sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: bere

6 articole
Eveniment

Harris și berea, la Casa Albă

Harris și berea, la Casa Albă. În cazul în care Kamala Harris, candidata Partidului Democrat, va câștiga alegerile prezidențiale din Statele Unite, este probabil ca berea să revină la Casa Albă. Vicepreședinta a dezvăluit acest lucru într-o apariție la emisiunea „The Late Show with Stephen Colbert”, difuzată marți seară, când a împărțit o bere cu prezentatorul Stephen Colbert. Harris și berea, la Casa Albă Kamala Harris a deschis o cutie de Miller High Life, un sortiment clasic american, distingându-se astfel de foștii doi președinți, Donald Trump și Joe Biden, cunoscuți pentru faptul că nu consumă alcool. Citește și: Selly, influencerul favorit al lui Ciolacu, a promovat masiv țeapa Nordis: „Foarte special este modelul de business” Colbert a explicat că echipa sa a verificat în prealabil tipurile de băuturi acceptabile pentru a nu compromite protocolul oficial al vicepreședintei. Harris a menționat că ultima dată când a băut o bere a fost alături de soțul ei, Doug Emhoff, în timpul unui meci de baseball. Declarația a fost făcută în timp ce savura berea oferită de Colbert, în contextul unei emisiuni relaxate și amicale. Campania Mediatică a Kamalei Harris Vicepreședinta Kamala Harris și-a continuat campania mediatică, apărând și la alte emisiuni populare precum „The View” și acordând un interviu detaliat lui Howard Stern la SiriusXM. Formatul prietenos al emisiunii „The Late Show” a oferit contextul pentru o discuție mai ușoară, fără întrebări complexe, însă Harris a profitat de ocazie pentru a-și exprima opinia despre Donald Trump. În timpul emisiunii, atunci când numele lui Donald Trump a fost menționat, Harris nu a ezitat să-l critice, afirmând că pierderile economice și înfrângerile repetate îl definesc ca un „perdant”. Declarația a fost urmată de o glumă, spunând că „asta se întâmplă când beau bere”.

Harris și berea, la Casa Albă (sursa: Facebook/Kamala Harris)
Inflația a explodat din nou în iulie Foto: captură video
Economie

Inflația a explodat din nou în iulie

Inflația a explodat din nou în iulie, după mai multe luni în care scăzuse. Acum o lună, Ciolacu confunda evaziunea fiscală cu inflația: potrivit INS, indicele prețurilor de consum a ajuns la 5,4%, în iulie 2024 raportat la iulie 2023. Citește și: Eternul bugetar Rafila deține în conturile bancare, investiții și sub formă de împrumuturi peste șapte milioane de lei Inflația a explodat din nou în iulie În iunie, rata anuală a inflației a fost 4,9%, iar în mai - 5,1%. Datele INS arată că, printre altele, carnea de vacă s-a scumpit cu peste 6%, iar berea și vinul cu peste 7%. Dintre servicii, cele mai mari creşteri au fost la Poştă (26,5%), bilete de avion (15,6%), Apă, canal, salubritate (15,62%), Îngrijire medicală (11,47%), restaurante (10,73%). Grupaj foto: Mesajul.ro „Preţurile vor scădea în continuare”, se lăuda Marcel Ciolacu la 11 iulie. Însă, în aceeași zi, el confunda inflația cu evaziunea: „Eu m-am săturat, de 30 şi ceva de ani, vin miniştri de finanţe, vin premieri şi spun că fac digitalizare. Nu pot să ridic din umeri, prim-minstru al României, şi să mă uit că avem cea mai mare inflaţie din Europa, când mă duc la Bruxelles, e primul lucru pe care mi-l spun, că avem cel mai mare gap de TVA”.

Protecția Consumatorului a rupt în amenzi rețeaua de magazine de la care Ciolacu și-a luat pateu și bere Foto: captură video
Politică

Protecția Consumatorului amenzi Ciolacu pateu

Protecția Consumatorului a rupt în amenzi rețeaua de magazine de la care Ciolacu tocmai și-a luat pateu și bere: Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a verificat 65 de magazine Kaufland și a aplicat amenzi de 1,7 milioane de lei. Citește și: Bucureștiul lui Nicușor Dan, rating cu patru trepte peste cel al României, obținut de guvernarea Ciolacu Azi, premierul Ciolacu a postat, pe Facebook, un film în care se lăuda că a cumpărat mâncare cu doar 93,5 lei. În imaginile postate, inclusiv bonul de cumpărături, se poate observa că liderul PSD și-a făcut cumpărăturile la Kaufland Barbu Văcărescu, în zona de nord a Bucureștiului. El s-a și lăudat pe Facebook că a putut cumpăra „românește” și a cheltuit atât de puțin. Citește și: GALERIE FOTO Fostul premier social-democrat al Finlandei, Sanna Marin, s-a dezlănțuit: în haine și cu bijuterii de lux, circulând cu Mercedesul, participă la Paris Fashion Week Nu este clar dacă ANPC a controlat și amendat exact acest magazin din rețea. Șeful ANPC, Horia Constantinescu, este susținut de PSD. Protecția Consumatorului a rupt în amenzi rețeaua de magazine de la care Ciolacu și-a luat pateu Potrivit unui comunicat al ANPC, în urma abaterilor constatate, comisarii ANPC au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de aproape 1,7 milioane de lei la toate cele 65 de magazine, au oprit definitiv de la comercializare peste 1 tonă de produse alimentare neconforme şi au oprit temporar prestarea de servicii, până la remedierea deficienţelor, la 49 de unităţi. Citește și: Ciolacu, pe culmile populismului: s-a dus la supermarket să-și cumpere pateu Ardealul și bere Ursus. Reacții ironice la postarea în care anunță ce cumpărături a făcut de 93,50 lei „Te aştepţi ca cei ce se pretind a fi cei mai buni să fie un adevărat exemplu. Trist este când afli că acest exemplu este unul negativ. În ultima vreme, Autoritatea noastră a fost acuzată, pe nedrept, că nu tratează cu aceeaşi oca şi operatorii economici mari şi pe cei mai mici. Încă o dată dovedim că avem aceeaşi măsură, aşa cum o spun sutele de comunicate de presă date de noi, de-a lungul anilor. Mulţumesc tuturor celor ce ne-au transmis informaţii şi îi încurajez şi pe alţii să facă la fel”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu. Printre cele mai importante nereguli constatate de echipele de control pe teren se numără: folosirea unor agregate frigorifice neigienizate, cu chedere rupte, cu prezenţă de resturi alimentare şi ambalaje deteriorate, rafturi cu rugină; utilizarea unor agregate de preparare (ex: rotisor, subansamble ale acestora, masa caldă) neigienizate, cu prezenţă masivă de grăsime şi arsuri, cu rugină; condiţii igienico-sanitare precare, în zona de depozitare: paviment murdar, cu rugină în spaţiile frigorifice de depozitare, cu mucilagiu format pe podeaua de scândură, pereţi cu igrasie şi mucegai, folosirea unor paleţi de lemn murdari, cu mizerie dedesubt; comercializarea unor legume şi fructe depreciate; comercializarea unor produse alimentare neconforme (ex: peşte cu modificări organoleptice, produse devidate, cu ambalaj deteriorate etc.); nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor calde, în zona food; utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale, care nu sunt destinate prestării serviciilor de alimentaţie publică; lipsa informaţiilor privind eticheta nutriţională, a datei preparării produselor şi a datei limita de consum, în zona de grill; comercializarea unor produse cu data durabilităţii minimale depăşită; prezenţa muştelor în unitate; comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare; utilizarea unor cărucioare de mână fără a fi igienizate corespunzător; nerespectarea regimului promoţiilor – neconcordanţe între preţul produselor expus la raft şi cel de la casa de marcat, arată Agerpres.

Bere și apă contra sticlă reciclabilă (sursa: Facebook/Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe)
Mediu

Bere și apă contra sticlă reciclabilă

Bere și apă contra sticlă reciclabilă. Aproape 90 de tone de sticlă au fost colectate de operatorul regional de salubritate Tega, în cadrul unei acţiuni organizate în municipiul Sfântu Gheorghe la sfârşitul săptămânii trecute. Bere și apă contra sticlă reciclabilă Potrivit conducerii societăţii, este o cantitate "record", iar pentru a stimula cetăţenii să participe la acţiune, Tega a oferit câte o jumătate de litru de bere sau un litru de apă minerală în schimbul a 5 kilograme de sticlă predate. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online "Este clar că oamenilor le place această campanie, deoarece de ani de zile vedem cum mulţi oameni aduc sticlă colegilor noştri care îi aşteaptă în diverse locaţii din oraş. La prima colectare de sticlă din acest an, acest lucru a însemnat 1.168 de persoane care au depus o cantitate record de sticlă, 89.711 kg, adică aproape 90 de tone de sticlă au fost colectate de către oamenii din Sfântu Gheorghe, ceea ce vorbeşte de la sine", a declarat luni directorul societăţii Tega, Mathe Laszlo. Potrivit conducerii societăţii, Tega a dat la schimb 15.272 de beri şi 2.536 de sticle de apă, cea mai mare cantitate de sticlă fiind colectată la punctul din zona Gării: 8.665 kg vineri şi 9.785 kg sâmbăta trecută. Următoarele beri, la vară În urma acţiunilor organizate anul trecut s-au adunat 124.585 kg de sticlă în municipiul Sfântu Gheorghe, din care 66.674 kg în luna martie. Următoarea acţiune de colectare de sticle va avea loc în cursul verii, la o dată ce va fi anunţată din timp. Operatorul regional de salubritate Tega derulează în această perioadă şi o campanie de curăţenie de primăvară în localităţile din mediul rural, în cadrul căreia colectează gratuit obiectele nefolositoare şi deşeurile electronice din gospodăriile populaţiei. Citește și: VIDEO Peștii pot trăi la adâncimi de peste 8.000 de metri, arată o expediție în largul coastelor sudice ale Japoniei Campania va dura până pe 7 iulie, iar în această perioadă oamenii pot preda atât aparate electrice şi electronice defecte, hainele vechi, cât şi obiecte voluminoase, cum ar fi mobilă veche sau anvelope uzate. Caravana va trece, pe baza unui program prestabilit, prin toate localitate din judeţul Covasna. Societatea de salubritate atrage atenţia că această campanie vizează doar obiectele voluminoase şi deşeurile electrice, nu şi deşeurile menajere sau cele reciclabile, cum ar fi hârtie, metal sau plastic, care sunt colectate în mod curent din gospodăriile populaţiei.

Consumul de băuturi alcoolice a crescut cu 50% Foto: Facebook Crama Gârboiu
Eveniment

Consumul de băuturi alcoolice a crescut cu 50

Consumul de lichioruri, alcool etilic de fermentaţie alimentar şi alte băuturi alcoolice distilate, a crescut cu 50%, în 2021, în România, arată datele Institutului Național de Statistică. Astfel, consumul mediu de lichioruri, alcool etilic de fermentaţie alimentar şi alte băuturi alcoolice distilate, a sărit de la 0,8 litri, în 2020, la 1,2 litri alcool 100%, pe locuitor, în anul 2021. Consumul de băuturi alcoolice a crescut cu 50% Consumul mediu de băuturi, pe locuitor, a crescut anul trecut la toate băuturile, comparativ cu 2020, cel de bere majorându-se cu 0,3 litri, cel de vinuri cu 2,6 litri. Resursele totale de alcool (în echivalent alcool 100%), provenite din băuturi alcoolice distilate, vinuri şi bere, au fost asigurate, în proporţie de 70,1% din producţie, în anul 2021. Importul de băuturi alcoolice distilate, vinuri şi bere (în echivalent alcool 100%) a crescut faţă de anul precedent cu 55,8% (+120.700 hl alcool 100%), iar exportul a crescut cu 7,8% (+4.700 hl alcool 100%). Citește și: Japonia abandonează pacifismul și investește sute de miliarde de dolari în apărare, în fața amenințării Chinei comuniste Consumul mediu de băuturi nealcoolice, pe locuitor, a înregistrat o creştere cu 12,7% (+26,4 litri). Consumurile medii de băuturi nealcoolice, pe locuitor, au evoluat astfel: consumul de băuturi răcoritoare a crescut cu 28,5% (+25,5 litri), consumul de bere fără alcool cu 25,7% (+0,9 litri), iar consumul de apele minerale s-a menţinut constant.

Rușii rămân fără bere Foto: PackachingEurope.com
Eveniment

Rușii rămân fără bere

Rușii rămân fără bere: trei mari producători își sistează activitatea, urmare a invaziei asupra Ucrainei. În consecință, circa 8.400 de locuri de muncă sunt în pericol. Rușii rămân fără bere Potrivit newsmaker.md, situația se prezintă astfel: Producătorul danez Carlsberg își vinde afacerea. Compania și-a cerut scuze în public de la cei 8400 de angajați. Aceasta deține brandurile Carlsberg, Kronenbourg, Holsten, Tuborg și uzina Baltica («Балтика»). În 2021, grupul a realizat o cifră de afaceri de aproape 870 de milioane de euro în Rusia – reprezentând 13% dintre vânzările sale – şi un profit operaţional de 90 de milioane de euro, reprezentând 9% din profitul său.Heieneken cedează afacerea unui nou proprietar. „Deținerea de către Heineken a afacerii din Rusia nu mai este durabilă sau viabilă în mediul actual. În consecință, am decis să părăsim Rusia" - a explicat al doilea cel mai mare producător de bere din lume, într-un comunicat citat de agenţiile internaţionale de ştiri. În Rusia, compania are 1.800 de angajați. Heineken produce mărcile „Ohota”, „Tri medvedia”, „Bocikarev”, „Jigulevskoe”, „Stepan Razin” («Охота», «Три медведя», «Бочкарев», «Жигулевское», «Степан Разин»).Grupul belgian Anheuser-Busch InBev NV a cerut acționarului majoritar să suspende licența pentru producerea și vânzarea berei Bud în Rusia. Decizia a fost luată de la mijlocul lunii martie. De la începutul invaziei ruse în Ucraina, la 24 februarie, peste 400 de companii s-au retras din Rusia, lăsând în urmă active de miliarde de dolari, arată o monitorizare a universității Yale. Citește și: Miliardar maghiar laudă Oradea după ce poliția locală i-a ridicat BMW-ul

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră