vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: așteptare

3 articole
Eveniment

Așteptarea pentru examenul de permis de conducere, și de câteva luni. Internele promit măsuri

Examenul pentru permisul auto, programare prelungită. La Iași, schimbarea de prefect a adus din nou în atenție problema deficitului de personal de la Serviciul de permise și înmatriculări, care prelungește semnificativ timpul de așteptare pentru examenul auto. Examenul pentru permisul auto, programare prelungită Ministrul Afacerilor Interne a anunțat măsuri pentru reducerea perioadelor de programare și pentru fluidizarea procesului. Citește și: Incredibila sinecură oferită electricianului PSD Dumitru Chiriță, cel mai controversat șef al ANRE Fostul prefect Luciana Antoci a subliniat că cei care solicită reexaminarea după un prim eșec așteaptă nejustificat de mult. În prezent, la Iași, programarea la proba teoretică sau practică se face la mai bine de o lună, conform calendarului oficial publicat pe site-ul DRPCIV. Continuarea, în Ziarul de Iași

Examenul pentru permisul auto, programare prelungită (sursa: ziaruldeiasi.ro)
PSD, deschis pentru negocieri privind guvernarea (sursa: Inquam Photos/Mălina Norocea)
Politică

PSD ar vrea în opoziție, dar așteaptă propuneri de la celelalte partide înainte să decidă

PSD, deschis pentru negocieri privind guvernarea. Președintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, a declarat marți că opinia majoritară din partid este de a adopta o opoziție constructivă, dar că a primit un mandat deschis pentru negocieri privind guvernarea. PSD, deschis pentru negocieri privind guvernarea După Consiliul Politic Național al PSD, Grindeanu a subliniat că misiunea sa principală este organizarea congresului PSD, care ar trebui să clarifice poziționarea partidului pe termen mediu. Citește și: Ponta face o propunere de preluare a PSD, dar fără el ca președinte. Grindeanu, desființat În paralel, liderul social-democrat spune că este deschis discuțiilor cu alte partide pentru eventuale formule de guvernare. „Mandatul meu este de a organiza congresul și de a iniția un dialog deschis cu alte partide politice.” Recunoștință față de Marcel Ciolacu Grindeanu a mulțumit fostului lider Marcel Ciolacu pentru modul în care a condus partidul și a reafirmat că PSD este partidul rațiunii și al soluțiilor, angajat să asculte vocea bazei și să rămână conectat la așteptările cetățenilor. Chiar dacă PSD nu este hotărât să intre în actuala formulă de guvernare, Sorin Grindeanu a transmis că partidul va susține orice măsuri logice și bune pentru români, fie din opoziție, fie de la guvernare. „Viitorul Guvern trebuie susținut. PSD va sprijini deciziile bune pentru oameni, indiferent de poziția politică oficială.” Mandat în alb, dar cu „linii roșii” clare Deși Grindeanu are un mandat flexibil pentru discuții, a subliniat că PSD nu va accepta politici care afectează populația, cum ar fi o eventuală creștere a TVA-ului. „Dacă se propune o majorare a TVA-ului la 25%, PSD nu va fi niciodată de acord. Mandatul e deschis, dar avem linii roșii clare.” Deciziile se vor lua colectiv, nu individual Grindeanu a precizat că nu va lua decizii de unul singur în cadrul negocierilor și că orice pas important va fi discutat în echipă, cu consultarea colegilor din partid. „Nu voi merge singur la negocieri. E o echipă, iar deciziile se vor lua împreună, transparent și responsabil.”

Criză de personal în service-urile auto (sursa: Facebook/Patronatul Operatorilor de Service Auto din Romania)
Eveniment

Mecanicii auto, greu de găsit. Service-urile avertizează că timpii de așteptare vor fi foarte mari

Criză de personal în service-urile auto. România se confruntă cu un deficit alarmant de forță de muncă în industria reparațiilor auto, avertizează Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA). Criză de personal în service-urile auto Potrivit POSA, peste 40% dintre service-uri întâmpină dificultăți majore în recrutarea de muncitori calificați, ceea ce duce la refuzarea clienților și la întârzieri semnificative în livrarea vehiculelor reparate. Citește și: EXCLUSIV Ministerul condus de Burduja, bun și pentru pilele lui Ciolacu: milionarul din contracte cu statul Dolha, CA-uri la Energie Situația afectează nu doar activitatea service-urilor, ci și siguranța rutieră, întrucât vehiculele cu defecțiuni ajung să circule fără reparații esențiale. Motivele crizei: emigrare, lipsa formării și cererea în creștere Conform POSA, deficitul de personal este cauzat de mai mulți factori, printre care: Emigrarea specialiștilor români către țări cu salarii mai atractive; Lipsa unui sistem eficient de formare profesională; Reticența tinerilor față de meseriile auto, din cauza condițiilor dificile de muncă; Creșterea cererii de reparații auto, pe fondul numărului tot mai mare de vehicule în circulație. Un sondaj realizat de POSA arată că 75% dintre service-uri întâmpină dificultăți în recrutarea de personal, iar 60% au întârzieri în livrarea mașinilor reparate. Mai mult, 30% dintre ateliere spun că riscă închiderea în următorii cinci ani dacă nu se iau măsuri urgente. Angajarea muncitorilor străini – o soluție greoaie Pentru a acoperi deficitul, unele service-uri au încercat recrutarea muncitorilor din Asia, însă procesul este îngreunat de birocrație excesivă: obținerea vizelor poate dura între 6 și 12 luni. Intervin costuri ridicate, angajatorii fiind nevoiți să suporte cheltuieli pentru documentație, cazare și integrare. Nu în ultimul rând, bariera lingvistică: majoritatea muncitorilor străini necesită cursuri de adaptare. POSA subliniază că statul român ar trebui să simplifice procesul de obținere a vizelor de muncă și să ofere stimulente pentru angajatorii care recrutează forță de muncă din afara UE. Revitalizarea meseriilor auto Pentru a combate această criză, POSA propune un plan bazat pe trei piloni. Reintroducerea educației profesionale – susținerea învățământului tehnic și colaborarea cu service-urile auto; Creșterea atractivității meseriei – condiții moderne de lucru, tehnologii avansate, salarii competitive; Campanii de promovare – inițiative naționale pentru atragerea tinerilor în domeniu. Taxele și birocrația sufocă service-urile auto Pe lângă criza forței de muncă, POSA semnalează și problemele fiscale și administrative care îngreunează activitatea service-urilor. Printre cele mai mari obstacole se numără taxele ridicate pe muncă și birocrația excesivă, care cresc costurile operaționale. „În loc să sprijine sectorul reparațiilor auto, statul impune anual taxe și obligații birocratice care îngreunează activitatea service-urilor”, subliniază Marian Lazar, prim-vicepreședintele POSA. Soluțiile propuse pentru salvarea industriei POSA cere autorităților să adopte măsuri concrete pentru a preveni colapsul industriei service-urilor auto: Reducerea taxării muncii pentru angajații din domeniul reparațiilor auto; Simplificarea recrutării muncitorilor străini prin eliminarea blocajelor birocratice; Reforma educației tehnice și reintroducerea învățământului profesional; Avantaje fiscale pentru service-urile care investesc în formarea tinerilor; Stimulente pentru reconversia profesională, atrăgând persoane din alte domenii; Investiții în tehnologii moderne, dublate de programe de instruire pentru angajați. „Dacă nu se iau măsuri urgente, riscăm închiderea unui număr mare de service-uri și o criză fără precedent în sectorul reparațiilor auto”, avertizează POSA.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră