sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: volkswagen

7 articole
Economie

Volkswagen, scădere drastică a profitului net

Volkswagen, scădere drastică a profitului net. Constructorul auto german Volkswagen a anunțat miercuri o scădere semnificativă de 63,7% a profitului net în al treilea trimestru al anului, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Această scădere este atribuită costurilor ridicate și diminuării vânzărilor în China. Volkswagen, scădere drastică a profitului net În perioada iulie-septembrie 2024, Volkswagen a înregistrat un profit net de 1,58 miliarde de euro, un rezultat modest pentru un gigant auto care intenționează să implementeze cel mai mare program de restructurare din istoria sa, punând în pericol mii de locuri de muncă. Citește și: EXCLUSIV Finul și cumătrul Sorinei Docuz, cu care Ciolacu are o relație „normală”, au primit funcții publice: juniorul – director la BTT, seniorul – șef la SMART, candidat PSD la Senat Profitul operațional al grupului a scăzut cu 42%, ajungând la 2,86 miliarde de euro, în contextul unei cifre de afaceri de 78,5 miliarde de euro. Motivele scăderii profitului Volkswagen a înregistrat o scădere cu 7% a volumului de vânzări la nivel global, iar creșterea de 6,4% în America de Nord nu a fost suficientă pentru a compensa scăderea de 15% din China, principala piață a grupului. În plus, vânzările de modele electrice au scăzut cu 10% în acest trimestru. Impactul asupra marjei operaționale Marja operațională a grupului a coborât la 5,4% în primele nouă luni ale anului, față de 6,9% în aceeași perioadă a anului anterior. Scăderea vânzărilor mărcilor Porsche și Audi, cunoscute pentru profitabilitate ridicată, a avut un impact semnificativ, în timp ce rentabilitatea mărcii VW a fost de doar 2%. Germania, măsuri drastice de restructurare Volkswagen are în vedere măsuri drastice de restructurare pentru a reduce costurile și a îmbunătăți eficiența. Printre acestea se numără închiderea a trei uzine din Germania, reducerea personalului și diminuarea salariilor pentru cei 120.000 de angajați VW din țară. Aceste măsuri ar putea avea un impact puternic asupra economiei germane. Rezultatele reflectă un context de piață provocator și subliniază nevoia urgentă de ajustări financiare și operaționale. Directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, a subliniat necesitatea unor măsuri rapide pentru a susține competitivitatea grupului în contextul unui mediu global tot mai dificil.

Volkswagen, scădere drastică a profitului net (sursa: vw.com)
Volkswagen plănuiește reducerea costurilor în Germania (sursa: Facebook/Volkswagen)
Economie

Volkswagen plănuiește reducerea costurilor în Germania

Volkswagen plănuiește reducerea costurilor în Germania. Directorii Volkswagen au reafirmat luni necesitatea reducerii costurilor, în contextul creşterii cheltuielilor la fabricile din Germania. Thomas Schäfer, directorul responsabil pentru marca principală VW, a subliniat că uzinele germane au devenit prea costisitoare pentru a menţine competitivitatea companiei. Volkswagen plănuiește reducerea costurilor în Germania Într-o declaraţie, Schäfer a explicat că fabricile Volkswagen din Germania au costuri de producţie cu 25% - 50% mai mari decât cele planificate, fiind de două ori mai scumpe decât ale competitorilor. Citește și: Cui concesionează Simion locurile de parlamentar: bugetară din Guvern, cu 4 case și 2 apartamente, deschide lista AUR la Bacău Obiectivul companiei este creşterea marjei de exploatare la 6,5% până în 2026, pentru a susţine investiţiile viitoare. Potrivit preşedintelui comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Daniela Cavallo, grupul intenţionează să închidă cel puţin trei fabrici din Germania şi să reducă producţia la celelalte. Printre măsurile anunţate se numără reducerea salariilor cu 10% şi îngheţarea lor pentru 2025 şi 2026, precum şi transferul unor activităţi în străinătate. Negocieri cu sindicatele Gunnar Kilian, directorul de la Resurse Umane al Volkswagen, a avertizat că fără măsuri de restabilire a competitivităţii, compania nu va putea finanţa investiţii majore în viitor. De asemenea, Kilian a subliniat gravitatea situaţiei şi responsabilitatea pe care o au partenerii de negocieri în elaborarea unui plan de restructurare. În prezent, Volkswagen şi sindicatele negociază un plan amplu de restructurare a afacerilor, incluzând, pentru prima dată în istoria companiei, posibilitatea închiderii unor uzine din Germania.

Criză la Volkswagen, sindicatele anunță proteste (sursa: Facebook/Volkswagen)
Eveniment

Criză la Volkswagen, sindicatele anunță proteste

Criză la Volkswagen, sindicatele anunță proteste. Muncitorii Volkswagen din Germania vor opri lucrul luni, alăturându-se protestelor față de planurile echipei manageriale care vizează închiderea unor uzine din țară. Criză la Volkswagen, sindicatele anunță proteste Sindicaliștii organizează întâlniri pentru a informa angajații de la 11 uzine despre progresul negocierilor, într-un context tensionat pentru companie, care se pregătește să anunțe miercuri rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea. Citește și: Cui concesionează Simion locurile de parlamentar: bugetară din Guvern, cu 4 case și 2 apartamente, deschide lista AUR la Bacău Directorul general Oliver Blume a avertizat că mărcile din portofoliul Volkswagen, în special marca principală VW, se confruntă cu dificultăți generate de costurile ridicate și scăderea cererii în Europa. În plus, competiția din partea producătorului chinez BYD Co. devine tot mai intensă. Sindicaliștii acuză echipa managerială de greșeli în tranziția către automobile electrice și de o politică de preț inadecvată, susținând că muncitorii nu ar trebui să suporte consecințele. Negocierile, tensionate Daniela Cavallo, lider sindical la VW, a declarat într-un document intern că managementul nu a prezentat încă o strategie clară pentru viitorul companiei. De asemenea, restructurările și închiderile de uzine rămân pe masa negocierilor, ceea ce alimentează nemulțumirea muncitorilor. Sindicatele cer o abordare mai transparentă și soluții care să evite măsurile drastice. Reduceri de costuri și revizuiri la Audi și Porsche Volkswagen trece printr-o perioadă dificilă, după ce a lansat al doilea avertisment privind profitul la finalul lunii septembrie. Mărcile premium, inclusiv Audi și Porsche, au fost surse importante de profit pentru grup, dar acum sunt afectate de încetinirea cererii, mai ales în China. Porsche AG a anunțat că analizează reducerea costurilor și o revizuire a gamei de modele pentru a răspunde provocărilor actuale.

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor (sursa: Facebook/OPTIMA Batteries)
Eveniment

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor. Grupul Volkswagen AG a anunţat marţi că va abandona o serie de acorduri de muncă, inclusiv garantarea locurilor de muncă până în 2029, la şase fabrici din Germania, ceea ce sporeşte perspectiva concedierilor din 2025. Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor Cel mai mare producător auto din Europa anulează acordul din 1994 privind garantarea locurilor de muncă, ca parte a măsurilor de reducere a costurilor, în urma încetinirii vânzărilor, şi a concurenţei vehiculelor mai ieftine din Asia. Citește și: Spital nou de lux pentru pensionarii speciali ai Internelor. Valoarea totală: două miliarde de lei – un miliard din PNRR, celălalt miliard – de la bugetul public al României Volkswagen se confruntă cu numeroase provocări, inclusiv diminuarea cererii pentru automobilele sale, în special automobile electrice, intensificarea concurenţei din China şi o structură complexă de guvernare care, potrivit unor investitori şi analişti, încetineşte procesul de luare a deciziilor în perioade de criză. Anunţul de marţi al Volkswagen vine după ce compania a avertizat că ar putea închide fabrici în Germania, pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, ceea ce a dus la scăderea acţiunilor în sectorul auto şi îngrijorări la nivel înalt în cadrul Guvernului de la Berlin. "Trebuie să dăm posibilitatea Volkswagen AG să-şi reducă costurile în Germania la un nivel competitiv, pentru a investi în noile tehnologi şi în noi produse, cu propriile resurse", a afirmat directorul Departamentului de Resurse Umane, Gunnar Kilian. Negocieri salariale Pentru a atenua incertitudinile privind acordurile de muncă, Kilian a anunţat că Volkswagen va merge mai departe cu negocierile salariale. Cea mai mare organizaţie sindicală din Germania a promis săptămâna trecută că va analiza toate opţiunile, inclusiv trecere la săptămâna de lucru de patru zile, pentru a răspunde la avertismentele lansate de echipa managerială de la producătorul auto Volkswagen, privind închiderea unor uzine şi eliminarea garanţiei locurilor de muncă. Directorii de la Volkswagen au anunţat în 2 septembrie că analizează posibilitatea luării măsurii fără precedent de a închide unele din uzinele din Germania şi totodată că ar putea să pună capăt programului de securitate a locului de muncă, existent încă din 1994, care împiedică eventuale concedieri până în 2029. Săptămâna de lucru de patru zile Întrebată dacă sindicatul IG Metall este dispus să analizeze săptămâna de lucru de patru zile ca o opţiune alternativă, preşedinta Christiane Benner a spus că aceasta este o opţiune "posibilă". "Nu vom lăsa nicio idee neexplorată", a spus Christiane Benner, prima femeie numită vreodată în postul de preşedinte al IG Metall. Cu toate acestea, Benner a precizat că este imposibil să vină cu propuneri detaliate fără mai multe informaţii cu privire la soluţiile propuse de companie. Thorsten Groeger, preşedintele sindicatului IG Metall pentru regiunea Saxonia Inferioară, unde este sediul Volkswagen, a subliniat că acordurile convenite de echipa managerială cu sindicatele, cu prilejul precedentelor crize, au fost special concepute pentru a permite producătorului auto să traverseze situaţii dificile, şi nu ar trebui excluse de data aceasta. De exemplu, în cadrul unui program de reducere a costurilor din 1993, echipa managerială şi sindicatele de la VW au acceptat introducerea unei săptămâni de lucru de patru zile, cu un program de lucru de 28,8 ore, începând din 1994, ceea ce a însemnat o reducere de 20% a programului de lucru, şi o mică diminuare a retribuţiei. Considerat drept o soluţie inovatoare pentru a salva 30.000 de locuri de muncă la cele şase uzine VW din Germania, acel acord pe doi ani a fost adaptat în anii ulterior, până în 2006, când echipa managerială de atunci a decis că acordul afectează competitivitatea şi a renunţat la el. Într-un interviu pentru postul de televiziune NDR, Stephan Weil, premierul landului Saxonia Inferioară, unde se află cinci din cele şase uzine Volkswagen protejate de garantarea locurilor de muncă, a declarat că producătorul auto trebuie să găsească o soluţie pentru a împărţi, în mod corect, povara crizei. "În 1993 şi 1994 am avut o criză serioasă care i-a zguduit pe toţi cei implicaţi....ceva similar ar putea fi încă odată baza pentru un acord", a spus Weil, făcând referire la acordul convenit la acea dată cu sindicatele. Negocierile dintre conducere şi sindicatele de la Volkswagen ar urma să înceapă la mijlocul lunii octombrie şi există posibilitatea unor greve de protest la finele lunii noiembrie. Sindicatele cer echipei manageriale să urgenteze calendarul negocierilor astfel încât să reducă îngrijorările muncitorilor, a spus Groeger.

Situația Volkswagen, descrisă ca fiind "alarmantă” (sursa: Facebook/Volkswagen)
Eveniment

Situația Volkswagen, descrisă ca fiind "alarmantă”

Situația Volkswagen, descrisă ca fiind "alarmantă”. Directorul executiv al grupului auto Volkswagen a descris duminică situaţia acestei companii etalon pentru economia germană drept "alarmantă", la câteva zile după anunţarea unui program de reduceri de costuri şi de închidere a unor uzine chiar în Germania primit cu indignare de angajaţi. Situația Volkswagen, descrisă ca fiind "alarmantă” Într-un articol scris în ediţia de duminică a publicaţiei Bild, directorul executiv al Volkswagen, Oliver Blume, a menţionat că se impun schimbări radicale pentru a asigura supravieţuirea acestui mare producător din industria auto. Citește și: Cancelarul german spune că trebuie găsită o soluție pentru încheierea războiului în Ucraina: E nevoie de o conferință pentru pace care să includă și Rusia În timp ce vânzările de autovehicule sunt în scădere în Europa, noi concurenţi din Asia pătrund pe piaţa europeană. "Plăcinta s-a micşorat şi avem mai mulţi oaspeţi la masă", a ilustrat Oliver Blume evoluţia pieţei auto europene. Industria auto, provocări fără precedent Industria auto europeană se confruntă cu provocări fără precedent, "iar conjunctura economică s-a înrăutăţit din nou, mai ales pentru marca Volkswagen", a insistat directorul executiv. Cu toate acestea, a promis el, Volkswagen nu va renunţa la producţia din Germania. "Suntem ferm angajaţi faţă de Germania ca locaţie (de producţie), întrucât Volkswagen a modelat generaţii întregi. Avem angajaţi ai căror bunici au lucrat la Volkswagen. Vreau ca nepoţii lor să poată lucra şi ei aici", a asigurat Oliver Blume. Grupul Volkswagen nu a închis niciodată o uzină în Germania şi ultima dată când a lichidat o unitate de producţie în afara acestei ţări a fost în anul 1988. Însă vânzările sub aşteptări au determinat managementul companiei să examineze reforme ample, cu reduceri de costuri şi posibile închideri de fabrici chiar în Germania, în timp ce sindicatele ameninţă cu acţiuni de protest.

Volkswagen cere amânarea normelor de poluare Euro 7 Foto: Volkswagen
Mediu

Volkswagen cere amânarea normelor de poluare Euro 7

Volkswagen cere Comisiei Europene amânarea normelor de poluare Euro 7 până în toamna anului 2026, scrie Pro Motor. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Noile norme de poluare Euro 7 ar urma să intre în vigoare începând cu luna iulie a anului 2025. Cu toate acestea, mulți producători auto nu sunt foarte încântați de aceste noi norme, despre care spun că vor cauza majorări pentru prețurile mașinilor echipate cu motoare termice. Volkswagen cere amânarea normelor de poluare Euro 7 Pentru a încerca să prevină o astfel de situație, cei mai mulți producători cer amânarea introducerii noilor norme de poluare Euro 7. Potrivit Automotive News Europe, printre acești producători se numără și Volkswagen. Producătorul german dorește să convingă Comisia Europeană să amâne introducerea normelor Euro 7 până în toamna lui 2026. Volkswagen argumentează că, dacă normele vor fi introduse așa cum este stabilit în prezent, atunci va fi forțat să oprească producția unor modele cu motoare termice. Citește și: Dezmăț de Paște în instituțiile publice: ASF își premiază eșecul Euroins cu vinuri franțuzești, ciocolată, foie gras. BNR cumpără pește proaspăt și icre negre de 850.000 euro pentru angajați VW ar putea îndeplini acest termen, cu condiția ca legea să intre în vigoare la jumătatea anului 2024, acordând producătorilor de mașini un preaviz de doi ani pentru a începe implementarea standardelor planificate și trei ani pentru a-și acoperi întreaga gamă de modele, conform unui document depus de Volkswagen. „Sunt necesari câțiva ani”, se arată în declarație, subliniind lipsa furnizorilor sau a producției industrializate de anvelope care să îndeplinească noile cerințe.

Volkswagen se conformează normelor de poluare. (sursă: Facebook/Volkswagen)
Eveniment

Volkswagen se conformează normelor de poluare

Volkswagen se conformează normelor de poluare ale UE, anunță compania germană. Emisiile de dioxid de carbon (CO2) ale autoturismelor Volkswagen în 2021 au fost cu aproximativ 2% sub limita UE, la 118 grame de CO2 emise per kilometru, conform datelor preliminare anunţate luni de grupul german, transmite Reuters. Un total de 472.300 de vehicule electrice au fost livrate în UE, Norvegia şi Islanda în 2021, cu 64% mai mult faţă de 2020, a informat Volkswagen. Procentul vehiculelor hibride şi pe baterii în rândul vânzărilor totale a urcat la 17,2% anul trecut, de la 10,1% în 2020. Şi datele preliminare publicate recent de producătorii auto germani BMW şi Daimler arată că au îndeplinit obiectivele UE privind emisiile de dioxid de carbon. Recent, Volkswagen a anunţat că se aşteaptă ca vehiculele electrice pe baterii să reprezinte jumătate din vânzările sale globale de vehicule până în 2030, în condiţiile în care cel mai mare producător auto european se pregăteşte să renunţe la maşini cu motoare cu ardere internă. Volkswagen se conformează normelor de poluare ale UE Volkswagen vrea să depăşească Tesla şi până în 2025 să devină cel mai mare producător de vehicule electrice. În ultimele luni, o serie de mari producători auto şi-au dezvăluit strategiile pentru ca majoritatea automobilelor vândute în Europa să fie modele complet electrice până la finele acestui deceniu. Volkswagen a anunţat că noile ţinte de emisii mai stricte ale Uniunii Europene îl vor forţa să crească proporţia ocupată de vehiculele hibride şi electrice în vânzările sale totale de autoturisme în Europa până la 60% în 2030, de la o ţintă anterioară de 40%. Volkswagen şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră