Punga de plastic de 1.000 de euro - noul model de geantă de lux de la Balenciaga
Balenciaga, punga de plastic de lux. Casa de modă Balenciaga a lansat în colecția de iarnă 2025 o geantă care a stârnit uimire și critici.
Noul model, denumit Marché Packable Tote Bag Medium, seamănă izbitor cu o banală pungă de plastic de supermarket, inclusiv prin aspectul șifonat, deși este complet nouă.
Balenciaga, punga de plastic de lux
Spre deosebire de pungile obișnuite din polietilenă, geanta Balenciaga este realizată din poliamidă și Dyneema, considerată „cea mai rezistentă fibră din lume”.
Citește și: EXCLUSIV Firmele înființate de Oprea (SGG), țeapă statului de peste 22 de milioane de lei (taxe neplătite)
Produsul are două mânere, un buzunar interior plat și poate fi pliat într-un săculeț.
Pe partea din față sunt imprimate logo-ul Balenciaga, adresele magazinelor din Paris și detaliile site-ului oficial.
Prețul este de 775 lire sterline (aproximativ 4.500 lei).
Critici și ironii din partea clienților
Balenciaga susține că geanta este suficient de rezistentă pentru a transporta obiecte esențiale, inclusiv un laptop de până la 10 kg.
Totuși, cumpărătorii nu s-au arătat impresionați.
„O pungă de plastic ce seamănă cu… o pungă de plastic”, a glumit un utilizator, în timp ce altul a scris simplu: „O urăsc”.
Balenciaga și produsele sale controversate
Nu este prima dată când Balenciaga provoacă reacții de neîncredere cu produsele sale.
Luna trecută, brandul a fost criticat pentru colaborarea cu Puma, după ce a scos la vânzare o versiune „uzată” a adidașilor Speedcat, la prețul de 520 de lire, în timp ce modelul original Puma costa doar 55 de lire.
Anul trecut, Balenciaga a atras atenția prin „dresurile distruse”, vândute la 1.150 de lire, cu 400 de lire mai mult decât varianta clasică.
Acestea erau prezentate ca „tricotaj tehnic cu efect deteriorat”, fiind fabricate tot în Italia.
Strategia Balenciaga: șoc și atenție mediatică
Prin aceste lansări, casa de modă pare să mizeze pe surprinderea publicului și pe atragerea atenției prin produse neobișnuite și prețuri exorbitante.
Însă reacțiile clienților arată că nu întotdeauna strategia este apreciată: mulți consideră că brandul vinde versiuni „stricate” ale unor obiecte banale, dar la prețuri de zece ori mai mari.