kensington Communication susține însă că forma finală a campaniei a fost modificată fără acordul sau implicarea sa. „Hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”, a declarat firma. Întrebări fără răspuns despre finanțare Întrebată de ce a plătit campania cu banii PNL, în condițiile în care aceasta a fost modificată fără acordul său, Kensington Communication nu a oferit niciun răspuns. Documentele publicate ridică astfel semne de întrebare cu privire la transparența procesului de finanțare și gestionare a campaniei. Legături controversate Potrivit unui document desecretizat al CSAT și unui raport realizat de Expert Forum, întreaga campanie „Echilibru și Verticalitate” a fost creată pentru a-l susține pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza explicit. „Campania îl descrie pe Călin Georgescu folosind caracterizări preluate din declarațiile sale, însă fără a-l menționa direct. Aceasta a generat 2,4 milioane de vizualizări”, afirmă Expert Forum. Similarități cu propaganda rusă Un document desecretizat al CSAT atrage atenția că „Echilibru și Verticalitate” este identică cu o campanie intitulată „Frate pentru Frate”, derulată de Federația Rusă în Ucraina. Această conexiune ridică noi suspiciuni asupra scopului și implicațiilor campaniei finanțate de PNL. Campanie cu ecou politic Deși campania a avut un impact semnificativ pe TikTok, adunând milioane de vizualizări, dezvăluirile legate de sursa finanțării, modificările neașteptate și legăturile cu narative geopolitice controversate au stârnit îngrijorări în spațiul public. În lipsa unor răspunsuri clare din partea actorilor implicați, rămân întrebări despre responsabilitatea și obiectivele acestei inițiative.

Percheziții, după propaganda legionară din campanie (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

Percheziții, după propaganda legionară din campanie

Percheziții, după propaganda legionară din campanie. Sâmbătă, autoritățile române au desfășurat o amplă operațiune de percheziții în mai multe localități, vizând comportamente ilegale manifestate pe platformele online. Acțiunea are ca scop sancționarea îndemnurilor la infracțiuni, incitare la violență sau ură pe criterii de etnie, orientare sexuală sau opțiuni politice în contextul alegerilor prezidențiale. Percheziții, după propaganda legionară din campanie Conform unui comunicat emis de Parchetul General: Citește și: Avalanșă de meme-uri după decizia CCR de a anula alegerile prezidențiale: de la Georgescu anunțând „Vând cal” la Iohannis cerând soției să despacheteze „În cursul zilei de astăzi, 7 decembrie, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Inspectoratul General al Poliţiei Române au demarat o acţiune comună care urmăreşte sancţionarea comportamentelor ilegale manifestate în mediul online, pe diferite platforme de socializare, constând în îndemnarea publicului la săvârşirea unor infracţiuni sau incitarea la violenţă şi ură împotriva unor persoane pe motiv că fac parte dintr-o anumită categorie definită pe criterii de etnie, orientare sexuală ori pe motivul exprimării opţiunilor politice în contextul procesului electoral din România.” Operațiunea include nouă percheziții domiciliare și vizează șapte dosare penale. Infracțiuni investigate Cercetările se concentrează pe infracțiuni grave, inclusiv amenințare și incitare la violență, ură sau discriminare, nerespectarea regimului armelor și munițiilor, promovarea cultului persoanelor vinovate de crime de război sau genocid, promovarea ideologiilor fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe, conform art. 5 din OUG nr. 31/2002. Perchezițiile urmăresc să identifice autorii mesajelor care incită la violență împotriva unui candidat prezidențial sau a susținătorilor acestuia și pe cei care promovează ură pe motive etnice, rasiale sau religioase. Potrivit unor surse, printre cei vizați de anchetă se află persoane implicate în amenințarea membrilor organizației Roma for Democracy. De asemenea, investigațiile includ mesaje care incită la violență în contextul electoral, dar și conținut ce promovează concepții extremiste. Mesajele online periculoase Comportamentele ilegale manifestate în mediul online au fost identificate pe mai multe platforme de socializare și sunt împărțite în două categorii principale: Mesaje care incită la violență împotriva unui candidat sau a susținătorilor acestuia; Mesaje care promovează ideologii fasciste, rasiste sau xenofobe, alimentând ura și discriminarea pe criterii etnice, rasiale sau religioase. Această operațiune subliniază importanța combaterii discursului de ură și a comportamentelor ilegale în mediul online, mai ales în perioadele electorale. Autoritățile continuă să analizeze probele colectate pentru a stabili responsabilitățile și pentru a asigura respectarea legii și protecția categoriilor vulnerabile.

CSAT a publicat documentele care arată cum a fost susținut Georgescu Foto: CSAT
Politică

CSAT publicat documentele arată cum a fost susținut Georgescu

Fără precedent: CSAT a declasificat și publicat documentele care arată cum vrea Rusia să influențeze alegerile și cum a fost susținut Călin Georgescu prin metode utilizate de Mosocova și în Ucraina sau Republica Moldova. Administrația Prezidențială a publicat cinci documente: de la Interne, SIE, două de la SRI și încă unul de la STS. Citește și: VIDEO Interlopul George Pian nu-l susține pe Călin Georgescu fiindcă este fan Antonescu: „Tataia Gheorghiu nu s-a întors nici azi de unde l-a trimis la muncă” CSAT a publicat documentele care arată cum a fost susținut Georgescu Internele arată că in campania lui Georgescu s-au folosit aceleasi metode ca în Republica Moldova, folosindu-se influenceri români. Aceștia au fost plătiți printr-o platformă dedicată microinfluecerilor, care a fost folosită de o firmă posibil fantomă. Ei au fost plătiți cu 400 de lei la 20.000 de followerși. Oferta a fost disponibilă trei zile, după care compania a dispărut. Acest minister mai arată că campania „Echilibru și Verticalitate”, în sprijinul lui Călin Georgescu, este identică cu „Frate lângă frate”, derulată de Rusia în Ucraina. Ce arată documentele SRI: „Datele deținute au relevat implicarea contului de Tiktok „bogpr”, utilizat de cetățeanul român Bogdan PEȘCHIR, în finanțarea promovării lui Călin GEORGESCU la nivelul platformei de socializare. Acesta, utilizând contul bogpr a realizat donații pe TikTok de peste un milion de euro. După ce a devenit subiect de dezbatere publică, implicarea bogpr în finanțarea promovării lui Călin GEORGESCU la nivelul platformei a fost confirmată inclusiv de reprezentanții TikTok în dialogul cu autoritățile române în date de 28.11.2024. Aceștia au identitatea utilizatorului bogpr și au menționat că acesta a efectuat plăți în valoarea de 381.000 de dolari, în perioada 24.10-24.11.2024, către utilizatori ai unor conturi de TikTok implicați în promovarea candidatului Călin GEORGESCU, inclusiv după data încheierii campaniei electorale. Acestea reprezintă încălcări ale politicilor Tiktok și ale legislației electorale române”. Rețeaua Georgescu, 25.000 de conturi „I 1 Reteaua de conturi asociată direct campaniei lui Călin GEORGESCU a fost formată inițial din 25.000 de conturi la nivelul platformei TikTok, care au devenit foarte active cu două săptămâni înainte datei scrutinului electoral. Campania de promovare a avut o organizare deosebit de bună, numărul urmăritorilor crescând semnificativ. S-a observat faptul că 797 dintre conturile care au format initial reteaua de sustinere au fost create încã din anul 2016. Acestea au avut o activitate foarte redusă (1%) până la 11.11.2024, moment la care a fost activată la capacitate maximă. Prezintă o importanță deosebită faptul că nu au fost utilizate resurse tehnice comune și nu au fost observate adrese IP partajate (IP sharing). Concret, conturile de TikTok în cauză au avut alocate adrese IP unice, ceea ce denotă un mod de operare menit să îngreuneze activitățile de identificare a amplorii rețelei pe baza utilizării unei infrastructuri comune (aspect caracteristic rețelelor de boți). 2 Activitatea conturilor din rețea a fost organizată în afara platformei TikTok, respectiv la nivelul aplicației de mesagerie instantă Telegram.A fost identificat canalul de Telegram Propagator - implică-te si tu, Renasterea României, Hrană Apã Energie (@propagatorcg), care are rol de a coordona alti utilizatori cu privire la postãrile si continutul video distribuit. Abonatii@propagatorcg au primit instructiuni clare privind modalitatea de actiune a conturilor, recomandãri privind comportamentul utilizatorilor la nivelul TikTok, respectiv mesajele care ar fi urmat sã fie promovate sau distribuite, în sensul includerii unor emoji special alese si a numelui candidatului pentru a exploata algoritmii TikTok. Acestea erau pregătite anterior si încărcate instant în cadrul TikTok. Astfel, la nivelul unor grupuri dedicate de Telegram au fost identificate postãri care incurajau urmăritorii sã posteze anumite etichete predefinite (,#CG", "#diaspora", „#calingeorgescu"), sã distribuie anumite videoclipuri postate pe grupuri, respectiv indicatii pentru eludarea mecanismelor de verificare ale platformei TikTok (inregistrarea ecranelor si modificarea continutului pentru a fi percepute de platformä drept continut original). În 24.11.2024,@propagatorcg avea 1.088 abonati, iar la 01.12.2024 acesta avea 5.005 utilizatori, cu o crestere de 603 membri fată de ziua anterioară”, mai arată SRI. 1.000 euro/difuzare a unui clip pro-Georgescu Cum erau finanțați influencerii, potrivit SRI: „Finantarea influencerilor TikTok a fost asigurată prin platforma FameUp (dedicată monetizării activitãtilor de promovare în mediul online), la nivelul căreia a fost publicatã oportunitatea de reclamá, aläturi de descrieri bine definite. Una dintre metodele de atragere la colaborare a influencerilor români pentru promovarea candidaturii lui Călin GEORGESCU a fost contactarea pe e-mail a acestora de firma FA Agency, de origine sud-africanã, care oferea suma de 1.000 de euro pentru distribuirea unui videoclip realizat de acestia”

Cât plătește poporul partidelor pentru campanie (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Politică

Cât plătește poporul partidelor pentru campanie

Cât plătește poporul partidelor pentru campanie. Competitorii electorali din Iași au alocat cel puțin 1,4 milioane de euro pentru campania parlamentară, conform datelor publicate de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP). Cât plătește poporul partidelor pentru campanie Majoritatea acestor fonduri vor fi recuperate de candidați, deoarece statul decontează cheltuielile pentru cei care obțin peste 3% din voturile valabil exprimate. Citește și: Călin Georgescu nu a fost membru al Clubului de la Roma niciodată, ci doar al unei asociații românești afiliate Clubului AEP a actualizat sumele depuse de candidați în conturile de campanie, centralizând situația pentru primele trei săptămâni. La nivelul județului Iași, finanțările totale se ridică la 6,7 milioane de lei. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Penal care lua șpagă, în campanie pentru PSD Foto: Jurnalul de Iași
Politică

Penal care lua șpagă, în campanie pentru PSD

Un penal care lua șpagă brânză și smântână este implicat în campanie pentru PSD, la Iași, alături de rectorul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi”, Dan Cașcaval. Acesta din urmă candidează pentru PSD, pentru un mandat de deputat. Citește și: Cine este Ilie Bolojan, pe care PNL, PSD și USR îl vor premier: administrator public de top, avere decentă, divorțat, are două fete Penal care lua șpagă, în campanie pentru PSD Jurnalul de Iași a publicat mai multe fotografii din campania PSD în zona Tătărași, fotografii în care apare Romeo Bărboşelu. În calitate de preşedinte al Asociaţiei Teritoriale a Surzilor din Iaşi, acesta a fost condamnat, în 2019, la 2 ani şi 8 luni de închisoare cu suspendare. Jurnal de Iași arată că acesta a fost condamnat pentru că lua șpăgi în ouă, carne, brânză sau smântână pentru a ajuta persoane bolnave (sau nu) să obţină certificatele de handicap. „Al doilea act material al infracțiunii de luare de miță în forma continuată reținută în sarcina inculpatului Braboselu consta în aceea că în data de 13.05.2015 a acceptat promisiunea făcută de Cichi Elena de a-i da ouă, brânza și smântână pentru că în virtutea calității sale de membru al Comisiei de evaluare a persoanei adulte cu handicap din cadrul Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași să efectueze demersuri pentru obținerea certificatului de handicap pentru L.N”, se arată în dosarul penal. Acum, Bărboșelu este activ în campania PSD. În fotografiile Jurnalului de Iași el apare alături de fostul prefect Bogdan Cojocaru și Dan Cașcaval, rectorul universității tehnice din Iași.

DIICOT ține la sertar dosarul Nordis (sursa: Facebook/Laura Vicol)
Investigații

DIICOT ține la sertar dosarul Nordis

DIICOT ține la sertar dosarul Nordis în care sunt cercetate infracțiuni de grup infracțional organizat și delapidare până când se va știi cine a câștigat alegerile parlamentare și prezidențiale. Audieri-maraton în acest dosar erau programate să înceapă în urmă cu două săptămâni, dar conducerea DIICOT ar fi decis să le amâne pentru a nu influența campania electorală. Citește și: EXCLUSIV Când a luat Nordis un Mercedes Benz Maybach GLS de 220.000 de euro pentru Laura Vicol: ianuarie 2023, când Nordis avea deja sute de procese și executări silite în curs Motivul, evident: unul dintre principalii asociați ai Nordis, Vladimir Ciorbă, este soțul deputatei Laurei Vicol, cea care și-a dat demisia de la șefia Comisiei Juridice a Camerei Deputaților, dar și din PSD. Mai mult, Laura Vicol și Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și mâna dreaptă a premierului Marcel Ciolacu, au o relație foarte apropiată, concretizată prin participarea comună la mai multe chermeze. Ciolacu a făcut-o șefa Comisiei Juridice pe Vicol Avocata Laura Vicol ocupă un post de deputat după ce, la alegerile parlamentare din toamna anului 2020, a fost aleasă pe listele PSD Dolj, organizație controlată de Claudiu Manda și Lia Olguța Vasilescu. Vicol și Vasilescu au făcut campanie electorală la braț prin întregul județ. Citește și: EXCLUSIV În timp ce se judeca cu clienți care nu primiseră apartamentele plătite, Nordis a cumpărat cu banii jos un Ferrari F8 Tributo de 300.000 de euro Ulterior, cu sprijinul lui Marcel Ciolacu, liderul PSD și șeful Camerei Deputaților, Vicol a ajuns șefa Comisiei Juridice din Camera Deputaților. Deputata Laura Vicol este soția lui Vladimir Ciorbă, unul din principalii asociați ai firmei Nordis. Potrivit unei anchete a Recorder, o parte din apartamentele construite de Nordis, antamate de cumpărători de bună credință în baza unor promisiuni de vânzare – cumpărare, erau vândute ulterior altor cumpărători. DIICOT ține la sertar dosarul Nordis În urma scandalului public, Laura Vicol și-a dat demisia de la șefia Comisie Juridice, iar ulterior, și din PSD. Independent sau nu de dezvăluirile de presă, la DIICOT s-a deschis un dosar penal "in rem" privitor la afacerea Nordis. Citește și: ANALIZĂ Datoriile firmelor din grupul Nordis au explodat când Laura Vicol a ajuns deputat PSD și șefă a Comisiei juridice. Nordis, controlat de Vladimir Ciorbă, soțul lui Vicol Anchetatorii investighează infracțiuni precum constituirea unui grup infracțional organizat și delapidare. DeFapt.ro a aflat că procurorii DIICOT care au în lucru dosarul Nordis intenționau să înceapă audierile în urmă cu două săptămâni. Numai că, spun sursele DeFapt.ro, întreaga operațiune a fost suspendată temporar la cererea conducerii DIICOT, care "nu vrea să se implice în jocuri politice". Practic, s-a decis ca audierile să înceapă după finalizarea alegerilor parlamentare și prezidențiale. Parchetul General nu spune nici câte plângeri au fost depuse Mai mulți păgubiți au declarat că au depus plângeri la parchet împotriva companiei Nordis. DeFapt.ro a solicitat Parchetului General, condus de Alex Florența, să comunice câte plângeri au fost depuse împotriva companiei Nordis, câte au fost clasate și câte s-a început urmărirea penală și pentru ce fapte. Parchetul General a refuzat să comunice aceste date pe motiv că nu sunt publice în timpul urmăririi penale. "Cu referire la cererea adresată instituției noastre, înregistrată la Biroul de informare şi relaţii publice cu numărul de mai sus, vă comunicăm faptul că, având în vedere caracterul nepublic al procedurii în timpul urmăririi penale, astfel cum statuează art. 285 alin. 2 din Codul de procedură penală, precum și prevederile Ghidului de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass-media, aprobat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii prin Hotărârea nr. 197 din 17 septembrie 2019, informații de tipul celor solicitate nu pot fi furnizate", a transmis Parchetul General.

Geoană organiza campania electorală la NATO (sursa: Facebook/Mircea Geoana)
Politică

Geoană organiza campania electorală la NATO

Geoană organiza campania electorală la NATO: deși deținea funcția de secretar general adjunct al Alianței, Mircea Geoană se ocupa de pregătirea campaniei electorale pentru prezidențiale. Geoană organiza campania electorală la NATO Acum candidat oficial la prezidențiale, Mircea Geoană este acuzat că ar fi purtat conversații prin e-mail cu Rareș Mănescu, deși public a susținut că nu a mai comunicat cu acesta de mult timp. Citește și: Ciucă sugerează că Ciolacu locuia cu Sorina Docuz într-o vilă de protocol: „Sunt sigur că nu vrea să meargă cu acest secret în turul 2” Conform unor surse citate de Realitatea Plus, discuțiile despre campanie dintre cei doi ar fi început din luna iunie, iar mailuri obținute de postul de televiziune confirmă aceste suspiciuni. Mesajele, trimise pe 19 iunie 2024, dezvăluie discuții în care Geoană și Mănescu ar fi stabilit detalii legate de campanie. Comunicatorii lui Mircea Geoană nu au făcut nici un comentariu pe acest subiect. Mesaje scrise între Mircea Geoană și Rareș Mănescu (sursa: Realitatea Plus)

PSD, campanie electorală pe gardul cimitirului (sursa: reportersm.ro)
Politică

PSD, campanie electorală pe gardul cimitirului

PSD, campanie electorală pe gardul cimitirului în Satu Mare. PSD, campanie electorală pe gardul cimitirului Potrivit unei fotografii publicate de ziarul local Reporter SM, un cimitir din județ a fost cosmetizat cu ditamai banner-ul electoral al PSD. Citește și: Cui concesionează Simion locurile de parlamentar: bugetară din Guvern, cu 4 case și 2 apartamente, deschide lista AUR la Bacău Pe fond roșu social-democrat se află fotografiile și numele candidaților Adrian Micle, Mircea Govor și Aurelia Fedorca. Potrivit sursei citate, Fedorca este primar al orașului Negrești. "Fedorca ar fi fost în poziția de a descuraja astfel de gesturi deplasate, dar a ales să se asocieze cu ele, aruncând o umbră de îndoială asupra valorilor și priorităților sale", mai notează Reporter SM.

Geoană l-a înfruntat pe Ion Iliescu (sursa: Facebook/Mircea Geoana)
Eveniment

Geoană l-a înfruntat pe Ion Iliescu

Geoană l-a înfruntat pe Ion Iliescu. Fostul secretar general adjunct al NATO, Mircea Geoană, candidat la funcţia de preşedinte al României, a afirmat, miercuri, că a avut curajul să-l înfrunte pe Ion Iliescu "în cel mai democratic congres" PSD din perioada post-decembristă, în timp ce, în prezent, cei care conduc astăzi partidele importante din România "aleargă singuri, nu au contracandidaţi". Geoană l-a înfruntat pe Ion Iliescu "Vorbea un contracandidat deja, ieri, despre relaţia mea cu PSD. Eu am fost cinci ani preşedinte la PSD, nu mă ascund de asta. Dar dacă este ceva pe care - deşi am fost ambasador şi ministru de externe, fără să fiu membru de partid - dar eu am avut curajul să-l înfrunt pe Ion Iliescu, în congres de PSD, în cel mai democratic şi mai probabil disputat congres din istoria post-decembristă a acestei ţări", a declarat Geoană la Pro TV. Citește și: Ciolacu, eșec major, deși i-a cedat lui von der Leyen: România va primi cel mai prost portofoliu în Comisia Europeană, din 2009 până acum "Când mă uit la cei care conduc astăzi partidele importante din România, îi văd că aleargă singuri, n-au contracandidaţi, iar în cazul unui alt partid la guvernare vine preşedintele şi impune preşedintele într-un congres de partid. Nu voi face niciodată acest lucru cu partidele, să-şi aleagă liderii, eu voi lucra cu cei care se angajează să facă un lucru bun pentru români", a adăugat acesta. Finanțarea campaniei electorale Întrebat ce părere are despre liderul USR, Elena Lasconi, el a spus: "Iniţial am privit-o cu simpatie, mi s-a părut ceva interesant, dar când am văzut-o cât de mult îl consideră pe Traian Băsescu modelul său de preşedinte, am început să fiu un pic mai rezervat. Asta este observaţia mea faţă de domnia sa". El a adăugat că finanţarea campaniei sale de independent constă în "donaţii şi contribuţii de la cetăţeni". "Nu avem subvenţii de la stat, ca partidele. (...) Promovarea cărţii mele "Bătălia pentru viitorul României", lansată în noiembrie anul trecut, a costat 8.000 de euro din partea editurii şi 25.000 de lei din partea fundaţiei platformei civice care mă susţine. Deci o carte a vândut 8.000 de exemplare pe bune, vorbind cu oamenii, dând autografe. Dacă mă uit la cât costă, cât ne costă pe noi, ca şi contribuabili, lansarea unei cărţi a unui alt candidat la preşedinţie, care se anunţă peste câteva zile, la milioane de euro, şi de asta sunt aici ca să spun către cei care eventual vor să voteze, că avem nevoie şi de semnături, avem nevoie şi de donaţii, avem nevoie şi de un click şi de un like, ne batem totuşi cu nişte partide care au foarte mulţi bani şi resurse nelimitate", a afirmat Geoană. Președinte "pro-business" El a dat asigurări că va fi "cel mai pro-business preşedinte din istoria României". "Şi eu m-am schimbat în anii ăştia. Nu mai fac politică de mai bine de 10 ani de zile. Am făcut "detox" cinci la NATO şi în clipa de faţă vreau să vă spun că sunt undeva într-o zonă oarecum de centru - radical. Eu voi fi cel mai pro-business preşedinte din istoria României. Pentru că, dacă nu ai o economie ţeapănă, dacă nu aduci bani - o să fie avioane pline cu oameni de afaceri care merg cu mine în delegaţii şi în deplasări câştigând contracte, făcând business, aducând investiţii - asta trebuie să facă un preşedinte. Dar sunt probabil şi cel mai social liberal în economie, foarte social, pentru că am cea mai mare rată de sărăcie din Europa. (...) Sunt şi foarte conservator, pe nişte valori, sunt şi modern şi progresist pe alte valori. (...) În clipa de faţă eu cred că mă adresez tuturor românilor. (...) România are nevoie de un proiect pentru o nouă etapă", a transmis Geoană. Fostul secretar general adjunct al NATO, Mircea Geoană, a anunţat miercuri că intră în cursa pentru funcţia de preşedinte al României, în calitate de candidat independent.

Rareș Bogdan: cine adună fonduri pentru Geoană? (sursa: Facebook/Mircea Geoana)
Eveniment

Rareș Bogdan: cine adună fonduri pentru Geoană?

Rareș Bogdan: cine adună fonduri pentru Geoană? Prim-vicepreşedintele PNL Rareş Bogdan a afirmat, miercuri, în legătură cu lansarea candidaturii lui Mircea Geoană la Preşedinţie, că acesta trebuie întrebat cine i-a adunat fondurile pentru campanie, având în vedere că "este plină ţara de corturile" electorale ale acestuia, iar până marţi era angajat la NATO. Rareș Bogdan: cine adună fonduri pentru Geoană? "Nu ştiu, domnul Geoană am văzut că este plină ţara de corturi, cine i-a adunat fondurile electorale. Până ieri era angajat la NATO. Despre asta trebuie să-l întrebaţi", a declarat presei Rareş Bogdan, la Parlament. Citește și: Ciolacu, eșec major, deși i-a cedat lui von der Leyen: România va primi cel mai prost portofoliu în Comisia Europeană, din 2009 până acum El a amintit că Mircea Geoană a fost preşedinte al PSD timp de 5 ani. "Nu avem niciun fel de problemă cu ce face Marcel Ciolacu, ce face Mircea Geoană sau alţi candidaţi, noi avem candidatul nostru, pe Nicolae Ciucă, care sunt absolut convins că va câştiga alegerile", a mai spus Rareş Bogdan. Întrebat în legătură cu situaţia din PSD după alegeri, Rareş Bogdan a răspuns că ''în PSD cuţitele se ascut noaptea". Despre PSD și USR "Am văzut noaptea cuţitelor lungi de la Hotel Confort şi din alte zone, când au căzut preşedinţi importanţi, fie că vorbim despre Mircea Geoană, care a fost preşedinte al PSD timp de 5 ani de zile, poate au uitat unii, să le reamintim, sau de Adrian Năstase. Nu ştiu ce se va întâmpla că nu studiez activitatea lor. Să ştiţi că nu sunt interesat deloc de ceea ce se întâmplă în PSD", a precizat el. Referitor la faptul că Elena Lasconi, candidatul USR la Preşedinţie, a spus că l-ar pune ca premier pe liberalul Ilie Bolojan, Rareş Bogdan a replicat: "Nu are oameni, dacă are 20 de primari cu tot, noi avem 1.200". "Eu mă bucur că partide din România, candidaţii lor la prezidenţiale, caută să-şi atragă de partea lor lideri importanţi ai PNL: primari, preşedinţi de CJ, reprezentanţi la Bruxelles, mă bucur că acest lucru îl fac restul partidelor pentru că suntem o bază de cadre foarte bună", a adăugat acesta. "Apropo, v-aţi uitat la note? Eu am avut în şcoală note foarte mari. Şi am văzut că unii candidează la Preşedinţie şi stau mai prost. La doamne mă refer. Contează unde îţi termini şcoala, cum îţi faci şcoala, contează că ai terminat la nu ştiu ce Universitate Ecologică din Deva, contează toate astea", este de părere europarlamentarul liberal. Fostul secretar general adjunct al NATO, Mircea Geoană, a anunţat miercuri că intră în cursa pentru funcţia de preşedinte al României, în calitate de candidat independent. Preşedinta USR, Elena Lasconi, a precizat că a terminat Facultatea Ecologică din Deva şi că nu a ascuns acest lucru, iar examenul de licenţă l-a susţinut la ASE Bucureşti, unde a obţinut nota 9,20.

Donații generoase pentru vicepreședinta Kamala Harris (sursa: Facebook/Kamala Harris)
Internațional

Donații generoase pentru vicepreședinta Kamala Harris

Donații generoase pentru vicepreședinta Kamala Harris. Vicepreşedinta americană Kamala Harris, candidata Partidului Democrat, a strâns donaţii de campanie de 540 milioane de dolari în ceva mai puţin de o lună de când s-a lansat în cursa pentru preşedinţia Statelor Unite, a anunţat duminică echipa sa de campanie. Donații generoase pentru vicepreședinta Kamala Harris Un comunicat publicat de managerul său de campanie, Jen O'Malley Dillon, afirmă că în aceste 540 milioane intră şi 82 milioane primite în săptămâna Convenţiei naţionale democrate, şi sunt un semn al entuziasmului democraţilor faţă de candidatura lui Harris. Citește și: Ciolacu confirmă că nu are diplomă de bacalaureat, dar susține că deține o copie legalizată a diplomei examenului luat în 1986, când a terminat liceul "Aceasta este cea mai mare sumă donată vreodată pentru o campanie prezidenţială în acest interval de timp", a subliniat O'Malley Dillon. Vicepreşedinta Harris a devenit candidat la Casa Albă pe 21 iulie, când preşedintele Joe Biden s-a retras din cursă, la presiunea colegilor democraţi îngrijoraţi de starea sa cognitivă, după o dezbatere catastrofală pe 27 iunie împotriva republicanului Donald Trump. Kamala Harris şi Tim Waltz, candidatul la postul de vicepreşedinte, se vor afla în campanie în această săptămână în Georgia, căutând susţinere în acest stat care va cântări mult în scrutinul de pe 5 noiembrie.

Ce va face Rîpă pentru Lasconi (sursa: Facebook/Elena Lasconi)
Politică

Ce va face Rîpă pentru Lasconi

Ce va face Rîpă pentru Lasconi. Consultantul politic George Rîpă este plătit cu 6.000 de euro pe lună de USR pentru a o consilia pe Elena Lasconi în campania prezidențială. Citește și: Nu tuturor pensionarilor li s-au recalculat pensiile. Care sunt pensionarii excluși și care sunt motivele Șeful de campanie al Elenei Lasconi, Lucian Viziteu, a declarat pentru DeFapt.ro că el l-a selectat pe George Rîpă în urma unor discuții avute în interiorul partidului. Totodată, Viziteu a adăugat că George Rîpă l-a consiliat cu succes în campaniile electorale locale din 2020 și 2024, atunci când a câștigat funcția de primar al Municipiului Bacău. Contract până la finalul anului Consultantul George Rîpă a primit un contract de 6.000 de euro pe lună de la USR pentru a o consilia pe Elena Lasconi în campania electorală pentru alegerile prezidențiale. Contractul a fost semnat pe 22 iulie 2024 între USR, partid condus de Elena Lasconi, și firma Rights Politics SRL, controlată de George Rîpă. Conform acestui contract, care este valabil până la sfârșitul anului 2024, George Rîpă se obligă să furnizeze strategia politică și strategia de comunicare. Prima pagină a contractului USR - Rîpă (sursa: defapt.ro) Persoana care răspunde din partea USR de derularea contractului este Lucian Viziteu, primarul USR al Bacăului. La solicitarea DeFapt.ro, Lucian Viziteu a precizat că în calitate de șef de campanie a avut întâlniri cu mai mulți consultanți pe mai multe domenii de expertiză. Viziteu a câștigat de două ori cu consultantul "În urma acestor vizite și a discuțiilor interne la conducerea partidului, domnul George Rîpă a fost unul dintre consultanții angajați. Experiența acestuia de succes, în România, dar și în afara ei, ne este necesară pentru ca USR să câștige alegerile parlamentare și prezidențiale", a spus Lucian Viziteu. Cât despre relația sa cu consultantul George Rîpă, șeful de campanie al Elenei Lasconi a precizat următoarele: "George Rîpă a colaborat cu filiala USR Bacău în campaniile de alegeri locale din 2020 și 2024. Cu succes! În anul 2020 am câștigat Primăria Municipiului Bacău, iar în 2024 am recâștigat Primăria Muncipiului Bacău precum și primăriile a încă două comune din județ (toți trei, candidati primari USR)". Ce va face Rîpă pentru Lasconi Contactat de către DeFapt.ro, consultantul politic George Rîpă a recunoscut că a fost angajat de USR pentru a face strategia politică și strategia de comunicare pentru alegerile prezidențiale a Elenei Lasconi. "Acum lucrez pentru campania electorală a Elenei Lasconi. Cu domnul Viziteu am început să lucrez în 2018, când era deputat. I-am făcut campania în 2020 și în 2024. Acum lucrez la campania electorală. În principiu îi fac strategia politică, strategia de comunicare", a declarat George Rîpă. Consultantul politic nu a negat că a fost adus la USR de Lucian Viziteu pentru a o consilia pe Elena Lasconi, dar a spus că îl recomandă experiența. "În anul 2019 am câștigat alegeri în România, în 2020 am câștigat alegeri în România, în 2023, în Polonia, în 2024, în România. În 2019 am câștigat împreună cu o echipă alegerile europarlamentare, în 2020 și în 2024, alegeri locale. Am făcut și eu o bucățică acolo. În Polonia am fost contractat de o companie americană care făcea campania electorală pentru PiS. Ei au câștigat două alegeri prezidențiale și trei alegeri parlamentare la rând cu PiS", a mai declarat George Rîpă.

Suma ridicol de mică cu care Nicușor Dan a câștigat alegerile Foto: Facebook
Politică

Suma ridicol de mică cu care Nicușor Dan a câștigat alegerile

Suma ridicol de mică cu care Nicușor Dan a câștigat alegerile din București: el a cheltuit 659.796,72 lei, potrivit datelor de pe site-ul Autorității Electorale Permanente. Citește și: Cozi ca pe vremea lui Ceaușescu pentru casele promise de George Simion: sute de cetățeni s-au înghesuit la sediul AUR pentru a se înscrie pe listele de așteptare Un centralizator al tuturor cheltuielilor pentru campania lui Sebastian Burduja nu apare pe site-ul AEP, dar sunt menționate trei contribuții ale acestuia, la 27 mai: 648.980 de lei din “venituri proprii“ și alte două, fiecare de 648.980 de lei, provenind din “împrumuturi contractate de la persoane fizice“. Nicușor Dan a câștigat alegerile din București obținând peste 47% din voturi, fiind urmat de Gabriela Firea (22,18%), Cristian Popescu Piedone (15, 48%) și Sebastian Burduja (7,77%). Suma ridicol de mică cu care Nicușor Dan a câștigat alegerile De altfel, potrivit datelor de pe site-ul AEP, PNL București a strâns circa 2,5 milioane de lei doar din donații de la persoane fizice. De exemplu, viceprimarul Stelian Bujduveanu a donat circa 220.000 de lei. Și Gabriela Firea a donat 600.000 de lei pentru campania locală, din împrumuturi. Sindicalistul PSD Marian Artimon a donat și el 75.000 de lei din veniturile proprii. Un centralizator al cheltuielilor PSD strict pentru campania pentru alegerea primarului Capitalei nu poate fi găsit. Nicușor Dan a donat, potrivit datelor AEP, doar 40.000 de lei pentru propria campanie. Suma de 140.000 de lei a provenit din donații, iar 480.000 de lei din împrumuturi. Pentru “propaganda online“ a cheltuit cea mai mare sumă, 198.000 de lei. Alți 196.000 de lei s-au dus pe sondaje și 185.000 de lei pentru “propaganda în presă“.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră