sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: umb

3 articole
Eveniment

Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu

Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu, arată monitorizarea Asociației Pro Infrastructură din ultimele trei zile: „Nimic pe Sibiu-Pitești”, „Doar 10 kilometri pe A7 Ploiești-Mizil, poate”, la fel tronsonul A7 Mizil-Buzău, unde teremenul contractual de finalizare este deja depășit. Citește și: EXCLUSIV Dronele Watchkeeper X contractate de MApN cu Elbit pentru 2025 nu mai ajung în România: compania israeliană a invocat războiul din Gaza, „eveniment de forță majoră” Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu Ce arată Asociația Pro Infrastructură despre starea lucrărilor la autostrăzi: „Nimic pe Sibiu-Pitești 5 în 2024, în ciuda ultimelor promisiuni (...) Chiar dacă politicienii, în frunte cu ministrul Grindeanu, încă promit că vom avea o inaugurare parțială, în teren se vede cu totul altceva pentru că antreprenorul WeBuild este în continuare în dispute aprinse cu CNAIR și MT la podul suspendat de la Brăila”. Termenul contractual este însă abia în septembrie 2025. Drumul Expres Craiova-Pitești: „Când ajungem până la A1 și legăm Cetatea Băniei de Pitești și Capitală? Dacă iarna este blândă, dacă antreprenorul UMB revine repede pe șantier după Sărbători și trage tare, primăvara 2025 este un termen perfect fezabil”. „Doar 10 kilometri pe A7 Ploiești-Mizil în 2024, poate. În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu chiar de săptămâna trecută, nu vom circula în 2024 pe toți cei 21 de kilometri dintre Ploiești (Autostrada A3/Dumbrava) și Mizil. Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit. „Nimic în 2024 pe Autostrada A7 Mizil-Buzău Vest. În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu chiar de săptămâna trecută, nu vom circula în 2024 pe cei 28,35 kilometri dintre Mizil și Buzău Vest (Stâlpu/Spătaru). Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit”. Dezastru pe căile ferate Asociația a monitorizat și evoluția lucrărilor la căile ferate. „Magistrala M300 Brașov-Apața, de la nimic spre dezolant și dezghețat. La final de august, CFR a raportat un progres fizic de 31,71% pe contractul loturilor 1 și 3 de pe Brașov-Sighișoara semnat cu asocierea RailWorks (Alstom, Aktor și Arcada) în martie 2020 cu ordin de începere dat o lună mai târziu. 84 de kilometri de cale ferată, 3,2 miliarde lei fără TVA, 4 ani termen de execuție”, scrie Asociația. „Magistrala M300 Cața-Sighișoara, în aceeași notă ca lotul dinspre Brașov”, arată Pro Infrastructură într-o altă postare.

Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu Foto: Captură video
Scenariul de vis: în 2024 să se deschidă aproape 200 km de autostradă
Economie

Scenariul de vis: 2024 deschidă aproape 200 km de autostradă

Scenariul „de vis” este ca în 2024 să se deschidă aproape 200 km de autostradă și drum expres, arată o analiză a Asociației Pro Infrastructura. Însă asociația scrie că „realistă” ar fi deschiderea între 140 și 55 de kilometri de autostradă și de drum expres. Citește și: Caz șocant: femeie trimisă la spital cu o gripă severă are acum fracturi la umeri și nu-și poate mișca brațele, după ce a fost plimbată între unitățile medicale Scenariul de vis: în 2024 să se deschidă aproape 200 km de autostradă „În acest an avem foarte multe variabile și este greu de prezis cu exactitate ce se va întâmpla, dar vom încerca. REALIST vorbind, ne vom bucura de 55 km (doar loturile sigure, DEx16 Oradea, A0 Sud 1, A7 Focșani și muzeele A0) în scenariul PESIMIST și până la 140 km (adăugăm A0 Sud 3, A1 Pitești-Curtea de Argeș, DEx4 Tureni și DEx12 Colonești-A1) în cel FOARTE OPTIMIST. Ar fi un record. 176 sau chiar spre 200 kilometri, este scenariul DE VIS cu toate planetele aliniate și bani la buget (nu există suficienți), stat serios (ce glumă bună) și constructori foarte harnici (prea puțini)”, arată Pro Infrastructura, într-o postare pe Facebook. Harta Pro Infrastructura Șantiere care se vor deschide în 2024 Asociația face un sumar al șantierelor care ar urma să se deschidă în 2024: „Mult-așteptatele” A1 Sibiu-Pitești Secțiunile 2 (Mapa-Cengiz) și 3 (WeBuild) și veriga-lipsă Margina-Holdea (UMB), "la urși" A8 Leghin-Moțca (UMB) și A13 Arpașu-Sâmbăta (Makyol) Lângă Buzău, pe ultimul sector din A7 Ploiești-Pașcani, Nurol ar trebui să intre direct în execuție Pe A0 Nord chinezii (CCECC) vor porni între Afumați și Pantelimon Posibil ca Pizzarotti să dea drumul la ceva utilaje pe Bâcu-Corbeanca. Erbașu ar putea începe pe A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș. „În total, în scenariul cel mai optimist, în 2024 avem START șantiere pe aproape 196 km DOAR DACĂ autoritățile găsesc niște mărunțiș de avans și rezolvă birocrația, iar antreprenorii găsesc credite la bancă și chef de muncă”, apreciază asociația. Șanse mari de finalizare Ce șantiere s-ar putea finaliza: Primele două deschideri vor fi în februarie-martie cu Strabag pe DEx16 între Autostrada A3 și Centura Oradea, respectiv cu Alsim Alarko pe A0 Sud între DN5 și DN4. Aceiași turci sunt în ofsaid rău și trebuie să dea în trafic și DN4-A2 în mai-iunie, cu mult peste ce spune contractul, octombrie 2023. În vară am putea vedea și scoaterea de la categoria muzee și punerea în exploatare a secțiunii A3-DN2 de pe A0 Nord dacă oficialii CNAIR împreună cu chinezii (CCECC) se învrednicesc să facă o soluție de conectare A0-DN2 la Afumați. Din cele 4 tronsoane ale A7 scadente în 2024, doar celebra cocoașă de la Focșani e sigură. UMB are deadline în august, noi sperăm să fie gata în octombrie: sunt la 27% pe Mândrești-Focșani Nord (cocoașa) și la 25% pe Buzău-Vadu Pașii unde tot în august trebuie să termine. Șanse 50-50 de finalizare Potrivit asociației, sunt mai multe șantiere care au doar șanse 50% să se termine în 2024: Marea știre rutieră a lui 2024 TREBUIE să fie conectarea A1 de A2 prin A0 Sud, doar dacă-și face treaba Aktor între DN6 și A1. Are termen aprilie 2024 și, evident, nu-l va respecta: abia a ajuns la 60% stadiu fizic. WeBuild poate rupe gura târgului în 2024 pe A1 Pitești-Curtea de Argeș și să fure trofeul celor de la Strabag: inaugurarea cu 9 luni înainte de termen (septembrie 2025) Șanse 50/50 au și cei de la Dimex să termine la limită, în decembrie, puțin înainte de termen, mini-ciotul de nici 5 km de la Tureni, dar cu maxi-impact în trafic Probelemele lui Umbrărescu „Marea necunoscută la capitolul 50/50 este UMB. Trebuie să se decidă unde să se concentreze ca să poată inaugura obiective din A7, DEx12 și DEx6”, susține asociația, care a mai avertizat că firma lui Umbrărescu a preluat pre amulte contracte. Pe A7 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat cât și pe Râmnic-Mândrești au ajuns la aproximativ 26% și, cu mari eforturi, pot fi gata în decembrie unele segmente cu soluții de descărcare temporară în DJ-urile locale, fie între nodurile proiectate. Greu de crezut că UMB ar putea deschide mai mult de 25 din cei aproape 67 kilometri dintre Vadu Pașii (Buzău Nord) și Mândrești (Focșani Sud), cu neglijarea altor șantiere din portofoliu. În funcție de ce se va decide pe A7, se poate rezolva și ecuația pe DEx12 Colonești-A1 unde UMB a ajuns la 42% și poate finaliza la sfârșitul anului măcar parțial până la Albota DACĂ se concentrează aici în dauna altor șantiere. DEx6 Galați-Brăila a fost promis total iresponsabil de Grindeanu pentru 2023 (!) deși termenul este decembrie 2024 și, la fel ca pe DEx12, poate fi extins lejer în 2025. Chiar dacă vorbim de forța celor de la UMB, va fi teribil de dificil să finalizeze în 12 luni ce a mai rămas din structura-mamut cu hobanat peste Siret și viaducte complicate peste căile ferate din zonă. Centurile orașelor, uitate Unde crede Pro Infrastructură că sunt șanse foarte mici de deschidere: Pe A7 Ploiești-Mizil contractul celor de la Pizzarotti cere luna septembrie, însă abia au atins 40% și va fi extrem de dificil să pună în teren ~55% în 12 luni. Șanse „pur teoretice”: Pe A7 Mizil-Buzău, Coni și Trace au deadline în octombrie dar abia au trecut de 35%. „Cruciale sunt și centurile rutiere pe care autoritățile le ignoră. Să fie băgate în seamă în apropierea alegerilor locale? Târgu Jiu și Bârlad erau promise din 2022, apoi '23, o fi '24 cu noroc? Și la Sfântu Gheorghe este fezabilă deschiderea în acest an. Iar Zalău la Sfântu’ Așteaptă. Timișoara Sud, Craiova Sud și niște obiective pe DNCB? Mai vedem în 2025”, mai arată asociația.

Începe schimbul de acuzații în legătură cu explozia de pe autostradă Foto: ISU Vrancea
Eveniment

Începe schimbul acuzații explozia de pe autostradă

Începe schimbul de acuzații în legătură cu explozia de pe autostradă Focșani-Bacău, unde patru oameni au murit arși de vii: Transgaz spune că UMB, firma care construia acel tronson, n-a respectat avizul, în timp ce prefectul de Vrancea susține că acea conductă care a explodat nu era suficient de adânc îngropată. Citește și: Cine construia autostrada unde a fost lovită conducta de gaz: baronul asfaltului, Umbrărescu, crescut și conexat la PSD. Pro Infrastructura: „S-au întins mai mult decât le e plapuma!” Un incendiu puternic a izbucnit, miercuri noaptea, la o magistrală de gaz din Călimănești – Vrancea. În urma incidentului, patru muncitori ai firmei care lucrează la construcţia Autostrăzii Moldovei au murit, iar alţi cinci au fost răniţi. Începe schimbul de acuzații în legătură cu explozia de pe autostradă „Menționam faptul că, constructorul lucrărilor nu a respectat prevederile Avizului de amplasament nr. 219/2197/04.01.2021 emis de SNTGN Transgaz SA pentru lucrarea «Autostrada Focșani -Bacău (inclusiv rețele de utilități) cu amplasamentul pe teritoriul județului Vrancea», acesta nedeținând avizul CTE din partea SNTGN Transgaz SA pentru proiectul tehnic de relocare/înlocuire a conductei de gaz intersectată de proiect”, a afirmat Transgaz, într-un comunicat transmis în această dimineață. „Din primele concluzii, este o eroare umană, vedem acum de unde vine eroarea umană, din cea constructivă a acestei magistrale, că nu ar fi la adâncimea corectă faţă de cât s-a intervenit în 2017, ultima oară, pe acest tronson şi ar fi fost remediate zonele cu o degradare mai mare de 40%. El a fost verificat în 2016, acest gazoduct, magistrală şi rezista, conform verificărilor, la o presiune de 45 de bari, pe ea avea în timpul exploziei 35 de bari de atmosfere, aşa o ţineau, cu 10 atmosfere sub cea dată de verificări”, a spus, azi, prefectul de Vrancea, Nicușor Halici, potrivit news.ro. El a precizat că ”e posibil ca şi factorul noapte să fi contribuit” şi a arătat că ancheta este în desfăşurare. Citește și: Pescobar de la „Taverna Racilor” a încasat câte 10.000 de euro pe zi în 2022. Profit curat: peste cinci milioane de lei anul trecut, din alimente expirate, rugină și lipsă de igienă la fițe în Herăstrău Cine construia autostrada Focșani Adjud, unde în noaptea trecută a fost lovită conducta de gaz și patru muncitori au ars de vii: eternul baron al asfaltului, Dorinel Umbrărescu. Firma sa, UMB, a fost desemnată câștigător la licitație pe toate cele trei loturi ale autostrăzii A7 de la Focșani la Bacău, un tronson de aproape 95 de kilometri.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră