vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: umb

9 articole
Politică

Incredibila sinecură oferită electricianului PSD Chiriță, cel mai controversat șef al ANRE

Incredibila sinecură oferită electricianului PSD Dumitru Chiriță, cel mai controversat șef al ANRE: acesta a fost plasat în Consiliul de Administrație al Uzinei Mecanice București (UMB), o filială a Romarm. Citește și: Cât este pensia medie a unui pensionar obișnuit ca procent din salariul mediu. Care este situația magistraților La rândul ei, Romarm este controlată de statul român prin ministerul Economiei.  Incredibila sinecură oferită electricianului PSD Chiriță, cel mai controversat șef al ANRE UMB este o companie specializată în industria de armament, iar Chiriță, fost electrician cu facultate finalizată la 37 de ani - dreptul, la o universitate privată - nu are nici o legătură cu această activitate. Chiriţă a fost numit la şefia ANRE în 2017, fiind susţinut la acea vreme de Liviu Dragnea şi Iulian Iancu. Anterior, fusese lider sindical și deputat PSD.  Potrivit unui CV depus pe site-ul UMB, Chiriță a ajuns în CA-ul UMB în martie 2025, când ministru al Economiei era pesedistul Bogdan Ivan.  În 2024, el a fost și director adjunct la Electrica Furnizare, până în august, și președinte al consiliului de administrație, din februarie în octombrie. În cele zece luni în care a făcut parte din aceste structuri de conducere, Chiriță a câștigat peste 406.000 de lei - o medie de peste 40.000 de lei pe lună. Statul român deține, prin ministerul Energiei, puțin sub 50% din acțiunile Electrica Furnizare. Ministru al Energiei era Sebastian Burduja.  Anterior, în anul fiscal 2023, Chiriță a avut un salariu de 598.613 lei de la ANRE, unde a fost președinte până în aprilie, iar apoi expert al unui vicepreședinte ANRE, până la 22 octombrie 2023.  Doar în conturi bancare și titluri de stat, Chiriță deține aproximativ 1,6 milioane de lei. 

Incredibila sinecură oferită electricianului PSD Chiriță, cel mai controversat șef al ANRE Foto: Antena 3
Armata a blocat contractul blindatelor Piranha V (sursa: Facebook/Uzina Mecanică București- Pagină Oficială)
Investigații

EXCLUSIV Armata a blocat livrarea de blindate Piranha V invocând neoficial „neconformități”

Armata a blocat contractul blindatelor Piranha, în valoare totală de 1,57 miliarde de dolari. O afacere controversată, care a fost sistată de către Ministerul Apărării Naționale din cauza unor „neconformități” constatate la blindatele Piranha V deja recepționate. Citește și: Pe cine ar vrea Nicușor Dan la SIE: doctor la Sorbona, ambasador, familist care însă respinge intervenția statului Ceea ce a declanșat un scandal mocnit cu Ministerul Economiei, în subordinea căruia se află Uzina Mecanică București, acolo care asamblează transportoarele blindate pentru armată. Radu Miruță, ministrul Economiei, a declarat pentru DeFapt.ro că Ministerul Apărării nu respectă graficul de comenzi, în timp ce oficialii armatei le reproșează (doar verbal) celor de la Uzina Mecanică București o serie de probleme la blindatele Piranha V. Contracte de 1,574 miliarde USD pentru Piranha V Ministerul Apărării a semnat la finalul anului 2017 un prim contract de 900 de milioane de dolari pentru achiziția de 227 de blindate Piranha V de la Mowag Gmbh, filiala elvețiană a americanilor de la General Dynamics European Land Systems (GDELS). Conform contractului, primele 30 de transportoare blindate urmau să fie livrate direct de GDELS, iar restul de 197, să fie asamblate la Uzina Mecanică București (UMB). În acest sens, s-a semnat un contract de tip joint-venture între UMB și GDELS. Ulterior, la începutul anului 2023, MApN a cerut aprobarea Parlamentului pentru achiziția altor 150 de blindate Piranha V, în valoare de 674 milioane de dolari. Valoarea cumulată a celor două contracte se ridică, astfel, la 1,574 miliarde de dolari. Armata a blocat contractul blindatelor Piranha De-a lungul ultimilor șapte ani, livrarea blindatelor către Ministerul Apărării Națională a fost tergiversată de americanii de la GDELS. Motiv pentru care li s-au imputat penalități de 8,5 milioane de euro. Acum a venit rândul Armatei să blocheze temporar comenzile pentru Piranha V. Constantin Bucuroiu, președintele Alianței Sindicatelor din Industria de Apărare și Aeronautică, a declarat pentru DeFapt.ro că în acest moment la Uzina Mecanică București este un blocaj total. Bucuroiu: „De ce nu comunică Armata?” „După ce s-au realizat cele 227 blindate Piranha V, au prelungit programul cu încă 150 de blindate. În momentul de față, UMB a intrat în blocaj pentru că nu s-a semnat contractul. Nu spun pe față că sunt neconformități. Tot amână, amână, dar nu spun care este cauza. Sincer, am fost săptămâna trecută la UMB. Cei din conducerea UMB sunt nedumeriți pentru că nu știu ce neconformități sunt”, a spus sindicalistul Constantin Bucuroiu. Însă i se pare suspect că Ministerul Apărării Naționale a continuat achiziția de blindate Piranha V, dacă au constatat neconformități la cele livrate.  „Dacă erau neconformități la cele 227, de ce au mai achiziționat până nu remediau problemele? Ele sunt recepționate. De ce nu comunică? De ce nu comunică Armata că nu poate semna contractul pentru cele 150 de Piranha pentru că a constatat neconformități la cele 227? De ce nu spune chestia asta?”, se întreabă perplex sindicalistul. Ministrul Radu Miruță: „Armata invocă, printre altele, unele neconformități” Radu Miruță, ministrul Economiei și coleg de partid cu ministrul Apărării, Ionuț Moșteanu, a declarat pentru DeFapt.ro că a fost informat de conducerea Uzinei Mecanice București cu privire la blocarea contractului pentru Piranha V de către armată. „Înțeleg că a existat inițial un contract cu Armata română pe un număr mai mare de blindate. Unele au fost produse, altele, încă nu. Îmi spun cei de la Uzina Mecanică București că ei și-au bugetat activitatea considerând că vine un flux de comenzi. Înțeleg că fluxul ăla nu vine conform graficului. Cei de la Armată invocă și ei niște lucruri, de asemenea legitime. Care dintre cei doi are dreptate nu știu deocamdată. Armata invocă, printre altele, unele neconformități. Asta este ce îmi spun cei de la Uzina Mecanică București”, a declarat ministrul Radu Miruță.   DeFapt.ro a solicitat Ministerului Apărării Naționale mai multe informații despre aceste neconformități, dar nu a răspuns până în prezent. 

„Luna viitoare se termină banii de autostrăzi” Foto: Facebook
Eveniment

Asociația Pro Infrastructură: „Luna viitoare se termină banii de autostrăzi”

„Luna viitoare se termină banii de autostrăzi”, anunță, pe Facebook, Asociația Pro Infrastructură. Asociația susține că, dintre cei care au de încasat bani de la stat, companiile lui Umbrărescu beneficiază de achitarea rapidă a facturilor.  Citește și: EXCLUSIV Finul pe care ministrul Ivan voia să-l numească la Hidroelectrica, mic patron de cârciumă și abonat la sinecuri locale în Bistrița „Luna viitoare se termină banii de autostrăzi” Potrivit acestei postări, ministerul Transporturilor ar avea nevoie de 4-5 miliarde de lei în plus la rectificarea bugetară.  „Luna viitoare se termină banii de autostrăzi. În lumina constrângerilor bugetare prezente, liderii politici își pasează responsabilitatea față de șantierele de autostrăzi. Deciziile finale pare-se că vor fi luate tot pompieristic și netransparent, «în coaliție».   În degringolada creată, constructorii se repliază. Cap de listă, Umbrărescu. Nu e prima dată când face asta. În iulie 2022, amenința cu rezilierea unor contracte fiindcă autoritățile nu dădeau ordonanța necesară actualizării prețurilor care au explodat din cauza pandemiei și războiului de la graniță. Atunci noi i-am luat prompt apărarea, pe bună dreptate. Și nu doar lui Umbrărescu, ci tuturor antreprenorilor. Era o chestiune obiectivă care nerezolvată ar fi dus la catastrofa rezilierii multor contracte de miliarde de euro atât pe rutier, cât și pe feroviar.   Însă acum situația e diferită. Statul tocmai a plătit vreo 300 milioane lei către companiile din grupul UMB. Momentan, sunt emise facturi de încă 1,1 miliarde lei în total, cea mai "veche" fiind din 1 august.   Într-adevăr, UMB este cel mai expus antreprenor general, în special pe A7 unde a tras foarte tare, pe cele 10 loturi dintre Buzău și Pașcani acumulând o diferență medie între progresul fizic și cel financiar de 21%. Totuși, nu este cu mult mai mare decât media uzuală, 14-15%, de pe alte șantiere de autostrăzi și drumuri expres.   Statul nu a avut în 2025 plăți restante față de Umbrărescu. Ba mai mult, facturile s-au achitat, în medie, la 2-3 săptămâni de la emitere, mult mai devreme de termenul contractual de plată, 60 de zile. Lucru valabil și pentru ceilalți constructori.   Deși până în prezent plățile au mers ceas, mecanismul se poate gripa instantaneu dacă Transporturile nu primesc 4-5 miliarde de lei în plus la rectificarea bugetară de luna viitoare. Banii s-au terminat și în 2024, tot în septembrie. Atunci ex-ministrul Grindeanu a făcut rost de niște mărunțiș. Dar acum nu mai avem alegeri, iar bugetul e țăndări.   Buba și mai mare este că nu vorbim doar de cashflow, pe termen (foarte) scurt. Așa cum v-am avertizat public din 2023, România a contractat mult prea multe proiecte rutiere majore, fapt recunoscut inclusiv de Comisia Europeană. Vedeți comunicatul nostru din 29 iunie, în comentarii deontologii acuzându-ne pe noi că suntem anti-infrastructură.   Realitatea e dură: trebuie făcută o listă de priorități. Cele 5,5 miliarde de euro alocate pe domeniul rutier în Programul Transport se vor consuma prin 2027-2028 fiindcă pe ele se bat proiecte de vreo 25 de miliarde euro, dacă adunăm contractele de finanțare semnate, cererile depuse și loturile care au fost scoase recent din PNRR. Nu socotim alte tronsoane aflate în pregătire sau licitație.   Mai nou, ni se vinde năluca noului program militar SAFE. Dar aici România propune finanțarea A7 Pașcani-Suceava și A8 Pașcani-Iași-Ungheni, secțiuni care nu intră în cele 25 de miliarde de euro calculate de noi în paragraful anterior.   Solicităm guvernanților o dezbatere serioasă, cu argumente tehnice, în care să fie consultați toți actorii relevanți, inclusiv noi. Respingem categoric maimuțăreala cu amenințările cu ieșirea de la guvernare din cauza autostrăzilor și informațiile cu țârâita livrate presei «pe surse» care vorbesc despre «înfrânări» și «prioritizări» făcute din pixul politic, fără transparență”, scrie această asociație.   

Autostrada A8: UMB depune garanția cerută (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrada A8 a fost curățată după carambolul licitațiilor: UMB a depus garanția cerută

Autostrada A8: UMB depune garanția cerută. Companiile controlate de Dorinel Umbrărescu au depus garanția de bună execuție la valoarea inițială pentru un lot montan al autostrăzii A8, dar au renunțat să participe la licitația pentru tronsonul Târgu Frumos–Lețcani. Autostrada A8: UMB depune garanția cerută În schimb, patru asocieri de firme s-au înscris atât pentru acest lot, cât și pentru segmentul Moțca–Târgu Frumos. Citește și: Bolojan le spune contabililor de comune că ar trebui să gestioneze mai multe localități, ca să-și justifice salariul Printre acestea se numără grupuri conduse de Danlin XXL, Biskon Yapi, Kalyon Inșaat și ICTAS Inșaat, alături de parteneri din România și Turcia. Situația marchează o etapă importantă în clarificarea procesului de atribuire pentru tronsoanele ieșene ale A8. Continuarea, în Ziarul de Iași

Informații controversate despre posibila oprire a lucrărilor la autostrăzile din portofoliul UMB Foto: Facebook
Eveniment

Informații controversate despre posibila oprire a lucrărilor la autostrăzile din portofoliul UMB

Informații controversate despre posibila oprire a lucrărilor la autostrăzile din portofoliul UMB: pagina de Facebook Drum Expres Focșani-Brăila- Constanța a scris că compania controlată de Dorinel Umbrărescu opreșește lucrările pe A3 (autostrada Transilvania) și A8 (Ungheni-Târgu Mureș). Citește și: Biserica Ortodoxă Română își declară neutralitatea în alegerile prezidențiale. Bisericile maghiare au cerut contracararea extremismului Informații controversate despre posibila oprire a lucrărilor la autostrăzile din portofoliul UMB În plus, „ca element de noutate, a scăzut ritmul și pe A7 lotul 3 Ploiești-Buzău, al turcilor de la Nurol-Makyol”. Ulterior, pagina de Facebook a scris că „Guvernul României a reușit totuși să se împrumute, doar că la niște costuri destul de mari. Deci, există totuși posibilitatea (foarte mică, de altfel), ca șantierele mai sus menționate, să nu se oprească”.  CNAIR a dezmințit informațiile susținând că ar fi vorba de o „pauză programată de o săptămână” pentru muncitorii de la UMB. Pe de altă parte, CNAIR scrie, fără să ofere detalii, că „este normal că toți constructorii să fie preocupați de asigurarea fluxurilor financiare care le permit continuarea activității în viitor, iar aceste fluxuri sunt asigurate atât din fonduri europene cât și din bugetul de stat”.  „Drum Expres Focșani-Brăila-Constanța” susține că „nu s-au plătit facturile pe lucrările executate și  predate către #CNAIR” și „nu s-au plătit diurnele  către șoferi”. Această pagină de Facebook prezintă discuțiile de pe un grup al celor care lucrează pentru UMB. În unul din aceste grupuri se arată că restanțele la plată sunt, în unele cazuri, din toamna anului 2024. Însă CNAIR intensifică controalele și ridică obiecții la lucrările efectuate pentru a justifica amânarea plăților, iar constructorii să nu ceară penalități.

Autostrada Moldovei - primul lot, la UMB (sursa: Facebook/Cristian Pistol)
Eveniment

Primul lot al Autostrăzii Moldovei, Pașcani - Suceava, va fi gata la finalul lui 2027

Autostrada Moldovei - primul lot, la UMB. Constructorul român Spedition UMB a câștigat contractul pentru lotul 1 al autostrăzii Pașcani - Suceava, parte a Autostrăzii Moldovei (A7), pentru suma de 3,06 miliarde lei. Lucrările sunt estimate să dureze doi ani și jumătate, conform șefului CNAIR. Autostrada Moldovei - primul lot, la UMB Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a confirmat atribuirea contractului: Citește și: BREAKING SUA suspendă pe termen nedefinit programul de ridicare a vizelor pentru cetățenii români „A fost desemnat câștigătorul contractului pentru încă un lot al A7 (Autostrada Moldovei). Contractul pentru proiectarea și execuția primului lot (33 km) al sectorului de Autostradă Pașcani-Suceava a fost atribuit unui constructor român, pentru suma de 3,06 miliarde de lei (fără TVA).” La rândul său, directorul general CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat pe rețelele sociale că Spedition UMB este compania care a câștigat licitația. 30 de luni pentru finalizarea autostrăzii Durata totală a contractului este de 30 de luni, fiind împărțită astfel: 6 luni pentru proiectare, 24 de luni pentru execuție. Pe traseul autostrăzii vor fi construite mai multe structuri de infrastructură esențiale, printre care: Viaduct peste DJ208 și CF517 (1.049,80 m) Viaduct peste râul Ruja (604,60 m) Pasaj peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 (868 m) Patru parcări de scurtă durată Un spațiu de servicii Trei noduri rutiere: Tătăruși-Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani Autostradă modernă, dotată cu stații de încărcare pentru vehicule electrice Contractul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și prevede dotarea tuturor parcărilor și spațiilor de servicii cu infrastructură pentru minimum 8 stații de încărcare pentru mașinile electrice. Semnarea contractului, posibilă în 10 zile Dacă nu vor fi depuse contestații, contractul va fi semnat în 10 zile. Lotul 1 al Autostrăzii Pașcani - Suceava va începe de la Nodul Rutier Pașcani și se va încheia la Nodul Rutier Roșcani, conectând astfel noua secțiune de A7 cu infrastructura rutieră existentă.

Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu Foto: Captură video
Eveniment

Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu

Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu, arată monitorizarea Asociației Pro Infrastructură din ultimele trei zile: „Nimic pe Sibiu-Pitești”, „Doar 10 kilometri pe A7 Ploiești-Mizil, poate”, la fel tronsonul A7 Mizil-Buzău, unde teremenul contractual de finalizare este deja depășit. Citește și: EXCLUSIV Dronele Watchkeeper X contractate de MApN cu Elbit pentru 2025 nu mai ajung în România: compania israeliană a invocat războiul din Gaza, „eveniment de forță majoră” Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu Ce arată Asociația Pro Infrastructură despre starea lucrărilor la autostrăzi: „Nimic pe Sibiu-Pitești 5 în 2024, în ciuda ultimelor promisiuni (...) Chiar dacă politicienii, în frunte cu ministrul Grindeanu, încă promit că vom avea o inaugurare parțială, în teren se vede cu totul altceva pentru că antreprenorul WeBuild este în continuare în dispute aprinse cu CNAIR și MT la podul suspendat de la Brăila”. Termenul contractual este însă abia în septembrie 2025. Drumul Expres Craiova-Pitești: „Când ajungem până la A1 și legăm Cetatea Băniei de Pitești și Capitală? Dacă iarna este blândă, dacă antreprenorul UMB revine repede pe șantier după Sărbători și trage tare, primăvara 2025 este un termen perfect fezabil”. „Doar 10 kilometri pe A7 Ploiești-Mizil în 2024, poate. În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu chiar de săptămâna trecută, nu vom circula în 2024 pe toți cei 21 de kilometri dintre Ploiești (Autostrada A3/Dumbrava) și Mizil. Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit. „Nimic în 2024 pe Autostrada A7 Mizil-Buzău Vest. În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu chiar de săptămâna trecută, nu vom circula în 2024 pe cei 28,35 kilometri dintre Mizil și Buzău Vest (Stâlpu/Spătaru). Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit”. Dezastru pe căile ferate Asociația a monitorizat și evoluția lucrărilor la căile ferate. „Magistrala M300 Brașov-Apața, de la nimic spre dezolant și dezghețat. La final de august, CFR a raportat un progres fizic de 31,71% pe contractul loturilor 1 și 3 de pe Brașov-Sighișoara semnat cu asocierea RailWorks (Alstom, Aktor și Arcada) în martie 2020 cu ordin de începere dat o lună mai târziu. 84 de kilometri de cale ferată, 3,2 miliarde lei fără TVA, 4 ani termen de execuție”, scrie Asociația. „Magistrala M300 Cața-Sighișoara, în aceeași notă ca lotul dinspre Brașov”, arată Pro Infrastructură într-o altă postare.

Scenariul de vis: în 2024 să se deschidă aproape 200 km de autostradă
Economie

Scenariul de vis: 2024 deschidă aproape 200 km de autostradă

Scenariul „de vis” este ca în 2024 să se deschidă aproape 200 km de autostradă și drum expres, arată o analiză a Asociației Pro Infrastructura. Însă asociația scrie că „realistă” ar fi deschiderea între 140 și 55 de kilometri de autostradă și de drum expres. Citește și: Caz șocant: femeie trimisă la spital cu o gripă severă are acum fracturi la umeri și nu-și poate mișca brațele, după ce a fost plimbată între unitățile medicale Scenariul de vis: în 2024 să se deschidă aproape 200 km de autostradă „În acest an avem foarte multe variabile și este greu de prezis cu exactitate ce se va întâmpla, dar vom încerca. REALIST vorbind, ne vom bucura de 55 km (doar loturile sigure, DEx16 Oradea, A0 Sud 1, A7 Focșani și muzeele A0) în scenariul PESIMIST și până la 140 km (adăugăm A0 Sud 3, A1 Pitești-Curtea de Argeș, DEx4 Tureni și DEx12 Colonești-A1) în cel FOARTE OPTIMIST. Ar fi un record. 176 sau chiar spre 200 kilometri, este scenariul DE VIS cu toate planetele aliniate și bani la buget (nu există suficienți), stat serios (ce glumă bună) și constructori foarte harnici (prea puțini)”, arată Pro Infrastructura, într-o postare pe Facebook. Harta Pro Infrastructura Șantiere care se vor deschide în 2024 Asociația face un sumar al șantierelor care ar urma să se deschidă în 2024: „Mult-așteptatele” A1 Sibiu-Pitești Secțiunile 2 (Mapa-Cengiz) și 3 (WeBuild) și veriga-lipsă Margina-Holdea (UMB), "la urși" A8 Leghin-Moțca (UMB) și A13 Arpașu-Sâmbăta (Makyol) Lângă Buzău, pe ultimul sector din A7 Ploiești-Pașcani, Nurol ar trebui să intre direct în execuție Pe A0 Nord chinezii (CCECC) vor porni între Afumați și Pantelimon Posibil ca Pizzarotti să dea drumul la ceva utilaje pe Bâcu-Corbeanca. Erbașu ar putea începe pe A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș. „În total, în scenariul cel mai optimist, în 2024 avem START șantiere pe aproape 196 km DOAR DACĂ autoritățile găsesc niște mărunțiș de avans și rezolvă birocrația, iar antreprenorii găsesc credite la bancă și chef de muncă”, apreciază asociația. Șanse mari de finalizare Ce șantiere s-ar putea finaliza: Primele două deschideri vor fi în februarie-martie cu Strabag pe DEx16 între Autostrada A3 și Centura Oradea, respectiv cu Alsim Alarko pe A0 Sud între DN5 și DN4. Aceiași turci sunt în ofsaid rău și trebuie să dea în trafic și DN4-A2 în mai-iunie, cu mult peste ce spune contractul, octombrie 2023. În vară am putea vedea și scoaterea de la categoria muzee și punerea în exploatare a secțiunii A3-DN2 de pe A0 Nord dacă oficialii CNAIR împreună cu chinezii (CCECC) se învrednicesc să facă o soluție de conectare A0-DN2 la Afumați. Din cele 4 tronsoane ale A7 scadente în 2024, doar celebra cocoașă de la Focșani e sigură. UMB are deadline în august, noi sperăm să fie gata în octombrie: sunt la 27% pe Mândrești-Focșani Nord (cocoașa) și la 25% pe Buzău-Vadu Pașii unde tot în august trebuie să termine. Șanse 50-50 de finalizare Potrivit asociației, sunt mai multe șantiere care au doar șanse 50% să se termine în 2024: Marea știre rutieră a lui 2024 TREBUIE să fie conectarea A1 de A2 prin A0 Sud, doar dacă-și face treaba Aktor între DN6 și A1. Are termen aprilie 2024 și, evident, nu-l va respecta: abia a ajuns la 60% stadiu fizic. WeBuild poate rupe gura târgului în 2024 pe A1 Pitești-Curtea de Argeș și să fure trofeul celor de la Strabag: inaugurarea cu 9 luni înainte de termen (septembrie 2025) Șanse 50/50 au și cei de la Dimex să termine la limită, în decembrie, puțin înainte de termen, mini-ciotul de nici 5 km de la Tureni, dar cu maxi-impact în trafic Probelemele lui Umbrărescu „Marea necunoscută la capitolul 50/50 este UMB. Trebuie să se decidă unde să se concentreze ca să poată inaugura obiective din A7, DEx12 și DEx6”, susține asociația, care a mai avertizat că firma lui Umbrărescu a preluat pre amulte contracte. Pe A7 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat cât și pe Râmnic-Mândrești au ajuns la aproximativ 26% și, cu mari eforturi, pot fi gata în decembrie unele segmente cu soluții de descărcare temporară în DJ-urile locale, fie între nodurile proiectate. Greu de crezut că UMB ar putea deschide mai mult de 25 din cei aproape 67 kilometri dintre Vadu Pașii (Buzău Nord) și Mândrești (Focșani Sud), cu neglijarea altor șantiere din portofoliu. În funcție de ce se va decide pe A7, se poate rezolva și ecuația pe DEx12 Colonești-A1 unde UMB a ajuns la 42% și poate finaliza la sfârșitul anului măcar parțial până la Albota DACĂ se concentrează aici în dauna altor șantiere. DEx6 Galați-Brăila a fost promis total iresponsabil de Grindeanu pentru 2023 (!) deși termenul este decembrie 2024 și, la fel ca pe DEx12, poate fi extins lejer în 2025. Chiar dacă vorbim de forța celor de la UMB, va fi teribil de dificil să finalizeze în 12 luni ce a mai rămas din structura-mamut cu hobanat peste Siret și viaducte complicate peste căile ferate din zonă. Centurile orașelor, uitate Unde crede Pro Infrastructură că sunt șanse foarte mici de deschidere: Pe A7 Ploiești-Mizil contractul celor de la Pizzarotti cere luna septembrie, însă abia au atins 40% și va fi extrem de dificil să pună în teren ~55% în 12 luni. Șanse „pur teoretice”: Pe A7 Mizil-Buzău, Coni și Trace au deadline în octombrie dar abia au trecut de 35%. „Cruciale sunt și centurile rutiere pe care autoritățile le ignoră. Să fie băgate în seamă în apropierea alegerilor locale? Târgu Jiu și Bârlad erau promise din 2022, apoi '23, o fi '24 cu noroc? Și la Sfântu Gheorghe este fezabilă deschiderea în acest an. Iar Zalău la Sfântu’ Așteaptă. Timișoara Sud, Craiova Sud și niște obiective pe DNCB? Mai vedem în 2025”, mai arată asociația.

Începe schimbul de acuzații în legătură cu explozia de pe autostradă Foto: ISU Vrancea
Eveniment

Începe schimbul acuzații explozia de pe autostradă

Începe schimbul de acuzații în legătură cu explozia de pe autostradă Focșani-Bacău, unde patru oameni au murit arși de vii: Transgaz spune că UMB, firma care construia acel tronson, n-a respectat avizul, în timp ce prefectul de Vrancea susține că acea conductă care a explodat nu era suficient de adânc îngropată. Citește și: Cine construia autostrada unde a fost lovită conducta de gaz: baronul asfaltului, Umbrărescu, crescut și conexat la PSD. Pro Infrastructura: „S-au întins mai mult decât le e plapuma!” Un incendiu puternic a izbucnit, miercuri noaptea, la o magistrală de gaz din Călimănești – Vrancea. În urma incidentului, patru muncitori ai firmei care lucrează la construcţia Autostrăzii Moldovei au murit, iar alţi cinci au fost răniţi. Începe schimbul de acuzații în legătură cu explozia de pe autostradă „Menționam faptul că, constructorul lucrărilor nu a respectat prevederile Avizului de amplasament nr. 219/2197/04.01.2021 emis de SNTGN Transgaz SA pentru lucrarea «Autostrada Focșani -Bacău (inclusiv rețele de utilități) cu amplasamentul pe teritoriul județului Vrancea», acesta nedeținând avizul CTE din partea SNTGN Transgaz SA pentru proiectul tehnic de relocare/înlocuire a conductei de gaz intersectată de proiect”, a afirmat Transgaz, într-un comunicat transmis în această dimineață. „Din primele concluzii, este o eroare umană, vedem acum de unde vine eroarea umană, din cea constructivă a acestei magistrale, că nu ar fi la adâncimea corectă faţă de cât s-a intervenit în 2017, ultima oară, pe acest tronson şi ar fi fost remediate zonele cu o degradare mai mare de 40%. El a fost verificat în 2016, acest gazoduct, magistrală şi rezista, conform verificărilor, la o presiune de 45 de bari, pe ea avea în timpul exploziei 35 de bari de atmosfere, aşa o ţineau, cu 10 atmosfere sub cea dată de verificări”, a spus, azi, prefectul de Vrancea, Nicușor Halici, potrivit news.ro. El a precizat că ”e posibil ca şi factorul noapte să fi contribuit” şi a arătat că ancheta este în desfăşurare. Citește și: Pescobar de la „Taverna Racilor” a încasat câte 10.000 de euro pe zi în 2022. Profit curat: peste cinci milioane de lei anul trecut, din alimente expirate, rugină și lipsă de igienă la fițe în Herăstrău Cine construia autostrada Focșani Adjud, unde în noaptea trecută a fost lovită conducta de gaz și patru muncitori au ars de vii: eternul baron al asfaltului, Dorinel Umbrărescu. Firma sa, UMB, a fost desemnată câștigător la licitație pe toate cele trei loturi ale autostrăzii A7 de la Focșani la Bacău, un tronson de aproape 95 de kilometri.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră