duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: băneasa

3 articole
Mediu

Romsilva renunță la drumul prin Băneasa

Romsilva renunță la drumul prin Băneasa. Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, s-a arătat surprins de punctul de vedere adoptat marţi de către Direcţia Silvică Ilfov pe tema accesului în cartierul Greenfield, apreciind că reprezentanţii acesteia ar vrea să "scape de pădure". Romsilva renunță la drumul prin Băneasa Edilul general a declarat, în cadrul şedinţei CGMB, că Direcţia Silvică Ilfov nu susţine soluţia drumului provizoriu prin pădurea Băneasa şi insistă pe scoaterea definitivă a drumului din domeniul forestier. "Spre completa mea stupoare, Romsilva vrea să scape de pădure. Nu cred că e posibil aşa ceva. Romsilva, instituţia care prin lege trebuie să apere pădurea, azi dimineaţă nu ştia cum să scape de terenul acela. Noi insistam să se facă un drum provizoriu, adică acel drum care există - 300 de metri de piatră, restul asfaltat - să rămână aşa cum este, doi - trei ani, prin decizia pe care noi să o luăm împreună, iar în timpul acesta dezvoltatorul să avanseze cu proiectele, să rezolve cele trei ieşiri din cartier. Şi Romsilva zicea: "Nu, nu, luaţi-l voi cu totul, asfaltaţi-l. Veniţi cu un proiect de investiţie care să justifice intervenţia şi numai aşa putem să vi-l dăm". Cu ce concluzie am plecat de la discuţia de azi dimineaţă este că o să urcăm un etaj mai sus (...) direct la conducerea naţională a Romsilva, ca să vedem juridic, cu Codul silvic în faţă, de ce soluţia provizorie, cu care toată lumea este de acord, nu este posibilă legal", a spus el. Cele trei proiecte de drumuri Totodată, Nicuşor Dan a reproşat Consiliului General din fostul mandat faptul că în 2019 a autorizat construirea unor blocuri de zece etaje în cartierul Greenfield, fără să condiţioneze aceste investiţii de un drum de ieşire din acel cartier. "Există din partea dezvoltatorului trei proiecte de drum. Pentru unul din trei proiecte a obţinut aviz de oportunitate, aviz preliminar. În baza avizului preliminar a venit, în decembrie 2022, cu toată documentaţia. După analiză, în ianuarie 2023, i s-a dat avizul arhitectului-şef. Acest proiect va fi supus votului Consiliului General. Pentru celelalte două proiecte nu există documentaţia pentru avizul arhitectului-şef", a mai spus Nicuşor Dan. Consilierul general Aurelian Bădulescu (PSD) a pledat pentru trecerea drumului forestier "Vadul Moldovei" din pădurea Băneasa în domeniul public, menţionând că această chestiune ar putea fi rezolvată în câteva zile. Mandatul de negociere, luat de la S1 Marius Pavel (PSD) a propus revocarea mandatului acordat Primăriei Sectorului 1, astfel încât Primăria Capitalei să plătească taxa de 80.000 de lei în vederea scoaterii drumului din fondul forestier. "La acest moment, Codul silvic nu permite deschiderea provizorie a drumului, în 2020 s-a interzis acest lucru. Datorită faptului că există nişte oameni care depind de acel drum, a fost ţinut deschis până în 2023. Noi avem posibilitatea ca, într-o săptămână, să închidem această problemă, indiferent dacă plăteşte Primăria Sectorului 1 cei 80.000 de lei. De ce? Pentru că noi le revocăm mandatul pe care l-am dat anterior şi pe care ei nu l-au dus la capăt şi plătim noi 80.000 de lei. Este foarte, foarte simplu. Trei hârtii sunt. Acela a fost întotdeauna un drum public. Citește și: VIDEO Deschiderea drumului forestier prin pădurea Băneasa, inutilă pentru locuitorii din Greenfield: mașinile nu ar mai sta bară la bară pe aleea Teișani, ci printre copaci Aceea nu e o rezervaţie. Când a fost donată Primăriei Municipiului Bucureşti de către Regele Carol trebuia să fie pădure-parc. Acum ţi-e frică de mistreţi, seara, când treci pe lângă ea. (...) Se taie o sută de copaci, să spunem. Păi dacă tocmai am acceptat în 2019 un teren din partea lor, care multiplicat de cinci ori suprafaţa pădurii... noi ne legăm că tăiem zece copaci, în condiţiile în care câştigăm 50?", a întrebat Marius Pavel. Soluția, la primari Diana Mardarovici (PNL) a spus că liberalii vor sprijini orice soluţie legală pentru transferul drumului în domeniul public, dar a arătat că acest lucru depinde de primarul general sau de edilul Sectorului 1, nu de membrii CGMB sau ai Consiliului Local. "Toate deciziile care s-au dat deja în Consiliul General i-au împuternicit pe primari. Fără cei doi primari noi nu putem face nimic. Deci oricât de mult ne-ar plăcea să fim eleganţi, în realitate (...) legal se poate doar dacă unul dintre cei doi edili îşi asumă preluarea drumului. Asta este la doamna Clotilde Armand acum, pentru că are hotărâre în acest sens şi poate mâine să rezolve problema acestor oameni sau poate să vină la domnul primar general. Unul dintre cei doi edili poate rezolva problema", a explicat ea. De ce se plâng locuitorii din Greenfield Cătălin Diaconescu, reprezentant al comunităţii Greenfield, a luat cuvântul în cadrul şedinţei CGMB, menţionând că mai mulţi locatari au organizat marţi un protest la Primăria Capitalei pentru a atrage atenţia asupra situaţiei din zonă. El a precizat că, în fiecare dimineaţă, copiii trebuie treziţi la ora 6.00 pentru a putea ajunge la şcoală. Totodată, a invocat un plan parcelar topografic "validat de către Romsilva", conform căruia dacă drumul forestier "Vadul Moldovei" din pădurea Băneasa ar deveni drum public "există pe tot aliniamentul lui o parcelă lată de trei metri" aflată tot în administrarea Romsilva care nu va putea fi scoasă din fondul forestier de către persoane private, pentru diverse dezvoltări. "În acest moment, avem o singură cale de acces, Aleea Teişani, care este o cale de acces înspre Otopeni şi înspre Centură. Noi suntem, practic, izolaţi în acest moment de oraşul din care facem parte, într-un mod absolut incredibil. Nu spun că e vina cuiva, voiam doar să înţelegeţi care este mesajul nostru. Ne dorim în egală măsură să avem mai multe căi de acces, aşa cum foarte mulţi bucureşteni ne sugerează. Dezvoltatorul ar trebui să aibă grijă să facă alte căi de acces. Sigur, le dorim şi pe acelea şi rugăm autoritatea locală să se asigure că acele căi vor fi aprobate şi noi ne vom asigura că dezvoltatorul le va executa. Dar, până atunci, avem nevoie să accesăm oraşul din care facem parte", a spus el.

Romsilva renunță la drumul prin Băneasa (sursa: Facebook/Nicușor Dan)
Deschiderea drumului forestier prin Băneasa, inutilă (sursa: greennews.ro)
Mediu

Deschiderea drumului forestier prin Băneasa, inutilă

Deschiderea drumului forestier prin Băneasa, inutilă. Azi, locuitorii din cartierul Greenfield au o singură cale de acces spre București: aleea Teișani. Din inima cartierului Greenfield până la DN1 sunt aproximativ 2,2 km. Cum arată aleea Teișani în fiecare dimineață pe sensul spre DN1: sute de mașini sunt înșirate pe doi kilometri. Bară la bară pe aleea Teișani Cu noroc, dacă o mașină intră în DN1 la fiecare cinci secunde, ieșirea din cartier durează cam jumătate de oră (VIDEO). Fără noroc, ieșirea din Greenfield se face în cam o oră, ceea ce proprietarii din „cartierul îmbrățișat de pădure” știu foarte bine, pentru că experimentează în fiecare dimineață. Locuitorii din Greenfield vor ca drumul prin pădurea Băneasa (Vadul Moldovei) să fie redeschis. Legal, pe acel drum forestier nu este permis accesul auto. Sau cel puțin nu acum. În viața reală, drumul a fost deschis până în 2022, inclusiv. Drumul forestier ajunge la Grădina Zoologică, apoi în strada Erou Iancu Nicolae. Până la giratoriul dintre strada Erou Iancu Nicolae și aleea Privighetorilor sunt aproximativ 1,7 km. Deschiderea drumului forestier prin Băneasa, inutilă Dacă strada Vadul Moldovei ar fi deschisă traficului auto, în fiecare dimineață ar încăpea, până la strada Erou Iancu Nicolae, în jur de 300 de mașini, bară la bară. La fel ca pe aleea Teișani, cu noroc, dacă o mașină intră în Iancu Nicolae la fiecare cinci secunde, ieșirea din cartier durează cam jumătate de oră. Citește și: EXCLUSIV Directorul de la Ape Minerale, liberalul Udriște, folosește mașinile instituției pentru firma de panificație a familiei, transportă inclusiv pomeni la case funerare Practic, la primele ore ale dimineții, nu ar exista nici un avantaj pentru cei cel puțin 1.000 de șoferi din Greenfield. Problema locuitorilor din Greenfield nu este lipsa de acces pe Vadul Moldovei, ci aglomerația din DN1 și Erou Iancu Nicolae.

Cum se fură din Aeroportul Băneasa (sursa: Facebook/Bucharest Airports)
Investigații

Cum se fură din Aeroportul Băneasa

Cum se fură din Aeroportul Băneasa. 440.000 de euro plătește Compania Națională Aeroporturi București pentru repararea unor echipamente noi necesare pentru Uzina Electrică a Aeroportului Băneasa. Echipamentele au fost cumpărate în 2008, dar nu au fost niciodată folosite. Între timp, o parte s-au furat și restul s-au deteriorat. Echipamentele, cumpărate în 2008 Aeroportul Băneasa era administrat în anul 2008 de Societatea Națională Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu SA, o companie din subordinea Ministerului Transporturilor. În acel an, Aeroportul Băneasa a cumpărat mai multe echipamente pentru a fi folosite la creșterea capacității Uzinei Electrice de la 10 la 20 kV. Antreprenor general era compania UTI, controlată de controversatul Tiberiu Urdăreanu. Pentru a duce lucrarea la bun sfâșit, antreprenorul a comandat mai multe echipamente de firma Electro Alfa Internațional. CNAB susține oficial că echipamentele au fost cumpărate în anul 2008 „ca parte a trecerii alimentării cu energie electrică de la 10kV la 20kV. Procedurile de trecere la alimentarea cu energie electrică la 20kV au fost demarate în 2016”. Expertizare pentru 18.000 de euro În 2009, Aeroportul Băneasa și Aeroportul Otopeni au fuzionat și au format actuala Companie Națională Aeroporturi București. Proiectul de creștere a capacității Uzinei Electrice a fost abandonat iar echipamentele noi au fost lăsate de izbeliște. Între timp aeroportul Băneasa a fost închis și, recent, redeschis. Acum, după 14 ani de la achiziționarea echipamentelor noi pentru Uzina Electrică, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), sub conducerea noului director general Sorin Păun, a apelat la firma Electro Alfa Internațional, cea care vânduse inițial echipamentele, pentru a le expertiza. Valoarea contractului a fost în jur de 18.000 de euro. Cum se fură din Aeroportul Băneasa La solicitarea Defapt.ro, CNAB a transmis că în urma expertizei tehnice „s-a constatat că echipamentele tehnice testate nu sunt funcționale și sunt un real pericol pentru personalul de exploatare în condițiile în care ar fi puse sub tensiune”. Specialiștii au constatat deteriorări vizibile ale aparatului electric principal și ale confecției metalice, lipsuri în aparatul electric de comandă și semnalizare, dar și că au fost afectați iremediabil parametrii de protecție în cazul izolatorilor și a altor elemente izolante, precum și a garniturilor de etanșare. Pe scurt, CNAB susține că echipamentele noi aflate în depozit s-au stricat fără să fie folosite, dar și că au dispărut în neant componente din aparatul electric de comandă. Sau, pe românește, cineva cu acces în Aeroportul Băneasa a furat componentele. 440.000 de euro pentru reparații Pentru repararea echipamentelor electrice, CNAB a organizat o nouă procedură de achiziție cu un singur ofertant. Contractul, în valoare de 440.000 de euro, a fost atribuit tot firmei Electro Alfa Internațional. Călin Atanasie, director vânzări la Electro Alfa Internațional, a spus că nu știe de ce și cum s-au stricat echipamentele electrice. „Vă pot spune că le-am expertizat și erau într-o stare avansată de degradare. Bară ruginită, bară de cupru lipsă, echipamente lipsă din ele. Procentul de degradare a fost de peste 80%. Echipamentele au fost noi 100%. La momentul respectiv, UTI le-a comandat. Chiar nu pot să vă spun cum au dispărut componentele. Nu au fost în grija mea, nu știu. Au fost depozitate în condiții necorespunzătoare. Nu pot să vă dau un răspuns pentru ceea ce au făcut ei. Cel mai probabil, echipamentele vor fi reparate în ianuarie – februarie anul viitor”, a declarat directorul Călin Atanasie pentru Defapt.ro. Păun, omul de încredere al lui Deripaska Sorin Păun, noul director general al CNAB, nu a răspuns pentru a explica cum s-au deteriorat echipamentele noi, dar mai ales cine este responsabil pentru această pagubă pentru care statul român va plăti în jur de 458.000 de euro. Citește și: EXCLUSIV Administratorul intereselor de afaceri ale oligarhului rus Deripaska, numit șef al aeroporturilor Otopeni și Băneasa. Deripaska, pe lista de sancțiuni a UE Defapt.ro a dezvăluit la finalul lunii iulie că Sorin Păun a fost adus la conducerea CNAB de la o firmă controlată indirect de oligarhul rus Oleg Deripaska. Numirea a fost făcută de Consiliul de Administrație al CNAB la propunerea președintelui Răzvan Robert Dobre, care a venit cu CV-ul acestuia într-un plic. Sorin Păun este soțul Mihaelei Ioana Kaitor, secretar de stat la cabinetul vicepremierului Kelemen Hunor, președintele UDMR.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră