duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: vehicule electrice

2 articole
Eveniment

Trump schimbă politica pentru vehiculele electrice

Trump schimbă politica pentru vehiculele electrice. Echipa de tranziție a fostului președinte Donald Trump recomandă reducerea semnificativă a sprijinului pentru vehiculele electrice (EV) și infrastructura stațiilor de încărcare. Trump schimbă politica pentru vehiculele electrice Documentul, consultat de Reuters, sugerează și măsuri pentru blocarea mașinilor, componentelor și bateriilor provenite din China. Citește și: EXCLUSIV Făcut general la 36 de ani de fostul ministru Bode, șeful CS Dinamo a folosit un sistem paralel ilegal de plăți pentru sportivii străini. Printre victime, celebrul antrenor Fuertes (handbal) Un alt aspect propus este impunerea de taxe vamale pentru toate materialele necesare bateriilor, sprijinind astfel producția internă din SUA. Echipa recomandă și redirecționarea fondurilor dedicate stațiilor de încărcare și EV accesibile către priorități de apărare națională, inclusiv asigurarea resurselor minerale necesare producției de baterii. Eliminarea creditului fiscal pentru EV O măsură majoră este eliminarea creditului fiscal de 7.500 de dolari pentru consumatorii care achiziționează vehicule electrice. Analiștii avertizează că aceste politici ar reprezenta o lovitură semnificativă pentru industria EV, afectând producția și vânzările, într-un moment în care producătorii auto dezvoltă o gamă diversificată de modele electrice. Impact asupra Tesla Reducerea sprijinului guvernamental va influența și vânzările Tesla, compania lui Elon Musk, care a declarat că această măsură îi va afecta mai mult rivalii. În contrast, administrația Biden continuă să investească în dezvoltarea infrastructurii EV: recent, Departamentul Energiei a finalizat un împrumut de 9,63 miliarde de dolari pentru societatea mixtă BlueOval SK (Ford și SK On), sprijinind construcția a trei noi fabrici de baterii în Tennessee și Kentucky. Producția de baterii Compania BlueOval SK plănuiește o producție anuală de peste 120 GWh în cele trei unități. Investițiile totale depășesc 11 miliarde de dolari, iar producția va începe în Kentucky în 2025 și în Tennessee spre finalul anului 2024. Aceste inițiative reprezintă un pas esențial în dezvoltarea lanțului de aprovizionare EV din SUA, dar noile propuneri ale echipei Trump ar putea modifica radical direcția acestei tranziții.

Trump schimbă politica pentru vehiculele electrice (sursa: Facebook/Donald J. Trump)
România a ajuns la 27.590 vehicule electrice Foto: Dacia.ro
Mediu

România a ajuns la 27.590 vehicule electrice

România a ajuns la 27.590 vehicule electrice şi 3.300 încărcătoare publice, după ce anul trecut au fost înmatriculate la fel de multe maşini electrice ca în ultimii 10 ani cumulat, în timp ce numărul încărcătoarelor publice de pe teritoriul ţării abia a depăşit borna de 3.300, conform unei analize realizate de unul dintre cei mai importanţi jucători în domeniul mobilităţii electrice. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online România a ajuns la 27.590 vehicule electrice Analiza semnalează că, în primele două luni ale anului 2023, au fost înmatriculate cumulat 2.247 vehicule electrice, dintre care 35 LCV. Luna ianuarie, cu 1.132 EV, a înregistrat o creştere de 80% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, iar luna februarie a bifat o evoluţie de 108%, faţă de anul trecut, cu 1.115 unităţi înmatriculate. Pe podium a rămas în continuare modelul Dacia Spring, cu 1.057 de unităţi înregistrate (497 în ianuarie şi 560 în februarie). Pe segmentul high-end, unde sunt contabilizate modele ale mărcilor Audi, BMW, Mercedes-Benz şi Porche, s-au înregistrat cumulat 190 de unităţi în cele două luni. Totodată, în ceea ce ţine de infrastructura de încărcare, pe teritoriul României se regăseau, la finele lunii februarie, 3.389 încărcătoare publice, fără restricţii (dintre care 857 CCS/CHAdeMO şi 2.492 Type 2), distribuite în 1.503 locaţii (conform portalului PlugShare). "Rezultatele extraordinare de anul trecut ne demonstrează că românii sunt din ce în ce mai deschişi către e-mobility şi, mizând pe tendinţele ascendente, ne aşteptăm ca 2023 să fie o perioadă cel puţin la fel de productivă pentru piaţa vehicule electrice. Momentan ne bucurăm de un început de an promiţător şi, prin intermediul domeniului nostru de activitate, ne concentrăm toate eforturile în a aduce plus valoare acestui segment pe plan local", a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.co. Dacia Spring, lider de piață Conform rezultatelor de anul trecut, piaţa de vehicule electrice din România a depăşit pragul de 25.000 de unităţi înmatriculate, numărul de EV înmatriculate în 2022 egalând numărul total realizat în precedenţii 10 ani. Dacia Spring a avut o cotă de piaţă de 55%, volumul de unităţi înregistrate de acest model egalând numărul total de vehicule electrice înmatriculate în 2021. Mai mult, în luna decembrie a fost cea mai înmatriculată maşină nouă, indiferent de motorizare (EV sau ICE). Pe locul al doilea în clasamentul înmatriculărilor EV din 2022 se află Tesla. Citește și: Bolojan către conducerea PNL: „Nu mă mai faceți pesedist”. Critici dure către conducerea liberală într-o ședință cu ușile închise – surse politice Lektri.co a fost înfiinţată în 2018 la Timişoara şi numără în prezent 20 de angajaţi. Lektri.co este un brand al grupului SafeFleet, cu activităţi în industria mobilităţii şi oferă soluţii de încărcare a maşinilor electrice pentru utilizatorii casnici, companii care doresc să implementeze staţii de încărcare pentru angajaţi şi domeniile HoReCa şi retail. Staţiile de încărcare ale companiei sunt utilizate în România, Serbia, Polonia, Germania, Franţa şi Italia.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră