miercuri 02 aprilie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: auto

31 articole
Eveniment

Primii angajați din România care resimt efectul tarifelor impuse de Trump sunt din industria auto

Tarifele lui Trump afectează angajații români. Centrul de Cercetare-Dezvoltare (R&D) Preh din Iași reduce săptămâna de lucru la patru zile pentru cei aproximativ 180 de angajați, ca măsură temporară de reducere a costurilor în contextul incertitudinii economice. Tarifele lui Trump afectează angajații români Potrivit unor surse interne, decizia a fost luată pe fondul amânării unor proiecte internaționale și urmărește păstrarea echipelor de specialiști și evitarea pierderilor financiare. Citește și: Rezerviștii vor fi mobilizați de MApN în prima jumătate a lui 2025 pentru exerciții de antrenament Măsura se aplică și la centrul R&D Preh din Brașov, semnalând o strategie comună la nivelul companiei. În România, Preh are circa 2.000 de angajați, iar la fabrica din Ghimbav planul inițial de 600 de concedieri a fost amânat, însă presiunile economice persistă. Continuarea, în Ziarul de Iași

Tarifele lui Trump afectează angajații români (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Vârstă maximă permisă pentru a conduce? (sursa: Pexels/Andrea Piacquadio)
Eveniment

Un bărbat de 80 de ani a murit la volan. Ar trebui impusă o vârsta maximă permisă pentru a conduce?

Vârstă maximă permisă pentru a conduce? Un bărbat de 80 de ani a fost găsit inconștient în autoturismul său, pe o stradă din Iași, la începutul acestei săptămâni. Vârstă maximă permisă pentru a conduce? Echipajele de intervenție au intervenit prompt, aplicând manevre de resuscitare cardio-pulmonară, însă, din păcate, fără succes. Bărbatul a fost declarat decedat la fața locului. Citește și: Dezastru: Comisia Europeană a suspendat plățile PNRR pentru că am trișat la legea pensiilor speciale Decesul a generat un val de reacții în spațiul public. Unii susțin că persoanele în vârstă nu ar mai trebui să conducă, în timp ce specialiștii din domeniul medical atrag atenția că, în România, nu există o limită de vârstă legală pentru șoferi. Atât timp cât un conducător auto este apt din punct de vedere medical și îndeplinește condițiile impuse de lege, acesta are dreptul să conducă indiferent de vârstă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Criză de personal în service-urile auto (sursa: Facebook/Patronatul Operatorilor de Service Auto din Romania)
Eveniment

Mecanicii auto, greu de găsit. Service-urile avertizează că timpii de așteptare vor fi foarte mari

Criză de personal în service-urile auto. România se confruntă cu un deficit alarmant de forță de muncă în industria reparațiilor auto, avertizează Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA). Criză de personal în service-urile auto Potrivit POSA, peste 40% dintre service-uri întâmpină dificultăți majore în recrutarea de muncitori calificați, ceea ce duce la refuzarea clienților și la întârzieri semnificative în livrarea vehiculelor reparate. Citește și: EXCLUSIV Ministerul condus de Burduja, bun și pentru pilele lui Ciolacu: milionarul din contracte cu statul Dolha, CA-uri la Energie Situația afectează nu doar activitatea service-urilor, ci și siguranța rutieră, întrucât vehiculele cu defecțiuni ajung să circule fără reparații esențiale. Motivele crizei: emigrare, lipsa formării și cererea în creștere Conform POSA, deficitul de personal este cauzat de mai mulți factori, printre care: Emigrarea specialiștilor români către țări cu salarii mai atractive; Lipsa unui sistem eficient de formare profesională; Reticența tinerilor față de meseriile auto, din cauza condițiilor dificile de muncă; Creșterea cererii de reparații auto, pe fondul numărului tot mai mare de vehicule în circulație. Un sondaj realizat de POSA arată că 75% dintre service-uri întâmpină dificultăți în recrutarea de personal, iar 60% au întârzieri în livrarea mașinilor reparate. Mai mult, 30% dintre ateliere spun că riscă închiderea în următorii cinci ani dacă nu se iau măsuri urgente. Angajarea muncitorilor străini – o soluție greoaie Pentru a acoperi deficitul, unele service-uri au încercat recrutarea muncitorilor din Asia, însă procesul este îngreunat de birocrație excesivă: obținerea vizelor poate dura între 6 și 12 luni. Intervin costuri ridicate, angajatorii fiind nevoiți să suporte cheltuieli pentru documentație, cazare și integrare. Nu în ultimul rând, bariera lingvistică: majoritatea muncitorilor străini necesită cursuri de adaptare. POSA subliniază că statul român ar trebui să simplifice procesul de obținere a vizelor de muncă și să ofere stimulente pentru angajatorii care recrutează forță de muncă din afara UE. Revitalizarea meseriilor auto Pentru a combate această criză, POSA propune un plan bazat pe trei piloni. Reintroducerea educației profesionale – susținerea învățământului tehnic și colaborarea cu service-urile auto; Creșterea atractivității meseriei – condiții moderne de lucru, tehnologii avansate, salarii competitive; Campanii de promovare – inițiative naționale pentru atragerea tinerilor în domeniu. Taxele și birocrația sufocă service-urile auto Pe lângă criza forței de muncă, POSA semnalează și problemele fiscale și administrative care îngreunează activitatea service-urilor. Printre cele mai mari obstacole se numără taxele ridicate pe muncă și birocrația excesivă, care cresc costurile operaționale. „În loc să sprijine sectorul reparațiilor auto, statul impune anual taxe și obligații birocratice care îngreunează activitatea service-urilor”, subliniază Marian Lazar, prim-vicepreședintele POSA. Soluțiile propuse pentru salvarea industriei POSA cere autorităților să adopte măsuri concrete pentru a preveni colapsul industriei service-urilor auto: Reducerea taxării muncii pentru angajații din domeniul reparațiilor auto; Simplificarea recrutării muncitorilor străini prin eliminarea blocajelor birocratice; Reforma educației tehnice și reintroducerea învățământului profesional; Avantaje fiscale pentru service-urile care investesc în formarea tinerilor; Stimulente pentru reconversia profesională, atrăgând persoane din alte domenii; Investiții în tehnologii moderne, dublate de programe de instruire pentru angajați. „Dacă nu se iau măsuri urgente, riscăm închiderea unui număr mare de service-uri și o criză fără precedent în sectorul reparațiilor auto”, avertizează POSA.

Nu purta centură, nu mai trăiește (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Putea trăi, dar nu a purtat centură pe bancheta din spate. Proiectat în parbriz, a murit pe loc

Nu purta centură, nu mai trăiește. Într-o curbă periculoasă, în apropierea pensiunii Carolina, pe drumul spre Sculeni (Iași), șoferul a pierdut controlul volanului. Nu purta centură, nu mai trăiește Vehiculul a pătruns pe contrasens, a lovit un cap de pod și s-a răsturnat pe cupolă. Citește și: BREAKING Ordonanța „Trenuleț”, o păcăleală: în ianuarie, cheltuielile cu salariile bugetarilor au explodat Impactul a fost fatal pentru David Andreas, un adolescent de 14 ani aflat pe bancheta din spate, care nu purta centură de siguranță. În urma coliziunii, acesta a fost proiectat violent printre scaune și a lovit parbrizul.  Medicii SMURD au intervenit de urgență, însă eforturile de resuscitare au fost în zadar, iar tânărul a fost declarat decedat la fața locului. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Contești ridicarea permisului auto, riști amendă (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Contești ridicarea permisului auto, riști amendă

Contești ridicarea permisului auto, riști amendă. După ce a fost amendat de polițiști, un ieșean a fost sancționat și de judecătorii la care mersese să reclame. Contești ridicarea permisului auto, riști amendă Magistrații au apreciat că ieșeanul nu avusese de fapt niciun motiv de a contesta amenda inițială, ci că voise doar să-și păstreze dreptul de a conduce. Citește și: Curs scurt de fraudare a alegerilor: primar pesedist, reținut pentru că a dat adeverințe de domiciliu și șpagă alegătorilor Daniel N. s-a întâlnit cu polițiștii pe 26 iunie anul trecut. Se afla la volan, deplasându-se dinspre fosta sală Voința spre cinematograful Victoria. La intersecția dintre străzile Arcu și Gării, a demarat în trombă, tăind practic fața unui echipaj de poliție care cobora pe strada Arcu și intenționa să vireze pe strada Gării. Mașina poliției a aprins imediat girofarurile, a întors și l-a oprit pe strada Arcu. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Mort în accident, daune morale uriașe (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Mort în accident, daune morale uriașe

Mort în accident, daune morale uriașe. Oboseala la volan a ucis într-o clipă un tânăr și a lăsat orfan un copil. Mort în accident, daune morale uriașe Șoferul a ajuns în fața judecătorilor, dar, în afara faptului că se încăpățânase să conducă obosit fiind, nu i s-a putut reproșa nimic. Nu era băut și nici nu avea viteză. Citește și: Revolta de la Leeds, relatată impecabil în The Times: fără acuzații de natură rasială, fără a decide cine este vinovat. Ce se relatează despre românii implicați în evenimente Ancheta a stabilit că Valentin Moroșan ațipise la volanul autoturismului pe care îl conducea. Într-o curbă deosebit de periculoasă la stânga pierduse controlul volanului, lovise taluzul pietruit și se răsturnase în șanțul de pe partea dreaptă a sensului său de mers. Șoferul și pasagerul din dreapta nu au pățit nimic. În schimb, pentru pasagerul de pe bancheta din spate, care dormea în momentul accidentului, răsturnarea autoturismului s-a dovedit mortală. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Accident auto, daune de 318.000 lei (sursa: boostpt.ca)
Eveniment

Accident auto, daune de 318.000 lei

Accident auto, daune de 318.000 lei. O entorsă de genunchi provocată de un accident auto a fost evaluată de judecători la 300.000 lei. Accident auto, daune de 318.000 lei Decizia a dus la o reacție dură a asigurătorului care trebuia să plătească despăgubirea, acesta apreciind că suma era mult exagerată, raportat la gravitatea leziunilor. Citește și: Nicușor Dan, reorganizare dură a primăriei București: desființează instituții și direcții, dispar o treime din posturile de conducere Simona S. a fost victima unui accident de circulație petrecut pe 12 decembrie 2020 pe bulevardul Chimiei. Femeia se afla pe trecerea de pietoni când o Mazda condusă de Sergiu C. a lovit o altă mașină din spate, după care a ricoșat în Simona S. Femeia a fost transportată la Spitalul "Sf. Spiridon", unde medicii au constatat că suferise o entorsă gravă la genunchiul stâng, ruptura unor ligamente și lezarea cartilajului unui femur. Continuarea, în Ziarul de Iași.

A lovit intenționat motociclistul cu mașina (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

A lovit intenționat motociclistul cu mașina

A lovit intenționat motociclistul cu mașina, susțin procurorii: avocata Alexandra Cioată a fost arestată preventiv pentru 30 de zile. A lovit intenționat motociclistul cu mașina Ea este cercetată pentru tentativă la omor și părăsirea locului accidentului. Joia trecută, Cioată a fost protagonista unui accident în zona Belvedere din municipiul Iași. Citește și: INTERVIU VIDEO Nicușor Dan vorbește în premieră despre cum era „prelucrat” lotul olimpicilor la matematică înainte de plecările în străinătate: „Niciodată discuții individuale” Procurorii susțin că ea ar fi împins cu mașina un motociclist în timp ce conducea, iar acesta s-a izbit de un refugiu de tramvai din zonă. Alexandra Cioată, mai spun procurorii, ar fi părăsit locul accidentului. Decizia judecătorului de drepturi și libertăți de pe lângă Curtea de Apel poate fi contestată în următoarele 48 de ore. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Românii cumpără masiv mașini second hand (sursa: Facebook/Registrul Auto Român Oficial)
Economie

Românii cumpără masiv mașini second hand

Românii cumpără masiv mașini second hand. În primul trimestru din 2024, față de anul trecut, au fost înmatriculate cu 12,6% mai multe mașini uzate, dar cu 10% mai puține vehicule noi. Românii cumpără masiv mașini second hand Contrar a ceea ce ar vrea Uniunea Europeană, mașinile diesel sunt mai mult de jumătate și în creștere față de 2023. Citește și: Preotul Tănase, care consideră că femeile au o parte de vină dacă sunt violate, susține că sexul este permis în post dacă soțul își dorește asta. Argumentul: femeia nu e stăpână pe corpul ei Jumătate din autoturismele care au ajuns pe străzile ieșene sunt fabricate cu mai bine de zece ani în urmă. Piața auto a mașinilor la mâna a doua este în continuă creștere la Iași, iar unii dealeri auto locali vorbesc de vânzări mari pe acest segment chiar și în primele trei luni din 2024, în ciuda declinului general al pieței auto în România în primul trimestru al acestui an. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Mașini închiriate și vândute la dezmembrări (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Mașini închiriate și vândute la dezmembrări

Mașini închiriate și vândute la dezmembrări. Patronul unei firme implicate într-o escrocherie a scăpat de închisoare după ce a invocat faptul că nu a înșelat în niciun fel statul, plătindu-și corect toate contribuțiile la bugetul de stat. Mașini închiriate și vândute la dezmembrări Executarea pedepsei sale a fost suspendată. Nu același noroc l-au avut complicii, care au rămas cu pedepse cu executarea în regim de detenție. Citește și: EXCLUSIV Jandarmeria cumpără veste, căști și scuturi antiglonț de la o firmă deținută de un fost polițist și de o chinezoaică cu conexiuni în Dragonul Roșu În august 2023, magistrații Judecătoriei Iași i-au condamnat pe George Merenca, Neculai Pricop și Cezar Ilaș, autorii unei escrocherii mai rar întâlnite. Primii doi închiriau mașini pe care i le vindeau apoi celui de-al treilea, patron al unei firme care se ocupa cu dezmembrări auto. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Zilnic, patru morți, zece răniți grav (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

Zilnic, patru morți, zece răniți grav

Zilnic, patru morți, zece răniți grav. Peste 1.540 de persoane au murit şi alte circa 3.550 au fost rănite în accidente rutiere produse pe drumurile din ţară, în anul 2023, a informat, duminică, Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR). Zilnic, patru morți, zece răniți grav Potrivit unui comunicat, în anul 2023, la nivel naţional, au fost înregistrate 4.525 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 1.545 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.535. Citește și: EXCLUSIV Romarm vinde în străinătate cu 15 euro/kg pulberea pentru muniții scoasă gratuit din Rezerva de Stat și cumpără alta, pentru uzinele românești, cu 40 de euro/kg Comparativ cu anul 2022, au fost înregistrate cu 190 mai puţine accidente, cu 88 mai puţine persoane decedate şi cu 160 mai puţine persoane rănite grav, menţionează sursa citată, care adaugă că, pentru creşterea gradului de siguranţă rutieră, la nivel naţional, structurile de poliţie rutieră au executat 58.385 de acţiuni, cu 4.624 mai multe faţă de anul 2022 (+8,6%). Totodată, arată Inspectoratul, în anul 2023, au fost reţinute 225.887 de permise de conducere, dintre care 16.780 pentru contravenţia de conducere sub influenţa băuturilor alcoolice şi au fost descoperite 8.368 de infracţiuni de conducere sub influenţa băuturilor alcoolice, însumând, astfel, 25.148 de fapte de încălcare a legislaţiei din cauza consumului de alcool. Cele mai multe infracțiuni rutiere: alcool la volan De asemenea, pentru nerespectarea prevederilor OUG 195/ 2002, au fost aplicate 1.903.407 sancţiuni, 49.287 de sancţiuni aplicate fiind prevăzute de alte acte normative, precizează IGPR. "Au fost constatate 53.961 de infracţiuni privind siguranţa circulaţiei pe drumurile publice, cele mai multe fiind reprezentate de infracţiunile privind conducerea unui autovehicul sub influenţa alcoolului 8.368 (15,5%), pe linia conducerii fără permis de conducere - 4.702 (8,7%), urmate de conducerea sub influenţa substanţelor psihoactive - 3.699 (7%)", se mai arată în comunicat. În urma măsurilor aplicate, structurile de poliţie rutieră au reţinut 225.887 de permise de conducere, au retras 85.352 de certificate de înmatriculare/ înregistrare, respectiv 14.186 de plăcuţe de înmatriculare şi au anulat 8.555 de permise de conducere. Finanțări nerambursabile pentru dotări Poliţia Română spune că a investit în modernizarea instituţională, cu finanţare nerambursabilă, având ca obiectiv creşterea gradului de siguranţă rutieră. Astfel, prin intermediul proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă, Poliţia Română a fost dotată, în anul 2023, cu 500 de autospeciale, 250 de aparate pentru măsurarea vitezei, 244 de aparate drug-test, 4.000 de tablete, 1.400 de imprimante termice, un sistem de colectare a datelor din trafic, 75 de motociclete, 200 de kituri de semnalizare, 200 de sisteme de cercetare la faţa locului, 800 de etilometre, 1.000 de staţii de lucru desktop, 200 de staţii de comunicaţii portabile, 50 de softuri tahograf şi 50 de laptopuri rigidizate. În domeniul educativ-preventiv, au fost încheiate 212 parteneriate, fiind înregistrate 5.040 de participări la ore de educaţie rutieră, în 3.231 de unităţi de învăţământ, tipărite aproximativ 22.000 de materiale cu tematică educativ - preventivă şi desfăşurate 8.980 de activităţi prin intermediul mass-media.

Bărbatul lovit cu mașina, hărțuitorul concubinei (sursa: Youtube/defapt.ro)
Eveniment

Bărbatul lovit cu mașina, hărțuitorul concubinei

Bărbatul lovit cu mașina, hărțuitorul concubinei. Tânărul lovit cu maşina și târât pe asfalt îşi urmărea fosta concubină, care obţinuse un ordin de protecţie împotriva sa. La volanul mașinii se afla actualul iubit al femeii. Victima a scăpat cu viață, dar are nevoie de câteva luni de îngrijiri medicale. Patru luni de îngrijiri necesare Robert-Constantin Dulgheru, cel care l-a călcat intenţionat cu maşina pe fostul concubin al iubitei sale, a contestat măsura arestului preventiv dispusă de Tribunalul Olt în cursul zilei de duminică. Citește și: Șoșoacă, singurul lider care se opune primirii în spațiul Schengen: „Trafic de droguri, trafic de copii pentru prostituţie, trafic de prostituţie, crimă organizată. Mai vreţi, mă, Schengen?” Procurorii au stabilit că incidentul s-a produs sâmbătă, la ora 09.24, pe strada Ionaşcu din municipiul Slatina. "În urma verificărilor efectuate s-a stabilit că numitul D. R.- C., în vârstă de 30 de ani, din mun. Slatina, jud. Olt, în timp ce conducea autoturismul marca BMW cu numărul de înmatriculare HD 99 JYT, pe fondul unui conflict mai vechi, a lovit cu intenţie, cu autoturismul, pe victima D. C.- L., în vârstă de 30 de ani, din mun. Slatina, care, în calitate de conducător auto, coborâse din autoturismul marca Citroen cu numărul de înmatriculare DJ 16 NEE, după care numitul D. R.- C. a târât victima de pe partea carosabilă, până pe trotuar, călcându-l cu roţile autoturismului, provocându-i leziuni traumatice care necesită 100-120 de zile de îngrijiri medicale pentru vindecare", au anunţat procurorii. Bărbatul lovit cu mașina, hărțuitorul concubinei În autoturismul BMW se afla, potrivit procurorilor, în calitate de pasager, şi fosta concubină a victimei. Împotriva bărbatului fusese emis ordin de protecţie provizoriu de către Judecătoria Balş pentru perioada 05.12.2023 - 05.03.2024. Ordinul de protecţia viza "interzicerea oricărui contact cu victima şi obligaţia păstrării unei distanţe faţă de M. L. F". Dar bărbatul care a fost călcat cu maşina îşi urmărea fosta concubină, de unde și conflictului dintre acesta și actualul iubit al fostei sale concubine.

Taxa de timbru poate fi recuperată (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Taxa de timbru poate fi recuperată

Taxa de timbru poate fi recuperată. Reglementările succesive privind taxa de mediu pentru automobile mai mult i-au năucit pe şoferi decât să rezolve problema. Taxa de timbru poate fi recuperată Un ieşean încearcă de trei ani să-şi recupereze banii plătiţi pe o taxă interzisă ulterior de normele europene. Citește și: Ce pensie ar trebui să primească un contribuabil de 65 de ani de la care s-au colectat 650.000 lei, dacă banii ar fi investiți. Diferența imensă față de pensia oferită de stat Prima încercare, pe cale administrativă, a eşuat. A doua, în instanţă, la fel. Se află acum la al doilea proces şi, în sfârşit, iţele taxei par să se descâlcească. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Mașinile cu GPL pot fi bombe (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Mașinile cu GPL pot fi bombe

Mașinile cu GPL pot fi bombe. Tragedia de la Crevedia a adus din nou în atenția publică subiectul mașinilor dotate cu o instalație GPL, pe care unii le numesc "bombe cu ceas". Mașinile cu GPL pot fi bombe Pentru a vedea dacă ar trebui să existe motive de îngrijorare, am cerut clarificări de la Registrul Auto Român (RAR). Instituția eliberează cartea de identitate a vehiculului (CIV) pentru autovehicule dotate cu instalație GPL. Citește și: Salarii uriașe la un obscur spital de provincie, cu circa 6 internări/zi: medic cu peste 26.000 de lei/lună. Pacienții se plâng că sunt expediați la alte spitale Un inspector de specialitate a oferit alte informații importante despre când pot deveni într-adevăr aceste vehicule periculoase atât pentru pasageri, cât și pentru ceilalți din jur. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Și-au furat propriile mașini din amanet (sursa: Facebook/Amanet Auto)
Eveniment

Și-au furat propriile mașini din amanet

Și-au furat propriile mașini din amanet. Autorii, doi ieșeni, care apoi au avut și norocul de niște procurori leneși. Și-au furat propriile mașini din amanet Au scăpat de acuzația de furt, întrucât a intervenit prescripția răspunderii penale. Cu banii pe care au fost însă obligați să-i plătească drept despăgubiri ar fi putut să-și cumpere mașini noi. La câteva luni după amanetare, cei doi s-au deplasat la locurile de parcare și, folosind cheile mașinilor, au plecat cu ele. Aproape un an mai târziu, au vrut să rezolve însă problema actelor celor două automobile, acte care rămăseseră la casa de amanet, cu ocazia acordării împrumuturilor. Citește și: Ziariștii români despre demisia lui Hellvig: ode deșănțate, teorii conspiraționiste, zero informații verificabile despre proiectul fostului șef al SRI Cei doi s-au prezentat așadar la ghișeul Registrului Auto Român și au solicitat duplicate ale cărților de identitate ale autoturismelor, spunând că pierduseră originalele. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
Ultima oră